MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
15.

The Mighty Lemon Drops – All the Way
(8,4)

Poni Hoax – Antibodies
(7,6)

Velvet Belly – Drowning Sun
(8,5)

Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme)
(7,3)

4-7-9-2

15.
The Mighty Lemon Drops – All the Way 6
Poni Hoax – Antibodies 7
Velvet Belly – Drowning Sun 7,2
Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme) 6

The Mighty Lemon Drops – All the Way
Wel lekker, maar leunt wat mij betreft iets te veel op het basriedeltje en verder wordt er weinig verrassend uit de instrumentale kast gehaald.

Poni Hoax – Antibodies
Leuke verrassing, lekkere wave voor bij de ochtendkoffie. Wat onopvallende zang, verder prima.

Velvet Belly – Drowning Sun
Het is niet mijn muziek, herhaal ik mezelf, maar dit nummer ontstijgt wat mij betreft de goth-middelmaat. Mooie opbouw, lekker gespeeld. Dat clipje is dan wel weer bedroevend. Blauwfilter erover, jurkje, wind in de haren. Gaap.

Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme)
Niet zo heel bijzonder, maar de kritieken hieronder vind ik moeilijk te begrijpen. Zeer herkenbaar Sakamoto, hoor af en toe zelfs een flardje Forbidden Colours.

4-8-10-2

Deadline 26-4-2012 18.00

Oldfart schreef:
(quote)
....sorry hoor, maar dat vind ik echt onzin.
Heb juist heel bewust een nummer van dat album genomineerd. Live is voor mij de essentie van Bad Brains. En dit album heeft i.m.o. veel te weinig stemmen. Gaan we hier een beetje Roomser dan de paus willen zijn?
What's next: geen covers meer?

Genoeg Bad Brains albums onder de 20 stemmen, dus de keuze had gemakkelijk voor een ander album kunnen zijn.

Het gaat hem bewust om 'live', niet om studiowerk. Ik zie het probleem niet echt, we hebben ook al eerder livemuziek gehad en ook covers van populaire nummers.

DjFrankie (moderator)
Oldfart schreef:
(quote)
....sorry hoor, maar dat vind ik echt onzin.
Heb juist heel bewust een nummer van dat album genomineerd. Live is voor mij de essentie van Bad Brains. En dit album heeft i.m.o. veel te weinig stemmen. Gaan we hier een beetje Roomser dan de paus willen zijn?
What's next: geen covers meer?

ik heb al aangegeven Jan, dat je of in ieder geval degene die heeft genomineerd waarschijnlijk dat live-album bedoelde. Het nummer bijft ook gewoon staan en ik ben benieuwd overmorgen naar dat nummer ik ken het niet.

Gr Frank

Mooie ronde zeg!

15.

The Mighty Lemon Drops – All the Way.Wave in de lijn van Echo & the Bunnymen.Ligt pretttig in het gehoor(7,8)

Poni Hoax – Antibodies Aanstekelijke elektronische wave.Stem vertoont gelijkenissen met die van Phil Oakey van Human League.(8,5)

Velvet Belly – Drowning Sun .Sfeervol nummer helemaal mijn smaak dit.De bliepjes op de achtergrond doen mij wat aan Laurie Anderson's O Superman denken(8,7)

Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme) Aardig,maar niet goed genoeg voor een topbeoordeling(6,5)

4-9-11-2

Deadline 26-4-2012 18.00

Laat ik nog even preciezer formuleren waarom ik vraagtekens zet bij de nominatie van The Last Emperor. Ik beschouw dit als klassieke muziek (en vergelijk het daar ook mee), terwijl die muzieksoort op musicmeter buiten beschouwing wordt gelaten. Zo heb ik ook bezwaar aangetekend tegen het op de site vermelden van het album Francesco Zappa door Frank Zappa. Door de crew is dat bezwaar verworpen, maar daar zijn wel praktische argumenten voor. Een volgende user gaat dat toch weer voordragen als toevoeging.
Ik controleerde vandaag even op vermeldingen van Michael Nyman, wat dus een componist is van klassieke muziek [en die ik zeer waardeer]. En ja hoor, een hele rits aan albums is op de site toegelaten. Het valt wel te rubriceren als score (mijn minst geliefde genre op de site), maar het blijft wel klassieke muziek! Mag ik daar dan in een volgende editie van de Alternatieve 152 ook iets van nomineren?

2MY
Volgens mij wordt klassieke muziek helemaal niet bij de Alternatieve Top 152 uitgesloten... wel?

