Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 12 april 2012, 19:44 uur
2
1. Quantic & Alice Russell - I'd Cry 7,5
2. S.C.U.M - Faith Unfolds 7,2
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy 8,5
4. Museum of Bellas Artes - Days Ahead 7
1. Quantic & Alice Russell - I'd Cry : wat een zwoel feestje! Meestal is salsa-achtige wijvenpop niet echt 'mijn ding' (excusez-moi de uitdrukking), maar dit klinkt wel heel erg lekker. Het zonnetje schijnt plots, de vrouwen tonen hun fijnste charcuterie en ik ben de middelmatige vorige ronde reeds vergeten. Tof muziekstuk. Met die reserve dat ik wel vermoed dat ik hier geen volledig album van hoef te slikken.
2. S.C.U.M - Faith Unfolds – goeie stem! Het nummer loopt als een trein, maar het refrein had straffer mogen zijn (deze zin klinkt bij herlezen als slappe nederhiphop, sorry daarvoor). Stem doet me trouwens denken aan The Pop Gun uit de vorige editie. Jammer dus dat het geheel op zich niet sterk genoeg is om te blijven hangen.
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy – de eerste van mijn nominaties! Ik vermoed dat ik stilaan de stempel 'happy-pop' ofzo op me gebrand zal krijgen, maar dit was voor mezelf dé verrassing van de voorbije maanden. Het groepje van de broer van een vriendin blijkt iets ska-achtig te maken wat na een paar luisterbeurten bepaald professioneel klinkt. In de vorige editie had ik Wawadadakwa genomineerd, kwa genre gelijkaardig, doch dit is véél beter geslaagd. Een persoonlijke ontdekking die ik graag door jullie gewillige strot ram...
4. Museum of Bellas Artes - Days Ahead – aardige discopop dat het vrolijkheidsgehalte nog wat komt opkrikken. Toch iets minder goed dan z'n drie tegenstanders.
6-3-2-3
Deadline 13-04-2012 18.00
2. S.C.U.M - Faith Unfolds 7,2
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy 8,5
4. Museum of Bellas Artes - Days Ahead 7
1. Quantic & Alice Russell - I'd Cry : wat een zwoel feestje! Meestal is salsa-achtige wijvenpop niet echt 'mijn ding' (excusez-moi de uitdrukking), maar dit klinkt wel heel erg lekker. Het zonnetje schijnt plots, de vrouwen tonen hun fijnste charcuterie en ik ben de middelmatige vorige ronde reeds vergeten. Tof muziekstuk. Met die reserve dat ik wel vermoed dat ik hier geen volledig album van hoef te slikken.
2. S.C.U.M - Faith Unfolds – goeie stem! Het nummer loopt als een trein, maar het refrein had straffer mogen zijn (deze zin klinkt bij herlezen als slappe nederhiphop, sorry daarvoor). Stem doet me trouwens denken aan The Pop Gun uit de vorige editie. Jammer dus dat het geheel op zich niet sterk genoeg is om te blijven hangen.
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy – de eerste van mijn nominaties! Ik vermoed dat ik stilaan de stempel 'happy-pop' ofzo op me gebrand zal krijgen, maar dit was voor mezelf dé verrassing van de voorbije maanden. Het groepje van de broer van een vriendin blijkt iets ska-achtig te maken wat na een paar luisterbeurten bepaald professioneel klinkt. In de vorige editie had ik Wawadadakwa genomineerd, kwa genre gelijkaardig, doch dit is véél beter geslaagd. Een persoonlijke ontdekking die ik graag door jullie gewillige strot ram...
4. Museum of Bellas Artes - Days Ahead – aardige discopop dat het vrolijkheidsgehalte nog wat komt opkrikken. Toch iets minder goed dan z'n drie tegenstanders.
6-3-2-3
0
geplaatst: 12 april 2012, 20:30 uur
2
1. Quantic & Alice Russell - I'd Cry
Als het tweede album van Caro tegenvalt straks, kan de meute dit gaan verslinden.
(6,2)
2. S.C.U.M - Faith Unfolds
Ook weer zo'n oh was ik maar in een ander decennium geboren cluppie.
(7,0)
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy
Weinig origineel , maar dat hoeft niet altijd als het leuk is. Sfeertje is relaxed
(7,7)
4. Museum of Bellas Artes - Days Ahead
(6,7)
6-4-3-3
Als het tweede album van Caro tegenvalt straks, kan de meute dit gaan verslinden.
(6,2)
Ook weer zo'n oh was ik maar in een ander decennium geboren cluppie.
