MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Rondes blijven sterk Frank, ik heb net ronde 11 geluisterd, weet me geen raad met de beoordeling daar.

Zit ook 1 nominatie van mij in ronde 11

2MY
8.

1. The Eden House - To Believe Something 7,8
2. Grant McLennan - Easy Come, Easy Go 7,5
3. Units – Digital Stimulation 4
4. Ann Peebles - I Still Love You 8

1. The Eden House - To Believe Something - vlot nummer, mooi geheel met respect voor de stem in de eindmix.
2. Grant McLennan - Easy Come, Easy Go - ook een dikke çava! Open gitaarliedje volgens de regels van de pop. Echt gigantisch opvallen doet het niet. Benieuwd of dit overeind blijft verder in het spel.
3. Units – Digital Stimulation - euh... ik vind dit een electronisch rommeltje, zeer onaangenaam om naar te luisteren. 'k Durf het bijna niet te schrijven na de hoge punten hierboven...
4. Ann Peebles - I Still Love You - dit valt dan weer wel beter mee. Goeie stem, mooi nummer. Af en toe anomalieën in de stereo-beleving onder de koptelefoon, maar dat kan ook aan de youtube-versie op zich liggen. Aangenaamste nummer van de ronde.

3-1-2-2

Deadline : 19-4 18.00

8.
The Eden House - To Believe Something 9,2
Schitterend nummer, één van mooiste in deze editie.
Grant McLennan - Easy Come, Easy Go 6,5
Aardig popnummer, niet erg bijzonder
Units – Digital Stimulation 6,0
Hectisch en vermoeiend nummer
Ann Peebles - I Still Love You 6,2
Dit Soulnummer kabbelt wel erg slow voort, wat een nummer van 3 minuten toch een lange rit maakt

4-2-2-2

The Eden House - To Believe Something: Mooi project waar de zangeres van All About Eve aan mee werkt, beetje richting The Mission. 9,2

Grant McLennan - Easy Come, Easy Go: Mooi nummer van deze helaas veels te vroeg overleden zanger van de Go-Betweens. 8,8

Units – Digital Stimulation: Wave uit 1980, die zo hedendaags gedraaid kan worden. Behoorlijk tijdloos. 8,4

Ann Peebles - I Still Love You: Prima soul, maar gewoon niet helemaal mijn ding. 7

5-3-2-2

DjFrankie schreef:
(quote)

Zit ook 1 nominatie van mij in ronde 11

Ook 1 van mijzelf.

Bij de eerste van poule 11 staat het geluid wel erg zacht ...

edit: probleem "opgelost", Google Chrome (mijn standaard browser) speelt alleen deze video zonder geluid af, Internet Explorer speelt 'm wel met geluid af ... vreemd maar min of meer opgelost.

The Eden House - To Believe Something 5
Grant McLennan - Easy Come, Easy Go 5
Twee nogal doorsnee liedjes. Op zich houd ik wel van jangly pop, maar Grant McLennan doet me niet zoveel. Die ander heeft nog wel iets spannends, maar heeft uiteindelijk ook niet veel om het lijf.

Units – Digital Stimulation 8
Ik heb hun (dacht ik) enige plaat en daar ben ik wel blij mee. Toffe synthpunk/new wave. Vind High Pressure Days wel een iets toffer nummer, maar deze krijgt ook een mooi cijfer. Grappig dat Oldfart Devo noemt, daar moest ik ook ineens aan denken net.

Ann Peebles - I Still Love You 9
Schitterend soulnummer, wat een stem en wat een emotie.

5-3-3-3

Salvadore schreef:
Bij de eerste van poule 11 staat het geluid wel erg zacht ...

Bij 1 nominatie van mijzelf hetzelfde probleem (The Souls - Lovers).Ben er eigenlijk nu pas achter gekomen dat het een demo versie betreft.eventueel wil ik het nummer wel inruilen voor The Skywatchers.Misschien dat Frank hier een oordeel over wil vellen?

8.

