Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 16 november 2012, 00:01 uur
De stand lijkt me nu goed ... dus kan de volgende daarmee verder gaan.
0
geplaatst: 16 november 2012, 00:13 uur
28.
Nneka – Heartbeat (7,5)
Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked (8,0)
The New Age Steppers – Fade Away (7,8)
Decorate Decorate - Surname of Copenhagen (7,3)
7-7-6-4
Deadline: 16-11 18.00
Nneka – Heartbeat (7,5)
Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked (8,0)
The New Age Steppers – Fade Away (7,8)
Decorate Decorate - Surname of Copenhagen (7,3)
7-7-6-4
0
geplaatst: 16 november 2012, 06:53 uur
28.
Nneka – Heartbeat Geen fijne zangeres.Het nummer doet mij ook weinig.Het klinkt mij allemaal te commercieel in mijn oren.Een mager zesje(6)
Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked.Ben geen fan van de Afghan Whigs maar dit is een behoorlijk nummer van de frontman.Zang heeft ook wel iets weg van Peter Gabriel(7,1)
The New Age Steppers – Fade Away .Aangename reggae dubsteps muziek(7)
Decorate Decorate - Surname of Copenhagen.De band is mij bekend.Beetje Editors,Interpol achtig dit nummer.Snap de negatieve kritieken van sommige MusicMeterleden niet zo,maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk want ik vind het een prima nummer.(8,2)
7-8-6-5
Nneka – Heartbeat Geen fijne zangeres.Het nummer doet mij ook weinig.Het klinkt mij allemaal te commercieel in mijn oren.Een mager zesje(6)
Greg Dulli - Amber Headlights - Wicked.Ben geen fan van de Afghan Whigs maar dit is een behoorlijk nummer van de frontman.Zang heeft ook wel iets weg van Peter Gabriel(7,1)
The New Age Steppers – Fade Away .Aangename reggae dubsteps muziek(7)
Decorate Decorate - Surname of Copenhagen.De band is mij bekend.Beetje Editors,Interpol achtig dit nummer.Snap de negatieve kritieken van sommige MusicMeterleden niet zo,maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk want ik vind het een prima nummer.(8,2)
7-8-6-5
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 november 2012, 18:01 uur
Uitslag:
Slechts 13 deelnemers, laagte record
1 Greg Dulli 2 Nneka – Heartbeat 7 pt gem: 7,38
2 Amber Headlights - Wicked 8 pt gem: 7,35
3 The New Age Steppers – Fade Away 6 pt gem: 7,21
4 Decorate Decorate - Surname of Copenhagen 5 pt gem: 6,98
Slechts 13 deelnemers, laagte record
1 Greg Dulli 2 Nneka – Heartbeat 7 pt gem: 7,38
2 Amber Headlights - Wicked 8 pt gem: 7,35
3 The New Age Steppers – Fade Away 6 pt gem: 7,21
4 Decorate Decorate - Surname of Copenhagen 5 pt gem: 6,98
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 november 2012, 18:02 uur
29.
Lowlife - Suddenly Violently Random
The Early Years -Say What I Want To
Nosound - Some Warmth Into This Chill
Dear Leader - Barbarians
0-0-0-0
Deadline: 17-11 18.00
Dear Leader - Barbarians
0-0-0-0
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 16 november 2012, 18:15 uur
29.
Lowlife - Suddenly Violently Random 8
Geen spannend nummer, maar wel mooi, vooral die geluidjes, stemmen die erdoor heen komen, maakt het geheel zeer aangenaam, dit zal El Ninjo wel kunnen waarderen schat ik in
The Early Years -Say What I Want To 7,8
Lekker rammel-rocknummer, in de stijl van Crocodiles
Nosound - Some Warmth Into This Chill 8
Warm nummer dat zich langzaam ontvouwt tot een prachtig geheel, sterke ronde zeg
!
Dear Leader - Barbarians 8,3
Help alweer een mooi nummer, kill your idols voor mij in deze ronde, mooi opbouwend nummer weer, perfecte zanger.
