Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2012, 22:18 uur
31.
1. Rotfront - Sovietoblaster 7,5
2. Jota Quest - La Plata 7
3. The Aints – It's Still Nowhere 6,5
4. Deniz Kurtel – Trust 7,5
1. Rotfront - Sovietoblaster - doet me een beetje denken aan No Disco Boy dat ik zelf had genomineerd. Ik hou dus wel van zulke nummers
2. Jota Quest - La Plata - ook een dikke cv. Nummer dat leuker wordt naarmate de avond vordert.
3. The Aints – It's Still Nowhere - cool maar lang. Doet me een beetje denken toen ik Neil Young op Werchter zag. Ik was een knulletje, Neil al lang niet meer en die nummers die duurden langer dan ik ooit aan m'n huiswerk had gezeten. Enfin.
4. Deniz Kurtel – Trust - chille track! Ook weer perfect om na een paar glazen wat te shaken in de woonkamer met wat mattis en een goedkope discobal. Jup, 't is weer bijna zaterdagavond ten huize 2MY.
3-3-5-5
Deadline: 12-5 12.00
1. Rotfront - Sovietoblaster 7,5
2. Jota Quest - La Plata 7
3. The Aints – It's Still Nowhere 6,5
4. Deniz Kurtel – Trust 7,5
1. Rotfront - Sovietoblaster - doet me een beetje denken aan No Disco Boy dat ik zelf had genomineerd. Ik hou dus wel van zulke nummers

2. Jota Quest - La Plata - ook een dikke cv. Nummer dat leuker wordt naarmate de avond vordert.
3. The Aints – It's Still Nowhere - cool maar lang. Doet me een beetje denken toen ik Neil Young op Werchter zag. Ik was een knulletje, Neil al lang niet meer en die nummers die duurden langer dan ik ooit aan m'n huiswerk had gezeten. Enfin.
4. Deniz Kurtel – Trust - chille track! Ook weer perfect om na een paar glazen wat te shaken in de woonkamer met wat mattis en een goedkope discobal. Jup, 't is weer bijna zaterdagavond ten huize 2MY.
3-3-5-5
Deadline: 12-5 12.00
0
geplaatst: 12 mei 2012, 13:59 uur
31.
1. Rotfront - Sovietoblaster 5,5
2. Jota Quest - La Plata 6
3. The Aints – It's Still Nowhere 8,5
4. Deniz Kurtel – Trust 5,7
3-4-6-5
1. Rotfront - Sovietoblaster 5,5
3. The Aints – It's Still Nowhere 8,5
4. Deniz Kurtel – Trust 5,7
3-4-6-5
0
geplaatst: 12 mei 2012, 17:54 uur
Even geen tijd meer voor stukjes:
31.
1. Rotfront - Sovietoblaster 6,5
3. The Aints – It's Still Nowhere 6
4. Deniz Kurtel – Trust 9,5
4-4-6-6
31.
1. Rotfront - Sovietoblaster 6,5
3. The Aints – It's Still Nowhere 6
4. Deniz Kurtel – Trust 9,5
4-4-6-6
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 mei 2012, 18:00 uur
uitslag weer met 10 deelnemers:
1. The Aints – It's Still Nowhere 6 punten gem: 7,45
2. Deniz Kurtel – Trust 6 punten gem: 6,84
3. Rotfront - Sovietoblaster 4 punten gem: 6,25
4. Jota Quest - La Plata 4 punten gem: 6,23
1. The Aints – It's Still Nowhere 6 punten gem: 7,45
2. Deniz Kurtel – Trust 6 punten gem: 6,84
3. Rotfront - Sovietoblaster 4 punten gem: 6,25
4. Jota Quest - La Plata 4 punten gem: 6,23
0
DjFrankie (moderator)
32.
Solace - Whistle Pig
Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms
The Creatures - Manchild
Nneka – Camouflage
Solace: Lekkere stoner / post rock. Stem lijkt wat op God Machine. Niks mis mee 7,8
Gerry And The Holograms: Apart nummer inderdaad vind dit wel wat hebben, tekstueel natuurlijk absurt, muzikaal erg prikkelend. 7,5
The Creatures: Onze Siouxsie, maar dit nummer heeft het niet voor mij, ik mis iets maar ik weet niet wat??? Te simpel misschien? 7,2
Nneka: Weet zo'n nummer waar Erik erg blij mee is, soort MIA, klinkt niet verkeerd maar ook niet helemaal iets waar ik blij van wordt. 7
1-1-0-0
Deadline 13-5 18.00
Solace - Whistle Pig
The Creatures - Manchild
Nneka – Camouflage
Solace: Lekkere stoner / post rock. Stem lijkt wat op God Machine. Niks mis mee 7,8
Gerry And The Holograms: Apart nummer inderdaad vind dit wel wat hebben, tekstueel natuurlijk absurt, muzikaal erg prikkelend. 7,5
The Creatures: Onze Siouxsie, maar dit nummer heeft het niet voor mij, ik mis iets maar ik weet niet wat??? Te simpel misschien? 7,2
Nneka: Weet zo'n nummer waar Erik erg blij mee is, soort MIA, klinkt niet verkeerd maar ook niet helemaal iets waar ik blij van wordt. 7
1-1-0-0
Deadline 13-5 18.00
0
DjFrankie (moderator)
32. (punten Deric Raven via p.m.)
