MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Prima ronde!

4.
Tiger Lou - Odessa.Vanaf het begin een boeiend nummer,goed gezongen met een prima opbouw(8)
Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) Sfeervol nummer ken het als de soundtrack van Platoon(7,9)
Otis Spann - Half Ain't Been Told.Prima blues uit de oude doos(7,3)
77 Bombay Street - 47 Millionaire.Het luchtigste nummer van deze ronde.Leuk maar het ontbreekt wat aan diepgang.(7)

3-1-0-2

Deadline 23-10 18.00

DjFrankie (moderator)
Salvadore schreef:
Uitslag ronde 3:

Maar liefst 23 deelnemers.

Geweldig en dan heeft Freddze nog niet eens deel genomen

4.
Tiger Lou - Odessa 8
Gewoon een goed en lekker nummer, fijne beat fijne stem dus een 8.
Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) 7
Sfeervol is inderdaad het beste woord hierin, klassieke muziek klassieke stem gewaagde keuze hier, vorige editie kwam een filmnummer er nog niet zo goed vanaf. Einde duurt wel erg lang.
Ik moet dit wel niet te vaak horen.

Otis Spann - Half Ain't Been Told 6,3
Weer een nominatie van Masimo???? Zal toch echt niet dat alle 8 achter elkaar komen. Blues uit de oude doos weer, kan me niet zo raken. Blijft wat eentonig het gehele nummer.
77 Bombay Street - 47 Millionaires 8
Lekker nummer, inderdaad vrij poppy maar ik kan dat wel hebben. Fijne zanger ook weer.

4-1-0-3

Deadline 23-10 18.00

4.
Tiger Lou - Odessa 6
Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) 5
Otis Spann - Half Ain't Been Told 8
77 Bombay Street - 47 Millionaires 6

- Tiger Lou - Odessa
Voor je het goed en wel beseft is het nummer alweer halverwege. De tijd vliegt als je plezier hebt. Blijkbaar vliegt de tijd ook als je maar wat aanmoddert. Goed dat het nummer dan een beetje schuift. In een flits meende ik een flard Muse te horen, maar die link bleek uiteindelijk gelukkig oppervlakkig. Ach, geen kwade nominatie...
- Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits)
Ik blijf altijd zitten voor de end credits (tenminste, als het gezelschap meewerkt). Uit respect voor de makers, om het ervarene te laten bezinken, de laatste emoties te laten binnensijpelen... en wie weet komen er nog bloopers natuurlijk! Dit nummer is dan een gezellige compagnon om zo veel mogelijk naampjes te proberen lezen, maar nu heb ik hier compleet niks aan. Het stoort me niet, maar ik kan me er niet in opleven. Die vrouwenstem vind ik over deze strijkersoorlog ook net een beetje te veel van het goede.
- Otis Spann - Half Ain't Been Told
Blues waar het gevoel nog meer overkomt dan bij de vorige! Dankzij de bijzonder soulvolle vocalen en het speelse pianospel maken nekwervels en mondhoeken de juiste bewegingen, zo van links naar rechts en terug links schuddend. Deze man begrijpt het, leeft het, en doet de rest begrijpen!
- 77 Bombay Street - 47 Millionaires
De drums komen er gelijk lekker in, waarna een mooie radiohit zou kunnen volgen. Het wordt een aardig radiohitje, want het gaat wel erg rechtlijnig naar z’n einde toe. Klein beetje country, klein beetje rock ‘n roll, maar wel heel erg geitewollesokke rollcolltrui.

5-1-1-3

Deadline 23-10 18.00

4.

Tiger Lou - Odessa (7,5)
Mooie lead vocals en tot 3 minuten ook een mooi nummer. Daarna wordt het minder en de backing vocals zijn vreselijk.

Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) (5,0)

Otis Spann - Half Ain't Been Told (9,0)
Ik ben geen piano-blues liefhebber, maar dit is de zompige (basnoten en ritme) uitzondering op de regel. Vandaar deze nominatie.