(7,0)
Weinig origineel , maar dat hoeft niet altijd als het leuk is. Sfeertje is relaxed
(7,7)
(6,7)
6-4-3-3
0
geplaatst: 12 april 2012, 21:57 uur
Ik ben een groot fan van Russell, maar hoor haar liever in wat minder vrijblijvend repertoire. 7,0
Aardige wave, wat dreinerig, ben wel benieuwd naar meer werk van deze band. 6,8
Leuk, lekker, vrolijk, 6,2
Leuk, lekker, vrolijk 6,7
7-5-3-3
Ik ben een groot fan van Russell, maar hoor haar liever in wat minder vrijblijvend repertoire. 7,0
Aardige wave, wat dreinerig, ben wel benieuwd naar meer werk van deze band. 6,8
Leuk, lekker, vrolijk, 6,2
Leuk, lekker, vrolijk 6,7
7-5-3-3
0
geplaatst: 12 april 2012, 22:10 uur
Link van Derek & Vis pakt niet, deze staat morgen op het lijstje; maar wel op YouTube.
YouTube - Derek & Vis - Mindtraveller
YouTube - Derek & Vis - Mindtraveller
0
geplaatst: 12 april 2012, 22:31 uur
2
1.Quantic & Alice Russell - I'd Cry
Fijne Latijnse cocktail met een puike zangeres. Viool werkt ook goed. Dit kan je met een gerust hart opzetten bij de barbecue. Of bij een iets stijlvollere gelegenheid, zo u wilt. Een nummer als dit hoeft maar een minuut of vier te duren, daarna dreigt het langdradig te worden.
(7,5)
Dit heeft het net niet voor mij. Dit soort wave staat of valt meestal met de vocalen en die zijn me wat te vlak. Het synthgeluid is over de hele linie zeker niet verkeerd, maar mag wel wat vetter aangezet worden.
(6,5)
Gipsy Ska is een fusie met potentie. Vooral live zal dit zeker leuk zijn. Wel vind ik de lyrics hier en daar wat kansloos.
(7,0)
Blue Hotel inderdaad. En dat dan geïntegreerd in een uiterst prettige disco nouveau. Sfeervol, met pamfluiten en dergelijke. Mooie stem ook.
(8,5)
8-5-3-4
1.Quantic & Alice Russell - I'd Cry
Fijne Latijnse cocktail met een puike zangeres. Viool werkt ook goed. Dit kan je met een gerust hart opzetten bij de barbecue. Of bij een iets stijlvollere gelegenheid, zo u wilt. Een nummer als dit hoeft maar een minuut of vier te duren, daarna dreigt het langdradig te worden.
(7,5)
Dit heeft het net niet voor mij. Dit soort wave staat of valt meestal met de vocalen en die zijn me wat te vlak. Het synthgeluid is over de hele linie zeker niet verkeerd, maar mag wel wat vetter aangezet worden.
(6,5)
Gipsy Ska is een fusie met potentie. Vooral live zal dit zeker leuk zijn. Wel vind ik de lyrics hier en daar wat kansloos.
(7,0)
Blue Hotel inderdaad. En dat dan geïntegreerd in een uiterst prettige disco nouveau. Sfeervol, met pamfluiten en dergelijke. Mooie stem ook.
(8,5)
8-5-3-4
0
geplaatst: 12 april 2012, 22:58 uur
2
1.Quantic & Alice Russell - I'd Cry 7,5
De ritmesectie waant zich in Brazilië, de viool in Argentinië. Uiteindelijk leidt deze Zuid-Amerikaanse klassieker niet tot doelpunten, maar de combinaties op het middenveld zijn zeker niet verkeerd. De verlenging had van mij niet gehoeven.
2. S.C.U.M - Faith Unfolds 7,0
Deze jongens gaan zeker niet voor de originaliteitsprijs. Niet ten opzichte van tijdgenoten die ook naar de 80's teruggrijpen en dus al helemaal niet vergeleken met de invloeden zelf. Over de stem schijnen de meningen hier te verschillen. Zelf vind ik hem wel fijn klinken.
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy 7,5
Typische 2MY-nominatie
Zigeunerska is ook niet echt origineel meer, maar ze vullen het erg leuk in. Ook de simpele tekst en het accent doen daar niets aan af. Willen we toch wel vaker horen (zonder de toegift uit de clip, dan).
4. Museum of Bellas Artes - Days Ahead 5,5
Nee, deze doet het voor mij niet. Het discodeuntje is op zich niet onaardig, maar het gebruik van de "vreemde" instrumenten waarbij het nummer extra punten zou moeten verdienen, wekken bij mij juist irritatie op. De zang is mij ook te landerig. Al zal dat laatste misschien wel de bedoeling zijn geweest.
9-5-4-4
1.Quantic & Alice Russell - I'd Cry 7,5
De ritmesectie waant zich in Brazilië, de viool in Argentinië. Uiteindelijk leidt deze Zuid-Amerikaanse klassieker niet tot doelpunten, maar de combinaties op het middenveld zijn zeker niet verkeerd. De verlenging had van mij niet gehoeven.
