Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 29 april 2012, 17:44 uur
18.
Bad Brains – Big take over. 5,0
Punk, mijn ding is het niet echt. Soms wil ik iets nog wel aardig vinden, maar doorgaans krijg ik dan te horen dat dat nou net niet echte punk is. Welnu, dan zal dit toch tamelijk valide punk zijn. Voor wie het zich afvraagt: ik ben mijn hele leven al een oude zak.
Jean Plum - Back to You. 8,0
Fijn soul-nummer: intens, maar ingetogen. Dit kan de oude zak wel waarderen.
The Heart Throbs - Blood From a Stone. 7,0
De degelijkheid zelve, maar ook weer geen hoogvlieger. Net genoeg om een punt mee te nemen.
Jonas Reinhardt - How to Adjust People. 7,0
Er zitten zeker interessante kanten aan, maar uiteindelijk komt het toch niet helemaal aan. Waarschijnlijk omdat het nergens naar toe gaat. Jammer.
4-6-7-7
Deadline: 29-4-2012 18.00
Bad Brains – Big take over. 5,0
Punk, mijn ding is het niet echt. Soms wil ik iets nog wel aardig vinden, maar doorgaans krijg ik dan te horen dat dat nou net niet echte punk is. Welnu, dan zal dit toch tamelijk valide punk zijn. Voor wie het zich afvraagt: ik ben mijn hele leven al een oude zak.
Jean Plum - Back to You. 8,0
Fijn soul-nummer: intens, maar ingetogen. Dit kan de oude zak wel waarderen.
The Heart Throbs - Blood From a Stone. 7,0
De degelijkheid zelve, maar ook weer geen hoogvlieger. Net genoeg om een punt mee te nemen.
Jonas Reinhardt - How to Adjust People. 7,0
Er zitten zeker interessante kanten aan, maar uiteindelijk komt het toch niet helemaal aan. Waarschijnlijk omdat het nergens naar toe gaat. Jammer.
4-6-7-7
Deadline: 29-4-2012 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 april 2012, 18:00 uur
Uitslag:
1 The Heart Throbs 7 punten gem: 7,12
2 Jonas Reinhardt 7 punten gem: 6,62
3 Jean Plum 6 punten gem: 7,09
4 Bad Brains 4 punten gem: 5,95
1 The Heart Throbs 7 punten gem: 7,12
2 Jonas Reinhardt 7 punten gem: 6,62
3 Jean Plum 6 punten gem: 7,09
4 Bad Brains 4 punten gem: 5,95
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 29 april 2012, 18:00 uur
19.
Charlie – Spacer Woman
Briskey - La Darsena
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine
Howard James Kenny – Insects
Charlie: aardig nummer, neigt ergens naar The Human League, echte 80's 7,5
Briskey : jazz- normaliter ben ik hier allergisch voor maar dit neigt naar
St Germain, lounge die toch lekker weg luisterd.7,1
David Kilgour: Lekkere gitaarpop, alleen een sterkere zanger had dit boven de 8 gebracht 7,9
Howard James Kenny: Multi-instrumentalist, heerlijk nummer dit, waar ik echt van kan genieten, spannend en ingetogen, dit vind ik mijn beste en mooiste nominatie. Stond plots in het voorprogramma van Maybeshewill afgelopen Maart in Perron 55 in Venlo 9
0-0-1-1
Deadline 30-4-2012 18.00
Charlie – Spacer Woman
Briskey - La Darsena
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine
Howard James Kenny – Insects
Charlie: aardig nummer, neigt ergens naar The Human League, echte 80's 7,5
Briskey : jazz- normaliter ben ik hier allergisch voor maar dit neigt naar
St Germain, lounge die toch lekker weg luisterd.7,1
David Kilgour: Lekkere gitaarpop, alleen een sterkere zanger had dit boven de 8 gebracht 7,9
Howard James Kenny: Multi-instrumentalist, heerlijk nummer dit, waar ik echt van kan genieten, spannend en ingetogen, dit vind ik mijn beste en mooiste nominatie. Stond plots in het voorprogramma van Maybeshewill afgelopen Maart in Perron 55 in Venlo 9
0-0-1-1
Deadline 30-4-2012 18.00
0
geplaatst: 29 april 2012, 18:51 uur
19.
Charlie – Spacer Woman 7
Briskey - La Darsena 6,5
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 5
Howard James Kenny – Insects 3,5
- Charlie – Spacer Woman
Een lekker vettige beat met geflipte synths en een intrigirerend vervormde zangeres (enkel vocaal gesproken dan - hoop ik dan..), dit komt erg lekker binnen! Jammer dat alles uiteindelijk veel te lang blijft doorgaan, misschien dat de Radio Edit in dit geval toch wel de betere optie is...
- Briskey - La Darsena
Jazz zonder ballen of betekenis. Briskey is eigenlijk niks meer dan aangename achtergrondmuziek. Als een tof behangpapiertje in je huiskamer. Maar net als behangpapier heeft niemand dit soort achterhaalde lounge/dance-jazz nog in zijn huiskamer opstaan. Maar geen nood, alles komt terug en dan zijn er toch wel ergere om te vrezen dan dit gezellige Briskey.
