MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
32. Met het hardste nummer uit deze editie

Tourist – Triestige Plant
Te Vaka – Manatu
Gåte - Du Som Er Ung
Akercocke – Axiom

0-0-0-0

Deadline: 20-11 18.00

DjFrankie (moderator)
32.

Tourist – Triestige Plant 6,4
Plat vlaamse hip hop, zeker geen nominatie van Erik. Dit doet me weinig.
Te Vaka – Manatu 7
Uit de anderstalige ladder, is nog niet zo gek lang geleden geweest, ik kan wel iets met deze muziek, lekker relaxen op de bank met een goed bank
Gåte - Du Som Er Ung 7,5
De eerste bak herrie van deze ronde lekker, niet vernieuwend maar dat is ook niet nodig
Akercocke – Axiom 8
En nu nog meer herrie, Ik heb deze ook onlangs in de heavy metal ladder genomineerd met Leviathan , heerlijke trash-metal met gotische invloeden, ik vind dit lekker. Was ook verbaasd dat Remco deze nomineerde!.

0-0-1-1

32.
Tourist – Triestige Plant: Het nummer ontwikkeld zich als een simpel dialectnummer tot een hiphopnummer; verrassend. (7)
Te Vaka – Manatu : Beetje Enigma achtig (6,5)
Gåte - Du Som Er Ung : Within Temptation in het Noors (7)
Akercocke – Axiom: Beetje chaotisch geheel. (6,5)

1-0-2-1

32.
Tourist - Triestige Plant 5,0
Te Vaka - Manatu  6,0
Gåte - Du Som Er Ung  5,5
Akercocke - Axiom  5,0

1-1-3-1

32. Prima ronde. Met recht alternatief.

Tourist – Triestige Plant (7,5)
Ongewone combinatie. Geinig dialect.

Te Vaka – Manatu (7,0)
Prima tekst. Melodie stelt weinig voor.

Gåte - Du Som Er Ung (8,5)
Muzikale herrie met veel sfeer.

Akercocke – Axiom: Beetje chaotisch geheel. (8,0)
Chaotische herrie die op de lachspieren werkt.

1-1-4-2

32.
Tourist - Triestige Plant Het begin is aardig, beetje Johnny Cash achtig daarna wordt het nummer in mijn oren helaas volledig om zeep gebracht.(4,5)
Te Vaka - Manatu Enigma stijl niet bijzonder overigens(6)
Gåte - Du Som Er Ung Snerpende gitaren nummer.Redelijk(6,2)
Akercocke - Axiom Metalnummer,doet mij ook weinig helaas(5,8)

Geen al te beste ronde dus!

1-2-5-2

32. Leuke ronde!

Tourist - Triestige Plant (8,0)
Originele plat Antwaarpse ode aan de kansloze zuiplap.

Te Vaka - Manatu (6,5)
Blijkbaar Polynesisch. In de geest van deze ronde had ik op exotischer klanken gehoopt. Het enige aparte aan dit nummer is de taal, verder vind ik het een vrij kazige versie van Deep Forest/Enigma etc.

Gåte - Du Som Er Ung (7,3)
Voor Noorse begrippen erg lichtvoetig.

Akercocke - Axiom (8,2)
Vet nummer dat vrij clean begint en zich dan ontpopt tot een Cradle of Filth-esque apotheose met afwisselende grunt, krijs en diepe kerkerstem.

2-2-5-3

2MY
32.

