Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 30 april 2012, 20:32 uur
Daar kun je al een deftig feestje op bouwen! Precies ook veel strakker gespeeld nog, heerlijk!
0
geplaatst: 30 april 2012, 20:54 uur
20.
Bliss - Calling 8,5
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 6,7
Angst – Back In January 3
Rökkurró - Sólin Mun Skína 7,3
5-4-4-3
Deadline: 1-5-2012 18.00
Bliss - Calling 8,5
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 6,7
Angst – Back In January 3
Rökkurró - Sólin Mun Skína 7,3
5-4-4-3
0
geplaatst: 30 april 2012, 21:42 uur
20.
Bliss - Calling 7,3
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 6,6
Angst – Back In January 4,5
Rökkurró - Sólin Mun Skína 7,6
Niet al te moeilijk voor mij.
6-4-4-4
Bliss - Calling 7,3
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 6,6
Angst – Back In January 4,5
Rökkurró - Sólin Mun Skína 7,6
Niet al te moeilijk voor mij.

6-4-4-4
0
geplaatst: 30 april 2012, 22:02 uur
20.
Bliss - Calling 9,4
Heerlijk downtempo nummer, een langzaam intro dat je enigszins in trance brengt dat vervolgens aangevuld wordt met mooie zang (en met name de “hijg-sessies” geven een extra mooi accent). Inderdaad komt bij de eerste luisterbeurt de zang ineens binnenvallen, maar gelukkig is het bij muziek de bedoeling om er vaker naar te luisteren; bij één of enkele luisterbeurten later is dat probleem er niet meer en geven de vocalen juist een mooie touch aan de wat mysterieuze afwachtende klanken.
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 6,5
Afrikaanse ritmische muziek, althans zo klinkt het. Met nog een paar blazers erbij is het zeker een vrolijk nummer.
Angst – Back In January 5,2
Erg bombastisch, ligt niet zo makkelijk in het gehoor, komt mij schreeuwerig over. Overigens heb ik Alan Parsons Project op 6 staan in mijn top-10, wellicht is er een verband?
Rökkurró - Sólin Mun Skín 7,0
Mooi nummer, mooie opbouw, gevarieerd, zang is ook eigenlijk niks mis mee al komt het IJslands (wat ’t denk ik is) bij mij niet echt lekker over. Dat laatste is toch een drempel voor mij, maar misschien is dat gewoon een kwestie van wennen. Toch nog net een puntje voor Rökkurró.
7-4-4-5
Bliss - Calling 9,4
Heerlijk downtempo nummer, een langzaam intro dat je enigszins in trance brengt dat vervolgens aangevuld wordt met mooie zang (en met name de “hijg-sessies” geven een extra mooi accent). Inderdaad komt bij de eerste luisterbeurt de zang ineens binnenvallen, maar gelukkig is het bij muziek de bedoeling om er vaker naar te luisteren; bij één of enkele luisterbeurten later is dat probleem er niet meer en geven de vocalen juist een mooie touch aan de wat mysterieuze afwachtende klanken.
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 6,5
Afrikaanse ritmische muziek, althans zo klinkt het. Met nog een paar blazers erbij is het zeker een vrolijk nummer.
Angst – Back In January 5,2
Erg bombastisch, ligt niet zo makkelijk in het gehoor, komt mij schreeuwerig over. Overigens heb ik Alan Parsons Project op 6 staan in mijn top-10, wellicht is er een verband?
Rökkurró - Sólin Mun Skín 7,0
Mooi nummer, mooie opbouw, gevarieerd, zang is ook eigenlijk niks mis mee al komt het IJslands (wat ’t denk ik is) bij mij niet echt lekker over. Dat laatste is toch een drempel voor mij, maar misschien is dat gewoon een kwestie van wennen. Toch nog net een puntje voor Rökkurró.
7-4-4-5
0
geplaatst: 30 april 2012, 22:40 uur
20.