77 Bombay Street - 47 Millionaires (8,0)
Frisse countrypop gaat er bij mij altijd wel in. Niet hoogdravend; gewoon leuk.

5-1-2-4

Deadline 23-10 18.00

4.
Tiger Lou - Odessa (6,2) wel aardig maar geen blijvende indruk
Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) (9,5) weergaloos mooi!
Otis Spann - Half Ain't Been Told (7,1) mooie bluessstem
77 Bombay Street - 47 Millionaires (6,5) niet zo slecht maar ook niet bijzonder

5-2-3-4

Deadline 23-10 18.00

4.
Tiger Lou - Odessa 6
Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) 6
Otis Spann - Half Ain't Been Told 7
77 Bombay Street - 47 Millionaires 7

5-2-4-5

Deadline 23-10 18.00

2MY
4.
1. Tiger Lou - Odessa 6
2. Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) 7
3. Otis Spann - Half Ain't Been Told 6,5
4. 77 Bombay Street - 47 Millionaires 7,5

1. Tiger Lou - Odessa // Het duurde even voordat ik weer wist aan welk gehypet groepje ik hierbij moest denken. Bleek Snow Patrol te zijn. En van die cd die ik toen kocht - de druk van de massa! - kan ik me ook nog maar enkel Chasing Cars herinneren. Ah, en Shut Your Eyes, sta ik hier een beetje te liegen. Nummer is aangenaam, maar van zodra het afgelopen is ben ik het alweer vergeten.
2. Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) // Gisteren net The Last Emperor in de bus gekregen, toevallig door dezelfde meneer gecomponeerd. Nog niet opgezet, daarvoor moet ik in een soundtrack-stemming zijn. Ik vind dit best prima, heb ook weinig moeite met de afwezigheid van beelden. Het is alleen een beetje storend dat de strijkers en de vocalen dezelfde melodie volgen. Vanaf 3:40 wordt het pas écht mooi, hoewel het allemaal toch nét iets spannender had gemogen.
3. Otis Spann - Half Ain't Been Told // heel erg basic, en zodanig puur dat dit enkel kan overtroffen worden door een oud mannetje met een kapotte gitaar en een luizige hond. Tuft op een gezapig tempo verder. Cool.
4. 77 Bombay Street - 47 Millionaires // En dan klinkt deze opgewekte vrolijkheid plots wel heel erg misplaatst na dit rustige trio. Maar dit is van alle 4 de nummers waarschijnlijk wel degene die het meeste kans maakt om door mezelf spontaan opgezet te worden.

5-3-4-6

Deadline 23-10 18.00

4.

Tiger Lou - Odessa (7)
Sfeervol nummer, goede zanger. Iets meer ontwikkeling had niet misstaan. Of misschien een kwestie van vaker beluisteren?

Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) (6)
Mooie muziek, maar hier moeten we streng zijn. Sakamoto kopieert Anton Bruckner zonder daar veel aan toe te voegen.

Otis Spann - Half Ain't Been Told (7,5)
Ha, deze ronde laat ik zowaar een bluesnummer winnen. Rammelend spel op een rammelende piano, daar wordt een mens vrolijk van.

77 Bombay Street - 47 Millionaires (6)
Dit gaat snel vervelen vrees ik.

6-3-5-6

1. Tiger Lou - Odessa 7,6
2. Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) 6,8
3. Otis Spann - Half Ain't Been Told 7,4
4. 77 Bombay Street - 47 Millionaires 6,5

1. Tiger Lou - Odessa
Odessa, een havenstad in Oekraïne. Maar dus ook een nummer van Tiger Lou, mij geheel onbekend, maar eigenlijk meteen bemind. Erg mooi dus, op z'n eigen manier. Het klinkt in zekere zin donker, onheilspellend zelfs, niet van deze tijd in ieder geval. Terwijl het nummer dus gewoon uit 2008 stamt en zeer recent is. Apart. Ja, deze mag wel een ronde verder.

2. Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits)
Kijk eens aan, een score. Natuurlijk klinkt het filmisch, en roept het allerlei beelden in me op - al heb ik de film in kwestie nog nooit gezien. Sakamoto blijkt redelijk goed te zijn in het vasthouden van een bepaalde spanning, maar geen meester. Maar 't is allemaal best mooi.

3. Otis Spann - Half Ain't Been Told
Blues, het zal toch wel zo goed als altijd mijn goedkeuring kunnen wegdragen. Vooral dit soort stijlvolle, authentieke blues van Otis Spann. Hij onderscheidt zich door te focussen op piano, en niet op gitaar. Zijn pianospel is de ideale ondersteuning voor zijn stem. Het is geen Howlin' Wolf of zo, maar wel een artiest die weet wat ie doet. Fraai nummer.

4. 77 Bombay Street - 47 Millionaires
Pretentieloze folkrock uit Zwitserland. Doet me vaag denken aan Cocoon, al vind ik van hen bijvoorbeeld 'Dolphins' een pak, pak beter. Allesbehalve moeilijke muziek, hitgevoelig, zeker nu, met o.a. Mumford & Sons en Of Monsters and Men die de ether kapen. Dit liedje verdient wel eens wat speeltijd op de radio, maar ik ga er nou niet in het bijzonder nog eens naar luisteren, die neiging heb ik wel. Prima, meer niet.

7-3-6-6

1. Tiger Lou - Odessa 8,5
Zeer goed en rustig opgebouwd nummer, maar ook weer niet te traag. Ik snap de Chasing Cars associatie wel, maar met evenveel recht zou je hier kunnen denken aan iets van Steven Wilson. Vooral het eerste deel dan. Later verschuift het nummer enigszins, maar dat is op dat moment ook zeer welkom. Maar eens op zoek gaan naar meer van deze mij onbekende Zweden.

2. Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) 7,5
Filmmuziek staat natuurlijk vooral in dienst van de beelden, als ondersteuning dan wel juist als contrast. Deze score blijft ook zonder de bijbehorende beelden goed overeind. Wel heb ik de hele tijd het idee dat er op zijn minst geciteerd wordt uit reeds bestaand klassiek werk. De door Svendra aangehaalde Bruckner zou mij niet verbazen, maar leidt niet direct tot een aha-erlebnis. Ook al omdat ik nou niet héél erg bekend ben met de oude Anton. Hoe dan ook, een prima nominatie ook die pech heeft in een sterk groepje te openen. Mag van mij wel naar de herkansing.

3. Otis Spann - Half Ain't Been Told 8,0
Ja, ook ik val hier voor de rammelende piano. Zijn stem leent zich overigens ook prima voor dit soort oude blues. Had tot mijn schande nog nooit van de goede man gehoord, maar kan zich wat mij betreft meten met de grote namen in het genre.

4. 77 Bombay Street - 47 Millionaires 7,0
Op zich een heel leuk nummer, dat in andere ladders moeiteloos een punt gehaald zou hebben, maar bij deze concurrentie valt toch wel op dat het allemaal minder origineel is qua muziek. Overigens ook qua tekst en qua aankleding (hoewel we dat ongetwijfeld als eerbetoon moeten zien).

8-3-7-6

1. Tiger Lou - Odessa 6,5
2. Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) 7,5
3. Otis Spann - Half Ain't Been Told 7,8
4. 77 Bombay Street - 47 Millionaires 7,6

8-3-8-7

4.

Een aardig ingetogen plaat, maar wel eentje die totaal niet blijft hangen. Misschien komt dat nog. Ik geef deze de voorkeur van de twijfel boven 77BS, wegens vermeende groeipotentie.

2. Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) 5
Hier kan ik niet echt inkomen, het gaat zelfs compleet langs me heen. Ik hoorde laatst Bibo no Aozora van Sakamota (van de soundtrack van Babel) en dat deed me veel meer.

