MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
1. Margot - Voci Giaga 7,4
2. The Snake Corps - Science Kills 6
3. APB - Danceability 6,6
4. Stargazing Project - Different Shoulders 6,9

1. Margot - Voci Giaga
Dit nummer vind ik dus gewoon goed. Mag het? Kil, ja. Emotieloos? Neen. Eerder onderhuids pruttelend. Dit nummer gaat ergens naartoe, alleen weet ik zelf nog niet goed wat de eindbestemming is. In ieder geval, mooi nummer, een mening die zeker niet iedereen met me deelt, zo blijkt.

2. The Snake Corps - Science Kills
Typische new wave. De zang heeft een donker randje, zoals je wel meer hoorde in die tijd, van het nummer zelf ben ik evenwel niet helemaal kapot. New wave is niet mijn favoriete uithoek in de muziekwereld, maar ik kan het wel pruimen. Een voldoende heeft dit dus wel verdiend, enkel jammer dat ik het niet spannend genoeg vind.

3. APB - Danceability
Cool nummer. Het heeft een lekkere groove, die goed blijft hangen. Het duurt me wel wat te lang allemaal..

4. Stargazing Project - Different Shoulders
Vreemd nummer. Er zit evolutie in, zowel in het nummer zelf als mijn ervaring. Het begint matig, ik erger me een beetje aan de zang. Maar door het gebruik van toepasselijke instrumenten wordt er kortstondig een bedwelmend sfeertje gecreeërd, zoals Pink Floyd dat kon. Inderdaad, het nummer is gedaan voor je er erg in hebt, maar ik moet toch besluiten dat dit niet slecht is. Interessant, en nog uit Nederland ook.

5-4-7-8

1. Margot - Voci Giaga 5,3
2. The Snake Corps - Science Kills 6,3
3. APB - Danceability 6,5
4. Stargazing Project - Different Shoulders 6,7

1. Margot - Voci Giaga
Aardig maar net niet spannend genoeg...een nipte voldoende ware het niet dat de vocalen die er later bijkomen doen er bij mij geen goed aan doen en het nummer omlaag trekken ipv omhoog.

Het is al verschillende malen gezegd en ik sluit me daar bij aan, een standaard wave nummer en helaas is de zanger dat ook. Het past in principe wel in mijn straatje alhoewel het ook wel ietsjes korter had gemogen.

3. APB - Danceability
Funky wave nummertje, niets wereldschokkends, het zal ook niet echt blijven hangen maar toch net iets leuker dan het voorgaande nummer.

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe of waar ik dit nu moet plaatsen...het intrigerend me wel ondanks dat ook hier de zang het nummer niet echt een positieve impuls geeft. Voordeel vd twijfel maakt hiervan een nipte winnaar van deze ronde.

Maar al met al viel deze ronde niet mee.

5-4-8-9

1. Margot - Voci Giaga 7,0
Het helpt wel als je even probeert de vocalen niet als zang te horen, maar dan nog is het het minste geluidje uit het geheel. Geeft wel extra variatie aan een nummer dat toch al vrij gevarieerd is. De zeven minuten zijn om voor je er erg in hebt en dat is natuurlijk een goed teken. Toch, zonder stemmen zou het een half puntje meer zijn, met goede vocalen zelfs wel een heel punt. Jammer.

2. The Snake Corps - Science Kills 6,5
Nummer is zeker niet slecht en de zanger behoort volgens mij zelfs tot de betere van het genre, maar echt onderscheidend is het toch ook niet. Meer dan een zes, minder dan een zeven. Ok, dan weet ik het.

3. APB - Danceability 6,5
Leunt iet te veel op het INXS avant la lettre riedeltje en dat is toch echt te weinig voor acht minuten. Doet me trouwens ook aan iets anders denken. Zou haast denken iets Nederlands. Hoe dan ook, niet beter of slechter dan die van Snake Corps, dus ook dat is makkelijk.

4. Stargazing Project - Different Shoulders 7,0
Helemaal overtuigen doet dit me niet al wordt er op zich een aardige sfeer neergezet. Af en toe lijkt het wel of men er een beetje naast zit. Of zou dat expres gedaan worden om ons bij de kladden te pakken. Zang is ook hier niet zo best. Maar intrigerend genoeg om ook een puntje te krijgen.