- David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine
Dit is nog een categorie erger dan achtergrondmuziek, dit gaat gewoon voorbij zonder dat er ook maar één noot doordringt. Hij had evengoed zijn auto kunnen wassen. Boodschappen doen. De badkamer kuisen. Of geef wat zin aan je leven en doe wat vrijwilligerswerk. Maar dit is, zonder dat het slecht is, gewoon nutteloze muziek en da’s niet goed.
- Howard James Kenny – Insects
Dit is gelukkig niet nutteloos, maar gewoon niet goed. Het gitaargepluk is behoorlijk standaard en saai, de vocale lagen daarentegen ontlopen wel de standaard en zijn werkelijk afgrijselijk. Eigenlijk kun je daar al geen goed nummer mee redden, maar gelukkig had hij dat ook niet.
Wat ben ik toch weer gemeen, net goed dat Jean Plum niet door is...
1-1-1-1
Deadline 30-4-2012 18.00
Charlie – Spacer Woman 7
Briskey - La Darsena 6,5
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 5
Howard James Kenny – Insects 3,5
- Charlie – Spacer Woman
Een lekker vettige beat met geflipte synths en een intrigirerend vervormde zangeres (enkel vocaal gesproken dan - hoop ik dan..), dit komt erg lekker binnen! Jammer dat alles uiteindelijk veel te lang blijft doorgaan, misschien dat de Radio Edit in dit geval toch wel de betere optie is...
- Briskey - La Darsena
Jazz zonder ballen of betekenis. Briskey is eigenlijk niks meer dan aangename achtergrondmuziek. Als een tof behangpapiertje in je huiskamer. Maar net als behangpapier heeft niemand dit soort achterhaalde lounge/dance-jazz nog in zijn huiskamer opstaan. Maar geen nood, alles komt terug en dan zijn er toch wel ergere om te vrezen dan dit gezellige Briskey.
Dit is nog een categorie erger dan achtergrondmuziek, dit gaat gewoon voorbij zonder dat er ook maar één noot doordringt. Hij had evengoed zijn auto kunnen wassen. Boodschappen doen. De badkamer kuisen. Of geef wat zin aan je leven en doe wat vrijwilligerswerk. Maar dit is, zonder dat het slecht is, gewoon nutteloze muziek en da’s niet goed.
Dit is gelukkig niet nutteloos, maar gewoon niet goed. Het gitaargepluk is behoorlijk standaard en saai, de vocale lagen daarentegen ontlopen wel de standaard en zijn werkelijk afgrijselijk. Eigenlijk kun je daar al geen goed nummer mee redden, maar gelukkig had hij dat ook niet.
Wat ben ik toch weer gemeen, net goed dat Jean Plum niet door is...
1-1-1-1
Deadline 30-4-2012 18.00
0
geplaatst: 29 april 2012, 18:55 uur
19.
Charlie – Spacer Woman (7,7)
Ik hou wel van dit soort electronic pop
Briskey - La Darsena (7,1)
Gezellige lounge inderdaad
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine (6,0)
Klinkt wel aardig maar beetje herhaling van zetten
Howard James Kenny – Insects (9,0)
Prachtig, vooral ook de achtergrondzang. HJ Kenny ga ik verkenny-en
Dank DJ Frankie, prachtige nominatie
2-1-1-2
Deadline 30-4-2012 18.00
Charlie – Spacer Woman (7,7)
Ik hou wel van dit soort electronic pop
Briskey - La Darsena (7,1)
Gezellige lounge inderdaad
Klinkt wel aardig maar beetje herhaling van zetten
Howard James Kenny – Insects (9,0)
Prachtig, vooral ook de achtergrondzang. HJ Kenny ga ik verkenny-en

Dank DJ Frankie, prachtige nominatie

2-1-1-2
Deadline 30-4-2012 18.00
0
geplaatst: 29 april 2012, 20:36 uur
19.
Charlie – Spacer Woman 7,0
Disco beat met wat space geluiden. Niet slecht maar blijft niet interessant.
Briskey - La Darsena 7,5
Lounge of Jazz, geef er een naam aan; dit nummer moet je vaker horen, dan dringt het pas goed binnen. Wat aanvankelijk enigszins saai klinkt ontwikkelt zich tot een mooie brij van instrumenten / klanken gedreven op een basis ritme. Heerlijk trompetje erbij, wordt steeds beter dit.
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 9,3
Schitterend, heerlijk gitaarspel, mooie melodie met een enigszins zweverige sound door het nummer heen. Elke keer als ik naar dit nummer luister, zet ik het geluid steeds weer een beetje harder.
Howard James Kenny – Insects 6,8
Wel aardig gitaargepingel en het nummer ontwikkelt zich ook heel langzaam, maar wel een beetje zielig gezongen. Niet slecht maar onvoldoende voor een punt.