Bliss - Calling 7,5
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 8,5
Angst – Back In January 7
Rökkurró - Sólin Mun Skína 5
8-5-4-5
a) Fraai nummer, de zang werkt voor mij erg goed in combinatie met de melancholische muziek. Het heeft wel iets kitscherigs, maar het deert me niet eigenlijk.
b) Leuk dat OPR hier meedoet. Ik had ze ook in overweging, maar af laten vallen omdat ik buiten Spotify geen fatsoenlijke link kon vinden. Het album waar dit vanaf komt viel vorig jaar net buiten mijn top 10.
c) Wel even een verademing tussen al die andere gitaarnummers hier (bv. die twee van de vorige ronde), dit heeft tenminste een beetje pit. Sla er nog niet stijl van achterover, maar het is in ieder geval lekkere muziek.
d) Klinkt mij iets teveel als Sigur Ros, vind dit weinig eigens hebben.
Bliss - Calling 7,5
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas 8,5
Angst – Back In January 7
Rökkurró - Sólin Mun Skína 5
8-5-4-5
a) Fraai nummer, de zang werkt voor mij erg goed in combinatie met de melancholische muziek. Het heeft wel iets kitscherigs, maar het deert me niet eigenlijk.
b) Leuk dat OPR hier meedoet. Ik had ze ook in overweging, maar af laten vallen omdat ik buiten Spotify geen fatsoenlijke link kon vinden. Het album waar dit vanaf komt viel vorig jaar net buiten mijn top 10.
c) Wel even een verademing tussen al die andere gitaarnummers hier (bv. die twee van de vorige ronde), dit heeft tenminste een beetje pit. Sla er nog niet stijl van achterover, maar het is in ieder geval lekkere muziek.
d) Klinkt mij iets teveel als Sigur Ros, vind dit weinig eigens hebben.
0
geplaatst: 30 april 2012, 23:19 uur
20.
Bliss - Calling Prima enigzins mysterieuze muziek,de zeurderige vrouwelijke vocalen haalt de eindbeoordeling echter fiks naar beneden(6,5)
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas.Vrolijke Afrikaans aandoende muziek 6,3)
Angst – Back In January .Rock met pit(7,2)
Rökkurró - Sólin Mun Skín.Niet erg orgineel,toch wel aardig(6,7)
8-5-5-6
Bliss - Calling Prima enigzins mysterieuze muziek,de zeurderige vrouwelijke vocalen haalt de eindbeoordeling echter fiks naar beneden(6,5)
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas.Vrolijke Afrikaans aandoende muziek 6,3)
Angst – Back In January .Rock met pit(7,2)
Rökkurró - Sólin Mun Skín.Niet erg orgineel,toch wel aardig(6,7)
8-5-5-6
0
geplaatst: 30 april 2012, 23:22 uur
the viking schreef:
Vrolijke Afrikaans aandoende muziek 6,3)
Vrolijke Afrikaans aandoende muziek 6,3)
Haal dat aandoend maar weg, ze komen ook echt uit Afrika (Benin om precies te zijn).

0
geplaatst: 30 april 2012, 23:27 uur
Even snel zonder commentaar deze keer.
20.
Bliss - Calling Prima (8,0)
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches (7,8)
Angst – Back In January (7,5)
Rökkurró - Sólin Mun Skín. (8,3)
9-5-5-7
20.
Bliss - Calling Prima (8,0)
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches (7,8)
Rökkurró - Sólin Mun Skín. (8,3)
9-5-5-7
0
geplaatst: 1 mei 2012, 12:40 uur
Even snel zonder commentaar deze keer.
20.
Bliss - Calling 7,5
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches 8,5
Angst – Back In January 6,5
Rökkurró - Sólin Mun Skín 8,0
9-6-5-8
20.
Bliss - Calling 7,5
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches 8,5
Angst – Back In January 6,5
Rökkurró - Sólin Mun Skín 8,0
9-6-5-8
0
geplaatst: 1 mei 2012, 14:08 uur
20.
Bliss - Calling Prima 7,5
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches 6,5
Angst – Back In January 9
Rökkurró - Sólin Mun Skín 6
10-6-6-8
Bliss - Calling Prima 7,5
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches 6,5
Angst – Back In January 9
Rökkurró - Sólin Mun Skín 6
10-6-6-8
0
geplaatst: 1 mei 2012, 17:44 uur
20.
