MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
27.

The Golden Palominos –The Animal Speaks 7,8
Lekker nummer, stem van Lydon weet mij hier te boeien in ieder geval
For Against - Sabres 7,4
Muzikaal is dit prima in orde, alleen het verkoude stemmetje van deze zanger vind ik alles behalve overuigend.
Ben's Brother - Let Me Out 7
Niet slecht, maar kan me ook niet overtuigen, echt zo'n nummer dat het in de top 40 tot plaats 15 zou weten te schoppen. En daar zou die ook zeker niet misstaan
Angelfish - Suffocate Me 8
De winnaar van deze ronde voor mij, geweldige stem, en tof ritme in dit nummer.

4-1-0-5

Deadline 15-11 18.00

27.
The Golden Palominos - The Animal Speaks 4
For Against - Sabres 5
Ben's Brother - Let Me Out 7
Angelfish - Suffocate Me 7

- The Golden Palominos - The Animal Speaks
De schrale hoes deed me even vermoeden dat iemand het lef had een oldschool hiphopnummer te nomineren. Helaas, die hoop werd al snel weggeburpt... Vast plezierig voor een specifiek type muziekliefhebber, mij is het luchtje van dit nummer helaas minder goed bevallen.
- For Against - Sabres
Het wordt soms moeilijk nummers van elkaar te onderscheiden. Naar mijn oren zijn er al een dozijn nummers te veel uit deze alternatieve categorie voorbijgekomen deze editie van de alternatieve. Ze storen me niet, maar ze kunnen me gestolen worden. Dit onderscheidt zich in helemaal niks.
- Ben's Brother - Let Me Out
Leuk stemgeluid, een beetje apart, maar niks dat te vettig wordt uitgespeeld. Het nummer en de uitwerking zijn wel erg braaf, maar muziek hoeft ook niet altijd schenenschopperij te zijn. Gewoon een aangenaam luisterliedje, simpel.
- Angelfish - Suffocate Me
Het clipje is als een geil snuff-filmpje, en de muziek is eigenlijk naargelang. Wat donkere gruwel gekoppeld aan het sexy stemgeluid van de zangeres zorgt toch voor een treffende combinatie. Geen al te verheffend nummer, maar wel tof uitgewerkt!

4-1-1-6

Deadline 15-11 18.00

27.

The Golden Palominos –The Animal Speaks 7,5
Wat is dit, glampunk? Ik vind het wel leuk.

For Against - Sabres 4,5
Futloze muziek, futloos gezongen.

Ben's Brother - Let Me Out 7,0
Niet spectaculair, wel warm en melodisch.

Angelfish - Suffocate Me 6,0
Beter dan For Against, maar deze muziek ligt me niet.

5-1-2-6

Deadline 15-11 18.00

27.

The Golden Palominos - The Animal Speaks (6,0) redelijke punk
For Against - Sabres (4,5) te afgezaagd
Ben's Brother - Let Me Out (8,4) mooi
Angelfish - Suffocate Me (8,0) lekker pittig

5-1-3-7

Deadline 15-11 18.00

27.
* The Golden Palominos - The Animal Speaks 5.0
Nou, niet zo sterk. Best wel herrie
* For Against - Sabres 7.4
Aardige rock
* Ben's Brother - Let Me Out 7.8
Goed nummer, mooie ontwikkeling
* Angelfish - Suffocate Me 8.0
Goede rock, goede stem, spanning

5-1-4-8

Deadline 15-11 18.00

27.

The Golden Palominos - The Animal Speaks (8,5)
Smerig nummer met die snerpende Lydon.

For Against - Sabres (7,5)
Dit had een pareltje kunnen zijn, maar vocaal is het net niet super.

Ben's Brother - Let Me Out (6,0)
Uit de artiestennaam zou je kunnen destilleren dat men graag in de anonimiteit vertoeft en vooral niet te veel wil opvallen. Dat lukt uitstekend.

Angelfish - Suffocate Me (8,0)
Vet geluid. Hier komen de sterke punten van Shirley al duidelijk naar voren.

6-1-4-9

Deadline 15-11 18.00

2MY
Oldfart schreef:
27.

1. The Golden Palominos –The Animal Speaks
Ah, de Lydon versie van dit nummer ( de andere is met Jack Bruce, ...

Ah dat wist ik niet, dat er nog andere versies van zijn. Dacht trouwens dat The Golden Palominos zodanig obscuur en onbekend waren dat ik ze als een 'groepje van mij alleen' kon beschouwen - het aantal stemmen op die albums zijn echt verbijsterend.