@kemm: Jean Plum klinkt als muziek uit de fifties, ik zei niet dat 't nummer uit de fifties kwam. Maar iets vergelijkbaar vind je op een een verzamelaar uit de fifties. Overigens waren er nog redelijk wat medestanders, dus heeft je nominatie zelfs nog zin gehad
.
2-2-2-2
Deadline 30-4-2012 18.00
Disco beat met wat space geluiden. Niet slecht maar blijft niet interessant.
Briskey - La Darsena 7,5
Lounge of Jazz, geef er een naam aan; dit nummer moet je vaker horen, dan dringt het pas goed binnen. Wat aanvankelijk enigszins saai klinkt ontwikkelt zich tot een mooie brij van instrumenten / klanken gedreven op een basis ritme. Heerlijk trompetje erbij, wordt steeds beter dit.
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 9,3
Schitterend, heerlijk gitaarspel, mooie melodie met een enigszins zweverige sound door het nummer heen. Elke keer als ik naar dit nummer luister, zet ik het geluid steeds weer een beetje harder.
Howard James Kenny – Insects 6,8
Wel aardig gitaargepingel en het nummer ontwikkelt zich ook heel langzaam, maar wel een beetje zielig gezongen. Niet slecht maar onvoldoende voor een punt.
@kemm: Jean Plum klinkt als muziek uit de fifties, ik zei niet dat 't nummer uit de fifties kwam. Maar iets vergelijkbaar vind je op een een verzamelaar uit de fifties. Overigens waren er nog redelijk wat medestanders, dus heeft je nominatie zelfs nog zin gehad
.2-2-2-2
Deadline 30-4-2012 18.00
0
geplaatst: 29 april 2012, 20:49 uur
19.
Charlie – Spacer Woman: Human League, Duran Duran en Atari spelcomputer.7
Briskey - La Darsena: Jazzy, zomers geheel; iets te traag. 7
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine: Wel leuk; klinkt wat als MGMT. 8
Howard James Kenny – Insects: Mooie opbouw naar een goed gitaarspel. 8,2
2-2-3-3
Deadline 30-4-2012 18.00
Charlie – Spacer Woman: Human League, Duran Duran en Atari spelcomputer.7
Briskey - La Darsena: Jazzy, zomers geheel; iets te traag. 7
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine: Wel leuk; klinkt wat als MGMT. 8
Howard James Kenny – Insects: Mooie opbouw naar een goed gitaarspel. 8,2
2-2-3-3
Deadline 30-4-2012 18.00
0
geplaatst: 29 april 2012, 20:51 uur
19.
1. Charlie – Spacer Woman 6,8
2. Briskey - La Darsena 7
3. David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 7,2
4. Howard James Kenny – Insects 7,5
1. Charlie – Spacer Woman - het klapje van Money (that's what I want) door The Flying Lizards (kijk daar, ik kan een new wave-link leggen!), gevolgd door iets disco-achtig. De milde variatie in het begin mondt uiteindelijk uit in iets dat nét te langdradig is. Pas rond de vierde minuut lijkt het erop dat er iets zal gaan beginnen...bon, uiteindelijk komt er nog wel een cool nummer uit. Radio-edit had hier ook hoger gescoord denk ik.
2. Briskey - La Darsena - poppy genoeg om niet irritant te worden. Niet echt een jazz-liefhebber, maar ik vermoed dat het vnl de freestyle-standjes zijn die me rillingen bezorgen. Dit is wel oke.
3. David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine - ik hou erg van dit soort van gitaarpoprockmelodietjes. Dit stelt wat dat betreft niet teleur, maar het elektrische gitaardeuntje dat er dan plots bijkomt ergert me toch een beetje. Ik vind het een beetje een tang, een varken en een spreekwoord. Maar daar hoeft uiteraard niemand zich ook maar iets van aan te trekken.
4. Howard James Kenny – Insects - mooi nummertje, wat harmonieus getokkel en engelenzang op de achtergrond. De stem doet me aan iemand denken waar ik uiteraard wéér niet op kan komen. Enfin, tof nummertje.
edit: hebbes! Het doet me denken aan de trage, uitgesponnen live-versie van Red Rain door Peter Gabriel!
2-2-4-4
Deadline 30-4-2012 18.00
1. Charlie – Spacer Woman 6,8
2. Briskey - La Darsena 7
3. David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 7,2
4. Howard James Kenny – Insects 7,5
1. Charlie – Spacer Woman - het klapje van Money (that's what I want) door The Flying Lizards (kijk daar, ik kan een new wave-link leggen!), gevolgd door iets disco-achtig. De milde variatie in het begin mondt uiteindelijk uit in iets dat nét te langdradig is. Pas rond de vierde minuut lijkt het erop dat er iets zal gaan beginnen...bon, uiteindelijk komt er nog wel een cool nummer uit. Radio-edit had hier ook hoger gescoord denk ik.
