Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 14 mei 2007, 12:26 uur
10 Ghinzu - Blow - Townes van zandt - Waiting around to die - Nina Simone - Feeling good - Thomas Dybdahl - From grace
4-2-3-2
Townes en Simone zijn compleet niks. Dybdahl niet mijn ding maar krijgt wel een mooie lading mee dankzij de clip. Ghinzu krijgt mijn stem door de mooie intro en muzikaal aardig vervolg. Al hadden ze die zanger wel mogen afslachten
4-2-3-2
Townes en Simone zijn compleet niks. Dybdahl niet mijn ding maar krijgt wel een mooie lading mee dankzij de clip. Ghinzu krijgt mijn stem door de mooie intro en muzikaal aardig vervolg. Al hadden ze die zanger wel mogen afslachten
0
Davez
geplaatst: 14 mei 2007, 13:55 uur
10 Ghinzu - Blow - Townes van zandt - Waiting around to die - Nina Simone - Feeling good - Thomas Dybdahl - From grace
5-2-3-2 ghinzu
ghinzu: mijn inzending dus ook mijn stem, het album is voor mij overigens beter dan alles van dEUS
townes van zandt: mooie tekst, goed gezongen en akoestische gitaar is altijd leuke begleiding.
nina: goed nummer vooral de laatste uithaal feeeeeling gooood vind ik top.
Dybdahl: bijzonder korte tekst wel mooi gezongen en goede instrumentatie. Gaat de man sterven ofzo? Daar denk ik aan door de tekst en het einde van de clip.
(9)(8)(7)(8) Van Zandt en Dybdahl ga ik maar eens opzoeken denk ik!
5-2-3-2 ghinzu
ghinzu: mijn inzending dus ook mijn stem, het album is voor mij overigens beter dan alles van dEUS
townes van zandt: mooie tekst, goed gezongen en akoestische gitaar is altijd leuke begleiding.
nina: goed nummer vooral de laatste uithaal feeeeeling gooood vind ik top.
Dybdahl: bijzonder korte tekst wel mooi gezongen en goede instrumentatie. Gaat de man sterven ofzo? Daar denk ik aan door de tekst en het einde van de clip.
(9)(8)(7)(8) Van Zandt en Dybdahl ga ik maar eens opzoeken denk ik!
0
geplaatst: 14 mei 2007, 13:57 uur
In de eerste plaats bedankt aan de genen die deze vier nummers hebben genomineerd.
Prachtig; alle vier.
had nog nooit gehoord van Ghinzu, mooi nummer, fijne sfeer.
Thomas Dybdal ook onbekend voor mij, is de tweede verrassing in deze ronde; ik ga hier op zoek naar meer van deze noor.
Nina Simone blijft een wereldstem hebben.
Maar; Ik heb wel eens vaker hier gezegd dat ik vooral in muziek zoek naar puurheid, passie en oprechtheid. Muziek die me raakt.
En dat is dan ook de reden dat ik hier toch stem voor Townes van Zandt; zeker gekoppeld aan die clip; ik weet het gaat om de muziek maar als ik dit voorgeschoteld krijg kan ik niet om de beelden heen.
Speelt overigens ook een rol bij Dibdal en Ghinzu.
Het nummer van van Zandt is ontkleed van elke franje, muziek recht uit het hart.
Als ik die oude baas naast van Zandt zie , en je ziet de herkenning van de tekst in zijn ogen, een heel mensenleven in een lied; dan ben ik om.
Call me a softie.. I don't care.
Geweldige ronde; prachtige muziek
5-3-3-2
(8)(9)(8)(8)
Prachtig; alle vier.
had nog nooit gehoord van Ghinzu, mooi nummer, fijne sfeer.
Thomas Dybdal ook onbekend voor mij, is de tweede verrassing in deze ronde; ik ga hier op zoek naar meer van deze noor.
Nina Simone blijft een wereldstem hebben.