1-0-0-1
Lowlife - Suddenly Violently Random 8
Geen spannend nummer, maar wel mooi, vooral die geluidjes, stemmen die erdoor heen komen, maakt het geheel zeer aangenaam, dit zal El Ninjo wel kunnen waarderen schat ik in
The Early Years -Say What I Want To 7,8
Lekker rammel-rocknummer, in de stijl van Crocodiles
Nosound - Some Warmth Into This Chill 8
Warm nummer dat zich langzaam ontvouwt tot een prachtig geheel, sterke ronde zeg
!Dear Leader - Barbarians 8,3
Help alweer een mooi nummer, kill your idols voor mij in deze ronde, mooi opbouwend nummer weer, perfecte zanger.
1-0-0-1
0
geplaatst: 16 november 2012, 18:34 uur
29.
Tjonge, 4 sterke nummers bijeen. Mooi natuurlijk, maar wel jammer dat hiervan nu al wat gaat afvallen
* Lowlife - Suddenly Violently Random 8.5
Fijn ritmisch nummer; Cure-achtig, misschien niet erg origineel maar wel lekker; wel jammer van die "telefoon-vrouw" erdoorheen
* The Early Years - Say What I Want To 7.5
Goed nummer dat in deze sterke poule voor mij als laatste eindigt, maar ach de band heeft vorige keer toch al eens meegedaan
* Nosound - Some Warmth Into This Chill 9.5
Heerlijke ambient akoestische sound met enigszins terughoudende zang. Dromerig maar wel met voldoende activiteit.
* Dear Leader - Barbarians 8.0
Lekker relaxed begin, lekker opbouwend, erg goed nummer. Catchy. Door de concurrentie niet eens een punt (en in andere poules heb ik soms zelfs onvoldoendes een punt moeten geven)
2-0-1-1
Tjonge, 4 sterke nummers bijeen. Mooi natuurlijk, maar wel jammer dat hiervan nu al wat gaat afvallen
* Lowlife - Suddenly Violently Random 8.5
Fijn ritmisch nummer; Cure-achtig, misschien niet erg origineel maar wel lekker; wel jammer van die "telefoon-vrouw" erdoorheen
* The Early Years - Say What I Want To 7.5
Goed nummer dat in deze sterke poule voor mij als laatste eindigt, maar ach de band heeft vorige keer toch al eens meegedaan
* Nosound - Some Warmth Into This Chill 9.5
Heerlijke ambient akoestische sound met enigszins terughoudende zang. Dromerig maar wel met voldoende activiteit.
* Dear Leader - Barbarians 8.0
Lekker relaxed begin, lekker opbouwend, erg goed nummer. Catchy. Door de concurrentie niet eens een punt (en in andere poules heb ik soms zelfs onvoldoendes een punt moeten geven)
2-0-1-1
0
geplaatst: 16 november 2012, 19:20 uur
29.
Lowlife - Suddenly Violently Random (4,5)
The Early Years -Say What I Want To (6,5)
Nosound - Some Warmth Into This Chill (7,5)
Dear Leader - Barbarians (7,0)
2-0-2-2
Lowlife - Suddenly Violently Random (4,5)
The Early Years -Say What I Want To (6,5)
Nosound - Some Warmth Into This Chill (7,5)
Dear Leader - Barbarians (7,0)
2-0-2-2
0
geplaatst: 16 november 2012, 19:46 uur
29.
Lowlife - Suddenly Violently Random 4,5
The Early Years -Say What I Want To 6
Nosound - Some Warmth Into This Chill 5,5
Dear Leader - Barbarians 6,5
- Lowlife - Suddenly Violently Random
Bijzonder slaapverwekkend. Enig fut om nog iets meer te schrijven wordt volledig uit me gezogen...
- The Early Years -Say What I Want To
Toch weer een beetje wakker geschud, al is het ook niet op de meest subtiele manier. Het klinkt wel lekker energiek, met een aantal leuke elementen, maar echt diep gaat het ook niet.