Bliss - Calling (7,8)
Soms klinkt gezeur prima, zoals velen voor mij ook al beweerd hebben. De rest even zonder commentaar:
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas (8,0)
Rökkurró - Sólin Mun Skína (6,8)
11-7-6-8
Bliss - Calling (7,8)
Soms klinkt gezeur prima, zoals velen voor mij ook al beweerd hebben. De rest even zonder commentaar:
Orchestre Poly-Rythmo - Ne Te Faches Pas (8,0)
Rökkurró - Sólin Mun Skína (6,8)
11-7-6-8
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 mei 2012, 18:00 uur
Uitslag:
1 Bliss 11 punten gem: 7,68
2 Rökkurró 8 punten gem : 7,27
3 Orchestre Poly-Rythmo 7 punten gem: 7,33
4 Angst 6 punten gem: 6,56
1 Bliss 11 punten gem: 7,68
2 Rökkurró 8 punten gem : 7,27
3 Orchestre Poly-Rythmo 7 punten gem: 7,33
4 Angst 6 punten gem: 6,56
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 mei 2012, 18:00 uur
21.
Built to Spill - Revolution
Octopus – Your Smile
Sergio Mendes – Magalenha
The Early Years – On Fire
0-0-0-0
Deadline 02-05 18.00
Built to Spill - Revolution
Octopus – Your Smile
Sergio Mendes – Magalenha
The Early Years – On Fire
0-0-0-0
Deadline 02-05 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 1 mei 2012, 18:24 uur
Sterke ronde
21.
Built to Spill - Revolution: Sterk nummer in een sterke ronde, helaas geen punt wel een 7,8
Octopus – Your Smile: Britpop a la Oasis , maar dan een betere zanger
, heerlijk zomers nummer 8
Sergio Mendes – Magalenha: Nog meer zomer en braziliaanse klanken, vrolijke middag zo. 7,3
The Early Years – On Fire: Muziek zoals ... het bedoeld heeft, heerlijke post-punk in mijn straatje. 8,5
0-1-0-1
Deadline 02-05 18.00
21.
Built to Spill - Revolution: Sterk nummer in een sterke ronde, helaas geen punt wel een 7,8
Octopus – Your Smile: Britpop a la Oasis , maar dan een betere zanger
, heerlijk zomers nummer 8Sergio Mendes – Magalenha: Nog meer zomer en braziliaanse klanken, vrolijke middag zo. 7,3
The Early Years – On Fire: Muziek zoals ... het bedoeld heeft, heerlijke post-punk in mijn straatje. 8,5
0-1-0-1
Deadline 02-05 18.00
0
geplaatst: 1 mei 2012, 18:58 uur
21.
Built to Spill - Revolution 5,2
Octopus – Your Smile 5
Sergio Mendes – Magalenha 5,5
The Early Years – On Fire 5,5
0-1-1-2
Deadline 02-05 18.00
Built to Spill - Revolution 5,2
Octopus – Your Smile 5
Sergio Mendes – Magalenha 5,5
The Early Years – On Fire 5,5
0-1-1-2
Deadline 02-05 18.00
0
geplaatst: 1 mei 2012, 19:34 uur
21.
1. Built to Spill - Revolution 7
2. Octopus – Your Smile 7,2
3. Sergio Mendes – Magalenha 6,5
4. The Early Years – On Fire 9,5
1. Built to Spill - Revolution - Gemengde gevoelens: het is een wanordelijke rotzooi, de zang doet iets wat de instrumenten niet volgen - of andersom - en de gitaar zaagt soms ook behoorlijk. Maar dat brengen ze dan weer op zo'n manier dat ik het daarna gelijk wéér opzette. Zal dan uiteindelijk wel oke zijn, denk ik...
2. Octopus – Your Smile - De klassieke elementen in combinatie met een 90's-rocksound zijn hier de vondst. Klinkt goed, hier zou puber-2MY zeker wild van zijn geweest. Volwassen-2MY eveneens, maar die komt daar niet meer zo graag voor uit.
