MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:

2MY
16.

1. Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? 7
2. Penetration - Shout Above The Noise 6,2
3. Little Dragon - Twice 6,4
4. Big Wreck - Albatross 6,7

1. Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? // het lijkt een beetje op een nummer dat ik klaar heb staan voor de volgende editie (jazeker) en begeeft zich op dezelfde dunne lijn tussen 'geïnspireerd door wereldmuziek' en 'ongeïnspireerde peruanen-op-panfuiten spelen nummers van Céline Dion na'. Diezelfde Peruanen waar South Park een geweldige aflevering aan wijdde, doch dit terzijde. Na enkele beluisterbeurten besluit ik dat het zich aan de goede kant van die lijn bevindt.
2. Penetration - Shout Above The Noise // net een dubbelaar van Bruce Springsteen schuinboven de kiezen, en dan lijkt het gitaargeluid-met schreeuwtjes daar toch even op. Maar Bruce is geen vrouw, dus daar eindigt ook meteen de vergelijking. Leuke 80's vrouwenpoprock, hoewel ik daar blijkbaar een jaartje verkeerd mee zit.
3. Little Dragon - Twice // we nemen behoorlijk wat gas terug. Ingetogen pianomuziekje met mysterieuze stem. Subtiele geluidseffectjes op de soundtrack. Lijkt me perfect als achtergrond voor het avondje met kaarslicht (en vriendin) dat ik vanavond had gepland. Kan ik die cd met peruanen-op-panfuiten spelen nummers van Céline Dion nog even terug in het doosje steken.
4. Big Wreck - Albatross // er bestaat nog ergens anders een dunne lijn of another kind: die waar Bryan Adams en Bon Jovi met wisselend succes eveneens op balanceren. Bij de eerste beluisterbeurt vond ik het wel oke, en daar hou ik het voorlopig bij. Maar iets in mij zegt dat ik dit niet al te veel moet draaien.

1-0-0-1

Deadline : 4-11 18.00

16.
Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? 6,5
Penetration - Shout Above The Noise 6
Little Dragon - Twice 9,5
Big Wreck - Albatross 4

- Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready?
Angela ken ik nog van It’s Been Done destijds, een erg mooi nummer voorzien van haar specifieke Amy-achtige stemgeluid. Verder nogal onder de radar blijven steken volgens mij. Deze vreemde combinatie met (ongetwijfeld authentieke) Japanse tonen zal het vast ook niet gedaan hebben voor haar. Ondanks het aparte karakter schept het wel een bepaald mystiek sfeertje, waar vooral beide stemmen op een onverwachte interessante manier geslaagd op mekaar inspelen. Niet iets om uit vrije wil te gaan luisteren, maar toch hip om het een keer te hebben opstaan!
- Penetration - Shout Above The Noise
Punk met een iets dikker jasje, en het staat wel! De zangeres komt er daardoor nog wel bekaaider af. Goeie vocals is nu niet de prioriteit in dit soort muziek, maar dit gaat toch iets te fel tegenstaan. Misschien ook omdat het nummer dat ze zingt eignlijk weinig om het lijf heeft, behalve een aangenaam dik punkjasje dus.
- Little Dragon - Twice
Zelden kom je liedjes tegen die niet meer nodig hebben dan gewoon het liedje te zijn dat ze zijn, maar Twice is er zo eentje. Kraakheldere melodie voorzien van een doordacht ingetogen tekst waar je het gelijk warm van krijgt! En dan mag je daar nog de betoverend mooie stem van de zangeres bijtellen! De muzikale uitwerking met een rake piano en strijkers die haast van lucht lijken houdt het liedje klein en licht, terwijl de bescheiden elektronische toetsen het eigenwijze kantje van de groep laat zien. Little Dragon heeft al vele mooie dingen laten zien, maar elke keer komt Twice weer even piepen, en elke keer word ik er weer even stil van...
- Big Wreck - Albatross
Dit kan gelijk mee in de bakken foute supermarktenrock waarbij je je echt geen andere fans kan voorstellen dan verwarde tienermeisjes en (als het later niet betert) wereldvreemde huismoeders die denken hun rock ‘n roll-gehalte te bewijzen met een Best of Bon Jovi-cd. Of doe eens alternatief: haal de nieuwe Big Wreck in huis! Nee, dank u.

2-0-1-1

Wel apart om JB in dit topic tegen te komen, is voor mij toch best een grote naam door Cream.
...je hebt helemaal gelijk Herman, des te vreemder dat zijn solo werk zo onbekend is hier.
Nog vreemder voor mij dat het nummer nog 11 punten heeft gehaald. Valt me mee, had het niet verwacht.

Ik kan alvast verklappen dat we Jack Bruce nog een keer gaan tegenkomen.

