Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 2 november 2012, 00:05 uur
14.
* Elisa - Labyrinth 7,2
* Derek & Vis - Petit Lapin 7,1
* Motek - Maybe I'll Go Home 6,8
* Hazeldine - Apothecary 7,9
2-8-9-3
Deadline: 02-11 18:00
* Elisa - Labyrinth 7,2
* Derek & Vis - Petit Lapin 7,1
* Motek - Maybe I'll Go Home 6,8
* Hazeldine - Apothecary 7,9
2-8-9-3
0
geplaatst: 2 november 2012, 00:35 uur
14.
Elisa - Labyrinth 4
Derek & Vis –Petit Lapin 6,5
Motek - Maybe I'll Go Home 7
Hazeldine – Apothecary 7
- Elisa - Labyrinth
Begint als de grootste draak uit het topic totnogtoe, maar de prima gezongen verzen weten dan gelukkig nog een en ander te redden. Verder valt er eigenlijk weinig over te zeggen en slentert het nummer nogal hysterisch verder. Typisch zo’n jaren ’90 product dat de dag van vandaag echt totaal niks meer betekent.
- Derek & Vis –Petit Lapin
Gezellige kroegmuziek waar vooral de Franse taal voor een ietwat eigenzinnige meerwaarde zorgt. Naar de kroeg ga je vooral op pintjes te drinken, en dan kan dit muziekje wel, waarom niet...
- Motek - Maybe I'll Go Home
Mooi ingetogen streepje muziek. Zit op het randje om te gaan sluimeren, misschien zijn de subtiliteiten net iets te subtiel. Gelukkig krijg je er in dit genre meestal wel een of ander climaxje bij, en dat wordt ook hier behoorlijk gepast uiteengezet, niet té (veel/weinig).
- Hazeldine – Apothecary
Sfeervol kabbelend rocknummer, dat met de vocalen bets wat vadsige accenten legt. Er scheelt iets met d’r tongval ofzo, maar dat doet ‘t ‘m hier wel. Verder weinig opvallend, maar allesbehalve onaangenaam.
2-8-10-4
Elisa - Labyrinth 4
Motek - Maybe I'll Go Home 7
Hazeldine – Apothecary 7
- Elisa - Labyrinth
Begint als de grootste draak uit het topic totnogtoe, maar de prima gezongen verzen weten dan gelukkig nog een en ander te redden. Verder valt er eigenlijk weinig over te zeggen en slentert het nummer nogal hysterisch verder. Typisch zo’n jaren ’90 product dat de dag van vandaag echt totaal niks meer betekent.
- Derek & Vis –Petit Lapin
Gezellige kroegmuziek waar vooral de Franse taal voor een ietwat eigenzinnige meerwaarde zorgt. Naar de kroeg ga je vooral op pintjes te drinken, en dan kan dit muziekje wel, waarom niet...
- Motek - Maybe I'll Go Home
Mooi ingetogen streepje muziek. Zit op het randje om te gaan sluimeren, misschien zijn de subtiliteiten net iets te subtiel. Gelukkig krijg je er in dit genre meestal wel een of ander climaxje bij, en dat wordt ook hier behoorlijk gepast uiteengezet, niet té (veel/weinig).
- Hazeldine – Apothecary
Sfeervol kabbelend rocknummer, dat met de vocalen bets wat vadsige accenten legt. Er scheelt iets met d’r tongval ofzo, maar dat doet ‘t ‘m hier wel. Verder weinig opvallend, maar allesbehalve onaangenaam.
2-8-10-4
0
geplaatst: 2 november 2012, 00:57 uur
4.
Elisa - Labyrinth 7,0
Kennelijk is mevrouw Toffoli erg populair in Italië (te oordelen naar het aantal views). Ik vind dit wel een lekker nummer. Niet zo bijzonder en eigenlijk ook niet erg alternatief, maar daarom binnen dit topic juist weer wel.
Nu ja, ik vind iedere franstalige nominatie pure winst, ongeacht de uitspraak. Moet je nog mee oppassen, want voor je het weet krijg je BZN of The Shorts op je bord. Ook is het lekker lichtvoetig en dat heeft wel iets. Maar het eerder aangestipte amateurisme is natuurlijk niet geheel bezijden de waarheid.
Motek - Maybe I'll Go Home 8,0
Prima uitgesponnen post-rock (is dat een pleonasme?). Precies genoeg variatie om het interessant te houden. Moet denk ik ook niet te veel variatie zijn in dit genre, omdat dat ten koste zou gaan van het geheel. Vermoed ik dan, maar ik heb er eigenlijk ook geen verstand van.
Hazeldine – Apothecary 8,5
En daar is hij dan eindelijk: mijn eerste nominatie.
Die het nu niet bepaald goed doet. 
