Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 13 november 2012, 01:55 uur
25.
1. Sam Phillips - Lying 7
2. Rome - The Accidents of Ges... 6
3. Stone River Boys - Love on the Dial 4,5
4. Soft Verdict - Maximizing the Audience 10
9-9-0-4
Deadline: 13/11 om 18.00
1. Sam Phillips - Lying 7
2. Rome - The Accidents of Ges... 6
4. Soft Verdict - Maximizing the Audience 10
9-9-0-4
0
geplaatst: 13 november 2012, 07:03 uur
25. Sterke ronde!
1. Sam Phillips - Lying Leuk nummer De zang doet mij denken aan een kruising tussen Alanis Morissette en Susanna Hofs (7,5)
2. Rome - The Accidents of Gesture.Het prachtige album Flowers For Exile van Rome staat nu ruim een maand in mijn persoonlijke album top 10 hier op MusicMeter.Of het een blijvertje zal worden zal de tijd leren maar van mijn eigen nominaties is dit mijn lievelingsnummer met zoals Deric Raven al terecht opperde veel Nick Cave en Leonard Cohen invloeden.Dacht dat het hier afgeschoten zou worden maar dit blijkt tot nu toe bijzonder mee te vallen(9,5)
3. Stone River Boys - Love on the Dial.Inderdaad heeft de stem wat gelijkenissen met Tom Jones alleen vind ik deze muziek stukken aangenamer(7,5)
4. Soft Verdict - Maximizing the Audience .Dit vind ik dus prachtig:de piano,violen en de artistieke elementen in dit nummer pushen het omhoog tot een luister attractie pur sang.Sfeervol dus!(8,5)
9-10-0-5
1. Sam Phillips - Lying Leuk nummer De zang doet mij denken aan een kruising tussen Alanis Morissette en Susanna Hofs (7,5)
2. Rome - The Accidents of Gesture.Het prachtige album Flowers For Exile van Rome staat nu ruim een maand in mijn persoonlijke album top 10 hier op MusicMeter.Of het een blijvertje zal worden zal de tijd leren maar van mijn eigen nominaties is dit mijn lievelingsnummer met zoals Deric Raven al terecht opperde veel Nick Cave en Leonard Cohen invloeden.Dacht dat het hier afgeschoten zou worden maar dit blijkt tot nu toe bijzonder mee te vallen(9,5)
3. Stone River Boys - Love on the Dial.Inderdaad heeft de stem wat gelijkenissen met Tom Jones alleen vind ik deze muziek stukken aangenamer(7,5)
4. Soft Verdict - Maximizing the Audience .Dit vind ik dus prachtig:de piano,violen en de artistieke elementen in dit nummer pushen het omhoog tot een luister attractie pur sang.Sfeervol dus!(8,5)
9-10-0-5
0
geplaatst: 13 november 2012, 09:16 uur
25.
1. Sam Phillips - Lying 8,5
2. Rome - The Accidents of Gesture 6,5
4. Soft Verdict - Maximizing the Audience 5,5
10-11-0-5
1. Sam Phillips - Lying 8,5
2. Rome - The Accidents of Gesture 6,5
4. Soft Verdict - Maximizing the Audience 5,5
10-11-0-5
0
geplaatst: 13 november 2012, 09:35 uur
25.
1. Sam Phillips - Lying :7,2
Had wat minder lang door mogen gaan.
2. Rome - The Accidents of Gesture :8,1
3. Stone River Boys - Love on the Dial :9,1
0 punten
Anyway; speelplezier, niks geen artistieke moeilijkdoenerij; heerlijk.
4. Soft Verdict - Maximizing the Audience
arty farty gedoe: 4,5
10-12-1-5
1. Sam Phillips - Lying :7,2
Had wat minder lang door mogen gaan.
2. Rome - The Accidents of Gesture :8,1
3. Stone River Boys - Love on the Dial :9,1
0 punten
Anyway; speelplezier, niks geen artistieke moeilijkdoenerij; heerlijk.
4. Soft Verdict - Maximizing the Audience
arty farty gedoe: 4,5
10-12-1-5
0
geplaatst: 13 november 2012, 17:46 uur
25.
Sam Phillips - Lying (7,3)
Aardig middenstuk, maar verder niet opmerkelijk. De zang is minder.
Rome - The Accidents Of Gesture (7,5)
Mooie stem en het nummer is spannend opgebouwd. Het weet me echter te weinig mee te slepen.
Stone River Boys – Love On the Dial (7,5)
Prima doorsnee-nummer.
Soft Verdict -Maximizing the Audience (8,5)
Moderne klassieke muziek, die wel wat weg heeft van wat ik van Michael Nyman ken. Nyman vind ik beter, maar dit mag er ook zijn. Het boeit in ieder geval van begin tot eind.
Puntje voor Stone River Boys, omdat ik dat liever nog een keer opzet dan Rome.
10-12-2-6
Sam Phillips - Lying (7,3)
Aardig middenstuk, maar verder niet opmerkelijk. De zang is minder.
Rome - The Accidents Of Gesture (7,5)
Mooie stem en het nummer is spannend opgebouwd. Het weet me echter te weinig mee te slepen.
Stone River Boys – Love On the Dial (7,5)
Prima doorsnee-nummer.
Soft Verdict -Maximizing the Audience (8,5)
Moderne klassieke muziek, die wel wat weg heeft van wat ik van Michael Nyman ken. Nyman vind ik beter, maar dit mag er ook zijn. Het boeit in ieder geval van begin tot eind.