- Nosound - Some Warmth Into This Chill
Te veel storingen om sfeer te creëren en te weinig houvast om van een sterke song te spreken. Het klinkt dan nog niet eens heel onaangenaam, maar veel hou je daar niet aan over.
- Dear Leader - Barbarians
Leukste nummer. Tegelijk ook het enige nummer dat ik als ‘leuk’ zou bestempelen. Het gaat aan een lekker tempo voorbij en de zanger voelt zich duidelijk goed op de muzikale beats. Ook weer niet al te opzienbarend, maar in deze ronde ben ik al vlug tevreden.
Alé, ik ben dan toch blij dat anderen wel plezier beleefd hebben aan dit viertal.
2-1-2-3
Lowlife - Suddenly Violently Random 4,5
The Early Years -Say What I Want To 6
Nosound - Some Warmth Into This Chill 5,5
Dear Leader - Barbarians 6,5
- Lowlife - Suddenly Violently Random
Bijzonder slaapverwekkend. Enig fut om nog iets meer te schrijven wordt volledig uit me gezogen...
- The Early Years -Say What I Want To
Toch weer een beetje wakker geschud, al is het ook niet op de meest subtiele manier. Het klinkt wel lekker energiek, met een aantal leuke elementen, maar echt diep gaat het ook niet.
- Nosound - Some Warmth Into This Chill
Te veel storingen om sfeer te creëren en te weinig houvast om van een sterke song te spreken. Het klinkt dan nog niet eens heel onaangenaam, maar veel hou je daar niet aan over.
- Dear Leader - Barbarians
Leukste nummer. Tegelijk ook het enige nummer dat ik als ‘leuk’ zou bestempelen. Het gaat aan een lekker tempo voorbij en de zanger voelt zich duidelijk goed op de muzikale beats. Ook weer niet al te opzienbarend, maar in deze ronde ben ik al vlug tevreden.
Alé, ik ben dan toch blij dat anderen wel plezier beleefd hebben aan dit viertal.

2-1-2-3
0
geplaatst: 16 november 2012, 20:04 uur
29.
Tja als je de ex-bassist van de Cocteau Twins in je band opneemt, krijg je een bas gedomineerde sound. Dit bijna lieflijke dromeland nummertje heeft ook een melodielijn die wel wat in de richting van de Twins te herleiden is. Leuk voor een keer, maar dan is het ook wel genoeg :6
De zoveelste wanna-be eighties band : 5,7
Italiaans knutselproject : zoals wel vaker bij Italiaanse producten; de buitenkant is mooi: 7
Dear Leader - Barbarians
Krijg U2-jeuk : 5
3-1-3-3
Tja als je de ex-bassist van de Cocteau Twins in je band opneemt, krijg je een bas gedomineerde sound. Dit bijna lieflijke dromeland nummertje heeft ook een melodielijn die wel wat in de richting van de Twins te herleiden is. Leuk voor een keer, maar dan is het ook wel genoeg :6
De zoveelste wanna-be eighties band : 5,7
Italiaans knutselproject : zoals wel vaker bij Italiaanse producten; de buitenkant is mooi: 7
Dear Leader - Barbarians
Krijg U2-jeuk : 5
3-1-3-3
0
geplaatst: 16 november 2012, 20:52 uur
29.
1. Lowlife - Suddenly Violently Random 6
2. The Early Years - Say What I Want To 8
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill 7
4. Dear Leader - Barbarians 8,5
1. Lowlife - Suddenly Violently Random // Lang zitten peinzen waar die telefoonstem mij aan deed denken. Heeft eels ook niet zo'n nummer? Enfin, ik heb moeite met de geloofwaardigheid van de zanger. Volgens mij is hij er zelf niet zo enthousiast over.
2. The Early Years -Say What I Want To // Een rechttoe rechtaan poprocknummer met een drive die live volgens mij een echt feestje kan veroorzaken. Na deze EP een paar weken geleden eindelijk ook het volledige debuutalbum van gekocht.
