MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
10.
Lis Er Stille – End Credits 7,5
Me & The Heat – Old Cultures Dying 5
Michelle Shocked - Jump Jim Crow 6,5
Bliss – Bliss, wish you were here. 6,6

7-3-6-12

Deadline: 21-4-2012 18.00

10.

Lis Er Stille – End Credits (7,8)
Lekker loom, maar het duurt te lang.

Me & The Heat – Old Cultures Dying (6,0)
Leuke sfeer, maar de “zang” vind ik niets.

Michelle Shocked - Jump Jim Crow (8,3)
Ik heb getwijfeld tussen Blackberry Blossom en deze. Ik koos hiervoor vanwege de toegevoegde waarde van het gebrom door Taj Mahal.

Bliss – Bliss, wish you were here. (7)
Mooi gezongen, maar een slap nummer.

8-3-7-12

Deadline: 21-4-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1. Bliss – Bliss, wish you were here.12 punten gem: 6,98
2. Lis Er Stille – End Credits 8 punten gem: 6,45

3. Michelle Shocked - Jump Jim Crow 7 punten gem: 6,38
4. Me & The Heat – Old Cultures Dying 3 punten gem: 5,81

DjFrankie (moderator)
11.
The Wonderstuff - Hot Love Now! en you tube link
Darker My Love – Nothern Soul
Freegh - I Won't Cry
Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça en een extra link

The Wonderstuff: Ik heb hier een grooveshark link van gemaakt, de video had bij mij geen geluid.
Deze band is me bekend vanwege het geweldige Size of A Cow, dit nummer vind ik iets minder maar nog steeds goed. 7,5
Darker My Love: Dit vind ik heerlijke muziek, preicies in het straatje waar ik zo gek op ben 8,9
Freegh: Mooi begin, ademt ook een bepaalde sfeer uit die spannend is helaas verwacht ik steeds een knal die er niet komt, wel een mooi sfeervol nummer,7,5
Les Rita Mitsouko; Lene Lovich reincarnatie? Dochter van Plastic Bertrand?, het maakt me niks uit, dit klinkt lekker en dendert voort als een trein, leuk nummer, lekkere popmuziek. Ook de link van El Ninjo hier toegevoegd 7,6

0-1-0-1

Deadline: 22-4-2012 18.00

DjFrankie schreef:
11.
The wonderstuff: Ik heb hier een grooveshark link van gemaakt, de video had bij mij geen geluid.

Dat heb ik gisteren ook gemerkt. In de browser Google Chrome speelt er geen geluid af, maar bij Internet Explorer wel.

Hoe dit bij andere browsers is weet ik niet, maar ik denk dat de meesten met IE browsen.

De link van Rita Mitsouko werkt bij mij niet, dus deze maar even doorgeven

Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça

DjFrankie (moderator)
extra links toegevoegd in het begin scherm

11.

The Wonderstuff - Hot Love Now! (7,5)
Nietsaandehand pop/rock. [De video doet het bij mij (Safari) gewoon.]

Darker My Love – Nothern Soul (7,8)
Wat steviger dan The Wonderstuff.

Freegh - I Won't Cry (7,5)
Aardig kabbelnummertje. Zang komt hier en daar wat irritant over.

Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça (8,0)
DJFrankie heeft al aangegeven waar me dit aan doet denken. Niks mis mee. [Ook deze video doet het bij mij.]

0-2-0-2

11.
The Wonderstuff - Hot Love Now! 4,5
Darker My Love – Nothern Soul 5
Freegh - I Won't Cry 5
Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça 7

- The Wonderstuff - Hot Love Now!
Dit doorsnee rocknummer valt -helaas- net naar de verkeerde kant. Het gebruik van strijkers en blazers klinkt hier compleet misplaatst en de zanger irritant jolig. Zo lijken ze slechts een indianenpluim verwijderd van een Eurosongdeelname...
- Darker My Love – Nothern Soul
Was het maar Northern Soul! Dat ze me zo misleiden komt de beleving van deze herrie ook niet ten goede. Meer dan achtergrondruis weet dit -helaas- niet te zijn. Een mug die net iets te dicht en net iets te lang naast mijn oor vliegt.
- Freegh - I Won't Cry
Er wordt mooi intetogen afgetrapt met een aantal stevigere toetsen, maar het weet me niet te raken. Als dan de kopstem volgt met de nodige nodeloze herhalingen is het nog hoopvolle begin -helaas- gelijk overschaduwt.
- Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça
Na reeds drie keer “helaas” te hebben uitgeslaakt ben je wat sneller geneigd “eureka” te gaan uitroepen, al is dat ook weer overdreven voor dit verder uitstekende lied. Er zit een goeie energie in het nummer die op een boeiende wijze muzikaal wordt uitgewerkt. Wat het werkelijk genietbaar maakt is hun zelfrelativering, een zeldzame eigenschap -helaas. Oeps.