The Eden House - To Believe Something (7,0)
Het begin is spannend en de coupletten zijn leuk, maar het refrein is slappe hap. Ik geloof het wel.

Grant McLennan - Easy Come, Easy Go (7,5)
Gewoon een lekker (makkelijk) nummertje.

Units – Digital Stimulation (7,8)
Lekkere distortion en een veel krachtiger refrein dan bij Eden House. Het nummer heeft veel power. Het lange instrumentale einde had een reprise van de vocalen best kunnen gebruiken.

Ann Peebles - I Still Love You (8,0)
Fantastische toeters! Zang is goed, hoewel die wat scherper had gemogen. Compositorisch vind ik het zwak. Het nummer begint veelbelovend, maar naarmate het voortduurt glijdt het helemaal weg tot en met een fade out aan toe (boe)!

5-3-4-4

DjFrankie (moderator)
the viking schreef:
(quote)

Bij 1 nominatie van mijzelf hetzelfde probleem (The Souls - Lovers).Ben er eigenlijk nu pas achter gekomen dat het een demo versie betreft.eventueel wil ik het nummer wel inruilen voor The Skywatchers.Misschien dat Frank hier een oordeel over wil vellen?

Bij mij klinkt die wel hard en is een prima nummer. mooi laten staan zou ik zeggen.

Ok Frank,dan laten we het zo In ladder 11 heb ik trouwens ook een nominatie staan.

Ik heb in ladder 10 1 nominatie en in ladder 12 2 nominaties, maar wat maakt het uit? We beoordelen hier nummers en niet de inbrengers ervan.

8.
The Eden House - To Believe Something 3,5
Grant McLennan - Easy Come, Easy Go 5,5
Units – Digital Stimulation 7,5
Ann Peebles - I Still Love You 7,5

- The Eden House - To Believe Something
Bij de eerste noten word ik al ongemakkelijk en als dan die drums en gitaren komen invallen weet ik hoe laat het is. Tijd voor een lange zit vol afstotelijke dramatiek en overdreven aangezette melodieën. Veel te veel ophef voor zulk een inspiratieloos liedje. De enige pluim steek ik in het gat van de zangeres, omdat ze zichzelf weet te beheersen, een rariteit in deze stijl zo lijkt het!
- Grant McLennan - Easy Come, Easy Go
Beetje geitenwollensokkenrock dit. Het weet me niet te ergeren zoals de vorige, het weet me ook niet meer te imponeren dan de vorige. Eigenlijk doet dit nummer helemaal niks. Bedankt voor je deelname, Grant, tot ziens!
- Units – Digital Stimulation
Dit heeft me de volle minuten een glimlach op het gezicht gezet. De muziek is strak gelijnd met enkele lekker scherpe randjes door de synthesizers. De vocalen zorgen voor de meeste lol en hadden misschien nog meer mogen worden uitgespeeld.
- Ann Peebles - I Still Love You
Prachtige zangeres die beladenheid in een nummer weet te brengen zonder ook maar één noot te overdrijven. De serene blazers en strakke drumwerk van Willie Mitchell zijn haar dan ook meer dan waardig. Het nummer zelf, de melodie en refreinen blijven minder hangen dan ander werk, wat maakt dat het gevoel tijdens het luisteren niet lang blijft hangen. Ik heb toevallig ook een Memphis Soul pareltje (al zeg ik het zelf) genomineerd, de zangeres heeft misschien niet dezelfde kwaliteiten als Ann (alhoewel), maar het nummer zelf maakt wel een veel diepere indruk op me en dat criterium acht ik dan toch hoger in. Groep 18, houdt het in de gaten.

5-3-5-5

DjFrankie (moderator)
Ik dacht echt dat dit een Kemm nominatie was Ann Peebles - I Still Love You.

8.

The Eden House - To Believe Something (7,0)
Fijne riff, geen hoogvlieger maar gewoon een lekker nummer.

Grant McLennan - Easy Come, Easy Go (6,5)
Ook dit is een lekker rechttoe popnummer, beetje rechttoe rechtaan en een beetje braaf..