Ik dacht dat het vooral een praktisch probleem was (al die uitvoeringen van dezelfde werken van dezelfde componisten door weer eens een ander symfonisch orkest) waardoor klassieke muziek werd geweerd op deze site, maar daar hoeft dit topic toch geen rekening mee te houden?

2MY schreef:
Volgens mij wordt klassieke muziek helemaal niet bij de Alternatieve Top 152 uitgesloten... wel?

Ik dacht dat het vooral een praktisch probleem was (al die uitvoeringen van dezelfde werken van dezelfde componisten door weer eens een ander symfonisch orkest) waardoor klassieke muziek werd geweerd op deze site, maar daar hoeft dit topic toch geen rekening mee te houden?

Dat moet deze rubriek wel, want heel veel werk van Mozart, Bach en Beethoven wordt als album niet toegelaten, zodat het altijd aan de eis van minder dan 20 stemmen voldoet.

2MY
Er zijn daarentegen ook wel nominaties (van andere genres) die ook niet op de site staan...

Ik zou me hier niet al te druk in maken... als je een knap klassiek stuk in deze Alternatieve wilt steken, zou ik dat vooral doen

En dan nog een tweede reactie. Ik snap dat het aan die talloze uitvoeringen ligt, maar Frank Zappa mag dan wel terwijl andere uitvoeringen van het werk van Francesco Zappa niet mogen? Het is niet eerlijk.

DjFrankie (moderator)
Uitslagen:

1 Velvet Belly 11 punten /
2 Poni Hoax 9 punten /
3 The Mighty Lemon Drops 4 punten /
4 Ryuichi Sakamoto 2 punten /

DjFrankie (moderator)
16.
Pee Shy – Mr. Whisper
Original Mirrors - Sharp Words
The High Fidelity - Scream if You Want to Go Faster
Vusi Mahlasela – Kuzobenjani Na

0-0-0-0

Deadline: 27-4-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Justus18 schreef:
Mag ik daar dan in een volgende editie van de Alternatieve 152 ook iets van nomineren?

Klassiek zal aan mij niet besteed zijn, maar nomineren mag, geldt bv ook in de vorige editie van dat noise nummer, dit had weinig kans en was erg gewaagt , maar het gaat er om, dat anderen nieuwe dingen ontdekken, dat zou klassiek kunnen zijn. Deze editie is sowieso al meer gekleurd en gevarieerd.

Maar ik zou dan eerder pleiten voor een klassieke k.o, heb je meteen ook de liefhebbers te pakken.
Nergens staat dat dit niet mag, en Svendra zul je er ook bij hebben als liefhebber.

16

Pee Shy – Mr. Whisper: Throwing Muses en Breeders achtige vrolijke gitaarmuziek. 7,1

Original Mirrors - Sharp Words: Wave die qua sound aardig past tussen Spandau Ballet en Duran Duran in hun begintijd. 7,1

The High Fidelity - Scream if You Want to Go Faster: Prima nummer.7

Vusi Mahlasela – Kuzobenjani Na; Klinkt wel vrolijk, maar niet meer dan dat.7

1-1-0-0

16.
Pee Shy – Mr. Whisper 7,5
Original Mirrors - Sharp Words 7,4
The High Fidelity - Scream if You Want to Go Faster 5,0
Vusi Mahlasela – Kuzobenjani Na 6,8

Pee Shy – Mr. Whisper
Lekker ‘bluesy’ gezongen popliedje, aanstekelijk toewerkend naar een beetje slap outro. Maar dat mag de pret niet drukken. Dit staat nog niet op MuMe zie ik.

En nog zo’n catchy nummer, leuke ladder lijkt dit te gaan worden.

Mmm, hier word ik niet warm van, beetje dreinerig nummer.

Al weer wat beter, mooi gezongen, maar onopvallend liedje verder.

2-2-0-0

DjFrankie schreef:
Maar ik zou dan eerder pleiten voor een klassieke k.o, heb je meteen ook de liefhebbers te pakken.
Nergens staat dat dit niet mag, en Svendra zul je er ook bij hebben als liefhebber.

Maar ik ben dus niet zo'n liefhebber van die klassieke muziek en zo'n K.O. zal mijn aandacht niet hebben. Verder vind ik het prima dat alle muziek hier wordt toegestaan. Dan toch is mijn verzoek aan de inbrengers van klassieke muziek om dit "alternatief" te houden (geen Bach, Beethoven, Mozart of scores uit films die miljoenen mensen hebben gezien). En ik ben me er zeer bewust van dat ik me soms ook op het randje van alternatief begeef.