0-2-1-3

11.
The Wonderstuff - Hot Love Now! 6,8
Aardig rocknummer.
Darker My Love – Nothern Soul 6,0
Niet zo veel aan.
Freegh - I Won't Cry 6,5
Wel aardig, niet pakkend.
Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça 8,5
Wat een heerlijk aanstekelijk rocknummer, wordt steeds beter na meer luisterbeurten. Hier ga ik eens wat meer van opzoeken.

1-2-1-4

11.

The Wonderstuff - Hot Love Now! 5,0
Volgens mij ken ik deze jongens van het bescheiden hitje the Size of a Cow wat ik destijds wel een leuk nummer vond. Ik vind dit een stuk minder, beetje nietszeggend pop/rock nummer.

Darker My Love – Nothern Soul 7,5
Lekkere herrie, ik hou hier wel van. Ik vind het typisch zo'n nummer waarvan ik het lekker vind dat ik het af en toe langs hoor komen maar of het beklijft is een andere vraag..

Freegh - I Won't Cry 6,5
Ondanks dat het nummer veelbelovend begint weet het me niet te pakken, ik denk dat het met name door de zanger komt.

Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça 9,0
Hier word ik nu vrolijk van, heerlijke pretentieloze aanstekelijke rock die niet gaat vervelen.

1-3-1-5

11.

The Wonderstuff - Hot Love Now! 5,3
Niert zo bijzonder

Darker My Love – Nothern Soul 7,0
wel goed, donker nummer

Freegh - I Won't Cry 6,4
Blijft niet hangen, maar ook niet slecht

Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça 8,3
Apart origineel duo, altijd al gevonden, leuk dat ze er bij staan

1-4-1-6

11.

The Wonderstuff - Hot Love Now! 7,0
Hee, deze kwam gisteren nog langs op mijn iPod (ik ben bij de H). Blijkt dat ik het album Construction for the Modern Idiot gewoon heb. Maar al tijden niet gedraaid. Dit nummer dus vergeten en dat is natuurlijk een slecht teken. Toch klinkt het wel aardig. Ga het nog wat herkansingen geven.

Darker My Love – Nothern Soul 5,0
Rommelig kan leuk zijn; in dit geval heb ik er niet zo veel mee. Bovendien staat de stem van de zanger mij tegen.

Freegh - I Won't Cry 7,5
Nummer begint goed. Ik hou van dit soort ingetogen muziek. De zanger is wel ok, maar heeft zijn beperkingen, zoals te horen bij het falsetteren.

Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça 7,0
Leuk rocknummertje, maar voor dit soort muziek duurt het toch veel te lang (ook als ik die laatste minuut van de video wegdenk). Haalt het toch niet bij Marcia Baila. Toch een klein plusje vanwege niet-engelstalig en daarmee meteen het tweede punt.

1-4-2-7

11.

The Wonderstuff - Hot Love Now!: Ligt mooi in het verlengde van het werk van The Silencers en Levellers. 9

Darker My Love – Nothern Soul: Shoegazer met de nodige Smashing Pumpkins knipogen. 8

Freegh - I Won’t Cry: Mooie originele band met wave invloeden. Red het net niet in deze sterke ronde. 8,9

Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça: Ik ken deze band vanwege de samenwerking met The Sparks; tevens een album van in bezit. Klinkt hier als een franse Siouxsie. Helaas is de gitarist te vroeg overleden.9

2-4-2-8

11.