2. Briskey - La Darsena - poppy genoeg om niet irritant te worden. Niet echt een jazz-liefhebber, maar ik vermoed dat het vnl de freestyle-standjes zijn die me rillingen bezorgen. Dit is wel oke.
3. David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine - ik hou erg van dit soort van gitaarpoprockmelodietjes. Dit stelt wat dat betreft niet teleur, maar het elektrische gitaardeuntje dat er dan plots bijkomt ergert me toch een beetje. Ik vind het een beetje een tang, een varken en een spreekwoord. Maar daar hoeft uiteraard niemand zich ook maar iets van aan te trekken.
4. Howard James Kenny – Insects - mooi nummertje, wat harmonieus getokkel en engelenzang op de achtergrond. De stem doet me aan iemand denken waar ik uiteraard wéér niet op kan komen. Enfin, tof nummertje.
edit: hebbes! Het doet me denken aan de trage, uitgesponnen live-versie van Red Rain door Peter Gabriel!
2-2-4-4
Deadline 30-4-2012 18.00
0
geplaatst: 29 april 2012, 21:30 uur
9.
1. Charlie – Spacer Woman
Gaat nergens over....
(2,8)
2. Briskey - La Darsena
Modieuze jeugdige variant van Ponte, stoot niemand voor de kop, en dat is jammer.
(7,1)
3. David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine
Stem weinig ziel, maar toch pakt het nummertje me ergens wel.
(7,7)
4. Howard James Kenny – Insects
Mooi begin maar ik verwachtte meer..
(7,1)
2-3-5-4
Gaat nergens over....
(2,8)
2. Briskey - La Darsena
Modieuze jeugdige variant van Ponte, stoot niemand voor de kop, en dat is jammer.
(7,1)
Stem weinig ziel, maar toch pakt het nummertje me ergens wel.
(7,7)
Mooi begin maar ik verwachtte meer..
(7,1)
2-3-5-4
0
geplaatst: 29 april 2012, 21:32 uur
19.
1. Charlie – Spacer Woman 7,8
2. Briskey - La Darsena 6,8
3. David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 7,3
4. Howard James Kenny – Insects 5,5
Vooral het tweede deel sprak me wel aan, prima Italo.
2. Briskey - La Darsena
Prettige lounge idd, niet zo goed als St. Germain
Een door SalvadoreMM (Salvadore van M(usic)M(eter) geplaatste clip op YouTube?
Niet echt aan mij besteed, sorry Frank.
3-3-6-4
Deadline 30-4-2012 18.00
1. Charlie – Spacer Woman 7,8
2. Briskey - La Darsena 6,8
3. David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 7,3
4. Howard James Kenny – Insects 5,5
Vooral het tweede deel sprak me wel aan, prima Italo.
2. Briskey - La Darsena
Prettige lounge idd, niet zo goed als St. Germain
Een door SalvadoreMM (Salvadore van M(usic)M(eter) geplaatste clip op YouTube?
Niet echt aan mij besteed, sorry Frank.
3-3-6-4
Deadline 30-4-2012 18.00
0
geplaatst: 29 april 2012, 21:42 uur
19.
1. Charlie – Spacer Woman .De vette beats en stijl van dit nummer doen mij aan Herbie Hancock's Rock It denken maar dit is minder overtuigend.(6,8)
2. Briskey - La Darsena -.Nogal eentonig in mijn oren(6,5)
3. David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine.Weinig op aan te merken .Prima gezongen en goed gitaarspel(8)
4. Howard James Kenny – Insects.Ded.Gedurfde keuze van Frank.Het nummer kabbelt lekker weg,echter wacht ik tevergeefs op het moment dat het nummer echt los komt.Ook hier te weinig variatie dus in dit nummer naar mijn mening(7)
3-3-7-5
Deadline 30-4-2012 18.00
1. Charlie – Spacer Woman .De vette beats en stijl van dit nummer doen mij aan Herbie Hancock's Rock It denken maar dit is minder overtuigend.(6,8)
2. Briskey - La Darsena -.Nogal eentonig in mijn oren(6,5)
3. David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine.Weinig op aan te merken .Prima gezongen en goed gitaarspel(8)
4. Howard James Kenny – Insects.Ded.Gedurfde keuze van Frank.Het nummer kabbelt lekker weg,echter wacht ik tevergeefs op het moment dat het nummer echt los komt.Ook hier te weinig variatie dus in dit nummer naar mijn mening(7)
3-3-7-5
Deadline 30-4-2012 18.00
0
geplaatst: 29 april 2012, 22:27 uur
19.
Charlie – Spacer Woman 6,7
Briskey - La Darsena 6,3
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 5,5
Howard James Kenny – Insects 6
4-4-7-5
Deadline 30-4-2012 18.00
Charlie – Spacer Woman 6,7
Briskey - La Darsena 6,3
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 5,5
Howard James Kenny – Insects 6
4-4-7-5
Deadline 30-4-2012 18.00
0
geplaatst: 30 april 2012, 00:06 uur
19.