2. S.C.U.M - Faith Unfolds 7,0
Deze jongens gaan zeker niet voor de originaliteitsprijs. Niet ten opzichte van tijdgenoten die ook naar de 80's teruggrijpen en dus al helemaal niet vergeleken met de invloeden zelf. Over de stem schijnen de meningen hier te verschillen. Zelf vind ik hem wel fijn klinken.
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy 7,5
Typische 2MY-nominatie

Zigeunerska is ook niet echt origineel meer, maar ze vullen het erg leuk in. Ook de simpele tekst en het accent doen daar niets aan af. Willen we toch wel vaker horen (zonder de toegift uit de clip, dan).
4. Museum of Bellas Artes - Days Ahead 5,5
Nee, deze doet het voor mij niet. Het discodeuntje is op zich niet onaardig, maar het gebruik van de "vreemde" instrumenten waarbij het nummer extra punten zou moeten verdienen, wekken bij mij juist irritatie op. De zang is mij ook te landerig. Al zal dat laatste misschien wel de bedoeling zijn geweest.
9-5-4-4
0
geplaatst: 12 april 2012, 23:00 uur
Was er trouwens niet een regel dat het nummers moesten zijn van albums t/m 2011?
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 april 2012, 23:23 uur
remcodulac schreef:
Was er trouwens niet een regel dat het nummers moesten zijn van albums t/m 2011?
Ja 1/2 jaar oud, Quantic & Alice Russell - I'd Cry is er dan tussendoor geslipt.
0
geplaatst: 12 april 2012, 23:31 uur
2
Quantic & Alice Russell - I'd Cry 5
S.C.U.M - Faith Unfolds 6,8
Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy 7
Museum of Bellas Artes - Days Ahead 6
9-6-5-4
Quantic & Alice Russell - I'd Cry 5
S.C.U.M - Faith Unfolds 6,8
Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy 7
Museum of Bellas Artes - Days Ahead 6
9-6-5-4
0
geplaatst: 12 april 2012, 23:33 uur
Gezien het hoge gemiddelde in ieder geval toch een mooie reclame voor deze zomerse muziek.
Het album heeft trouwens nog maar 5 stemmen.
btw Ik kende de "½ jaar oud" regel niet. Ik had ook al een nummer van Of monsters and Men genomineerd dat ik ten slotte verwijderd heb omdat het album bij aanvang van deze game de 20 stemmen gepasseerd was.
Het album heeft trouwens nog maar 5 stemmen.
btw Ik kende de "½ jaar oud" regel niet. Ik had ook al een nummer van Of monsters and Men genomineerd dat ik ten slotte verwijderd heb omdat het album bij aanvang van deze game de 20 stemmen gepasseerd was.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 april 2012, 23:35 uur
No Offense Wim,
niemand heef dit van te voren opgemerkt dus we laten hem staan.
Het aantal van 5 stemmen is in ieder geval wel ruimschoots goed, misschien dat er nu nog enkele bijkomen.
niemand heef dit van te voren opgemerkt dus we laten hem staan.
Het aantal van 5 stemmen is in ieder geval wel ruimschoots goed, misschien dat er nu nog enkele bijkomen.
0
geplaatst: 12 april 2012, 23:53 uur
Van mij hoeft hij ook niet weg, hoor. Vroeg me gewoon af of die regel was vervallen.
0
geplaatst: 13 april 2012, 00:22 uur
2
Quantic kende ik van het prima album 5th Exotic en Alice Russell van het uitstekende My Favorite Letters. Daar kan het album Look Around the Corner waar dit nummer op te vinden is absoluut niet tegen op. Niettemin vind ik dit toch een lekker zomers nummertje.
2. S.C.U.M - Faith Unfolds 7,7
Prima nummer. helemaal niks mis mee.
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy 7,0
Kan er mee door.
4. Museum of Bellas Artes - Days Ahead 8,5
Ik ben dol op damesvokalen in dit soort muziek. Deze zangeres heeft ook een prachtige stem trouwens. deze band moet ik in de gaten houden.
9-7-5-5
Ijzersterke battle trouwens waarbij mijn eigen nominatie net iets te kort schiet.
Quantic kende ik van het prima album 5th Exotic en Alice Russell van het uitstekende My Favorite Letters. Daar kan het album Look Around the Corner waar dit nummer op te vinden is absoluut niet tegen op. Niettemin vind ik dit toch een lekker zomers nummertje.
2. S.C.U.M - Faith Unfolds 7,7
Prima nummer. helemaal niks mis mee.
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy 7,0
Kan er mee door.
Ik ben dol op damesvokalen in dit soort muziek. Deze zangeres heeft ook een prachtige stem trouwens. deze band moet ik in de gaten houden.
9-7-5-5
Ijzersterke battle trouwens waarbij mijn eigen nominatie net iets te kort schiet.
0
geplaatst: 13 april 2012, 00:26 uur
S.C.U.M is ook net iets ouder dan een half jaar, maakt mij verder niet uit.
0
geplaatst: 13 april 2012, 00:32 uur
2
1. Quantic & Alice Russell - I'd Cry 8,8
Erg mooi sfeervol nummer met fijne zang. Prachtige ontdekking.