16.
Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready?: Muzikaal erg sterk, maar het gezang van Chitose zwakt het helaas iets af; anders waarschijnlijk zelfs een 9,5; nu echter niet. (8,5)
Penetration - Shout Above The Noise: Heerlijke punk met een wave randje. (9)
Little Dragon – Twice: Prachtig, alleen de geluidjes hoeven voor mij niet zo (9)
Big Wreck – Albatross: Ook mooi, maar het minste van deze ronde; doet mij enigszins aan de zanger van Soundgarden denken (Chris Cornell) (8,5)

Sterkste ronde tot nu toe.

2-1-2-1

16.
Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? (8,5)
Sfeervol. Spectaculaire zang. Verrassing!

Penetration - Shout Above The Noise (7,0)
Simpel maar leuk, doet me denken aan Blondie.

Little Dragon – Twice (6,5)
Het begint veelbelovend maar ik mis ontwikkeling.

Big Wreck – Albatross (6,5)
Degelijke rock die mij niet echt inpakt.

3-2-2-1

16.
* Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? 3.0
Blij dat het nummer over is, zit niks leuk in, zang niet, muzikaal niks, op den duur wordt het echt irritant
* Penetration - Shout Above The Noise 7.0
Pittig. Sterke stem.
* Little Dragon - Twice 6.5
Moet qua stem heel even aan Neneh Cherry denken, hoewel de zang zeer rustig blijft en dan is het ineens afgelopen. Ik had toch echt het idee dat dit de inleiding was naar iets ... dat achterwege blijft
* Big Wreck - Albatross 7.0
Aardig rocknummer

3-3-2-2

6.
Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? Exotische klanken,mysterieus en best wel sfeervol(6,5)

Penetration - Shout Above The Noise . Blondie look a like .Leuk!(7,5)

Little Dragon – Twice Zang kan mij niet bekoren.Muzikaal sfeervol doch uiterst monotoon(5,8)

Big Wreck – Albatross.Dertien in een dozijn rocknummer.Vrij standaard dus!(6)

4-4-2-2

6.

Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? (7,0)
Penetration - Shout Above The Noise (6,5)
Little Dragon – Twice (6,2)
Big Wreck – Albatross (6,8)

5-4-2-3

6.

Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? 7,5
Sfeervolle muziek en beide stemmen leveren wat mij betreft een positieve bijdrage.

Penetration - Shout Above The Noise 5,0
Mwah! Is dan wel een mindere Blondie. Dit soort punky nummers vind ik doorgaans te weinig melodieus en zeker te lawaaiig. Leidt dan vaak weer tot dit soort schreeuwende zang. Kennelijk ook tot de titel.

Little Dragon – Twice 8,0
Even opgezocht en het is een albumopener. Ja, dat kan goed werken. Mijn gok zou geweest zijn dat het een brugnummer is tussen twee meer op de voorgrond tredende buren. Fijn instrumentatie en de stem kleurt er perfect bij. Klinkt dus goed, maar ik vermoed dat het beter werkt in de albumcontext dan stand alone. Alsnog de beste van deze ronde.

Big Wreck – Albatross 6,0
Uit 2012. Had net zo goed 40 jaar ouder kunnen zijn. Vernieuwend zijn ze niet, deze jongens. Op zich prima gespeeld binnen de clichés van het genre. Beter dan 90% van Adams of Bon Jovi, zou ik zeggen. Genoeg voor een voldoende.

6-4-3-3

6.

Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready?
Aardige East meets West poging: 7,1

Penetration - Shout Above The Noise
Ach die hadden we ook nog ja, helemaal vergeten. Muziek klinkt nog best grappig zo veel jaar later. Hoe lief sommige van die vroege punk nu klinkt: 7,0

Little Dragon – Twice
Dit geeft mij geen ankerpunt, iets wat me pakt, me wat doet, waardoor ik zeg : hee dit is bijzonder. Het kabbelt mij te veel voort, waar blijft nu het nummer, na deze intro? , zo'n gevoel.
5,7

Big Wreck – Albatross
Krijg allerlei nare visioenen van mannen met te korte broekjes.
Alsof de tijd heeft stilgestaan. En dat is dus niet zo: 5,5

Matige ronde dus

7-5-3-3

16.

1. Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? 8
2. Penetration - Shout Above The Noise 7
3. Little Dragon – Twice 8
4. Big Wreck - Albatross 6,5

1. Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready?
Geen idee hoe ik dit nummer ken, want de Deep Forest-compilaties staan hier niet in de schappen. Waarschijnlijk via een zoektocht naar McClusky, toch een interessante artieste. Dit is voor mij een geslaagde kruisbestuiving. Heerlijk gitaartje ook.