'k Denk dat ik nog eens op zoek ga naar ander werk van die mannen.

27.

The Golden Palominos - The Animal Speaks (6,5)
For Against - Sabres (7,9)
Ben's Brother - Let Me Out (6,7)
Angelfish - Suffocate Me (8,2)

6-2-4-10

Deadline 15-11 18.00

27.

The Golden Palominos - The Animal Speaks (8,6)
Wat een heerlijke herrie en wat past die stem van Lydon daar toch weer perfect bij. Hier wordt ik erg vrolijk van.
For Against - Sabres (7,0)
Hier klinkt duidelijk R.E.M. in door, jammer dat de zang zo belabberd is, dat scheelt nogal wat in de waardering want muzikaal gezien ligt dit me wel.
Ben's Brother - Let Me Out (6,7)
Niet slecht maar het doet me vrij weinig, beetje braafjes en weinig opvallend.
Angelfish - Suffocate Me (8,6)
Shirley benieuwd hoe ze volgende week bij stem is in Paradiso....maar dit kllinkt gewoon lekker vet, heerlijk nummer

Al met al een mooie ronde deze keer.

7-2-4-11

Deadline 15-11 18.00

27.
The Golden Palominos –The Animal Speaks (7,5)
For Against - Sabres (7,8)
Ben's Brother - Let Me Out (6,5)
Angelfish - Suffocate Me (Full Official Video) (7,3)

8-3-4-11

Deadline 15-11 18.00

27.
The Golden Palominos –The Animal Speaks 8
Hey, daar is Johnny Rotten/Lydon. De man kan bij mij niet meer stuk sinds ik vorig jaar (of is het alweer twee jaar geleden) P.I.L. live zag. Dit is ook weer van die smerige muziek. Heerlijk.

For Against - Sabres 8,5
Ik verwachtte hier een bak klereherrie, maar ik was even in de war met Rise Against. En gelukkig maar, want dit soort jangle pop gaat erbij mij wel in, zelfs al zou het vocaal wat minder zijn. Een remcodulac-nominatie, gok ik.

Ben's Brother - Let Me Out 4,5
Bij de eerste tonen denk ik meteen 'dit wordt wel wat', maar al heel snel trekt de zanger zijn strot open en dan komt het niet meer goed. Als Di-Rect weer eens een nieuwe zanger zoekt, kunnen ze hem hier vinden. Aan mij is dat hese gedoe niet besteed.

Angelfish - Suffocate Me (Full Official Video) 6,5
De foute bandnaam belooft niet veel goeds, want ik ben niet zo'n gothic/metal-fan, maar toch heeft dit nummer wel wat. Het klinkt spannend, met name door de zangeres. Het laat me wel een beetje met een leeg gevoel achter. Jammer dat het nummer nu net 2 veel sterkere tracks treft hier.

9-4-4-11

Deadline 15-11 18.00

Prachtige ronde weer!

27.
The Golden Palominos –The Animal Speaks (8,3)
For Against - Sabres (7,5)
Ben's Brother - Let Me Out (7)
Angelfish - Suffocate Me (Full Official Video) (7,5)

10-5-4-11

Deadline 15-11 18.00

27.
The Golden Palominos –The Animal Speaks 7,5
Van The Golden Palominos heb ik alleen het album Drunk with Passion. Met die gebrekkige voorkennis was er wel even een shift nodig toen ik dit nummer aanklikte. Maar het is zeker niet slecht en eigenlijk een stuk alternatiever dan wat ik van ze kende. Jammer van die irritante rotstem, maar dat komt misschien doordat ik meteen die irritante rotkop erbij zie.

For Against - Sabres 7,0
herman schreef:
Ik verwachtte hier een bak klereherrie, maar ik was even in de war met Rise Against. En gelukkig maar, want dit soort jangle pop gaat erbij mij wel in, zelfs al zou het vocaal wat minder zijn. Een remcodulac-nominatie, gok ik.

Dat laatste omdat het geen bak klereherrie is? Die redenering zou ik nog kunnen volgen ook (al heb ik deze keer ook een grunter genomineerd). Dit vind ik wel aardig, maar niet zo goed als December uit een van de vorige edities.