Maar; Ik heb wel eens vaker hier gezegd dat ik vooral in muziek zoek naar puurheid, passie en oprechtheid. Muziek die me raakt.
En dat is dan ook de reden dat ik hier toch stem voor Townes van Zandt; zeker gekoppeld aan die clip; ik weet het gaat om de muziek maar als ik dit voorgeschoteld krijg kan ik niet om de beelden heen.
Speelt overigens ook een rol bij Dibdal en Ghinzu.
Het nummer van van Zandt is ontkleed van elke franje, muziek recht uit het hart.
Als ik die oude baas naast van Zandt zie , en je ziet de herkenning van de tekst in zijn ogen, een heel mensenleven in een lied; dan ben ik om.
Call me a softie.. I don't care.
Geweldige ronde; prachtige muziek
5-3-3-2
(8)(9)(8)(8)
0
geplaatst: 14 mei 2007, 14:28 uur
6-3-3-2 Ghinzu
(7,2)(6)(7)(7)
Ghinzu: Goed nummer, heeft inderdaad veel weg van dEUS. Vind alleen niet alle stukken even goed. De rustige stukken vind ik het best.
Townes: Wel mooi, maar niet echt spannend.
Nina Simone: Deze kent iedereen wel. Zo niet van Nina Simone dan wel van de covers van Muse of Michael Bublé. Is wel een relaxed nummer.
Thomas Dybdahl: Lekker in het gehoor liggend popliedje. Iets te zoetsappig.
6-3-3-2 Ghinzu
(7,2)(6)(7)(7)
Ghinzu: Goed nummer, heeft inderdaad veel weg van dEUS. Vind alleen niet alle stukken even goed. De rustige stukken vind ik het best.
Townes: Wel mooi, maar niet echt spannend.
Nina Simone: Deze kent iedereen wel. Zo niet van Nina Simone dan wel van de covers van Muse of Michael Bublé. Is wel een relaxed nummer.
Thomas Dybdahl: Lekker in het gehoor liggend popliedje. Iets te zoetsappig.
0
geplaatst: 14 mei 2007, 14:44 uur
6-4-3-2 Townes
(8,5)(9)(6)(6)
Een erg mooi nummer van Ghinzu met een prachtige climax.
Townes Van Zandt is fantastisch, punt.
Nina Simone's Feel Good is een popnummer zoals het hoort, het weet me echter niet te overtuigen.
Thomas Dybdahl is me iets te veel van het goede, een stem die naar Antony neigt. Al is het niet echt slecht.
6-4-3-2 Townes
(8,5)(9)(6)(6)
Een erg mooi nummer van Ghinzu met een prachtige climax.
Townes Van Zandt is fantastisch, punt.
Nina Simone's Feel Good is een popnummer zoals het hoort, het weet me echter niet te overtuigen.
Thomas Dybdahl is me iets te veel van het goede, een stem die naar Antony neigt. Al is het niet echt slecht.
0
geplaatst: 14 mei 2007, 15:33 uur
6-5-3-2 Townes Van Zandt
(6,5)(7,5)(7,0)(4,5)
Ghinzu - Blow :Standaard nummer met Deusachtige zang dat na ongeveer vijf minuten een andere (positieve)wending krijgt en daarmee mijn beoordeling omhoogkrikt.
Townes van zandt - Waiting around to die : Leuk sfeervol met oprechte emoties gezongen country/folk nummer.
Simone - Feeling good : Vergeet de waardeloze videoclip,en geniet van het pure stemgeluid van deze begenadigde zangeres.
Thomas Dybdahl - From Grace : In beginsel het sterkste nummer, echter volledig om zeep geholpen door de afschuwelijke zang. Doodzonde!
6-5-3-2 Townes Van Zandt
(6,5)(7,5)(7,0)(4,5)
Ghinzu - Blow :Standaard nummer met Deusachtige zang dat na ongeveer vijf minuten een andere (positieve)wending krijgt en daarmee mijn beoordeling omhoogkrikt.