2. Penetration - Shout Above The Noise.
Leuk, lekkere hoekige punkwave. Dit consumeer ik trouwens het liefst live.

3. Little Dragon - Twice
Ja, hier word ik blij van, lekkere pianoklanken, melancholieke sfeer, aangename zang. En wat een schitterende video. Fijne kennismaking!

4. Big Wreck - Albatross
Twijfelgevalletje, balanceert op het randje van cool en sneu. Zijn stem mag er zijn (moet zelfs aan Chris Cornell denken), maar het nummer is een clichéfabriek met rare country-arrangementen.

7-5-4-3

De stand is : 8-5-4-3

16.

1. Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? 6,5
Typisch zo'n nummer dat je op een compilatie-album voor één of ander goed doel zou kunnen aantreffen. Deze fusion is interessant voor één keer, maar wordt bij de tweede luisterbeurt al een beetje vermoeiend.

2. Penetration - Shout Above The Noise 7,0
Best wel schattig. Meisjespunk is één van mijn guilty pleasures, zie ook een later nog langskomende nominatie. De finesse van een Blondie heeft dit natuurlijk niet.

3. Little Dragon - Twice 7,0
De nummers van LD die ik al kende, hebben wat meer pit en zijn m.i. eigenlijk ook iets leuker. Dit klinkt meer als een soort intro. Sfeertje bevalt me wel, dus zeker een ruime voldoende waard.

4. Big Wreck - Albatross 5,0
Dit is me te plat en clichématig. Eigenlijk is alles hierboven al gezegd.

8-6-5-3

16.

1. Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? 9
Geweldig nummer, de stemmen vullen elkaar prachtig aan. Eerste keer luisteren was echt spectaculair, daarna blijft het prachtig.

2. Penetration - Shout Above The Noise 7,5
Gezellige meisjespunk, dat doet het hier ook wel goed.

3. Little Dragon - Twice 6,0
Ik zou hier de tekst van mijn bovenbuurman integraal over kunnen nemen. Paar keer beluisterd, maar kan er niet inkomen. Had eigenlijk hetzelfde met het album dat ik van haar gehoord heb.

4. Big Wreck - Albatross 2,0
Eerlijk gezegd luister ik liever naar Bon Jovi of Bryan Adams, die hier al genoemd werden. Ik kan helemaal niets met dit soort testosteronzangers.

9-7-5-3

16.

Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? (7,4) wel lekker nummer
Penetration - Shout Above The Noise (5,5)
Little Dragon - Twice (7,5) best goed
Big Wreck - Albatross (5,5)

9-6-6-3

1. Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? 6,4
2. Penetration - Shout Above the Noise 6,5
3. Little Dragon - Twice 8
4. Big Wreck - Albatross 5,5

Aardig nummer, met zowel oosterse (muziek) als westerse (zang, hoewel..) invloeden. Maar niet helemaal aan mij besteed, omdat ik het niet spannend en dwingend genoeg vind.

2. Penetration - Shout Above the Noise
Best geinig, maar o zo braafjes en toch ook wel voorspelbaar. Wat niets wegneemt van de intrinsieke kwaliteit; dit is gewoon puike pop met een punkrandje. Aan Blondie kan dit inderdaad niet tippen.

3. Little Dragon - Twice
Knappe videoclip. De muziek heeft iets rustgevends, maar toch ook wat onderhuidse spanning (het is net dat rustgevende dat hier voor zorgt). De zang past er goed bij, ja, hier mag ik graag naar luisteren.

4. Big Wreck - Albatross
Ik word er warm noch koud van; dit soort nummers heeft toch wat extra nodig om echt te schitteren, en dat is hier het manco; het is standaard rock, dus wel degelijk, maar het komt niet boven de grijze middenmoot uit.

9-7-7-3

2MY
2MY schreef:
1. Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? // het lijkt een beetje op een nummer dat ik klaar heb staan voor de volgende editie (jazeker) en begeeft zich op dezelfde dunne lijn tussen 'geïnspireerd door wereldmuziek' en 'ongeïnspireerde peruanen-op-panfuiten spelen nummers van Céline Dion na'.

lebowski schreef:

Geen idee hoe ik dit nummer ken, want de Deep Forest-compilaties staan hier niet in de schappen. Waarschijnlijk via een zoektocht naar McClusky, toch een interessante artieste. Dit is voor mij een geslaagde kruisbestuiving. Heerlijk gitaartje ook.

pas na het lezen van lebowski's tekstje besef ik pas dat het nummer dat ik klaar had voor de volgende editie ook daadwerkelijk op dezelfde cd staat als dit nummer... en dat ik dus de voorbije weken al meerdere keren diezelfde cd dus ook heb op heb gezet en dus deze 'Will You Be Ready?' heb moeten horen voorbijkomen... Waarom niet gewoon onder de naam 'Deep Forest' nomineren, lebowski?

DjFrankie (moderator)
Uitslag: vorige battle met gemiddeldes, niet erg hoog zoals jullie zien.