The Wonderstuff - Hot Love Now! 6,5

Aardignummer maar het heeft nogal een stereotiep refrein

Darker My Love – Nothern Soul 7,0 Rauw en ongepolijst,Doet mij wel wat aan Rave Down van Swervedriver denken.Mooi nummer(8,2)

Freegh - I Won't Cry Afgezien van het mindere refrein een prettig nummer om naar te luisteren(8,2)

Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça Klink als Siouxsie and the Banshees maar dan wat minder donker en ongecompliceerd(7,5)

2-5-3-8

2MY
11.
1. The Wonderstuff - Hot Love Now! 6,5
2. Darker My Love – Nothern Soul 6
3. Freegh - I Won't Cry 6
4. Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça 6,8

1. The Wonderstuff - Hot Love Now! - Size of a Cow stond nog op m'n longlist voor de 1991 KO. Dit nummer klinkt ook wel aardig. De uitgebreide instrumentatie tilt het net boven de middelmaat uit.
2. Darker My Love – Nothern Soul - het straatje van DjFrankie is dikwijls eerder een duister steegje waar ik m'n hond zelfs niet durf uit te laten. Voor één of 2 tracks is het wel prima, ik vermoed dat ik hier geen volledig concert of album voor het plezier zal beluisteren.
3. Freegh - I Won't Cry - gemengde gevoelens... Het heeft z'n sterke kanten, maar soms is het ook gewoon vervelend om naar te luisteren. De momenten dat hij de titel horen idd bij de laatste categorie. En het continue 'getik' op de achtergrond (ik vermoed van de gitaar) wekt bij mij irritatie op.
4. Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça - leukste nummer uit de ronde, maar ook niet echt finale-materiaal, vermoed ik.

Ik had na de euforische berichten van een paar dagen eerder, meer verwacht van deze 11de battle

3-5-3-9

11.
1. The Wonderstuff - Hot Love Now! 6,5
2. Darker My Love – Nothern Soul 8
3. Freegh - I Won't Cry 5
4. Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça 7

3-6-3-10

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1 Les Rita Mitsouko - C'est Comme Ça 10 punten gem: 7,79
2 Darker My Love – Nothern Soul 6 punten gem: 7,04

3 Freegh - I Won't Cry 3 punten gem: 6,81
4 The Wonderstuff - Hot Love Now! 3 punten gem: 6,55

Veel mensen zeker een weekend weg, 11 deelnemers deze keer slechts.

DjFrankie (moderator)
12.
It's a Beautiful Day - Don And Dewey
John Entwistle - Peg Leg Peggy
Elis Regina - Roda
Elysian Fields - Bend Your Mind

It's a Beautiful Day: Kende alleen Bombay calling, maar dit is ook een goed nummer, niet zo sterk als de voorgenoemde, maar wel lekker swingend. 7,2
John Entwistle : Oud rock uit de 60's? , rockt prima weg, alleen de blazers hadden niet gehoeven, soms ben ik geneigd mee te zingen Hey Wickey Hey, zit een bepaalde gelijkenis in. 7,1
Elis Regina: Alweer een ouder nummer uit de 60's, hoe krijg je ze bij elkaar zou je zeggen, jazzy nummer met een songfestival uitstraling.6,4
Elysian Fields: Ladytron -achtig nummer maar een zwoelere stem, heerlijk nummer, mooi voortslepend op een gaaf ritme. 8.

1-0-0-1

Deadline: 23-4-2012 18.00

12.
It's a Beautiful Day - Don And Dewey (9,5)
Ik (oude hippie) word hier elke keer weer vrolijk van. Geweldige viool. Minpuntje is de toetsensolo, terwijl die het nummer verder fraai ondersteunen.

John Entwistle - Peg Leg Peggy (9,5)
Nog zo’n nummer waar ik vrolijk van word. Duidelijk is te horen dat de componist bassist is. Met mooie toeters.

Elis Regina - Roda (7,8)
Vooral in het begin erg leuk. Het refreintje ligt me wat minder. In een andere battle had ik het nummer een puntje gegund.

Elysian Fields - Bend Your Mind (7,5)
Ook dit nummer opent veelbelovend. Hier schieten de coupletten tekort waardoor het bij mij de spanning beneemt.

