MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
2MY
kemm schreef:
En damn you, 2MY, met je verdomde speellijst altijd! Arkona heeft al zijn 1 gekregen!

2MY
26.
1. Something Happens - Hello, Hello, Hello, Hello, Hello (Petrol) 7,5
2. Michel Jonasz - Guigui 6
3. Lay Low - By and By 7
4. Jam Nation – She Moved Through the Fair 9

1. Something Happens - Hello, Hello, Hello, Hello, Hello (Petrol) - Stiekem toch wel hoge verwachtingen... hun Parachute is 1 van de leukste nummers van de jaren 90, met een heel erg originele sound. Hier is de de sound al minder speciaal - poprock hebben we al vaker gehoord - maar de gelatenheid in het nummer maakt me toch nieuwsgierig naar meer nummers van deze groep.
2. Michel Jonasz - Guigui - de sfeer van ellende wordt puik overgebracht, alleen heb ik het niet zo op die triestige dingen... Van Jacques Brel vind ik Bruxelles ook leuker dan Ne Me Quitte Pas om naar te luisteren... Enfin soit, geen man over boord.
3. Lay Low - By and By - Joeps, dit valt ook weer mee. Mooie eenvoud, op het randje van luchtigheid. De houdbaarheid lijkt me redelijk beperkt, maar voor nu lukt het prima!
4. Jam Nation – She Moved Through the Fair - de reden dat dit bekend voorkomt, beste DjFrankie - en ik dacht eerder aan Sinéad O'Connor - is omdat dit gebaseerd is op dezelfde Irish Traditional als Belfast Child! Zowel Simple Minds als Jam Nation hebben er hun eigen ding van gemaakt, en deze versie vind ik door die bas en stevige violen enorm cool om naar te luisteren.

1-2-0-3

Deadline : 7-5-2012 18.00

26.

Something Happens - Hello, Hello, Hello, Hello, Hello (Petrol): Ik ben wel wat bekend met deze band (Parachutes), deze is ook leuk. 7,5

Michel Jonasz – Guigui: Vanaf de eerste tonen moet ik aan de cover van Tears For Fears van Mad World denken; uitgevoerd door Gary Jules; vervolgens een dosis Brel. Wel mooi die klassieke elementen in het geheel.7,8

Lay Low - By and By: Country Breeders. Ik wordt hier wel vrolijk van. 8,6

Jam Nation – She Moved Through the Fair: Lekker die relaxte bas over het nummer. Is dit het origineel van Belfast Child van Simple Minds? Blijkbaar wel; mooie bewerking van dit nummer uit de Ierse oudheid. 8,8

1-2-1-4

26.
Something Happens - Hello, Hello, Hello, Hello, Hello (Petrol) 6,8
Aardig rocknummer, maar niet echt bijzonder. Als je dit nummer twee keer luistert heb je dat Hello op den duur wel genoeg gehoord.
Michel Jonasz - Guigui 5,2
Sloom slaapliedje met een opleving die ’t nummer wat kleur moet geven, niet veel aan.
Lay Low - By and By 7,0
Relaxed en toch vrolijk nummer, muzikaal in z’n eenvoud prima zelfs, maar de zangeres heeft wel een heel iel stemmetje …
Jam Nation – She Moved Through the Fair 7,5
Slepend nummertje, duurt wel iets te lang. Mooie zang. Beste van de vier.

1-2-2-5

26.
Something Happens - Hello, Hello, Hello, Hello, Hello (Petrol) Aardig popliedje maar niet echt bijzonder(7)
Michel Jonasz - Guigui Redelijk nummer(6,8)
Lay Low - By and By.Jammer van dat iele stemmetje inderdaad,muzikaal wel in orde.(7,1)
Jam Nation – She Moved Through the Fair.Volgens mij hebben ze veel inspiratie uit Simple Minds Belfast Child gehaald al was het toendertijd volgens mij al geen origineel nummer..Het leukste nummer wat mij betreft van deze ronde(7,5)

1-2-3-6

26.
Something Happens - Hello, Hello, Hello, Hello, Hello (Petrol)
(6,7)

Michel Jonasz - Guigui
(8,8)

Lay Low - By and By
naar gekunsteld kindstemmetje
(5,1)

Jam Nation – She Moved Through the Fair.
(6,75)

1-3-3-7

26.
1. Something Happens - Hello, Hello, Hello, Hello, Hello (Petrol) 6
2. Michel Jonasz – Guigui 8
3. Lay Low - By and By 6,5
4. Jam Nation – She Moved Through the Fair 8

1. Something Happens - Hello, Hello, Hello, Hello, Hello (Petrol)
Ongevaarlijke popmuziek, leuk om hier eens te horen.

2. Michel Jonasz – Guigui
Melancholie, je mag me er voor wakker maken. Het ligt er niet te dik bovenop, geen hysterische snik. Erg mooi.