Puntje voor Stone River Boys, omdat ik dat liever nog een keer opzet dan Rome.
10-12-2-6
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 november 2012, 18:00 uur
Uitslag:
1. Rome - The Accidents of Gesture 12 pt gem: 7,77
2. Sam Phillips - Lying 10 pt gem: 7,26
3. Soft Verdict - Maximizing the Audience 6 pt gem: 6,72
4. Stone River Boys - Love on the Dial 2 pt gem: 6,49
15 deelnemers
1. Rome - The Accidents of Gesture 12 pt gem: 7,77
2. Sam Phillips - Lying 10 pt gem: 7,26
3. Soft Verdict - Maximizing the Audience 6 pt gem: 6,72
4. Stone River Boys - Love on the Dial 2 pt gem: 6,49
15 deelnemers
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 november 2012, 18:00 uur
26.
The Rural Alberta Advantage - Tornado
Banabila – Low Pulse & High Noiz
The Thought - Every Single Day
Nickel Creek - Somebody More Like You
0-0-0-0
Deadline 14-11 18.00
The Rural Alberta Advantage - Tornado
The Thought - Every Single Day
Nickel Creek - Somebody More Like You
0-0-0-0
Deadline 14-11 18.00
0
geplaatst: 13 november 2012, 18:12 uur
26.
The Rural Alberta Advantage – Tornado: Ontwikkeld zich niet als een tornado, maar wel tot een lekker briesje. (8,4)
Banabila – Low Pulse & High Noiz: Dat gekraak is gewoon zonde; uiteindelijk ontwikkeld het zich toch nog enigszins tot een liedje. (5)
The Thought - Every Single Day: Natuurlijk duidelijk naar Echo & the Bunnymen geluisterd; die invloeden liggen er dik boven op. (7,5)
Nickel Creek - Somebody More Like You: Leuk eigenzinnig luisterliedje. (7)
1-0-1-0
Deadline 14-11 18.00
The Rural Alberta Advantage – Tornado: Ontwikkeld zich niet als een tornado, maar wel tot een lekker briesje. (8,4)
Banabila – Low Pulse & High Noiz: Dat gekraak is gewoon zonde; uiteindelijk ontwikkeld het zich toch nog enigszins tot een liedje. (5)
The Thought - Every Single Day: Natuurlijk duidelijk naar Echo & the Bunnymen geluisterd; die invloeden liggen er dik boven op. (7,5)
Nickel Creek - Somebody More Like You: Leuk eigenzinnig luisterliedje. (7)
1-0-1-0
Deadline 14-11 18.00
0
geplaatst: 13 november 2012, 19:00 uur
26.
The Rural Alberta Advantage - Tornado (6,0)
Punt aftrek voor het gebonk en de onaangename stem.
Banabila – Low Pulse & High Noiz (7,0)
Op z'n minst boeiend. De uitwerking had beter gekund.
The Thought - Every Single Day (5,5)
Leuk voor bruiloften en partijen.
Nickel Creek - Somebody More Like You (9,0)
Erg fraai liedje met sublieme samenzang.
1-1-1-1
Deadline 14-11 18.00
The Rural Alberta Advantage - Tornado (6,0)
Punt aftrek voor het gebonk en de onaangename stem.
Banabila – Low Pulse & High Noiz (7,0)
Op z'n minst boeiend. De uitwerking had beter gekund.
The Thought - Every Single Day (5,5)
Leuk voor bruiloften en partijen.
Nickel Creek - Somebody More Like You (9,0)
Erg fraai liedje met sublieme samenzang.
1-1-1-1
Deadline 14-11 18.00
0
geplaatst: 13 november 2012, 19:20 uur
26.
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado 7,8
2. Banabila - Low Pulse & High Noiz 7
3. The Thought - Every Single Day 4,6
4. Nickel Creek - Somebody More Like You 7,4
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado
'Tornado' is een lekker nummer, van een goeie plaat. Vrij meeslepend ook; in dat opzicht heeft het nummer z'n titel niet gestolen.
2. Banabila - Low Pulse & High Noiz
Het gekraak valt bij wel in goede aarde; het geeft de song de nodige dreiging en donkerte, en past gewoon goed in het geheel. Jammer genoeg worden de hoge verwachtingen die het onheilspellende begin voorspellen, niet helemaal ingelost.
3. The Thought - Every Single Day
Flauw nummer. Al geen grote fan van Echo & the Bunnymen, hier vind ik nog wat minder aan. Ondanks het feit dat de song nog geen 3 minuten duurt, kan het m'n aandacht niet vasthouden.
4. Nickel Creek - Somebody More Like You
Mooie moderne folkmuziek, warme samenzang en aandoenlijke fiddle. Of viool. Of zo. Enfin, heel goed dus!
2-1-1-2
Deadline 14-11 18.00
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado 7,8
2. Banabila - Low Pulse & High Noiz 7
3. The Thought - Every Single Day 4,6
4. Nickel Creek - Somebody More Like You 7,4
'Tornado' is een lekker nummer, van een goeie plaat. Vrij meeslepend ook; in dat opzicht heeft het nummer z'n titel niet gestolen.
Het gekraak valt bij wel in goede aarde; het geeft de song de nodige dreiging en donkerte, en past gewoon goed in het geheel. Jammer genoeg worden de hoge verwachtingen die het onheilspellende begin voorspellen, niet helemaal ingelost.
