MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Jup, daarom vond ik het ook leuk om te nomineren, maar los daarvan vind ik het ook gewoon een erg fijn nummer.

DjFrankie (moderator)
Er mag nog gestemd worden tot 18.00

29.

The Pines - Cold 7,5
Animalistic - Animalistic 6
Tito & Tarantula - After Dark 6
Cesaria Evora - Sodade 9,5

a) Lekker nummer, enkel de zang vind ik een minder punt. Wel een beetje te gelikt naar mijn smaak.
b) Laidback hiphop uit Nederland. Dat pianoriedeltje doet 't 'm, de raps iets minder. Fijne flow, maar niet te verstaan. Maar je hoort dat ze het menen en dat is ook wat waard.
c) Ik heb dit wel op een cd met muziek uit films die aan Tarantino gerelateerd zijn (From Dusk Till Dawn werd geregisseerd door Robert Rodriguez), maar daarop viel het me ook nooit echt positief op. Aardig nummer, meer niet.
d) Dit is dan weer emotie van de bovenste plank, het nummer roept inderdaad wel 'saudade' op, moet bijna een traantje wegpinken. Hier moet ik meer van horen.

7-1-5-9

Gelijk deze maar besteld:
Cesária Évora - Miss Perfumado (1992)

Morgen ligt ie op de mat.

DjFrankie (moderator)
herman schreef:
Gelijk deze maar besteld:
Cesária Évora - Miss Perfumado (1992)

Morgen ligt ie op de mat.

dit spel kost mij ook alleen maar geld.

DjFrankie (moderator)
Uitslagen:

1 Cesaria Evora 9 punten gem 8,11 (hoogste tot nu toe, en dus kanshebber voor een hoge notering)
2 The Pines 7 punten gem: 7,8
3 Tito & Tarantula 5 punten gem: 7,51
4 Animalistic 1 punt gem: 5,75

DjFrankie (moderator)
30.
Det Vackra Livet - Kristallen
The Quill - Slave/Master
Think Tree - Hire a Bird
Mirel Wagner - No Death

0-0-0-0

Deadline 11-5-2012 18.00

DjFrankie schreef:
Uitslagen:

De medicatie slaat kennelijk niet aan.

DjFrankie (moderator)
Nee ze hebben nu bloed geprikt

Waarschijnlijk volgt straks de uitkomst daarvan.

DjFrankie (moderator)
30.
Det Vackra Livet - Kristallen
The Quill - Slave/Master
Think Tree - Hire a Bird
Mirel Wagner - No Death

Det Vackra Live: Echt wel een prachtig nummer, lijkt verdomd veel op The Mary Onettes en die vind ik ook erg goed 9
The Quill : Prima rock nummer in de stijl van Soundgarden, tenminste dat is mijn ingeving hierbij 7,8
Think Tree : Hier kan ik niet veel mee, zware bromtoon waar tussendoor gezongen wordt en rare geluiden doorheen gegooit worden, Butthole Surfers maar dan anders.5,9
Mirel Wagner: Mooi nummer, toen ik dit hoorde kreeg ik een beeld van een jonge blonde dame met een band, toen ik de clip zag was dit beeld dus totaal anders. Mooie vrouw ook trouwens, maar ik beoordeel de muziek. Ik houd wel van zulk ingetogen nummers. Dit is ook zo'n typisch groeinummer dat naarmate je het draait alleen maar mooier wordt. 8,1
1-0-0-1

Deadline 11-5-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Net even Mirel Wagner opgezocht Finland dat had ik echt niet gedacht.

Kemm goeie nominatie, alhoewel onze smaken meestal ver uit elkaar liggen komen ze hier tesamen !!

30.
Det Vackra Livet - Kristallen (6,5)
Scandinavische U2-wave. Ik vind het beter dan U2-wave, maar daar houdt het dan wel mee op.

The Quill - Slave/Master (7,5)
Best een lekker nummer. En al is het net zo weinig origineel als het vorige nummer, deze muziek ligt me een stuk beter.

Think Tree - Hire a Bird (9,5)
Beetje raar allegaartje van stijlen. Maar ik vind het prachtig. Vooral vanwege alle psychedelische effecten.

