MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
12.
It's a Beautiful Day - Don And Dewey
Aardig
(7,0)

John Entwistle - Peg Leg Peggy
Uitstekend nummer
( 8,0)

Elis Regina - Roda
Niet mijn smaak helaas(4,5)..

Elysian Fields - Bend Your Mind
Leuk nummer
(7,2)

5-5-6-10

Deadline: 23-4-2012 18.00

2MY
the viking schreef:

Elis Regina - Roda
Niet mijn smaak(4,5)..
(8,6)

even voor de duidelijkheid: aangezien er 'niet mijn smaak' bij staat, geef je vermoedelijk 4,5 voor Roda?

En 8,6 was de shock die het teweeg bracht.

12.
It's a Beautiful Day - Don And Dewey (7,6)
John Entwistle - Peg Leg Peggy (6,0)
Elis Regina - Roda (6,6)
Elysian Fields - Bend Your Mind (7,9)

Dat album van "It' s a BeautifulI Day" heb ik al bijna 40 jaar in de kast staan. Dat kocht ik destijds oa vanwege dit mooie instrumentale nummer.

6-5-6-11

Op de schaal van Richter Ja wereldmuziek is dus duidelijk niet mijn smaak 2MY. The Sands vond ik wel een prima nominatie 2MY.

Wat heeft The Sands hiermee te maken? Dat is toch geen wereldmuziek of bossanova?.

2MY
ah, ik vermoed dat the viking in de verondersteling was dat Elis Regina een nominatie van mij was (en dat ik daarom dat berichtje plaatste), maar dat is niet zo

The Sands daarentegen dan weer wel.

12.
1. It's a Beautiful Day - Don And Dewey 4,5
2. John Entwistle - Peg Leg Peggy 6
3. Elis Regina – Roda 9
4. Elysian Fields - Bend Your Mind 8

1. Begint aardig, maar uiteindelijk iets teveel gepingel. Klinkt een beetje als een dinorockband die een klezmernummer uitprobeert. Doe mij maar gewoon klezmer dan.
2. Ik houd niet zo van The Who op een paar nummers na, maar dit heeft toch wel wat. Ben wel benieuwd naar de houdbaarheid.
3. Heb een maand lang bijna alleen maar bossanova gedraaid en dat beviel me prima. Dit vind ik wel een erg mooi nummer: geweldige zang en lekker opzwepend.
4. Had hier nog nooit van gehoord, maar dit nummer bevalt me prima. Lekker zwoele zang en muzikaal ook dik in orde. Het heeft precies die poptouch waar ik van houd.

6-5-7-12

12.
It's a Beautiful Day - Don And Dewey 5,5
John Entwistle - Peg Leg Peggy 5,5
Elis Regina - Roda 5,5
Elysian Fields - Bend Your Mind 6,5

7-5-7-13

herman schreef:
4. Had hier nog nooit van gehoord, maar dit nummer bevalt me prima. Lekker zwoele zang en muzikaal ook dik in orde. Het heeft precies die poptouch waar ik van houd.

Zoals ik al schreef, je zou ze kunnen kennen van het nummer Black Acres dat gebruikt wordt in de Lavazza reclame.

DjFrankie (moderator)
Uitslag: Nog spannend voor plaats 2

1 Elysian Fields - Bend Your Mind 13 punten gem: 7,63
2 Elis Regina - Roda 7 punten gem: 7,02

3 It's a Beautiful Day - Don And Dewey 7 punten gem: 6,59
4 John Entwistle - Peg Leg Peggy 5 punten gem: 7,07 (2de hoogste deze ronde)

DjFrankie (moderator)
13.
Yodelice - Sunday With a Flu
Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December
Blues Dimension – Get Ready
The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees

0-0-0-0

Deadline 24-4-2012 18.00

13.
Yodelice - Sunday With a Flu 9,0
Heerlijk vrolijk nummer, catchy, wordt beter en blijft ook goed na veelvuldig draaien.
Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December 7,2
Mooi nummer, maar wel een beetje soft en heel erg lang. Part one (ca. 6 minuten) was voor nu voldoende geweest.
Blues Dimension – Get Ready 6,5
Niet bijzonder.
The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees 7,3
De ritmische klanken op de voorgrond doen denken aan het Twin Peaks Theme. Lekker nummer. De stem past goed bij de sound al moet je dit nummer niet te vaak op repeat zetten.