2-1-0-1

2MY
12.
1. It's a Beautiful Day - Don And Dewey 8
2. John Entwistle - Peg Leg Peggy 6
3. Elis Regina - Roda 6
4. Elysian Fields - Bend Your Mind 6,2

1. It's a Beautiful Day - Don And Dewey - de viool verrijkt het nummer idd, meer zelfs: met een ander instrument in de rol van de viool zou dit wel eens 'doorsnee' kunnen zijn. Krachtig geluid in elk geval. De toetsen storen me niet, en gelukkig komt de 'Santana'-gitaar niet te dominant op de voorgrond. Dat gitaartje was voor mij het minpunt van het nummer. Voor de rest: prima!
2. John Entwistle - Peg Leg Peggy - hier is ook de gitaarsound die ik niet aangenaam vind klinken. Voor de rest een redelijk rocknummer.
3. Elis Regina - Roda - klinkt wel leuk, maar echt warm krijg ik het er nog niet van.
4. Elysian Fields - Bend Your Mind - niet slecht. Ook hier grijpt het nummer me niet écht... maar hier veroorzaakt dan weer niets irritatie.

3-1-0-2

12.
It's a Beautiful Day - Don And Dewey (3,0)
Not my cup of tea. Het zal muzikaal allemaal wel erg goed in elkaar zitten en knap gespeeld zijn maar het kan me totaal niet boeien. Dit soort instrumentaal gepriegel en geneuzel is helaas niet aan mij besteed.

John Entwistle - Peg Leg Peggy (7,5)
Lekker rocknummer van de bassist van the Who. De blazers vind ik niet storend. Prima song.

Elis Regina - Roda (7,5)
Van een britse rocker naar de Braziliaanse bossa nova, het is maar een kleine stap in de alternatieve top 152 en dat maakt het ook zo leuk. Ik heb heel lang moeite gehad met dit soor muziek maar begin dit langzaam steeds meer te waarderen. Gelijke score met Entwistle maar de wereldmuziek krijgt bij mij dan hier de voorkeur en m'n 2e punt.

Elysian Fields - Bend Your Mind (9,0)
Elysian Fields kennen jullie wellicht van het nummer Black Acres uit de Lavazza reclame. Dat was voor mij de trigger om het album eens te gaan beluisteren. Ik moet bekennen dat het me niet meeviel om dat alubm helemaal uit te zitten. Maar bij deze openingstrack was ik nog helemaal enthousiast. Heerlijk relaxed maar tegelijkertijd ook spannend nummer.

3-1-1-3

12.
It's a Beautiful Day - Don And Dewey: Wat een variatie in dit swingend nummer. Niet geheel mijn ding, maar verwacht dat deze ver zal eindigen. 8

John Entwistle - Peg Leg Peggy: Muzikaal lijkt het op Get It On van T-Rex, maar de zang vind ik minder. 7

Elis Regina – Roda: Doet me denken aan Sergio Mendes. Leuk zomers. 7

Elysian Fields - Bend Your Mind: Ik moet hierbij aan een band als Garbage denken. 8

4-1-1-4

12.
It's a Beautiful Day - Don And Dewey 7,0
Hoe noemen we dit, Jazz, Blues of gewoon Folk. Niet onaardig.
John Entwistle - Peg Leg Peggy 6,8
Klinkt erg gedateerd; wellicht ligt het aan YouTube of was een andere versie bedoeld? Geen slecht nummer, op zich een mooi opgebouwd gevarieerd nummer.
Elis Regina - Roda 6,0
Klinkt vooral oud.
Elysian Fields - Bend Your Mind 7,8
Lekkere stem. Raar begin, maar een mooi nummer.

5-1-1-5

12.
It's a Beautiful Day - Don And Dewey 6,5
Gezellig instrumentaaltje. Meer iets voor op de achtergrond, kan mijn aandacht niet tot het einde vasthouden.

John Entwistle - Peg Leg Peggy 8,0
Dit zit qua instrumentatie ook prima in elkaar en in tegenstelling tot bovenstaand nummer is er een echte song van gesmeed. Catchy recht toe recht aan rocknummer.

Elis Regina - Roda 7,0
Lekker wegluisterende bossa nova.

Elysian Fields - Bend Your Mind 7,3
En ook het vierde nummer ligt goed in het gehoor. Het wordt de luisteraar in deze ronde niet al te moeilijk gemaakt. Sfeervolle vamp rock in de geest van Curve en Garbage. Mist ten opzichte van laatstgenoemden wel wat intensiteit.

5-2-1-6

12.

It's a Beautiful Day - Don And Dewey 7,0
Op zich prima gespeeld en het swingt als een trein, maar uiteindelijk blijft het voor mij een ietwat te vrijblijvende jam-sessie.

