Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 13 mei 2007, 22:21 uur
Leer zo alleen maar meer muziek kennen, maar anders na deze KO een nieuwe alt. song KO
P.S. alt. slaat niet op saxofoon.
P.S. alt. slaat niet op saxofoon.
0
geplaatst: 13 mei 2007, 22:40 uur
Grovonion is vandaag de hele dag weer op reis terug naar Shanghai.
Ik stel voor dat we met een verzoek tot verandering wachten tot hij daar weer op zijn 'plek' is aangekomen.
Dan kan hij ook zijn mening hierover geven.
Hij is toch de spelleider van deze KO.
Ik stel voor dat we met een verzoek tot verandering wachten tot hij daar weer op zijn 'plek' is aangekomen.
0
geplaatst: 13 mei 2007, 22:43 uur
Oldfart schreef:
Goed plan
0
geplaatst: 13 mei 2007, 23:00 uur
9 Vashti Bunyan - Wayward - Gal Costa - Baby - Six Organce of Admittance - Khidr and the Fountain - Seth Lakeman - Kitty Jay
6-5-8-6 Seth Lakeman: erg mooi!
(6)(3)(8)(9)
6-5-8-6 Seth Lakeman: erg mooi!
(6)(3)(8)(9)
0
geplaatst: 13 mei 2007, 23:08 uur
9 Vashti Bunyan - Wayward - Gal Costa - Baby - Six Organce of Admittance - Khidr and the Fountain - Seth Lakeman - Kitty Jay
6-5-8-7
Seth Lakeman omdat ik het net iets spannender vind dan die Six Organce.
Bunyan is wel okee, Costa niet.
(6)(4)(7)(7,5)
6-5-8-7
Seth Lakeman omdat ik het net iets spannender vind dan die Six Organce.
Bunyan is wel okee, Costa niet.
(6)(4)(7)(7,5)
0
geplaatst: 14 mei 2007, 00:02 uur
Sheplays schreef:
Vreemd, ik vraag jou toch ook niet om uitleg over "gedateerde meuk" bij mijn nominatie Westworld?
(quote)
Vreemd, ik vraag jou toch ook niet om uitleg over "gedateerde meuk" bij mijn nominatie Westworld?

Dat had anders best gemogen hoor, en had ik ook wel verwacht na mijn ongenuanceerde uitspraak...
Vraag ik jou trouwens om uitleg in mijn reactie?

0
Sheplays
geplaatst: 14 mei 2007, 00:09 uur
10 Ghinzu - Blow - Townes van zandt - Waiting around to die - Nina Simone - Feeling good - Thomas Dybdahl - From grace
Ghinzu - Blow
Townes van Zandt - Waiting around to die
Nina Simone - Feeling Good
Thomas Dybdahl - From Grace
Ghinzu - Blow
Townes van Zandt - Waiting around to die
Nina Simone - Feeling Good
Thomas Dybdahl - From Grace
0
Sheplays
geplaatst: 14 mei 2007, 00:13 uur
itchy schreef:
Dat had anders best gemogen hoor, en had ik ook wel verwacht na mijn ongenuanceerde uitspraak...

Nee, maar je merkt wel op dat ik het inderdaad nader heb uitgelegd!

Overigens heeft een andere user je de vraag wel gesteld!
Zelf vind ik het prima wat je mening is over mijn plaatje! Leuk juist!
0
fredpit
geplaatst: 14 mei 2007, 00:14 uur
10 Ghinzu - Blow - Townes van zandt - Waiting around to die - Nina Simone - Feeling good - Thomas Dybdahl - From grace
0-1- 0-0
(9)(9,)(9,)(9)
Geweldige ronde, helemaal mijn muziek.
Ghinzu : Nooit van gehoord, maar bij eerste beluistering dacht ik direct, dEUS. Prachtig nummer, waarin de spanning mooi opbouwd en tot ontlading komt.
Townes van Zandt : Tot nu toe veel gitaartokkelende zangers in deze ko gezien..Townes is en blijft natuurlijk de enige echte. origineler kun je het niet krijgen.
Nina Simone : bekend nummer van haar, maar ze heeft nog zo ongelooflijk veel andere prachtnummers geschreven. dit blijft goed
Thomas Dybdahl : nieuw voor mij, maar na gewenning prima te verteren en een van de nummers met jazzinvloeden in deze ko. Van deze zanger maar ook van Ghinzu wil ik zeker meer gaan horen
0-1- 0-0
(9)(9,)(9,)(9)
Geweldige ronde, helemaal mijn muziek.
Ghinzu : Nooit van gehoord, maar bij eerste beluistering dacht ik direct, dEUS. Prachtig nummer, waarin de spanning mooi opbouwd en tot ontlading komt.
Townes van Zandt : Tot nu toe veel gitaartokkelende zangers in deze ko gezien..Townes is en blijft natuurlijk de enige echte. origineler kun je het niet krijgen.
Nina Simone : bekend nummer van haar, maar ze heeft nog zo ongelooflijk veel andere prachtnummers geschreven. dit blijft goed
Thomas Dybdahl : nieuw voor mij, maar na gewenning prima te verteren en een van de nummers met jazzinvloeden in deze ko. Van deze zanger maar ook van Ghinzu wil ik zeker meer gaan horen
0
geplaatst: 14 mei 2007, 00:25 uur
1-1-1-0
(7)(6,5)(8)(7)
Zelf had ik van te voren niet verwacht dat ik op Nina Simone zou stemmen, maar dit is toch echt wel een erg goed nummer. Lijkt zelfs op Portishead.
(7)(6,5)(8)(7)
Zelf had ik van te voren niet verwacht dat ik op Nina Simone zou stemmen, maar dit is toch echt wel een erg goed nummer. Lijkt zelfs op Portishead.
0
fredpit
geplaatst: 14 mei 2007, 00:28 uur
deric raven schreef:
1-1-1-0
(7)(6,5)(8)(7)
1-1-1-0
(7)(6,5)(8)(7)
je bedoelt dat Portishead op Nina lijkt neem ik aan..

