Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 17 april 2012, 22:04 uur
7.
FM Attack – Yesterday 6,5
Front Line Assembly – Unleashed 7,1
The Sands – April and June 7,0
Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk 7,0
- FM Attack - Yesterday
Niet al te spannende discogevalletje, goed uitgevoerd, daar niet van. Ach ik ben met deze muziek opgegroeid, ik had dit nummer op het gehoor ook nooit op 2009 gedateerd. Lastig, in een club had ik dit waarschijnlijk hoger gewaardeerd.
- Front Line Assembly - Unleashed
Lekker nummer, sterke beat, moet op een rare manier denken aan Jesus & Mary Chain. Veel ‘ruis’, maar toch duidelijk een liedje op de voorgrond.
- The Sands - April and June
Muzikaal steekt dit fraai in elkaar, maar die zanger moet eerst op zang- en vervolgens op Engelse les.
- Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk
Muziek die ik het liefst live consumeer, maar zo wil het ook wel. Jammer van de zang, hier moet natuurlijk geen geschoolde stem bij, maar deze wezenloze galm is wel het andere uiterste. Toch een punt.
4-4-5-7
Deadline: 18-4-2012
FM Attack – Yesterday 6,5
Front Line Assembly – Unleashed 7,1
The Sands – April and June 7,0
Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk 7,0
- FM Attack - Yesterday
Niet al te spannende discogevalletje, goed uitgevoerd, daar niet van. Ach ik ben met deze muziek opgegroeid, ik had dit nummer op het gehoor ook nooit op 2009 gedateerd. Lastig, in een club had ik dit waarschijnlijk hoger gewaardeerd.
Lekker nummer, sterke beat, moet op een rare manier denken aan Jesus & Mary Chain. Veel ‘ruis’, maar toch duidelijk een liedje op de voorgrond.
Muzikaal steekt dit fraai in elkaar, maar die zanger moet eerst op zang- en vervolgens op Engelse les.
Muziek die ik het liefst live consumeer, maar zo wil het ook wel. Jammer van de zang, hier moet natuurlijk geen geschoolde stem bij, maar deze wezenloze galm is wel het andere uiterste. Toch een punt.
4-4-5-7
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 april 2012, 22:05 uur
2MY schreef:
. The Sands – April and June - Het lijkt alsof DjFrankie mijn nominaties graag snel achter de rug wou hebben... Ronde 7 en dit is alweer mijn vijfde.
. The Sands – April and June - Het lijkt alsof DjFrankie mijn nominaties graag snel achter de rug wou hebben... Ronde 7 en dit is alweer mijn vijfde.
Puur toeval, waar staan de overige 5? Ik denk dat er dan ook users zijn die er nog geen hebben gehad tot nu toe, ik 2.
0
geplaatst: 17 april 2012, 22:16 uur
DjFrankie schreef:
Puur toeval, waar staan de overige 5?.
Puur toeval, waar staan de overige 5?.
Volgens mij dacht ge niet écht dat ik meende dat ge ze expres allemaal in't begin had gezet

De volgende staat pas in reeks 21 zag ik. Blij dat ge m'n tekstjes leest, DjFrankie.
Arrie schreef:
Born To Be Wild van Steppenwolf?
Born To Be Wild van Steppenwolf?
Ja! Merci Arrie, scheelt me weer een hoop gepieker!
0
geplaatst: 17 april 2012, 22:39 uur
DjFrankie schreef:
Puur toeval, waar staan de overige 5? Ik denk dat er dan ook users zijn die er nog geen hebben gehad tot nu toe, ik 2.
Ik één, en helaas een battle met twee nominaties erin...
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 april 2012, 22:51 uur
lebowski schreef:
(quote)
Moet dan samen met Metro - Black Lace Shoulder zijn
0
geplaatst: 17 april 2012, 23:10 uur
7.
- FM Attack - Yesterday
Saai
(3,0)
Wel aardig
(6,0)
Zeer zwakke zanger, om redenen die Lebowski noemt en omdat er geen greintje emotie in te herkennen valt. Van een papiertje voorgedragen, zo komt het over....lage cijfer puur door de zang.
(5,0)
Leuk, maar matig geproduceerd
(7,5)
4-5-5-8
- FM Attack - Yesterday
Saai
(3,0)
Wel aardig
(6,0)
Zeer zwakke zanger, om redenen die Lebowski noemt en omdat er geen greintje emotie in te herkennen valt. Van een papiertje voorgedragen, zo komt het over....lage cijfer puur door de zang.
(5,0)
Leuk, maar matig geproduceerd
(7,5)
4-5-5-8
0
geplaatst: 17 april 2012, 23:33 uur
DjFrankie schreef:
Nee hoor, battle 24, Outsiders en Michael Head.