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill // De galm is wat overdreven, het nummer zou ook wel overleven zonder die overdaad. Jammer dat het middenstuk als het begin van een aflevering van Witse, Baantjer of Flikken klinkt.
4. Dear Leader - Barbarians // Ongetwijfeld het meest poppy nummer bij m'n nominaties deze editie. Ik had verwacht dat de link 'Human' al wel gevallen zou zijn. Waarom is dat trouwens zo'n monsterhit geworden en is deze 'Barbarians' compleet onopgemerkt gebleven?
3-2-3-4
1. Lowlife - Suddenly Violently Random 6
2. The Early Years - Say What I Want To 8
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill 7
4. Dear Leader - Barbarians 8,5
1. Lowlife - Suddenly Violently Random // Lang zitten peinzen waar die telefoonstem mij aan deed denken. Heeft eels ook niet zo'n nummer? Enfin, ik heb moeite met de geloofwaardigheid van de zanger. Volgens mij is hij er zelf niet zo enthousiast over.
2. The Early Years -Say What I Want To // Een rechttoe rechtaan poprocknummer met een drive die live volgens mij een echt feestje kan veroorzaken. Na deze EP een paar weken geleden eindelijk ook het volledige debuutalbum van gekocht.
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill // De galm is wat overdreven, het nummer zou ook wel overleven zonder die overdaad. Jammer dat het middenstuk als het begin van een aflevering van Witse, Baantjer of Flikken klinkt.
4. Dear Leader - Barbarians // Ongetwijfeld het meest poppy nummer bij m'n nominaties deze editie. Ik had verwacht dat de link 'Human' al wel gevallen zou zijn. Waarom is dat trouwens zo'n monsterhit geworden en is deze 'Barbarians' compleet onopgemerkt gebleven?
3-2-3-4
0
geplaatst: 16 november 2012, 22:24 uur
Prachtige ronde!
1. Lowlife - Suddenly Violently Random .Deze band is mij bekend zelf heb ik de cd's Permanent Sleep en Diminuendo in mijn bezit en na het beluisteren van dit fantastische nummer verlang ik ook naar San Antorium(9)
2. The Early Years -Say What I Want Tot.Goed rocknummer weinig op aan te merken(7,5)
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill. Voelt als een warm bad dit rocknummer sfeervol en toch relaxt(8)
4. Dear Leader - Barbarians.Poppy inderdaad het heeft veel weg van The Killers(7,5)
4-2-4-4
1. Lowlife - Suddenly Violently Random .Deze band is mij bekend zelf heb ik de cd's Permanent Sleep en Diminuendo in mijn bezit en na het beluisteren van dit fantastische nummer verlang ik ook naar San Antorium(9)
2. The Early Years -Say What I Want Tot.Goed rocknummer weinig op aan te merken(7,5)
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill. Voelt als een warm bad dit rocknummer sfeervol en toch relaxt(8)
4. Dear Leader - Barbarians.Poppy inderdaad het heeft veel weg van The Killers(7,5)
4-2-4-4
0
geplaatst: 16 november 2012, 22:55 uur
29
Lowlife - Suddenly Violently Random: Klinkt heerlijk vertrouwd in mijn oren, beetje als een mix tussen Jesus & The Mary Chain en Candy van Iggy Pop. (9)
The Early Years - Say what I want to: Naam die ik al eerder hier ben tegen gekomen. Doet ouder aan, dan wat ik vermoedde, wel goed. (8,5)
Nosound - Some Warmth Into This Chill: Klinkt als een iets heftigere variant op iLiKETRAiNS; wel erg mooi. (9)
dear leader – barbarians: Ook dit klinkt goed; mooie opbouw. (8,5)
5-2-5-4
Lowlife - Suddenly Violently Random: Klinkt heerlijk vertrouwd in mijn oren, beetje als een mix tussen Jesus & The Mary Chain en Candy van Iggy Pop. (9)
The Early Years - Say what I want to: Naam die ik al eerder hier ben tegen gekomen. Doet ouder aan, dan wat ik vermoedde, wel goed. (8,5)
Nosound - Some Warmth Into This Chill: Klinkt als een iets heftigere variant op iLiKETRAiNS; wel erg mooi. (9)
dear leader – barbarians: Ook dit klinkt goed; mooie opbouw. (8,5)
5-2-5-4
0
geplaatst: 17 november 2012, 01:29 uur
29.
