MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:

23.
Emilie Autumn – Castle Down 4
Carla Torgerson - Through December 7
Steve Spacek - URUB 9,5
Apparat - Montreal 8

- Emilie Autumn – Castle Down
Lelijker kan je volgens mij niet zingen. De steeds opzwellendere compositie helpt ook niet bepaald. Uiterst onappetijtelijk nummer, alsof ze niet wil dat mensen het mooi gaan vinden. Missie geslaagd dan.
- Carla Torgerson - Through December
Ze heeft chance dat ze niet in de voorjaarseditie zit. Dit soort nummers wint toch minstens een paar tienden in deze winterachtige herfsttijden. De song en de zang zijn niet eens het meest opzienbarend, het zijn vooral de leuke sounds en instrumenten die het nummer boeiend maken.
- Steve Spacek - URUB
Heerlijk hypnotiserende beats en electronics met het soulvolle stemgeluid van Steve erdoorheen geweven. Het ambachtelijk percussieve karakter stuwt het hele nummer vooruit, terwijl er rondomrond vanalles piept en schuurt. Geen al te complexe compositie, maar in al z’n eenvoud bijzonder effectief! Spacek heeft zich al op vele vlakken bewezen, van gure neosoul tot minimale electronica, maar hier, ergens in het midden van dat alles, beleeft hij wat mij betreft zijn fijnste moment!
- Apparat - Montreal
Haast een muzikale interpretatie van donder en bliksem. Het jaagt je de stuipen op het lijf, maar bruist tegelijk van leven. De lekkere vaart in het nummer zal de reis naar dat nachtleven alvast een pak sneller doen verlopen!

0-0-1-1

Deadline: de 11e v/d 11e 18.00

23.

Emilie Autumn – Castle Down: Mooie piano balade. Beetje Tori amos achtig (8,5)
Carla Torgerson - Through December: Zangeres van The Walkabouts; ook solo geweldig (9)
Steve Spacek – URUB: Jazzy triphop met meer beats? Wel lekker (7)
Apparat – Montreal: Soort van house met wave elementen; kan er prima naar luisteren. (7,5)

1-1-1-1

23.

- Emilie Autumn – Castle Down .Intrigerende zang de compositie is wat rommelig.Toch wel genietbaar(7)

- Carla Torgerson - Through December..Ze heeft volgens mij wel eens wat muzikaals gedaan met Tindersticks.Lieflijke zang maar het nummer is vrij standaard en kent weinig hoogtepunten(6,3)

- Steve Spacek - URUB Monotoon nummer opgeluisterd met zenuwachtige beats.Helaas niet aan mij besteed dus(5)

- Apparat - Montreal.Instrumentaal nummer geen hoogvlieger maar het heeft zeker zijn momenten.(6,5)

2-1-1-2

23.

Emilie Autumn – Castle Down (5,5)
Die maniertjes en matige ademtechniek staan me tegen.

Carla Torgerson - Through December (7,5)
Goed gezongen, fijne sfeer.

Steve Spacek - URUB (8,0)
Mooie en originele combi tussen soul en electronic.

Apparat - Montreal (8,0)
Melancholisch en gedetailleerd. Apparat is eigenlijk altijd goed.

2-1-2-3

2MY
23.

1. Emilie Autumn – Castle Down 6
2. Carla Torgerson - Through December 6,8
3. Steve Spacek - URUB 6
4. Apparat - Montreal 7,8

1. Emilie Autumn – Castle Down // Tori op speed. Het is jammer dat Emilie per se elke seconde in dit lied moet zingen - en soms zelfs dubbel - , want het wordt zo wel heel erg druk. Rustig meisje, rustig...
2. Carla Torgerson - Through December // rijmen met maanden, het kan enkel na de zomer - en spijtig van oktember, anders had Carla nog een extra stroofje gehad. 'k Vind het wel een oke nummer, beetje country-achtige vocalen maar zonder de cow's en de daddy's.
3. Steve Spacek - URUB // het komt wel meer voor dat de beats maar blijven doorkletteren op een zelfde manier gedurende het hele nummer, maar dit is té opvallend om niet op de zenuwen te beginnen werken. Op een bepaald moment zat ik enkel geërgerd naar die beat te luisteren zonder me van iets anders bewust te zijn. Heb ik ook als iemand in mijn buurt gigantisch zit te smakken of tutterfrut zit te herkauwen.
4. Apparat - Montreal // was 'Fade to Grey' van Visage hier al vernoemd? Bij deze dan. Zo'n new wave beat-dingen vind ik wel interessant. Hier zit voldoende afwisseling in om het nog eens boeiend te houden ook. Goei nummer!