1-0-0-1

Deadline 24-4-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Yodelice: Simpel maar leuk popliedje, klinkt prettig en had ook mee kunnen doen met de top 100 waarin geklapt wordt. Niks mis mee. 7,8
Roberta Flack: Favoriet van Arrie, Roberta is natuurlijk wel bekend, vind dit numer trouwens veel in de buurt liggen van de Carpenters. Mooie stem, het 2de gedeelte vind ik spannender dan de eerste 6 minuten. 7,6
Blues Dimension: Rauw cmaar swingend dit nummer, ook niks mis mee, ligt prettig in het gehoor.7,5
The Bambi Molesters: Mooi donker nummer in de stijl van mark Lenegan, o Chris Eckman lees ik. 7,8

2-0-0-2

Deadline 24-4-2012 18.00

13.
Yodelice - Sunday With a Flu 7
Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December 8,5
Blues Dimension – Get Ready 7
The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees 7

- Yodelice - Sunday With a Flu
Gezellig nummertje, dat hard zijn best doet geen schenen te schoppen. Zulke nummers zingen zulke zangers elke zaterdag op elke hoek van elke straat in elke grootstad. Het is de leuke muzikale invuling die het wat kleur geeft, al blijft het een beetje een lichtgewicht.
- Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December
Aparte compositie voor Roberta Flack. Sowieso ging ze in de seventies meer de beladen soulsound opzoeken en dan moest je bij Stevie Wonder zijn natuurlijk! De subtiliteit, eigen aan haar stem en muziek, blijft behouden, maar de presentatie klinkt behoorlijk ambitieus. Nietsvermoedend transformeert dit rustieke nummer in een ruchtbare droomwereld en wordt het een ware ontdekkingstocht in de stijl van Alice in Wonderland. Elke seconde bevalt er wat te beleven, zonder dat je ook maar een luie vinger hoeft te bewegen.
- Blues Dimension – Get Ready
Stevig nummertje, misschien nogal nogal boertig gebracht, maar de energie zit goed en da’s het belangrijkste! Fijn om je eens goe op te laten gaan, maar veel meer zit er ook niet in.
- The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees
Twin Peaks inderdaad, maar dan veel poppier gebracht en -helaas- niet instrumentaal (of Julee-aal). Maar zelfs de zanger kan de sfeer niet bederven, waardoor de song een mooi moment creëert. Wel een gevalletje “meer sfeer dan nummer”, waardoor het weinig memorabel is.

2-1-1-2

Deadline 24-4-2012 18.00

13

Yodelice - Sunday With a Flu: Kabbelt me net iets te rustig voort, en als er iets gebeurd, is het al afgelopen. 7

Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December: Het zelfde verhaal als bij vorig nummer; voordeel van de twijfel door het wat sensueler geluid. 7,1

Blues Dimension – Get Ready: Dit nummer ken ik wel; vreemd dat het geen hit is geweest; of ben ik in de war met Get Ready van Smokey Robertson. Herman van Boeijen van Vitesse drumde blijkbaar ook bij deze band. 7,2

The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees: Beetje het mysterieuze Twin Peaks sfeertje. Goed nummer. 9,3
2-1-2-3

2MY
13.

1. Yodelice - Sunday With a Flu 7,4
2. Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December 6
3. Blues Dimension – Get Ready 7
4. The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees 8

1. Yodelice - Sunday With a Flu - Er zijn er blijkbaar meer die af en toe een licht gitaarpopnummer kunnen waarderen, aangezien ik ook deze weer niet heb genomineerd. Goed nummer, waarschijnlijk niet echt memorabel, we zien wel in de volgende ronde...
2. Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December - wat mij betreft had het na 6 minuten wel mogen stoppen. Niet dat het echt irriteert, maar hetgeen dan volgt kan me minder boeien dan het eerste deel. Te chaotisch naar m'n goesting op dit moment.
3. Blues Dimension – Get Ready - klinkt als een jeans-commercial. Of beter gezegd, dit is het geluid dat met enige decennia vertraging plots hip werd ergens midden jaren '90 in allerlei reclameboodschappen. Totaal verwrongen associatie, maar ik kan het ook niet helpen. Los daarvan is het nummer energiek genoeg om me te boeien.
4. The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees - Heeft een beetje dezelfde sfeer als het Derek & Vis-nummer dat ik had genomineerd, maar is beter uitgewerkt. Donkere kroeg, veel drank en bloedend hertenvlees op een schaaltje...

3-1-2-4

Deadline 24-4-2012 18.00

13.