1 Beardfish - The Gooberville Ballroom Dancer 12 punten gem: 7,05
2 Jack Bruce – Keep It Down 11 punten gem: 6,82
3 Death In June – She Said Destroy 7 punten gem: 6,03
4 Manke Nelis - De Oude Hengelaar 4 punten gem: 4,72

16.

1. Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? 7
Muzikaal prima Mazzy Star meets wereldmuziek. Stem echter te schel en niet mooi.
2. Penetration - Shout Above the Noise 7,2
Hardrock wave, Blondie cmeets Motely Crue. Leuk
3. Little Dragon - Twice 7,1
Zangeres nummer 3, en beter dan de vorige 2, mooie opbouw, zang draagt het nummer, alleen mis ik de spanning in het nummer.
4. Big Wreck - Albatross 7,5
Prima nummer, goede accorden op de gitaar ik houdt hier wel van.

9-8-7-4

Deadline 4-11 18.00

ps Dynamo telt er geen punt bij Angela en telt 1 punt van Penetration af.

Onbegrijpelijk dat dat prachtige Twice door sommigen wordt afgedaan als een soort introotje. Wat kan je na die drie minuten nu nog meer verlangen? (En kom nu niet af met: "een postrockachtige climax ofzo..?") Het enige wat ik dan verlang is om het nummer nog een keer op repeat te zetten!

16.
Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? (6,5)
Hier en daar aardig, nergens spannend en te veel een bij elkaar geraapt zooitje.

Penetration - Shout Above The Noise (7,0)
Amateurisme hoort een beetje bij het genre, zullen we maar zeggen.

Little Dragon - Twice (7,8)
Mooi gezongen, de bubbeltjes vind ik leuk, en dan krijg je veel te snel een fade out. Dit had wel wat langer mogen duren.

Big Wreck - Albatross (6,5)
Saai.

9-9-8-4

Deadline 4-11 18.00

2MY schreef:
Waarom niet gewoon onder de naam 'Deep Forest' nomineren, lebowski?

Deep Forest is toch geen bandnaam, maar eerder een serietitel, categorie 'Alle dertien Chill'? Of snap ik er nou weer niets van?

Duidelijk, dan kan deze nominatie - hopelijk - verder als Deep Forest.

16.
Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready? (8,5)
Spannende kruisbestuiving, heerlijk sfeer heeft het nummer ook. Leuke verrassende ontdekking, voor mij weer een voorbeeld waarom dit een leuk topic is en blijft.

Penetration - Shout Above The Noise (7,5)
Blondie is ook de naam die bij mij als eerste bovenkomt....daar kan het niet aan tippen maar ik heb wel een zwak voor dit soort bandjes.

Little Dragon - Twice (7,0)
Mooi ingetogen melancholiek nummer...dit past eigenlijk wel in mijn straatje, maar het kabbelt mij toch net iets te veel door zonder dat het ergens "naar toe gaat" en dat is jammer want nu blijf ik toch een beetje achter met een gevoel van veelbelovende poging maar toch een gemiste kans.

Big Wreck - Albatross (2,5)
Dit soort standaard rock nummers is helaas niet zo heel erg aan mij besteed.

10-10-8-4

Deadline 4-11 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag: weer het nummer met het hogste gemiddelde 3de.

1 Angela McClusky and Chitose Hajime - Will You Be Ready?11 pt (incl correctie Dynamo) gem: 7,11
1 Penetration - Shout Above The Noise 11 pt (incl Correctie Dynamo) gem : 6,84
3 Little Dragon - Twice 8 pt gem: 7,17
4 Big Wreck - Albatross 4 pt gem : 5,76

17.

Dengue Fever – Tiger Phone Card (7,2)
Een feestnummer als dit kan ik wel waarderen.

Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag... (5,0)
Rocknummer dat mij koud laat.

Floex - Forget-Me-Not (8,5)
Bedwelmende muziek uit Praag. Persoonlijke favoriet.

Chris Isaak - We Let Her Down (7,0)
Die mooie stem van Chris compenseert voor het mindere nummer.

1-0-1-0

Deadline: 5-11 18.00

17.

Dengue Fever – Tiger Phone Card (8,5)
Een soort van oosterse Belle & Sebastian met een dikke vette knipoog. Leuk!

Love and Rockets –Hauntes as the Minutes Drag... (6,5)
Het inkoppertje mbt de titel laat ik maar zitten. Niet slecht, wel wat vermoeiend.

Floex - Forget-Me-Not (8,0)
Mooi, sfeervol, etc etc

Chris Isaak - We Let Her Down (6,5)
Dit komt niet in de buurt van 's mans klassiekers. De magie ontbreekt hier.

2-0-2-0

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:58 uur

geplaatst: vandaag om 05:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.