2-2-2-4

23.
Emilie Autumn – Castle Down 1
Carla Torgerson - Through December 7
Steve Spacek – URUB 7
Apparat – Montreal 6,5

Emilie Autumn – Castle Down
Mijn God, wat verschrikkelijk dit, Tori Amos would-be geneuzel met die vervelende nerveuze snik.

Carla Torgerson - Through December
Wellicht heeft Emilie er wat mee te maken, maar wat een verademing dit. Geen gimmick, maar een pure, sfeervolle, Janis Ian-achtige ballad. Met Carla wil ik wel bij het kampvuur zitten.

Steve Spacek – URUB
Lekker, gortdroog percussiewerk en een fijn ontspannen jazzy beatje. Leuk.

Apparat - Montreal
Lekker opgebouwd – deep shit lees ik op YT – maar zonder methyleendioxymethamfetamine kan ik hier niet zo veel mee. Muziek voor uit, niet voor thuis. Vraag het me nog eens als ik op de dansvloer sta.

2-3-3-4

23.
Emilie Autumn – Castle Down 3
Pfff, dat viel niet mee...de compositie op zich is wel ok maar de manier waarop mevr. Autumn de zang meent te moeten invullen verpest jammer genoeg het hele nummer
Carla Torgerson - Through December 6,5
Na het vorige nummer is de rust die dit nummer uitstraalt inderdaad een verademing. Mooi nummer maar niet heel bijzonder, het blijft mij net iets te vlak en blijft niet echt hangen.
Steve Spacek – URUB 4
Dit soort geneuzel is niet aan mij besteedt, ik hoor er helaas alleen een beat in die de eerste halve minuut nog wel vol te houden is maar daarna steeds irritanter wordt en steeds meer op m'n zenuwen begint te werken. Dit is dus echt niet mijn ding.
Apparat – Montreal 7,2
Toen het begon vreesde ik het ergste want dit is normaal gesproken niet echt een genre wat het goed doet in huize El Ninjo....maar dit bleek een reuzemeevaller te zijn, best een lekker nummer.

2-4-3-5

23.

Emilie Autumn – Castle Down (5,0) klinkt nogal chaotisch
Carla Torgerson - Through December (7,2) mooi rustig nummer
Steve Spacek - URUB (6,1) apart maar verder niet zo
Apparat - Montreal (5,8) belooft veel maar komt er niet echt uit

2-5-4-5

23.

Emilie Autumn – Castle Down 8,0
Er is iets geks met dit nummer. Objectief gezien is de zang namelijk niet heel erg goed. Of in elk geval erg gejaagd, zodat je na afloop zelf naar adem zit te happen. Maar ik betrapte me erop dat ik dit toch regelmatig op repeat zette, dus op een bepaalde manier vind ik het geheel wel werken. Nu vroeg ik me af of dit aan mij ligt of dat het nummer een bepaalde verborgen kracht heeft. Vandaar dat ik het er hierbij heb gezet. En wat denk je? Het ligt aan mij.

Carla Torgerson - Through December 8,5
Carla is inderdaad erg goed in herfst- en winterliedjes. Twee edities geleden kwam ze bijvoorbeeld nog langs (samen met Chris) met Blue Winter Snow. Ik mag graag naar haar luisteren en ik moet dit solo-album eigenlijk nog eens op de kop tikken. Enige kritiekpunt is dat het misschien wel erg vlag blijft, maar de sfeer wordt goed overgebracht mede door de prima zang.