Maar die worden gewoon nr. 1 en 2

0
geplaatst: 17 april 2012, 23:52 uur
7.
FM Attack - Yesterday 6,0
Op zich wel leuk muziekje. Even wachten tot de zang het net dat tikje extra geeft en dat doet het. De verkeerde kant op.
Front Line Assembly - Unleashed 5,0
Ergens onder al die laagjes zit nog een leuk stukje muziek. Je kunt het horen op de momenten dat die gast eindelijk zijn kop houdt.
The Sands - April and June 7,0
Lekker dreutelend muziekje. Geen wereldzanger, maar wel eentje die tenminste bij de muziek past. Wel weer jammer van die enigszins misplaatste strijkers.
Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk 6,5
Hier geeft de zang eindelijk iets extra's aan de muziek. Daarmee krijgt het toch wel rommelige geheel nog net mijn tweede punt.
4-5-6-9
FM Attack - Yesterday 6,0
Op zich wel leuk muziekje. Even wachten tot de zang het net dat tikje extra geeft en dat doet het. De verkeerde kant op.
Front Line Assembly - Unleashed 5,0
Ergens onder al die laagjes zit nog een leuk stukje muziek. Je kunt het horen op de momenten dat die gast eindelijk zijn kop houdt.
The Sands - April and June 7,0
Lekker dreutelend muziekje. Geen wereldzanger, maar wel eentje die tenminste bij de muziek past. Wel weer jammer van die enigszins misplaatste strijkers.
Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk 6,5
Hier geeft de zang eindelijk iets extra's aan de muziek. Daarmee krijgt het toch wel rommelige geheel nog net mijn tweede punt.
4-5-6-9
0
geplaatst: 17 april 2012, 23:53 uur
7.
- FM Attack - Yesterday 5
Het begint als een aardig disconummer, met een goede baslijn. Maar van die nineties dameszang gaan mijn tenen krullen: 5
- Front Line Assembly - Unleashed 8,5
Heerlijk stampende industrial.
- The Sands - April and June 7
Leuk, loom liedje. Goed om bij weg te dromen.
- Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk 7,5
Goede garage/indie met heerlijk overslaande zang. Die blazers hadden voor mij ook niet zo gehoeven.
4-6-6-10
- FM Attack - Yesterday 5
Het begint als een aardig disconummer, met een goede baslijn. Maar van die nineties dameszang gaan mijn tenen krullen: 5
- Front Line Assembly - Unleashed 8,5
Heerlijk stampende industrial.
- The Sands - April and June 7
Leuk, loom liedje. Goed om bij weg te dromen.
- Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk 7,5
Goede garage/indie met heerlijk overslaande zang. Die blazers hadden voor mij ook niet zo gehoeven.
4-6-6-10
0
geplaatst: 17 april 2012, 23:55 uur
DjFrankie schreef:
(quote)
Ja, mijn eerste nominatie is nu bijna aan de beurt, maar de overige zeven zitten allemaal dik in de tweede helft. En ook bij mij twee nominaties in één ronde (die natuurlijk allebei doorgaan
).
0
geplaatst: 18 april 2012, 07:21 uur
7.
- FM Attack - Yesterday Muzikaal redelijk maar als die typische T.M.F zangeres ten tonele verschijnt haak ik af(6)
- Front Line Assembly - Unleashed. Redelijk nummer maar over de hele linie is het mij allemaal wat te druk en chaotisch(6,5)
- The Sands - April and June.Charmant nummer in al zijn eenvoud(7,8)
- Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk.Brimful of Ashes van Cornershop duikt hier direct op.De (wat minder geschoolde vocalen) klinken als een mix tussen Blondie en Wendy James van Transvision Vamp.Desalniettemin leuk(7,8)
4-6-7-11
- FM Attack - Yesterday Muzikaal redelijk maar als die typische T.M.F zangeres ten tonele verschijnt haak ik af(6)
- Front Line Assembly - Unleashed. Redelijk nummer maar over de hele linie is het mij allemaal wat te druk en chaotisch(6,5)
- The Sands - April and June.Charmant nummer in al zijn eenvoud(7,8)
- Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk.Brimful of Ashes van Cornershop duikt hier direct op.De (wat minder geschoolde vocalen) klinken als een mix tussen Blondie en Wendy James van Transvision Vamp.Desalniettemin leuk(7,8)
4-6-7-11
0
geplaatst: 18 april 2012, 11:08 uur
2MY schreef:
2. Front Line Assembly - Unleashed - dit vind ik ook wel neig. Vooral de chaotische electrische storm rond de drieënhalve minuut knalt lekker door de koptelefoon. Belgisch dus.... Ik ken de mannen ni, maar dat is niet erg. Ze zullen mij ook niet kennen.
volgens mij zijn het canadezen 2. Front Line Assembly - Unleashed - dit vind ik ook wel neig. Vooral de chaotische electrische storm rond de drieënhalve minuut knalt lekker door de koptelefoon. Belgisch dus.... Ik ken de mannen ni, maar dat is niet erg. Ze zullen mij ook niet kennen.

