MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
33.

Dead Man's Bones - Lose You... 7,1
Ik had gezien mijn voorganger hoge verwachtigingen van de nummer, maar in mijn oren wat te mak.
Adult Fantasies - Sandman 7
Vrolijk nummer met een zeer oppervlakkige zang, die helaas niet volledig weet te boeien.
Vanilla Fudge - Season of the Witch 7,8
Goed nummer, goeie opbouw, mooie climax.
Quidam - Different 7,5
Nummer wat te traag begint, maar mooi overgaat in een prima song.

8-6-7-5

Deadline: Deadline: 21-11 18.00

33.

Dead Man's Bones - Lose You... 8,5
Ik luister dit nummer als laatste van deze ronde en dan valt op dat dit veruit de beste melodie heeft. De zang heeft wel wat van die van Elbow. Verder goed gedaan met de handclaps en het koor. Ik zet hem nog eens op en dan wordt ie alleen maar beter.

Adult Fantasies - Sandman 4
Op zich is dit wel één van mijn muzikale straatjes, maar als zowel de groove als de zang zo ontzettend slap zijn als hier werkt dat alleen maar irriterend. Zonde, het nummer had met een fatsoenlijke zanger en knallende productie heel wat kunnen zijn.

Vanilla Fudge - Season of the Witch 6,5
Lekkere pot 60's psychedelica, ik mag dit wel, al hoor ik toch liever Where Is My Mind van hun. Dit hoeft nu ook weer geen 7 minuten te duren.

Quidam - Different 3
Dit soort muziek is absoluut niet mijn ding. Beetje de post-Wish You Were Here-prog waar ik kromme tenen van krijg. Ik trek die geliktheid nooit zo. Sorry...

9-6-8-5

Deadline: Deadline: 21-11 18.00

score klopt niet

9-6-8-5

volgens mij.

Klopt, Frank's post stond er nog niet toen ik aan de mijne begon, dus baseerde me op die van Justus. Ik heb het aangepast.

Het nummer van Dead Man's Bones heet trouwens voluit Lose Your Soul.

En de zanger daar is Ryan Gosling lees ik nu

DjFrankie (moderator)
uitslag:

34.
Puressence-Near Distance : De zangeres die ik meen te horen, met een stem die op Siouxsie Sioux lijkt; blijkt een man te zijn. Hoe dan ook, een prima nummer (7,5)
Surprieze – Lazarus: Inderdaad Lazarus; muziek is een breed begrip. (2)
Zelienople – Aging: Voor mij ook allemaal te vaag; is dit op een toilet opgenomen terwijl iemand zit te poepen? (3)
Alan Parsons – Take the Money and Run: Bekende naam; gemiddeld nummer. (6)

1-0-0-1

Deadline: 22-11 18.00

34.
Puressence-Near Distance (7,8)
Goed nummer. Meer heb ik er niet over te zeggen.
Surprieze - Lazarus (9,0)
Dit soort herrie kan ik zeer waarderen. Ik ben ook erg benieuwd naar het album, maar:
Toon1 schreef:
Dit plaatje uit Breda kreeg trouwens vernietigende recensies indertijd, waarop de artiest in kwestie zo teleurgesteld was dat hij al zijn resterende kopieën in de Noordzee gooide.
Maar het is wel degelijk een tof album . Experimentele blues en psychedelische hypnotische improvisaties. Ik twijfelde tussen 3.5 of 4 sterren, het is uiteindelijk toch het eerste geworden.

Zelienople - Aging (8,0)
Mooie verstilde geluidscollage, zoals ik volgens mij vroeger wel eens van Coil gehoord heb, maar daar heb ik lang niet meer naar geluisterd.
Alan Parsons – Take the Money and Run (7,3)
Klinkt een beetje als Quidam . Dit is wel beter.

1-1-1-1

DjFrankie (moderator)
34. Zeer diverse ronde kan ik alvast verklappen

Puressence-Near Distance 8,5
Met dank aan Starsailor, van hem ken ik dit, gwweldig spannend nummer, met een zeer breekbare zanger
Surprieze - Lazarus 8
Lekker dit, ik kan dit ook zeker hebben, ratje toe aan geluiden die je over je gestort krijgt.
Zelienople - Aging 6
Dit dan weer niet, blijft hangen in een goedkope horrorfilm, met af en toe geluiden erdoorheen, heel vaag.
Alan Parsons – Take the Money and Run 7
Niet onbekend natuurlijk, ook niet slecht, maar springt er ook niet echt uit.