16.
Pee Shy – Mr. Whisper 7
Original Mirrors - Sharp Words 7
The High Fidelity - Scream if You Want to Go Faster 6
Vusi Mahlasela – Kuzobenjani Na 7,5

- Pee Shy – Mr. Whisper
Dit gaat met een lekkere vaart voorbij. Vooral de piano brengt heel wat pit in het nummer! Verder is alles wel mooi op elkaar afgespeeld en klopt zo het plaatje. Los van de nogal lullige artiestennaam...
- Original Mirrors - Sharp Words
Een brave popsong die door de tijdsgeest voorzien werd van scherpe wave-geluiden. En da’s misschien wel de redding geweest, want het creëert een leuke sound. Toegankelijk, maar toch ook best karaktervol.
- The High Fidelity - Scream if You Want to Go Faster
De tamheid van deze song valt dubbel zo hard op na de lekkere tempo van de vorige twee. Op zich is het zeker geen verkeerd nummer, maar het sleept zich echt naar het einde toe. De toevoeging van die vervormde stem is ook vrij bedenkelijk.
- Vusi Mahlasela – Kuzobenjani Na
Doet me een beetje denken aan Gurrumul, maar dan net iets minder. Net iets anders ook wel, met de harmonica en zijn vrijere stemgebruik. Het maakt een authentiek en warm geluid. Waarschijnlijk een ode aan zijn pasgeborene -Isn’t She Lovely stijl- te horen aan de babykreetjes.

3-2-0-1

2MY
16.
1. Pee Shy – Mr. Whisper 9
2. Original Mirrors - Sharp Words 7
3. The High Fidelity - Scream if You Want to Go Faster 7
4. Vusi Mahlasela – Kuzobenjani Na 8,5

1. Pee Shy – Mr. Whisper - zeer rijk geluidenpakket met nog een interessante melodie ook. Helaas voor m'n eigen nominatie in deze ronde, is deze Mr. Whisper alvast sterker...
2. Original Mirrors - Sharp Words - Dit stoomt ook lekker door. Minder origineel (tjah) dan de vorige, dus ook minder punten.
3. The High Fidelity - Scream if You Want to Go Faster - Ook al een goed nummer. Maar zoals bij Sharp Words heb ik het idee dat ik het al vaker heb gehoord.
4. Vusi Mahlasela – Kuzobenjani Na - En deze was ik totaal vergeten... Mijn 'wereldmuziek'-nominatie van deze Alternatieve Top 152, hoewel zeer verwesterd. Het verderklaterende gitaarmuziekje tesamen met de mondharmonica maken hier een zeer warm - eenvoudig - liedje van. En die eenvoud kan zo mooi zijn.

4-2-0-2

DjFrankie (moderator)
16.
Pee Shy – Mr. Whisper

Pee Shy: Leuk nummer dit, vrolijk en idd Leon throwing muses klinkt hierin door. 8
Original Mirrors: Eerste ingeving Ultravox, totdat de zang begint. Vrolijke wave muziek uit vervlogen tijden, leuk weer 8
The High Fidelity: Dit had ik nog in de auto v/d week op een verzamelaar , vrolijke britpop van een decenia terug, overtuigt iets minder dan de 2 voorgangers 7,5
Vusi Mahlasela: Te eentonig dit nummer, zeker qua begeleiding, krabblet rustig verder, mondharmonica maakt het weer wat spannender.7

5-3-0-2

16.
Pee Shy – Mr. Whisper 7,6
Goed nummer. Catchy, maar niet slechts tijdelijk vermaak
Original Mirrors - Sharp Words 6,2
Wel aardig, niet zo geweldig. Beetje 70’s/80’s achtige (synth) loopjes, de zang (en tegenzang) vind ik storend.
The High Fidelity - Scream if You Want to Go Faster 7,0
Lekker popliedje, geen blijvertje denk ik, maar in deze ronde toch goed voor een punt.
Vusi Mahlasela – Kuzobenjani Na 6,5
Relaxed, niet bijzonder, al zorgt de mondharmonica wel voor een mooie aanvulling.

6-3-1-2

16:
Pee Shy – Mr. Whisper

Pee Shy: Super aanstekelijk liedje met veelzijdige instrumentatie. Niet uit je kop te krijgen. Naast de genoemde piano gaan ook de drums er prima in en dan valt er verder nog van alles te beleven met xylofoons en dergelijke. Heeft inderdaad raakvlakken met Throwing Muses, Belly etc. Zo'n vrijwel vergeten Kink FM-one"hit"wonder van eind 90's. (9,5)

Original Mirrors: Leuke lichtvoetige new wave (7,5)

The High Fidelity: Uit begin jaren '00, klinkt als een sympathieke knipoog naar de 90's. Begint goed met rave-achtige geluiden en ook de robotmantra aan het eind grijpt terug op mooie tijden. Tussendoor horen we baggy-achtige danspop. Had wel ietsjes meer drive kunnen gebruiken (8,0)

Vusi Mahlasela: Prettig om naar te luisteren, mooie warme stem en mondharmonica. Blijft net niet genoeg hangen om in deze groep een punt te krijgen (7,5)

7-3-2-2

16:

Pee Shy – Mr. Whisper (8,5)
Heerlijk catchy nummer met zoals door de voorgaande stemmers al vermeld Throwing Muses invloeden.