3. Sergio Mendes – Magalenha - Jammer dat er geen spanning-opbouw is. Het is 'boenk' en het blijft boenken, maar net daardoor verliest het toch wat van z'n effect. Leuk voor op een feestje, als ik m'n strooien rokje nog eens uit de kast haal.
4. The Early Years – On Fire - En dit is de nominatie waar ik dan weer het meest van verwachtte... Geen idee wat voor genre het is of wie die 'The Early Years' dan ook zijn, maar hun EP'tje dat ik perongeluk heb gekocht op ebay (soms gebeurt dat) blijkt één van de beste missers te zijn die ik in mijn muzikale avonturen heb beleefd. Deze On Fire kabbelt rustig verder tot er halverwege plots een geweldig nummer achter de bocht verschijnt. Te beluisteren met een paar glazen rode wijn achter de kiezen, en dan een recensie schrijven op MuMe...
0-2-1-3
Deadline 02-05 18.00
1. Built to Spill - Revolution 7
2. Octopus – Your Smile 7,2
3. Sergio Mendes – Magalenha 6,5
4. The Early Years – On Fire 9,5
1. Built to Spill - Revolution - Gemengde gevoelens: het is een wanordelijke rotzooi, de zang doet iets wat de instrumenten niet volgen - of andersom - en de gitaar zaagt soms ook behoorlijk. Maar dat brengen ze dan weer op zo'n manier dat ik het daarna gelijk wéér opzette. Zal dan uiteindelijk wel oke zijn, denk ik...
2. Octopus – Your Smile - De klassieke elementen in combinatie met een 90's-rocksound zijn hier de vondst. Klinkt goed, hier zou puber-2MY zeker wild van zijn geweest. Volwassen-2MY eveneens, maar die komt daar niet meer zo graag voor uit.
3. Sergio Mendes – Magalenha - Jammer dat er geen spanning-opbouw is. Het is 'boenk' en het blijft boenken, maar net daardoor verliest het toch wat van z'n effect. Leuk voor op een feestje, als ik m'n strooien rokje nog eens uit de kast haal.
4. The Early Years – On Fire - En dit is de nominatie waar ik dan weer het meest van verwachtte... Geen idee wat voor genre het is of wie die 'The Early Years' dan ook zijn, maar hun EP'tje dat ik perongeluk heb gekocht op ebay (soms gebeurt dat) blijkt één van de beste missers te zijn die ik in mijn muzikale avonturen heb beleefd. Deze On Fire kabbelt rustig verder tot er halverwege plots een geweldig nummer achter de bocht verschijnt. Te beluisteren met een paar glazen rode wijn achter de kiezen, en dan een recensie schrijven op MuMe...

0-2-1-3
Deadline 02-05 18.00
0
geplaatst: 1 mei 2012, 19:41 uur
21.
Built to Spill - Revolution (8,0)
Octopus – Your Smile (8,3)
Sergio Mendes – Magalenha (8,8)
The Early Years – On Fire (7,5)
Erg sterke ronde!
0-3-2-3
Deadline 02-05 18.00
Built to Spill - Revolution (8,0)
Octopus – Your Smile (8,3)
Sergio Mendes – Magalenha (8,8)
The Early Years – On Fire (7,5)
Erg sterke ronde!
0-3-2-3
Deadline 02-05 18.00
0
geplaatst: 1 mei 2012, 20:19 uur
21.
Built to Spill - Revolution (7,3)
Octopus – Your Smile (7,2)
Sergio Mendes – Magalenha (5)
The Early Years – On Fire (7,3)
1-3-2-4
Deadline 02-05 18.00
Built to Spill - Revolution (7,3)
Octopus – Your Smile (7,2)
Sergio Mendes – Magalenha (5)
The Early Years – On Fire (7,3)
1-3-2-4
Deadline 02-05 18.00
0
geplaatst: 1 mei 2012, 20:27 uur
21.
