MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:

The Beauty Of Gemina - Suicide Landscape: Ja, dit is wel mijn ding; doet me aan Diary Of Dreams en de band Love Like Blood denken.

Deadline 25-4-2012 18.00 uur

Die bands had ik ook in mijn hoofd maar dacht die kent niemand

Jawel; van Love Like Blood heb ik zelfs 3 albums; van Diary Of Dreams alleen een verzamelaar.

14.
Radio Tarifa – Rumba Argelina (6,4)
Wel aardig wereldmuzieknummer

Chumbawamba - How to Get Your Band on Television (5,0)
Nummer heeft nogal wat pretenties maar duurt me te lang

Armand Amar - City of Birth (9,4)
Armand Amar is één van mijn favorieten score componisten. Le Premier Cri, Bab'Aziz, La Jeune Fille et les Loups, Home etc zijn meesterwerken. City of Birth is slechts een stukje (uit Le Premier Cri) maar wel mooi stukje van zijn prachtige oeuvre

The Beauty Of Gemina - Suicide Landscape (8,2)
Prima nummer. Ik kende deze groep nog niet maar wel er meer van luisteren. Zwiterse band, zo lees ik net. Verrassend.

0-1-5-4

p.s.
Leuk spel is dit trouwens om wat andere nummers te ontdekken

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Jawel; van Love Like Blood heb ik zelfs 3 albums; van Diary Of Dreams alleen een verzamelaar.

Ik 2 originele van love like blood, van DoD veel digitaal, van Garden of Delight alles digitaal

14.
Radio Tarifa – Rumba Argelina 7,5
Chumbawamba - How to Get Your Band on Television 3,5
Armand Amar - City of Birth 7
The Beauty Of Gemina - Suicide Landscape 4,5

- Radio Tarifa – Rumba Argelina
Het tempo maakt het erg interessant. De typische geluiden krijgen iets atypisch. In plaats van tergend wordt het nu eerder intrigerend. Niet iets voor dagelijks gebruik, maar de hypnose zindert nog een tijdje lekker na.
- Chumbawamba - How to Get Your Band on Television
Die hit van ze heb ik altijd wreed irritant gevonden. Dit klinkt een beetje als hetgeen ze gedaan hebben voordat ze naar de studio trokken om dat misbaksel op te nemen. Het gaat nergens heen en het gaat nergens over. Dit is tergend. Tijdverspilling voor alle partijen betrokken (niet in het minst de luisteraar).
- Armand Amar - City of Birth
Het bleef me nogal lang aanslepen, maar uiteindelijk barst alles wel mooi en subtiel open. De percussieve geluiden vormen een goeie houvast, terwijl de strijkers alle hoeken opzoeken.
- The Beauty Of Gemina - Suicide Landscape
Ik hoor hier keihard Bulletproof van La Roux in (iemand?), alleen krijgt dit geen leuk zangdeuntje mee en laat de uitwerking ook te wensen over. Het klinkt vrij rommelig en ligt me nogal zwaar op de maag.

1-1-6-4

Deadline 25-4-2012 18.00 uur

14.
Radio Tarifa – Rumba Argelina
Spaans, Frans, Arabisch gezelschap. Live is dit inderdaad een zeer goed ensemble, met Flamenco danser.
Mooi op muzikale wijze de Arabische roots van de Flamenco voor het voetlicht gebracht, zo wordt de gitaarpartij o.a. gespeeld op een Arabische luit. En dan vallen de kwartjes.
(9,0)
Chumbawamba - How to Get Your Band on Television
Doe mij dan maar Carter.
(3,5)
Armand Amar - City of Birth
Fraai
(7,6)
The Beauty Of Gemina - Suicide Landscape
Goed maar niet zo origineel.
(7,5)

2-1-7-4

2MY
14.
1. Radio Tarifa – Rumba Argelina 7
2. Chumbawamba - How to Get Your Band on Television 6,5
3. Armand Amar - City of Birth 7,8
4. The Beauty Of Gemina - Suicide Landscape 6,5

1. Radio Tarifa – Rumba Argelina - Geen idee waarover het gaat, maar ik vermoed over vrouwen en hoe onbereikbaar ze zijn... ofzo... Zo klinkt het in elk geval: klagend én verleidelijk. Ideaal om in hogere sferen te geraken.
2. Chumbawamba - How to Get Your Band on Television - Bizar knip-en-plakwerk... Die hit van ze behoort tot het allerbeste van wat poprock ooit heeft voortgebracht, en hun 'ebay'-nummer was ook nog wel geinig. De intro is in principe overbodig, en wat daarna volgt is wel degelijk een leuk nummer. Memorabel is het allemaal niet, maar kan ik toch al zeggen dat ik 3 nummers van Chumbawamba ken.
3. Armand Amar - City of Birth - klassiekachtige dingen ben ik totáál vergeten in mijn nominatielijstje te steken... Deze bewijst dat het allemaal wel degelijk kan, ook voor een vnl rockpubliek...
4. The Beauty Of Gemina - Suicide Landscape - goth-dance. Valt goed mee, maar ook weer niet iets écht goed.