Original Mirrors - Sharp Words (8,5)
Lekkere lichtvoetige aanstekelijke poppy new wave

The High Fidelity - Scream if You Want to Go Faster (7,4)
Lekkere Britpop, verre van slecht maar net iets minder dan de 2 voorgaande nummers, het doet me ergens aan denken maar ik kom er even niet op aan wat.

Vusi Mahlasela – Kuzobenjani Na (6,5)
Sympathiek nummer, ik kan het zeker ook niet slecht noemen maar het doet me ook vrij weinig.

8-4-2-2

Justus18 schreef:
Laat ik nog even preciezer formuleren waarom ik vraagtekens zet bij de nominatie van The Last Emperor. Ik beschouw dit als klassieke muziek (en vergelijk het daar ook mee), terwijl die muzieksoort op musicmeter buiten beschouwing wordt gelaten. Zo heb ik ook bezwaar aangetekend tegen het op de site vermelden van het album Francesco Zappa door Frank Zappa. Door de crew is dat bezwaar verworpen, maar daar zijn wel praktische argumenten voor. Een volgende user gaat dat toch weer voordragen als toevoeging.
Ik controleerde vandaag even op vermeldingen van Michael Nyman, wat dus een componist is van klassieke muziek [en die ik zeer waardeer]. En ja hoor, een hele rits aan albums is op de site toegelaten. Het valt wel te rubriceren als score (mijn minst geliefde genre op de site), maar het blijft wel klassieke muziek! Mag ik daar dan in een volgende editie van de Alternatieve 152 ook iets van nomineren?

Wat een complete onzin: dit is filmmuziek (score) en een volwaaardig en prachtig genre op MuMe. Ik vind sommige genres ook wat minder leuk maar jouw gezeur over mijn nominatie gaat me nu toch wat irriteren.

16:

Pee Shy – Mr. Whisper
(8,0)

(7,2)

(5,6)

(7,5)
.

9-4-2-3

16:

Original Mirrors - Sharp Words 7,0
The High Fidelity - Scream if You Want to Go Faster 7,0
Vusi Mahlasela – Kuzobenjani Na 7,0

10-4-2-4

16:

Original Mirrors - Sharp Words 7,3
The High Fidelity - Scream if You Want to Go Faster 7,2
Vusi Mahlasela – Kuzobenjani Na 7,0

11-5-2-4

16.
Pee Shy – Mr. Whisper (7,3)
Original Mirrors - Sharp Words (7,5)
The High Fidelity - Scream if You Want to Go Faster (6,5)
Vusi Mahlasela – Kuzobenjani Na (7,8)

11-6-2-5

DjFrankie (moderator)
Uitslag: Weer een overtuigende winnaar

1 Pee Shy – Mr. Whisper 11 punten gem: 7,87
2 Original Mirrors 6 punten gem: 7,31

3 Vusi Mahlasela 5 punten gem: 7,22
4 The High Fidelity 2 punten gem: 6,77

DjFrankie (moderator)
17.
The Megaphonic Thrift - Talks Like a Weed King
Kishore Kumar - Neele Neele Amber Par
Dum Dum girls – Bedroom Eyes
This Burning Effigy - Nothing More Sacred Than Apathy

The Megaphonic Thrift: Heerlijk nummer dit, enigste minpunt de zangeres die er doorheen zingt, had voor mij niet gehoeven. 7,8
Kishore Kumar: Niet echt een nummer voor mij, popmuziek, nergens echt spannend of overtuigend. 6,8
Dum Dum Girls: Heerlijke popmuziek zoals die moet klinken, klinkt als een jonge Chrissie Hynde (misschien haar keindochter , die er i.i.g appetijkeler uitziet, zeer prettig nummer 8,7
This Burning Effigy : Deze band is bij mij op het laatst afgevallen, maar zou een nominatie van mij kunnen zijn. ERg prettige gothic die ik wel kan waarderen 8,5

0-0-1-1

Deadline 28-4 18.00

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:28 uur

geplaatst: vandaag om 21:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.