2. S.C.U.M - Faith Unfolds 5,5
Weinig bijzondere post-punkachtige muziek. Heeft te weinig om zich te onderscheiden, en doet me niet veel.
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy 7
Vooral erg gezellige muziek.
Dit kende ik al en vind ik ontzettend fijne feelgood-popmuziek.
10-7-5-6
Deze battle is al een stuk beter dan de vorige, de eerste ontdekking is een feit!
1. Quantic & Alice Russell - I'd Cry 8,8
Erg mooi sfeervol nummer met fijne zang. Prachtige ontdekking.
2. S.C.U.M - Faith Unfolds 5,5
Weinig bijzondere post-punkachtige muziek. Heeft te weinig om zich te onderscheiden, en doet me niet veel.
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy 7
Vooral erg gezellige muziek.
Dit kende ik al en vind ik ontzettend fijne feelgood-popmuziek.
10-7-5-6
Deze battle is al een stuk beter dan de vorige, de eerste ontdekking is een feit!
0
geplaatst: 13 april 2012, 02:01 uur
2
1. Quantic & Alice Russell - I'd Cry (5,5)
Het nummer begint aardig, maar is een gezapig jaren ’40/’50 niets om het lijf nummertje. Op zich is daar niets mis mee, maar het kan beter en is anno nu erg overbodig.
2. S.C.U.M - Faith Unfolds (7,0)
Aardig nummer. Het is wel het ene oor in en het andere uit, maar dat zal de gewenning zijn.
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy (8,3)
Leuke mix van ska en zigeunermuziek, maar die laatste overheerst te veel.
4. Museum of Bellas Artes - Days Ahead (6,5)
Het begin is veelbelovend, maar ik kan niet zoveel met die zangeres. De instrumentale tussenstukjes vind ik ook weer prachtig [edit: is een beetje overdreven, maar ik vind ze leuk]. Had ze haar bek maar gehouden, dan had het nummer een punt meer gekregen.
10-8-6-6
1. Quantic & Alice Russell - I'd Cry (5,5)
Het nummer begint aardig, maar is een gezapig jaren ’40/’50 niets om het lijf nummertje. Op zich is daar niets mis mee, maar het kan beter en is anno nu erg overbodig.
Aardig nummer. Het is wel het ene oor in en het andere uit, maar dat zal de gewenning zijn.
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy (8,3)
Leuke mix van ska en zigeunermuziek, maar die laatste overheerst te veel.
4. Museum of Bellas Artes - Days Ahead (6,5)
Het begin is veelbelovend, maar ik kan niet zoveel met die zangeres. De instrumentale tussenstukjes vind ik ook weer prachtig [edit: is een beetje overdreven, maar ik vind ze leuk]. Had ze haar bek maar gehouden, dan had het nummer een punt meer gekregen.
10-8-6-6
0
geplaatst: 13 april 2012, 03:11 uur
2
1. Quantic & Alice Russell - I'd Cry (7,2)
Iets te vrijblijvend om een hoogvlieger te zijn maar verder een lekker relaxed nummer voor een zwoele zomeravond.
Ook dit klinkt best lekker zonder een hoogvlieger te zijn, ik ben wel nieuwsgierig naar andere nummers van deze band. Met een betere zanger had ik dit wellicht iets hoger gewaardeerd.
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy (6,0)
Op zich heb ik wel een zwak voor dit soort bands maar op 1 of andere manier is dit het helaas net niet voor mij, met name door de zang (ik stoor me aan de uitspraak / accent in combinatie met de wat simpele lyrics)..
4. Museum of Bellas Artes - Days Ahead (6,8)
Aardig nummer maar ook hier mis ik een klik, ik heb wel het gevoel dat dit groeipotentie heeft maar op dit moment komt het net tekort om een punt te scoren.
11-9-6-6
1. Quantic & Alice Russell - I'd Cry (7,2)
Iets te vrijblijvend om een hoogvlieger te zijn maar verder een lekker relaxed nummer voor een zwoele zomeravond.
Ook dit klinkt best lekker zonder een hoogvlieger te zijn, ik ben wel nieuwsgierig naar andere nummers van deze band. Met een betere zanger had ik dit wellicht iets hoger gewaardeerd.
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy (6,0)
Op zich heb ik wel een zwak voor dit soort bands maar op 1 of andere manier is dit het helaas net niet voor mij, met name door de zang (ik stoor me aan de uitspraak / accent in combinatie met de wat simpele lyrics)..
4. Museum of Bellas Artes - Days Ahead (6,8)
Aardig nummer maar ook hier mis ik een klik, ik heb wel het gevoel dat dit groeipotentie heeft maar op dit moment komt het net tekort om een punt te scoren.
