MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Uitslag: Close finish kunnen we zeggen, en vrij hoge gemiddeldes.

1 Adorable - Sunshine Smile 9 pt gem: 7,47
2 Portugal, The Man – All Your Light 9 pt gem: 7,25
3 Florent Pagny – La Folie d'un Ange 8 pt gem: 6,92
4 The Asteroid #4 - The Unknown 6 pt gem: 7,25

16 deelnemers

7

Dark Dark Dark – Daydreaming: Ik vind dit wel een lekker nummer, moet aan Band Of Horses denken, maar dan natuurlijk met een zangeres. Wel dezelfde sfeer. (8,5)
Leon Redbone- Shine On Harvest Moon: Het is dan wel een naamgenoot, met het nummer heb ik niet zo veel. Is dit een Charleston? (5)
Absynthe Minded - Pretty Horny Flow: Ik ben bekend met deze band, en ze hebben betere nummers. (6)
Vaselyne – Eartbound: Dit nummer heeft wel iets; pakkend en sfeervol genoeg. (8)

1-0-0-1

Deadline 26-10 18.00

7.
Dark Dark Dark - Daydreaming (7,4) inderdaad lekker nummer
Leon Redbone - Shine on Harvest Moon (7,0) warm nummer
Absynthe Minded - Pretty Horny Flow (6,9) wel aardig
Vaselyne - Eartbound (6,0) gaat wel

2-1-0-1

Deadline 26-10 18.00

7.

Dark Dark Dark - Daydreaming 8
Niet iets dat ik nog niet eerder gehoord heb, maar toch doet me dit wel wat. Bijzondere stem en mooie uitbarsting aan het eind.

Leon Redbone - Shine on Harvest Moon 7,5
Klinkt volgens mij ouder dan het is, dit ragtime-liedje. Heel laidback en dat bevalt me wel. Het dwingt je tot luisteren en dan hoor je pas hoe aangenaam er gemusiceerd wordt. Lijkt me goede muziek voor bij de koffietafel.

Absynthe Minded - Pretty Horny Flow 8
En van de ragtime naar de swing jazz. Ook weer erg mooi. Dit doet me aan de eerste platen Andrew Byrd denken. Echt onmogelijk om hier stil te blijven zitten. Komt denk ik uit de tijd dat ik ze live heb gezien. Tegenwoordig zijn ze helaas niet meer zo interessant.

Vaselyne - Eartbound 7,5
Mooi donker wave-nummer, ingetogen en gevoelig gezongen.. Het lijkt wel alsof het hierna nog moet losbarsten, maar op zich zou ik een heel album in deze stijl ook niet erg vinden. Lekker rustgevend.

3-1-1-1

Deadline 26-10 18.00

(30,5 punten in totaal, de beste ronde tot nu voor mij)

1. Dark Dark Dark - Daydreaming 7,5
2. Leon Redbone - Shine on Harvest Moon 7,1
3. Absynthe Minded - Pretty Horny Flow 7,2
4. Vaselyne - Earthbound 5,6

1. Dark Dark Dark - Daydreaming
Erg mooi nummer vind ik dit. Toevallig heb ik hun nieuwste plaat klaar staan om te beluisteren, dankzij dit nummer schuift die plaat toch weer een beetje op in die lange lijst. Met name het pianospel draagt dit nummer, en als je er dan zo'n stem overheen kan draperen.. Dan scoor je altijd goeie punten bij mij!

2. Leon Redbone - Shine on Harvest Moon
En weer een mooi nummer. Het ademt authenticiteit uit, ragtime is natuurlijk een erg oud genre. Maar ik vind het eigenlijk niet gedateerd. Het had zo uit Boardwalk Empire kunnen komen, mits iets meer bravoure.

3. Absynthe Minded - Pretty Horny Flow
Ah, Absynthe Minded, één van m'n favoriete Belgische bands. Dit nummer is jazzy en swingt enorm, vooral dankzij het vioolspel. Maar ook de stem van Ostyn, die ik altijd bijzonder heb gevonden, zorgt ervoor dat het niveau hoog ligt. Aanrader, deze band, en dit nummer!

4. Vaselyne - Earthbound
Diepgaande zang, melancholische strijkers, maar het nummer is voorbij voor je er erg in hebt. En voor één keer is dat geen goed teken; het doet me weinig. Jammer. Toch een sterke reeks!

