MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
2MY
de 'Joepie' he kemm. Met práchtige posters van Kylie Minogue toen ik de top 50 net ontdekte...

Bij mij zaten er van de Spice Girls tussen.

24.
The Outsiders – Conspiracy of War 6,5
Kenneth Bager - Sound of Swing 7
Zélia Duncan - Enquanto Durmo 6
Michael Head – Loaded Man 6,5

2-3-1-4

Deadline 5-5 18.00

24.
The Outsiders – Conspiracy of War 8,5
Kenneth Bager - Sound of Swing 6,2
Zélia Duncan - Enquanto Durmo 7,5
Michael Head – Loaded Man 8

The Outsiders – Conspiracy of War
Ik ben een groot Borland-fan, en dit nummer draagt zijn duidelijk signatuur. Nog een angry Young man, maar je hoort al wat komen gaat.

Kenneth Bager - Sound of Swing
Vrolijk hoor, maar heeft verder wat mij betreft niet veel om het lijf. Zonder kinderkoortje had de score wel een punt hoger uitgevallen.

Zélia Duncan - Enquanto Durmo
Dit vind ik wel een slagje interessanter dan Kenneth Bager, vanwege de lekkere bluesy onderlaag.

Michael Head - Loaded Man
Gezongen en geschreven door Michaels broer John, een fraai en basaal liedje van twee akkoorden.

3-3-1-5

Deadline 5-5 18.00

24.
The Outsiders – Conspiracy of War
Sound of things to come.........
(8,9)

Kenneth Bager - Sound of Swing
Nietzeggend niemendalletje
(2,0)

Zélia Duncan - Enquanto Durmo
Beetje androgyn stemgeluid zoals wel vaker bij dames uit Brasil.
Eerste kennismaking; niet slecht
(8,2)

Michael Head – Loaded Man
In der Beschränkung zeigt sich der Meister
(9,2)

4-3-1-6

Deadline 5-5 18.00

2MY
24.
1. The Outsiders – Conspiracy of War 6,5
2. Kenneth Bager - Sound of Swing 8
3. Zélia Duncan - Enquanto Durmo 8
4. Michael Head – Loaded Man 6

1. The Outsiders – Conspiracy of War - Ça va. Klinkt een beetje Tour Of Duty, maar minder rauw.
2. Kenneth Bager - Sound of Swing - Een vrolijk niemendalletje dat zo uit mijn nominatielijst had kunnen komen.
3. Zélia Duncan - Enquanto Durmo - De achtergrond is wat Pata Pata meets Tom Petty met een banjo-achtig instrument... Goeie vocals. Toppertje.
4. Michael Head – Loaded Man - Eveneens een goeie stem, maar een beetje een flauw nummer...

4-4-2-6

Deadline 5-5 18.00

24.
1. The Outsiders – Conspiracy of War 4,2
vind ik gewoon niet zo goed en niet prettig om naar te luisteren

2. Kenneth Bager - Sound of Swing 7,8
Wel apart, met verschillende muzikale invloeden

3. Zélia Duncan - Enquanto Durmo 8,0
Mooi liedje!

4. Michael Head – Loaded Man 7,3
The Pale Fountains, daar heb ik nog een album van. Dit nummer is ook best goed, wat lang wellicht

4-5-3-6

Deadline 5-5 18.00

24.
1. The Outsiders – Conspiracy of War 8,2
Prettige punk. Die komt gelukkig regelmatig voor in deze editie.

2. Kenneth Bager - Sound of Swing 7,5
Ik word hier wel vrolijk van, niks mis mee

3. Zélia Duncan - Enquanto Durmo 8,0
Modern psychedelisch aandoend liedje. Even de naam gegoogled, en wat blijkt: ze is de zangeres van de herenigde Os Mutantes. Geen wonder, dus.