3-1-8-4

Deadline 25-4-2012

En ik zag mijn Chumbawuma-nominatie nog wel als de meest kansrijke.

Vind hem zelf toch echt erg leuk. Die tekst ook.

14.
Radio Tarifa – Rumba Argelina 5,0
Die bezwerende klanken zijn niet aan mij besteed.
Chumbawamba - How to Get Your Band on Television 6,5
Mooi opkomende blazers die overgaan in een ritme … dat klinkt goed, maar die intermezzo’s vind ik wel storend; past wellicht bij tekst van het nummer, maar brengt het geheel voor mij omlaag en maakt het wel heel langdradig.
Armand Amar - City of Birth 7,8
Spannend muziekje, zou heel goed filmmuziek kunnen zijn. In ieder geval zie ik dat Armand nogal wat scores op het repertoire heeft staan.
The Beauty Of Gemina - Suicide Landscape 9,0
Lekker wave-nummer, iets steviger als de andere drie in de deze poule. Heeft wel een bepaalde spanning.

3-1-9-5

Deadline 25-4-2012

14.
Radio Tarifa – Rumba Argelina 7,5
Chumbawamba - How to Get Your Band on Television 6,6
Armand Amar - City of Birth 6,5
The Beauty Of Gemina - Suicide Landscape 4,5

Radio Tarifa – Rumba Argelina
heerlijk, meteen zin om door de Noord-Afrikaanse woestijn te dolen…
Chumbawamba - How to Get Your Band on Television
leuk nummer, maar die kijk-ons-eens-deugen-tekst kost ze wel punten.
Armand Amar - City of Birth
Leuke ‘film’-muziek, mooi opgebouwd. Maar doet me niet zoveel.
The Beauty Of Gemina - Suicide Landscape
Nee, dit soort muziek, met clipjes waar het altijd waait en nevelt en echoot, ik kan er helemaal niets mee.

4-2-9-5

Deadline 25-4-2012 18:00 uur

DjFrankie (moderator)
Uitslag: Overtuigende nummer 1

Armand Amar 9 punten gem: 7,82
The Beauty Of Gemina 5 punten gem: 6,92
Radio Tarifa 4 punten gem: 6,74
Chumbawamba 2 punten 5,99

Slecht bezochte ronde met 10 stemmers

DjFrankie (moderator)
Ligt erg dicht bij elkaar vandaag

15.
The Mighty Lemon Drops – All the Way
Poni Hoax – Antibodies
Velvet Belly – Drowning Sun
Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme)

The Mighty Lemon Drops : Prima nummer van een band die ik al langer ken. Niet hun beste maar altijd goed voor een lekker deuntje indie. 7,5
Poni Hoax: Wee een prima nummer, niet veel variatie in het begin maar wel een lekker swingend geheel , ik denk hierbij aan ABC. 7,5
Velvet Belly: Zeer goed opgebouwd nummer, met een prima zangeres, nummer wat me blijft boeien 8,3
Ryuichi Sakamoto: Film muziek uit een meesterwerk, prima mooi klassiek geheel, nu de beelden nog 7,2

0-1-1-0 (Poni Hoax vanwege het onbekende)

Deadline 26-4-2012 18.00

15.
The Mighty Lemon Drops – All the Way 7,0
Break on through... toch ook op zichzelf wel een leuk plaatje.

Poni Hoax – Antibodies 9,5
Heerlijke baslijn en de vocalen vind ik ook erg tof, nèt niet over de top.

Velvet Belly – Drowning Sun 8,0
Fijne druilerigheid.

Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme) 6,5
Filmmuziek zonder film is niet echt mijn ding. Niet verkeerd, maar ik heb mooiere stukken van hem gehoord.

0-2-2-0

Deadline 26-4-2012 18.00

15.
The Mighty Lemon Drops – All the Way (7,5)
Dit doet me sterk denken aan Carter The USM, die in de vorige battle en bij The Dylans (in de vorige editie) al eens eerder als referentie zijn opgevoerd. Dat is geen slechte referentie.

Poni Hoax – Antibodies (7,0)
Gaat wel.

Velvet Belly – Drowning Sun (7,8)
De meer ingetogen stukken deden mijn aandacht bij een eerste luisterbeurt verslappen. Ook de vioolsolo is niet geweldig, maar daar waar alle registers worden opengetrokken vind ik het prachtig. Hier had meer ingezeten.

Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme) (2,0)
Ik zet bij deze nominatie grote vraagtekens en dat is niet alleen omdat het album 35 stemmen heeft gehaald. Veel adagio’s uit de romantische klassieke muziek (ik heb er niet veel verstand van maar ik dacht dat het tweede deel uit een 4-delige symfonie veelal een adagio is) heeft hetzelfde sfeertje en is zoveel beter, terwijl ik dat adagio meestal het zwakste stukkie vind. Dit stukkie bevindt zich onder dat niveau. Mijn excuses voor deze harde kritische noot of toon.

1-2-3-0

Deadline 26-4-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Ryuichi Sakamoto - Soundtracks (1992)

Ik denk dat dit album werd bedoeld.

Het is niet mijn voornaamste kritiek op deze nominatie, maar als je zoekt op The Last Emperor kom je dit toch tegen: Ryuichi Sakamoto & David Byrne - The Last Emperor (1987)

15.
The Mighty Lemon Drops – All the Way 6
Poni Hoax – Antibodies 6
Velvet Belly – Drowning Sun 4
Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme) 5

- The Mighty Lemon Drops – All the Way
Ontstijgt de standaard niet, al is het refrein lekker meebrulbaar en blijft het volgens mij ook meebrulbaar na x-aantal pintjes. Altijd een voordeel voor dit soort gezellige café-rock/punk.
- Poni Hoax – Antibodies
Begint met een erg tof deuntje, maar vervalt dan al snel in een nog groter standaard nummer dan de vorige. Dit is muzikaal wel iets interessanter uitgewerkt, dus dat halve punt hebben ze meteen al teruggewonnen. Volgende.
- Velvet Belly – Drowning Sun
Misschien is de standaard zo slecht nog niet. Want dit donkere nummer met zijn hartmonitorgebiep wordt het ook niet vrees ik. Je zou gaan smeken voor een hartstilstand. Ik verlang al naar een hiernamaals zonder dit soort Twilight-waardige deprigoth.
- Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme)
Dit soort orkestrale filmmuziek kan je kippevel geven in de cinema, maar daarnaast glijdt het al snel langs me heen. Geen idee ook waarom ik dit zou luisteren. Te weinig betekenis om aandachtig te beluisteren, te bombastisch om als achtergrondmuziek op te zetten.

2-3-3-0

Deadline 26-4-2012 18.00

15

The Mighty Lemon Drops – All the Way: Mooie wave, die wel wat naar Echo & the Bunnymen en Julian Cope neigt. 9

Poni Hoax – Antibodies: Ook een mooi nummer; wave met bliepjes. 8,1

Velvet Belly – Drowning Sun: Spannend, origineel nummer; mooie opbouw. 8,8

Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme): Ik ken alleen maar goede filmmuziek van deze man, maar deze heeft niet dat extra wat een Forbidden Colours bijvoorbeeld wel heeft. 8

3-3-4-0

Deadline 26-4-2012 18.00

15.
The Mighty Lemon Drops – All the Way (2,4)
Dit vind ik nou helemaal niks (sorry!)

Poni Hoax – Antibodies (7,3)
Klinkt aanstekelijk en best aangenaam

Velvet Belly – Drowning Sun (8,3)
Mooi dromerig nummer, erg goed en wil er vaker naar luisteren

Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme) (9,8)
Prachtig prachtig prachtig, begrijp niets van de eerdere commentaren want dit is oh zo mooi

3-3-5-1

Deadline 26-4-2012 18.00

Justus18 schreef:
Het is niet mijn voornaamste kritiek op deze nominatie, maar als je zoekt op The Last Emperor kom je dit toch tegen: Ryuichi Sakamoto & David Byrne - The Last Emperor (1987)

En dit was het 2e criterium:
2) Geen liedjes van albums met meer dan 40 stemmen.

Volgens mij is 35 nog altijd minder dan 40

Die criteria is tussendoor veranderd, maar dat kun je niet weten.
Eigenlijk moet het eerste bericht van dit topic eens aangepast worden.

2MY
15.
1. The Mighty Lemon Drops – All the Way 6
2. Poni Hoax – Antibodies 7,5
3. Velvet Belly – Drowning Sun 6
4. Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme) 8

1. The Mighty Lemon Drops – All the Way - leuk poprocknummer, zal de geschiedenisboekjes niet halen echter.
2. Poni Hoax – Antibodies - dit bevalt me meer. Had gemakkelijk een 80's hit kunnen zijn geweest...
3. Velvet Belly – Drowning Sun - kabbelt te eentonig verder om mijn aandacht echt te kunnen trekken. Ik ben nog niet echt enthousiast...
4. Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme) - Dit is dan weer wel mijn smaak. Althans vanavond toch - mss ligt het aan die lichte hoofdpijn die sinds enkele uren is komen opzetten. In elk geval is dit nummer vanavond de hoofdvogel.