Townes van zandt - Waiting around to die : Leuk sfeervol met oprechte emoties gezongen country/folk nummer.
Simone - Feeling good : Vergeet de waardeloze videoclip,en geniet van het pure stemgeluid van deze begenadigde zangeres.
Thomas Dybdahl - From Grace : In beginsel het sterkste nummer, echter volledig om zeep geholpen door de afschuwelijke zang. Doodzonde!
0
geplaatst: 14 mei 2007, 15:33 uur
7-5-3-2 Ghinzu
(8,5)(8)(7)(8,5)
Ghinzu: Nog een reden waarom ik trots ben om een Belg te zijn. Doet me ook aan dEUS denken. Mooie opbouw met een fantastische climax.
Townes Van Zandt: Waarschijnlijk word ik nu verzocht om de man zijn discografie te raadplegen, maar ik heb nog nooit over Mr. Van Zandt gehoord. Maar wat ik nu gehoord heb klinkt heel aardig.
Nina Simone: De titel doet het nummer alle eer aan. Het is inderdaad een nummer waar je je nadien goed van voelt. Toch is Nina in deze ijzersterke ronde de zwakste.
Thomas Dybdahl. Heeft de strijd om de eerste plaats verloren. Ghinzu laat een net iets grotere indruk op mij na. Veel geslijm, maar dat kan bij mij door de beugel. Even over de clip: Het gaf mij de indruk dat hij haar heeft bedrogen.
Nogmaals, sterke ronde.
7-5-3-2 Ghinzu
(8,5)(8)(7)(8,5)
Ghinzu: Nog een reden waarom ik trots ben om een Belg te zijn. Doet me ook aan dEUS denken. Mooie opbouw met een fantastische climax.
Townes Van Zandt: Waarschijnlijk word ik nu verzocht om de man zijn discografie te raadplegen, maar ik heb nog nooit over Mr. Van Zandt gehoord. Maar wat ik nu gehoord heb klinkt heel aardig.
Nina Simone: De titel doet het nummer alle eer aan. Het is inderdaad een nummer waar je je nadien goed van voelt. Toch is Nina in deze ijzersterke ronde de zwakste.
Thomas Dybdahl. Heeft de strijd om de eerste plaats verloren. Ghinzu laat een net iets grotere indruk op mij na. Veel geslijm, maar dat kan bij mij door de beugel. Even over de clip: Het gaf mij de indruk dat hij haar heeft bedrogen.
Nogmaals, sterke ronde.
0
geplaatst: 14 mei 2007, 15:38 uur
Alweer een sterke ronde, wat mij betreft.
Ghinzu kende ik nog niet, maar klinkt goed, zoals zoveel bandjes uit Belgie. Ik weet niet wat ze daar in het drinkwater stoppen, maar misschien dat de Nederlandse muzikantenbond eens kan informeren.
Spannend, intens nummer.
Townes van Zandt bevalt me ook opvallend goed. Een erg mooi verhalend liedje. Hier moet ik toch ook eens een album vanuitproberen.
Feeling Good is ook een waanzinnig mooi nummer, maar deze uitvoering schiet net iets te kort. Misschien is het een alternatieve versie? Ik kijk de clipjes niet als ze erbij zitten.
Het liedje van Thomas Dybdahl is lekker zoet. Ook wel erg mooi, hier kom ik wel van tot rust.
4 dikke voldoendes!
8,5 - 8 - 7,5 - 8,5
7-5-3-3 Dybdahl (ook omdat Ghinzu toch wel doorgaat)
edit: ik zie dat ik zowat precies dezelfde cijfers geef als Comrade hierboven
Alweer een sterke ronde, wat mij betreft.
Ghinzu kende ik nog niet, maar klinkt goed, zoals zoveel bandjes uit Belgie. Ik weet niet wat ze daar in het drinkwater stoppen, maar misschien dat de Nederlandse muzikantenbond eens kan informeren.