3. Otis Spann - Half Ain't Been Told 8
Het sterkste nummer uit deze ronde, van een andere Otis die dood is. Dit doet me veel meer dan de bluesplaat van een paar ronden geleden. Als je je ogen sluit waan je je in dezelfde ruimte als waar de man staat te spelen. Mooi puur en intiem nummer.

4. 77 Bombay Street - 47 Millionaires 6,5
Dit zit voor mijn gevoel een beetje in de folkhoek van Mumford & Sons en aanverwanten die nu zo populair is. Het is wel een vlot en opgewekt nummer, maar ook iets teveel rechttoe rechtaan om echt te overtuigen.

9-3-9-7

4.

2. Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) 5,5
3. Otis Spann - Half Ain't Been Told 8
4. 77 Bombay Street - 47 Millionaires 5

10-3-10-7

Deadline 23-10 18.00

4.

1. Tiger Lou - Odessa 5
2. Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) 5,5
3. Otis Spann - Half Ain't Been Told 8,5
4. 77 Bombay Street - 47 Millionaires 3

10-4-11-7

Voor mij een herhaling van de vorige ronde; teken aan de wand dat oude blues hier weer de knikkers moet redden.

Deadline 23-10 18.00

4.

Tiger Lou – Odessa 6
Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) 5,5
Otis Spann - Half Ain't Been Told 7,5
77 Bombay Street - 47 Millionaires 5

Tiger Lou – Odessa
Mooie tekst, dat wel, maar verder op het eerste gehoor niet zo spannend. Maar ik ben niet helemaal zeker van mijn zaak... Het nummer houdt zich in deze battle wel moeiteloos staande.

Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits)
Dit glijdt volledig langs me heen. Sakamoto heeft veel mooiere muziek gemaakt.

Otis Spann - Half Ain't Been Told
Kijk, sigaretje erbij, vette en oprechte blues, op zijn veertigste dood aan leverkanker. Dat heeft dit topic nodig! Ik sluit me dan ook aan bij het gloednieuwe spreekwoord van Oldfart.

77 Bombay Street - 47 Millionaires
Het soort gezelli-folk waar ik niets mee heb. Die grijns van de zanger

11-4-12-7

Deadline 23-10 18.00

4.

1. Tiger Lou - Odessa 9
2. Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) 6
3. Otis Spann - Half Ain't Been Told 7
4. 77 Bombay Street - 47 Millionaires 7,3

12-4-12-8

Deadline 23-10 18.00

4.

1. Tiger Lou - Odessa 8
2. Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) 6,5
3. Otis Spann - Half Ain't Been Told 7
4. 77 Bombay Street - 47 Millionaires 8

13-4-12-9

Deadline 23-10 18.00

DjFrankie (moderator)
Eindstand:

1. Tiger Lou - Odessa 13pt 7,06 gem
2. Otis Spann - Half Ain't Been Told 12 pt 7,47 gem
3. 77 Bombay Street - 47 Millionaires 9 pt 6,73 gem
4. Ryuichi Sakamoto - Little Buddha (Acceptance - End Credits) 4 pt 6,5 gem

5.

Een voor mij wat mindere ladder

1. Margot -Voci Giaga 3,0
Emotieloze muziek wat mij totaal niet aanspreekt en veel te lang.

2. The Snake Corps - Science Kills 7,0
Beste nummer van de 4.

3. APB - Danceability 6,0
jaren 80 niet bijzonder en vaak beter gedaan

4. Stargazing Project - Different Shoulders. 6,5
Wel een bijzonder nummer, dromerig, maar de zanger spreekt mij totaal niet aan.