3. Lay Low - By and By
Lekker nummer, maar lopen er niet een paar duizend van dit soort zangeresjes rond inmiddels? Haar stem begint me na een paar minuten te irriteren.

4. Jam Nation – She Moved Through the Fair
Dit soort muziek hoor ik graag. Een lekkere hypnotiserende beat met een stressloze vocal erover. Veelzijdige dame, die Caroline Lavelle.

1-4-3-8

26.

1. Something Happens - Hello, Hello, Hello, Hello, Hello (Petrol) 7,0
Komt me heel bekend voor. Of ik het lijkt heel erg op iets of ik heb onbewust wat kleine engelse hitjes meegekregen of het heeft in een of andere playlist gestaan. Hoe dan ook, ik vind het een leuk liedje, maar het gevaar van irritatie bij vaker luisteren ligt wel op de loer.

2. Michel Jonasz – Guigui 9,5
Dit vind ik wel zo'n ontzettend mooi nummer. De spaarzame piano, de niet eens zeer goede zangstem die dan toch de perfecte toon vindt en de eenzame viool die het verlies tot in het merg doet voelen. Het is dat de strijkers vervolgens net een klein beetje te dik eroverheen gaan, anders had ik een perfecte score uitgedeeld.

3. Lay Low - By and By 7,0
By and By is wel aardig, maar haalt het toch niet bij die van Lay Low uit de vorige editie waarvan ik het jammer vond dat de finale niet gehaald werd.

4. Jam Nation – She Moved Through the Fair 8,0
Traditional waar inmiddels tientallen versies van bestaan. En dat zijn dan nog alleen de opgenomen varianten. Zelf heb ik, zo uit mijn hoofd, die van Sinéad en Loreena, misschien die van Fairport Convention en dan natuurlijk nog Belfast Child. Bij de zoveelste cover ben ik nogal voorzichtig met het geven van hoge cijfers, maar hier wordt er een wel heel afwijkende en onverwachte draai aan gegeven, die wonderwel heel goed werkt.

1-5-3-9

Overigens maakte ik voor het eerst kennis met Guigui in de vertaling gezongen door Herman van Veen. Deze is vanzelsprekend niet 1 op 1, maar benadert het origineel wel vrij goed.

Tsja, ik zou het niet graag voor het slapen gaan te horen krijgen.

26.
Something Happens - Hello, Hello, Hello, Hello, Hello (Petrol) (5,0)
Clichématige commerciële rimram.

Michel Jonasz - Guigui (6,5)
Klinkt als een nummer dat Herman van Veen ook gezongen heeft. Remcodulac bevestigde dit vermoeden en ter controle heb ik daar op Grooveshark naar geluisterd. Diens versie (overigens ook franstalig) vind ik een stuk beter.

Lay Low - By and By (7,0)
Wat mij betreft een van de mindere nummers van Farewell Good Night's Sleep, waarvan ik in de vorige editie al een nummer had genomineerd.

Jam Nation – She Moved Through the Fair (7,5)
Mooi gezongen en een prettig sfeertje. Naar het eind toe begint het te vervelen, zodat ik een geringe houdbaarheidsdatum vermoed.

1-5-4-10

DjFrankie (moderator)
Uitslagen:

DjFrankie (moderator)
27.
Bugotak - Bahat'dzarin
Soup - She Had Set Out To Find The Sun
The Souls - Lovers
The Sound Movement - The Last Time

Bugotak: Zeer merkwaardig nummer (zingende didgeridoo??). Sorry dit vind ik niet goed, alleen al omdat de zang vreselijk is alleen gebrom, wel weer een zeer originele nominatie.5
Soup: Lekkere electronica met zeer lang intro, als de zang begint (weer niet sterk), vind ik iets minder worden. 7,1
The Souls: Dit hakt er in vanaf het begin, ook weer niet de beste zanger, maar muzikaal maakt dit veel goed. 7,5
The Sound Movement: Heerlijke post-wave van een band die helaas al niet meer bestaat. Niet vernieuwend wel goed. Wat heet uitstekend. 8,9