Spannend, intens nummer. Townes van Zandt bevalt me ook opvallend goed. Een erg mooi verhalend liedje. Hier moet ik toch ook eens een album vanuitproberen.
Feeling Good is ook een waanzinnig mooi nummer, maar deze uitvoering schiet net iets te kort. Misschien is het een alternatieve versie? Ik kijk de clipjes niet als ze erbij zitten.
Het liedje van Thomas Dybdahl is lekker zoet. Ook wel erg mooi, hier kom ik wel van tot rust.
4 dikke voldoendes!
8,5 - 8 - 7,5 - 8,5
7-5-3-3 Dybdahl (ook omdat Ghinzu toch wel doorgaat)
edit: ik zie dat ik zowat precies dezelfde cijfers geef als Comrade hierboven

0
Sheplays
geplaatst: 14 mei 2007, 17:26 uur
Ik schijn op dezelfde leiding te zitten 
Wat een hoge punten deze ronde!

Wat een hoge punten deze ronde!
0
geplaatst: 14 mei 2007, 17:32 uur
7-6-3-3 Townes van Zandt
(8)(8,5)(7,5)(6)
Blow heeft een goeie opbouw, en respect voor een nummer van bijna 9 minuten dat niet verveelt - 8
Waiting around to die valt eigenlijk helemaal niet zo op, maar naar meerdere luiterbeurten blijkt het 'gewoon' verdomd goed - 8,5
Feeling Good is werkelijk fenomenaal gezongen, wat een stem! helaas moet het nummer het daar wel van hebben - 7,5
From Grace is een iets te zoet nummer, het is het net niet. Maar wel een leuk meisje in de video - 6 (voor de muziek)
7-6-3-3 Townes van Zandt
(8)(8,5)(7,5)(6)
Blow heeft een goeie opbouw, en respect voor een nummer van bijna 9 minuten dat niet verveelt - 8
Waiting around to die valt eigenlijk helemaal niet zo op, maar naar meerdere luiterbeurten blijkt het 'gewoon' verdomd goed - 8,5
Feeling Good is werkelijk fenomenaal gezongen, wat een stem! helaas moet het nummer het daar wel van hebben - 7,5
From Grace is een iets te zoet nummer, het is het net niet. Maar wel een leuk meisje in de video - 6 (voor de muziek)
0
geplaatst: 14 mei 2007, 17:34 uur
Is deze versie van Feeling good de orginele; op is het een remix?
Zo ja, dan was Nina haar tijd ver vooruit.
Zo ja, dan was Nina haar tijd ver vooruit.
0
geplaatst: 14 mei 2007, 17:45 uur
7-6-3-4
(5)(6)(8)(9)
Thomas Dybdahl is wel DE ontdekking voor mij, heerlijk intens gezongen, en muziek zoals muziek hoort te zijn. En die video vind ik juist een pluspunt, prachtig. Zoet kan soms erg lekker zijn
Met de eerste 2 nummers had ik niet zoveel, Nina heeft natuurlijk prachtige stem, maar Thomas is grote winnaar voor mij hier.
7-6-3-4
(5)(6)(8)(9)
Thomas Dybdahl is wel DE ontdekking voor mij, heerlijk intens gezongen, en muziek zoals muziek hoort te zijn. En die video vind ik juist een pluspunt, prachtig. Zoet kan soms erg lekker zijn

Met de eerste 2 nummers had ik niet zoveel, Nina heeft natuurlijk prachtige stem, maar Thomas is grote winnaar voor mij hier.
0
geplaatst: 14 mei 2007, 18:16 uur
7-7-3-4
(5,5)(9)(8)(7,5)
Weer een mooie ronde.
Het eerste nummer vind ik half geslaagd, het begint goed maar eindigd in een grote brij herrie.
Towns Van Zandt vind ik geweldig, ik heb de dvd Heartworn Higways waar deze clip vanaf komt en kan deze iedereen die dit goed vind aanraden. En voor degene die meer van hem willen horen kan ik het album Live at the Old Quarter Houston, Texas aanbevelen.