6-4-8-10

1. Margot - Voci Giaga 7,5
2. The Snake Corps - Science Kills 5
3. APB – Danceability 7
4. Stargazing Project - Different Shoulders 6,4

1. Margot - Voci Giaga
Lekker dit. Na de eerste 20 seconden ergernis begint het riedeltje te amuseren en houdt daarmee niet meer op. Kan hier de hele avond naar luisteren.

Op alle fronten middelmatig.

3. APB - Danceability
Je maakt mij niet wijs dat Robert Smith dit niet in op had staan toen hij Hot! Hot! Hot schreef. Of ben ik de enige die dat hoort? Lekker nummer in ieder geval, slappende bas, swingt als een trein. Iets te lang, dat wel.

Lekker sfeervol, maar het nummer landt al weer voor het goed en wel van de grond is. Abrupte landing ook, niet mooi.

7-4-9-10

5

1. Margot - Voci Giaga 7
2. The Snake Corps - Science Kills 5
3. APB – Danceability 4
4. Stargazing Project - Different Shoulders 5,5

Geen goede ronde voor mij. Alleen Margot is te pruimen.

8-4-9-11

1. Margot - Voci Giaga 8,5
2. The Snake Corps - Science Kills 6,0
3. APB – Danceability 6,5
4. Stargazing Project - Different Shoulders 5,5

1. Margot - Voci Giaga
Zeer boeiend nummer, met veel variatie. Gewoon erg fijn, ook de zang heeft wel wat. Hierbij sluit ik me aan bij Nick met kleine aanpassing: Kil, wellicht. Emotieloos? Neen. Toffe nominatie.

An sich vond ik 't best prima - ook de zanger, totdat 'ie aan gaat zetten (alhoewel sterk uitgedrukt) want dat stukje vind ik 'n stuk minder. Dan is 't wat net-niet, wellicht. De coupletten vind ik wel erg goed, eigenlijk. Jammer dat dan het andere deel minder bevalt. Die refreintjes, meh.

3. APB – Danceability
Eensch met veel mensen die hier zich al over hebben uitgelaten: eigenlijk best wel leuk, fijne groove, maar 't duurt dan toch echt te lang om te blijven boeien. Na vier minuten dwaalde m'n aandacht al wat af, en dat was pas op de helft.. Kort maar krachtig had wellicht meer volstaan, maar misschien is de lengte wel nodig om goed te kunnen swingen, of iets. Swingen met opbouw. Toch had er dan weer meer opbouw in het nummer moeten zitten, en zo lukt 't me niet mezelf alsnóg naar een goed beoordeling te lullen, en ben ik niet van mijn argument overtuigd. Ofwel, het blijft haken op een 6 die meer dan een 6 had kunnen zijn.

Sshhhhhh drup, shhhhh, drup, meh, meh, meh, meh, meh, meh, hijg, meh, meh, meh, meh, meh plahaayyy, goodbye, hijg, ploing ploing, weinig overtuigende Nick Cave, mindere en onbezeten Nick Cave, weinig overtuigende Nick Cave, shhh, shhh, hhhhhh, drup, shh, drup

9-4-10-11

1. Margot - Voci Giaga. Nogal monotoon,de vocalen zijn niet echt overtuigend(6)

2. The Snake Corps - Science Kills. The Snake Corps kent weinig geheimen voor mij want Flesh on Flesh staat bij mij in de platenkast.(8,3)

3. APB – Danceability.Dance met een lekkere groove.(6,5)

4. Stargazing Project - Different Shoulders. Frank Weyzig bekend als de ex gitarist van Clan Of Xymox en Remco Hellers bezorgden bij mij tijdens de eerste luisterervaring een aangename verrassing.En dat afkomstig van eigen bodem .Prima vocalen bovendien.Wel jammer van het wat abrupte einde inderdaad(8,6)

9-5-10-12

Ik vraag me af: dat hele abrupte einde, is dat de schuld het lied zelf, of is dat de poster van het filmpje?

5.

Margot -Voci Giaga 6,7
The Snake Corps - Science Kills 6
APB - Danceability 7,5
Stargazing Project - Different Shoulders. 7

9-5-11-13

Deadline : 24-10 18.00 uur

Masimo schreef:
Ik vraag me af: dat hele abrupte einde, is dat de schuld het lied zelf, of is dat de poster van het filmpje?

Geen idee .Heb zelf de cd niet in mijn bezit.,maar vermoedelijk ligt het aan de uploader(Frank Weyzig himself)

5.