Flauw nummer. Al geen grote fan van Echo & the Bunnymen, hier vind ik nog wat minder aan. Ondanks het feit dat de song nog geen 3 minuten duurt, kan het m'n aandacht niet vasthouden.
Mooie moderne folkmuziek, warme samenzang en aandoenlijke fiddle. Of viool. Of zo. Enfin, heel goed dus!
2-1-1-2
Deadline 14-11 18.00
0
geplaatst: 13 november 2012, 19:53 uur
26.
* The Rural Alberta Advantage - Tornado 9.0
De scherpe zangstem valt in het begin op, maar dat went wel. Stem past eigenlijk wel goed bij de muziek i.c.m. de "zware" drumsound en uptempo drive
* Banabila - Low Pulse & High Noiz 6.0
Spelen met noise-klanken. In het begin is het wel wat veel noise ... en toch is het best aardig gedaan, maar 't duurt wel lang voor er wat melodie in komt
* The Thought - Every Single Day 6.0
Niet bijzonder, wel ok.
* Nickel Creek - Somebody More Like You 7.0
Subtiel begin, blijft daarna redelijk vlak maar prima om naar te luisteren
3-1-1-3
Deadline 14-11 18.00
* The Rural Alberta Advantage - Tornado 9.0
De scherpe zangstem valt in het begin op, maar dat went wel. Stem past eigenlijk wel goed bij de muziek i.c.m. de "zware" drumsound en uptempo drive
* Banabila - Low Pulse & High Noiz 6.0
Spelen met noise-klanken. In het begin is het wel wat veel noise ... en toch is het best aardig gedaan, maar 't duurt wel lang voor er wat melodie in komt
* The Thought - Every Single Day 6.0
Niet bijzonder, wel ok.
* Nickel Creek - Somebody More Like You 7.0
Subtiel begin, blijft daarna redelijk vlak maar prima om naar te luisteren
3-1-1-3
Deadline 14-11 18.00
0
geplaatst: 13 november 2012, 20:07 uur
26.
The Rural Alberta Advantage - Tornado 5
Banabila – Low Pulse & High Noiz 7
The Thought - Every Single Day 5
Nickel Creek - Somebody More Like You 6
- The Rural Alberta Advantage - Tornado
Stevige drukte op een nogal vervelende toon gebracht. Het probeert wel ergens een de authentieke noot aan te slaan met een ietwat folky aandoende rockuitwerking, maar weet eigenlijk amper zijn eigen herriegehalte te ontstijgen
- Banabila – Low Pulse & High Noiz
Eigenlijk omvat de titel al alles, veel meer is het niet. Het aan en af knipperen van onheilspellende druis en warme ruis klinkt eigenlijk nog best prettig, maar er helemaal in komen is lastiger. Gelukkig ook te appreciëren vanop afstand.
- The Thought - Every Single Day
De sleur zit ook wel een beetje in het nummer, maar of je daar dan blij om moet zijn... 1000 in een dozijn, alleen al 1000 keer beter gedaan.
- Nickel Creek - Somebody More Like You
Toevallig geen familie van Nickelback? Want ergens klinkt er wel een link door, eigenlijk feitelijk. Gelukkig niet té hard, zodat het nog aanhoorbaar is. De uitwerking verraadt ook iets meer inhoud, maar al bij al is dit ook eentje waar de vlam vrij snel uit is.
3-2-1-4
Deadline 14-11 18.00
The Rural Alberta Advantage - Tornado 5
Banabila – Low Pulse & High Noiz 7
Nickel Creek - Somebody More Like You 6
- The Rural Alberta Advantage - Tornado
Stevige drukte op een nogal vervelende toon gebracht. Het probeert wel ergens een de authentieke noot aan te slaan met een ietwat folky aandoende rockuitwerking, maar weet eigenlijk amper zijn eigen herriegehalte te ontstijgen
- Banabila – Low Pulse & High Noiz
Eigenlijk omvat de titel al alles, veel meer is het niet. Het aan en af knipperen van onheilspellende druis en warme ruis klinkt eigenlijk nog best prettig, maar er helemaal in komen is lastiger. Gelukkig ook te appreciëren vanop afstand.
- The Thought - Every Single Day
De sleur zit ook wel een beetje in het nummer, maar of je daar dan blij om moet zijn... 1000 in een dozijn, alleen al 1000 keer beter gedaan.
- Nickel Creek - Somebody More Like You
Toevallig geen familie van Nickelback? Want ergens klinkt er wel een link door, eigenlijk feitelijk. Gelukkig niet té hard, zodat het nog aanhoorbaar is. De uitwerking verraadt ook iets meer inhoud, maar al bij al is dit ook eentje waar de vlam vrij snel uit is.
3-2-1-4
Deadline 14-11 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 november 2012, 20:15 uur
26.
The Rural Alberta Advantage - Tornado 7,6
Rock song met ballen, vind wel de stem (richting Pumpkins front-man Billy Corgan ) niet zo lekker in het gehoor liggen, muzikaal en wervelwind.
Banabila – Low Pulse & High Noiz 3
Ik vind dit soort noise vreselijk, doet letterlijk pijn aan mijn oren.
The Thought - Every Single Day 7,6
Ook uit de oude wilde wereld doos, lekker nummer, dat het nog steeds goed doet bij mij.