0
geplaatst: 18 april 2012, 11:18 uur
7.
FM Attack - Yesterday 6
Front Line Assembly - Unleashed 7,5
The Sands - April and June.7
Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk 6
4-7-8-11
FM Attack - Yesterday 6
Front Line Assembly - Unleashed 7,5
The Sands - April and June.7
Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk 6
4-7-8-11
0
geplaatst: 18 april 2012, 11:28 uur
lebowski schreef:
(quote)
Ik ook één en die zat in de sterkste battle tot nu toe waardoor die moet hopen op de herkansing....was in elke andere battle glansrijk doorgegaan

0
geplaatst: 18 april 2012, 12:48 uur
Dexter schreef:
van die nineties dameszang gaan mijn tenen krullen
van die nineties dameszang gaan mijn tenen krullen
the viking schreef:
De zang is een sample van een synthpopnummer uit 1985, weinig 90s/TMF aan dus:
YouTube - Koo De Tah - Body Talk
Vind het zelf een geweldig nummer (is zelfs een van mijn meest gedraaide nummers van de laatste twee jaar), maar het wordt hier niet echt gewaardeerd. Jammer.
Stemmen doe ik even niet, kan hier geen Grooveshark-links openen. Maar The Sands' April and June is wel een fraai liedje, dank aan de nominator.
En FLA vind ik dan weer weinig aan...
0
geplaatst: 18 april 2012, 16:42 uur
7.
- FM Attack - Yesterday 4,0
Het is mij net iets te vlak en het wordt nergens spannend: Gezapig is het woord dat dan vervolgens bij me uitkomt.
- Front Line Assembly - Unleashed 7,3
Dit klinkt al een stuk spannender. Toen ik veel naar EBM luisterde was FLA nooit zo mijn favoriete groep in het genre. Maar dit vind ik nu toch best wel lekker klinken..
- The Sands - April and June 6,5
Lekker relaxed maar tevens ook wel wat braaf nummer waar het gevaar van gezapigheid ook weer op de loer ligt.
- Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk 7,2
Gezapig is hier zeker niet op van toepassing. Lekker raggende garage/punk bandje, rammelend aan alle kanten maar dat vind ik wel fijn, geen hoogvlieger maar wel een dikke voldoende.
4-8-8-12
- FM Attack - Yesterday 4,0
Het is mij net iets te vlak en het wordt nergens spannend: Gezapig is het woord dat dan vervolgens bij me uitkomt.
- Front Line Assembly - Unleashed 7,3
Dit klinkt al een stuk spannender. Toen ik veel naar EBM luisterde was FLA nooit zo mijn favoriete groep in het genre. Maar dit vind ik nu toch best wel lekker klinken..
- The Sands - April and June 6,5
Lekker relaxed maar tevens ook wel wat braaf nummer waar het gevaar van gezapigheid ook weer op de loer ligt.
- Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk 7,2
Gezapig is hier zeker niet op van toepassing. Lekker raggende garage/punk bandje, rammelend aan alle kanten maar dat vind ik wel fijn, geen hoogvlieger maar wel een dikke voldoende.
4-8-8-12
0
geplaatst: 18 april 2012, 17:08 uur
jassn schreef:
(quote)
volgens mij zijn het canadezen
Ah, ik begreep uit DjFrankie's tekst dan weer dat het Belgisch was.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 april 2012, 17:21 uur
Arrie schreef:
DjFrankie zal wel in de war zijn met Front 242.
DjFrankie zal wel in de war zijn met Front 242.
Nee zeker niet altijd gedacht dat dit ook belgen waren. Nu weer een mystery solved!
Weet dan weer wel dat genre genoten Skinny Puppy uit Canda zijn.
0
geplaatst: 18 april 2012, 17:22 uur
Front Line Assembly zijn volgens mij dezelfde mensen als Delerium (jeweetwel, die van Silence). 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 april 2012, 17:38 uur
Arrie schreef:
Front Line Assembly zijn volgens mij dezelfde mensen als Delerium (jeweetwel, die van Silence).
ook dat wist ik niet, popquiz vraag Arrie, en wie was de zangeres?