Prima opgebouwd disco-dance-dingetje. Vind niet dat dit te lang duurt voor het genre.
Briskey - La Darsena 5,5
Dit daarentegen vind ik in al zijn eentonige nietszeggendheid veel te lang duren.
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 4,0
Begint veelbelovend als een soort Lloyd Cole track, vervlakt tot een minder country-rock nummer en verwordt dan tot een opgave bij een popquiz voor zo'n ronde waarbij twee nummers door elkaar gedraaid worden. Dat vind ik dus alleen leuk bij een popquiz.
Howard James Kenny – Insects 7,5
Mooi hoe hier steeds laagjes worden toegevoegd. Helaas kan ik zijn zang minder waarderen. En vreemd genoeg lijkt dit juist te kort te duren voor het bereiken van een maximaal effect. Maar het lijkt mij wel een talentje.
5-4-7-6
Deadline 30-4-2012 18.00
Prima opgebouwd disco-dance-dingetje. Vind niet dat dit te lang duurt voor het genre.
Briskey - La Darsena 5,5
Dit daarentegen vind ik in al zijn eentonige nietszeggendheid veel te lang duren.
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 4,0
Begint veelbelovend als een soort Lloyd Cole track, vervlakt tot een minder country-rock nummer en verwordt dan tot een opgave bij een popquiz voor zo'n ronde waarbij twee nummers door elkaar gedraaid worden. Dat vind ik dus alleen leuk bij een popquiz.
Howard James Kenny – Insects 7,5
Mooi hoe hier steeds laagjes worden toegevoegd. Helaas kan ik zijn zang minder waarderen. En vreemd genoeg lijkt dit juist te kort te duren voor het bereiken van een maximaal effect. Maar het lijkt mij wel een talentje.
5-4-7-6
Deadline 30-4-2012 18.00
0
geplaatst: 30 april 2012, 00:41 uur
Ha, zit ik even wat te luisteren voor de anderstalige ladder, schiet mij opeens te binnen dat ik hier nog wat wilde zeggen en wel:
Welkom, Freek. Hopelijk gaat het snel weer beter met je vrouw. Ook hoop ik, dat je nog vaker tijd zult vinden om hier mee te luisteren. Er zitten soms heel leuke ontdekkingen bij.
Bovendien zit in een van de laatste ronden ook "Nok Noe" en het kan vast geen kwaad om daarvoor nu al wat steun te zoeken
Welkom, Freek. Hopelijk gaat het snel weer beter met je vrouw. Ook hoop ik, dat je nog vaker tijd zult vinden om hier mee te luisteren. Er zitten soms heel leuke ontdekkingen bij.
Bovendien zit in een van de laatste ronden ook "Nok Noe" en het kan vast geen kwaad om daarvoor nu al wat steun te zoeken

0
geplaatst: 30 april 2012, 10:06 uur
19.
Charlie - Spacer Woman 4
Briskey - La Darsena 6
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 7
Howard James Kenny – Insects 7
- Charlie - Spacer Woman
Te lang en nietszeggend. Heb nog een tweede keer geluisterd om de genoemde mooie opbouw te ontdekken. Niet gelukt.
- Briskey - La Darsena
Niet mijn muziek, ik heb twee lounge-albums en daarmee heb ik ze allemaal, maar prima gespeeld.
In deze ronde goed genoeg voor een punt, mooie harmonieuze instrumentatie: prima liedje.
Mooi en sfeervol, niet te vaak horen.
5-4-8-7
Deadline 30-4-2012 18.00
Charlie - Spacer Woman 4
Briskey - La Darsena 6
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 7
Howard James Kenny – Insects 7
- Charlie - Spacer Woman
Te lang en nietszeggend. Heb nog een tweede keer geluisterd om de genoemde mooie opbouw te ontdekken. Niet gelukt.
- Briskey - La Darsena
Niet mijn muziek, ik heb twee lounge-albums en daarmee heb ik ze allemaal, maar prima gespeeld.
In deze ronde goed genoeg voor een punt, mooie harmonieuze instrumentatie: prima liedje.
Mooi en sfeervol, niet te vaak horen.
5-4-8-7
Deadline 30-4-2012 18.00
0
geplaatst: 30 april 2012, 11:38 uur
19.
Charlie – Spacer Woman 9,5
Vette italo van de oude school met alles erop en eraan. Niet kapot te krijgen en nog steeds opduikend in DJ-sets.
Briskey - La Darsena 7,0
Gezellige lounge. Niet iets dat lang bijblijft.
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 8,0
Mooi gitaargeluid. De wat ijle stem gaat hiermee prima samen.
Howard James Kenny – Insects 5,5
Deze stem is dan weer helemaal niet mijn ding.
6-4-9-7
Deadline 30-4-2012 18.00
Vette italo van de oude school met alles erop en eraan. Niet kapot te krijgen en nog steeds opduikend in DJ-sets.