Yodelice - Sunday With a Flu (6,5)
Wel aardig nummer met een ctachy ritme

Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December (7,7)
Robert Flack, altijd prachtig bij stem

Blues Dimension – Get Ready (7,3)
Lekker bluesy nummer, blijft hangen en dat is goed

The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees (3,9)
Beetje te veel op zoek naar "kijk mij is een alternatief nummer doen" en dan met zo'n grappige (not!) bandnaam. Ik krijg hier allergische reactie van.

3-2-3-4

Deadline 24-4-2012 18.00

13.
Yodelice - Sunday With a Flu (7,8)
Vrolijk nummertje en dat terwijl ik sinds zondag last heb van een licht griepje.

Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December (5,0)
Fantastische zangeres, maar dit is geen geweldig nummer. Het psychedelische tweede gedeelte vind ik nog minder (en dat als psychedelica-liefhebber; val ik even door de mand).

Blues Dimension – Get Ready (4,0)
Slappe cover. De echte hippie gaat natuurlijk voor de 21:30 versie van Rare Earth op het gelijknamige album (met onder andere Tobacco Road uit battle 3).

The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees (7,0)
Hier en daar een beetje mooi.

4-2-3-5

Deadline 24-4-2012 18.00

13.

Yodelice - Sunday With a Flu 6,5
Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December 7,2
Blues Dimension – Get Ready 6
The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees 9,3

Het eerste nummer dat ik echt heel goed vindt.

4-3-3-6

Deadline 24-4-2012 18.00

13.

Yodelice - Sunday With a Flu 8
Leuk popliedje.

Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December 9
Prima Stevie Wonder-compositie die zoals altijd mooi is gezongen door Roberta, maar dit nummer wordt vooral heel erg de hoogte in gestuwd door de prachtige rijke en subtiele instrumentatie, vooral in de tweede helft van het nummer. Een heerlijk relaxed nummer, waar je je helemaal in kan verliezen.

Blues Dimension – Get Ready 6,5
Aardige Temptations-cover.

The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees 6,5
Geinig, maar wellicht dat ik het nog wat vaker moet horen. Weet me nog niet echt te pakken.

5-4-3-6

Deadline 24-4-2012 18.00

13.
1. Yodelice - Sunday With a Flu 6,0
2. Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December 8,0
3. Blues Dimension – Get Ready 6,1
4. The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees 7,3

1. Yodelice - Sunday With a Flu
Leuk en aardig, fris popdeuntje. Lekker zo lang het duurt, raakt verder geen enkele snaar.
2. Roberta Flack - I Can See the Sun in Late
Roberta Flack raakt daarentegen alle snaren bij mij, als je eenmaal verslaafd bent aan haar stem is het vergeefs zoeken naar een objectief oordeel. Hoewel: ik hoor de stem van Flack liever tegen de achtergrond van een wat minder gelikte instrumentatie. Ik heb hier trouwens nog een singletje met een versie van Margriet Eshuijs en Lucifer van dit nummer, en die vind ik nóg beter dan deze cover.
3. Blues Dimension – Get Ready
Mmm, Zwolse rhythm&blues lees ik. Ben niet zo stuk van deze versie, hoewel ze Rare Earth voor waren zie ik. Maar ze halen de soul er een beetje uit wat mij betreft.
4. The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees
Moest bij de opening toch wel denken aan Calexico en dat is bedoeld als compliment. Mooi donker nummer uit een van mijn favoriete vakantielanden. Daar gaat mijn tweede punt, ondanks de sneue bandnaam.

5-5-3-7

Deadline 24-4-2012 18.00

13.
1. Yodelice - Sunday With a Flu
Dit is vermakelijk, en ....floep.. je bent het weer vergeten.
(7,0)
2. Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December
Het instrumentale gedeelte is hier het probleem voor mij; bijna melig.
(7,1)
3. Blues Dimension – Get Ready
Puur genomineerd vanwege het lage aantal stemmen; gewoon even dit stukje Nederpop historie, als is het maar voor even, uit de vergetelheid halen.
Bassist herman Deinum vestigde met dit nummer mede zijn reputatie en vertrok hierna naar Cuby & the Blizzards. Deinum's bas en de zang van Leen Ripke zijn de hoogtepunten in deze aardige coverversie.
(7,5)
4. The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees
Roept vele associaties op, net te weinig eigen om echt goed te zijn.
( 7,3)

5-5-4-8

Deadline 24-4-2012 18.00

13.