4-1-2-1

1. Dark Dark Dark - Daydreaming 5,3
2. Leon Redbone - Shine on Harvest Moon 6,8
3. Absynthe Minded - Pretty Horny Flow 7,8
4. Vaselyne - Earthbound 8,2

4-1-3-2

7.
Dark Dark Dark - Daydreaming 7,5
Leon Redbone - Shine on Harvest Moon 7
Absynthe Minded - Pretty Horny Flow 6,5
Vaselyne - Eartbound 6

- Dark Dark Dark - Daydreaming
Lichtvoetig, maar sfeervol genoeg uitgevoerd om te blijven plakken. De zang klinkt weer typisch, maar daarom niet echt minder. De rake drums steken mooi af tegen de serene strijkers. Het nummer weet het dromerige idee erachter wel te vatten!
- Leon Redbone - Shine on Harvest Moon
Komt niet helemaal goed binnen, maar dat zal vast het idee erachter zijn. Het had wel een oude Lomax-opname kunnen zien, niet helemaal zuiver op de band. Het nummer bevat ook een gelijkaardig traditional-gehalte, al klinkt het daarvoor net iets te anoniem. De hoes strookt dan weer totaal niet met deze muziekschets, wat Redbone wel intrigerend maakt...
- Absynthe Minded - Pretty Horny Flow
Hun grote hits vind ik erg goed, maar verder heb ik hen enkel nog maar kunnen betrappen op heel veel ‘aardigs’. En dit kan daar wel mee onder. Geinige song, plezant riedeltje, ludieke viool en nog voor deze zin afgetypt is het andere oor alweer uit.
- Vaselyne - Eartbound
Klinkt een beetje vies, met de sombere stem tegen het donkere gestrijk. Het schep wel een bepaalde mood, maar je moet als zelf in een gelijkaardige mood zijn om het echt te appreciëren. Verder niet slecht, maar net iets te zeurderig om het in een andere mood nog eens te proberen...

5-2-3-2

Deadline 26-10 18.00

7.

Lijkt op van alles en nog wat, maar niet onplezierig: 6,0

Een heel album trek ik niet, maar dit is mooi intiem gespeeld en gezongen: 8,4

Jeetje dat accent. Man ga vlaams zingen of zo. Daarom: 4

4. Vaselyne - Earthbound
Krijg aangename This Mortal Coil associaties....9,0

5-3-3-3

2MY
7.
1. Dark Dark Dark - Daydreaming 7,5
2. Leon Redbone - Shine on Harvest Moon 5,8
3. Absynthe Minded - Pretty Horny Flow 8
4. Vaselyne - Eartbound 7

1. Dark Dark Dark - Daydreaming // ik ben er nog niet helemaal uit of ik de imperfecties in de stem nu een plus- of een minpunt vind... Overigens klinkt het verder behoorlijk prima. Voorlopig het voordeel van de twijfel.
2. Leon Redbone - Shine on Harvest Moon // doet me denken aan Disney's Song of the South... pakt me niet echt, zal ik niet spontaan opzetten vrees ik.
3. Absynthe Minded - Pretty Horny Flow // de EP waar dit nummer van afkomstig is stond op op mijn shortlist voor deze editie van de alternatieve. Geweldig nummer, schitterende sound. Love the accent by the way.
4. Vaselyne - Eartbound // dit klinkt 'onaf'... goed teken dat ik naar meer hunker, maar ik heb het gevoel dat ik toch op m'n honger blijf zitten...

edit: de instrumentale versie die daarop volgt vind ik eigenlijk beter...

6-3-4-3

Deadline 26-10 18.00

7.
1. Dark Dark Dark - Daydreaming 7,2
2. Leon Redbone - Shine on Harvest Moon 5,0
3. Absynthe Minded - Pretty Horny Flow 5,8
4. Vaselyne - Eartbound 7,0

7-3-4-4

Deadline 26-10 18.00

2MY
Wat duurt het deze editie laaang vooraleer er een nominatie van mij langskomt...

Ergens midden volgende week pas... Geduld is een lastige zaak soms.

DjFrankie (moderator)
7.

Dark Dark Dark - Daydreaming 7,8
Vanavond beluisterd samen met users Radiomad en Maux. Alle 3 vinden we dit een goed nummer, Ligt prettig in het gehoor, en de stem (op het randje maar blijft binnen de lijntjes).
Leon Redbone - Shine on Harvest Moon 5,5
Kan hier weinig mee, dacht in eerste instantie ook aan een lid van de formatie Redbone, maar dat gevoel was al gauw weg. Echt een nummer voor de liefhebber
Absynthe Minded - Pretty Horny Flow 6,3
Weinig imponerend, mijn associatie is hierbij Stray Cats
Vaselyne - Eartbound 8,3
Heerlijk sfeervol dit, prachtige nominatie. Ook de strijkers in dit nummer, volledig toegevoegde waarde

8-3-4-5

Deadline 26-10 18.00

7.