1. Lowlife - Suddenly Violently Random 7,5
2. The Early Years - Say What I Want To 6
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill 5,5
4. Dear Leader – Barbarians 5
1. Lowlife - Suddenly Violently Random
Mooi sfeertje, The Cure meets Twice a Man of zoiets? Heb het drie keer achter elkaar gedraaid, niet zo zeer compositorisch als qua sfeer erg sterk. Maar ik kan me ook in de andersdenkenden verplaatsen.
2. The Early Years -Say What I Want To
Grappig, ik dacht even dat ik nog een nummer van Lowlife te horen kreeg, maar dan een wat mindere broeder. Veel overeenkomsten qua sound, met name het basgeluid. Maar deze boeit me dan toch niet zo.
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill
To cut a short story long…
4. Dear Leader - Barbarians
Misschien is het mijn bui, maar deze vier tracks kunnen gevoelsmatig gemakkelijk op één verzamelaar. Dit is de minste wat mij betreft.
6-3-5-4
2. The Early Years - Say What I Want To 6
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill 5,5
4. Dear Leader – Barbarians 5
1. Lowlife - Suddenly Violently Random
Mooi sfeertje, The Cure meets Twice a Man of zoiets? Heb het drie keer achter elkaar gedraaid, niet zo zeer compositorisch als qua sfeer erg sterk. Maar ik kan me ook in de andersdenkenden verplaatsen.
2. The Early Years -Say What I Want To
Grappig, ik dacht even dat ik nog een nummer van Lowlife te horen kreeg, maar dan een wat mindere broeder. Veel overeenkomsten qua sound, met name het basgeluid. Maar deze boeit me dan toch niet zo.
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill
To cut a short story long…
4. Dear Leader - Barbarians
Misschien is het mijn bui, maar deze vier tracks kunnen gevoelsmatig gemakkelijk op één verzamelaar. Dit is de minste wat mij betreft.
6-3-5-4
0
geplaatst: 17 november 2012, 01:36 uur
29. Zonde dat dit allemaal in één ladder zit...behalve die eerste.
1. Lowlife - Suddenly Violently Random 6,3
2. The Early Years - Say What I Want To 8,6
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill 7,9
4. Dear Leader – Barbarians 8,5
6-4-5-5
1. Lowlife - Suddenly Violently Random 6,3
2. The Early Years - Say What I Want To 8,6
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill 7,9
4. Dear Leader – Barbarians 8,5
6-4-5-5
0
geplaatst: 17 november 2012, 16:12 uur
29. Prima ladder.Zit allemaal redelijk dicht bij elkaar.
1. Lowlife - Suddenly Violently Random 7,2
2. The Early Years - Say What I Want To 7,9
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill 8,2
4. Dear Leader – Barbarians 8
6-4-6-7
1. Lowlife - Suddenly Violently Random 7,2
2. The Early Years - Say What I Want To 7,9
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill 8,2
4. Dear Leader – Barbarians 8
6-4-6-7
0
geplaatst: 17 november 2012, 16:55 uur
29.
1. Lowlife - Suddenly Violently Random 6,0
2. The Early Years - Say What I Want To 7,3
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill 6,5
4. Dear Leader – Barbarians 7,5
6-5-6-7 (inclusief correctie Papartis vanwege het puntje te veel bij Dear Leader)
1. Lowlife - Suddenly Violently Random 6,0
2. The Early Years - Say What I Want To 7,3
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill 6,5
4. Dear Leader – Barbarians 7,5
6-5-6-7 (inclusief correctie Papartis vanwege het puntje te veel bij Dear Leader)
0
geplaatst: 17 november 2012, 17:06 uur
Maar snel even doen voordat ik het weer vergeet, zoals gisteren (terwijl ik wel alles beluisterd had). Deze vier zitten dicht bij elkaar, moet ik zeggen. Twee ervan vind ik net iets beter dan de andere twee. Sorry, 2MY.