Built to Spill - Revolution: Weerbarstige rammelrock uit het juiste hout (8,0)
Octopus – Your Smile: Weinig opzienbarende britpop. Lijkt inderdaad wat op Oasis, maar dat is ook niet echt mijn ding (6,5)
Sergio Mendes – Magalenha: Aanstekelijker kan bijna niet. Komt me bekend voor. Ik mag een boon zijn als hiervan geen dance-versie bestaat. (8,2)
The Early Years – On Fire: Lekker nummer om deze groep mee uit te spacen. Komt wat laat op gang. Daarom net geen punt in deze sterke groep (7,8)
2-3-3-4
Deadline 02-05 18.00
Built to Spill - Revolution: Weerbarstige rammelrock uit het juiste hout (8,0)
Octopus – Your Smile: Weinig opzienbarende britpop. Lijkt inderdaad wat op Oasis, maar dat is ook niet echt mijn ding (6,5)
Sergio Mendes – Magalenha: Aanstekelijker kan bijna niet. Komt me bekend voor. Ik mag een boon zijn als hiervan geen dance-versie bestaat. (8,2)
The Early Years – On Fire: Lekker nummer om deze groep mee uit te spacen. Komt wat laat op gang. Daarom net geen punt in deze sterke groep (7,8)
2-3-3-4
Deadline 02-05 18.00
0
geplaatst: 1 mei 2012, 20:40 uur
Yeahyeahyeah: je zal Warp 9 - Whammer Slammer bedoelen. Grote hit in 1994.
Geweldig nummer, Magalenha. Hulde aan degeen die hem genomineerd heeft.
Geweldig nummer, Magalenha. Hulde aan degeen die hem genomineerd heeft.

0
geplaatst: 1 mei 2012, 21:19 uur
21.
Built to Spill - Revolution 4,5
Octopus – Your Smile 5
Sergio Mendes – Magalenha 8
The Early Years – On Fire 6,5
- Built to Spill - Revolution
Deze komt uit Arrie's top 10 geloof ik. Dit vind ik precies nog oninteressanter geneuzel dan wat ik eerder heb gehoord. De zanger, de gitaren, het klinkt allemaal zo benepen, als een overdosis chloordampen in een zwembadlucht.
- Octopus – Your Smile
Lollige geluidjes, maar meer valt er van dit plaatje niet te plukken. Ik ben allerminst onder de indruk van de kleurloze zang, die pseudo-gitaarsolo, de gemakkelijke melodie en zijn dat nou echt strijkers? Compleet overbodig, misplaatst zelfs. De blazers vind ik wel leuk, maar da’s geen zonderlinge prestatie. Misschien had het totale plaatje aangenamer geklonken als er keuzes waren gemaakt, nu is het nogal een hoopje opeen.
- Sergio Mendes – Magalenha
Het zou een prima anthem kunnen zijn voor het volgende WK in Brazilië. Of voor het voorbije carnaval in Rio. De chants en percussie werken erg opzwepend. Dit kan gemakkelijk een groot publiek meekrijgen, zonder voor platvoers gemak te kiezen. De uitwerking getuigt net van veel passie en klasse.
- The Early Years – On Fire
De instrumentatie klinkt warm en uitnodigend, maar er gebeurt te weinig om je echt welkom te voelen. Het intro sleept uiteraard veel te lang aan en als het dan eindelijk lijkt los te komen blijft het in zijn eigen vaagheid hangen. Toch kan ik de sound wel te appreciëren en zit er zeker potentie in. Ondanks dat het allemaal alleraardigst klinkt, blijft mijn pietje toch slap tussen de billen hangen.
2-3-4-5
Deadline 02-05 18.00
Built to Spill - Revolution 4,5
Octopus – Your Smile 5
Sergio Mendes – Magalenha 8
The Early Years – On Fire 6,5
- Built to Spill - Revolution
Deze komt uit Arrie's top 10 geloof ik. Dit vind ik precies nog oninteressanter geneuzel dan wat ik eerder heb gehoord. De zanger, de gitaren, het klinkt allemaal zo benepen, als een overdosis chloordampen in een zwembadlucht.