Ach, je kunt niet alles hebben. Zelf vind ik dit altijd heel fijne muziek. De band heeft prima gitaren en doorgaans dito samenzang. Op de twee albums die ik heb, dan toch. Ben op basis daarvan nog eens gaan kijken, maar toen speelden ze weer allemaal andere nummers. Die trouwens ook goed waren, dus misschien moet ik toch maar eens proberen dat debuutalbum te bemachtigen.
2-8-11-5
Elisa - Labyrinth 7,0
Kennelijk is mevrouw Toffoli erg populair in Italië (te oordelen naar het aantal views). Ik vind dit wel een lekker nummer. Niet zo bijzonder en eigenlijk ook niet erg alternatief, maar daarom binnen dit topic juist weer wel.
Nu ja, ik vind iedere franstalige nominatie pure winst, ongeacht de uitspraak. Moet je nog mee oppassen, want voor je het weet krijg je BZN of The Shorts op je bord. Ook is het lekker lichtvoetig en dat heeft wel iets. Maar het eerder aangestipte amateurisme is natuurlijk niet geheel bezijden de waarheid.
Motek - Maybe I'll Go Home 8,0
Prima uitgesponnen post-rock (is dat een pleonasme?). Precies genoeg variatie om het interessant te houden. Moet denk ik ook niet te veel variatie zijn in dit genre, omdat dat ten koste zou gaan van het geheel. Vermoed ik dan, maar ik heb er eigenlijk ook geen verstand van.
Hazeldine – Apothecary 8,5
En daar is hij dan eindelijk: mijn eerste nominatie.
Die het nu niet bepaald goed doet. 
Ach, je kunt niet alles hebben. Zelf vind ik dit altijd heel fijne muziek. De band heeft prima gitaren en doorgaans dito samenzang. Op de twee albums die ik heb, dan toch. Ben op basis daarvan nog eens gaan kijken, maar toen speelden ze weer allemaal andere nummers. Die trouwens ook goed waren, dus misschien moet ik toch maar eens proberen dat debuutalbum te bemachtigen.
2-8-11-5
0
geplaatst: 2 november 2012, 02:49 uur
14.
* Elisa - Labyrinth 6,7
* Derek & Vis - Petit Lapin 7,5
* Motek - Maybe I'll Go Home 7,5
* Hazeldine - Apothecary 7,3
2-9-12-5
* Elisa - Labyrinth 6,7
* Derek & Vis - Petit Lapin 7,5
* Motek - Maybe I'll Go Home 7,5
* Hazeldine - Apothecary 7,3
2-9-12-5
0
geplaatst: 2 november 2012, 11:30 uur
14.
* Elisa - Labyrinth 3
Dertien in een dozijn hitparademuziek, maar dan op zijn Italiaans. Dit heeft kraak nog smaak voor mij.
* Derek & Vis - Petit Lapin 7
Een gezellig liedje over een konijn. De glimlach was ook hier present.
* Motek - Maybe I'll Go Home 4,5
Dertien-in-een-dozijn-postrock. Vreselijk voorspelbare muziek. Waarom moeten al deze bands nou zo binnen de lijntjes blijven en Explosions in the Sky (waar ik ook al weinig meer mee heb) naspelen?
* Hazeldine - Apothecary 8
Grappig, van Hazeldine luisterde ik in het pre-internettijdperk veel naar één liedje dat ik van haar had op een gratis verzamelaar. Een cover van Summerwine (beter bekend van Lee Hazelwood en Nancy Sinatra). Goed dat ze nu weer in mijn blikveld komt, want dit smaakt naar meer. Fraaie country!
2-10-12-6
* Elisa - Labyrinth 3
Dertien in een dozijn hitparademuziek, maar dan op zijn Italiaans. Dit heeft kraak nog smaak voor mij.
* Derek & Vis - Petit Lapin 7
Een gezellig liedje over een konijn. De glimlach was ook hier present.
* Motek - Maybe I'll Go Home 4,5
Dertien-in-een-dozijn-postrock. Vreselijk voorspelbare muziek. Waarom moeten al deze bands nou zo binnen de lijntjes blijven en Explosions in the Sky (waar ik ook al weinig meer mee heb) naspelen?
* Hazeldine - Apothecary 8
Grappig, van Hazeldine luisterde ik in het pre-internettijdperk veel naar één liedje dat ik van haar had op een gratis verzamelaar. Een cover van Summerwine (beter bekend van Lee Hazelwood en Nancy Sinatra). Goed dat ze nu weer in mijn blikveld komt, want dit smaakt naar meer. Fraaie country!
2-10-12-6
0
geplaatst: 2 november 2012, 11:35 uur
Salvadore schreef:
* Motek - Maybe I'll Go Home 8.0
Mooie muziek, naar het eind toe wordt het wel … vreemd. Die ruis aan het eind snap ik niet helemaal
* Motek - Maybe I'll Go Home 8.0
Mooie muziek, naar het eind toe wordt het wel … vreemd. Die ruis aan het eind snap ik niet helemaal
Gewoon een gitaarstreepje feedback na een bak distortion, meer is het niet.