Margot -Voci Giaga 6,7
The Snake Corps - Science Kills 8,5
APB - Danceability 6,9
Stargazing Project - Different Shoulders. 7,4

9-6-11-14

Deadline : 24-10 18.00 uur

DjFrankie (moderator)
Eindstand:

Gemiddeldes zijn erg laag

5.
1 Stargazing Project - Different Shoulders 14 pt gem: 6,62
2 APB - Danceability 11 pt gem: 6,7
3 Margot -Voci Giaga 9 pt gem: 6,19
4 The Snake Corps - Science Kills 6 pt gem: 6,51

6.
* Florent Pagny – La Folie d'un Ange 6,8
Muzikaal prima nummer, de zang had van mij minder "agressief" gemogen wat de score verlaagt
* The Asteroid #4 - The Unknown 9,0
Een beetje retro: een Beatlesk ritme en zangmelodie, relaxte opbouw, blazers die het een volle sound geven en krakende gitaren die de retro sound compleet maken
* Adorable - Sunshine Smile 7,4
Nummer dat je vaker moet horen, in het begin even wennen, het tweede deel is m.i. het beste
* Portugal, The Man - All Your Light 5,5
Vermoeiend nummer voor mij, ik kan er helaas niet zo veel mee.

0-1-1-0

Deadline: 25-10 18.00

DjFrankie (moderator)
6.
Florent Pagny – La Folie d'un Ange 6,5
Bij deze folk had de zanger zich inderdaad minder explosief mogen uiten, maar misschien hoort het bij de tekst (ik versta weinig Frans)
The Asteroid #4 - The Unknown 7,8
Psychedelische rock in idd tradtie van eind jaren 60 , prettige zanger (lijkt ergens op Damon Albarn van Blur), ik moest alleen (te lang) wachten op het knallen. Die kwam wel maar wel laat.
Adorable - Sunshine Smile 8,5
Mijn eerste nominatie deze ronde, stukje heerlijke britpop uit begin jaren 90, dit nummer deed me meteen de verzamelaar aanschaffen
Portugal, The Man – All Your Light 7,7
Lekker nummer maar vooral geweldig filmpje, ik ben wel bekend met deze band, vind dit ook zeker niet verkeerd, allerlei stijlenhoor je hierin.

0-2-2-0

6.

* Florent Pagny – La Folie d'un Ange (7)
Franse rock in de stijl van Noir Désir en Mickey 3D. En om op DJFrankie zijn vermoeden dat het bij de tekst hoort te antwoorden... ik denk het! Dit heb ik er althans van begrepen: Hij vergelijkt zichzelf met een engel die de mensen wou verblijden met zijn zotte liedjes, maar de anderen vinden hem maar een dwaze dromer en geven hem het gevoel dat hij geen betekenisvolle rol speelt in de samenleving. Daardoor geraakt hij in een soort van isolement. Hij begrijpt niet waarom de mensen zoveel moeite doen om hem af te breken en dat maakt 'm dan weer kwaad. "Als jullie het allemaal niet lusten, laat me dan tenminste toch gewoon mijn ding doen", lijkt zijn kreet.

* The Asteroid #4 - The Unknown (8)
The Beatles zijn al genoemd door Salvatore, maar dit nummer doet mij nog meer aan The Byrds denken. Hedendaagse band die teruggrijpt naar de jaren '60, het is misschien allemaal al eens gedaan, maar ik vind het toch heel lekker klinken.

* Adorable - Sunshine Smile (9)
Deze kende ik natuurlijk al. Bekend nummer ook in het britpop genre en shoegaze op z'n best.
Hun beste nummer ook wat mij betreft (en velen met mij waarschijnlijk).

* Portugal, The Man - All Your Light (5)
Dit is mij ook een beetje te druk bij momenten. 't Doet mij een beetje aan The Mars Volta denken en daar ben ik ook al niet echt een fan van. De videoclip die erbij hoort is wel tof!

Wat ik me afvraag, hoe spelen jullie het toch klaar om een song te raten net een nauwkeurigheid van 1 ten 100? Teach me!

0-3-3-0

6.
Florent Pagny – La Folie d'un Ange 6,5
Zo'n nummer waar je een accordeon bij denkt, en dan komt ie ook. Hij doet misschien net iets te hard zijn best.

The Asteroid #4 - The Unknown 8,0
Puike gruizige retro, Dandy Warhols enzo met blazers. Vet einde ook.