- Octopus – Your Smile
Lollige geluidjes, maar meer valt er van dit plaatje niet te plukken. Ik ben allerminst onder de indruk van de kleurloze zang, die pseudo-gitaarsolo, de gemakkelijke melodie en zijn dat nou echt strijkers? Compleet overbodig, misplaatst zelfs. De blazers vind ik wel leuk, maar da’s geen zonderlinge prestatie. Misschien had het totale plaatje aangenamer geklonken als er keuzes waren gemaakt, nu is het nogal een hoopje opeen.
- Sergio Mendes – Magalenha
Het zou een prima anthem kunnen zijn voor het volgende WK in Brazilië. Of voor het voorbije carnaval in Rio. De chants en percussie werken erg opzwepend. Dit kan gemakkelijk een groot publiek meekrijgen, zonder voor platvoers gemak te kiezen. De uitwerking getuigt net van veel passie en klasse.
- The Early Years – On Fire
De instrumentatie klinkt warm en uitnodigend, maar er gebeurt te weinig om je echt welkom te voelen. Het intro sleept uiteraard veel te lang aan en als het dan eindelijk lijkt los te komen blijft het in zijn eigen vaagheid hangen. Toch kan ik de sound wel te appreciëren en zit er zeker potentie in. Ondanks dat het allemaal alleraardigst klinkt, blijft mijn pietje toch slap tussen de billen hangen.
2-3-4-5
Deadline 02-05 18.00
0
geplaatst: 1 mei 2012, 21:50 uur
Nee kemm, in mijn top 10 staat een andere, veel betere plaat van die band.
0
geplaatst: 1 mei 2012, 22:01 uur
21.
Built to Spill – Revolution: Ken deze band al lang van naam; hoor nu pas voor het eerst muziek van ze; muzikaal sterker dan de zang. 7
Octopus – Your Smile: Beatles achtig (I Am The Walrus). Leuk. 7,2
Sergio Mendes – Magalenha: Tja, zeg hier maar eens iets verkeerds over…… 9,1
The Early Years – On Fire: Doet me muzikaal wel denken aan LA Woman van The Doors. Mooi nummer. 8,4
2-3-5-6
Deadline 02-05 18.00
Built to Spill – Revolution: Ken deze band al lang van naam; hoor nu pas voor het eerst muziek van ze; muzikaal sterker dan de zang. 7
Octopus – Your Smile: Beatles achtig (I Am The Walrus). Leuk. 7,2
Sergio Mendes – Magalenha: Tja, zeg hier maar eens iets verkeerds over…… 9,1
The Early Years – On Fire: Doet me muzikaal wel denken aan LA Woman van The Doors. Mooi nummer. 8,4
2-3-5-6
Deadline 02-05 18.00
0
geplaatst: 1 mei 2012, 22:54 uur
21.
Built to Spill – Revolution:
Vd ene kant lekker rammelend en ongepolist, van de andere kant zit er ook iets irritants in dit nummer. Ik denk dat dit wat tijd nodig heeft om te ontdekken hoe het kwartje echt gaat vallen. Voorlopig een 7,0
Octopus – Your Smile:
Beetje fletse beatlesque britpop. 6,0
Sergio Mendes – Magalenha:
Hmm., hier had ik me iets meer bij voorgesteld. Vrolijk zomers nummer maar het weet me na verschillende draaibeurten nog steeds niet te pakken 6,2
The Early Years – On Fire:
In 1 vd vorige versies heb ik iets van het debuutalbum genomineerd. Deze EP kende ik nog niet, maar de sound klinkt meteen vertrouwd. Toch vind ik de opbouw, op het debuutalbum juist vaak het sterke punt vd nummers, deze keer net iets te langzaam op gang komen en gaat het nummer te laat en te kort los (maar wel weer lekker). Net iets minder dan het debuutalbum dus. Toch het beste van deze ronde met een 7,2
3-3-5-7
Deadline 02-05 18.00
Built to Spill – Revolution:
Vd ene kant lekker rammelend en ongepolist, van de andere kant zit er ook iets irritants in dit nummer. Ik denk dat dit wat tijd nodig heeft om te ontdekken hoe het kwartje echt gaat vallen. Voorlopig een 7,0
Octopus – Your Smile:
Beetje fletse beatlesque britpop. 6,0
Sergio Mendes – Magalenha:
Hmm., hier had ik me iets meer bij voorgesteld. Vrolijk zomers nummer maar het weet me na verschillende draaibeurten nog steeds niet te pakken 6,2
The Early Years – On Fire:
In 1 vd vorige versies heb ik iets van het debuutalbum genomineerd. Deze EP kende ik nog niet, maar de sound klinkt meteen vertrouwd. Toch vind ik de opbouw, op het debuutalbum juist vaak het sterke punt vd nummers, deze keer net iets te langzaam op gang komen en gaat het nummer te laat en te kort los (maar wel weer lekker). Net iets minder dan het debuutalbum dus. Toch het beste van deze ronde met een 7,2
3-3-5-7
Deadline 02-05 18.00
0
geplaatst: 1 mei 2012, 23:00 uur
kemm schreef:
Ondanks dat het allemaal alleraardigst klinkt, blijft mijn pietje toch slap tussen de billen hangen.