0-1-0-1

Deadline : 24-10 18.00 uur

5

Margot - Voci Giaga: Ik moet hierbij erg sterk aan Life In A Day van Simple Minds denken, en die is een stuk beter (5,5)
The Snake Corps - Science Kills: Standaard wave; niks vernieuwend, wel leuk. (8,5)
APB – Danceability: Ook hierbij moet ik aan een ander nummer denken; Need You Tonight van INXS. Alleen is dit nummer een stukje ouder, en net zo dansbaar. (9)
Stargazing Project - Different Shoulders: Aangenaam verrast, mooi nummer van eigen bodem (9)

0-1-1-2

5.
* Margot - Voci Giaga 4,0
Dit blijft erg lang relaxed, de vocale bijdrage halverwege geeft enige variatie, maar dat is dan ook alles
* The Snake Corps - Science Kills 7,3
't Is uit de 80"s en 't klinkt als de 80"s (soms lijkt het alsof ik Love like Blood op de achtergrond hoor). Gewoon een leuk nummer (heb 'm maar even op spotify opgezocht, vond de youtube-audio niet best)
* APB - Danceability 7,0
Dance, funky gitaartje (eeeeh inxs, wie was eerder?) Niet onaardig, maar duurt wel wat lang (is dit de uitgerekte versie?)
* Stargazing Project - Different Shoulders 7,1
Sloom begin, geen onaardig nummer dat gelukkig nog wel opbloeit en net een punt meeneemt

0-2-1-3

DjFrankie (moderator)
5.
Margot -Voci Giaga 5,7
Dit is ook niet aan mij besteed, leuk ritme, maar vreselijke " zang"
The Snake Corps - Science Kills 8
Stoepkrijt tipte me dit onlangs, uit vervlogen tijden maar wel lekker
APB - Danceability 7,8
Is verwachte hier een dance nummer, ook weer early 80's zo te horen, met funk invloeden
Stargazing Project - Different Shoulders.7,5
Jammer van het te lange intro daarna erg interessant

0-3-2-3

5.

1. Margot - Voci Giaga 9
Met zo'n melodie als hier heb je geen vocalen meer nodig, zelden zo'n sprookjesachtige melodie gehoord. Het doet me denken aan de boeken van Tolkien en Lewis Caroll. Muzikaal verder ook dik in orde. Mooi gevoelig nummer, maar ik ben sowieso wel een fan van jaren '70 kraut-/spacerock en daar borduurt dit wel op voort.

2. The Snake Corps - Science Kills 6
Typische 80's wave en daar heb ik wel iets mee. Dit steekt ook vakkundig in elkaar, maar heeft niet iets bijzonders opvallends waardoor ik het zal blijven opzoeken. Gaat eigenlijk ook te lang door.

3. APB - Danceability 8
Een nummer als dit doet me meteen een halfje van de voorganger afhalen, want dit is pas echt mijn kopje wave. Hoekig en dansbaar. Doet me denken aan A Certain Ratio, maar doet er niet voor onder. Nadeel is wel dat de laatste drie minuten niet veel meer toevoegen.
Drie jaar ouder trouwens dan "Need You Tonight", zie ik.

4 Stargazing Project - Different Shoulders 4
Muzikaal best sfeervol, maar de vreselijke zang verpest het voor mij.

1-3-3-3

5.

Margot -Voci Giaga (6,5)
Mooi begin. De vocals halen het hele nummer finaal onderuit en daarna geloof ik het wel. Zonder zang had het een 8+ kunnen zijn.

The Snake Corps - Science Kills (7,3)
Voor een niet-kenner van het genre lastig te beoordelen. Het lijkt me beter dan de meeste nummers van The Smiths.

APB - Danceability (7,8)
Dit is lekker dansbaar.

Stargazing Project - Different Shoulders (8,5)
Lekker psychedelisch nummertje. Heel in de verte hoor ik hier Nick Cave in terug.