Adorable - Sunshine Smile 8,0
Prettig om bij naar de schoenen te kijken. Naar het einde toe schakelen we nog een tandje bij met een genretyperende geluidsmuur. Net als Freddze heb ik deze volgens mij vaker gehoord, maar bekend is een relatief begrip

Portugal, The Man – All Your Light 7,5
Dit klinkt behoorlijk intens. De vocalen zijn op het randje, maar mits met mate geconsumeerd goed te smaken.

0-4-4-0

freddze schreef:
Wat ik me afvraag, hoe spelen jullie het toch klaar om een song te raten net een nauwkeurigheid van 1 ten 100? Teach me!

Het is niet zo moeilijk hoor, gewoon twee cijfertjes na de komma ipv één.

6.
Florent Pagny – La Folie d'un Ange (7,5) Dit pakte me niet onmiddellijk en ik was het eens met de kritiek dat de zang wat minder had gekund. Bij nadere beluistering constateer ik dat muziek en zang gelijk opgaan en vind ik het fraaier dan ik eerst dacht.

The Asteroid #4 - The Unknown (7,3) Ik kan er met plezier naar luisteren. Toch is het naar mijn smaak veelste soft. De associatie met sixties psychedelica zou ik niet zomaar leggen.

Adorable - Sunshine Smile (7,5) Lekker nummer, dat wel wat korter had gekund. Het rustige tussenstukje is nergens goed voor.

Portugal, The Man – All Your Light (8,0) Het filmpje kan me niet boeien. Wel een mooi psychedelisch nummer! Sound doet me denken aan de Scissor Sisters.

Lastig; de uitleg van freddze geeft de doorslag:

1-4-4-1

Florent Pagny – La Folie d'un Ange : Muzikaal sterker dan de zang, maar niet verkeerd. (7,8)
The Asteroid #4 - The Unknown: Toch wel een mooi eigen Shoegazer geluidje. (8)
Adorable - Sunshine Smile: Al lang bekend met dit nummer; ik heb het album dan ook in bezit. Prachtig (9,3)
Portugal, The Man – All Your Light: Niet zo’n grappige clip; nummer boeit mij niet geheel (7)

1-5-5-1

6.
Florent Pagny – La Folie d'un Ange 5
The Asteroid #4 - The Unknown 5,5
Adorable - Sunshine Smile 6
Portugal, The Man – All Your Light 8

1-5-6-2

6.
Florent Pagny – La Folie d'un Ange
Veel hartezeer en emotie, op 't randje van over Le top: 7

The Asteroid #4 - The Unknown
De zang blijft een beetje achter bij het instrumentale; mild sixties psych sausje met af en toe een Dinosaur Sr. riffje. M.a.w..: 't gaat wel 6,5

Adorable - Sunshine Smile
Eindelijk weer wat ballen in de soep, ook al zijn ze wat klein: 6,8

Portugal, The Man – All Your Light
Muziek gaat wel, clip erg ver gezocht en vervelend : 7,1

2-5-6-3

2MY
6.
1. Florent Pagny – La Folie d'un Ange 7,4
2. The Asteroid #4 - The Unknown 7,2
3. Adorable - Sunshine Smile 7,2
4. Portugal, The Man – All Your Light 8

1. Florent Pagny – La Folie d'un Ange // Franstalige zangers hebben dikwijls een zekere rauwheid in hun zang - Arno en Patrick Bruel zijn daar andere, voor mij bekendere, voorbeelden van - en dat trekt me wel. Franse chanson is ook het enige genre dat echt wel wegkomt met een accordeon. Enfin soit: warm en rauw nummer dat voor een keer te snel gedaan is.
2. The Asteroid #4 - The Unknown // zeer degelijke poprock met idd neigingen naar Blur in de vocalen en R.E.M. in de gitaren. Klinkt wel oke!
3. Adorable - Sunshine Smile // ik val in herhaling, maar dit is toch ook weer Blur? Gelukkig voor mezelleve ben ik wel een liefhebber van britpoppy gitaargeluiden. De versnelling op het einde heeft zo'n beetje hetzelfde effect als Roses van dEUS: perfect om half-comateus tegen de muur van het jeugdhuis te liggen om half 2 's nachts.
4. Portugal, The Man – All Your Light // dit issem: de winnaar van deze ronde! Geweldige track, zelfs zonder clip... Geen idee wat de houdbaarheid hiervan is - ik hoop deze nog te kunnen testen een volgende ronde - maar wat mij betreft is deze zo door

3-5-6-4

6.
Florent Pagny – La Folie d'un Ange (9,6) magnifieke chanson
The Asteroid #4 - The Unknown (7,1) klinkt goed
Adorable - Sunshine Smile (7,0) ook niet slecht
Portugal, The Man – All Your Light (8,8) mooie ontdekking, klinkt lekker

Prima ladder!