Ondanks dat het allemaal alleraardigst klinkt, blijft mijn pietje toch slap tussen de billen hangen.
ge hebt m'n recensie gelezen!Er waren dus wel een aantal glazen rode wijn in't spel, I must say...
0
geplaatst: 2 mei 2012, 09:20 uur
Kom niet toe aan een onderbouwing bij deze - sterke - ronde. But hier ar ze voots.
21.
Built to Spill - Revolution: ongepolijst en swingend --> 8
Octopus – Your Smile: moet af en toe aan Earth&Fire denken --> 7
Sergio Mendes – Magalenha: lekker hoor, meer niet --> 6,5
The Early Years – On Fire --> heerlijk, gaat op de wishlist --> 8
4-3-5-8
Deadline 02-05 18.00
21.
Built to Spill - Revolution: ongepolijst en swingend --> 8
Octopus – Your Smile: moet af en toe aan Earth&Fire denken --> 7
Sergio Mendes – Magalenha: lekker hoor, meer niet --> 6,5
The Early Years – On Fire --> heerlijk, gaat op de wishlist --> 8
4-3-5-8
Deadline 02-05 18.00
0
geplaatst: 2 mei 2012, 10:01 uur
21.
Built to Spill - Revolution 5,3
Moeilijk om doorheen te komen. Geluid vind ik slecht klinken, en dat ligt dit keer niet alleen aan de geluidskwaliteit op youtube.
Octopus – Your Smile 7,0
Prima nummer. Geluid op youtube is (helaas zoals vaak) heel slecht, luister dit liever in spotify o.i.d.
Sergio Mendes – Magalenha 6,2
Lijkt wel een groep muzikanten die allemaal individueel een oefening doen om ritmisch te klinken; dat gooi je allemaal bij elkaar en dan . . . is het een beetje een zooitje.
The Early Years – On Fire 7,5
Mooi, wordt beter naarmate het nummer meer tot leven komt.
4-4-5-9
Deadline 02-05 18.00
Moeilijk om doorheen te komen. Geluid vind ik slecht klinken, en dat ligt dit keer niet alleen aan de geluidskwaliteit op youtube.
Octopus – Your Smile 7,0
Prima nummer. Geluid op youtube is (helaas zoals vaak) heel slecht, luister dit liever in spotify o.i.d.
Sergio Mendes – Magalenha 6,2
Lijkt wel een groep muzikanten die allemaal individueel een oefening doen om ritmisch te klinken; dat gooi je allemaal bij elkaar en dan . . . is het een beetje een zooitje.
The Early Years – On Fire 7,5
Mooi, wordt beter naarmate het nummer meer tot leven komt.
4-4-5-9
Deadline 02-05 18.00
0
geplaatst: 2 mei 2012, 10:03 uur
Salvadore schreef:
21.
21.
Het doet me deugd dat iemand met Alan Parsons in z'n top 10 dat zegt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.