1. Yodelice - Sunday With a Flu 7,0
Een leuk nummer. Niets minder, maar zeker ook niets meer.

2. Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December 7,5
De eerste versie die ik hiervan hoorde was op het album As We Are van Lucifer. En verklaar me maar voor gek, maar in dit nummer hoor ik liever Margriet Eshuijs dan Roberta. Dat neemt niet weg dat La Flack ook een geweldige zangeres is. Ik geef een conservatief cijfer omdat ik er voor mijzelf nog niet uit ben of ik die tweede helft nu goed vind of juist storend. Voorlopig houd ik het op interessant.

3. Blues Dimension – Get Ready 7,0
Lekker up-tempo covertje, maar mijn favoriete cover blijft toch die van Rare Earth.

4. The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees 7,5
Hee, Deric heeft er weer een Eckmannetje ingesmokkeld. Niet zijn beste werk, maar goed genoeg voor het tweede punt in deze ronde.

5-6-4-9

Deadline 24-4-2012 18.00

.
13.

1. Yodelice - Sunday With a Flu (6,5)
2. Roberta Flack - I Can See the Sun in Late December 7,2
3. Blues Dimension – Get Ready 8
4. The Bambi Molesters - Ice and Pinewood Trees 7,7

5-6-5-10

Deadline 24-4-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1 The Bambi Molesters 10 punten gem: 7,38
2 Roberta Flack 6 punten gem:7,31
3 Yodelice 5 punten gem: 7,19
4 Blues Dimension 5 punten gem: 6,74

DjFrankie (moderator)
14.
Radio Tarifa – Rumba Argelina
Chumbawamba - How to Get Your Band on Television
Armand Amar - City of Birth
The Beauty Of Gemina - Suicide Landscape

Radio Tarifa: zeer dansbaar nummer, brolijk gebracht, maar vind de stem van de znager niet goed, muzikaal blijft dit meteen hangen. 6,5
Chumbawamba: Hier vind ik niet veel aan, van alles door elkaar, begint ook te vervelen na een aantal minuten. 5
Armand Amar: Dit is weer een spannender nummer, mooie opbouw 7,3
The Beauty Of Gemina : Lekkere zware gothic met een Bowie-achtige stem, lekker en een mooie clip ook. 8,5

0-0-1-1

Deadline 25-4-2012

14.
Radio Tarifa – Rumba Argelina 6
Geinige Arabisch aandoende muziek, maar geen hoogvlieger.

Chumbawamba - How to Get Your Band on Television 9
Het moet even op gang komen, maar dan heb je ook wat. Heerlijk nummer vol met cynisme. Het begint met nog wat valse starten met een blazertje en nog een lief zangeresje, maar uiteindelijk gaat het dan van start, waarbij de zanger cynisch afgeeft op allerlei bekende namen en op commercialiteit. Briljante tekst, en de zanger brengt het geweldig.

Armand Amar - City of Birth 8,5
Prachtige filmmuziek, vol sfeer, en een mooie opbouw.

The Beauty Of Gemina - Suicide Landscape 4
Tja, hier kan ik weinig mee. Instrumentaal is het al weinig interessant en dan krijg je nog zo'n waardeloze geforceerde zanger met een "donkere" stem eroverheen.

0-1-2-1

Deadline 25-4-2012 18.00 uur

14.
Radio Tarifa – Rumba Argelina (6,5)
Klinkt hier en daar wel fraai, maar het geheel is te slap en zeurderig.

Chumbawamba - How to Get Your Band on Television (7,3)
Erg onsamenhangend intro. Pas vanaf een minuut of 3 komt er wat meer coherentie in en het wordt zelfs een klein beetje spannend. Het einde is mooi.

Armand Amar - City of Birth (7,8)
Doet te klassiek aan en heeft een zwak middenstukje, maar begin en eind zijn spannend met mooi vioolspel.

The Beauty Of Gemina - Suicide Landscape (8,0)
Lekker duister sfeertje en een mooie zangstem. Niet zo spannend; wel een goed nummer.

0-1-3-2

14

Radio Tarifa – Rumba Argelina: Rumba met buikdansers?
Lijkt mij in ieder geval wel leuk om ergens live van te genieten. 6

Chumbawamba - How to Get Your Band on Television: Toch altijd wel een zwak voor deze band gehad. Beetje rommelig begin, en hier had meer in gezeten. Beetje voorloper van Carter USM. 7

Armand Amar - City of Birth: Klinkt allemaal op een prettige manier wel spannend. Mooie opbouw. 8,5

The Beauty Of Gemina - Suicide Landscape: Ja, dit is wel mijn ding; doet me aan Diary Of Dreams en de band Love Like Blood denken. 8,5

0-1-4-3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:50 uur

geplaatst: vandaag om 17:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.