0
geplaatst: 14 mei 2007, 00:34 uur
fredpit schreef:
(quote)

Nee, andersom.
Dit nummer van Nina Simone lijkt qua sfeer op de muziek die Portishead maakt.
Lang niet alles van Nina Simone heeft dit geluid; vandaar aangenaam verrast.
0
fredpit
geplaatst: 14 mei 2007, 00:42 uur
deric raven schreef:
Nee, andersom.
.
(quote)
Nee, andersom.
.
Je bedoelt dat wat Portishead heeft gemaak qua sfeer op dit nummer van Nina (uit 1950 ofzo) lijkt..
0
geplaatst: 14 mei 2007, 00:51 uur
Had ieder van deze nummers in vorige rondes gestaan, dan waren het stuk voor stuk grote kanshebbers geweest; nu moeten ze het tegen elkaar opnemen.
Hmmm; ik weet het nog niet...
Hmmm; ik weet het nog niet...
0
geplaatst: 14 mei 2007, 01:34 uur
fredpit schreef:
Je bedoelt dat wat Portishead heeft gemaak qua sfeer op dit nummer van Nina (uit 1950 ofzo) lijkt..
(quote)
Ja, alleen heeft Portishead het geperfectioneerd.
0
geplaatst: 14 mei 2007, 01:53 uur
Wow, dit belooft een mooie ronde te worden. Bleef helemaal hangen bij het laatste nummer, wat een lieve video en die stem bevalt me gelijk al 

0
Sheplays
geplaatst: 14 mei 2007, 06:53 uur
Van de belgische Ghinzu had ik nog niet gehoord en is wat mij betreft weer een plezierige ontdekking. Ik vind het een heel goed nummer. Er zit een lekkere drive in en doet mij ietwat aan Radiohead denken.
Vervolgens een mooi nummer van Townes van Zandt waarin hij met gepaste snik in zijn stem een ontroerend levensverhaal zingt.
Het nummer van Nina Simone is recentelijk veel te horen geweest dank zij een reclame of iets dergelijks, het is volgens mij nooit een hit geweest. Het is een heerlijk nummer. Wat had deze vrouw toch een prachtige stem.
Thomas Dybdahl is voor mij de echte ontdekking in deze ronde. Wederom een nominatie uit Noorwegen, ik ben zeer verrast dat daar zoveel goeds vandaan komt en hij krijgt mijn stem.
1-1-1-1
(8,5)(7)(8)(8,5)
Van de belgische Ghinzu had ik nog niet gehoord en is wat mij betreft weer een plezierige ontdekking. Ik vind het een heel goed nummer. Er zit een lekkere drive in en doet mij ietwat aan Radiohead denken.
Vervolgens een mooi nummer van Townes van Zandt waarin hij met gepaste snik in zijn stem een ontroerend levensverhaal zingt.
Het nummer van Nina Simone is recentelijk veel te horen geweest dank zij een reclame of iets dergelijks, het is volgens mij nooit een hit geweest. Het is een heerlijk nummer. Wat had deze vrouw toch een prachtige stem.
Thomas Dybdahl is voor mij de echte ontdekking in deze ronde. Wederom een nominatie uit Noorwegen, ik ben zeer verrast dat daar zoveel goeds vandaan komt en hij krijgt mijn stem.
1-1-1-1
(8,5)(7)(8)(8,5)
0
geplaatst: 14 mei 2007, 07:13 uur
the viking schreef:
Zou ik mijn nominatie Fields of The Nephilim nog mogen vervangen door een pas ontdekt nummer?
In principe heb ik daar niks op tegen maar ik maak me wel zorgen dat we hierdoor een precedent creëren. Want waar stopt het? Moeten we straks ook voor het wijzigen van liedjes regels maken. Ik zou het liefst simpel houden: tot de stemrondes beginnen mag iedereen 1 maal veranderen, daarna niet meer. Ook voor toekomstige KO's van dit type (mochten die ooit komen) is dit dan simpeler. Maar als zich hier niemand in kan vinden...Zou ik mijn nominatie Fields of The Nephilim nog mogen vervangen door een pas ontdekt nummer?
deric raven schreef:
Van mij wel, heb ik zelf ook gedaan.
Ik weet niet wat de anderen er van vinden.
Dat was nog voordat de stemrondes zijn begonnen. Maar hier hebben we dus al een precedent gecreëerd.Van mij wel, heb ik zelf ook gedaan.
Ik weet niet wat de anderen er van vinden.
Nog iets: sendspace werkt niet via mijn internet verbinding in Shanghai. AAAAAAaaaaargh