Dark Dark Dark - Daydreaming 7
Leon Redbone - Shine on Harvest Moon 6,3
Absynthe Minded - Pretty Horny Flow 6,5
Vaselyne - Eartbound 6,2

9-3-5-5

Deadline 26-10 18.00

@ DjFrankie; grappig, wist niet dat Maurice en Marc al langer dan jij hier waren ingeschreven.

7.
Leon Redbone - Shine on Harvest Moon 7,5
Absynthe Minded - Pretty Horny Flow 7,5
Vaselyne – Eartbound 7

Dark Dark Dark - Daydreaming
Mooi pianospel, een zangeres waar je even aan moet wennen en die heel erg doet denken aan…? Wie helpt me? Mariska Veres lees ik bij het album, dat hoor ik niet. Ik weet niet of haar stem een album lang kan boeien…

Leon Redbone - Shine on Harvest Moon
Een dwarse gentlemen met goede eigen composities en vaak fraaie interpretaties van het Amerikaans muzikaal erfgoed. Eigenlijk zou hier een liveclipje bij moeten, maar vond geen mooie…Blijf hier maar eens gestresst bij.

Absynthe Minded - Pretty Horny Flow
Eigenlijk een logische vervolg op Redbone. Goeie band, jammer van het zwakke Engels. Heerlijk gespeeld, deze mogen door.

Vaselyne – Earthbound
Alweer die Frank Weyzig. Interessante track, maar ik vind de zang wat te monotoon en de aandacht verslapt toch na een minuutje.

9-4-6-5

Deadline 26-10 18.00

7.
* Dark Dark Dark - Daydreaming 8,2
Goed nummer, mooie zang, lekkere muziek
* Leon Redbone - Shine on Harvest Moon 6,0
Melig, oubollig. Niet erg om eens te horen, maar verder ook niet
* Absynthe Minded - Pretty Horny Flow 7,8
Goed nummer, sterk leunend op bekende bluesy ritmische sessies, maar goed uitgevoerd
* Vaselyne - Earthbound 8,0
Lekker zweverig, mooi atmosferisch geheel.

10-4-6-6

Deadline 26-10 18.00

2MY schreef:
Wat duurt het deze editie laaang vooraleer er een nominatie van mij langskomt...
In deze ronde zit al mijn 4e nominatie. Ik ben er straks al doorheen

herman schreef:
Dit doet me aan de eerste platen Andrew Byrd denken.
Qui? Andrew? Van The Byrds?

7.
Dark Dark Dark - Daydreaming 8
Leon Redbone - Shine on Harvest Moon 7
Absynthe Minded - Pretty Horny Flow 7*
Vaselyne – Eartbound 5

En nog een nominatie van moi, en weer kan ik 't niet laten een hoog cijfer er aan te hangen. Een fijn popliedje, met een fijne zangeres, met een fijne band, blablabla.

Ik vind 'm een mooie stem hebben, die Redbone. Kende 'm al van een ander lied: Sugar. Die heb ik ook ooit 'ns hiervoor genomineerd, maar volgens mij ging die destijds kansloos ten onder, als ik 't me goed herinner. Vind beide liedjes fijn, Sugar nog wel iets fijner, want bij Shine On (..) heb ik 't gevoel dat er nog wel meer in zou zitten, of iets. Maar gewoon leuk en sympathiek en zoo.

Ik vind dat ene liedje van hen, die ene die iedereen wel kent, weet u wel, Envoi meen ik, een erg leuk liedje (muv. de schandalig slechte solo) Hiermee leveren ze een prima liedje af - dat zeker fijn is te beluisteren. Echter, hiermee benadrukken ze niet een uitmuntend, uitstekend, bijzonder bandje zijn. Gewoon een leuk bandje met leuke liedjes - niet meer en niet minder. Maar, nog op te merken, dat ik het refrein wel erg smaakvol vind, en dan met name de viool - een instrument dat soms, mits met smaak gebruikt, zo afschuwelijk prachtig kan zijn. Ook hier. Bonuspunten, hoera!