Solace - Whistle Pig: Klinkt muzikaal als Smashing Pumpkins; met wat Ministry. 8,4
Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms: Hier vind ik dus helemaal niks aan. 2
The Creatures – Manchild: Hobbybandje van Siouxsie Sioux. Niet verkeerd; het oosterse sfeertje is ook hier aanwezig. 9,4
Nneka – Camouflage: Lekkere energie in dit nummer; beetje M.I.A., beetje Neneh Cherry 7,2
2-1-1-0
Deadline: 13-5 18.00
Solace - Whistle Pig: Klinkt muzikaal als Smashing Pumpkins; met wat Ministry. 8,4
Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms: Hier vind ik dus helemaal niks aan. 2
The Creatures – Manchild: Hobbybandje van Siouxsie Sioux. Niet verkeerd; het oosterse sfeertje is ook hier aanwezig. 9,4
Nneka – Camouflage: Lekkere energie in dit nummer; beetje M.I.A., beetje Neneh Cherry 7,2
2-1-1-0
0
geplaatst: 12 mei 2012, 18:59 uur
32.
Nou, ik verbaas me over de hiervoor gegeven cijfers. Ik zal wel een afwijking hebben, maar ik kan me niet herinneren zo’n slecht groepje nominaties bijeen te hebben gehoord.
Solace - Whistle Pig 2,0
Wat een bak herrie. Ik heb even zitten denken om de juiste woorden te vinden, maar dat wat ik kan bedenken ga ik niet plaatsen ... dat zegt vast wel genoeg.
Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms 3,0
Pffff, dit kan ik in tegenstelling tot voorgaande wel aanhoren, maar is dit muziek?
The Creatures - Manchild 6,5
Dit klinkt best nog wel aardig, zeker de tweede helft van het nummer. Een favoriet zal ’t daarentegen niet worden.
Nneka – Camouflage 6,0
Tjonge, dit moet dan maar het tweede punt krijgen. Wel grappig dat we net Manchild gehoord hebben en nu een “lookalike” van Neneh Cherry tegenkomen. Gedurende het nummer wordt het wel beter, een zesje dan maar, zou nog kunnen groeien, maar ik ga eerst even bijkomen van deze ronde.
Ik geef zelden lage cijfers zoals een 2 of 3, maar in dit geval is het eigenlijk nog teveel maar wie weet zijn er wel liefhebbers voor en ligt het gewoon aan mij.
2-1-2-1
Nou, ik verbaas me over de hiervoor gegeven cijfers. Ik zal wel een afwijking hebben, maar ik kan me niet herinneren zo’n slecht groepje nominaties bijeen te hebben gehoord.
Solace - Whistle Pig 2,0
Wat een bak herrie. Ik heb even zitten denken om de juiste woorden te vinden, maar dat wat ik kan bedenken ga ik niet plaatsen ... dat zegt vast wel genoeg.
Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms 3,0
Pffff, dit kan ik in tegenstelling tot voorgaande wel aanhoren, maar is dit muziek?
The Creatures - Manchild 6,5
Dit klinkt best nog wel aardig, zeker de tweede helft van het nummer. Een favoriet zal ’t daarentegen niet worden.
Nneka – Camouflage 6,0
Tjonge, dit moet dan maar het tweede punt krijgen. Wel grappig dat we net Manchild gehoord hebben en nu een “lookalike” van Neneh Cherry tegenkomen. Gedurende het nummer wordt het wel beter, een zesje dan maar, zou nog kunnen groeien, maar ik ga eerst even bijkomen van deze ronde.
Ik geef zelden lage cijfers zoals een 2 of 3, maar in dit geval is het eigenlijk nog teveel maar wie weet zijn er wel liefhebbers voor en ligt het gewoon aan mij.
2-1-2-1
0
geplaatst: 12 mei 2012, 19:51 uur
32.
Solace - Whistle Pig 3
Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms 6
The Creatures - Manchild 7,5
Nneka – Camouflage 8,5
- Solace - Whistle Pig
Metal die niet echt metal genoeg is om voor metal door te gaan, maar metal wordt genoemd omdat het te hard klinkt om het niet metal te noemen. Misschien daarom dat ik er wel naar kan luisteren... al werkt de dichtheid van de instrumentatie en het afstotelijke gebrul toch weer flink tegen.
- Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms
De bewerkte sound wekt wel interesse op en door het minimaal te houden wordt dat eigenlijk enkel maar aangewakkerd. Uiteindelijk kom je wel tot het besef dat je eigenlijk toch wel te weinig hebt gehoord om van een goed nummer te spreken. De bijzondere sfeerzetting en uitwerking is natuurlijk wel enkele punten waard!