0
geplaatst: 2 november 2012, 17:47 uur
14.
Elisa - Labyrinth 5
Derek & Vis –Petit Lapin 6
Motek - Maybe I'll Go Home 6,5
Hazeldine – Apothecary 7,5
2-10-13-7
Elisa - Labyrinth 5
Derek & Vis –Petit Lapin 6
Motek - Maybe I'll Go Home 6,5
Hazeldine – Apothecary 7,5
2-10-13-7
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 november 2012, 18:05 uur
uitslag: Nummer met het hoogste gemiddelde wordt 3de
1 Motek - Maybe I'll Go Home 13 pt gem: 6,95
2 Derek & Vis –Petit Lapin 10 pt gem: 6,83
3 Hazeldine – Apothecary 7 pt gem: 6,99
4 Elisa - Labyrinth 2 pt gem: 5,96
Weer 16 deelnemers
1 Motek - Maybe I'll Go Home 13 pt gem: 6,95
2 Derek & Vis –Petit Lapin 10 pt gem: 6,83
3 Hazeldine – Apothecary 7 pt gem: 6,99
4 Elisa - Labyrinth 2 pt gem: 5,96
Weer 16 deelnemers

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 november 2012, 18:06 uur
15.
Death In June – She Said Destroy
Jack Bruce – Keep It Down
Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer
Manke Nelis - De Oude Hengelaar
0-0-0-0
Deadline 3-11 18.00
0-0-0-0
Deadline 3-11 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 november 2012, 18:42 uur
15.
Death In June – She Said Destroy 7
Aardig maar ook niet meer dan dat, is veel hetzelfde refrein komt ook te vaak terug.
Jack Bruce – Keep It Down 7
Bekende naam van Cream, goed rocknummer, maar ook niet overtuigend.
Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 7,3
In het verlengde van de vorige maar dan beter gedaan.
Manke Nelis - De Oude Hengelaar 7,1
Prachtige tekst, in deze zeer gewaagde nominatie, mijn zegen heeft die.
0-0-1-1
Deadline 3-11 18.00
Death In June – She Said Destroy 7
Aardig maar ook niet meer dan dat, is veel hetzelfde refrein komt ook te vaak terug.
Bekende naam van Cream, goed rocknummer, maar ook niet overtuigend.
Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 7,3
In het verlengde van de vorige maar dan beter gedaan.
Manke Nelis - De Oude Hengelaar 7,1
Prachtige tekst, in deze zeer gewaagde nominatie, mijn zegen heeft die.
0-0-1-1
Deadline 3-11 18.00
0
geplaatst: 2 november 2012, 18:53 uur
15.
Zeer dubieus stelletje dat flirt met neo-nazisme: 0,0
Naast Jack hoor je Jim Keltner op drums en Steve Hunter bespeelt de gitaar ( die van Ome Lou) Gewoon om het eens te laten horen: 7,3
Hoe het klinkt? Als XTC en Zappa die een zijstapje doen met leden van D – Xtreme en Scatterbrain...: 7,0
En nu moet ik zeker lachen of zo? Dikke prut:1,0
0-1-2-1
Deadline 3-11 18.00
Zeer dubieus stelletje dat flirt met neo-nazisme: 0,0
Naast Jack hoor je Jim Keltner op drums en Steve Hunter bespeelt de gitaar ( die van Ome Lou) Gewoon om het eens te laten horen: 7,3
Hoe het klinkt? Als XTC en Zappa die een zijstapje doen met leden van D – Xtreme en Scatterbrain...: 7,0
En nu moet ik zeker lachen of zo? Dikke prut:1,0
0-1-2-1
Deadline 3-11 18.00
0
geplaatst: 2 november 2012, 18:56 uur
15.
Death In June – She Said Destroy (6,0)
Kan er weinig over zeggen, behalve dat het me niet raakt.
Jack Bruce – Keep It Down (8,0)
Goede stem + goede gitaren = goede blues.
Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer (9,0)
Meesterlijk nummer. Zappa zit op zijn wolkje mee te genieten.
Manke Nelis - De Oude Hengelaar (5,0)
Voor de liefhebbers van het genre, zullen we maar zeggen.
0-2-3-1
Deadline 3-11 18.00
Death In June – She Said Destroy (6,0)
Kan er weinig over zeggen, behalve dat het me niet raakt.
Jack Bruce – Keep It Down (8,0)
Goede stem + goede gitaren = goede blues.
Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer (9,0)
Meesterlijk nummer. Zappa zit op zijn wolkje mee te genieten.
Manke Nelis - De Oude Hengelaar (5,0)
Voor de liefhebbers van het genre, zullen we maar zeggen.
0-2-3-1
Deadline 3-11 18.00
0
geplaatst: 2 november 2012, 19:00 uur
15.