11-9-6-6
0
geplaatst: 13 april 2012, 07:20 uur
2
1. Quantic & Alice Russell - I'd Cry (6,7)
2. S.C.U.M - Faith Unfolds (8,5)
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy (6,5)
4. Museum of Bellas Artes - Days Ahead (7)
11-10-6-7
1. Quantic & Alice Russell - I'd Cry (6,7)
2. S.C.U.M - Faith Unfolds (8,5)
3. Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy (6,5)
4. Museum of Bellas Artes - Days Ahead (7)
11-10-6-7
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 april 2012, 17:39 uur
17 Deelnemers !!!
Uitslag:
1 Quantic & Alice Russell - I'd Cry 11 punten gem: 7,12
2 S.C.U.M - Faith Unfolds 10 punten gem: 7,03
3 Museum of Bellas Artes - Days Ahead 7 punten gem: 7,23 (hoogste gemiddelde)
4 Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy 6 punten gem: 6,99
Uitslag:
1 Quantic & Alice Russell - I'd Cry 11 punten gem: 7,12
2 S.C.U.M - Faith Unfolds 10 punten gem: 7,03
3 Museum of Bellas Artes - Days Ahead 7 punten gem: 7,23 (hoogste gemiddelde)
4 Antwerp Gipsy Ska Orchestra – No Disco Boy 6 punten gem: 6,99
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 april 2012, 18:04 uur
3.
The Blue Aeroplanes - Colour Me
Antena - Camino del Sol
Derek & Vis -Mindtraveller
John D. Loudermilk - Tobacco Road
0-0-0-0
Deadline 14-04 18.00
Antena - Camino del Sol
0-0-0-0
Deadline 14-04 18.00
0
geplaatst: 13 april 2012, 18:13 uur
3.
Dit blijft niet plakken
(6,7)
Antena - Camino del Sol
Niet onaardig niemendalletje, niet super
(7,2)
Zing in je moerstaal de volgende keer, want dat engels....
(7,3)
Stem is te braaf, wel leuk het origineel te horen ( tenminste dat neem ik aan)
(7,5)
0-0-1-1
Deadline 14-04 18.00
Dit blijft niet plakken
(6,7)
Antena - Camino del Sol
Niet onaardig niemendalletje, niet super
(7,2)
Zing in je moerstaal de volgende keer, want dat engels....
(7,3)
Stem is te braaf, wel leuk het origineel te horen ( tenminste dat neem ik aan)
(7,5)
0-0-1-1
Deadline 14-04 18.00
0
geplaatst: 13 april 2012, 18:19 uur
Uitstekend nummer, maar de zang haalt mijn stem aardig naar beneden. Maar ook dan blijft een ruime voldoende staan en ik ga zeker meer luisteren. 7,5
Antena - Camino del Sol
Nee, niets voor mij, ook hier staat de zang me tegen en muzikaal is er vrij weinig aan de hand. 5,5
Derek & Vis –Mindtraveller
Mooi sfeervol, klein nummer, lekker pianowerk. 7,1
Ook al weer prima, deze heer staat ongetwijfeld in de platenkast van David Eugene Edwards. 7,0
1-0-2-1
Deadline 12-4 18.00
Uitstekend nummer, maar de zang haalt mijn stem aardig naar beneden. Maar ook dan blijft een ruime voldoende staan en ik ga zeker meer luisteren. 7,5
Antena - Camino del Sol
Nee, niets voor mij, ook hier staat de zang me tegen en muzikaal is er vrij weinig aan de hand. 5,5
Derek & Vis –Mindtraveller
Mooi sfeervol, klein nummer, lekker pianowerk. 7,1
Ook al weer prima, deze heer staat ongetwijfeld in de platenkast van David Eugene Edwards. 7,0
1-0-2-1
Deadline 12-4 18.00
0
geplaatst: 13 april 2012, 18:51 uur
3
The Blue Aeroplanes - Colour Me: Naam die vaker terug komt. Wave band die met dit nummer richting REM gaat. Steeds weer denk ik, hier moet ik eens meer van horen, zo ook nu weer. 8,6
Antena - Camino del Sol: Ik moet hierbij denken aan Nouvelle Vague, door velen gehaat, maar niet door mij. Had niet verwacht dat dit 30 jaar oud zou zijn. 7,5
Derek & Vis – Mindtraveller: Mooie sfeervolle muziek. Heeft het donkere kroeg sfeertje. 8
John D. Loudermilk - Tobacco Road: Begint erg mooi, maar het tussenstuk is minder; dat boogie woogie. Zou zo door White Stripes gecoverd kunnen worden, die richting gaat het wel op, maar dan rustiger. 7,5
2-0-3-1
Deadline 12-4 18.00
The Blue Aeroplanes - Colour Me: Naam die vaker terug komt. Wave band die met dit nummer richting REM gaat. Steeds weer denk ik, hier moet ik eens meer van horen, zo ook nu weer. 8,6
Antena - Camino del Sol: Ik moet hierbij denken aan Nouvelle Vague, door velen gehaat, maar niet door mij. Had niet verwacht dat dit 30 jaar oud zou zijn. 7,5
Derek & Vis – Mindtraveller: Mooie sfeervolle muziek. Heeft het donkere kroeg sfeertje. 8
John D. Loudermilk - Tobacco Road: Begint erg mooi, maar het tussenstuk is minder; dat boogie woogie. Zou zo door White Stripes gecoverd kunnen worden, die richting gaat het wel op, maar dan rustiger. 7,5
2-0-3-1
Deadline 12-4 18.00
0
geplaatst: 13 april 2012, 18:57 uur
1. The Blue Aeroplanes - Colour Me (7,8*)
Dit nummer ken ik al vanaf het jaar dat het uitkwam. Altijd een goed nummer gevonden. Wel vreemd dat het album niet meer dan 15 stemmen heeft. Deze band was beginjaren negentig toch best wel populair dacht ik.