- The Creatures - Manchild
Volgestouwd met allerlei percussiegeluiden en ander leuks stroomt dit nummer bijzonder lekker voorbij. De zangstemmen van de dames en de toevoeging van de subtiele blazers zijn ook mooie troeven. Punt voor Manchild! Hopelijk zijn ze wel betaald geweest door KT Tunstall voor die “woo-hoos”...
- Nneka – Camouflage
Fantastische artieste die haar geheel eigen stijltje heeft gevonden tussen de samenraapsels van soul, hiphop, reggae en allerlei en zo een van de beste albums van 2011 afleverde. Niet het nummer dat ik had gekozen, maar de harde beat rolt heerlijk weg terwijl Nneka er zonder problemen haar mannetje op weet te staan! Topwijf!
2-1-3-2
Solace - Whistle Pig 3
Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms 6
The Creatures - Manchild 7,5
Nneka – Camouflage 8,5
- Solace - Whistle Pig
Metal die niet echt metal genoeg is om voor metal door te gaan, maar metal wordt genoemd omdat het te hard klinkt om het niet metal te noemen. Misschien daarom dat ik er wel naar kan luisteren... al werkt de dichtheid van de instrumentatie en het afstotelijke gebrul toch weer flink tegen.
- Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms
De bewerkte sound wekt wel interesse op en door het minimaal te houden wordt dat eigenlijk enkel maar aangewakkerd. Uiteindelijk kom je wel tot het besef dat je eigenlijk toch wel te weinig hebt gehoord om van een goed nummer te spreken. De bijzondere sfeerzetting en uitwerking is natuurlijk wel enkele punten waard!
- The Creatures - Manchild
Volgestouwd met allerlei percussiegeluiden en ander leuks stroomt dit nummer bijzonder lekker voorbij. De zangstemmen van de dames en de toevoeging van de subtiele blazers zijn ook mooie troeven. Punt voor Manchild! Hopelijk zijn ze wel betaald geweest door KT Tunstall voor die “woo-hoos”...
- Nneka – Camouflage
Fantastische artieste die haar geheel eigen stijltje heeft gevonden tussen de samenraapsels van soul, hiphop, reggae en allerlei en zo een van de beste albums van 2011 afleverde. Niet het nummer dat ik had gekozen, maar de harde beat rolt heerlijk weg terwijl Nneka er zonder problemen haar mannetje op weet te staan! Topwijf!
2-1-3-2
0
geplaatst: 12 mei 2012, 19:54 uur
32.
Solace - Whistle Pig
Geweldige nominatie, weer eens lekker er tegenaan
(9,0)
Lijkt me erg leuk om te maken, om te beluisteren viel het niet eens tegen.
Er zit zowaar iets van een vreemd soort spanning in.
(5,9)
The Creatures - Manchild
Siouxsie Sioux en Budgie (bijna) altijd goed
(9,2)
Nneka – Camouflage
Best leuk
(7,4)
3-1-4-2
Solace - Whistle Pig
Geweldige nominatie, weer eens lekker er tegenaan
(9,0)
Lijkt me erg leuk om te maken, om te beluisteren viel het niet eens tegen.
Er zit zowaar iets van een vreemd soort spanning in.
(5,9)
The Creatures - Manchild
Siouxsie Sioux en Budgie (bijna) altijd goed
(9,2)
Nneka – Camouflage
Best leuk
(7,4)
3-1-4-2
0
geplaatst: 12 mei 2012, 21:12 uur
32.
Solace - Whistle Pig Veel gedonder en geraas en zolang er niet wordt gegrunt kan ik hier prima naar luisteren(6,8)
Lekker extravagant nummer.De stemvervorming zorgt voor een apart sfeertje over de gehele linie echter wat monotoon(7,5)
The Creatures - Manchild
Siouxsie Sioux en Budgie Heel sfeervol gebracht met oosterse invloeden, volopgenieten dus (8,5)
Nneka – Camouflage Jammer van dat gerap,verpest voor mij grotendeels het nummer.De vocalen tussendoor zijn echter prima verzorgd.Zonder gerap een 7,5 nu daalt het uiteindelijk naar een (5)
3-2-5-2
Solace - Whistle Pig Veel gedonder en geraas en zolang er niet wordt gegrunt kan ik hier prima naar luisteren(6,8)
Lekker extravagant nummer.De stemvervorming zorgt voor een apart sfeertje over de gehele linie echter wat monotoon(7,5)
The Creatures - Manchild
Siouxsie Sioux en Budgie Heel sfeervol gebracht met oosterse invloeden, volopgenieten dus (8,5)
Nneka – Camouflage Jammer van dat gerap,verpest voor mij grotendeels het nummer.De vocalen tussendoor zijn echter prima verzorgd.Zonder gerap een 7,5 nu daalt het uiteindelijk naar een (5)
3-2-5-2
0
geplaatst: 12 mei 2012, 22:15 uur
32.