Nickel Creek - Somebody More Like You 7,3
Mooi begin en samenzang, maar blijft inderdaad wat hangen.
4-2-2-4
Deadline 14-11 18.00
The Rural Alberta Advantage - Tornado 7,6
Rock song met ballen, vind wel de stem (richting Pumpkins front-man Billy Corgan ) niet zo lekker in het gehoor liggen, muzikaal en wervelwind.
Banabila – Low Pulse & High Noiz 3
Ik vind dit soort noise vreselijk, doet letterlijk pijn aan mijn oren.
The Thought - Every Single Day 7,6
Ook uit de oude wilde wereld doos, lekker nummer, dat het nog steeds goed doet bij mij.
Nickel Creek - Somebody More Like You 7,3
Mooi begin en samenzang, maar blijft inderdaad wat hangen.
4-2-2-4
Deadline 14-11 18.00
0
geplaatst: 13 november 2012, 20:40 uur
26.
Alberta..Canadees dus, ben benieuwd: leuk en sympathiek. Goede stem, Beetje weinig variatie. : 8,1
Wat is nou het 'nut' van die eerste 44 seconden? Wat voegt het toe....?
Verder doet het me niets. Kratwerk x Floyd en nog zo'n dozijn bands: 5,3
Amateur hour met steenkolen engels: 3,5
Fiddle is het minste van het nummer, beetje te eenvoudig, mandoline getokkel en contrabas vormen een leuke combi. Goede vocalen: 7,5
5-2-2-5
Deadline 14-11 18.00
Alberta..Canadees dus, ben benieuwd: leuk en sympathiek. Goede stem, Beetje weinig variatie. : 8,1
Wat is nou het 'nut' van die eerste 44 seconden? Wat voegt het toe....?
Verder doet het me niets. Kratwerk x Floyd en nog zo'n dozijn bands: 5,3
Amateur hour met steenkolen engels: 3,5
Fiddle is het minste van het nummer, beetje te eenvoudig, mandoline getokkel en contrabas vormen een leuke combi. Goede vocalen: 7,5
5-2-2-5
Deadline 14-11 18.00
0
geplaatst: 13 november 2012, 20:41 uur
26.
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado 6,5
2. Banabila – Low Pulse & High Noiz 8
3. The Thought - Every Single Day 5,7
4. Nickel Creek - Somebody More Like You 7
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado // De stem klinkt behoorlijk scherp onder de koptelefoon. Dat is ook exact de reden waarom ik Smashing Pumpkins maar met mate kan appreciëren. Én de Rolling Stones trouwens.
2. Banabila – Low Pulse & High Noiz // waarom vind ik deze intro wél boeiend en die gelijkaardige ruis-intro van ettelijke rondes geleden zo'n beproeving...? Ik weet het zelf niet en wijt het puur aan de omstandigheden. Het geheel klinkt als een spannende SF-thriller. Puik!
3. The Thought - Every Single Day // typische 80's poprock waarbij het helpt als je die tijd muzikaal bewust hebt meegemaakt. Deze jonge god speelde toen nog met z'n smurfjes (geen beeldspraak).
4. Nickel Creek - Somebody More Like You // oke.
5-3-2-6
Deadline 14-11 18.00
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado 6,5
2. Banabila – Low Pulse & High Noiz 8
3. The Thought - Every Single Day 5,7
4. Nickel Creek - Somebody More Like You 7
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado // De stem klinkt behoorlijk scherp onder de koptelefoon. Dat is ook exact de reden waarom ik Smashing Pumpkins maar met mate kan appreciëren. Én de Rolling Stones trouwens.
2. Banabila – Low Pulse & High Noiz // waarom vind ik deze intro wél boeiend en die gelijkaardige ruis-intro van ettelijke rondes geleden zo'n beproeving...? Ik weet het zelf niet en wijt het puur aan de omstandigheden. Het geheel klinkt als een spannende SF-thriller. Puik!
3. The Thought - Every Single Day // typische 80's poprock waarbij het helpt als je die tijd muzikaal bewust hebt meegemaakt. Deze jonge god speelde toen nog met z'n smurfjes (geen beeldspraak).
4. Nickel Creek - Somebody More Like You // oke.
5-3-2-6
Deadline 14-11 18.00
0
geplaatst: 13 november 2012, 21:01 uur
26. Heerlijke ladder
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado (8,5) erg goed nummer
2. Banabila – Low Pulse & High Noiz (7,8) ik hou hier wel van
3. The Thought - Every Single Day (9,0) The Thought, altijd al een steengoede NL band gevonden met een erg goed album. Ik was vergeten dit album zelf aan MuMe te hebben toegevoegd
4. Nickel Creek - Somebody More Like You (7,9) lekker nummer
6-3-3-6 steengoede ladder!
Deadline 14-11 18.00
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado (8,5) erg goed nummer
2. Banabila – Low Pulse & High Noiz (7,8) ik hou hier wel van
3. The Thought - Every Single Day (9,0) The Thought, altijd al een steengoede NL band gevonden met een erg goed album. Ik was vergeten dit album zelf aan MuMe te hebben toegevoegd

4. Nickel Creek - Somebody More Like You (7,9) lekker nummer
6-3-3-6 steengoede ladder!

Deadline 14-11 18.00
0
geplaatst: 13 november 2012, 21:44 uur
26.
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado (6,8)
Doet het voor mij net niet, deze Corgan light.