Nina Simone vind ik ook heel goed, wat een prachtige stem heeft zij toch.
Van Thomas Dybdahl heb ik ook twee albums maar dit nummer kon ik nog niet. Erg mooi.
7-7-3-4
(5,5)(9)(8)(7,5)
Weer een mooie ronde.
Het eerste nummer vind ik half geslaagd, het begint goed maar eindigd in een grote brij herrie.
Towns Van Zandt vind ik geweldig, ik heb de dvd Heartworn Higways waar deze clip vanaf komt en kan deze iedereen die dit goed vind aanraden. En voor degene die meer van hem willen horen kan ik het album Live at the Old Quarter Houston, Texas aanbevelen.
Nina Simone vind ik ook heel goed, wat een prachtige stem heeft zij toch.
Van Thomas Dybdahl heb ik ook twee albums maar dit nummer kon ik nog niet. Erg mooi.
0
geplaatst: 14 mei 2007, 19:28 uur
7-7-3-5 Thomas Dybdahl
(9)(4)(7)(9)
Moeilijke keuze tussen Ghinzu en Thomas Dybdahl. Doorslag gaf de prachtige stem van Dybdahl. Alleen Townes van Zandt vond ik weinig bijzonder. Verder een mooie ronde!
7-7-3-5 Thomas Dybdahl
(9)(4)(7)(9)
Moeilijke keuze tussen Ghinzu en Thomas Dybdahl. Doorslag gaf de prachtige stem van Dybdahl. Alleen Townes van Zandt vond ik weinig bijzonder. Verder een mooie ronde!
0
aslan (crew)
geplaatst: 14 mei 2007, 20:12 uur
7-7-4-5 *nina simone*
(9.0)(8.5)(9.5)(8.0)
heel mooie ronde!!! ze mogen voor mijn part alle vier door
7-7-4-5 *nina simone*
(9.0)(8.5)(9.5)(8.0)
heel mooie ronde!!! ze mogen voor mijn part alle vier door
0
geplaatst: 14 mei 2007, 20:56 uur
Leuke ronde!
8-7-4-5
(8.5)(7.5)(7.0)(7.5)
8-7-4-5
(8.5)(7.5)(7.0)(7.5)
0
geplaatst: 14 mei 2007, 21:05 uur
Sheplays schreef:
Er klopt iets niet bij je punten
het moet
8-7-4-5 zijn
Er klopt iets niet bij je punten
het moet
8-7-4-5 zijn
Oepsie, is aangepast

0
geplaatst: 14 mei 2007, 21:10 uur
9-7-4-5 Ghinzu
(8,5)(8)(5,5)(7,5)
Sterke ronde, met Ghinzu als mooiste nummer. Nina Simone viel me als enige nummer tegen
9-7-4-5 Ghinzu
(8,5)(8)(5,5)(7,5)
Sterke ronde, met Ghinzu als mooiste nummer. Nina Simone viel me als enige nummer tegen
0
geplaatst: 15 mei 2007, 00:14 uur
De Nieuwe Ronde:
11 The Pogues - Summer in siam - Blue States - Arion - Wipers - Youth of America - Cranes - Starblood
11 The Pogues - Summer in siam - Blue States - Arion - Wipers - Youth of America - Cranes - Starblood
0
geplaatst: 15 mei 2007, 00:56 uur
0-1-0-0
(6)(7,5)(7)(3)
0-1-0-0
(6)(7,5)(7)(3)
0
aslan (crew)
geplaatst: 15 mei 2007, 00:58 uur
0-2-0-0
(4)(8)(5)(7)
0-2-0-0
(4)(8)(5)(7)
0
geplaatst: 15 mei 2007, 04:57 uur
9.
1. Six Organce of Admittance - 8 - 6,79
2. Seth Lakeman - 7 - 6,49
3. Vashti Bunyan - 6 - 6,59
4. Gal Costa - 5 - 5,3
10.