Briskey - La Darsena 7,0
Gezellige lounge. Niet iets dat lang bijblijft.
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 8,0
Mooi gitaargeluid. De wat ijle stem gaat hiermee prima samen.
Howard James Kenny – Insects 5,5
Deze stem is dan weer helemaal niet mijn ding.
6-4-9-7
Deadline 30-4-2012 18.00
0
geplaatst: 30 april 2012, 17:26 uur
19.
Briskey - La Darsena 7
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 6
Howard James Kenny – Insects 4
7-5-9-7
Deadline 30-4-2012 18.00
a) Na 20 jaar nog steeds een geweldige italotrack, staat ook op het mixalbum van I-F dat in mijn top 10 staat. En duikt inderdaad nog steeds op in DJ-sets, ik ontdekte hem in een hedendaagse mix van Little Boots uit 2008 en dacht toentertijd dat het een nieuw nummer was.
b) Leuke lounge/nu jazz of hoe dit ook mag heten. Zeker op een zonnige dag is dit best lekker. Heel uitdagend is het niet, maar dat hoeft muziek ook niet altijd te zijn.
c) Klonk best prima, maar niet iets dat me bij blijft. Daarvoor is het toch teveel 13-in-een-dozijn.
d) En dit gaat echt het ene oor in en het andere uit. Voordat ik mijn aandacht definitief verlies krijg ik nog net mee dat de zang wel iets Buckley-esque heeft.
Briskey - La Darsena 7
David Kilgour & The Heavy Eights - Diamond Mine 6
Howard James Kenny – Insects 4
7-5-9-7
Deadline 30-4-2012 18.00
a) Na 20 jaar nog steeds een geweldige italotrack, staat ook op het mixalbum van I-F dat in mijn top 10 staat. En duikt inderdaad nog steeds op in DJ-sets, ik ontdekte hem in een hedendaagse mix van Little Boots uit 2008 en dacht toentertijd dat het een nieuw nummer was.
b) Leuke lounge/nu jazz of hoe dit ook mag heten. Zeker op een zonnige dag is dit best lekker. Heel uitdagend is het niet, maar dat hoeft muziek ook niet altijd te zijn.
c) Klonk best prima, maar niet iets dat me bij blijft. Daarvoor is het toch teveel 13-in-een-dozijn.
d) En dit gaat echt het ene oor in en het andere uit. Voordat ik mijn aandacht definitief verlies krijg ik nog net mee dat de zang wel iets Buckley-esque heeft.
0
geplaatst: 30 april 2012, 17:47 uur
19.
Charlie – Spacer Woman (7,0)
Tweede deel is een stuk sterker dan het eerste.
Briskey - La Darsena (7,2)
Leuk moppie muziek. De zangeres is storend.
Zowel het sfeertje, de zang als het gitaargepriegel kunnen me niet bekoren.
Howard James Kenny – Insects (7,5)
Dit ligt me beter.
7-6-9-8
Deadline 30-4-2012 18.00
Charlie – Spacer Woman (7,0)
Tweede deel is een stuk sterker dan het eerste.
Briskey - La Darsena (7,2)
Leuk moppie muziek. De zangeres is storend.
Zowel het sfeertje, de zang als het gitaargepriegel kunnen me niet bekoren.
Howard James Kenny – Insects (7,5)
Dit ligt me beter.
7-6-9-8
Deadline 30-4-2012 18.00
0
geplaatst: 30 april 2012, 17:57 uur
Afgelopen vijf dagen helaas niet kunnen stemmen. Ik zat voor een korte vakantie in Noord Duitsland en Zweden. Twee van mijn nominaties gesneuveld, maar de mooiste The Heart Throbs heeft de volgende ronde wel gehaald. Dus niet getreurd. De volgende battle doe ik weer mee. 

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 april 2012, 18:00 uur
Uitslag: Ligt dicht bij elkaar. Charlie met het hoogste gem: eindigt als derde love/hate nummer net als Insects
1 David Kilgour & The Heavy Eights 9 punten gem: 6,86
2 Howard James Kenny – Insects 8 punten gem: 6,74
3 Charlie 7 punten gem: 6,94
4 Briskey - 6 punten gem: 6,77
1 David Kilgour & The Heavy Eights 9 punten gem: 6,86
2 Howard James Kenny – Insects 8 punten gem: 6,74
3 Charlie 7 punten gem: 6,94
4 Briskey - 6 punten gem: 6,77
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 april 2012, 18:00 uur
20.
Bliss - Calling
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas
Angst – Back In January
Rökkurró - Sólin Mun Skína
0-0-0-0
Deadline: 1-5-2012 18.00
Welkom terug Wim !!
Bliss - Calling
Angst – Back In January
0-0-0-0
Welkom terug Wim !!
0
geplaatst: 30 april 2012, 18:32 uur
20.