2. Banabila – Low Pulse & High Noiz (9,0)
Geniale sonische trip.
3. The Thought - Every Single Day (7,5)
"Objectief" stelt dit misschien niet zoveel voor. Toch vind ik dit een leuk, catchy nummer.
4. Nickel Creek - Somebody More Like You (7,0)
Als de zanger begint, denk ik even "o jee, toch niet weer zo'n zeur...", maar het komt toch nog wel in orde met dit liedje als de tweede stem invalt.
6-4-4-6
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado (6,8)
Doet het voor mij net niet, deze Corgan light.
2. Banabila – Low Pulse & High Noiz (9,0)
Geniale sonische trip.
3. The Thought - Every Single Day (7,5)
"Objectief" stelt dit misschien niet zoveel voor. Toch vind ik dit een leuk, catchy nummer.
4. Nickel Creek - Somebody More Like You (7,0)
Als de zanger begint, denk ik even "o jee, toch niet weer zo'n zeur...", maar het komt toch nog wel in orde met dit liedje als de tweede stem invalt.
6-4-4-6
0
geplaatst: 14 november 2012, 06:54 uur
26.
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado De zang is matig maar het nummer ijzersterk(7,5)
2. Banabila – Low Pulse & High Noiz.Het begin is belabberd allengs ontwikkeld het nummer zich tot een aangename soundscape (7)
3. The Thought - Every Single Day.Beetje braafjes maar zeker niet slecht(7,2)
4. Nickel Creek - Somebody More Like You .Een wat zeurderige zang in het begin inderdaad maar wel een vlot nummer (7)
7-4-5-6
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado De zang is matig maar het nummer ijzersterk(7,5)
2. Banabila – Low Pulse & High Noiz.Het begin is belabberd allengs ontwikkeld het nummer zich tot een aangename soundscape (7)
3. The Thought - Every Single Day.Beetje braafjes maar zeker niet slecht(7,2)
4. Nickel Creek - Somebody More Like You .Een wat zeurderige zang in het begin inderdaad maar wel een vlot nummer (7)
7-4-5-6
0
geplaatst: 14 november 2012, 10:01 uur
26.
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado (6,5)
Inderdaad een soort van namaak Billy Corgan die ik hier hoor, maar waar ik Billy Corgan wel kan verdragen is dat hier een stuk minder en gaat het ten koste van een hogere waardering.
2. Banabila – Low Pulse & High Noiz. (6,0)
Ik vreesde het ergste na de eerste klanken want dit is niet iets wat het bij mij normaal gesproken goed doet, maar hoe langer ik het nummer uitzat hoe meer het meeviel. Ik zal nooit een fan worden van dit genre en hiervan uit m'n dak gaan, maar dit was een verdienstelijke poging in de goede richting.
3. The Thought - Every Single Day. (8,2)
Niet echt wereldschokkend maar gewoon een heerlijk catchy popdeuntje waar ik best wel vrolijk van wordt en waar ik er te weinig van hoor de laatste tijd.
4. Nickel Creek - Somebody More Like You (5,0)
De zang is ook mij iets te zeurderiger en het nummer in z'n geheel (wellicht daardoor) ook.
8-4-6-6
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado (6,5)
Inderdaad een soort van namaak Billy Corgan die ik hier hoor, maar waar ik Billy Corgan wel kan verdragen is dat hier een stuk minder en gaat het ten koste van een hogere waardering.
2. Banabila – Low Pulse & High Noiz. (6,0)
Ik vreesde het ergste na de eerste klanken want dit is niet iets wat het bij mij normaal gesproken goed doet, maar hoe langer ik het nummer uitzat hoe meer het meeviel. Ik zal nooit een fan worden van dit genre en hiervan uit m'n dak gaan, maar dit was een verdienstelijke poging in de goede richting.
3. The Thought - Every Single Day. (8,2)
Niet echt wereldschokkend maar gewoon een heerlijk catchy popdeuntje waar ik best wel vrolijk van wordt en waar ik er te weinig van hoor de laatste tijd.
4. Nickel Creek - Somebody More Like You (5,0)
De zang is ook mij iets te zeurderiger en het nummer in z'n geheel (wellicht daardoor) ook.
8-4-6-6
0
geplaatst: 14 november 2012, 10:43 uur
26.
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado 7,5
Persoonlijk heb ik totaal geen last van deze stem. Daarbij zit het liedje goed in elkaar. Drums komen aardig op de voorgrond. Misschien iets te veel, maar het stuwt het allemaal wel goed voort. Hele album Departing is trouwens wel goed, vind ik.
2. Banabila – Low Pulse & High Noiz. 7,0
Ja, wat moet ik hier nu weer mee? Op zich een mooi opgebouwd geheel (zonder hinderlijke zang...) en de meeste geluiden vind ik er ook goed in passen. Maar soms is het net alsof ze hierachter weer eens aan het verbouwen zijn. Zit ik me altijd aan de bijbehorende geluiden te storen, vooral omdat het om de haverklap gebeurt. Dat onderdeel had van mij dus niet gehoeven.
3. The Thought - Every Single Day. 6,5
Totaal uit mijn geheugen verdwenen. Dat wil zeggen uit het direct voor handen zijnde deel, want toen ik dit hoorde, leidde het wel degelijk tot een aha. Ik kan me zelfs herinneren dat ik het destijds tamelijk goed vond, maar nu doet het allemaal nogal gedateerd aan. En deze zangert kan ik dus niet zo goed hebben. Nou ja, for old time sake dan een licht positieve score.