Ben's Brother - Let Me Out 6,5
Ben's Brother? Dat zal dan wel Dean zijn, gezien de TVOH-referenties hierboven. Had inderdaad wel iets meer in gezeten. Blijft behoorlijk vlak. Niet iets om uit te zetten als het langskomt, niet iets om op te zoeken als het niet langs komt.

Angelfish - Suffocate Me (Full Official Video) 7,5
Prima nummertje van Shirley & Company (of wacht eens even...) Doet weinig onder voor het betere Garbage-werk, behalve dan dat de Garbage-nummers iets beter in je hoofd blijven hangen. Wat in dit geval iets positiefs is (en zou zijn voor Angelfish). Misschien nog wat vaker horen om daar echt over te kunnen oordelen.

11-5-4-12

Deadline 15-11 18.00

Nee, meer omdat het iets alternatiefs uit de 80s is.

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1 Angelfish - Suffocate Me 12 punten gem: 7,69
2 The Golden Palominos –The Animal Speaks 11 punten gem: 7,41
3 For Against - Sabres 5 punten gem: 6,75
4 Ben's Brother - Let Me Out 4 punten gem: 6,51

16 deelnemers, lijkt de harde kern te worden

DjFrankie (moderator)
28.

Nneka – Heartbeat 7,2
Uit het song van 2012 topic, vrolijke pop, die zo de top 10 in zou moeten, hier is echt een markt voor.
Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked 7,5
Spannend nummer, (vooral de strijkers doen dit) mooi geheel goeie stem. Bekende frontman natuurlijk.
The New Age Steppers – Fade Away 7,3
Sterke ronde dit ska/reggea die prettig in het gehoor ligt.
Decorate Decorate - Surname of Copenhagen 8,9
Denmark douze points, dit jaar op mijn pad gevonden, heerlijke stem, heerlijke sound

0-1-0-1

Deadline: 16-11 18.00

28.
* Nneka - Heartbeat 5.0
Ben geen fan van de schokkerig zenuwachtige zang
* Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked 7.5
Prima slepend nummer
* The New Age Steppers - Fade Away 6.0
Soort reggae; niet zo sterk
* Decorate Decorate - Surname of Copenhagen 8.0
Muzikaal sterk, vocaal mooi aangevuld; lekker voortstuwend nummer

0-2-0-2

28.
Nneka - Heartbeat 7,3
Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked 7,0
The New Age Steppers - Fade Away 8,5
Decorate Decorate - Surname of Copenhagen 6,5

1-2-1-2

28.

Nneka – Heartbeat (8,1) lekker nummer
Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked (8,2) mooi
The New Age Steppers – Fade Away (6,6) wel ok
Decorate Decorate - Surname of Copenhagen (8,3) goed, doet beetje aan Bowie denken

2-2-1-3 prima ladder, moeilijk kiezen

28.
Nneka – Heartbeat: Ik moet aan Moloko denken, iets kinderlijker qua zang. (6)
Greg Dulli - Amber Headlights – Wicked: Dulli is voor mij een held, dit ligt dichter bij de latere Twilight Singers dan bij Afghan Whigs. (9,5)
The New Age Steppers – Fade Away: Prettige dub. (7)
Decorate Decorate - Surname of Copenhagen: Ik ben al lang bekend met deze band; beetje in dezelfde lijn als The Boxer Rebellion; prima band (8,8)

2-3-1-4

28.
Nneka – Heartbeat 9,5
Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked 6,5
The New Age Steppers – Fade Away 8
Decorate Decorate - Surname of Copenhagen 5,5

- Nneka – Heartbeat
Pittig nummer van deze Nigeriaans-Duitse topartieste, bijzonder inventief en levendig uitgewerkt. Hoor haar hart kloppen, niet gewoon in de drums, maar compleet in haar stem, bonzend van overtuiging, brandend van passie! Haast een klassieker te noemen (onder ons fans weliswaar). Deze moet je ook eens live zien gebracht worden, die 9,5 komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen...
- Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked
Zijn gefluisterde woorden worden haast onhoorbaar in al het gepiep. De helse uitwerking van dit rustige nummer zorgt wel voor de nodige ontvlambaarheid. Pittig geluid, maar een iets te onopvallende song.
- The New Age Steppers – Fade Away
Dit hadden we nog niet gehad volgens mij, een reggaeriedeltje. Een mooi, rijzig riedeltje bovendien! Het stemgeluid lijkt zelf met momenten weg te faden tussen de onderhuidse riddims, wat een bijzonder geluid oplevert. Als je even niet oplet fladdert het nummer zo voorbij, maar flarden die je wel kan opvangen klinken erg fijn!
- Decorate Decorate - Surname of Copenhagen
Nogal overdreven uitgezet allemaal. Het liedje is nog wel ok, onder die muurvaste gitaarlagen, maar ik er maar moeilijk van genieten.