Units – Digital Stimulation (7,3)
Klinkt vrij verfrissend na de 2 voorgaande nummers, ook een nummer wat in tegenstelling tot de voorgaande 2 nummers buiten de lijntjes gaat. Lekker..

Ann Peebles - I Still Love You (9,5)
Wat een zangeres, 1 van mijn favoriete R&B / Soul artiesten aller tijden. Heerlijke compositie weer van Wilie Mitchell, prachtige blazers, alles klopt gewoon aan dit nummer.

5-3-6-6

8.

The Eden House - To Believe Something 6,5
Grant McLennan - Easy Come, Easy Go 6
Units – Digital Stimulation 5,3

6-3-6-7

8.

The Eden House - To Believe Something 8
Grant McLennan - Easy Come, Easy Go 8,5
Units – Digital Stimulation 7
Ann Peebles - I Still Love You 7

7-4-6-7

DjFrankie schreef:
Ik ben blij dat ze niet allemaal van mij moeten komen, kon ik ook eens wat anders nomineren.

8.

The Eden House - To Believe Something 7,5
Is dit Julianne Regan, Deric? Dat zou ik nooit geraden hebben. Op zich een nummer met een mooie sfeer, maar het had wel iets meer kunnen gebruiken. Het geheel blijft net iets te vlak voor een echt hoog cijfer.

Grant McLennan - Easy Come, Easy Go 7,0
Leuk niets-aan-de-handliedje. Die moeten er ook zijn, voor de afwisseling. En binnen het genre (en binnen de lijntjes, ja; dat hoeft niet erg te zijn) is dit op zich goed gelukt.

Units – Digital Stimulation 7,0
Hier lijkt het voortdurend of men de controle over het nummer verliest. Uiteindelijk komen ze zonder problemen door de finish, maar van mij had de rit net iets aangenamer gemogen. Aan de andere kant, je valt er niet snel bij in slaap.

Blijft een fijne zangeres en de begeleiding is ook prima. Verder toch een beetje hetzelfde manco als The Eden House: het klinkt allemaal goed, maar er ontbreekt iets om het bijzonder te maken.

Al met al een behoorlijk niveau voor de hele ronde, maar zonder opmerkelijke uitschieters.

8-4-6-8

8.

1. The Eden House - To Believe Something 6,5
2. Grant McLennan - Easy Come, Easy Go 6,0
3. Units – Digital Stimulation 8,5
4. Ann Peebles - I Still Love You 8,0

1. The Eden House - To Believe Something
Heerlijke intro, lekker instrumentatie, maar de galmende stem is dan nog eens suiker op de baklava. Way too much. De bombast van gothic – hier nog aardig in de hand trouwens – is het toch niet voor mij.

2. Grant McLennan - Easy Come, Easy Go
Mooi ambachtelijk liedje zeg je dan, tevens ideale schoonzonenmuziek. Het soort liedje dat pas opvalt als iemand de radio uitzet. Maar geen onvoldoende natuurlijk.

3. Units – Digital Stimulation
Kijk, hiervoor volg ik dit topic, ik kende dit album al, heb het zelf op MuMe toegevoegd meen ik. Lekkere stevige synthrock, goede vocals, dansbaar, ja deze valt vol in de punten.

4. Ann Peebles - I Still Love You
Fantastische zangeres uiteraard, aardig nummer ook. Mijn tweede punt gaat naar Ann.

8-4-7-9

DjFrankie schreef:

Daar ging ik ook al vanuit.

8.

1. The Eden House - To Believe Something: Aardige gothicrock, goede zangeres 7
2. Grant McLennan - Easy Come, Easy Go: Weinigzeggend popliedje. 4,5
3. Units - Digital Stimulation. Strakke, harde synthpunk/rock. Doet me een beetje denken aan een synthversie van Pixies of Sonic Youth. 8
4. Ann Peebles - I Still Love You: Mooie, intense stem. Het nummer op zich vind ik iets minder sterk. 7,5

8-4-8-10

8.

