MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
21.
* Groundhogs - Sad Go Round 6.5
Soms leek 't even of ik Clapton hoorde. Wel aardig, maar voor mij geen hoogvlieger
* Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun 8.0
Lekker nummer. Relaxed en swingend tegelijk
* The Pentangle - Springtime Promises 6.0
Kampvuur muziekje. Het lijkt er zelfs op dat er vals gezongen wordt maar dat ligt waarschijnlijk aan mij
* Comets On Fire - Beneath the Ice Age 2.0
De eerste drie minuten nog een slang erbij die kan rijzen ... daarna wordt het geschreeuw en dan duurt het nummer verdorie nog 9 minuten ook. Tja, ik kan 't niet zo waarderen.

5-5-6-4

deadline: 9-11 18.00

21.
Groundhogs – Sad Go Round 7,5
Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun 6,3
The Pentangle - Springtime Promises 7,2
Comets On Fire - Beneath the Ice Age 6,5

6-5-7-4

DjFrankie (moderator)
Oldfart schreef:
21.

4. Comets on Fire - Beneath the Ice Age
Dit soort herrie moet je zelf maken, niet op een album beluisteren.

Geweldig Jan,!

21.

1. Groundhogs – Sad Go Round 7,0
Dit begint lekker. Daarna iets te weinig variatie, jammer.

2. Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun 7,2
Ook hier zat meer in. Niettemin leuk nummer.

3. The Pentangle - Springtime Promises 8,0
Niemand kan zo mooi brak zingen als Bert Jansch.

4. Comets On Fire - Beneath the Ice Age 6,0
Word ik te oud voor deze herrie?

6-6-8-4

21.

Groundhogs – Sad Go Round 6,5
Zo'n jaar of 40 oud. En al zo lang blijft mijn mening over dit soort blues-rock hetzelfde: het ligt prima in het gehoor en is bij vlagen interessant, maar op een of andere manier beklijft het vrijwel nooit.

Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun 7,5
Leuk amalgaam van akoestisch en elektro, inderdaad. Ligt het aan mij of wordt in dit soort muziek altijd op dezelfde manier gezongen? Misschien is er wel geen andere manier, maar ik zou op dit punt best wel eens een keer verrast willen worden. Toch als geheel het beste van deze ronde.

The Pentangle - Springtime Promises 7,0
Al meer dan 40 jaar oud, maar dit vind ik deze folk-rock vind ik dan weer leuker. Zelfs al is het bij vlagen belabberd gezongen. Als het de wijn al is, dan toch niet in mij maar in de zanger.
Edit: Het is dus Bert Jansch. Die heb ik dan toch ook wel eens beter horen zingen.

Comets On Fire - Beneath the Ice Age 6,5
Psychedelische hard-rock die zo meer dan 40 jaar oud kunnen zijn (maar het dus niet is). In die zin eigenlijk helemaal niet zo bijzonder en de heftige reacties hierboven verbazen me dan ook een beetje.

6-7-9-4

remcodulac schreef:
Ligt het aan mij of wordt in dit soort muziek altijd op dezelfde manier gezongen?

Komt doordat Sky and Sand het bekendste hitje is in dit genre en dat is ook gezongen door Fritz Kalkbrenner.

21.

Groundhogs – Sad Go Round 5
Dit soort bluesrock is niet aan mij besteed.

Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun 5,5
Dit nummer mist dan weer ontwikkeling, ik krijg er een beetje de kriebels van. Wellicht leuk in een set van Aeroplane, maar dan hoogstens voor 2 minuten. Geef mij maar de muziek van zijn broer van 5 jaar of langer geleden. Sky and Sand vond ik ook al niets.

The Pentangle - Springtime Promises 6,5
Klinkt wel rustgevend en er wordt sterk gespeeld. Na de tweede luisterbeurt beklijfde dit alweer meer dan na de tweede.

Comets On Fire - Beneath the Ice Age 8
Psychedelische noise rock met een stevige 60s vibe. Dit had zo uit de koker van MC5 of Amboy Dukes kunnen komen voor mijn gevoel. Bij herbeluistering valt wel op hoe in het intro vanaf 1:40 de spanning prachtig wordt opgevoerd. Verder een geweldige drive sowieso in dit nummer. Voor mij de topper van deze ronde.