John Entwistle - Peg Leg Peggy 8,0
Leuke ouderwetse rocker. Nu heb ik bij dit soort nummers altijd de neiging om de waardering omlaag te halen vanwege een 13-in-een-dozijngevoel, maar in dit geval brengen de blazers net iets extra's.

Elis Regina - Roda 8,0
Typisch Gilberto Gil nummer en uitstekend uitgevoerd.

Elysian Fields - Bend Your Mind 7,0
Op zich muziek waar ik wel iets mee heb, maar dit vind ik dan weer een mindere variant daarop, zonder dat ik nu precies kan aangeven waar het aan ligt.

5-3-2-6

12.
It's a Beautiful Day - Don And Dewey 7
John Entwistle - Peg Leg Peggy 7,5
Elis Regina - Roda 8
Elysian Fields - Bend Your Mind 7

- It's a Beautiful Day - Don And Dewey
Rijk georchestreerde uitgesponnen instrumentale rock doet me vaker zuchten en blazen dan fluiten en neuriën, maar dit klinkt gezellig! Vooral vanwege orgel en mondharmonica weet dit me wel te bekoren. Er had wel wat teruggeschroefd kunnen worden met strijkers en gitaar hier en daar, maar de rijke afwisseling is tegelijkertijd ook de sterkte.
- John Entwistle - Peg Leg Peggy
We blijven ongeveer in dezelfde tijd en ruimte, daar en toen iedereen Dewey of Peggy heette, al is dit wel iets compleet anders. De vage opname (ligt misschien aan de kwaliteit) past wel bij dit directe rocknummer. Dit draait niet rond de pot en laat die gitaar lekker scheuren. De blazers zijn een erg aangename verrassing en passen prima in het paatje!
- Elis Regina - Roda
Een zuiderse furie die het nummer stevig in handen neemt. De zachte jazzy instrumentatie steekt fel af tegen het stevige handgeklap en de brute zang. Het geeft het hele nummer een pittig karakter, niet geschikt voor de lazy sunday afternoon. Gelukkig maar!
- Elysian Fields - Bend Your Mind
De instrumentatie is ok, maar het is vooral de zangeres die indruk maakt met haar heerlijk zwoele zang. Ook weer een prima nummer. Allevier hadden ze in de vorige ronde een punt gekregen.

5-4-3-6

12.
1. It's a Beautiful Day - Don And Dewey 6,5
2. John Entwistle - Peg Leg Peggy 7,1
3. Elis Regina – Roda 7,5
4. Elysian Fields - Bend Your Mind 8,2

1. It's a Beautiful Day - Don And Dewey
Wel OK, maar het erg veel weg van een Deep Purple-cover. Meer dan dat zelfs: vanaf 0:34 klinkt dit nummer precies als Wring That Neck. Of is dat oud nieuws? Wel lekker gespeeld, zit zo’n beetje elk genre in.
2. John Entwistle - Peg Leg Peggy
Beetje hoekig, maar ja, dat was The Who ook, bepaald geen favoriet band van me. Toch wel een sterk liedje dit.
3. Elis Regina – Roda
Fijne muziek, aanstekelijk en het maakt me melancholiek, god weet waarom.
4. Elysian Fields - Bend Your Mind
Nooit van gehoord, maar als dit nummer typerend is voor wat ze verder op plaat zetten, ben ik verkocht. Heerlijke nummer, lekkere, net foute akkoorden. Mijn winnaar van deze ronde.

5-4-4-7

12.
It's a Beautiful Day - Don And Dewey 4,1
Te veel gepingel.

John Entwistle - Peg Leg Peggy 6,2
wel aardige early seventies rock

Elis Regina - Roda
Braziliaanse muziek altijd lekker 7,0

Elysian Fields - Bend Your Mind 8,5
Goed nummer: I like it

5-4-5-8

12.
It's a Beautiful Day - Don And Dewey
Niet slecht maar boeit het me ook nu niet heel erg.
(7,0)

John Entwistle - Peg Leg Peggy
Niet super bijzonder
( 7,0)

Elis Regina - Roda
Lekkere Bossa gezongen door een krachtige zangers, ook wel eens lekker voor de afwisseling...
(8,6)

Elysian Fields - Bend Your Mind
Leuk nummer
(8,0)

5-4-6-9

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:57 uur

geplaatst: vandaag om 15:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.