Bliss - Calling (8,2)
Mooi sfeervol nummer
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas (5,4)
Niet erg bijzonder
Angst – Back In January (2,3)
afgrijselijk en vals gezongen
Rökkurró - Sólin Mun Skína (8,6)
Kende deze band nog niet maar dit soort Sigur Ros-achtige muziek bevalt me zeer.
1-0-0-1
Bliss - Calling (8,2)
Mooi sfeervol nummer
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas (5,4)
Niet erg bijzonder
Angst – Back In January (2,3)
afgrijselijk en vals gezongen
Rökkurró - Sólin Mun Skína (8,6)
Kende deze band nog niet maar dit soort Sigur Ros-achtige muziek bevalt me zeer.
1-0-0-1
0
geplaatst: 30 april 2012, 18:44 uur
20.
Bliss – Calling 6,2
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 7,4
Angst – Back In January 7,5
Rökkurró - Sólin Mun Skína 6,6
Bliss – Calling’
Lekkere muziek, net name als er niet gezongen wordt. Het meisje ontstijgt de middelmaat en voorspelbaarheid wat mij betreft niet.
Wereldmuziek van de betere soort, meestal vind ik dit soort muziek lastig te waarderen buiten zijn context (lees: met de rugzak om onderweg), maar dit doet het ook uitstekend op een Groningse Koninginnedag...
Angst – Back In January
Pakt me niet gelijk, maar heeft ontegenzeggelijk een eigen geluid. Na een tweede keer draaien besloten de LP eens op te zoeken. Punt voor Angst.
Wel aardig, maar komt me gemaakt en bedacht over. Wat ik in dit soort muziek vaak mis is de emotie.
Mooie ronde dit, vier prima liedjes. maar een avond plaatjes draaien met dynamo zit er voorlopig niet in
1-1-1-1
Deadline 01-05-2012 18.00
Bliss – Calling 6,2
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 7,4
Angst – Back In January 7,5
Rökkurró - Sólin Mun Skína 6,6
Bliss – Calling’
Lekkere muziek, net name als er niet gezongen wordt. Het meisje ontstijgt de middelmaat en voorspelbaarheid wat mij betreft niet.
Wereldmuziek van de betere soort, meestal vind ik dit soort muziek lastig te waarderen buiten zijn context (lees: met de rugzak om onderweg), maar dit doet het ook uitstekend op een Groningse Koninginnedag...
Angst – Back In January
Pakt me niet gelijk, maar heeft ontegenzeggelijk een eigen geluid. Na een tweede keer draaien besloten de LP eens op te zoeken. Punt voor Angst.
Wel aardig, maar komt me gemaakt en bedacht over. Wat ik in dit soort muziek vaak mis is de emotie.
Mooie ronde dit, vier prima liedjes. maar een avond plaatjes draaien met dynamo zit er voorlopig niet in

1-1-1-1
0
geplaatst: 30 april 2012, 19:05 uur
lebowski schreef:

Maybe some other time, Dude

0
geplaatst: 30 april 2012, 19:09 uur
20.
Bliss – Calling: Mooi rustig gitaarspel, welk niet gaat vervelen. 7,5
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas: Mooi zomers dance nummer; ergens klinkt Annie, I’m Not Your Daddy door van Kid Creole & the Coconuts. 7
Angst – Back In January: Beetje Screeching Weasel achtig; daar kan ik wel wat mee. 8
Rökkurró - Sólin Mun Skína: Sigur Ross geluid met zangeres; misschien zelfs wel mooier. 8,6
1-1-2-2
Bliss – Calling: Mooi rustig gitaarspel, welk niet gaat vervelen. 7,5
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas: Mooi zomers dance nummer; ergens klinkt Annie, I’m Not Your Daddy door van Kid Creole & the Coconuts. 7
Angst – Back In January: Beetje Screeching Weasel achtig; daar kan ik wel wat mee. 8
Rökkurró - Sólin Mun Skína: Sigur Ross geluid met zangeres; misschien zelfs wel mooier. 8,6
1-1-2-2
0
geplaatst: 30 april 2012, 19:09 uur
20.
Bliss - Calling
Niet slecht, maar ook niet erg pakkend
(7,1)
Niet bijster vernieuwend, maar lekker swingend
(8,6)
Angst – Back In January
Het doet me deugt dat iemand die Alan Parson op 1 heeft, dit verschrikkelijk vindt
(9,3)
Niet verkeerd
(8,5)
1-2-3-2
Bliss - Calling
Niet slecht, maar ook niet erg pakkend
(7,1)
Niet bijster vernieuwend, maar lekker swingend
(8,6)
Angst – Back In January
Het doet me deugt dat iemand die Alan Parson op 1 heeft, dit verschrikkelijk vindt

(9,3)
Niet verkeerd
(8,5)
1-2-3-2
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 april 2012, 19:16 uur
20.
Bliss - Calling 7,4 mooi nummer, zangeres heeft hier toegevoegde waarde
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 7 inderdaad swingt de pan uit, feest plaat.
Angst – Back In January 8 beste nummer uit deze battle, goeie zanger.