4. Michael Head – Loaded Man 6,5
Aardig liedje, maar het doet me niet zoveel.

5-5-4-6

Deadline 5-5 18.00

24.
The Outsiders – Conspiracy of War (7,8)
Kenneth Bager - Sound of Swing (7,0)
Zélia Duncan - Enquanto Durmo (6,5)
Michael Head – Loaded Man (6,5)

6-6-4-6

Deadline 5-5 18.00

24.
The Outsiders – Conspiracy of War.Adrian Borland kan bij mij weinig verkeerd doen en alhoewel de muziek t.o.v The Sound wat rauwer en minder gepolijst overkomt is dit ook weer een nummer met kwaliteit(8)
Kenneth Bager - Sound of Swing Vrolijk zomers nummer (7,0)
Zélia Duncan - Enquanto Durmo Ha leuk die banjo in het nummer,hoor je eigenlijk te weinig tegenwoordig(7,2)
Michael Head – Loaded Man .Tikkeltje langdradig maar wel een aardig nummer(6,8)

7-6-5-6

Deadline 5-5 18.00

Zo, Gorm is verslagen. Nu alleen nog bezetten. Tussendoor nog snel even stemmen, dan.

24.

The Outsiders – Conspiracy of War 7,5
Kenneth Bager - Sound of Swing 7,0
Zélia Duncan - Enquanto Durmo 8,5
Michael Head – Loaded Man 7,5

Om de schijn van tactisch stemmen bij voorbaat al weg te nemen, gaat mijn tweede punt naar Loaded Man.

7-6-6-7

Deadline 5-5 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1. The Outsiders 7 punten gem: 7,21
2. Michael Head 7 punten gem: 6,97
3. Zélia Duncan 6 punten gem: 7,15
4. Kenneth Bager 6 punten gem: 6,58

DjFrankie (moderator)
25.
Youth Pictures of Florence Henderson – How Odd To See these Lamps Still Burning
Team Me – With My Hands Covering Both of My Eyes I Am Too Scared to Have a Look at You Now
Buddy Guy - I Smell a Rat
We Are Augustines - Chapel Song

0-0-0-0

Deadline: 6-5-2012 18.00

@DjFrankie: We Are Augustines is geen soort van Jostiband.

25.
Youth Pictures of Florence Henderson – How Odd To See these Lamps Still Burning 8,5
Team Me – With My Hands Covering Both of My Eyes I Am Too Scared to Have a Look at You Now 9,5
Buddy Guy - I Smell a Rat 7,5
We Are Augustines - Chapel Song 7

1-1-0-0

remcodulac schreef:
Om de schijn van tactisch stemmen bij voorbaat al weg te nemen, gaat mijn tweede punt naar Loaded Man.

Waarmee mijn nominaties allebei door zijn.
De beloofde fles wijn is onderweg

DjFrankie (moderator)
25.
Team Me – With My Hands Covering Both of My Eyes I Am Too Scared to Have a Look at You Now

Youth Pictures of Florence Henderson : Fris en fruitig nummer lekker 2de gedeelte, alleen weer de zang een minpunt. 7,3
Team Me : Zeer fijn nummer, doet me ergens denken aan Beach House. Lekker nummer 7,8
Buddy Guy: Bekendste naam in dit 4-tal. Goeie blues uit de ouwe doos. 7
We Are Augustines: Dit nummer ken ik ook, muzikaal weer erg goed, beste uit dit 4-tal, maar weer knap ik wat af op de zang 7,9

1-2-0-1

deric raven schreef:
@DjFrankie: We Are Augustines is geen soort van Jostiband.

Geweldig Leon, zo had ik die nog niet gelezen

25.
(6,3)

Zoveel woorden voor weinig
(4,8)

(9,0) leve de oude doos

Leuk
(8,1)

1-2-1-2

25.

Youth Pictures of Florence Henderson – How Odd To See these Lamps Still Burning: Zeker mooi, maar de zang had meer op de voorgrond gemogen. 8

Team Me – With My Hands Covering Both of My Eyes I Am Too Scared to Have a Look at You Now: Vrolijke, blije huppelmuziek. Lijkt wel wat op Breeders en Bjork. 7

Buddy Guy - I Smell a Rat: Ouderwetse blues. 7

We Are Augustines - Chapel Song: Zenuwachtige zang op Joy Division beat. Binnenkort voor een paar Euro in Merleyn. Agenda - Doornroosje - new.doornroosje.nl

2-2-1-3

25. Matige ronde wat mij betreft

Youth Pictures of Florence Henderson – How Odd To See these Lamps Still Burning: Maakt helaas weinig indruk.De vocalen vind ik vrij matig en het nummer komt op mij nogal monotoon over(6)

Team Me – With My Hands Covering Both of My Eyes I Am Too Scared to Have a Look at You Now:Lijkt mij een typische exponent van deze tijd en dit nummer doet mij helemaal niets (5)