3-4-2-3

Volgens mij is de stand; ik heb een foutje gemaakt, en nu aangepast

3-3-2-4

28.

- Nneka – Heartbeat
Erg leuk: 8,5

- Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked
Niet bepaald een Dulli favoriet , edit; een redelijk nummer: 6,5

- The New Age Steppers – Fade Away
Ach, dat is lang geleden Sherwood on the controls met Ari ( RIP) van de Slits. Niet zo goed als het origineel van Junior Byles , maar een heel lekkere dub bewerking, met heel, heel veel herinneringen....:8,7

- Decorate Decorate - Surname of Copenhagen
waren deze Denen de vorige editie ook al niet eens langs gekomen?
En heb toen ook al iets gezegd over dat echt tenenkrommende Engels van de leadzanger...?
Niet? Nou bij deze dan.
Dat haalt voor mij echt zo'n 2 punten er af...: 7,2

4-3-3-4

28.

Nneka – Heartbeat 7
Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked 6
The New Age Steppers – Fade Away 6,5
Decorate Decorate - Surname of Copenhagen 5

Nneka – Heartbeat
Niet mijn muziek, maar soms moet je dat even uitschakelen en vooral blij zijn dat iemand je weer eens op iets origineels trakteert. Gelukkig brengt de supercliché bijdrage van Nas de zaak weer wat in evenwicht. Wat overbodig zeg. Heb uit nieuwsgierigheid nog wat meer van Nneka geluisterd, wel een gave stem zeg.

Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked
Niks slechts over Dulli, maar dit is toch een wel erg anonieme track van hem.

The New Age Steppers – Fade Away
Lekker op momenten (feestje, strand, coïtus), maar in zijn genre niet zo bijzonder. Wel een punt, in dit gezelschap.

Decorate Decorate - Surname of Copenhagen
Nee sorry, doet me helemaal niets dit, een nummer gespeend van subtiliteiten, op het koortje na wellicht. De stilte na het slotakkoord klinkt hemels, dat zegt genoeg.

5-4-4-3

28.

Nneka – Heartbeat 9
Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked 7
The New Age Steppers – Fade Away 7,5
Decorate Decorate - Surname of Copenhagen 7

6-4-5-3

28.

Nneka – Heartbeat 8
Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked 7
The New Age Steppers – Fade Away 6,5
Decorate Decorate - Surname of Copenhagen 6

7-5-5-3

Stand is niet goed ... Volgens mij staat het nu : 6-5-5-4

===

Dynamo geeft de verkeerde track (1e i.p.v. 2e) het punt (of hij heeft de cijfers niet goed ingevuld ...)

Bij lebowski gaat het ook fout en is het dan eigenlijk 4-4-4-4

28.

Nneka – Heartbeat 6,8
Bijzonder nummer, erg origineel ook, goede stem....maar het is helaas toch niet helemaal mijn muziek
Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked 7,8
Dit spreekt mij een stuk meer aan, wordt lekker meegezogen in het nummer alhoewel het ook weer niet tot grote hoogte reikt.
The New Age Steppers – Fade Away 6,3
Reggea achtig nummer en dat is niet het genre wat het gewoonlijk goed doet in huize el ninjo. Dit spreekt mij meer aan dan de gemiddelde reggae song maar ik krijg er toch geen echt warm gevoel bij..
Decorate Decorate - Surname of Copenhagen 4,0
Pfff, ik had obv de voorafgaande commentaren voorzichtig de hoop dat dit wel in m'n straatje zou passen....wat een tegenvaller, vreselijke zang...interpol, editors zijn wat namen die bij me opkomen maar dit is echt een stuk minder. De tegenvaller vd dag.

7-6-5-4

Salvadore schreef:
Bij lebowski gaat het ook fout en is het dan eigenlijk 4-4-4-4

Moeten we nog editen of is het bij el ninjo weer in goede banen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:52 uur

geplaatst: vandaag om 19:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.