Steve Spacek - URUB 7,0
Ik heb iets in mijn collectie wat hier heel erg op lijkt, maar ik kan er even niet opkomen. Zit goed in elkaar, maar uiteindelijk dringt de blikkerige beat zich een beetje te veel op. Daar had Steve misschien iets meer weerwerk moeten bieden. Nu blijft Spacek een beetje een sissy.

Apparat - Montreal 6,5
Hoewel het ook niet mijn favoriete genre is, kan ik er toch heel goed naar luisteren, over het algemeen. Vreemd dus, dat dit mij niet heel veel doet, terwijl het zeer goed gevarieerd is. Mogelijk mis ik toch ergens een bepaalde spanningsboog. Let wel, misschien is die er wel, maar dan heb ik hem toch gemist.

3-6-4-5

23.

Emilie Autumn – Castle Down 7,0
Carla Torgerson - Through December 5,0
Steve Spacek - URUB 6,3
Apparat - Montreal 9,0 erg fijne ontdekking

4-6-4-6

23.

Pas
Geen twee nummers die i.m.o. een punt verdienen.

Emilie Autumn – Castle Down
Carla Torgerson - Through December
Steve Spacek - URUB
Apparat - Montreal

4-6-4-6

23.
* Emilie Autumn - Castle Down 5.0
Geen prettige zangeres. Haastig. In deze ronde (helaas) toch nog een punt
* Carla Torgerson - Through December 7.0
Hier wel een mooie zang(stem). Rustig nummer, maar mist wel spanning
* Steve Spacek - URUB 4.0
Beetje à la Terence Trent d'Arby maar dan met een irritante drumset en drumritme
* Apparat - Montreal 5.0
Niet veel aan

5-7-4-6

DjFrankie (moderator)
23.

Emilie Autumn – Castle Down 6,5
Merkwaardige stem inderdaad, geen topnummer
Carla aTorgerson - Through December 7
Goeie stem, wel een bepaalde spanning voelbaar in het nummer.
Steve Spacek - URUB 5
Die irritante geluidjes maken dit nummer er niet beter op voor mij.
Apparat - Montreal 6,3
Ook geen supernummer, en met tijden ook irritant, toch soms ook weer fijn (Knife-invloeden) in deze voor mij magere ronde

6-8-4-6

23.

1. Emilie Autumn - Castle Down 6,2
2. Carla Torgerson - Through December 7,5
3. Steve Spacek - URUB 5
4. Apparat - Montreal 6,9

1. Emilie Autumn - Castle Down
Apart stemgeluid heeft mevrouw Autumn, en zeker geen slecht nummer. De piano op de achtergrond gaat best goed samen met de zang.

2. Carla Torgerson - Through December
Zo, dit is mooi. Waar de vorige artiest qua naam meer banden had met de herfst, zit er hier in het nummer zelf een herstachtige feel. Heerlijk ingehouden melancholisch, mooie zang, aandoenlijke instrumentatie. Dik geslaagd!

3. Steve Spacek - URUB
Zwoel nummer met bliepjes en jammer genoeg beetje zoutloze zang eroverheen. Elektro soul.

4. Apparat - Montreal
Coole vibe heeft dit nummer, lekker duister ook wel. Kijk, dat men dat in één track kan stoppen, betekent dat men een goede song heeft afgeleverd. Al had het einde wel wat beter gekund.

6-9-4-7

Helaas geen tijd om te luisteren, maar Apparat krijgt sowieso een 9,5. 5/6 jaar terug was het een 10 geweest.

23.

1. Emilie Autumn - Castle Down 6
2. Carla Torgerson - Through December 6,5
3. Steve Spacek - URUB 7
4. Apparat - Montreal 7,5

6-9-5-8

23.
Emilie Autumn – Castle Down (8,0)
Mooi nummer. Het omgekeerd zuchten vind ik een grappig extraatje, dat me aan Johan Cruijff doet denken.

Carla Torgerson - Through December (8,3)
Nog zo’n mooi liedje. Ik moest een beetje wennen aan de effectjes, maar die maken het nummer wel af.