0-0-1-1

Deadline 8-5-18.00

27.
Bugotak - Bahat'dzarin 4,0
Grappig filmpje, maar muzikaal vind ik het niks. Vooral de ”zang” vind ik waardeloos, helaas.
Soup - She Had Set Out To Find The Sun 9,5
Briljant. Mooie combinatie van electro en rock, goede opbouw tot een progrock nummer, heerlijke climax. Top! De meeste postrock en progressieve rockmuziek moet het overigens niet van de zang hebben, maar vooral van de instrumentatie (en de muziek komt uit Noorwegen)
The Souls - Lovers 6,5
Ruig nummer, doet ’t niet voor mij.
The Sound Movement - The Last Time 9,2
Schitterend. Het maakt niet uit hoe vaak je dit achtereen draait, het blijft goed.
De punten gaan naar twee nummers die beiden als negende nominatie zijn aangemeld, twee van de mooiste nummers in deze editie van de Alternatieve 152.

0-1-1-2

Deadline 8-5-18.00

Bugotak - Bahat'dzarin 6,0
Bizarre ongein. Zo absurd dat ik onmogelijk een onvoldoende kan geven.

Soup - She Had Set Out To Find The Sun 7,2
Mooi nummer, vooral naar het einde toe. Wel zo'n typische progrock-opbouw, komt laat op gang. Stem is voor progbegrippen wel OK.

The Souls - Lovers 7,0
Dit had een betere zanger verdiend.

The Sound Movement - The Last Time 8,5
Allerlei elementen uit verschillende tijden worden bij elkaar gejat voor een heerlijk psychedelisch liedje.

0-2-1-3

Deadline 8-5-18.00

DjFrankie (moderator)
The Sound Movement - Ichi Go Ichi E (2006)

Hier staat nog een nummer van The Sound Movement, waardoor ik die heb leren kennen.

2MY
27.
1. Bugotak - Bahat'dzarin 5
2. Soup - She Had Set Out To Find The Sun 7,5
3. The Souls - Lovers 7,3
4. The Sound Movement - The Last Time 7,7

1. Bugotak - Bahat'dzarin - ik denk dat de opmerking 'OMG WTF' hier wel op z'n plaats is.
2. Soup - She Had Set Out To Find The Sun - interessante opbouw! tof nummer.
3. The Souls - Lovers - ook al oke!
4. The Sound Movement - The Last Time - zie mijn twee eerdere opmerkingen.

0-3-1-4

Deadline 8-5-18.00

27.

Bugotak - Bahat'dzarin: Klinkt als een bewerking van een Russische traditional, maar dat met teveel aan metal en punk invloeden. Zang is totaal niet boeiend. 4

Soup - She Had Set Out To Find The Sun: Teveel zenuwachtig gebliep; kost punten. Het nummer komt hierdoor te langzaam op gang. 7,7

The Souls – Lovers: Ik hou wel van deze muziek, doet wat aan Into Paradise denken. 8,8

The Sound Movement - The Last Time: Mooie opbouw, beetje Stone Roses in de stem. Ook elementen van Levellers en The Church zijn te horen. Australië? Kon natuurlijk ook niet anders. 9

0-3-2-5

Deadline 8-5-18.00

27.
1. Bugotak - Bahat'dzarin 6,5
2. Soup - She Had Set Out To Find The Sun 8
3. The Souls – Lovers 6
4. The Sound Movement - The Last Time 6,2

1. Bugotak - Bahat'dzarin
Wat kou al niet met een mens doet. Het nummer wekt mijn interesse en is zeker weer eens iets anders, maar als je me vertelt dat het in een uur onder invloed van slecht versneden dope in elkaar is gedraaid geloof ik het ook direct.

2. Soup - She Had Set Out To Find The Sun
Komt inderdaad laat op gang, maar dat had dan ook niet gehoeven. De eerste zes minuten zijn van een grote schoonheid, de finale is wat cliché.

3. The Souls – Lovers
Nee dit pakt me niet. Twee keer geluisterd via de koptelefoon, twee keer volledig langs me heen gegaan.

4. The Sound Movement - The Last Time
Mooi nummer, warme sfeer, maar ben niet zo enthousiast als mijn voorgangers dus de punten gaan naar de Siberische neuszangers. Die zijn in ieder geval origineel.