29.
2. The Early Years - Say What I Want To 7,0
3. Nosound - Some Warmth Into This Chill 7,5
4. Dear Leader – Barbarians 7,0
7-5-7-7
29.
2. The Early Years - Say What I Want To 7,0
4. Dear Leader – Barbarians 7,0
7-5-7-7
0
geplaatst: 17 november 2012, 17:57 uur
29.
1. Lowlife - Suddenly Violently Random 6,8
2. The Early Years - Say What I Want To 6,5
4. Dear Leader – Barbarians 6,5
8-5-8-7
1. Lowlife - Suddenly Violently Random 6,8
2. The Early Years - Say What I Want To 6,5
4. Dear Leader – Barbarians 6,5
8-5-8-7
0
geplaatst: 17 november 2012, 18:01 uur
Uitslag:
1. Nosound - Some Warmth Into This Chill, 8 punten, gemiddelde 7,47
2. Lowlife - Suddenly Violently Random, 8 punten, gemiddelde 6,91
3. Dear Leader - Barbarians, 7 punten, gemiddelde 7,27
4. The Early Years - Say What I Want To, 5 punten, gemiddelde 7,20
14 deelnemers
1. Nosound - Some Warmth Into This Chill, 8 punten, gemiddelde 7,47
2. Lowlife - Suddenly Violently Random, 8 punten, gemiddelde 6,91
3. Dear Leader - Barbarians, 7 punten, gemiddelde 7,27
4. The Early Years - Say What I Want To, 5 punten, gemiddelde 7,20
14 deelnemers
0
geplaatst: 17 november 2012, 18:01 uur
30.
Georges Moustaki - Ma Solitude
Matthew Mayfield - Heart in Wire
Charmin' Children - Chew It
Regina Spektor - Oedipus
0-0-0-0
Deadline: 18-11 18.00
Regina Spektor - Oedipus
0-0-0-0
0
geplaatst: 17 november 2012, 18:25 uur
30.
Georges Moustaki - Ma Solitude : Rustig Frans liedje; zou mijn moeder mooi vinden (6)
Matthew Mayfield - Heart in Wire : Stem is wel mooi, maar er gebeurd te weinig. (7)
Charmin' Children - Chew It: Ik ken dit van de Ein Abend In Wien cd, gitarist Jan Bart Meijers ontwikkelde zich tot een goede producer, en een naam qua samenwerkingen; haalde deze band en Supersub altijd door elkaar, ook daarbij had Meijers een groot aandeel, samen met de huidige zanger van Moke. Prima nummer in de Madchester stijl. (8)
Regina Spektor – Oedipus: Luisterliedje (6)
0-1-1-0
Georges Moustaki - Ma Solitude : Rustig Frans liedje; zou mijn moeder mooi vinden (6)
Matthew Mayfield - Heart in Wire : Stem is wel mooi, maar er gebeurd te weinig. (7)
Charmin' Children - Chew It: Ik ken dit van de Ein Abend In Wien cd, gitarist Jan Bart Meijers ontwikkelde zich tot een goede producer, en een naam qua samenwerkingen; haalde deze band en Supersub altijd door elkaar, ook daarbij had Meijers een groot aandeel, samen met de huidige zanger van Moke. Prima nummer in de Madchester stijl. (8)
Regina Spektor – Oedipus: Luisterliedje (6)
0-1-1-0
0
geplaatst: 17 november 2012, 19:20 uur
30.