2. Antena - Camino del Sol (8,0*)
Aangename verrassing. Dit soort muziek ligt me wel. Wel vreemd dat het beginjaren tachtig mij ontsnapt is, want het is de eerste keer dat ik dit nu hoor.
3.Derek & Vis –Mindtraveller (5,7*)
Hier houd ik dus niet van.
John D. Loudermilk - Tobacco Road (6,9*)
Niet slecht. Zo te horen jaren vijftig of beginjaren zestig muziek dacht ik.
3-1-3-1
Deadline 12-4 18.00
Dit nummer ken ik al vanaf het jaar dat het uitkwam. Altijd een goed nummer gevonden. Wel vreemd dat het album niet meer dan 15 stemmen heeft. Deze band was beginjaren negentig toch best wel populair dacht ik.
2. Antena - Camino del Sol (8,0*)
Aangename verrassing. Dit soort muziek ligt me wel. Wel vreemd dat het beginjaren tachtig mij ontsnapt is, want het is de eerste keer dat ik dit nu hoor.
3.Derek & Vis –Mindtraveller (5,7*)
Hier houd ik dus niet van.
John D. Loudermilk - Tobacco Road (6,9*)
Niet slecht. Zo te horen jaren vijftig of beginjaren zestig muziek dacht ik.
3-1-3-1
Deadline 12-4 18.00
0
geplaatst: 13 april 2012, 19:48 uur
3.
The Blue Aeroplanes - Colour Me 7
Antena - Camino del Sol 8
Derek & Vis -Mindtraveller 6
John D. Loudermilk - Tobacco Road 9,5
- The Blue Aeroplanes - Colour Me
De hyperkinetische zang komt er tof uit, en ook de begeleiding volgt die tred. Dat het nummer niet zo veel voorstelt is door de levering makkelijker te accepteren.
- Antena - Camino del Sol
Meer sfeer dan song, maar het wordt wel erg mooi geschetst! De percussie gekoppeld aan de vettige synths en dan zo’n hijgerig meisje (Isabel?) eroverheen, het klinkt best opwindend. Had niet misstaan naast het tropische trio in de vorige groep.
- Derek & Vis -Mindtraveller
De song is eigenlijk iets te nietszeggend om te kunnen overleven in zulke minimale setting. Het klinkt best aardig, maar maakt weinig impact.
- John D. Loudermilk - Tobacco Road
Van instrumentale jazz-funk tot uitgesponnen blues-rock, ik ben al heel wat impressionante versies tegengekomen, maar het was totdat ik de eerste tonen van dit origineel hoorde dat ik de definitieve beet had. Dat intro grijpt je gelijk bij je nekvel. De instrumentatie en uitwerking geven dit poppy folknummer haast een psychedelisch kantje. Het klinkt alleszins vrij apart voor een nummer uit 1960. Overigens vond ik in den beginne enkel een download met een radiostem aan het begin en eind, die wat achtergrondinformatie deelt: “John D. Loudermilk was born in Durham, North Carolina. I’m pretty sure that’s tobacco country. ... According to the all music guide Loudermilk was due from professional activities and spent most of the eighties and nineties studying ethnomusicology. I don’t even know what that is.” Ondertussen wel een deftige versie gevonden, maar ik kan deze gewoon niet wegdoen, hehe.
3-2-3-2
Deadline 12-4 18.00
The Blue Aeroplanes - Colour Me 7
Antena - Camino del Sol 8
Derek & Vis -Mindtraveller 6
John D. Loudermilk - Tobacco Road 9,5
De hyperkinetische zang komt er tof uit, en ook de begeleiding volgt die tred. Dat het nummer niet zo veel voorstelt is door de levering makkelijker te accepteren.
Meer sfeer dan song, maar het wordt wel erg mooi geschetst! De percussie gekoppeld aan de vettige synths en dan zo’n hijgerig meisje (Isabel?) eroverheen, het klinkt best opwindend. Had niet misstaan naast het tropische trio in de vorige groep.