1. Solace - Whistle Pig 7,5
2. Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms 4,5
3. The Creatures - Manchild 5
4. Nneka – Camouflage 8
1. Solace - Whistle Pig - hoewel het weinig verheffend is, moet ik eerlijk toegeven dat ik dit wel leuk vind om naar te luisteren.
2. Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms - electronische dingen staan hier met hopen in de kast, maar dit vind ik te tam. Na anderhalve minuut de pudding in elkaar gezakt (als dit uberhaupt al mogelijk is - het zou ook cake kunnen zijn, ik ben niet zo'n keukenprins)
3. The Creatures - Manchild - die woehoe doet me aan eurythmics denken, maar dat terzijde. Het kon me niet echt boeien...
4. Nneka – Camouflage - Neneh Cherry's woman heeft hier wat van weg of vice versa. Leuk nummer. Geen klassieker, maar leuk nummer!
4-2-5-3
Deadline 13-5 18.00
1. Solace - Whistle Pig 7,5
2. Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms 4,5
3. The Creatures - Manchild 5
4. Nneka – Camouflage 8
1. Solace - Whistle Pig - hoewel het weinig verheffend is, moet ik eerlijk toegeven dat ik dit wel leuk vind om naar te luisteren.
2. Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms - electronische dingen staan hier met hopen in de kast, maar dit vind ik te tam. Na anderhalve minuut de pudding in elkaar gezakt (als dit uberhaupt al mogelijk is - het zou ook cake kunnen zijn, ik ben niet zo'n keukenprins)
3. The Creatures - Manchild - die woehoe doet me aan eurythmics denken, maar dat terzijde. Het kon me niet echt boeien...
4. Nneka – Camouflage - Neneh Cherry's woman heeft hier wat van weg of vice versa. Leuk nummer. Geen klassieker, maar leuk nummer!
4-2-5-3
Deadline 13-5 18.00
0
geplaatst: 12 mei 2012, 23:12 uur
32.
1. Solace - Whistle Pig 6,0
Weinig vernieuwende herrie, maar niet slecht uitgevoerd.
2. Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms 6,5
Wel grappig. Blijft ook na een paar keer nog leuk klinken. Maar echt goed is anders.
3. The Creatures - Manchild 6,0
Ook al zo'n niet-slecht-maar-ook-niet-echt-goedtrack. Van Siouxsie mogen we toch wel meer verwachten.
4. Nneka – Camouflage 7,0
Raps passen precies goed in de muziek. Gedegen gezongen en gespeeld, maar opnieuw niet echt een topper.
4-3-5-4
Deadline 13-5 18.00
1. Solace - Whistle Pig 6,0
Weinig vernieuwende herrie, maar niet slecht uitgevoerd.
2. Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms 6,5
Wel grappig. Blijft ook na een paar keer nog leuk klinken. Maar echt goed is anders.
3. The Creatures - Manchild 6,0
Ook al zo'n niet-slecht-maar-ook-niet-echt-goedtrack. Van Siouxsie mogen we toch wel meer verwachten.
4. Nneka – Camouflage 7,0
Raps passen precies goed in de muziek. Gedegen gezongen en gespeeld, maar opnieuw niet echt een topper.
4-3-5-4
Deadline 13-5 18.00
0
geplaatst: 13 mei 2012, 14:22 uur
32.
Solace - Whistle Pig (8,5)
Zeer aangename metal. Heel wat beter dan de doorsnee herrie.
Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms (7,0)
Meer bijzonder dan mooi. Toch heeft het wel iets. Door het minimalisme lijkt het snel te vervelen, maar ik vind het geen straf om het nummer een paar keer af te spelen.
The Creatures - Manchild (7,8)
Prima bandje (misschien wel leuker dan the Banshees). Het nummer doet me wat minder. Ik had liever Standing There gehoord.
Nneka – Camouflage (8,0)
Prachtige rap in een lekker muzikaal bedje.
5-3-5-5
Deadline 13-5 18.00
Solace - Whistle Pig (8,5)
Zeer aangename metal. Heel wat beter dan de doorsnee herrie.
Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms (7,0)
Meer bijzonder dan mooi. Toch heeft het wel iets. Door het minimalisme lijkt het snel te vervelen, maar ik vind het geen straf om het nummer een paar keer af te spelen.
The Creatures - Manchild (7,8)
Prima bandje (misschien wel leuker dan the Banshees). Het nummer doet me wat minder. Ik had liever Standing There gehoord.
Nneka – Camouflage (8,0)
Prachtige rap in een lekker muzikaal bedje.
5-3-5-5
Deadline 13-5 18.00
0
geplaatst: 13 mei 2012, 15:04 uur
32.
Solace - Whistle Pig (7,5)
Logge stoner. Gaat er altijd wel in. Valt niet veel over te zeggen verder.
Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms (9,0)
IJskoude minimal electro. Cool in al zijn al dan niet anachronistische betekenissen. Boze tongen beweren dat Blue Monday hierop gebaseerd, dan wel hiervan gejat is.
The Creatures - Manchild (6,5)
Niet echt Banshees-niveau. Beetje te vlakjes.
Nneka – Camouflage (7,8)
Qua uitstraling en ingrediënten inderdaad in de traditie van eerdergenoemde dames met ballen. Toch wel een eigen smoel, leuk.
5-4-5-6
Deadline 13-5 18.00
Solace - Whistle Pig (7,5)
Logge stoner. Gaat er altijd wel in. Valt niet veel over te zeggen verder.
Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms (9,0)
IJskoude minimal electro. Cool in al zijn al dan niet anachronistische betekenissen. Boze tongen beweren dat Blue Monday hierop gebaseerd, dan wel hiervan gejat is.
The Creatures - Manchild (6,5)
Niet echt Banshees-niveau. Beetje te vlakjes.
Nneka – Camouflage (7,8)
Qua uitstraling en ingrediënten inderdaad in de traditie van eerdergenoemde dames met ballen. Toch wel een eigen smoel, leuk.
5-4-5-6
Deadline 13-5 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 mei 2012, 18:11 uur
Uitslag:
1. Nneka – Camouflage 6 punten gem: 7,19
2. The Creatures - Manchild 5 punten gem: 7,36
3. Solace - Whistle Pig 5 punten gem: 6,65
4. Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms 4 punten gem: 5,89
1. Nneka – Camouflage 6 punten gem: 7,19
2. The Creatures - Manchild 5 punten gem: 7,36
3. Solace - Whistle Pig 5 punten gem: 6,65
4. Gerry And The Holograms – Gerry And The Holograms 4 punten gem: 5,89
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 mei 2012, 18:12 uur
33.
Peter Broderick - Diverge
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions
The Mask - Down the Doom
Baaba Maal – Sidiki
0-0-0-0
Deadline:14-5 18.00
The Mask - Down the Doom
Baaba Maal – Sidiki
0-0-0-0
0
geplaatst: 13 mei 2012, 18:18 uur
33.
Matige ronde.
Peter Broderick - Diverge (4,5)
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions (5,5)
The Mask - Down the Doom (6,5)
Baaba Maal – Sidiki (6,8)
0-0-1-1
Matige ronde.
Peter Broderick - Diverge (4,5)
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions (5,5)
The Mask - Down the Doom (6,5)
Baaba Maal – Sidiki (6,8)
0-0-1-1
0
geplaatst: 13 mei 2012, 18:25 uur
33.
Peter Broderick - Diverge 7,5
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 9,5
The Mask - Down the Doom 3,5
Baaba Maal – Sidiki 8
- Peter Broderick - Diverge
Mooi stukje pianomuziek met veel gevoel, zonder overdreven emotioneel of melancholisch te gaan klinken. Heeft een bepaalde directheid in zich dat het boeiend maakt. Alleen niet uitzonderlijk genoeg om gelijk meer te verlangen.
- Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions
Deze man staat bekend om zijn ultieme hybride tussen jazz en funk en dat bereikt zijn summum in dit geniale streepje muziek! Zijn elektrische piano creëert een bijzonder onaardse scherpte terwijl bongo’s en conga’s aller hande zorgen voor de meest vrije rimes. De hard aangeblazen dwarsfluit en zwevende stem van broertje Donald maken de kosmische trip helemaal compleet! Het specifieke gebruik van de instrumentatie doet het haast als electronica klinken. Uit 1975, maar klinkt heden ten dage nog net zo fris en baanbrekend als het toen moet geklonken hebben!
- The Mask - Down the Doom
Van al die piepende gitaren gaan je oren piepen. Helaas valt er ook geen leuke song / leuke zanger / leuke pornografische videoclip te ontdekken om je op te concentreren. Seconden aftellen is dan de enige bezigheid die overblijft.
- Baaba Maal – Sidiki
De percussie creëert een heerlijk tropische afrobeat, waarover een subtiel scheurend gitaartje en een mooi piano-intermezzo voor aangename afwisseling zorgen. De vibe is lekker los, maar met voldoende richting. De zang van Baaba Maal mocht wat mij betreft wat meer op de achtergrond bijven, al draagt zijn stem (dat taaltje) ook bij tot het karakter van deze heerlijke muziek!
0-1-1-2
Peter Broderick - Diverge 7,5
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 9,5
The Mask - Down the Doom 3,5
Baaba Maal – Sidiki 8
- Peter Broderick - Diverge
Mooi stukje pianomuziek met veel gevoel, zonder overdreven emotioneel of melancholisch te gaan klinken. Heeft een bepaalde directheid in zich dat het boeiend maakt. Alleen niet uitzonderlijk genoeg om gelijk meer te verlangen.
- Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions
Deze man staat bekend om zijn ultieme hybride tussen jazz en funk en dat bereikt zijn summum in dit geniale streepje muziek! Zijn elektrische piano creëert een bijzonder onaardse scherpte terwijl bongo’s en conga’s aller hande zorgen voor de meest vrije rimes. De hard aangeblazen dwarsfluit en zwevende stem van broertje Donald maken de kosmische trip helemaal compleet! Het specifieke gebruik van de instrumentatie doet het haast als electronica klinken. Uit 1975, maar klinkt heden ten dage nog net zo fris en baanbrekend als het toen moet geklonken hebben!
- The Mask - Down the Doom
Van al die piepende gitaren gaan je oren piepen. Helaas valt er ook geen leuke song / leuke zanger / leuke pornografische videoclip te ontdekken om je op te concentreren. Seconden aftellen is dan de enige bezigheid die overblijft.
- Baaba Maal – Sidiki
De percussie creëert een heerlijk tropische afrobeat, waarover een subtiel scheurend gitaartje en een mooi piano-intermezzo voor aangename afwisseling zorgen. De vibe is lekker los, maar met voldoende richting. De zang van Baaba Maal mocht wat mij betreft wat meer op de achtergrond bijven, al draagt zijn stem (dat taaltje) ook bij tot het karakter van deze heerlijke muziek!
0-1-1-2
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 mei 2012, 18:44 uur
33. (punten Derric Raven per p.m.)
Peter Broderick – Diverge: Prachtige gitaarsolo; en die zang maakt het af. Grapje; nee, niet mijn ding 5
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes – Expansions: Beetje mindere geluidskwaliteit, maar wel mooi. Spacy sound. 7,2
The Mask - Down the Doom: Vooral muzikaal mooie postpunk; zang iets minder. 8,3
Baaba Maal – Sidiki: Leuk voor een warme zomeravond. Vind alleen het tikkend drumwerk niet zo mooi. 7
0-2-2-2
Deadline: 14-5 18.00
Peter Broderick – Diverge: Prachtige gitaarsolo; en die zang maakt het af. Grapje; nee, niet mijn ding 5
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes – Expansions: Beetje mindere geluidskwaliteit, maar wel mooi. Spacy sound. 7,2
The Mask - Down the Doom: Vooral muzikaal mooie postpunk; zang iets minder. 8,3
Baaba Maal – Sidiki: Leuk voor een warme zomeravond. Vind alleen het tikkend drumwerk niet zo mooi. 7
0-2-2-2
Deadline: 14-5 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 mei 2012, 19:02 uur
Peter Broderick - Diverge: Heel rustig stukje bijna klasieke piano, te rustig voor mij dan. 6,4
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions Soul te zeker valt te pruimen uit de oude doos ook zo te horen, veel wawawa geluiden weinig mis mee 7
The Mask - Down the Doom Lekker nummer, zanger is inderdaad niet overtuigend, begeleiding maakt veel goed 7,7
Baaba Maal – Sidiki Lekker swingend ook met mooie aparte gitaar begeleiding. 7,3
0-2-3-3
Deadline 14-5 18.00
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions Soul te zeker valt te pruimen uit de oude doos ook zo te horen, veel wawawa geluiden weinig mis mee 7
The Mask - Down the Doom Lekker nummer, zanger is inderdaad niet overtuigend, begeleiding maakt veel goed 7,7
Baaba Maal – Sidiki Lekker swingend ook met mooie aparte gitaar begeleiding. 7,3
0-2-3-3
Deadline 14-5 18.00
0
geplaatst: 13 mei 2012, 19:20 uur
33.
1. Peter Broderick - Diverge 7,5
2. Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 6
3. The Mask - Down the Doom 6
4. Baaba Maal – Sidiki 7,5
1. Peter Broderick - Diverge - dit is een muziekje om erg hard op te zetten in de auto. En dan hopen dat de aandacht voor de weg niet wegglijdt... Mooi stukje!
2. Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions - behoorlijk drukke sound... heel de track moet vol geluidjes gepropt worden. Af en toe een rustpunt had me beter bevallen.
3. The Mask - Down the Doom - redelijk. Heeft ook wat last van die drukke sound.
4. Baaba Maal – Sidiki - mooie cross-over van wereld met ondefinieerbare andere genres, Soms lijkt het zelfs dance. Mooie afsluiter.
1-2-3-4
1. Peter Broderick - Diverge 7,5
2. Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 6
4. Baaba Maal – Sidiki 7,5
1. Peter Broderick - Diverge - dit is een muziekje om erg hard op te zetten in de auto. En dan hopen dat de aandacht voor de weg niet wegglijdt... Mooi stukje!
2. Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions - behoorlijk drukke sound... heel de track moet vol geluidjes gepropt worden. Af en toe een rustpunt had me beter bevallen.
3. The Mask - Down the Doom - redelijk. Heeft ook wat last van die drukke sound.
4. Baaba Maal – Sidiki - mooie cross-over van wereld met ondefinieerbare andere genres, Soms lijkt het zelfs dance. Mooie afsluiter.