0
geplaatst: 14 mei 2007, 07:18 uur
Wat een sterke ronde alweer, Ghinzu heb ik sinds vorige week al grijsgedraaid en is hier dus mijn favoriet. Maar de andere drie volgen erg dicht erna.
2-1-1-1 Ghinzu
(8,5)(7,5)(7,8)(8)
Wat een sterke ronde alweer, Ghinzu heb ik sinds vorige week al grijsgedraaid en is hier dus mijn favoriet. Maar de andere drie volgen erg dicht erna.
2-1-1-1 Ghinzu
(8,5)(7,5)(7,8)(8)
0
geplaatst: 14 mei 2007, 09:44 uur
2-1-2-1
(7)(5)(7)(5)
2-1-2-1
(7)(5)(7)(5)
0
geplaatst: 14 mei 2007, 10:00 uur
3-1-2-1
(7,5) (7,5) (7,5) (3)
Ghinzu: Mooi begin van deze ronde met direct een leuke ontdekking, zoals al eerder genoemd denk ik hierbij ook direct aan dEUS. Ben benieuwd hoe een hele CD van deze band klinkt.
Townes van Zandt: Tsja, weet niet goed wat ik hierbij moet zeggen. Ik vond het niet speciaal maar het is gewoon een goed, degelijk, solide nummer van Townes en zijn standaard in het genre ligt gewoon een maatje hoger dan veel van zijn vakbroeders.
Nina Simone: Tot mijn grote schande moet ik zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet zoveel van mevrouw Simone ken. En het overbekende "My Baby Just Cares for Me" heeft me ook niet aangezet om eens in het repertoire van haar te duiken. Maar dit is toch wel een lekker relaxed nummer, dus misschien moet ik me toch maar eens gaan verdiepen in haar oeuvre.
Thomas Dybdahl: Helaas, dit is "not my cup of tea", nummer en m.n. de zang werkt op 1 of andere manier op m'n zenuwen en gaat irriteren.
Kom ik uit op 3 gelijke waarderingen voor 3 totaal verschillende nummers...mijn stem gaat dan toch maar niet naar de gevestigde orde maar naar de (voor mij althans) "onbekende nieuwkomer" in het gezelschap, Ghinzu....bestaan ze eigenlijk nog wel, want ik zie dat hun album al 3 jaar oud is en er nog geen nieuwer werk op de site staat.
3-1-2-1
(7,5) (7,5) (7,5) (3)
Ghinzu: Mooi begin van deze ronde met direct een leuke ontdekking, zoals al eerder genoemd denk ik hierbij ook direct aan dEUS. Ben benieuwd hoe een hele CD van deze band klinkt.
Townes van Zandt: Tsja, weet niet goed wat ik hierbij moet zeggen. Ik vond het niet speciaal maar het is gewoon een goed, degelijk, solide nummer van Townes en zijn standaard in het genre ligt gewoon een maatje hoger dan veel van zijn vakbroeders.
Nina Simone: Tot mijn grote schande moet ik zeggen dat ik eigenlijk helemaal niet zoveel van mevrouw Simone ken. En het overbekende "My Baby Just Cares for Me" heeft me ook niet aangezet om eens in het repertoire van haar te duiken. Maar dit is toch wel een lekker relaxed nummer, dus misschien moet ik me toch maar eens gaan verdiepen in haar oeuvre.
Thomas Dybdahl: Helaas, dit is "not my cup of tea", nummer en m.n. de zang werkt op 1 of andere manier op m'n zenuwen en gaat irriteren.
Kom ik uit op 3 gelijke waarderingen voor 3 totaal verschillende nummers...mijn stem gaat dan toch maar niet naar de gevestigde orde maar naar de (voor mij althans) "onbekende nieuwkomer" in het gezelschap, Ghinzu....bestaan ze eigenlijk nog wel, want ik zie dat hun album al 3 jaar oud is en er nog geen nieuwer werk op de site staat.
0
geplaatst: 14 mei 2007, 10:23 uur
3-1-2-2
(7,5)(6)(7)(8)
Ghinzu; mooie opbouw en leuke instrumentatie, vooral verrast door een elektronisch riedeltje dat halverwege het nummer kwam inzetten.