6-7-10-5

DjFrankie (moderator)
lebowski schreef:
Dat wordt 9:22 afzien voor hem, niet zijn smaak om het zo maar eens te zeggen

Denk dat Dynamo een dagje overslaat

21.
Groundhogs – Sad Go Round (6,8)
Beetje saaie jazzrock met dat repeterende riffje. Is dit blues(-rock)? Ik kan het er niet in ontdekken.
Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun (7,5)
Een lekker niemendalletje op z’n tijd; dat kan geen kwaad. En het zit redelijk intelligent in elkaar.
The Pentangle - Springtime Promises (8,0)
Countryrock die volgens mij meer naar The Grateful Dead dan naar het eerder genoemde Magna Charta neigt. Moet ik nog eens vaker naar luisteren, maar ik heb een beetje weinig tijd. Het is zo 18:00 uur.
Comets On Fire - Beneath the Ice Age (8,3)
Het intro is mooi. Het stukje met zang is een beetje doorsnee grungemetal (of iets dergelijks - ik ben daar niet zo in thuis), maar daarna swingt het lekker door. Voor het einde krijg je nog een iets minder stukje, omdat ze net iets te lang blijven hangen in slotakkoorden. Het eigenlijke einde verwijst natuurlijk mooi terug naar het intro.

6-7-11-6

DjFrankie (moderator)
Uitslag;

1 The Pentangle - Springtime Promises 11 pt gem: 7,13
2 Fritz Kalkbrenner - Facing the Sun 7 pt gem: 7
3 Groundhogs – Sad Go Round 6 pt gem: 6,6
3 Comets On Fire - Beneath the Ice Age 6 pt gem: 5,94

15 deelnemers

This Empty Flow – Snowblind: Natuurlijk hoor je hier vooral The Cure in terug, mooi met fluisterende zang. (9)
Jon Hassell - Amsterdam Blue: The Million Dollar Hotel (soundtrack) heb ik in bezit. Toch weer eens luisteren, die versie is wel wat korter. (8,5)
Valravn – Kroppar: Mix tussen Evanescence, Bjork en Dead Can Dance of iets dergelijks; wel erg goed. (9,2)
Omar & the Howlers – Wall of Pride: Zeker niet slecht, maar last van een sterke ronde; in de vorige ronde zou deze zeker punten hebben gekregen. (7)

1-0-1-0

Deadline 9-11 18.00

22.

This Empty Flow - Snowblind (7,0)
Aardig nummer met een warme sound.

Jon Hassell - Amsterdam Blue (8,5)
Prachtig. Met minimale middelen wordt de spanning vastgehouden.

Valravn - Kroppar (7,5)
Leuk maar niet zo goed als Gåte in ronde 32. .

Omar & the Howlers – Wall of Pride (5,0)
Nee.…

1-1-2-0

Deadline 9-11 18.00

22.

1. This Empty Flow - Snow Blind 6,4
2. Jon Hassell - Amsterdam Blue 4
3. Valravn - Kroppar 7,2
4. Omar & the Howlers - Wall of Pride 6,5

1. This Empty Flow - Snow Blind
Op de albumpagina staan veel verwijzingen naar 'Disintegration' van The Cure, maar heel veel daarvan hoor ik toch niet terug in dit nummer. Eenzelfde soort melancholie, misschien. Verder een nummer dat niet aangenaam is, maar dat was ook niet de bedoeling denk ik, dus best geslaagd.

2. Jon Hassell - Amsterdam Blue
Te eentonig, te in de schulp blijvend. Erg jammer, dit had iets erg moois kunnen opleveren. Dat is het ongetwijfeld voor sommigen in deze vorm wel, maar voor mij toch niet.

3. Valravn - Kroppar
Spannende, dwingende, mystieke folk, met een stompend ritme op de achtergrond en een zangeres wiens stem als twee druppels water op die van Björk gelijkt. Ik vind het erg mooi, een dikke meevaller in deze ronde, dat mag altijd. Hier wil ik meer van horen!

4. Omar & the Howlers - Wall of Pride
Toen ik de naam las, verwachtte ik al wel iets bluesy; het blijkt bluesrock uit de States. Zo kennen we er nog natuurlijk, maar laat dat de pret niet bederven; hier kan ik me prima mee amuseren. Lekker.

1-1-3-1

22.

This Empty Flow - Snowblind
Rond de 3 minuten komt er wat leven in de brouwerij om daarna weer wat weg te zakken, best aardig, maar boeit me niet super: 6,5

Jon Hassell - Amsterdam Blue
Cool in een andere betekenis van het woord.
Hier blijkt dat relaxt en verstild niets te maken heeft met saai, gewoon betere muzikanten wellicht: 8,5

Valravn - Kroppar
Aardig nummer, maar niet bijster origineel, met name het Bjurk in haar jurk gehalte is te evident: 7,1

Omar & the Howlers – Wall of Pride
Heb deze ' alternatieve' alleen nummers genomineerd die ik zelf op plaat heb, draai dit zelf ook niet zo vaak meer, maar vond dat dit toch wel wat meer gehoord mocht worden.
Afkomstig uit Hattiesburg, Mississippi, weet Omar Kent Dykes prima waar de blues te halen valt. Maakt tegenwoordig deel uit van de scene in Austin, Texas.Ik vind het lekker : 8,0

1-2-3-2

Deadline 9-11 18.00

DjFrankie (moderator)
22.