4. Vaselyne – Earthbound
Mij doet het niks. Eigenlijk heeft 't op mij niet zo'n emotioneel effect - heb juist eerder een gevoel van afstandelijkheid. En de instrumentatie, hm. Kent u die boxen in bv. een pretpark? - god weet hoe ze heten, maar afijn, daar zitten dan allemaal van die knoppen op, met dolfijnen, watervallen, oerwoudgeluiden, en zo voorts. Zo komt 't een beetje op me over, als zo'n reiki-muziekje. En dan nog een vrouw die eroverheen is gaan zingen. Mij doet 't niet zo veel, helaas.

*punt gaat naar Absynthe Minded

11-4-7-6

Deadline 26-10 18.00

7.

Dark Dark Dark - Daydreaming 8,0
Heerlijke piano. Fijne drums. De zang doet mij niet echt aan een bepaalde zangeres denken, maar haar manier van zingen is wel zoals die van een heleboel "indie" zangeressen van deze eeuw. Ik vind het wel prettig klinken. De oehoes hadden van mij niet per se gehoeven, maar echt vervelend zijn ze nu ook weer niet.

Leon Redbone - Shine on Harvest Moon 7,0
Ah, de oude Leon. Die hadden we inderdaad al een keer gehad, weet ik. Alleen het nummer van toen staat me niet echt meer voor de geest. Dit is eigenlijk een beetje een niemendalletje, maar ik vind dit soort oude muziek af en toe best fijn en het is prima uitgevoerd. Bovendien levert het een goede bijdrage aan de variatie van deze editie, maar dat is een oneigenlijk argument om een hoger cijfer te geven.

Absynthe Minded - Pretty Horny Flow 7,0
Mwah, het is geen Heroics of Envoi. Zit op zich wel aardig in elkaar en ik moet zeggen dat ik niet echt last heb van een accent van de zanger. Dan toch eerder van het feit dat het nu niet echt een heel goede zanger is. Het Grappelli-viooltje bezorgt ze hier een punt, denk ik.

Vaselyne – Eartbound 6,5
De instrumentale versie is mij ook liever. Vooral qua sfeerzetting dan, want een echt sterke compositie is het nu ook weer niet. De zang zou op zich goed bij het nummer moeten passen, maar staat me tegen. Zonder dat ik nu kan aangeven waar dat precies in zit. Mocht het nummer doorgaan zal het misschien een groeier blijken te zijn, want op zich houd ik wel van dit soort muziek, maar op dit moment hoor ik het er nog niet aan af.

12-4-8-6

Vorige ronde zou ik trouwens op Pagny gestemd hebben (dacht eergisteren "dat doe ik morgen nog wel even", maar het kwam er niet meer van). Het gemiddelde zou echter nauwelijks boven de 7 zijn uitgekomen, dus uiteindelijk maakt het niet veel uit.

7.

Dark Dark Dark - Daydreaming (8,0)
Lekkere drums en fijne piano. De zang is effe wennen, maar bevalt me uiteindelijk ook.

Leon Redbone - Shine on Harvest Moon (8,5)
Dit behoort tot de uitschieters van Double Time.

Absynthe Minded - Pretty Horny Flow (7,8)
Direct prettig in het gehoor liggend nummertje. Wel iets te gemakkelijk.

Vaselyne - Eartbound (7,0)
Met zang leuker dan zonder.

13-5-8-6

7.

Leon Redbone - Shine on Harvest Moon 6,3
Absynthe Minded - Pretty Horny Flow 9
Vaselyne - Eartbound 6,8

14-5-9-6

Deadline 26-10 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1. Dark Dark Dark - Daydreaming 14 pt gem: 7,04
2. Absynthe Minded - Pretty Horny Flow 9 pt gem : 7
3. Vaselyne - Eartbound 6 pt gem : 7
4. Leon Redbone - Shine on Harvest Moon 5 pt gem 6,69

17 deelnemers

Note: Morgen ga ik mijn naam eer aan doen, en draai op een feest van een 50 jarige. Ik ben dan pas weer zondagmiddag online, dus degene die de volgende battle wil plaatsen op pagina 248.

1.

Long Arm – Organic 8,5
Heb hier wel eens wat meer van beluisterd en dat beviel me toen niet zo, maar dit nummer vind ik toch wel erg lekker. Heeft wel wat van de vroege Amon Tobin, maar dan met goede raps erover. Fijne breakbeatplaat, die je eigenlijk meteen nog een keer op wilt zetten zodra ie afgelopen is. En het nummer doet de titel ook wel eer aan. Goed om weer wat afwijkends te horen na twee rondes vol traditionele liedjes.

Chad Vangaalen - Blood Machine 6
Prettige singersongwriterplaat, maar buiten het fascinerende outro veer ik er niet echt van op.