1. Tourist – Triestige Plant 8
2.Te Vaka – Manatu 7,5
3. Gåte - Du Som Er Ung 7,5
4. Akercocke – Axiom 6

1. Tourist – Triestige Plant // t'Heediet weg van Katastróf miets de Wannes Van de Velde mé e sneufke Sint Andries MC's en tkoemt oan as nen Bangeleke oep men nuchter moag. Grave nommenoase, gást! Kendennetni!
2.Te Vaka – Manatu //
DjFrankie schreef:

Uit de anderstalige ladder, is nog niet zo gek lang geleden geweest, ik kan wel iets met deze muziek, lekker relaxen op de bank met een goed bank
Hier was al wat drank in de Frank Niks mis met de Deep Forest die ik ken (slechts 1 album) en de Enigma's van de singles (die ik hier eigenlijk niet echt in terughoor, behalve dan die jaren 90-beat). Ik vind dit wel neig. En nu ben ik benieuwd naar die harde nummers....
3. Gåte - Du Som Er Ung // Ha! Een Noorse rockformatie met Ierse folkinvloeden, doch handig verborgen achter harde gitaren. Ik vind dit wel neig deel 3.
4. Akercocke – Axiom // Dit doet me denken aan één of andere jaren 90-band waar ik nog wel een cd van heb slingeren. Maar ik weet niet meer de welke. En ik draai hem ook niet meer. En de zanger is een blaaskaak.

3-3-5-3

2MY schreef:
t'Heediet weg van Katastróf miets de Wannes Van de Velde mé e sneufke Sint Andries MC's en tkoemt oan as nen Bangeleke oep men nuchter moag. Grave nommenoase, gást! Kendennetni!

Maar dit is toch ook met Katastroof?

32.

1. Tourist – Triestige Plant 8,0
Het hip-hop deel tilt dit nummer van een 6,5 naar een 8,0, Dat klinkt dan ook fijn in het Vlaams. Mooie ontdekking.
2. Te Vaka – Manatu 7,0
Enigma, Era, het blijft lekker klinken, zoals ook deze.
3. Gåte - Du Som Er Ung 6,2
Erg standaard
4. Akercocke – Axiom 6,3
Idem

4-4-5-3

2MY
remcodulac schreef:
(quote)

Maar dit is toch ook met Katastroof?

Ah voila! Ik ken m'n klassiekers

Merci voor de aanvulling, remcodulac, de puzzelstukjes passen in elkaar nu...

32.

Tourist – Triestige Plant 9
Te Vaka – Manatu 7
Gåte - Du Som Er Ung 3
Akercocke – Axiom 2

dramatisch die 2 laatste nummers

5-5-5-3

32.

Tourist – Triestige Plant (5,0) matige hiphop
Te Vaka – Manatu (9,4) heerlijk nummer
Gåte - Du Som Er Ung (6,0) gaat wel
Akercocke – Axiom (5,2) er is veel beter werk in dit genre

5-6-6-3

32.

Tourist – Triestige Plant
Dialect geen probleem,maar muzikaal beide onderdelen wel heel erg standaard: 5,5

Te Vaka – Manatu
ook hier maakt de taal het niet bijzonder, dat is wat ze daar nu eenmaal spreken: 6,5

Gåte - Du Som Er Ung
Kindstemmetje in het Noors deze keer, en een viool met feedback, verder Europe achtige melodielijn....tja....:6

Akercocke – Axiom
Satanisch en seksueel getinte teksten, 't zal wel...jammer dan dat je er deels niets van verstaat. 't Mooiste van het geheel is het rode corselet: 5
5-7-7-3

Frank schreef:
geplaatst op 19 november 2012, 18:01 uur
32. Met het hardste nummer uit deze editie
en dat is dan Akercocke I presume?
Valt qua ' hardheid' eigenlijk nog wel behoorlijk mee dan. Had veel heftiger herrie verwacht.

32.

Tourist – Triestige Plant (7,8)
Leuke combinatie!
Te Vaka – Manatu (5,0)

Gåte - Du Som Er Ung (7,5)
Beetje kinderlijke melodieën, waardoor het me te veel neigt naar powerpop om het echt goed te vinden. Dit had wat meer tegendraads gekund.
Akercocke – Axiom (7,3)
Tegendraadsheid moet je ook weer niet overdrijven, want dan wordt het te chaotisch. Verder is het een aardig nummer.