* Death In June - She Said Destroy 7.0
Leuk bandje dat ook ik wel eens in een KO-topic ben tegengekomen. Sfeer bevalt me wel al overtuigt dit nummer ook weer niet helemaal
* Jack Bruce - Keep It Down 6.5
Lijkt wel wat (of misschien nog wel iets meer) op Gary Moore. Als ik dit niet zo vaak hoor, vind ik het prima
* Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 6.0
Beardfish heeft me nooit zo gelegen. Toen ik me ooit meer in progrock interesseerde kwam deze band ook wel voorbij met name door vergelijkingen naar bekende progbands. Aardig om eens te horen, maar verder niet.
* Manke Nelis - De Oude Hengelaar 5.0
Dit vind ik geen fijne muziek; ik hou niet van die zangtoon
1-3-3-1
Deadline 3-11 18.00
* Death In June - She Said Destroy 7.0
Leuk bandje dat ook ik wel eens in een KO-topic ben tegengekomen. Sfeer bevalt me wel al overtuigt dit nummer ook weer niet helemaal
* Jack Bruce - Keep It Down 6.5
Lijkt wel wat (of misschien nog wel iets meer) op Gary Moore. Als ik dit niet zo vaak hoor, vind ik het prima
* Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 6.0
Beardfish heeft me nooit zo gelegen. Toen ik me ooit meer in progrock interesseerde kwam deze band ook wel voorbij met name door vergelijkingen naar bekende progbands. Aardig om eens te horen, maar verder niet.
* Manke Nelis - De Oude Hengelaar 5.0
Dit vind ik geen fijne muziek; ik hou niet van die zangtoon
1-3-3-1
Deadline 3-11 18.00
0
geplaatst: 2 november 2012, 19:30 uur
15.
Death In June - She Said Destroy 9,0
Onheilspellend mooi. Douglas P is een eigenzinnige artiest op wie oppervlakkige vingerwijzers al hele arsenalen aan stigma's hebben losgelaten.
Jack Bruce - Keep It Down 7,0
Degelijke bluesrocker, weinig op aan te merken.
Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 6,5
Dit begint aardig. Na verloop van tijd wordt het toch wel erg melig.
Manke Nelis - De Oude Hengelaar 6,5
Leuk voor in een kroegje in de Jordaan, maar zonder couleur locale is dit niet mijn ding.
2-4-3-1
Deadline 3-11 18.00
Death In June - She Said Destroy 9,0
Onheilspellend mooi. Douglas P is een eigenzinnige artiest op wie oppervlakkige vingerwijzers al hele arsenalen aan stigma's hebben losgelaten.
Jack Bruce - Keep It Down 7,0
Degelijke bluesrocker, weinig op aan te merken.
Dit begint aardig. Na verloop van tijd wordt het toch wel erg melig.
Manke Nelis - De Oude Hengelaar 6,5
Leuk voor in een kroegje in de Jordaan, maar zonder couleur locale is dit niet mijn ding.
2-4-3-1
Deadline 3-11 18.00
0
geplaatst: 2 november 2012, 20:26 uur
15.
Death in June - She Said Destroy 8,3
Lekker funky toch. Nu ben ik ook een grote fan van Joy Division (iets minder van Rammstein/Laibach waar dit nummer wat meer verwanten mee heeft) dus ik kan dit wel waarderen. Duister, maar tegelijkertijd uitnodigend. Lekker.
Jack Bruce - Keep it Down 6,2
Niks tegen meneer Bruce hoor. Een geweldige musici die in zijn hoogtijdagen bij Cream mij heeft overdonderd, maar dit heb ik eerlijk gezegd iets te vaak gehoord op Arrow Classic Rock. Iets te mainstream.
Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 7
Als het gewoon bij het begin was gebleven, vroeg ik mij af of een 10 geen te lage beoordeling voor dit nummer is, echter begonnen ze al gauw met allemaal poespas als verschillende melodieën gebruiken etc. Jammer er zat hier veel meer in, toch een 7.
Manke Nelis - De Oude Hengelaar 5
Dit is helaas mijn muziek niet en zet de radio ook snel af wanneer dit erop komt. Maar ik kan dit wel waarderen in een kroeg met een biertje (of twee) in mijn hand. Toch scoort het geen voldoende.
3-4-4-1
Deadline 3-11 18.00
Death in June - She Said Destroy 8,3
Lekker funky toch. Nu ben ik ook een grote fan van Joy Division (iets minder van Rammstein/Laibach waar dit nummer wat meer verwanten mee heeft) dus ik kan dit wel waarderen. Duister, maar tegelijkertijd uitnodigend. Lekker.
Jack Bruce - Keep it Down 6,2
Niks tegen meneer Bruce hoor. Een geweldige musici die in zijn hoogtijdagen bij Cream mij heeft overdonderd, maar dit heb ik eerlijk gezegd iets te vaak gehoord op Arrow Classic Rock. Iets te mainstream.