4. Nickel Creek - Somebody More Like You 8,0
Heerlijk liedje dat eigenlijk veel te snel afgelopen is (licht kritiekpunt). Nickelback hoorde ik hier helemaal niet in terug, dan nog eerder een vage echo van Nickeldrake (vooral in het begin dan). Uiteindelijk balanceert het fraai op de grens tussen folk en country. Bluegrass lees ik hier nog en dat ze een grammy gehad hebben. Toe maar.
9-4-6-7
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado 7,5
Persoonlijk heb ik totaal geen last van deze stem. Daarbij zit het liedje goed in elkaar. Drums komen aardig op de voorgrond. Misschien iets te veel, maar het stuwt het allemaal wel goed voort. Hele album Departing is trouwens wel goed, vind ik.
2. Banabila – Low Pulse & High Noiz. 7,0
Ja, wat moet ik hier nu weer mee? Op zich een mooi opgebouwd geheel (zonder hinderlijke zang...) en de meeste geluiden vind ik er ook goed in passen. Maar soms is het net alsof ze hierachter weer eens aan het verbouwen zijn. Zit ik me altijd aan de bijbehorende geluiden te storen, vooral omdat het om de haverklap gebeurt. Dat onderdeel had van mij dus niet gehoeven.
3. The Thought - Every Single Day. 6,5
Totaal uit mijn geheugen verdwenen. Dat wil zeggen uit het direct voor handen zijnde deel, want toen ik dit hoorde, leidde het wel degelijk tot een aha. Ik kan me zelfs herinneren dat ik het destijds tamelijk goed vond, maar nu doet het allemaal nogal gedateerd aan. En deze zangert kan ik dus niet zo goed hebben. Nou ja, for old time sake dan een licht positieve score.
4. Nickel Creek - Somebody More Like You 8,0
Heerlijk liedje dat eigenlijk veel te snel afgelopen is (licht kritiekpunt). Nickelback hoorde ik hier helemaal niet in terug, dan nog eerder een vage echo van Nickeldrake (vooral in het begin dan). Uiteindelijk balanceert het fraai op de grens tussen folk en country. Bluegrass lees ik hier nog en dat ze een grammy gehad hebben. Toe maar.
9-4-6-7
0
geplaatst: 14 november 2012, 11:26 uur
26.
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado 8
2. Banabila - Low Pulse & High Noiz 8
3. The Thought - Every Single Day 6,5
4. Nickel Creek - Somebody More Like You 2
De veelbesproken stem vind ik erg mooi en ben ik de enige die dacht dat hij Jeff Mangum aan het werk hoorde? Moest ook denken aan Elliott Brood. Canadese roots, ik hoor het graag.
Mooi en meeslepend.
Goh, lang niet gehoord. Zeer Nederlands geluid, en dan doel ik helaas ook op het beroerde Engels, een euvel van veel tachtiger jaren acts van Neerlands bodem. Maar met het liedje is zeker niets mis, lekker refrein.
Wat hier eigenzinnig aan is ontgaat me. Typisch Grammy-bandje inderdaad. Gaap.
10-5-6-7
Deadline 14-11 18.00
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado 8
2. Banabila - Low Pulse & High Noiz 8
3. The Thought - Every Single Day 6,5
4. Nickel Creek - Somebody More Like You 2
De veelbesproken stem vind ik erg mooi en ben ik de enige die dacht dat hij Jeff Mangum aan het werk hoorde? Moest ook denken aan Elliott Brood. Canadese roots, ik hoor het graag.
Mooi en meeslepend.
Goh, lang niet gehoord. Zeer Nederlands geluid, en dan doel ik helaas ook op het beroerde Engels, een euvel van veel tachtiger jaren acts van Neerlands bodem. Maar met het liedje is zeker niets mis, lekker refrein.
Wat hier eigenzinnig aan is ontgaat me. Typisch Grammy-bandje inderdaad. Gaap.
10-5-6-7
Deadline 14-11 18.00
0
geplaatst: 14 november 2012, 11:47 uur
26.
The Rural Alberta Advantage - Tornado (8,0)
Banabila – Low Pulse & High Noiz (7,8)
The Thought - Every Single Day (7,5)
Nickel Creek - Somebody More Like You (7,0)
11-6-6-7
Deadline 14-11 18.00
The Rural Alberta Advantage - Tornado (8,0)
Banabila – Low Pulse & High Noiz (7,8)
The Thought - Every Single Day (7,5)
Nickel Creek - Somebody More Like You (7,0)
11-6-6-7
Deadline 14-11 18.00
0
geplaatst: 14 november 2012, 17:03 uur
26.
The Rural Alberta Advantage - Tornado 6,5
Wel een vlot nummer, maar een iets te hoog 3FM-/Top 40-gehalte. De mix vind ik ook niet optimaal, die had iets genuanceerder gemogen.
Banabila – Low Pulse & High Noiz 9
Kijk aan, iets echt alternatiefs. Hier houd ik wel van. De harde, kille bovenlaag contrasteert mooi met de warme melodieuze onderlaag. Dit doet me denken aan wat je op (Kink FM's/De Concertzender's) X Rated hoort.
Doorsnee-wave en al 100 keer beter gedaan, gaat het ene oor in en het andere oor uit.