1-2-3-4
0
geplaatst: 13 mei 2012, 19:44 uur
33.
Peter Broderick - Diverge 5,6
Ik hoor duidelijk een piano en verder is er niet zo veel over te melden.
Na beluistering van de overige songs, krijgt ’t nog een punt ook.
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 7,0
Ritmisch nummer, klinkt jammer genoeg enigszins gedateerd, lekkere sound. Had iets korter mogen zijn.
The Mask - Down the Doom 5,5
Niet zoveel aan
Baaba Maal – Sidiki 5,5
Ai, ik blokkeer volledig op de zang
2-3-3-4
Peter Broderick - Diverge 5,6
Ik hoor duidelijk een piano en verder is er niet zo veel over te melden.
Na beluistering van de overige songs, krijgt ’t nog een punt ook.
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 7,0
Ritmisch nummer, klinkt jammer genoeg enigszins gedateerd, lekkere sound. Had iets korter mogen zijn.
The Mask - Down the Doom 5,5
Niet zoveel aan
Baaba Maal – Sidiki 5,5
Ai, ik blokkeer volledig op de zang
2-3-3-4
0
geplaatst: 13 mei 2012, 21:27 uur
33.
Peter Broderick - Diverge 9,0
Prachtige pianomuziek, qua klank ergens tussen Satie, Debussy en Ravel in. Een neo-impressionist, neem ik dan maar aan.
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 8,5
Fijn geheel schommelend tussen jazz en funk. Inderdaad met een spacey sound. Kemm is de maracas nog vergeten
The Mask - Down the Doom 7,5
Een van de betere nummers binnen het genre wat ik tot nu toe in deze editie heb gehoord. Heeft behoorlijke lotingspech (en een traditioneel mindere zanger).
Baaba Maal – Sidiki 8,0
Grote naam in de sectie Afrikaans van de world muziek (al is dat natuurlijk maar het label dat wij erop plakken). Fijne droge percussie en vettere bas. Toch net niet genoeg om in deze beresterke ronde een punt te krijgen.
3-4-3-4
Peter Broderick - Diverge 9,0
Prachtige pianomuziek, qua klank ergens tussen Satie, Debussy en Ravel in. Een neo-impressionist, neem ik dan maar aan.
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 8,5
Fijn geheel schommelend tussen jazz en funk. Inderdaad met een spacey sound. Kemm is de maracas nog vergeten

The Mask - Down the Doom 7,5
Een van de betere nummers binnen het genre wat ik tot nu toe in deze editie heb gehoord. Heeft behoorlijke lotingspech (en een traditioneel mindere zanger).
Baaba Maal – Sidiki 8,0
Grote naam in de sectie Afrikaans van de world muziek (al is dat natuurlijk maar het label dat wij erop plakken). Fijne droge percussie en vettere bas. Toch net niet genoeg om in deze beresterke ronde een punt te krijgen.
3-4-3-4
0
geplaatst: 13 mei 2012, 22:45 uur
33.
1. Peter Broderick - Diverge 10
2. Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 7,5
3. The Mask - Down the Doom 5
4. Baaba Maal – Sidiki 8
1. Al veel beluisterd en ook al een paar keer live gezien. Ik associeer Peter (en trouwens ook Nils Frahm) ook met componisten als Debussy en Satie, dergelijke pianomuziek is met de vroege bossanova voor mij de muziek bij uitstek om mijn hoofd tot rust te krijgen. Dit nummer heeft wel een fraaie spanningsboog en de details voegen een hoop toe aan de verbeelding/beleving.
2. Dit luistert wel erg lekker weg, Fijne funk/jazz. Jammer dat dit nu net in een ladder zit met nog 2 toppers.
3. De laatste tijd treedt hier een beetje postpunkmoeheid op. Echt slecht is dit natuurlijk niet, maar het is wel weer erg 13-in-een-dozijn.
4. De laatste tijd raak ik dan wel steeds meer geïnteresseerd in niet-westerse muziek. Dit nummer bevalt me dan ook prima. Het is muzikaal interessant, het swingt en raakt me wel. Ik zie dat het album waar dit vanaf komt al op mijn luisterlijstje stond, daarop moet het maar eens een stukje omhoog...
4-4-3-5
1. Peter Broderick - Diverge 10
2. Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 7,5
3. The Mask - Down the Doom 5
4. Baaba Maal – Sidiki 8
1. Al veel beluisterd en ook al een paar keer live gezien. Ik associeer Peter (en trouwens ook Nils Frahm) ook met componisten als Debussy en Satie, dergelijke pianomuziek is met de vroege bossanova voor mij de muziek bij uitstek om mijn hoofd tot rust te krijgen. Dit nummer heeft wel een fraaie spanningsboog en de details voegen een hoop toe aan de verbeelding/beleving.