Als het gewoon bij het begin was gebleven, vroeg ik mij af of een 10 geen te lage beoordeling voor dit nummer is, echter begonnen ze al gauw met allemaal poespas als verschillende melodieën gebruiken etc. Jammer er zat hier veel meer in, toch een 7.
Dit is helaas mijn muziek niet en zet de radio ook snel af wanneer dit erop komt. Maar ik kan dit wel waarderen in een kroeg met een biertje (of twee) in mijn hand. Toch scoort het geen voldoende.
3-4-4-1
Deadline 3-11 18.00
0
geplaatst: 2 november 2012, 21:11 uur
15
Death In June – She Said Destroy: De zang vind ik iets Over The Top, muzikaal prima (7,1)
Jack Bruce - Keep It Down: Muzikaal spannend genoeg, moet wel aan die andere Jack denken; White (8)
Beardfish -The Gooberville Ballroom Dancer: Ook weer Jack White achtig; dat gepraat verknald het geheel wel een beetje. (7)
Manke Nelis - De Oude Hengelaar: Ik heb niks met het dubbelzinnige Bolle Jan achtige repertoire. (3)
4-5-4-1
Deadline 3-11 18.00
Death In June – She Said Destroy: De zang vind ik iets Over The Top, muzikaal prima (7,1)
Jack Bruce - Keep It Down: Muzikaal spannend genoeg, moet wel aan die andere Jack denken; White (8)
Beardfish -The Gooberville Ballroom Dancer: Ook weer Jack White achtig; dat gepraat verknald het geheel wel een beetje. (7)
Manke Nelis - De Oude Hengelaar: Ik heb niks met het dubbelzinnige Bolle Jan achtige repertoire. (3)
4-5-4-1
Deadline 3-11 18.00
0
geplaatst: 2 november 2012, 21:51 uur
Op zich wel te verwachten dat niet iedereen die hoekige elementjes in The Gooberville Ballroom Dancer waardeert. Persoonlijk vind ik die juist het verschil maken tussen een goed en bijna geniaal rocknummer.
0
geplaatst: 2 november 2012, 23:06 uur
15.
Death In June – She Said Destroy 8
Jack Bruce – Keep It Down 6
Manke Nelis - De Oude Hengelaar 2
Zeer interessante band (man), die geen recht wordt gedaan door hem in een hoek te zetten. Politiek absoluut incorrect, compromisloos en intelligent, en ook nog eens muzikaal in orde. Leuk om hier tegen te komen.
Dit kan mij maar matig bekoren, net als Cream destijds. Deze muziek is voor mij als dat gerecht waar één ingrediënt aan ontbreekt om het lekker te maken. Maar welk?
Af en toe zeer irritant, maar dit is te goed om weg te zetten. Scandinavië is toch een geweldig muziekgebied de laatste decennia. Ik weet niet of ik een heel album van deze krachtpatserij trek.
Lastig om dit nu te beoordelen, Manke Nelis is cultureel erfgoed en mijn grootouders dronken er graag een pikketanissie bij, maar muzikaal is dit natuurlijk volkomen leeg en die tekst is hemeltergend. Die Nelis heeft nooit een hengel van dichtbij gezien, zo veel is zeker.
5-5-5-1
Deadline 3-11 18.00
Death In June – She Said Destroy 8
Jack Bruce – Keep It Down 6
Manke Nelis - De Oude Hengelaar 2
Zeer interessante band (man), die geen recht wordt gedaan door hem in een hoek te zetten. Politiek absoluut incorrect, compromisloos en intelligent, en ook nog eens muzikaal in orde. Leuk om hier tegen te komen.
Dit kan mij maar matig bekoren, net als Cream destijds. Deze muziek is voor mij als dat gerecht waar één ingrediënt aan ontbreekt om het lekker te maken. Maar welk?
Af en toe zeer irritant, maar dit is te goed om weg te zetten. Scandinavië is toch een geweldig muziekgebied de laatste decennia. Ik weet niet of ik een heel album van deze krachtpatserij trek.
Lastig om dit nu te beoordelen, Manke Nelis is cultureel erfgoed en mijn grootouders dronken er graag een pikketanissie bij, maar muzikaal is dit natuurlijk volkomen leeg en die tekst is hemeltergend. Die Nelis heeft nooit een hengel van dichtbij gezien, zo veel is zeker.
5-5-5-1
Deadline 3-11 18.00
0
geplaatst: 2 november 2012, 23:28 uur
15.
Death In June – She Said Destroy 7,2
Jack Bruce – Keep It Down 7,3
.
6-6-5-1
Deadline 3-11 18.00
Death In June – She Said Destroy 7,2
Jack Bruce – Keep It Down 7,3
.
6-6-5-1
Deadline 3-11 18.00
0
geplaatst: 2 november 2012, 23:41 uur
15. Geen al te beste ladder
Death In June – She Said Destroy 5,3
Jack Bruce – Keep It Down 6,2
Manke Nelis - De Oude Hengelaar 6,1
.