4-5-6-5

6.
Florent Pagny – La Folie d'un Ange (5,5)
The Asteroid #4 - The Unknown (7,5)
Adorable - Sunshine Smile (7,8)
Portugal, The Man – All Your Light (7,9)

4-5-7-6

6.
Florent Pagny – La Folie d'un Ange (7,5)
Krachtige stem, krachtig nummer.

The Asteroid #4 - The Unknown (5,5)
Behalve het vuile gitaargeluid kan dit me niet boeien.

Adorable - Sunshine Smile (6,0)
Vrij gemiddeld en ook iets te lang.

Portugal, The Man – All Your Light (7,5)
Interessant nummer waarin een hoop gebeurt.

5-5-7-7

1. Florent Pagny - La Folie d'un Ange 6,7
2. The Asteroid #4 - The Unknown 6
3. Adorable - Sunshine Smile 6,5
4. Portugal. The Man - Al Your Light 7,4

1. Florent Pagny - La Folie d'un Ange
Aardig nummer, die accordeon hoor je inderdaad al van tevoren opdoemen. Niets mis mee.

2. The Asteroid #4 - The Unknown
Beetje zoutloos nummer, als ik eerlijk moet zijn. Aardige melodie, maar het mist toch iets. Wat peper.

3. Adorable - Sunshine Smile
Aardige britpop, zich onderscheiden van de rest doet het echter niet. Misschien iets te lang, zoals Svendra zegt.

4. Portugal. The Man - All Your Light
Dit is een nummer dat wel veel verschillende hoeken uitgekatapulteerd wordt, en ik vind het best geslaagd. De zang zou ik in veel gevallen niet kunnen pruimen, maar net in dit nummer werkt het wel.

6-5-7-8

6.
Florent Pagny – La Folie d'un Ange 7
The Asteroid #4 - The Unknown 7
Adorable - Sunshine Smile 5,5
Portugal, The Man – All Your Light 7,5

- Florent Pagny – La Folie d'un Ange
Een opgepimpte chanson. Dreigt soms over de schreef te gaan, maar weet zich uiteindelijk toch te handhaven.
- The Asteroid #4 - The Unknown
Doet muzikaal denken aan heel veel anderen, wat niet altijd goed uitkomt, gezien het wel eens beter is gedaan door veel anderen. Toch aangenaam kabbelende psychedelica!
- Adorable - Sunshine Smile
Verdrinkt een beetje in zijn eigen herrie, terwijl de rustigere passages wel best goed aanvoelen. Niet helemaal goed gebalanceerd dus.
- Portugal, The Man – All Your Light
Nummer op zich is niet ontzettend bijzonder, maar de vloeiende uitwerking, met ook een mooi fris stemgeluid, maakt het wel interessant. Lijkt me een leuke artiest!

7-5-7-9

6.
Florent Pagny – La Folie d'un Ange (8,0)
The Asteroid #4 - The Unknown (7,7)
Adorable - Sunshine Smile (9,0)
Portugal, The Man – All Your Light (7,4)

8-5-8-9

6.

Florent Pagny – La Folie d'un Ange 5
Mooi zo, die accordeon, maar verder is deze powerchanson mij veel te dramatisch. Ben niet echt van de brulboeien, dus ben blij als het nummer voorbij is.

The Asteroid #4 - The Unknown 8
Een soort combinatie van The Shins (melodie) en Dandy Warhols (geluid) en dat bevalt me wel. Leuk nummer dat ik graag vaker hoor! Maar gezien de stand zal dat niet meer in dit spel zijn.

Adorable - Sunshine Smile 8
Deze kende ik al. Typische shoegaze met lekker open gitaarspel a la The Stone Roses. Hier kan je bij mij weinig mee fout doen.

Portugal, The Man – All Your Light 6,5
Bepaald niet onaardig, maar ik kan ook niet zeggen dat het beklijft.

8-6-9-9

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:58 uur

geplaatst: vandaag om 15:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.