Rökkurró - Sólin Mun Skína 7,3 7,4 mooi nummer, zangeres heeft hier geen toegevoegde waarde (geen mooie stem).
2-2-4-2
Bliss - Calling 7,4 mooi nummer, zangeres heeft hier toegevoegde waarde
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 7 inderdaad swingt de pan uit, feest plaat.
Angst – Back In January 8 beste nummer uit deze battle, goeie zanger.
Rökkurró - Sólin Mun Skína 7,3 7,4 mooi nummer, zangeres heeft hier geen toegevoegde waarde (geen mooie stem).
2-2-4-2
0
geplaatst: 30 april 2012, 19:40 uur
20.
Bliss - Calling 8
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 8
Angst – Back In January 5,5
Rökkurró - Sólin Mun Skína 7
- Bliss - Calling
Eigenlijk gebeurt er niet eens zo heel veel, maar het zit muzikaal zo juist in elkaar en en wordt zo subtiel en organisch naar voren gebracht dat het betoverend werkt. Het is wel even schrikken als de stem komt invallen, want ik ging ondertussen helemaal op in de muziek. Aardige zangeres daar niet van, maar het had niet echt gehoeven. Dit staat instrumentaal als een huis.
- Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas
En op de eerste mooie lentedag van deze lente, komt dit feestelijke afrobeatnummer voorbij! Dat kan geen toeval zijn, daar zitten de Afrikaanse goden voor iets tussen. Eigenlijk wil je hier gelijk een album van, in plaats van een povere 4 minuten.
- Angst – Back In January
Ik hou wel van de ongedwongenheid en de valse tonen, het zet hen erg dichtbij. Neemt niet weg dat dit eigenlijk helemaal niet het soort muziek is en het nooit voor eigen vertier zal opzetten. Het maakt daarvoor ook te weinig indruk.
- Rökkurró - Sólin Mun Skína
Mooie jazz-getinte popsong, niet al te opzienbarend, maar wel gewoon aangenaam. Hier is de zangeres wel van groot belang (ik kom weer lijnrecht tegenover Frankie..), want de instrumentatie op zichzelf blijft niet overeind. Da’s dan los van de stem van de zangeres. Zelf heb ik het wel voor zulke karakteristieke zangeressen. Al bij al toch te lichtvoetig om een punt van de twee sterke beginnummers te kunnen afsnoepen.
3-3-4-2
Bliss - Calling 8
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 8
Angst – Back In January 5,5
- Bliss - Calling
Eigenlijk gebeurt er niet eens zo heel veel, maar het zit muzikaal zo juist in elkaar en en wordt zo subtiel en organisch naar voren gebracht dat het betoverend werkt. Het is wel even schrikken als de stem komt invallen, want ik ging ondertussen helemaal op in de muziek. Aardige zangeres daar niet van, maar het had niet echt gehoeven. Dit staat instrumentaal als een huis.
En op de eerste mooie lentedag van deze lente, komt dit feestelijke afrobeatnummer voorbij! Dat kan geen toeval zijn, daar zitten de Afrikaanse goden voor iets tussen. Eigenlijk wil je hier gelijk een album van, in plaats van een povere 4 minuten.
Ik hou wel van de ongedwongenheid en de valse tonen, het zet hen erg dichtbij. Neemt niet weg dat dit eigenlijk helemaal niet het soort muziek is en het nooit voor eigen vertier zal opzetten. Het maakt daarvoor ook te weinig indruk.
Mooie jazz-getinte popsong, niet al te opzienbarend, maar wel gewoon aangenaam. Hier is de zangeres wel van groot belang (ik kom weer lijnrecht tegenover Frankie..), want de instrumentatie op zichzelf blijft niet overeind. Da’s dan los van de stem van de zangeres. Zelf heb ik het wel voor zulke karakteristieke zangeressen. Al bij al toch te lichtvoetig om een punt van de twee sterke beginnummers te kunnen afsnoepen.
3-3-4-2
0
geplaatst: 30 april 2012, 19:56 uur
20.
Bliss - Calling 8,5
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 8,5
Angst – Back In January 7
- Bliss - Calling
Erg fijne dromerige, sfeervolle muziek, net als dat vorige nummer van Bliss. Echt een prachtige ontdekking, deze groep/artiest.
Deze muziek is gewoon één groot feest! Heerlijk zomers!
Geinige rammelrock.
Aardig popliedje.
4-4-4-2
Bliss - Calling 8,5
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 8,5
Angst – Back In January 7
- Bliss - Calling
Erg fijne dromerige, sfeervolle muziek, net als dat vorige nummer van Bliss. Echt een prachtige ontdekking, deze groep/artiest.
Deze muziek is gewoon één groot feest! Heerlijk zomers!
Geinige rammelrock.
Aardig popliedje.
4-4-4-2
0
geplaatst: 30 april 2012, 20:10 uur
kemm schreef:
Speciaal voor jou een paar decennia oudere tien minuten-versie die ik zelf ook net pas heb ontdekt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.