2. Dit luistert wel erg lekker weg, Fijne funk/jazz. Jammer dat dit nu net in een ladder zit met nog 2 toppers.
3. De laatste tijd treedt hier een beetje postpunkmoeheid op. Echt slecht is dit natuurlijk niet, maar het is wel weer erg 13-in-een-dozijn.
4. De laatste tijd raak ik dan wel steeds meer geïnteresseerd in niet-westerse muziek. Dit nummer bevalt me dan ook prima. Het is muzikaal interessant, het swingt en raakt me wel. Ik zie dat het album waar dit vanaf komt al op mijn luisterlijstje stond, daarop moet het maar eens een stukje omhoog...
4-4-3-5
0
geplaatst: 14 mei 2012, 09:29 uur
33.
Fraai, maar zou dit thuis toch niet vaak draaien. Ik mis wat...eeh... passie?
(8,0)
Lekkere fusion muziek, beetje zoals Joe Bataan en Harlem River Drive
(8,7)
The Mask - Down the Doom
Komt goed bedoeld, maar ook een beetje amateurband-achtig over.
Net niet
(5,5)
Baaba Maal – Sidiki
Ben dol op die combinatie van talking drum met sabar, het getingel van de kora en gitaar, en dat afgezet tegen de stem van Maal.
(9,0)
4-5-3-6
Fraai, maar zou dit thuis toch niet vaak draaien. Ik mis wat...eeh... passie?
(8,0)
Lekkere fusion muziek, beetje zoals Joe Bataan en Harlem River Drive
(8,7)
The Mask - Down the Doom
Komt goed bedoeld, maar ook een beetje amateurband-achtig over.
Net niet
(5,5)
Baaba Maal – Sidiki
Ben dol op die combinatie van talking drum met sabar, het getingel van de kora en gitaar, en dat afgezet tegen de stem van Maal.
(9,0)
4-5-3-6
0
geplaatst: 14 mei 2012, 09:29 uur
33.
1. Peter Broderick – Diverge 7,5
2. Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes – Expansions 7,6
4. Baaba Maal – Sidiki 8
Oh heerlijke melancholie. Erg mooi, al mag hij voor de perfecte score – geeft herman nou een 10? – wel iets minder hard op het ivoor beuken.
Kijk de afgelopen weken oude afleveringen van The Streets of San Francisco. Fijne tijd, fijne muziek, dit nummer had er zo ingepast.
The Mask - Down the Doom
Heb ook wel het gevoel dat ik dit al een keer of wat gehoord heb.
Baaba Maal – Sidiki
Dit nummer kende ik al, super. Mijn winnaar van deze ronde.
4-6-3-7
1. Peter Broderick – Diverge 7,5
2. Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes – Expansions 7,6
4. Baaba Maal – Sidiki 8
Oh heerlijke melancholie. Erg mooi, al mag hij voor de perfecte score – geeft herman nou een 10? – wel iets minder hard op het ivoor beuken.
Kijk de afgelopen weken oude afleveringen van The Streets of San Francisco. Fijne tijd, fijne muziek, dit nummer had er zo ingepast.
The Mask - Down the Doom
Heb ook wel het gevoel dat ik dit al een keer of wat gehoord heb.
Baaba Maal – Sidiki
Dit nummer kende ik al, super. Mijn winnaar van deze ronde.
4-6-3-7
0
geplaatst: 14 mei 2012, 10:03 uur
33.
Peter Broderick - Diverge 7,0
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 8,0
The Mask - Down the Doom 6,5
Baaba Maal – Sidiki 8,0
4-7-3-8
Peter Broderick - Diverge 7,0
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 8,0
The Mask - Down the Doom 6,5
Baaba Maal – Sidiki 8,0
4-7-3-8
0
geplaatst: 14 mei 2012, 14:08 uur
33.
Peter Broderick - Diverge 5
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 6,5
The Mask - Down the Doom 8
Baaba Maal – Sidiki 6,8
4-7-4-9
Peter Broderick - Diverge 5
Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 6,5
The Mask - Down the Doom 8
Baaba Maal – Sidiki 6,8
4-7-4-9
0
geplaatst: 14 mei 2012, 15:23 uur
lebowski schreef:
geeft herman nou een 10?
geeft herman nou een 10?
Misschien wel erg hoog, maar het komt van een 4*-album waarvan ik dit de uitschieter vind... Toen ik dit gisteren weer een paar keer draaide vond ik het wel de maximumscore waard in ieder geval.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 mei 2012, 18:00 uur
Uitslag:En weer 12 deelnemers 
1 Baaba Maal – Sidiki 9 punten gem: 7,49
2 Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 7 punten gem 7,42
3 Peter Broderick - Diverge 4 punten gem 6,92
4 The Mask - Down the Doom 4 punten gem 6,33

1 Baaba Maal – Sidiki 9 punten gem: 7,49
2 Lonnie Liston Smith & The Cosmic Echoes - Expansions 7 punten gem 7,42
3 Peter Broderick - Diverge 4 punten gem 6,92
4 The Mask - Down the Doom 4 punten gem 6,33
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.