Mirel Wagner - No Death (7,8)
Het begint heel mooi, bijna betoverend, maar naarmate het voortduurt gaat het sudderen. Het wekt een verwachting op meer, maar die komt niet.

1-0-1-2

Deadline 11-5-2012 18.00

DjFrankie schreef:
Net even Mirel Wagner opgezocht Finland dat had ik echt niet gedacht.

Kemm goeie nominatie, alhoewel onze smaken meestal ver uit elkaar liggen komen ze hier tesamen !!
Het moest er ooit eens van komen, hé. Het album brengt meer van dit, dus zeker een aanrader!

30.
Det Vackra Livet - Kristallen 5,5
The Quill - Slave/Master 6
Think Tree - Hire a Bird 8
Mirel Wagner - No Death 9,5

- Det Vackra Livet - Kristallen
Met zijn overdreven 80’s wave geluid moet deze haast wel groepswinnaar gaan worden. Ik vind dat er te weinig mee gedaan is en dat het nummer nogal passief voorbij slentert. Het stoort niet, meer valt er niet te melden.
- The Quill - Slave/Master
Het doet me wat aan Led Zeppelin denken, vooral de combinatie van dit soort soepele mannenstem en de luide gitaren. Valt goed te pruimen, zolang het maar niet te lang duurt of te veel in zijn eigen geurtje blijft hangen. Dit zit op het randje, maar krijgt nog het voordeel van de twijfel.
- Think Tree - Hire a Bird
Heel even leek Tom Waits recht te staan, of een van de vroegere vooroorlogse rootsmeesters, maar da’s net iets te veel eer voor deze zanger, al doet hij het zeer aardig. Het zijn vooral de andere componenten die voor het bijzondere karakter zorgen! De akoestische instrumenten worden zo uit hun gewoonlijke omgeving gerukt dat de sound erg vindingrijk en losbandig klinkt. Apart, maar bijzonder lekker nummertje!
- Mirel Wagner - No Death
De associatie die Frankie maakte is haast exact waar dit nummer, deze artieste, over gaat. Niets is wat het lijkt. De ingetogen schoonheid van de rake melodie en eenvoudige gitaarspel verbergen vele macabere kantjes die een normaal mens nooit het daglicht laat zien. Mirel maakt het net tot haar eigen duistere stem en bezorgt me steeds weer kippevel, op meerdere manieren. Eng en schoon kwamen nog nooit zo dicht bij elkaar!

1-0-2-3

Deadline 11-5-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Det Vackra Livet , mijn oren zijn nog goed, even opgezocht op internet en wat blijkt de broers zijn de oprichters van Mary Onettes

Det Vackra Livet - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

30.
Det Vackra Livet - Kristallen 7,5
Prima nummer. Ik ben geen voorstander van zang in een Scandinavische taal, maar dat stoort hier helemaal niet. Muzikaal zit ’t in ieder geval goed in elkaar, ‘t klinkt gewoon goed.
The Quill - Slave/Master 5,0
Geen muziek voor mij en ik ben ook geen fan van schreeuwerige zang. Voordeel is wel dat men een poging doet om melodie in de muziek te krijgen … en dan maar zingen “I Am the Master”, pffffff wie verzint er zo’n tekst, een narcist waarschijnlijk.
Think Tree - Hire a Bird 6,8
Gewaagde muziek, niet direct toegankelijk, in ieder geval wel origineel. Niet direct iets voor mij, maar ik kan de creativiteit m.b.t. klank en melodie wel waarderen. Je moet ‘t ook vaker draaien om alles in je op te nemen. In deze ronde krijgt ’t zelfs een punt. (en is dat Madame Butterfly op de achtergrond?)
Mirel Wagner - No Death 6,5
Aan de hele setting krijg je al meteen de indruk: dit wordt een triest verhaal. De eenvoud springt er vanaf en de zang (die vrij monotoon is) moet ’t nummer dragen. Het zal wel voornamelijk om de tekst gaan. Bij mij gaat ’t vrijwel altijd in eerste instantie om de muziek/klank, waarbij de (inhoudelijke) tekst eventueel een mooie aanvulling kan zijn. Ik ken de artieste niet, maar ik schat zo in dat een cd van haar geheel gevuld wordt met soortgelijke liedjes. Best aardig nummer, stem is ook prima en voor af en toe is het prima, maar erg bijzonder vind ik het niet.