Steve Spacek - URUB (5,5)
In het begin denk ik nog dat er wel potentie in deze sound zit, maar het wordt nergens spannend. Een gemiste kans.

Apparat - Montreal (6,0)
Het lijkt me niet het slechtste uit het genre. En hoe gevarieerd het ook klinkt, ik vind het saai.

7-10-5-8

Johan Cruijff! Natuurlijk, daslogies.

Dasseker logies,

maar Do Re Mi - Man Overboard is door de gebruiker van YouTube verwijderd.

Score:
1. Carla Torgerson - Through December 10
2. Apparat - Montreal 8
3. Emilie Autumn - Castle Down 7
4. Steve Spacek - URUB 5

24.
Do Re Mi - Man Overboard
Imany - You Will Never Know
Billy Bragg - Cindy of a Thousand Lives
Jonathan Richman - I was dancing in the Lesbian Bar

Deadline: 12/11 om 18.00

24.
Do Re Mi - Man Overboard 8
Imany - You Will Never Know 7
Billy Bragg - Cindy of a Thousand Lives 5
Jonathan Richman - I was dancing in the Lesbian Bar 5,5

- Do Re Mi - Man Overboard
Lekker brutaal nummertje met z’n rimische drums, klinkende gitaren en een zangeres die je maar beter niet zonder handschoenen vastpakt. De coole blazers krijg je er nog gratis bovenop. Sassy, maar bijzonder stijlvol, interessant collectief, dit Do Re Mi!
- Imany - You Will Never Know
Het soort soulfolkmeisje waar Frankrijk een patent op lijkt te hebben, zie ook Ayo of Asa. Nummer en begeleiding zijn me net iets te simpel, maar haar nasale stemgeluid geeft het wel een leuk karakter mee!
- Billy Bragg - Cindy of a Thousand Lives
Dit heeft zijn beste tijd wel gehad zo te horen. Muziek en zang klinken ook weinig bijzonder, verder gebeurt er vrij weinig om de interesse hoog te houden.
- Jonathan Richman - I was dancing in the Lesbian Bar
Lollig, maar veel verder gaat het ook niet echt. De orgel klinkt fijn en het wordt verder ook niet al te storend gebracht, maar uiteindelijk krijg je toch een vrij leeg resultaat.

1-1-0-0

24.

Do Re Mi - Man Overboard: Prima wave (7)
Imany - You Will Never Know: Niet bijzonder, maar wel opbeurend. (6)
Billy Bragg - Cindy of a Thousand Lives: Prima opbouw naar een goed nummer (7,5)
Jonathan Richman - I was Dancing at the Lesbian Bar: Heel anders dan zijn Egyptian Reggae, die was veel leuker. (6)

2-1-1-0

Dit is niet Man Overboard hoor

Zo lang die verwarring voortduurt wil ik wel alvast mijn commentaar bij Imany plaatsen. Ik heb morgen weinig tijd, zodat de ronde wel eens aan mij voorbij kan gaan.

Imany - You Will Never Know (9,0)
Prachtig “klein” liedje. De versie van Gers Pardoel kan ik ook waarderen, maar die 2 nummers zitten elkaar een beetje in de weg.

Dit is niet mijn ronde. Zoals te verwachten is Richman wel melig.

24.
Do Re Mi - Man Overboard (NA CORRECTIE: 6,5)
Imany - You Will Never Know (5,0)
Billy Bragg - Cindy of a Thousand Lives (6,0)
Jonathan Richman - I was dancing in the Lesbian Bar (7,0)

2-1-2-1 [VOOR CORRECTIE]

Dit lijkt me een juiste link voor Do Re Mi - Man Overboard

Geen perfecte kwaliteit, Frank zal later eventueel nog een betere versie plaatsen.

Juiste link

Prachtig nummer hoor

DjFrankie (moderator)
Do Re Mi - Man Overboard

Met Steve Hogarth van ja, Marillion.

Mensen die al gestemd hebben mogen hun stem nog wijzigen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:25 uur

geplaatst: vandaag om 15:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.