Nickel Creek - Somebody More Like You 2
Van die Amerikaanse zwijmelmuziek en niet van het beste soort helaas. Ik krijg er de kriebels van.
12-7-6-7
Deadline 14-11 18.00
The Rural Alberta Advantage - Tornado 6,5
Wel een vlot nummer, maar een iets te hoog 3FM-/Top 40-gehalte. De mix vind ik ook niet optimaal, die had iets genuanceerder gemogen.
Banabila – Low Pulse & High Noiz 9
Kijk aan, iets echt alternatiefs. Hier houd ik wel van. De harde, kille bovenlaag contrasteert mooi met de warme melodieuze onderlaag. Dit doet me denken aan wat je op (Kink FM's/De Concertzender's) X Rated hoort.
Doorsnee-wave en al 100 keer beter gedaan, gaat het ene oor in en het andere oor uit.
Nickel Creek - Somebody More Like You 2
Van die Amerikaanse zwijmelmuziek en niet van het beste soort helaas. Ik krijg er de kriebels van.
12-7-6-7
Deadline 14-11 18.00
0
geplaatst: 14 november 2012, 18:11 uur
Uitslag:
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado '87, 12 punten, gemiddelde 7,36
2. Banabila - Low Pulse & High Noiz, 7 punten, gemiddelde 6,89
3. Nickel Creek - Somebody More Like You, 7 punten, gemiddelde 6,42
4. The Thought - Every Single Day, 6 punten, gemiddelde 6,51
1. The Rural Alberta Advantage - Tornado '87, 12 punten, gemiddelde 7,36
2. Banabila - Low Pulse & High Noiz, 7 punten, gemiddelde 6,89
3. Nickel Creek - Somebody More Like You, 7 punten, gemiddelde 6,42
4. The Thought - Every Single Day, 6 punten, gemiddelde 6,51
0
geplaatst: 14 november 2012, 18:12 uur
27.
The Golden Palominos - The Animal Speaks
For Against - Sabres
Ben's Brother - Let Me Out
Angelfish - Suffocate Me
0-0-0-0
Deadline 15-11 18.00
The Golden Palominos - The Animal Speaks
For Against - Sabres
Ben's Brother - Let Me Out
Angelfish - Suffocate Me
0-0-0-0
Deadline 15-11 18.00
0
geplaatst: 14 november 2012, 18:16 uur
27.
1. The Golden Palominos –The Animal Speaks 8,5
2. For Against – Sabres 7
3. Ben's Brother - Let Me Out 6
4. Angelfish - Suffocate Me (Full Official Video) 7,5
1. The Golden Palominos –The Animal Speaks // dit was geen liefde op het eerste gehoor. Eigenlijk heeft het zo'n 15 jaar geduurd eer ik dit nummer pas echt goed begon te vinden. De zang klinkt zo ongeschoold als maar mogelijk is, de gitaren trekken een rommelige lawaaimuur op en het gaat zo'n beetje nergens naar toe en toch naar overal tegelijk. Toen ik dit nummer herbeluisterde – ik had net 2 compilaties van The Golden Palominos op MuMe toegevoegd – vond ik die chaotische herrie plots geweldig. Benieuwd wie dit nog een 'typische 2MY-nominatie' vindt...
2. For Against – Sabres // we hebben al meer nummers gehad die wel wat weg hebben van jaren'80-R.E.M, en deze hoort daar ook wel bij. Maar dan met een properder stemgeluid.
3. Ben's Brother - Let Me Out // een rustpuntje! Aan de manier van zingen – de horten en stoten tijdens de strofen – leek het even dat Ben's Brother Bob heette, maar later lijkt het eerder Rod, James of Jason. Enfin, wel een mooi nummer. Mist dat tikkeltje eigenheid.
4. Angelfish - Suffocate Me (Full Official Video) // een geweldige ronde voor liefhebbers van de gitaren, met het gevaar dat alles een beetje op elkaar gaat lijken. Klinkt erg goed, maar had voor mij – met name de vocalen – iets rauwer en agressiever mogen klinken.
1-0-0-1
Deadline 15-11 18.00
1. The Golden Palominos –The Animal Speaks 8,5
2. For Against – Sabres 7
3. Ben's Brother - Let Me Out 6
4. Angelfish - Suffocate Me (Full Official Video) 7,5
1. The Golden Palominos –The Animal Speaks // dit was geen liefde op het eerste gehoor. Eigenlijk heeft het zo'n 15 jaar geduurd eer ik dit nummer pas echt goed begon te vinden. De zang klinkt zo ongeschoold als maar mogelijk is, de gitaren trekken een rommelige lawaaimuur op en het gaat zo'n beetje nergens naar toe en toch naar overal tegelijk. Toen ik dit nummer herbeluisterde – ik had net 2 compilaties van The Golden Palominos op MuMe toegevoegd – vond ik die chaotische herrie plots geweldig. Benieuwd wie dit nog een 'typische 2MY-nominatie' vindt...
2. For Against – Sabres // we hebben al meer nummers gehad die wel wat weg hebben van jaren'80-R.E.M, en deze hoort daar ook wel bij. Maar dan met een properder stemgeluid.
3. Ben's Brother - Let Me Out // een rustpuntje! Aan de manier van zingen – de horten en stoten tijdens de strofen – leek het even dat Ben's Brother Bob heette, maar later lijkt het eerder Rod, James of Jason. Enfin, wel een mooi nummer. Mist dat tikkeltje eigenheid.