2-0-3-3

Deadline 11-5-2012 18.00

30.

Det Vackra Livet – Kristallen: Mooi duister sfeertje. Postpunk uit Zweden, waar wel meer van die leuke bandjes vandaan komen. Leden van The Mary Onettes; zegt eigenlijk al genoeg. 9

The Quill - Slave/Master: Beetje light versie van Soundgarden met een snufje Europe. 8,3

Think Tree - Hire a Bird: Beetje richting Senser, melig geheel. 6,1

Mirel Wagner - No Death: Dit wil wel boeien; luisterliedje met prima stem.7

3-1-3-3

Deadline 11-5-2012 18.00

2MY
30.
1. Det Vackra Livet - Kristallen 7
2. The Quill - Slave/Master 5,5
3. Think Tree - Hire a Bird 8
4. Mirel Wagner - No Death 7,2

1. Det Vackra Livet - Kristallen - Goei nummer. Krijg er een beetje een Novastar-gevoel bij.
2. The Quill - Slave/Master - Och ja. Slecht is het niet echt, maar beklijven is nog iets anders.
3. Think Tree - Hire a Bird -
4. Mirel Wagner - No Death - de mooie eenvoud. En een beetje geil.

3-1-4-4

Deadline 11-5-2012 18.00

30.

1. Det Vackra Livet - Kristallen - Aardige wave maar de stem brengt te weinig gewicht in de schaal wat mij betreft(7)
2. The Quill - Slave/Master - Het zweedse The Quill ken ik, redelijke zang ook maar de zanger heeft natuurlijk niet de gouden strot van Ronnie James Dio waarmee de muziek zeker raakvlakken heeft(7,1)
3. Think Tree - Hire a Bird - Beetje een vreemdsoortig allegaartje van verschillende stijlen,en het heeft zeker zijn charme(7,2)
4. Mirel Wagner - No Death - Aardig maar nogal een nummer van de eenvoud,bied net te weinig variatie. (7)

3-2-5-4

Deadline 11-5-2012 18.00

30.

1. Det Vackra Livet - Kristallen -
Wel een beetje te lieve wave
(6,8)

2. The Quill - Slave/Master
Sinds 1972 niet zo mijn ding meer
(6,6)

3. Think Tree - Hire a Bird
Geinig; in ieder geval creatief
(7,5)

4. Mirel Wagner - No Death
Doet me wel heel erg aan sommige patienten op mijn werk denken....
(6,6)

4-2-6-4

Deadline 11-5-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Oldfart schreef:
30.

4. Mirel Wagner - No Death
Doet me wel heel erg aan sommige patienten op mijn werk denken....

Deadline 11-5-2012 18.00

DjFrankie (moderator)
Hier volgt de uitslag.

1. Think Tree - Hire a Bird 6 punten gem 7,37
2. Mirel Wagner - No Death 4 punten gem: 7,46
3. Det Vackra Livet - Kristallen 4 punten gem: 7,28
4. The Quill - Slave/Master 2 punten gem: 6,72

Helaas maar 8 stemmers
Is wel zo leuk voor de users die nummers in de laatste 8 battles hebben, dat deze ook gehoord worden

DjFrankie (moderator)
31.
Rotfront - Sovietoblaster
Jota Quest - La Plata
The Aints – It's Still Nowhere
Deniz Kurtel – Trust

Rotfront : Flauw nummer, zou zo in het songfestival kunnen. Niet mijn ding dus. 5,8
Jota Quest : Al iets beter, al kan dit mij ook niet helemaal blij maken, wel dat rifje dat er in zit, ik ken dat ergens van 6,9
The Aints: Goed nummer, klinkt lekker, prima compositie. alleen een wat vlakke zanger. 7,8
Deniz Kurtel : Klinkt wel lekker dit, kraftwerk light, ik houd wel van zulke synthi-instrumentals. 7,5

0-0-1-1

Deadline: 12-5 12.00

DjFrankie (moderator)
31. (punten en commentaar van Deric Raven via p.m.)