Het nummer van Townes van Zandt vond ik wel aardig, maar niet bijster opvallend of mooi.
Feeling Good ken ik al eeuwen, heb het altijd wel een leuk nummertje gevonden.
De winnaar is voor mij het breekbare From Grace. Toen het nummer (en vooral de clip) begon dacht ik eerlijk gezegd: he bah dit is wel heel erg zoetsappig. Om aan het einde van het nummer tot de conclusie te komen dat het inderdaad een ontzettend zoetsappig nummer is, en dat ik daar kennelijk van houd.
3-1-2-2
(7,5)(6)(7)(8)
Ghinzu; mooie opbouw en leuke instrumentatie, vooral verrast door een elektronisch riedeltje dat halverwege het nummer kwam inzetten.
Het nummer van Townes van Zandt vond ik wel aardig, maar niet bijster opvallend of mooi.
Feeling Good ken ik al eeuwen, heb het altijd wel een leuk nummertje gevonden.
De winnaar is voor mij het breekbare From Grace. Toen het nummer (en vooral de clip) begon dacht ik eerlijk gezegd: he bah dit is wel heel erg zoetsappig. Om aan het einde van het nummer tot de conclusie te komen dat het inderdaad een ontzettend zoetsappig nummer is, en dat ik daar kennelijk van houd.
0
geplaatst: 14 mei 2007, 11:19 uur
3-2-2-2
(6,5)(10)(7)(7,5)
Ghinzu: De opbouw is inderdaad mooi. Wel heb ik het niet zo op de zang. De minste van de 4, alhoewel zeker niet slecht.
Voor Townes heb ik een grote bewondering. Die man heeft zoveel moois geschreven. Qua videomateriaal is dit het mooiste wat ik van hem heb gezien. Hoe hij de meester is over zijn eigen compositie. Hoe hij ieder woord met zoveel passie weet over te brengen. Krijg er iedere keer weer kippevel van.
Het nummer van Nina Simone was mij al bekend. Het veel voorbij komen in reclame's en dergelijke heeft het nummer er voor mij niet beter op gemaakt. Maar nog is het goed.
Thomas Dybdahl is voor mij de verassing in deze ronde. Kan me wel voorstellen dat het mensen irriteert, maar bij mij werkt het wel. Vind de clip lelijk, maar daar gaat het hier niet om.
Mag van mij verder gaan deze ronde, maar mijn stem gaat uiteraard naar Townes.
3-2-2-2
(6,5)(10)(7)(7,5)
Ghinzu: De opbouw is inderdaad mooi. Wel heb ik het niet zo op de zang. De minste van de 4, alhoewel zeker niet slecht.
Voor Townes heb ik een grote bewondering. Die man heeft zoveel moois geschreven. Qua videomateriaal is dit het mooiste wat ik van hem heb gezien. Hoe hij de meester is over zijn eigen compositie. Hoe hij ieder woord met zoveel passie weet over te brengen. Krijg er iedere keer weer kippevel van.
Het nummer van Nina Simone was mij al bekend. Het veel voorbij komen in reclame's en dergelijke heeft het nummer er voor mij niet beter op gemaakt. Maar nog is het goed.
Thomas Dybdahl is voor mij de verassing in deze ronde. Kan me wel voorstellen dat het mensen irriteert, maar bij mij werkt het wel. Vind de clip lelijk, maar daar gaat het hier niet om.
Mag van mij verder gaan deze ronde, maar mijn stem gaat uiteraard naar Townes.
0
geplaatst: 14 mei 2007, 12:11 uur
3-2-3-2
(6,5)(7)(7)(7)
Alleraardigst, deze ronde. Ik kan eigenlijk moeilijk kiezen, toch maar Nina Simone.
3-2-3-2
(6,5)(7)(7)(7)
Alleraardigst, deze ronde. Ik kan eigenlijk moeilijk kiezen, toch maar Nina Simone.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.