This Empty Flow - Snowblind 7,5
Intro is wat slap, daarna lekkere muziek, stem is niet het sterkste punt
Jon Hassell - Amsterdam Blue 5,8
Wel spannend maar erg saai, continue hetzelfde geluidje.
Valravn - Kroppar 8
Prima nummer goeie nominatie. Lekker.
Omar & the Howlers – Wall of Pride 7,2
Lekkere stem, goeie sound. Niks mis mee. Roept ZZ Top op bij mij (de ouwe ZZ-Top dan wel he)

2-2-4-2

Deadline 9-11 18.00

22.
This Empty Flow - Snowblind 6,5
Jon Hassell - Amsterdam Blue 9
Valravn - Kroppar 6,5
Omar & the Howlers – Wall of Pride 5,5

- This Empty Flow - Snowblind
Een sterke xx-vibe heeft dit nummer, met een magisch donker kantje, misschien net wat aan de eentonige kant. Totdat het nummer zijn sterke xx-vibe overboord gooit en er eens stevig inbeukt. Het komt het goede gevoel niet echt ten goede, maar het schudt de dreigende sufheid wel van zich af. Het snoept een beetje van twee werelden, waardoor het ergens weet te plezieren, maar toch ook ietwat in een verloren spleet terechtkomt.
- Jon Hassell - Amsterdam Blue
Fluisterend in z’n trompet lijkt hij het leven en de wereld, dat godverdomse Amsterdam, te verzuchten. Hij weet je teneergeslagen op de grond te blazen met de dringende noten. Hij vertelt een verhaal in z’n blaasinstrument; ik meende ‘m even te horen naast z’n trompet... De minimale dreinende begeleiding is ideaal voor de ingetogen, sombere toon. Fantastisch intrigerende ontdekking!
- Valravn - Kroppar
Dit dreigt met momenten te veel naar Eurosongfolklore te gaan leunen, maar weet met zijn verdere muzikale inkleuring en afstotelijke zangpartijen toch aan een spannendere kant staan. Niet volledig mijn ding, maar het toont wel ballen en kan daarmee zeker op mijn appreciatie rekenen!
- Omar & the Howlers – Wall of Pride
De grote klassiekers van dit soort oubollige rockmuziek kunnen me al niet erg boeien, dus dit zal het ook niet worden. Ach ja, lekker riffje, zeker? Maar verder ook bijzonder eenduidig en snel vervelend. En waarom moet dit toch altijd met zo’n muf denneboomgeurtje komen?

2-3-5-2

Deadline 9-11 18.00

22. Geen beste ronde.

* This Empty Flow - Snowblind 6.8
Wel aardig, maar meer niet
* Jon Hassell - Amsterdam Blue 2.0
Pffffff, geen commentaar
* Valravn - Kroppar 6.5
Twijfelgevalletje. Die jankende / bezwerende klanken zijn niet echt aan mij besteed. Dit is een beetje een mix van stijlen en het heeft ook wel sfeer. Prettige stem.
* Omar & the Howlers - Wall of Pride 6.0
Dat gitaarrifje gaat op den duur wel vervelen.

3-3-6-2

Deadline 9-11 18.00

22.

This Empty Flow - Snowblind (6,3)
Jon Hassell - Amsterdam Blue (7,5)
Valravn - Kroppar (9,9)
Omar & the Howlers – Wall of Pride (5,8)

3-4-7 (gecorrigeerd) -2

Deadline 9-11 18.00

22.

This Empty Flow - Snowblind (7,7)
Jon Hassell - Amsterdam Blue (7,5)
Valravn - Kroppar (8,0)
Omar & the Howlers – Wall of Pride (7,4)

4-4-7-2

Deadline 9-11 18.00

22.

This Empty Flow - Snowblind (8,2)
Jon Hassell - Amsterdam Blue (6)
Valravn - Kroppar (6)
Omar & the Howlers – Wall of Pride (8)

5-4-7-3

Deadline 9-11 18.00

ik was vergeten bij Valravn er 1 punt aan toe te voegen. Ben moe, zware week

Stand dus:

22.

This Empty Flow - Snowblind
Valravn - Kroppar

5-4-8-3

Deadline 9-11 18.00

22.
This Empty Flow – Snowblind 6,2
Jon Hassell - Amsterdam Blue 9
Valravn – Kroppar 6,3
Omar & the Howlers – Wall of Pride 6

This Empty Flow – Snowblind
Geen slecht liedje, door de heren zelf op 3:00 vakkundig de nek omgedraaid.