Buddy Guy - I Smell a Rat:De blues wordt ondergewaardeerd hier op MusicMeter.Dit is muziek naar mijn hart(en oren) en Buddy Guy is natuurlijk een rasartiest in hart en nieren en de enige in dit veld die vocaal overeind blijft(8)

We Are Augustines - Chapel Song: Ook hier zijn de vocalen nogal irritant aanwezig(waar zijn de goede zangers van weleer gebleven?) De muziek is wel aardig maar geen top( in mijn oren dan) (6,2)

2-2-2-4

25.
Youth Pictures of Florence Henderson – How Odd To See these Lamps Still Burning 6
Team Me – With My Hands Covering Both of My Eyes I Am Too Scared to Have a Look at You Now 5,5
Buddy Guy - I Smell a Rat 7
We Are Augustines - Chapel Song 7,5

- Youth Pictures of Florence Henderson – How Odd To See these Lamps Still Burning
Vaag nummer. Het klinkt lang niet onprettig, maar nog voor ik de bandnaam heb kunnen aflezen is mijn interesse eigenlijk alweer weggeëbt. Het tweede nummer in dit nummer is ook best intrigerend, maar nog voor ik de titel heb kunnen aflezen is mijn interesse eigenlijk weeral weggeëbt.
- Team Me – With My Hands Covering Both of My Eyes I Am Too Scared to Have a Look at You Now
Aangezien elk woord uit de Engelse vocabulaire al in de titel zit houd ik het gewoon op “mediocre”. Er komt te weinig interesse om weg te kunnen ebben.
- Buddy Guy - I Smell a Rat
Blues windt er vaak geen doekjes om en zegt waar het op staat. Dit draait met zijn lange intro en een solo te veel te veel rond de pot, maar als Buddy zijn zorgen van zich aan het afspuwen is vindt het nummer zijn kracht. Je smoel zet zich in die positie, die bluespositie, alsof je ook die rat ruikt. En dan weet je dat het goed zit. Of dat je met ratten in huis zit...
- We Are Augustines - Chapel Song
De manier waarop de zanger zijn ding doet maakt dit hele nummer, onverbloemd, bruut bijna en duidelijk gemeend! Van dat ene opvallende synthachtige instrument onder het refrein ben ik niet echt overtuigd, maar verder wordt het muzikaal mooi ingekleurd, zelfs met enkele subtiele blazers erin verwerkt. De linkse gitaarspeler in het clipje deed me wel een beetje aan Frodo denken (maar dat neem ik dus niet mee in mijn oordeel...).

2-2-3-5

25.

Als ik me concentreer dan zit hier wel iets aardigs in. Wel twee ietsen, zelfs. Helaas mankeert het nogal aan de presentatie. In het eerste deel lijkt de zang wel weggemixt en in beide delen blijft ook het instrumentale deel veel te veel op de achtergrond. Zo zeer dat je je af gaat vragen of het allemaal wel zo bedoeld is of dat de geluidskwaliteit van de clip zo bar slecht is. Afgaand op wat ik hoor kom ik toch op een onvoldoende uit: 5,0.

Hier komt de muziek veel beter uit en de stem gaat ook al de goede kant op, maar is het duidelijk nog niet. Maar dan staat de tekst me weer tegen. Zowel inhoud als vorm kan toch veel beter. Bovendien duurt het nummer mij te lang, maar dat zal ongetwijfeld met de irritatie betreffende de vorm te maken hebben. Toch een voorzichtige voldoende: 6,0.

Misschien moet je eens in de keuken gaan kijken, Buddy. Daar schijnen ze vaak te zitten. Toen ik nog wel eens in de Bourbon Street kwam (de Amsterdamse versie dan) stond daar regelmatig ook een bluesband. Leuke muziek, maar elk nummer duurde steevast een kwartier en dan was je na een uurtje toch blij dat het pauze was. Deze rat heeft een beetje hetzelfde euvel. Verder gewoon een solide bluestrack: 7,0.

Deze jongens hebben goed geluisterd naar een hele serie hedendaagse populaire bands. Soms hoor ik iets van Editors, soms iets van The National en op bepaalde momenten vraag ik me dan weer af of ze niet We Are Cadefire hadden willen heten. Toch weten ze het te maken tot een geheel waar iets eigens in zit. En dat geheel bevalt me wel. Ook om de fraaie regelmatige reeks voort te zetten: 8,0.