4. Angelfish - Suffocate Me (Full Official Video) // een geweldige ronde voor liefhebbers van de gitaren, met het gevaar dat alles een beetje op elkaar gaat lijken. Klinkt erg goed, maar had voor mij – met name de vocalen – iets rauwer en agressiever mogen klinken.
1-0-0-1
Deadline 15-11 18.00
0
geplaatst: 14 november 2012, 18:26 uur
27.
The Golden Palominos - The Animal Speaks: Je hoort gelijk Johnny Lydon er doorheen; vind hem hier tegen het irritante aan klinken. Muzikaal wel boeiend. (7,8)
For Against: Sabres: Zelf bij een vorige editie December van dit album genomineerd; blijft mooie postpunk, waarbij de zang veel op Michael Stipe (REM) lijkt. (9)
Ben's Brother - Let Me Out: Muzikaal oke, zang minder; hou niet zo van Rod Stewart heesheid. (6)
Angelfish - Suffocate Me: Shirley Manson klinkt hier duisterder dan bij Garbage. Zou ze dan toch een zus van Marilyn zijn? Ik hoor hier zelfs een band als The Mission in terug. (9)
1-1-0-2
Deadline 15-11 18.00
The Golden Palominos - The Animal Speaks: Je hoort gelijk Johnny Lydon er doorheen; vind hem hier tegen het irritante aan klinken. Muzikaal wel boeiend. (7,8)
For Against: Sabres: Zelf bij een vorige editie December van dit album genomineerd; blijft mooie postpunk, waarbij de zang veel op Michael Stipe (REM) lijkt. (9)
Ben's Brother - Let Me Out: Muzikaal oke, zang minder; hou niet zo van Rod Stewart heesheid. (6)
Angelfish - Suffocate Me: Shirley Manson klinkt hier duisterder dan bij Garbage. Zou ze dan toch een zus van Marilyn zijn? Ik hoor hier zelfs een band als The Mission in terug. (9)
1-1-0-2
Deadline 15-11 18.00
0
geplaatst: 14 november 2012, 18:46 uur
27.
1. The Golden Palominos –The Animal Speaks
Ah, de Lydon versie van dit nummer ( de andere is met Jack Bruce, hier ook langs geweest).
I.m.o. een klassieker die ik lang niet heb gehoord omdat mijn vinyl exemplaar op raadselachtige wijze ooit is verdwenen, of had ik de cd?...: 9
2. For Against – Sabres
Amerikaantjes die Brits willen klinken, maar dat te netjes doen; erg boring:4
3. Ben's Brother - Let Me Out
Klinkt als, weinig eigen; the Voice of ..... muziek: 6
4. Angelfish - Suffocate Me
Schotse band die best wat langer had mogen doorgaan, klinkt als the Cult met een nuchtere en zuiver zingende Marianne Faithfull: 8
2-1-0-3
Deadline 15-11 18.00
Ah, de Lydon versie van dit nummer ( de andere is met Jack Bruce, hier ook langs geweest).
I.m.o. een klassieker die ik lang niet heb gehoord omdat mijn vinyl exemplaar op raadselachtige wijze ooit is verdwenen, of had ik de cd?...: 9
2. For Against – Sabres
Amerikaantjes die Brits willen klinken, maar dat te netjes doen; erg boring:4
Klinkt als, weinig eigen; the Voice of ..... muziek: 6
Schotse band die best wat langer had mogen doorgaan, klinkt als the Cult met een nuchtere en zuiver zingende Marianne Faithfull: 8
2-1-0-3
Deadline 15-11 18.00
0
geplaatst: 14 november 2012, 18:56 uur
herman schreef:
Dit doet me denken aan wat je op (Kink FM's/De Concertzender's) X Rated hoort.
Correcte associatie! Arjen Grolleman draaide dit nummer af en toe in X Rated.Banabila – Low Pulse & High Noiz
Dit doet me denken aan wat je op (Kink FM's/De Concertzender's) X Rated hoort.
0
geplaatst: 14 november 2012, 19:18 uur
27.
1. The Golden Palominos –The Animal Speaks 8
2. For Against – Sabres 6
3. Ben's Brother - Let Me Out 5
4. Angelfish - Suffocate Me 8
Rock-‘n-roll zoals het bedoeld is. Wat mij betreft dan. Rammelend en swingend. En een stem die ik graag hoor.
2. For Against – Sabres
Inderdaad R.E.M. in terug te horen, maar de zang kan mij niet erg boeien. Gewoontjes.
Nee, dit raakt geen enkele snaar bij me, het irriteert zelf niet eens.
Lekkere sound, moest ergens wel een beetje aan Sam Phillips van een paar ronden terug denken.
3-1-0-4
Deadline 15-11 18.00
1. The Golden Palominos –The Animal Speaks 8
2. For Against – Sabres 6
3. Ben's Brother - Let Me Out 5
4. Angelfish - Suffocate Me 8
Rock-‘n-roll zoals het bedoeld is. Wat mij betreft dan. Rammelend en swingend. En een stem die ik graag hoor.
2. For Against – Sabres
Inderdaad R.E.M. in terug te horen, maar de zang kan mij niet erg boeien. Gewoontjes.
Nee, dit raakt geen enkele snaar bij me, het irriteert zelf niet eens.
Lekkere sound, moest ergens wel een beetje aan Sam Phillips van een paar ronden terug denken.
3-1-0-4
Deadline 15-11 18.00
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.