Een van de meest hypnotiserende beats die ik ken, als fundament voor echt geweldig trompetspel van de heer Hassell zelve (I presume).

Valravn – Kroppar
Ben niet zo van deze druïdenmuziek, maar dit kan ik nog wel aanhoren. De zangeres wil iets te graag Bjork zijn, zo veel is zeker.

Deze mannen zag ik ooit live, een meer dan prima concert. In de studio missen ze het vuur een beetje wat mij betreft. Een saai nummer, iets te kaal geproduceerd.

5-5-9-3

Deadline 9-11 18.00

22.

This Empty Flow – Snowblind 5,7
Jon Hassell - Amsterdam Blue 3,5
Valravn – Kroppar 6,3
Omar & the Howlers – Wall of Pride 8

5-5-10-4

Deadline 10-11 18.00

Moet deadline niet 10-11 zijn? Ik stemde nogal haastig omdat ik dacht te laat te zijn

2MY
22.

1. This Empty Flow - Snowblind 5,5
2. Jon Hassell - Amsterdam Blue 4
3. Valravn - Kroppar 8
4. Omar & the Howlers – Wall of Pride 6,7

1. This Empty Flow - Snowblind // tonen die er nét naast zitten kunnen behoorlijk boeiend zijn. Deze mix - vooral dat enerverende orgel ertussen - bezorgt me rillingen. Ik vind rillingen dikwijls onaangenaam helaas. Na de derde minuut wordt het interessanter, maar het kalf valt niet meer te redden.
2. Jon Hassell - Amsterdam Blue // Het enige wat ik nog minder aangenaam vind dan een enerverend orgel is een galmende trompet. De onzuiverheid die mijn amateuristisch oor waarneemt zal ongetwijfeld kunstzinnig zijn en zal ik in mijn onschuld niet kunnen begrijpen, maar hier word ik een beetje neerslachtig van, genre 'spring eens van het dak van een hotel'...
3. Valravn - Kroppar // Een beetje cirque du soleil-achtig. Na tweeënhalve minuut worden me de Björk-opmerkingen duidelijk. Vet nummer!
4. Omar & the Howlers – Wall of Pride // Het doet me aan veel dingen denken, maar ik weet niet goed wat exact. Eén of andere acteur en dus één of andere film. 'Goei verhaal, 2MY, lekker helder en duidelijk' zou ik hier zelf op replyen, dus laat ik het daar maar bij houden.

5-5-11-5

Deadline 10-11 18.00 (idd, dynamo d)

dynamo d schreef:
Moet deadline niet 10-11 zijn? Ik stemde nogal haastig omdat ik dacht te laat te zijn

Uiteraard, anders was de deadline al 4 minuten verstreken na aanvang van de ronde

22.
This Empty Flow - Snowblind (4,0)
Wat een lege eerste 3 minuten. Daarna is het ietsje interessanter, maar ook dat houdt niet over.
Jon Hassell - Amsterdam Blue (5,0)
Nog meer “lege” muziek. Het klinkt ietsje spannender dan het vorige, maar het blijft achtergrondmuziek. En het duurt wel erg lang.
Valravn - Kroppar (8,5)
Leuke mengelmoes waar ik graag naar luister.
Omar & the Howlers – Wall of Pride (9,8)
Leuke nominatie! Ik heb dit lang niet meer gehoord, terwijl het in die tijd tot mijn favoriete nummers behoorde. Hoe vet wil je het hebben? Nou, doe mij maar extra vet!

5-5-12-6

Deadline 10-11 18.00

22.

This Empty Flow - Snowblind 6,5
Wel ok voor een keertje, maar ik heb het gevoel dat er voor mij weinig groei in zit.

Jon Hassell - Amsterdam Blue 7,5
Mooi, maar nogal beklemmend nummer. Hoort iets van een film noir bij.

Valravn - Kroppar 8,0
Ja, ik vind dit ook wel een leuke mix. Vooral het medieval folk gedeelte spreekt me aan. De oorspronkelijk meer oriëntaalse vocalen gaan later zeker richting Björk. Die vind ik ook goed, dus dat is geen probleem.

Omar & the Howlers – Wall of Pride 5,5
Er schijnt een wall of pride te zijn.

5-6-13-6

Deadline 10-11 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1. Valravn - Kroppar 13 pt gem : 7,53
2 . Omar & the Howlers – Wall of Pride 6 pt gem: 6,83
3. Jon Hassell - Amsterdam Blue 6 pt gem: 6,42
4 . This Empty Flow - Snowblind 5 pt gem: 6,65

15 deelnemers

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:03 uur

geplaatst: vandaag om 14:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.