1-4-2-5

Deadline 8-5-18.00

27.
Bugotak - Bahat'dzarin 6
Soup - She Had Set Out To Find The Sun 6,5
The Souls - Lovers 5,5
The Sound Movement - The Last Time 6

- Bugotak - Bahat'dzarin
Kapotlachen. Nu zou een wietpasje toch wel van pas komen... Zonder klinkt het eigenlijk ook niet verkeerd. Al die verschillende ongewone geluiden zijn best tof. Alleen de gitaar valt hier uit de toon. Zolang het maar 4 minuten duurt valt dit soort antimuziek best te aanvaarden.
- Soup - She Had Set Out To Find The Sun
Het merendeel van dit nummer bestaat uit uiterst aangename autoritelectronica. Terwijl beelden voorbij flitsen zorgen deze zachte beats voor een complementaire soundtrack. Jammer dat de climax voor een anticlimax zorgt. Als iets lekker kabbelt moet je het soms gewoon kunnen laten kabbelen. Ik geraak helemaal van m’n melk. Zo worden de files op de ring gecreëerd...
- The Souls - Lovers
De sound klinkt nog iet of wat karaktervol, al de rest is compleet gezichtsloos en inwisselbaar. En zielloos en lusteloos, om maar eens met wat ironie te gaan smijten.
- The Sound Movement - The Last Time
Het maakt me warm noch koud. Het zit proper ineen, maar gaat al even indrukloos voorbij als de ironische Souls. Juist dat zang en instrumentatie net iets leuker klinken.

2-5-2-5

Deadline 8-5-18.00

27.

Sterke ronde!

Bugotak - Bahat'dzarin.Ha leuk de Siberische versie van Pink Floyd's One Of These Days (6,7)
Soup - She Had Set Out To Find The Sun. Komt langzaam op gang maar dan ontwikkelt het zich tot een voortreffelijk nummer(8,4)
The Souls - Lovers De zang Is misschien niet super lijkt soms wel wat op The Veils maar de muziek mag er zijn(8,5)
The Sound Movement - The Last Time Sterk van het begin tot het einde.Hulde voor degene die dit genomineerd heeft.Mag van mijn deze alternatieve ko editie winnen.(9)

.2-5-3-6

Deadline 8-5-18.00

Zeer matige ronde

Bugotak - Bahat'dzarin.
Bij de tweede beluistering is de lol er al af
(3,7)

Soup - She Had Set Out To Find The Sun.
Hoor niet wat anderen hier zo mooi aan vinden
(4,4)

The Souls - Lovers
Laat maar..'t ligt aan mij
(6,1)

The Sound Movement -
Als lekkere thee die net te lauw is geworden, als je begrijpt wat ik bedoel..
(7.0)

.2-5-4-7

Deadline 8-5-18.00

Ik zal wel de enige blijven die vier goede nummers gehoord heeft. Helaas heb ik nu geen tijd om dat verder te verduidelijken.

27.
Bugotak - Bahat'dzarin 8,0
Soup - She Had Set Out To Find The Sun 8,5
The Souls - Lovers 8,0
The Sound Movement - The Last Time 8,0

3-6-4-7

Deadline 8-5-18.00

27.
Geen slechte ronde. Ik ben even te druk met andere dingen om dit per nummer te kunnen toelichten.

Bugotak - Bahat'dzarin (7,8)
Soup - She Had Set Out To Find The Sun (7,8)
The Souls - Lovers (7,5)
The Sound Movement - The Last Time (7,5)

4-7-4-7

Deadline 8-5-18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

ronde 26: (kon ik gisteren wegens omstandigheden niet posten)

1. Jam Nation 10 punten gem: 7,835
2. Michel Jonasz 5 punten gem: 7,33
3. Lay Low 4 punten gem: 6,94
4. Something Happens 1 punt gem: 6,55

ronde 27:

1 The Sound Movement 7 punten gem: 7,91
2 Soup 7 punten gem: 7,51
3 The Souls 4 punten gem: 7,15
4 Bugotak 4 punten gem: 5,7

DjFrankie (moderator)
28
Soul - Tribes
First Aid Kit - Forgotten Sky
Metro - Black Lace Shoulder.
Shafiq Husayn - Nirvana

0-0-0-0

Deadline: 9-5-2012 18.00

28
Soul - Tribes
The Sound en Comsat Angels door elkaar gehusseld, en toch leuk
( 8,7)

Beetje folk, beetje Bjork; zweedse zusjes die het niet onaardig doen, vind alleen die beat eronder niet passen
(7,5)

Ken ik van lang geleden. Herkenbaar Duncan Brown geluid. Heeft de tand des tijds redelijk doorstaan.
(7,8)

Shafiq Husayn - Nirvana
Hoewel ik voor mezelf een ander geluid voorstel bij het nirvana, wel lekker. Voor mij wel wat over geproduceerd.
(7,7)

1-0-1-0

28
Soul - Tribes (6,5)
Afgezaagde wave met hier en daar wat leuks.

First Aid Kit - Forgotten Sky (5,5)
Poëtische humbug. Zolang de beat eronder zit valt het nog wel mee, maar als die weg valt is het hopeloos gezeur.