6-7-6-1
Deadline 3-11 18.00
Death In June – She Said Destroy 5,3
Jack Bruce – Keep It Down 6,2
Manke Nelis - De Oude Hengelaar 6,1
.
6-7-6-1
Deadline 3-11 18.00
0
geplaatst: 3 november 2012, 01:28 uur
Even snel, want ik moet naar bed en je zult zien dat ik het anders morgenochtend vergeet.
15.
Death In June – She Said Destroy 5,0
Jack Bruce – Keep It Down 6,0
Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 7,0
Manke Nelis - De Oude Hengelaar 6,5 (going back to my roots
)
6-7-7-2
Deadline 3-11 18.00
15.
Death In June – She Said Destroy 5,0
Jack Bruce – Keep It Down 6,0
Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 7,0
Manke Nelis - De Oude Hengelaar 6,5 (going back to my roots
)6-7-7-2
Deadline 3-11 18.00
0
geplaatst: 3 november 2012, 10:11 uur
1. Death in June - She Said Destroy 6,2
2. Jack Bruce - Keep It Down 6,2
3. Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 6
4. Manke Nelis - De Oude Hengelaar 3
Niet de beste ronde.. Weinig commentaar, behalve dat er weinig memorabels voorbij kwam en ik Manke Nelis maar niets vind.
7-8-7-2
Deadline 3-11 18.00
2. Jack Bruce - Keep It Down 6,2
3. Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 6
4. Manke Nelis - De Oude Hengelaar 3
Niet de beste ronde.. Weinig commentaar, behalve dat er weinig memorabels voorbij kwam en ik Manke Nelis maar niets vind.
7-8-7-2
Deadline 3-11 18.00
0
geplaatst: 3 november 2012, 10:59 uur
15.
Death In June – She Said Destroy (4,2) depressief
Jack Bruce – Keep It Down (6,4) wel aardig rocknummer
Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer (6,2) too arty
Manke Nelis - De Oude Hengelaar (3,5) Nederlandse folklore maar dat kan veel beter; vreselijke stem
7-9-8-2
Deadline 3-11 18.00
Death In June – She Said Destroy (4,2) depressief
Jack Bruce – Keep It Down (6,4) wel aardig rocknummer
Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer (6,2) too arty
Manke Nelis - De Oude Hengelaar (3,5) Nederlandse folklore maar dat kan veel beter; vreselijke stem
7-9-8-2
Deadline 3-11 18.00
0
geplaatst: 3 november 2012, 11:47 uur
15.
1. Death In June – She Said Destroy 4,5
2. Jack Bruce – Keep It Down 7
3. Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 7,5
4. Manke Nelis - De Oude Hengelaar 7,5
1. Death In June – She Said Destroy // afgaande op groepsnaam en titel had ik niet onmiddellijk een stel vrolijke Fransjes verwacht. Het klinkt een beetje als een karaoke op een dronken studentenfeestje, (/understatement alert on) en het zijn niet de beste kandidaten van de avond. (/understatement alert off).
2. Jack Bruce – Keep It Down // hoe heet die zanger fan FGTH weer? Alvast geen Frankie, want dat ligt weer te sterk voor de hand. Enfin, deze Jack Bruce doet me daar sterk aan denken, maar dan met een bluesy rocksound. Ah juist, en aan Gary Moore ook, bedankt Salvadore
3. Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer // het begint met een vuile rocksound die zo in De Afrekening kan. Het 'intermezzo' vanaf 1 minuut verraadt dat het een recent nummer is - ik twijfelde zowat tussen twee decennia die zo'n 40 jaar uit elkaar liggen - en door de vreemde structuur neigt dit zowaar naar rock-musical. Klinkt erger dan het is, aangezien ik musicals dik oke vind. En vuile rock ook wel. Want ik ben een man. En stoer. En roze overhemden vind ik voor mietjes.
4. Manke Nelis - De Oude Hengelaar // kijk eens aan. Een schlager
Doet me er aan denken om dat schlagertopic binnenkort toch maar eens te reanimeren. De tremor in manke Nelis z'n stem laat zien dat Manke Nelis écht heeft geleden bij zijn afscheid van het visschen. Je voelt de pijn wanneer hij zingt dat er er in zijn aas wordt gebeten. Een échte schlagerfan (present!) weet gewoon dat het hengelen simpelweg een metafoor is voor de ruwe geslachtsdrift van dhr. Manke die mevrouw Nelis genoodzaakt meer dan haar lief is moest ondergaan. Het zal ongetwijfeld in zalfjes schelen nu dhr. Manke zijn hengel laat hangen.
7-9-9-3
Deadline 3-11 18.00
1. Death In June – She Said Destroy 4,5
2. Jack Bruce – Keep It Down 7
3. Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 7,5
4. Manke Nelis - De Oude Hengelaar 7,5
1. Death In June – She Said Destroy // afgaande op groepsnaam en titel had ik niet onmiddellijk een stel vrolijke Fransjes verwacht. Het klinkt een beetje als een karaoke op een dronken studentenfeestje, (/understatement alert on) en het zijn niet de beste kandidaten van de avond. (/understatement alert off).