Rotfront – Sovietoblaster: Beetje Manu Negra met wat meer rap. 7,2
Jota Quest - La Plata: Nummer komt me bekend over. Chili Peppers meets Moby meets Primal Scream. 7,3
The Aints – It's Still Nowhere: Mooi nummer; mooie galm. Ed Kuepper? Hoor hier inderdaad wel wat The Saints doorheen. 8,8
Deniz Kurtel – Trust: Wel oké, maar niet meer dan dat. Komt niet geheel op gang.7

0-1-2-1

Deadline 12-5-2012 18.00

31.
Rotfront - Sovietoblaster (7,5)
Grappig nummertje.

Jota Quest - La Plata (5,0)
Bij elkaar gejat rommeltje met matige rap en een flut refreintje.

The Aints – It's Still Nowhere (7,8)
Stevige rock, zoals stevige rock hoort te klinken. De karaokeversie is waarschijnlijk nog beter.

Deniz Kurtel – Trust (6,0)
Ene oor in, andere oor uit.

1-1-3-1

Deadline 12-5-2012 18.00

31.
Rotfront - Sovietoblaster 7,0
Beste grappig, maar waarschijnlijk niet al te lang houdbaar. Voor nu leuk. Dat refreinriedeltje had wel minder blikkerig mogen klinken.
Jota Quest - La Plata 6,0
Niet echt veel aan.
The Aints – It's Still Nowhere 6,5
Zo, dat komt meteen even binnen zeg. Verrassend dat de zang eigenlijk prima is, niet dat overdreven schreeuwerige wat vaak bij dit soort nummers het geval is, gewoon normale zang en dat is wel een pluspunt. Stevig en niet echt mijn smaak maar het zit toch wel goed in elkaar. En als ’t nummer afgelopen is … is het stil!
Deniz Kurtel – Trust 8,0
Lekker nummer, lijkt wel een beetje op I Robot (APP), mooie opbouw

2-1-3-2

Deadline 12-5-2012 18.00

31.
Rotfront - Sovietoblaster 6
Jota Quest - La Plata 6,8
The Aints – It's Still Nowhere 8
Deniz Kurtel – Trust 5

Rotfront - Sovietoblaster
Melig.

Jota Quest - La Plata
Niet origineel, wel aanstekelijk.

Lekker hoor, die Ed Kuepper verdient toch wat meer aandacht van mijn kant.

Deniz Kurtel – Trust
Hier gebeurt wel erg weinig.

2-2-4-2

31.
Rotfront - Sovietoblaster 6
Moet ik dit echt serieus beoordelen....nee toch??
(3,0)

Jota Quest - La Plata
Wat hier alternatief aan is ontgaat me volledig, de grootoste knip en plak orgie sinds lange tijd.
(4,8)

Tivoli, Utrecht ergens begin jaren 90 van de vorige eeuw. Aardedonker en dan openen met dit nummer op een volume dat het pleisterwerk deed scheuren.....Ed 's in town
(9,1)

Deniz Kurtel – Trust
Deodato goes Kraftwerk
(5,2)

2-2-5-3

31.

Rotfront - Sovietoblaster 6,5
Aan de ene kant melig en kinderlijk aan de andere kant toch ook wel leuk (of misschien is dat wel dezelfde kant).

Jota Quest - La Plata 6,5
Leentjebuur spelen om tot een swingend geheel te komen is op zich best geoorloofd, maar hier wordt het toch wel een beetje overdreven.

The Aints – It's Still Nowhere 5,5
Begint als een ongeorganiseerde bak herrie. Later komt er structuur in, maar dan dreutelt het wel erg op dezelfde manier door. Had wel 5 minuten minder gemogen.

Deniz Kurtel – Trust 7,0
Hier gebeurt eigenlijk veel meer in dan in de vorige. En dat met een minuut minder.

2-3-5-4

2MY
DjFrankie schreef:
Helaas maar 8 stemmers

2MY schreef:
(quote)

Tsja. Druk, druk, druk.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:40 uur

geplaatst: vandaag om 15:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.