Metro - Black Lace Shoulder (8,0)
Dit doet me aan Jefferson Airplane denken. Het is allemaal net niet je dat, maar ik vind het lekkere muziek.

Shafiq Husayn - Nirvana (8,5)
Heerlijk hortend en stotend nummertje. En rijk georkestreerd vind ik een betere omschrijving dan over geproduceerd.

1-0-2-1

28
Soul - Tribes 7,5
First Aid Kit - Forgotten Sky 7
Metro - Black Lace Shoulder. 8
Shafiq Husayn - Nirvana 9,5

- Soul - Tribes
Het overdreven 80’s sausje is natuurlijk onvermijdelijk met dit soort muziek (muziek uit de 80’s dus..), maar toch hoor je de fijne smaakvolle instrumentatie er duidelijk door. Wat een heerlijk pompende baslijn ook! De zang is niet per se overtuigend, maar de tekst en hoe die gebracht wordt is dat zeker wel!
- First Aid Kit - Forgotten Sky
Erg klein en fijn nummer met engelachtige zang en idem begeleiding! Het komt uiteindelijk wel in een iets te comfortabele positie te zitten, waardoor het te gemakkelijk en onopvallend verdwijnt in zijn uitgesponnen outro.
- Metro - Black Lace Shoulder.
De rest van de instrumentatie moet de backseat nemen om de viool te laten sturen. Het pakt nog bijzonder goed uit ook, dankzij de fenomenale trip die op de snaren wordt gereden! Gelukkig plakt er ook nog ergens een fijn nummer op de achtergrond met een doordachte opbouw en aangename, soepele zang.
- Shafiq Husayn - Nirvana
En om deze topronde tot een compleet succes te maken krijg ik nog een eigen nominatie op m’n bord. Nirvana is een heerlijk melting pot vol warme instrumentatie en huisbereide funktronica. Pakkende ritmes langs alle kanten kleuren het feestje, terwijl de blazers met zijn broeierige solo’s het hoofd heerlijk vrij en licht maken. Wat deze trip helemaal compleet maakt zijn de duivelachtige engeltjes die “Deep, so deep” in je oren blazen. Dit nummer kan ik de hele avond door draaien, al kom je na één keer eigenlijk al vrij dicht tot de poort...

1-0-3-2

DjFrankie (moderator)
28
Soul - Tribes
Shafiq Husayn - Nirvana

Soul: The Chameleons met een vreemde zanger, lekker nummer, lekker op vinyl ook. 8
First Aid Kit: Zoals Jan al aanhaalde, dubbele Bjork, maar wel een spannend nummer dit doet me ook ergens aan Amartorski denken (muzikaal). 7,9
Metro: Tsjonge weer een goed nummer, goeie ronde dit, Spannende opbouw. 7,7
Shafiq Husayn: Te veel door elkaar heen gespeeld, daardoor voor mij niet leuk meer.Doet me ook denken aan Lee scratch Perry Ik ben meer van de nummers met intro, gitaar, refrein, gitaar en einde (ja ik weet het saai is dat) 6

2-1-3-2

28
Soul – Tribes 8,5
First Aid Kit - Forgotten Sky 5,5
Metro - Black Lace Shoulder 8,5
Shafiq Husayn – Nirvana 8

Soul - Tribes
Ongelooflijk hoe dit klinkt als The Sound, dat is toch Adrian Borland-bouwpakket? Zelfde manier van zingen. En ook nog eens een prima nummer.

Björk meets Portishead meet Sigur Ros of zoiets. Een beetje van Maggi, niets van jezelf. FAK mist een eigen signatuur.

Metro - Black Lace Shoulder
Een project van Peter Godwin en Duncan Browne. De laatste – groot talent, veel te vroeg overleden – zou later de wereldhit ‘Wild Places’ scoren. Prachtige muziek.

Shafiq Husayn – Nirvana
Sterke ronde al met al, mooi swingend spacenummer, blazers, bliepjes en dub, in vele andere ronden had dit punten gekregen.

3-1-4-2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:58 uur

geplaatst: vandaag om 12:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.