0
geplaatst: 18 april 2012, 17:55 uur
Uit de Wiki:
Front Line Assembly (FLA) is a Canadian electro-industrial band formed by Bill Leeb in 1986 after leaving Skinny Puppy. Influenced by early electronic and (post-)industrial acts such as Cabaret Voltaire, Portion Control, D.A.F., Test Dept, SPK, and Severed Heads,[1] FLA has developed its own unique sound while combining elements of electronic body music (EBM). The band's membership has rotated through several members over the years, including Rhys Fulber and Michael Balch who are both associated with several other successful artists.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 april 2012, 18:00 uur
Uitslag: Wat een miniem verschil tussen 2 en 3
1. Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk 12 punten gem 7,08
2. The Sands - April and June. 8 punten gem : 6,87
3. Front Line Assembly - Unleashed 8 punten gem: 6,8
4. FM Attack - Yesterday 4 punten gem: 6,06
1. Miss Alex White & The Red Orchestra – Future Talk 12 punten gem 7,08
2. The Sands - April and June. 8 punten gem : 6,87
3. Front Line Assembly - Unleashed 8 punten gem: 6,8
4. FM Attack - Yesterday 4 punten gem: 6,06
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 april 2012, 18:00 uur
8. Erg mooie ronde dit.
The Eden House - To Believe Something
Grant McLennan - Easy Come, Easy Go
Units – Digital Stimulation
Ann Peebles - I Still Love You
The Eden House: Mooi nummer mooie sfeer, lekker rifje, goeie zangeres, prijsnummer 8,5
Grant McLennan: Crowded House meets The Pretenders, erg goed nummer alweer, hele mooie gitaarpop zoals ik die graag hoor. 8,3
Units: Geen slecht nummer, maar beduidend minder dan de 2 voorgangers, erg veel elektronica. Maar wel lekker catchy 7,3
An: Bleacjhelijk sterke ronde dit, want dit nummer wat leunt op de sterke vocalen van An is erg goed uitgevoerd, hier vind ik de blazers die er op eens inkomen wel gepast, en een mooie toevoeging 8
1-1-0-0
Deadline : 19-4 18.00
The Eden House: Mooi nummer mooie sfeer, lekker rifje, goeie zangeres, prijsnummer 8,5
Grant McLennan: Crowded House meets The Pretenders, erg goed nummer alweer, hele mooie gitaarpop zoals ik die graag hoor. 8,3
Units: Geen slecht nummer, maar beduidend minder dan de 2 voorgangers, erg veel elektronica. Maar wel lekker catchy 7,3
An: Bleacjhelijk sterke ronde dit, want dit nummer wat leunt op de sterke vocalen van An is erg goed uitgevoerd, hier vind ik de blazers die er op eens inkomen wel gepast, en een mooie toevoeging 8
1-1-0-0
0
geplaatst: 18 april 2012, 18:26 uur
Arrie schreef:

0
geplaatst: 18 april 2012, 18:30 uur
Rondes blijven sterk Frank, ik heb net ronde 11 geluisterd, weet me geen raad met de beoordeling daar.
0
geplaatst: 18 april 2012, 18:36 uur
8.
Pathetisch klinkende, wellicht dramatisch bedoelde middelmaat
(6,4)
Ene oor in, andere weer uit muziek
(6,0)
Devo op alleen synths...
(7,5)
Eindelijk een echte zangeres
(9,5)
1-1-1-1
Pathetisch klinkende, wellicht dramatisch bedoelde middelmaat
(6,4)
Ene oor in, andere weer uit muziek
(6,0)
Devo op alleen synths...
(7,5)
Eindelijk een echte zangeres
(9,5)
1-1-1-1
0
geplaatst: 18 april 2012, 18:45 uur
The Eden House - To Believe Something 8,0
Grant McLennan - Easy Come, Easy Go 6,5
Units – Digital Stimulation 9,5
Ann Peebles - I Still Love You 7,5
The Eden House: Goeie gothic light met prima zangeres. Geluid had nog iets vetter gemogen, dan was het een topper geweest.
Grant McLennan: Zo'n nummer waaraan niemand zich stoort. Wel erg binnen de lijntjes.
Units: Synthpunk in optima forma. Het relaas van Roger die allerlei technologie (1.0) inzet om de liefde(?) te vinden is mutatis mutandis zelfs actueel te noemen.
Ann: Fijne soul. Niet meer en niet minder.
2-1-2-1
Grant McLennan - Easy Come, Easy Go 6,5
Units – Digital Stimulation 9,5
Ann Peebles - I Still Love You 7,5
The Eden House: Goeie gothic light met prima zangeres. Geluid had nog iets vetter gemogen, dan was het een topper geweest.
Grant McLennan: Zo'n nummer waaraan niemand zich stoort. Wel erg binnen de lijntjes.
Units: Synthpunk in optima forma. Het relaas van Roger die allerlei technologie (1.0) inzet om de liefde(?) te vinden is mutatis mutandis zelfs actueel te noemen.
Ann: Fijne soul. Niet meer en niet minder.
2-1-2-1
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.