6-7-8-3

DjFrankie (moderator)
uitslag:

1 Gåte - Du Som Er Ung 8 punten
2 Te Vaka – Manatu 7 punten
3 Tourist – Triestige Plant 6 punten
4 Akercocke – Axiom 3 punten

gemiddeldes komen morgen, ga eerst mijn oren testen bij een concert van SWANS

33.
Dead Man's Bones - Lose You Soul : Zang doet aan Pulp denken ondersteund met een The Cure achtig basdeuntje. Dat koortje hoeft voor mij niet, dat vpast vooral bij een band als The Polyphonic Spree (8)
Adult Fantasies – Sandman: Ik ben bekend met deze band; hou wel van Depeche Mode achtige vrolijke Darkwave, heeft ook wel wat weg van P: Machinery van Propaganda. (8,2)
Vanilla Fudge - Season of the Witch : Ik dacht even dat er een fout stond toen ik zag dat dit album uit 1968 kwam; klinkt namelijk erg vernieuwend en op een mooie manier hypnotiserend. (9,2)
Quidam – Different: Beetje richting Alan Parson Project, Pink Floyd en Moody Blues met een prima Gilmour achtige gitaarsolo. Wel een afdrupt einde (7)

0-1-1-0

Deadline: Deadline: 21-11 18.00

3.

Dead Man's Bones - Lose You...
Mwah..: 6

Adult Fantasies - Sandman
Heel erg flauw: 5

Vanilla Fudge - Season of the Witch
Dat dit punten kan krijgen. Vond het toen al niet zo geweldig, maar desondanks...:6,5

Quidam - Different
Zo different vind ik het niet: 5

1-1-2-0

33.
* Dead Man's Bones - Lose Your Soul 7.5
Mooi nummer, enigszins sfeervol en mysterieus, al mist het voor mijn gevoel een finishing touch. Doet me soms ook denken aan Elbow.
* Adult Fantasies - Sandman 7.8
Lekker ritmisch. Depeche Mode meets Talking Heads of zoiets
* Vanilla Fudge - Season of the Witch 6.0
Niet zo sterk.
* Quidam - Different 7.0
Toch even wennen aan de mannelijke zanger bij Quidam. Prima nummer.

2-2-2-0

33.
Dead Man's Bones - Lose Your Soul 6,0
Het begint wel leuk maar kabbelt helaas een beetje door.

Adult Fantasies - Sandman 6,0
Kan me goed vinden in de omschrijving van Salvadore. Maar een hoog punt zit er niet in.

Vanilla Fudge - Season of the Witch 5.5
Dit gaat te veel langs me heen.

Quidam - Different 6.5
Het beste nummer van deze matige ronde.

2-3-2-1

2MY
33.

1. Dead Man's Bones - Lose You... 7,5
2. Adult Fantasies - Sandman 6,5
3. Vanilla Fudge - Season of the Witch 5
4. Quidam - Different 6

1. Dead Man's Bones - Lose You... // Intrigerend begin! Vervolgens begint een Halloween-Elvis te zingen en valt het hele stel Kinderen Voor Kinderen in... En waar doet dat pianootje mij toch aan denken... Zita Swoon? Bijzonder geheel, 't is redelijk fragmentarisch - "knip- en plakwerk" bedoel ik daarmee - maar wél bijzonder.
2. Adult Fantasies - Sandman // wel oke
3. Vanilla Fudge - Season of the Witch // niet direct iets waar ik graag naar luister, helaas
4. Quidam - Different // och ja

3-4-2-1

33.

1. Dead Man's Bones - Lose You... 7,3
Goed nummer. Alternatieve duistere muziek heeft mij altijd al wel getroffen. Nu vind ik deze iets over de top maar goed te doen.
2. Adult Fantasies - Sandman 7,8
Een lekkere beat maar het heeft toch iets onheilspellends. Depeche Mode (de late jaren) vindt ik geweldig dus waarom dit niet?
3. Vanilla Fudge - Season of the Witch 8,3
Vanilla Fudge, eindelijk een naam die mij bekend voorkomt. Ik ken ze vooral van hun hit ''Keep Me Hanging On''. Ik vind dit een geweldig nummer en het heeft wat progressieve trekjes hier en daar. Lekker, hier kan ik van genieten.
4. Quidam - Different 7,6
Een zeer goed nummer. Het begin was even tasten in het duister, maar het refrein bracht het nodige licht. De goed aansluitende gitaarsolo maakte het af.