2-2-4-6

25.
Youth Pictures of Florence Henderson – How Odd To See these Lamps Still Burning 7,3
De band met de lange naam en erg lange songtitels. Ik had deze band ook op mijn lijst met potentiële nominaties had staan (weliswaar met een ander nummer). In voorgaande berichten heeft men het over gemompel, ik dacht dat YPOFH allerlei filmteksten door de songs heen heeft gemixt; het is weer eens wat anders, postrock leunt namelijk normaliter veel op de instrumentatie. Postrock is soms wat langdradig, maar dit luistert toch lekker weg (al heeft YPOFH betere nummers)
Team Me – With My Hands Covering Both of My Eyes I Am Too Scared to Have a Look at You Now 7,0
Over lange songtitels gesproken … Erg poppy nummer, daar is op zich niks mis mee en dit nummer is niet onaardig; bij herbeluistering al veel beter dan mijn eerste indruk, maar uiteindelijk net niet.
Buddy Guy - I Smell a Rat 6,8
Blues; dit nummer is best leuk om heel af en toe eens te horen, maar (mede) door de lengte verveelt het me op den duur wel. Afwisselend zakt het nummer weg waarna er weer wat leven in komt, kenmerkend voor blues wellicht maar dat maakt het voor mij toch maar incidenteel luisterbaar.
We Are Augustines - Chapel Song 9,2
Deze band zou wel eens groot kunnen worden. Instrumenteel maken ze rijk gevarieerde songs, een mooie combinatie met de soms wat rauwe zang. De band wordt (waarschijnlijk daarom) wel eens vergeleken met Arcade Fire, maar dat geldt voor veel (nieuwe) bands die gevarieerde muziek zeer gedreven brengen. Chapel Song is een heel toegankelijk nummer, waarbij een beetje triest verhaal zowel tekstueel alsook met een vrolijke melodie komisch wordt. Op hun debuutalbum staan ook nummers waar de energie en intensiteit vanaf springt, Chapel Song is meer catchy en absoluut een toppertje!

3-2-4-7

25.
Youth Pictures of Florence Henderson – How Odd To See these Lamps Still Burning 5,5
Team Me – With My Hands Covering Both of My Eyes I Am Too Scared to Have a Look at You Now 7,2
Buddy Guy - I Smell a Rat 7
We Are Augustines - Chapel Song 8,5

- Youth Pictures of Florence Henderson – How Odd To See these Lamps Still Burning
Hier vind ik niet veel aan, het is niet allemaal goud wat er in Noorwegen blinkt.

- Team Me – With My Hands Covering Both of My Eyes I Am Too Scared to Have a Look at You Now
Lekker warm geluid, maar niet zo’n opvallend liedje, hoewel de finale me goed bevalt.

- Buddy Guy - I Smell a Rat
Buddy Guy kan bij mij weinig kwaad doen, maar het genre interesseert me niet meer zo als voorheen.

- We Are Augustines - Chapel Song
Daar kan Antony nog wat van leren, hoe pathos ook nog goed kan klinken. Ijzersterk.

3-3-4-8

25.
Youth Pictures of Florence Henderson – How Odd To See these Lamps Still Burning (5,5)
Vlak gezongen nummer, dat me niet weet te pakken. En wat gebeurt er eigenlijk na ongeveer 3:40? Als dat was weggelaten zat er nog een ruime voldoende in. Nu niet.

Team Me – With My Hands Covering Both of My Eyes I Am Too Scared to Have a Look at You Now (7,3)
Sympathiek liedje dat wat te lang doorzeurt.

Buddy Guy - I Smell a Rat (9,0)
Ik kwam er onlangs achter hoe zeer blues ondergewaardeerd wordt op MuMe en dat levert een schat aan materiaal op voor dit topic. Dit is al heel lang een favoriet nummer van me. Het intro rammelt wat, maar daarna is het lekker lang genieten van prachtig gitaarspel en heerlijke zang.

We Are Augustines - Chapel Song (7,5)
Degelijk nummer. Niets bijzonders.