1. Ghinzu - 9 - 7,74
2. Townes Van Zandt - 7 - 7,40
3. Thomas Dhybdal - 5 - 7,08
4. Nina Simone - 4 - 7,41!!
1. Six Organce of Admittance - 8 - 6,79
2. Seth Lakeman - 7 - 6,49
3. Vashti Bunyan - 6 - 6,59
4. Gal Costa - 5 - 5,3
10.
1. Ghinzu - 9 - 7,74
2. Townes Van Zandt - 7 - 7,40
3. Thomas Dhybdal - 5 - 7,08
4. Nina Simone - 4 - 7,41!!
0
geplaatst: 15 mei 2007, 07:56 uur
0-2-0-1
(8)(7)(9)(10)
Cranes; of je vind het geweldig, of je hebt er niks mee.
Ik vind het dus geweldig. Voor de geinterresseerden; komt van het album Wings Of Joy.
Wipers: ook erg goed, al vind ik When It's Over van dat album beter.
Pogues; luister het hele album Hell's Ditch. Prima band.
Blue States; zeker niet slecht, maar heeft zware concurrentie.
0-2-0-1
(8)(7)(9)(10)
Cranes; of je vind het geweldig, of je hebt er niks mee.
Ik vind het dus geweldig. Voor de geinterresseerden; komt van het album Wings Of Joy.
Wipers: ook erg goed, al vind ik When It's Over van dat album beter.
Pogues; luister het hele album Hell's Ditch. Prima band.
Blue States; zeker niet slecht, maar heeft zware concurrentie.
0
geplaatst: 15 mei 2007, 08:38 uur
0-3-0-1 (Blue States)
Makkelijke keuze, eigenlijk het enige nummer waarbij ik het einde gehaald heb.
0-3-0-1 (Blue States)
Makkelijke keuze, eigenlijk het enige nummer waarbij ik het einde gehaald heb.
0
geplaatst: 15 mei 2007, 09:28 uur
1-3-0-1
(7) (2,5) (6,5) (6)
Blue States, het enige nummer waarbij ik moeite had om het uit te zitten, voor m'n gevoel kabbelt het maar voort zonder dat het ergens naar toe leidt, saai.
Wipers, dit is in principe wel muziek die in m'n straatje ligt alhoewel ik dit nummer geen hoogvlieger vind, het had ook wel iets korter gemogen.
Cranes, heb een tijd gehad (ten tijde van het uitkomen van het album Wings of Joy) dat ik dit erg goed vond. Ik heb The Cranes ook nog een keer gezien in Ahoy in het voorprogramma van ik meen The Cure en live maakten ze toen toch ook veel indruk op me. Vind het nog steeds niet slecht maar dit doet me nu toch niet meer zo veel (het komt me ook wat gedateerd over).
Pogues, mooi ingetogen nummer, en alhoewel ze wat mij betreft veel betere nummers hebben gaat m'n stem toch naar Shane en kornuiten.
1-3-0-1
(7) (2,5) (6,5) (6)
Blue States, het enige nummer waarbij ik moeite had om het uit te zitten, voor m'n gevoel kabbelt het maar voort zonder dat het ergens naar toe leidt, saai.
Wipers, dit is in principe wel muziek die in m'n straatje ligt alhoewel ik dit nummer geen hoogvlieger vind, het had ook wel iets korter gemogen.
Cranes, heb een tijd gehad (ten tijde van het uitkomen van het album Wings of Joy) dat ik dit erg goed vond. Ik heb The Cranes ook nog een keer gezien in Ahoy in het voorprogramma van ik meen The Cure en live maakten ze toen toch ook veel indruk op me. Vind het nog steeds niet slecht maar dit doet me nu toch niet meer zo veel (het komt me ook wat gedateerd over).
Pogues, mooi ingetogen nummer, en alhoewel ze wat mij betreft veel betere nummers hebben gaat m'n stem toch naar Shane en kornuiten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.