3-5-3-1

33.

1. Dead Man's Bones - Lose You... 7,0

2. Adult Fantasies - Sandman 7,2

3. Vanilla Fudge - Season of the Witch 8,0

4. Quidam - Different 8,5

3-5-3-2

Onverwacht druk, vandaag. Dus geen kans gezien mijn eigen nominatie een puntje te geven. Had ook niet geholpen, maar kost Tourist misschien de tweede plaats.

Dan maar verder met deze ladder:

33.

1. Dead Man's Bones - Lose Your Soul 7,5
Hee, dit clipje ken ik en ik dacht dus dat ik het van dit topic kende. Niet dus. Maar ook geen idee waar ik het dan wel eerder ben tegengekomen. Moet wel haast op MuMe geweest zijn. Hoe dan ook, dit vind ik wel een leuk allegaartje, ja.

2. Adult Fantasies - Sandman 6,5
Niet een nummer dat je echt bijblijft, behalve dan de verwijzing naar de clip van Gothic Ass aan het eind. Ach, het is zeker niet slecht, verder.

3. Vanilla Fudge - Season of the Witch 7,0
Dit klinkt inderdaad vernieuwend, maar dan wel voor 1968. Nu toch eerder een beetje gedateerd. Wel ietsje beter dan de vorige. Zal ik die dan toch een 6,0 geven? Nee, ik maak hier toch maar een zeventje van (een kleintje).

4. Quidam - Different 7,0
APP is inderdaad het eerste wat bij me opkomt. Niet een van de topnummers daarvan dan, maar ligt wel lekker in het gehoor.

4-5-4-3 (volgens mij heeft Papartis ook een punt aan Vanilla Fudge willen geven)

33.

1. Dead Man's Bones - Lose Your Soul 8,0
Tof nummer. Goeie zanger, beetje Jarvis Cocker achtig. Koortje en klap klap werkt ook prima. Jammer dat het aan het einde een beetje inkakt, anders was het echt een topnummer beweest.

2. Adult Fantasies - Sandman 7,0
Wel aardig. Groove had vetter gemogen.

3. Vanilla Fudge - Season of the Witch 7,3
Vage Donovan-cover. Ik mag dit soort ouwe psychedelica wel. Maar de langdradigheid ligt op de loer.

4. Quidam - Different 6,0
Dit zal nooit mijn ding worden.

5-5-5-3

33.

Dead Man's Bones - Lose Your Soul (8,0) goed nummer
Adult Fantasies - Sandman (5,4) matige depeche mode clone
Vanilla Fudge - Season of the Witch (3,3) hier kom ik niet door heen
Quidam - Different (7,3) best aardig

6-5-5-4

33.Prima ronde!

Dead Man's Bones - Lose Your Soul (9)
Adult Fantasies - Sandman (8,2)
Vanilla Fudge - Season of the Witch (7,9)
Quidam - Different (7,3)

7-6-5-4

33.
Dead Man's Bones - Lose You... (8,3)
Mooi opgebouwd nummer met een doeltreffende begeleiding. Zelfs het kinderkoortje werkt mee. Als dat te veel op de voorgrond treedt wordt het allemaal wat rommelig.
Adult Fantasies - Sandman (7,3)
Voor het genre “slappe” wave geen slecht nummer.
Vanilla Fudge - Season of the Witch (9,5)
Mooie zang, toetsen en vooral die drums. Vreemde effecten, maar toch ook gewoon een liedje. Hier houd ik van.
Quidam - Different (6,5)
Het nummer weet me niet genoeg te irriteren om een lager cijfer te geven, maar eigenlijk is dit een draak van een cliché-nummer.

8-6-6-4

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:32 uur

geplaatst: vandaag om 00:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.