3-3-5-9

2MY
25.
1. Youth Pictures of Florence Henderson – How Odd To See these Lamps Still Burning 5
2. Team Me – With My Hands Covering Both of My Eyes I Am Too Scared to Have a Look at You Now 7,5
3. Buddy Guy - I Smell a Rat 7
4. We Are Augustines - Chapel Song 7,2

1. Youth Pictures of Florence Henderson – How Odd To See these Lamps Still Burning - Het is nogal veel tegelijk soms... 'bombast' zo je wil. Ook een vreemde mix tussen de instrumenten onderling en de vocals. Ik ben er niet zo wild van.
2. Team Me – With My Hands Covering Both of My Eyes I Am Too Scared to Have a Look at You Now - doet me met de spelingen in het ritme en instrumentatie iet of wat denken aan Fun - We Are Young. En laat ik dat nu ook een goeie song vinden!
3. Buddy Guy - I Smell a Rat - de vocalen van de heer Buddy klinken soms alsof hij aan het faxen is... Het gefreestyle klinkt bij tijden fris, maar soms ook langdradig. Dit is muziek dat beter werkt als je het live kan meemaken tussen een zwoele zwetende massa. Al bij al wel voldoende!
4. We Are Augustines - Chapel Song - deze viel ook goed mee. Jammer dat er niet nét meer variatie in zit...

3-4-5-10

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1 We Are Augustines: 10 punten gem: 7,78
2. Buddy Guy 5 punten gem: 7,48
3. Team Me: 4 punten gem: 6,78
4. Youth Pictures.. 3 punten: gem: 6,4

DjFrankie (moderator)
26.
Something Happens - Hello, Hello, Hello, Hello, Hello (Petrol)
Michel Jonasz - Guigui
Lay Low - By and By
Jam Nation – She Moved Through the Fair

0-0-0-0

Deadline : 7-5-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
26.
Something Happens - Hello, Hello, Hello, Hello, Hello (Petrol)
Michel Jonasz - Guigui
Lay Low - By and By
Jam Nation – She Moved Through the Fair

Something Happens: Luchtige rocksong, van bekende band, niet bijzonder niet slecht 7
Michel Jonasz: Zeer apart en met gevoel gezongen nummer 7,2
Lay Low: Zeer vrolijk popnummer, ook weer niet bijzonder maar ook niet slecht. 7,1
Jam Nation: Duidelijk de beste deze ronde, spannend nummer in de stijl van portishead, massive attack. Goeie zangeres., nummer doet me denken aan een nummer waar ik nu op kan komen
( hebbes op het einde bijna gelijk met when the belfast child sings again ) .7,8

0-1-0-1

26.
Something Happens - Hello, Hello, Hello, Hello, Hello (Petrol) 5
Michel Jonasz - Guigui 7,5
Lay Low - By and By 7
Jam Nation – She Moved Through the Fair 7,5

- Something Happens - Hello, Hello, Hello, Hello, Hello (Petrol)
In de jaren ’90 hadden we nog tijd om naar zulke nonsens te luisteren, maar de dag van vandaag is onze tijd toch te kostbaar. Weinig verrassend dus dat deze band de nineties niet hebben overleefd.
- Michel Jonasz - Guigui
De enkele viool vat het trieste gevoel zeer treffend, het hele orkest spot er helaas mee. Verder is dit uitstekend gebracht! Jonasz klinkt niet bijzonder warm of krachtig, maar brengt het wel met de juiste inleving!
- Lay Low - By and By
Zo’n typisch lief en breekbaar meisje, maar hier niet begeleidt door een even breekbaar gitaartje. Het klinkt zelfs behoorlijk levendig. Niets op tegen, het geeft het zelfs een eigen karakter, maar het gaat tegelijk nogal nietszeggend voorbij. Met zo’n prachtig kleine stem mag het ook best wat sipper. Bezorg dat kind een depressie!
- Jam Nation – She Moved Through the Fair
Zit prachtig ineen, met de heerlijke drumbeat en de rake strijkers. De zangeres is zoals zangeressen op dit soort nummers moeten zijn, ergens zwevend tussen zwoel en koelbloedig. Het enige dat ze te kort hebben op gelijkaardige bands is overtuigender songmateriaal. Nu weet het me vooral te winnen met de lekkere ingrediënten.
En damn you, 2MY, met je verdomde speellijst altijd! Arkona heeft al zijn 1 gekregen!

0-2-0-2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:31 uur

geplaatst: vandaag om 11:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.