Georges Moustaki - Ma Solitude : favoriet liedje van een franse jeugdliefde: 8,5
Matthew Mayfield - Heart in Wire :
Ga hier meer van beluisteren; 1 zwaluw maakt nog geen je weet wel. Eindelijk weer eens een nominatie die me in ieder geval nieuwsgierig genoeg maakt voor een nader onderzoek : 8,0
Charmin' Children - Chew It:
Middelbare school niveau. Sympathiek, en dat is al heel wat : 7,0
Regina Spektor – Oedipus:
Zowel qua uitvoering als compositie met kop en schouders boven de rest, spannend in het kleine: 9,0
1-1-1-1
Georges Moustaki - Ma Solitude : favoriet liedje van een franse jeugdliefde: 8,5
Matthew Mayfield - Heart in Wire :
Ga hier meer van beluisteren; 1 zwaluw maakt nog geen je weet wel. Eindelijk weer eens een nominatie die me in ieder geval nieuwsgierig genoeg maakt voor een nader onderzoek : 8,0
Charmin' Children - Chew It:
Middelbare school niveau. Sympathiek, en dat is al heel wat : 7,0
Regina Spektor – Oedipus:
Zowel qua uitvoering als compositie met kop en schouders boven de rest, spannend in het kleine: 9,0
1-1-1-1
0
geplaatst: 17 november 2012, 20:37 uur
30.
Georges Moustaki - Ma Solitude 7
Matthew Mayfield - Heart in Wire 6,5
Charmin' Children - Chew It 7
Regina Spektor - Oedipus 8
- Georges Moustaki - Ma Solitude
Eerlijk liedje zonder een al te opvallende uitwerking, recht uit het hart de beheerste stembanden uit.
- Matthew Mayfield - Heart in Wire
Een stoerdere Damien Rice, maar tegelijk ook een die de finesses mist voor dit soort muziek. Prima nummer op zich, maar nogal boertig gebracht.
- Charmin' Children - Chew It
Dit draagt overduidelijk de 90’s in zich, zonder dat het echt gedateerd klinkt. Op zich al een knappe prestatie, maar het is ook gewoon een leuk nummer, scherp uitgewerkt en gespeeld.
- Regina Spektor - Oedipus
Regina verdient weleens een plekje onder mijn loep. Haar nummers lijken vaak voorzien van voldoende karakter en een interessante edge met een eerlijk aanpak. Deze is niet anders, heerlijke stem waarmee ze niet bang eens een paar vuile vegen te zetten!
1-1-2-2
Georges Moustaki - Ma Solitude 7
Matthew Mayfield - Heart in Wire 6,5
Regina Spektor - Oedipus 8
- Georges Moustaki - Ma Solitude
Eerlijk liedje zonder een al te opvallende uitwerking, recht uit het hart de beheerste stembanden uit.
- Matthew Mayfield - Heart in Wire
Een stoerdere Damien Rice, maar tegelijk ook een die de finesses mist voor dit soort muziek. Prima nummer op zich, maar nogal boertig gebracht.
- Charmin' Children - Chew It
Dit draagt overduidelijk de 90’s in zich, zonder dat het echt gedateerd klinkt. Op zich al een knappe prestatie, maar het is ook gewoon een leuk nummer, scherp uitgewerkt en gespeeld.
- Regina Spektor - Oedipus
Regina verdient weleens een plekje onder mijn loep. Haar nummers lijken vaak voorzien van voldoende karakter en een interessante edge met een eerlijk aanpak. Deze is niet anders, heerlijke stem waarmee ze niet bang eens een paar vuile vegen te zetten!