De song is eigenlijk iets te nietszeggend om te kunnen overleven in zulke minimale setting. Het klinkt best aardig, maar maakt weinig impact.
Van instrumentale jazz-funk tot uitgesponnen blues-rock, ik ben al heel wat impressionante versies tegengekomen, maar het was totdat ik de eerste tonen van dit origineel hoorde dat ik de definitieve beet had. Dat intro grijpt je gelijk bij je nekvel. De instrumentatie en uitwerking geven dit poppy folknummer haast een psychedelisch kantje. Het klinkt alleszins vrij apart voor een nummer uit 1960. Overigens vond ik in den beginne enkel een download met een radiostem aan het begin en eind, die wat achtergrondinformatie deelt: “John D. Loudermilk was born in Durham, North Carolina. I’m pretty sure that’s tobacco country. ... According to the all music guide Loudermilk was due from professional activities and spent most of the eighties and nineties studying ethnomusicology. I don’t even know what that is.” Ondertussen wel een deftige versie gevonden, maar ik kan deze gewoon niet wegdoen, hehe.
3-2-3-2
Deadline 12-4 18.00
0
geplaatst: 13 april 2012, 19:58 uur
3.
The Blue Aeroplanes - Colour Me 7,5
Antena - Camino del Sol 8,5
Derek & Vis -Mindtraveller 7
John D. Loudermilk - Tobacco Road 7
Praatzang met REM-gitaartje, werkt wel.
Frans hijgmeisje, erg fijn.
Prettig om naar te luisteren, zeker qua sfeer, maar blijft niet echt hangen.
Aardige old school.
4-3-3-2
Deadline 12-4 18.00
Antena - Camino del Sol 8,5
Derek & Vis -Mindtraveller 7
John D. Loudermilk - Tobacco Road 7
Praatzang met REM-gitaartje, werkt wel.
Frans hijgmeisje, erg fijn.
Prettig om naar te luisteren, zeker qua sfeer, maar blijft niet echt hangen.
Aardige old school.
4-3-3-2
Deadline 12-4 18.00
0
geplaatst: 13 april 2012, 20:44 uur
3.
The Blue Aeroplanes - Colour Me 6,5
Antena - Camino del Sol 6,2
Derek & Vis -Mindtraveller 7,2
John D. Loudermilk - Tobacco Road 6
5-3-4-2
Deadline 12-4 18.00
The Blue Aeroplanes - Colour Me 6,5
Antena - Camino del Sol 6,2
Derek & Vis -Mindtraveller 7,2
John D. Loudermilk - Tobacco Road 6
5-3-4-2
Deadline 12-4 18.00
0
geplaatst: 13 april 2012, 20:44 uur
3.
Vrolijk opzwepend nummer. Ik had me al voorgenomen The Blue Aeroplanes eens een keer te gaan beluisteren en dat wordt nog maar eens bevestigd.
Antena - Camino del Sol 7,1
Een jazzy lounge-nummer, easy listening, hier en daar wat variatie, enigszins slepend deuntje.
Derek & Vis - Mindtraveller 7,3
Rustig nummer, luistert makkelijk weg en blijft ook na enkele keren aangenaam. De piano redt het nummer, ik heb het idee dat de zanger Robbie Robertson wil nadoen, maar daar helaas niet in slaagt.
John D. Loudermilk - Tobacco Road 6,0
Klinkt wat gedateerd, niet slecht maar boeit me weinig
Punten voor Colour Me en Mindtraveller.
5-3-4-2
Deadline 12-4 18.00
Vrolijk opzwepend nummer. Ik had me al voorgenomen The Blue Aeroplanes eens een keer te gaan beluisteren en dat wordt nog maar eens bevestigd.
Antena - Camino del Sol 7,1
Een jazzy lounge-nummer, easy listening, hier en daar wat variatie, enigszins slepend deuntje.
Derek & Vis - Mindtraveller 7,3
Rustig nummer, luistert makkelijk weg en blijft ook na enkele keren aangenaam. De piano redt het nummer, ik heb het idee dat de zanger Robbie Robertson wil nadoen, maar daar helaas niet in slaagt.
John D. Loudermilk - Tobacco Road 6,0
Klinkt wat gedateerd, niet slecht maar boeit me weinig
Punten voor Colour Me en Mindtraveller.
5-3-4-2
Deadline 12-4 18.00
0
geplaatst: 13 april 2012, 20:53 uur
3.
1. The Blue Aeroplanes - Colour Me 7
2. Antena - Camino del Sol 5
3. Derek & Vis -Mindtraveller 8,5
4. John D. Loudermilk - Tobacco Road 8
1. The Blue Aeroplanes - Colour Me - grappig dat de naam R.E.M. hier dikwijls valt, want ik heb deze Aeroplanes leren kennen doordat Michael Stipe op hun 'Swagger'-album de kreunende backing deed bij 'What It Is'... En wat doet een puber in volle R.E.M.-adoratie: het volledige album blindelings kopen uiteraard, samengespaard met wat schamele babysit-centjes. Leuk album trouwens, moet ik dringend nog eens herontdekken
Nu over deze Colour Me blijf ik evenzeer enthousiast. Toch maar eens dat andere album dat hier in de kast staat te beschimmelen - Rough Music, 3 stemmen op MuMe - opnieuw beluisteren...