1-3-4-4

5.
Margot -Voci Giaga 8,5
The Snake Corps - Science Kills 6
APB - Danceability 7,5
Stargazing Project - Different Shoulders. 6,5

- Margot -Voci Giaga
Prachtige sounds prachtig opgebouwd. En daarmee heb je eigenlijk je checklistje compleet afgevinkt om van een magistraal nummer te kunnen spreken. De muziek knoopt subtiel van de ene verrassing in de andere, doet je onderuitzakken, kan evengoed een feestje op z’n laatste gezellige benen laten lopen, bevat knipogen naar de gouden discotijd, klinkt tegelijk vandaag nog erg relevant. Mooiste ontdekking dusver!
- The Snake Corps - Science Kills
Het stak er vast in de 80’s al niet bovenuit, dus waarom zou het dat nu wel doen? Wat niet wegneemt dat het lekker pittig is gebracht en daardoor niet gaat vervelen. Of ik er ook echt plezier aan beleef is dan nog iets anders, maar kom...
- APB - Danceability
Toffe percussie en heerlijke bassen, alsof de heer Larry Graham zelve een end staat weg te plukken! Zang klinkt nu een beetje kleurloos (zo leek iedereen te zingen in die dagen), de melodie is wel aardig, maar het draait hier vooral om de groove en die zit goed strak!
- Stargazing Project - Different Shoulders.
Het klinkt een beetje ‘off’, de combinatie aan instrumenten. En dan die zanger erop... En voor je goed en wel beseft wat er gaande is, is het nummer voorbij. Nou ja, ergens heeft het me toch wel geboeid. Fijn luisteren, al zal een heel album van dit project het toch ook niet helemaal zijn vrees ik.

2-3-5-4

5.

- Margot -Voci Giaga
Nietszeggend, kil, te simpel, gevoelloos: 1,5

- The Snake Corps - Science Kills
Mager: 5

- APB - Danceability
Bleef toen al niet echt hangen: 6

- Stargazing Project - Different Shoulders.
Pink Floyd refreintje: 5,1

2-3-6-5

5.
Margot -Voci Giaga (3,0)
The Snake Corps - Science Kills (5,0)
APB - Danceability (3,5)
Stargazing Project - Different Shoulders (4,0)

2-4-6-6

Dit was wel de slechtste alternatieve ladder ooit

2MY
5.
1. Margot -Voci Giaga 7,5
2. The Snake Corps - Science Kills 6
3. APB - Danceability 6
4. Stargazing Project - Different Shoulders.6,2

1. Margot -Voci Giaga // heerlijk kille en simpele electro-disco. Kan zo op de soundtrack van Vanilla Sky of andere films uit het betere sciencefiction-genre.
2. The Snake Corps - Science Kills // ik moet hier afwisselend aan Simple Minds en De Kreuners (Jongens Hebben Geluk) denken. Het resultaat vind ik te weinig bijzonder om punten te pakken in deze ronde.
3. APB - Danceability // redelijk plastiek met een riedeltje dat mij aan andere disco-hits doen denken die terecht wél klassiekers zijn geworden. Wat niet wil zeggen dat ik het deze jongens niet toewens, maar ook deze nominatie springt er niet onmiddellijk uit.
4. Stargazing Project - Different Shoulders. // net boeiend genoeg voor het tweede punt, hoewel ik toch redelijk op m'n honger bleef zitten...

3-4-6-7

5.
Margot -Voci Giaga 7,5
Lekker zoete electro. Die vocalen maken het wel een beetje melig.

The Snake Corps - Science Kills 6,5
Met name de zanger mist iets om dit te laten beklijven.

APB - Danceability 7,5
Doet zijn naam eer aan, fijne funky wave. Wel wat repetitief voor zo'n lang nummer. Inderdaad opvallend, drie jaar voor Need You Tonight, al kan ik op het web niet direct een link tussen beide nummers vinden.

Stargazing Project - Different Shoulders 7,0
Ook interessant dit, al doet de stem nogal geforceerd aan. Een "maniertje".

4-4-7-7

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:09 uur

geplaatst: vandaag om 14:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.