1-1-2-2
0
geplaatst: 17 november 2012, 22:44 uur
30. Niet zo'n beste ronde
* Georges Moustaki - Ma Solitude
Oubollig zeg, leuk voor oma ... misschien
* Matthew Mayfield - Heart in Wire
Hees zingen, dat komt vast gevoelig over ... mij doet 't niet veel, ben ik te ongeduldig? Wel een punt
* Charmin' Children - Chew It
Niet echt geweldig maar bij gebrek aan concurrentie het beste in deze poule
* Regina Spektor - Oedipus
Muzikaal erg beperkt, weinig melodie. De zang moet het hele nummer dragen en die zang is niet sterk. Een leeg nummer. Regina heeft wel betere muziek gemaakt
1-2-3-2
* Georges Moustaki - Ma Solitude
Oubollig zeg, leuk voor oma ... misschien
* Matthew Mayfield - Heart in Wire
Hees zingen, dat komt vast gevoelig over ... mij doet 't niet veel, ben ik te ongeduldig? Wel een punt
* Charmin' Children - Chew It
Niet echt geweldig maar bij gebrek aan concurrentie het beste in deze poule
* Regina Spektor - Oedipus
Muzikaal erg beperkt, weinig melodie. De zang moet het hele nummer dragen en die zang is niet sterk. Een leeg nummer. Regina heeft wel betere muziek gemaakt
1-2-3-2
0
geplaatst: 18 november 2012, 00:02 uur
Geen beste ronde inderdaad op Charmin Children na.
Sorry voor degene die de drie andere nummers hebben genomineerd maar deze genres liggen mij net als r&b en rapmuziek niet.
30.
Georges Moustaki - Ma Solitude 6
Matthew Mayfield - Heart in Wire 5
Regina Spektor - Oedipus 5
2-2-4-2
Sorry voor degene die de drie andere nummers hebben genomineerd maar deze genres liggen mij net als r&b en rapmuziek niet.30.
Georges Moustaki - Ma Solitude 6
Matthew Mayfield - Heart in Wire 5
Regina Spektor - Oedipus 5
2-2-4-2
0
geplaatst: 18 november 2012, 09:44 uur
0
geplaatst: 18 november 2012, 12:28 uur
30.
Georges Moustaki - Ma Solitude 5,5
Matthew Mayfield - Heart in Wire 6
Charmin' Children - Chew It 5
Regina Spektor – Oedipus 6,5
Anonieme ballade, niet al te opwindend gezongen.
Aardige stem en lekker gearrangeerde strijkers. Jammer van de zwakke compositie.
Ik ken het niet en kan ook makkelijk zonder verder leven.
Regina Spektor - Oedipus
De winnaar van deze ronde, ondanks die vervelende stemtrucjes (wat is dat toch?).
Al met al een ronde om snel te vergeten.
2-3-4-3
Georges Moustaki - Ma Solitude 5,5
Matthew Mayfield - Heart in Wire 6
Charmin' Children - Chew It 5
Regina Spektor – Oedipus 6,5
Anonieme ballade, niet al te opwindend gezongen.
Aardige stem en lekker gearrangeerde strijkers. Jammer van de zwakke compositie.
Ik ken het niet en kan ook makkelijk zonder verder leven.
Regina Spektor - Oedipus
De winnaar van deze ronde, ondanks die vervelende stemtrucjes (wat is dat toch?).
Al met al een ronde om snel te vergeten.
2-3-4-3
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 november 2012, 13:29 uur
30.
Georges Moustaki - Ma Solitude 7,4
Mooi nummer, sfeervol gebracht, heb ook een lp van deze beste man.
Matthew Mayfield - Heart in Wire 7,6
Goed gebrachte ballad, met een mooie rauwe stem.
Charmin' Children - Chew It 7,8
Ook ik heb Ein Abend in wien, en dit is een van de gave tracks daarop.
Regina Spektor - Oedipus 6,3
Met deze stem heb ik weer niets, vind die niet mooi.
2-4-5-3
@ Salvadore, bendakt voor het rekenwerk
Georges Moustaki - Ma Solitude 7,4
Mooi nummer, sfeervol gebracht, heb ook een lp van deze beste man.
Matthew Mayfield - Heart in Wire 7,6
Goed gebrachte ballad, met een mooie rauwe stem.
Charmin' Children - Chew It 7,8
Ook ik heb Ein Abend in wien, en dit is een van de gave tracks daarop.
Regina Spektor - Oedipus 6,3
Met deze stem heb ik weer niets, vind die niet mooi.
2-4-5-3
@ Salvadore, bendakt voor het rekenwerk

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.