2. Antena - Camino del Sol - zowel de instrumentatie als de manier van zingen/hijgen behoren niet echt tot mijn favorieten. Een tweede luisterbeurt om me ervan te gewissen dat ik me niet vergis overtuigt me in die veronderstelling. Druk en irritant geklepper op de opvallende achtergrond...
3. Derek & Vis -Mindtraveller - wat gebeurt er als je af en toe blindelings een tweedehands-cd voor een eurootje koopt zonder voorkennis? Soms valt het mee, meestal is het niet zo bijzonder, maar af en toe komt er een pareltje bovendrijven... Dit pareltje komt van mijn allereerste toevoeging op MuMe en heeft tot nu toe 2 stemmen. De mijne, in de vorm van '3,5*' en die van Derek, als rokerige zanger van dit tweemansensemble. In de juiste sfeer (koptelefoon in't donker is een tip, doe er mee wat je wil) wordt dit een hemels plaatje. Ik ben er volledig weg van en het wordt steeds beter...
4. John D. Loudermilk - Tobacco Road - doet me denken aan die Levi's reclames. Die zochten ook altijd naar nummers die dit geluid hadden. Coole cowboy-achtige blues waar de eenzame lonesome rijder op z'n paard de woestijn intrekt, een spoor van smachtende vrouwen verdwaasd achter zich latend. Close-up wanneer hij z'n sigaret opsteekt. Het krijgt m'n tweede punt.
6-3-6-3
(volgens mij is dit nu correct met Salvadore's punten erbij...)
Deadline 14-04 18.00
1. The Blue Aeroplanes - Colour Me 7
2. Antena - Camino del Sol 5
3. Derek & Vis -Mindtraveller 8,5
1. The Blue Aeroplanes - Colour Me - grappig dat de naam R.E.M. hier dikwijls valt, want ik heb deze Aeroplanes leren kennen doordat Michael Stipe op hun 'Swagger'-album de kreunende backing deed bij 'What It Is'... En wat doet een puber in volle R.E.M.-adoratie: het volledige album blindelings kopen uiteraard, samengespaard met wat schamele babysit-centjes. Leuk album trouwens, moet ik dringend nog eens herontdekken
Nu over deze Colour Me blijf ik evenzeer enthousiast. Toch maar eens dat andere album dat hier in de kast staat te beschimmelen - Rough Music, 3 stemmen op MuMe - opnieuw beluisteren... 2. Antena - Camino del Sol - zowel de instrumentatie als de manier van zingen/hijgen behoren niet echt tot mijn favorieten. Een tweede luisterbeurt om me ervan te gewissen dat ik me niet vergis overtuigt me in die veronderstelling. Druk en irritant geklepper op de opvallende achtergrond...
3. Derek & Vis -Mindtraveller - wat gebeurt er als je af en toe blindelings een tweedehands-cd voor een eurootje koopt zonder voorkennis? Soms valt het mee, meestal is het niet zo bijzonder, maar af en toe komt er een pareltje bovendrijven... Dit pareltje komt van mijn allereerste toevoeging op MuMe en heeft tot nu toe 2 stemmen. De mijne, in de vorm van '3,5*' en die van Derek, als rokerige zanger van dit tweemansensemble. In de juiste sfeer (koptelefoon in't donker is een tip, doe er mee wat je wil) wordt dit een hemels plaatje. Ik ben er volledig weg van en het wordt steeds beter...
4. John D. Loudermilk - Tobacco Road - doet me denken aan die Levi's reclames. Die zochten ook altijd naar nummers die dit geluid hadden. Coole cowboy-achtige blues waar de eenzame lonesome rijder op z'n paard de woestijn intrekt, een spoor van smachtende vrouwen verdwaasd achter zich latend. Close-up wanneer hij z'n sigaret opsteekt. Het krijgt m'n tweede punt.
6-3-6-3
(volgens mij is dit nu correct met Salvadore's punten erbij...)
Deadline 14-04 18.00
0
geplaatst: 13 april 2012, 20:55 uur
3.
1. The Blue Aeroplanes - Colour Me 7,5
2. Antena - Camino del Sol 9
3. Derek & Vis -Mindtraveller 6,5
6-4-6-4
Deadline 14-04 18.00
Sorry, geen inspiratie om er iets bij te schrijven.
1. The Blue Aeroplanes - Colour Me 7,5
2. Antena - Camino del Sol 9
3. Derek & Vis -Mindtraveller 6,5
6-4-6-4
Deadline 14-04 18.00
Sorry, geen inspiratie om er iets bij te schrijven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.