1. The Eden House - To Believe Something Goede zangeres Het nummer had wel iets pittiger mogen zijn 7,2
2. Grant McLennan - Easy Come, Easy Go:Standaard rock niet slecht overigens (6,8)
3. Units - Digital Stimulation. Strakke, harde synthpunk/rock. Dit ligt mij wel(7,5)
4. Ann Peebles - I Still Love You: Prima zangeres ook wel een aardig nummer(7)

9-4-9-10

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1 Ann Peebles - I Still Love You 10 punten gem: 7,79
2 Units - Digital Stimulation 9 punten gem: 7,29

3 The Eden House - To Believe Something 9 punten gem: 7,14
4 Grant McLennan - Easy Come, Easy Go 4 punten gem: 6,68

DjFrankie (moderator)
9.
I.E.M. – The Gospel According to the IEM
Wonky Doll and The Echo - The Right Direction.
Marsheaux - Ola Gyrizoun
Silent Running - Home Is Where the Heart Is

0-0-0-0

Deadline: 20-4-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Erg sterke ronde:

9.
Wonky Doll and The Echo - The Right Direction.
Marsheaux - Ola Gyrizoun

I.E.M. : HEERLIJK nummer dit, lijkt op een postpunk achtige Hawkwind, zeer mooi geheel, en de lengte is ook niet verkeerd. 8,5
Wonky Doll: Ook geweldige postpunk, maar minder origineel als I.E.M. wel gewoon een lekker nummer met goeie zanger. 8
Marsheaux: Ook weer een erg mooi nummer, soort pop visage, heel erg retro 80's met een lekker electro sausje,ik kom punten te kort deze ronde. 7,8
Silent Running: Ook een prima nummer alleen vind ik deze zanger wat minder, dit klinkt duidelijk naar de wave van rond 1980 7,5

1-1-0-0

9.
I.E.M. – The Gospel According to the IEM 8,2
Mooi nummer, Steven Wilson heeft natuurlijk wel enig gevoel voor muziek. Mooie opbouw, subtiele klanken en lange ‘landscapes’ met tempowisselingen. Of ’t op Hawkwind lijkt weet ik niet, ik vind het vreemd genoeg wel een beetje op Porcupine Tree lijken (vooral de eerdere opnames/albums)
Wonky Doll and The Echo - The Right Direction 7,7
Goed rocknummer
Marsheaux - Ola Gyrizoun 7,3
Na een paar keer luisteren toch wel een aanstekelijk Synth nummer
Silent Running - Home Is Where the Heart Is 7,1
Muzikaal goed rocknummer, lijkt wel enigszins op Simple Minds, de zang vind ik niet zo geweldig

2-2-0-0

9.
I.E.M. – The Gospel According to the IEM 8,5
Erg sterk instrumentaal rocknummer vol spanning!
Wonky Doll and The Echo - The Right Direction 7
Klinkt aardig, maar te weinig eigen smoelwerk.
Marsheaux - Ola Gyrizoun 8,5
Erg fijne synthmuziek!
Silent Running - Home Is Where the Heart Is 6
Nog minder eigen smoelwerk dan Wonky Doll...

3-2-1-0

I.E.M. – The Gospel According to the IEM: Begint wat als LA Woman van The Doors, wat volgt is een lading aan leuke geluidjes, maar net allemaal te lang. 7

Wonky Doll and The Echo - Th...: Editors, Joy Division en Bauhaus met een vleugje Mando Diao. 7,7

Marsheaux - Ola Gyrizoun: Klinkt in het begin als Visage, ook wel als een commerciele Franse Anne Clark. leuk nummertje. 7,8

Silent Running - Home Is Where the Heart Is: Mooi wave nummer. Beetje richting The Jericho. 8,4

3-2-2-1

9.
Lekker !!!
(8,5)
Wonky Doll and The Echo - The Right Direction
Jatwerk; gaat net
(6.2)
Marsheaux - Ola Gyrizoun
Nietszeggend
(4,5)
Jatwerk voor begin tot eind
(6,0)

4-3-2-1

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:25 uur

geplaatst: vandaag om 12:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.