2. Jack Bruce – Keep It Down // hoe heet die zanger fan FGTH weer? Alvast geen Frankie, want dat ligt weer te sterk voor de hand. Enfin, deze Jack Bruce doet me daar sterk aan denken, maar dan met een bluesy rocksound. Ah juist, en aan Gary Moore ook, bedankt Salvadore

3. Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer // het begint met een vuile rocksound die zo in De Afrekening kan. Het 'intermezzo' vanaf 1 minuut verraadt dat het een recent nummer is - ik twijfelde zowat tussen twee decennia die zo'n 40 jaar uit elkaar liggen - en door de vreemde structuur neigt dit zowaar naar rock-musical. Klinkt erger dan het is, aangezien ik musicals dik oke vind. En vuile rock ook wel. Want ik ben een man. En stoer. En roze overhemden vind ik voor mietjes.
4. Manke Nelis - De Oude Hengelaar // kijk eens aan. Een schlager
Doet me er aan denken om dat schlagertopic binnenkort toch maar eens te reanimeren. De tremor in manke Nelis z'n stem laat zien dat Manke Nelis écht heeft geleden bij zijn afscheid van het visschen. Je voelt de pijn wanneer hij zingt dat er er in zijn aas wordt gebeten. Een échte schlagerfan (present!) weet gewoon dat het hengelen simpelweg een metafoor is voor de ruwe geslachtsdrift van dhr. Manke die mevrouw Nelis genoodzaakt meer dan haar lief is moest ondergaan. Het zal ongetwijfeld in zalfjes schelen nu dhr. Manke zijn hengel laat hangen.7-9-9-3
Deadline 3-11 18.00
0
geplaatst: 3 november 2012, 14:00 uur
15.
Death In June – She Said Destroy 6,5
Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 7,5
Manke Nelis - De Oude Hengelaar 4,5
- Death In June – She Said Destroy
Klinkt een beetje als wavy sixties, eigenaardig. Donker, maar haast op een parodiërende manier. Wel apart/geinig gedaan, maar dan net iets te eenduidig om meer te kunnen betekenen.
- Jack Bruce – Keep It Down
Bluesrock die niet al te ovejaars klinkt, al een prestatie te noemen. Zang en instrumentatie zijn mooi op elkaar ingespeeld wat het gezellig en warm houdt, zonder echt grote potten te breken.
- Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer
Hier is het feestje! Er valt heel wat te beleven in deze 7 minuten, van serieus muzikantenschap tot een hoop lolletjes, maar ergens gaan beide hier prima arm in arm. Moest hierbij een beetje denken aan de knotsgekke funkbende Wizards Of Ooze. Al is dit natuurlijk meer rockgeöriënteerd, ze delen wel een gelijkaardige energie/filosofie die me erg aanspreekt. Leuk!
- Manke Nelis - De Oude Hengelaar
Uit de titel blijkt het al een beetje, en als je dan naar grooveshark doorgelinkt wordt ipv YouTube is het hek meestal helemaal van de dam: tijd voor een gezellig rondje Neerlandse volkspoëzie, uiteraard voorzien van een bijna middeleeuwse begeleiding om opa’s tijd van boerenklompen op oude kasseien helemaal terug te brengen. Dat de mensen er toen een voor een aangingen aan de pest wordt om de gezelligheid te behouden maar even verdrongen. Geen boodschap aan.
7-10-10-3
Deadline 3-11 18.00
Death In June – She Said Destroy 6,5
Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 7,5
Manke Nelis - De Oude Hengelaar 4,5
- Death In June – She Said Destroy
Klinkt een beetje als wavy sixties, eigenaardig. Donker, maar haast op een parodiërende manier. Wel apart/geinig gedaan, maar dan net iets te eenduidig om meer te kunnen betekenen.
- Jack Bruce – Keep It Down
Bluesrock die niet al te ovejaars klinkt, al een prestatie te noemen. Zang en instrumentatie zijn mooi op elkaar ingespeeld wat het gezellig en warm houdt, zonder echt grote potten te breken.
- Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer
Hier is het feestje! Er valt heel wat te beleven in deze 7 minuten, van serieus muzikantenschap tot een hoop lolletjes, maar ergens gaan beide hier prima arm in arm. Moest hierbij een beetje denken aan de knotsgekke funkbende Wizards Of Ooze. Al is dit natuurlijk meer rockgeöriënteerd, ze delen wel een gelijkaardige energie/filosofie die me erg aanspreekt. Leuk!