3-4-5-2

Deadline 26-4-2012 18.00

Het eerste nummer in ladder 18 komt oorspronkelijk van een album met 49 stemmen; dit is de live versie van Big take Over; dus volgens mij geld deze niet.

Bad Brains - Bad Brains (1982)

15.
The Mighty Lemon Drops – All the Way 7,4
Prima nummer, heeft de pech dat er nog twee sterke nummers in deze poule zitten.
Poni Hoax – Antibodies 8,0
Klinkt lekker, een combinatie van wave en dance of zoiets; qua ritme en zang doet ’t me denken aan Take The World (van She Wants Revenge) uit de vorige editie
Velvet Belly – Drowning Sun 8,0
Goed nummer, met afwisseling en een prettige spanning. Mooie stem. Groeinummertje.
Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme) 6,0
Leuk voor bij beelden, bij de film, maar alleen als audio boeit ’t me niet zo.

3-5-6-2

Deadline 26-4-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
deric raven schreef:
Het eerste nummer in ladder 18 komt oorspronkelijk van een album met 49 stemmen; dit is de live versie van Big take Over; dus volgens mij geld deze niet.

Bad Brains - Bad Brains (1982)

Laat maar staan Leon, Ryuchi Sakamoto is ook blijven staan, had ook niemand opgemerkt.
Soms slippen er nummers door de mazen v/d wet , of de toevoeger wil dit nog veranderen in een ander nummer van Bad Brains
Staan 4 albums op met minder dan 20 stemmen namelijk dat kan.

Komt van dit album denk ik
Bad Brains - Youth Are Getting Restless (1990) wat je bedoelt.

DjFrankie schreef:
(quote)

Laat maar staan Leon, Ryuchi Sakamoto is ook blijven staan, had ook niemand opgemerkt.
Soms slippen er nummers door de mazen v/d wet , of de toevoeger wil dit nog veranderen in een ander nummer van Bad Brains
Staan 4 albums op met minder dan 20 stemmen namelijk dat kan.

Komt van dit album denk ik
Bad Brains - Youth Are Getting Restless (1990) wat je bedoelt.

past wel goed deze flexibele wat andere houding bij de alternatieve top 152. gaat hier anders

15.
The Mighty Lemon Drops – All the Way 6,5
Poni Hoax – Antibodies 9
Velvet Belly – Drowning Sun 7,5
Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme) 5,0

3-6-7-2

Deadline 26-4-2012 18.00

1) Klinkt als een aardig begin jaren '90 Brits rockplaatje. Amusant, maar het heeft niet echt de x-factor op het eerste gehoor.
2) Toevallig vanmiddag ook nog gedraaid dit nummer. Ik ken het van Aeroplane's mixcd voor Mixmag van een paar jaar geleden. Vind dat misschien wel het beste mixalbum van de afgelopen 5 jaar en heb het (en dus ook Bodies) maandenlang stukgedraaid. Erg lekker electropop-nummer.
3) Dit klinkt loom en spannend tegelijk. Tof nummer, leuke ontdekking.
4) Met dit soort bombast heb ik niet veel...

15.

The Mighty Lemon Drops – All the Way 7,0
Leuk voorbeeld van de overgang van 80s (C-86) naar 90s (britpop). Maar als song springt het er voor mij niet helemaal uit.

Poni Hoax – Antibodies 8,0
Vreemde clip. Na de muis van een paar ronden terug zien we hier een vis waar het niet zo goed mee gaat. Ik heb er zelf nog een ingebracht met een zeeschildpadje in moeilijke tijden. Maar terug naar de muziek: die bevalt me wel. Fijn amalgaam van wave en elektro. Doet me wel een beetje aan Editors denken.

Velvet Belly – Drowning Sun 7,5
Wat komt er toch veel leuks uit Noorwegen. Van deze band ken ik alleen een later album en solo-werk van zangeres Anne Marie Almedal (zie/hoor het prachtige Himmelblå in het anderstalige draadje). Hier wordt ook een mooie sfeer neergezet, maar er had misschien iets meer diepte in het nummer mogen zitten.

Ryuichi Sakamoto - The Last Emperor (Theme) 6,5
Knap hoe Sakamoto als Japanner een stuk kan schrijven in Chinese stijl met dan ook nog ondertonen van westerse muziek erin. Sluit op dat punt wel aardig aan bij de film zelf. Toch doet het eindresultaat mij niet genoeg voor een hoger cijfer (sorry, Han).

3-7-8-2

Deadline 26-4-2012 18.00

....sorry hoor, maar dat vind ik echt onzin.
Heb juist heel bewust een nummer van dat album genomineerd. Live is voor mij de essentie van Bad Brains. En dit album heeft i.m.o. veel te weinig stemmen. Gaan we hier een beetje Roomser dan de paus willen zijn?
What's next: geen covers meer?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:45 uur

geplaatst: vandaag om 19:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.