Sara Tavares – Ponto de Luz 5
Dit is mij iets te prettig, ik denk dat dit me zelfs op de vroege ochtend (wanneer ik graag Portugese muziek draaid) te saai is.

Kapabel - Dood 4,5
De muziek kan er mee door, maar de vervelende stem en quasi-diepzinnige tekst verpesten het voor mij. Wat mij betreft lozen ze de zanger en gaan ze verder als feestband, lijkt me een stuk leuker.

1-1-0-0

Deadline 27-10 18.00

8.
Long Arm – Organic 7,5
Chad Vangaalen - Blood Machine 6
Sara Tavares – Ponto de Luz 5,5
Kapabel - Dood 7,5

- Long Arm – Organic
Mooie sfeervolle, eigenzinnige hiphopbeats, waar de rapper niet over maar doorheen rijmt, waarmee de ietwat tegendraadse muziek weer vloeiend wordt. Heb The Branches weleens geluisterd van deze Rus, maar misschien toch te snel opzij gelegd. Het biedt ook weinig houvast, waardoor je iets meer je best moet doen, ofzo...
- Chad Vangaalen - Blood Machine
Dit is dan weer niet uitgesproken genoeg om veel te kunnen betekenen, in zang noch muziek. Het interessants wordt het op het einde, op die speelse tonen had veel meer de nadruk mogen liggen! Het gevoel zit over het algemeen wel ok, het komt alleen niet sterk genoeg door.
- Sara Tavares – Ponto de Luz
Nogal kleurloos (om eens de ironische toer op te gaan..). Ergens wil je gaan dartelen in het veld, maar maakt het je compleet suf, wil je gaan dansen in de straten, maar wordt dat op dit tempo nogal maf. Om maar te zeggen dat ik er vrij weinig mee kan.
- Kapabel - Dood
Dit sprak me een halfjaar geleden al aan, maar verder niet echt op ingegaan. Het is dan ook al een mooi muziekjaar geweest! Eentje waar dit dan misschien niet genoeg een stempel kan drukken. Ik vind de zanger anders wel een aanwinst, hij zweept de muziek mee op, en andersom. Zijn ongeforceerd geluid steekt ook mooi af tegen het nogal lullige dat een accordeon weleens durft uit te stralen (een instrument dat hier trouwens op een zeer fijne manier wordt uitgebuit).

2-1-0-1

Deadline 27-10 18.00

8.

Long Arm – Organic (5,5) matig
Chad Vangaalen - Blood Machine (5,3) matiger
Sara Tavares – Ponto de Luz (9,4) magnifiek, prachtige stem en juist kleurrijk in de subtiliteit
Kapabel - Dood (7,4) ik hou wel van dit soort Nederlandstalige pop

2-1-1-2

Deadline 27-10 18.00

8.

Long Arm – Organic (3,5)
Chad Vangaalen - Blood Machine (7,3)
Sara Tavares – Ponto de Luz (5,5)
Kapabel - Dood (5,7)

2-2-1-3

Deadline 27-10 18.00

8.

Long Arm – Organic - 6,5
Aardig, worden die jazz stukken gespeeld of zijn het samples?

Chad Vangaalen - Blood Machine - 7,3
Hoor de reputatie van deze man in dit nummer nog niet helemaal ...

Sara Tavares – Ponto de Luz - 7,0
Plezierig, weinig bijzonder, maar op het juiste moment niet onaangenaam.

Kapabel - Dood - 4,5
Middelbare school geneuzel; muzikaal helemaal zo gek nog niet, maar die adolescente tekst...

2-3-2-3

Deadline 27-10 18.0

8.
* Long Arm - Organic 4,5
Een zooitje, zet er vervolgens wat ruis onder, dan klinkt het in ieder geval apart en ga er dan doorheen brabbelen. Daar is vast publiek voor, al was het maar omdat het zogenaamd gedurfd is. Helaas, daar hoor ik niet bij.
* Chad Vangaalen - Blood Machine 6,8
Stem lijkt wel een mix van Tom Yorke/Neil Young, geen onaardig nummer al had er van mij best een versnelling in gemogen
* Sara Tavares – Ponto de Luz 6,5
Wel OK dit nummer maar niet speciaal
* Kapabel - Dood 6,8
Eigenlijk ben ik niet zo'n aanhanger van Nederlandstalige muziek, dit is niet slecht uitgevoerd; een sfeervol nummer

2-4-2-4

Deadline 27-10 18.00

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:56 uur

geplaatst: vandaag om 17:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.