- Manke Nelis - De Oude Hengelaar
Uit de titel blijkt het al een beetje, en als je dan naar grooveshark doorgelinkt wordt ipv YouTube is het hek meestal helemaal van de dam: tijd voor een gezellig rondje Neerlandse volkspoëzie, uiteraard voorzien van een bijna middeleeuwse begeleiding om opa’s tijd van boerenklompen op oude kasseien helemaal terug te brengen. Dat de mensen er toen een voor een aangingen aan de pest wordt om de gezelligheid te behouden maar even verdrongen. Geen boodschap aan.
7-10-10-3
Deadline 3-11 18.00
0
geplaatst: 3 november 2012, 14:53 uur
15.
Death In June – She Said Destroy 5
Wat ik tot nu toe van deze neofolkband heb gehoord was veel zwaarder op de hand, dit is best luchtig. Maar ik kan nou niet zeggen dat ik er enthousiast van wordt, helaas.
Jack Bruce – Keep It Down 6,5
Degelijke bluesrock. Wel apart om JB in dit topic tegen te komen, is voor mij toch best een grote naam door Cream.
Het nadeel van dit soort muziek vind ik altijd dat je nooit echt op kan gaan in een lekker stukje, omdat 10 seconden later weer het roer wordt omgegooid. Maar toch wel een leuk nummer om eens te luisteren. Knap hoe "lekker" en "irritant" elkaar zo snel afwisselen.
Manke Nelis - De Oude Hengelaar 1
Het beste aan dit nummer is de omschrijving die het 2MY ontlokt.
Verder ken ik wel leukere smartlappen, ik vind dit maar vreselijk.
7-11-11-3
Deadline 3-11 18.00
Matige ronde
Death In June – She Said Destroy 5
Wat ik tot nu toe van deze neofolkband heb gehoord was veel zwaarder op de hand, dit is best luchtig. Maar ik kan nou niet zeggen dat ik er enthousiast van wordt, helaas.
Jack Bruce – Keep It Down 6,5
Degelijke bluesrock. Wel apart om JB in dit topic tegen te komen, is voor mij toch best een grote naam door Cream.
Het nadeel van dit soort muziek vind ik altijd dat je nooit echt op kan gaan in een lekker stukje, omdat 10 seconden later weer het roer wordt omgegooid. Maar toch wel een leuk nummer om eens te luisteren. Knap hoe "lekker" en "irritant" elkaar zo snel afwisselen.
Manke Nelis - De Oude Hengelaar 1
Het beste aan dit nummer is de omschrijving die het 2MY ontlokt.
Verder ken ik wel leukere smartlappen, ik vind dit maar vreselijk. 7-11-11-3
Deadline 3-11 18.00
Matige ronde

0
geplaatst: 3 november 2012, 16:25 uur
Dat Manke Nelis nog 3 punten scoort en niet eens zo'n heel laag gemiddelde 

0
geplaatst: 3 november 2012, 17:44 uur
15.
Death In June – She Said Destroy (6,3)
Er zitten leuke effectjes in. Over het geheel is het veel te mager.
Jack Bruce – Keep It Down (7,5)
Beetje simpel, maar wel mooi.
Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer (8,8)
Dit soort muziek is wel eens mooier gedaan, maar ik houd hier van.
Manke Nelis - De Oude Hengelaar (8,5)
Ook naar het Nederlandse lied mag ik graag luisteren. Manke Nelis is niet bepaald een van mijn favorieten uit het genre, maar bij Hengel At A Bitch, moet ik altijd onmiddellijk aan dit liedje denken. Vandaar deze nominatie. En het is waarschijnlijk wel een van z’n beste liedjes.
7-11-12-4
Deadline 3-11 18.00
De waarderingen voor Manke Nelis vallen me reuze mee.
Death In June – She Said Destroy (6,3)
Er zitten leuke effectjes in. Over het geheel is het veel te mager.
Jack Bruce – Keep It Down (7,5)
Beetje simpel, maar wel mooi.
Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer (8,8)
Dit soort muziek is wel eens mooier gedaan, maar ik houd hier van.
Manke Nelis - De Oude Hengelaar (8,5)
Ook naar het Nederlandse lied mag ik graag luisteren. Manke Nelis is niet bepaald een van mijn favorieten uit het genre, maar bij Hengel At A Bitch, moet ik altijd onmiddellijk aan dit liedje denken. Vandaar deze nominatie. En het is waarschijnlijk wel een van z’n beste liedjes.
7-11-12-4
Deadline 3-11 18.00
De waarderingen voor Manke Nelis vallen me reuze mee.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 3 november 2012, 18:00 uur
Uitslag:
1 Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 12 punten
2 Jack Bruce – Keep It Down 11 punten
3 Death In June – She Said Destroy 7 punten
4 Manke Nelis - De Oude Hengelaar 4 punten
Gemiddeldes komen morgen nog moet zo weg.
1 Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 12 punten
2 Jack Bruce – Keep It Down 11 punten
3 Death In June – She Said Destroy 7 punten
4 Manke Nelis - De Oude Hengelaar 4 punten
Gemiddeldes komen morgen nog moet zo weg.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.