2-2-1-1

DjFrankie (moderator)
uitslag: 32

1 Gåte - Du Som Er Ung 8 punten gem: 6,51
2 Te Vaka – Manatu 7 punten gem: 6,78
3 Tourist – Triestige Plant 6 punten gem: 6,81
4 Akercocke – Axiom 3 punten gem: 6,11

Uitslag 33:

1 Dead Man's Bones - Lose You... 9 punten gem 7,55
2 Vanilla Fudge - Season of the Witch 8 punten gem: 6,98
3 Adult Fantasies - Sandman 6 punten gem: 6,71
4 Quidam - Different 5 punten gem: 6,58

Mmm, ik weet niet hoeveel werk het is, maar kan iemand Alan Parsons in Sound Cloud (oid) zetten? De YouTube-clip kan ik hier net zien, Grooveshark is in Duitsland niet online en op Spotify is het nummer niet te vinden

Een andere YouTube - link misschien?

(In Duitsland zijn veel youtube-links geblokkeerd vanwege rechten (maar soms dezelfde nummers ook weer niet)

34.
Puressence-Near Distance 7
Surprieze - Lazarus 7
Zelienople - Aging 6
Alan Parsons – Take the Money and Run 5

- Puressence-Near Distance
Mooi sudderend wavenummer dat ontploft zonder er al te veel decibels aan vuil te maken. Ook de aangename zangstem van de frontvrouw is een aanwinst binnen het geheel! Weet alleen niet helemaal van de achtergrond los te komen
- Surprieze - Lazarus
Interessante sfeerschepping met tegendraadse geluiden, je komt er haast Lazarus daadwerkelijk mee tegen. De gezangen en schreeuwen tussen dit muzikale gebral hebben iets heel oers over zich. De 14 minuten blijven me net iets te afstandelijk om er helemaal in te komen, maar ik heb alles geboeid aanhoord!
- Zelienople - Aging
8 minuten duren soms dubbel zo lang als 14. Dit sleept te fel aan. De subtiele verschuivingen missen hun effect een beetje, waarmee melodie noch sfeer naar behoren overkomen. Nochtans zijn de instrumenten en de manier van zingen erg doeltreffend gekozen, wat van het nummer toch een aangename rit maakt. Zonder bestemming dan.
- Alan Parsons – Take the Money and Run
Melig nummer dat op het gemoed moet werken, maar door te veel onnodige toevoegingen en een stereotiepe uitwerking compleet onopgemerkt voorbijglijdt. Oudbollige softrock voor oudrockende softies.

3-3-1-1

Salvadore schreef:
Een andere YouTube - link misschien?

(In Duitsland zijn veel youtube-links geblokkeerd vanwege rechten (maar soms dezelfde nummers ook weer niet)

Meestal is er wel een omweg. Dit nummer kan ik echter op geen enkele manier vinden, ook niet via de alternatieve link die je geeft...

DjFrankie (moderator)
Alan Parson - Take the Money and Run

And @ Kemm, Puressence is echt een man

(afbeelding)

James Mudriczki zanger van Puressence

Zeker dat het geen vrouw is met stoppelbaard? Altijd fijn, een beetje androgynie in de stem!

lebowski schreef:
Grooveshark is in Duitsland niet online

34.

Puressence-Near Distance 4
Surprieze – Lazarus 7,5
Zelienople – Aging 6,5
Alan Parsons – Take the Money and Run 6

Puressence-Near Distance
Snap niet wat hier zo goed aan is, een onoriginele zanglijn en instrumentaal wordt een simpel geluidsmuurtje opgeworpen. Matig.

Surprieze – Lazarus
Ha, leuk. Mooie trip tussen oost en west, fijne behangetjes en sfeer, tijdloos stukje muziek al met al.

Zelienople – Aging
Prettige sfeer, geen prettige echo, en al met al te weinig houvast voor een intelligente kritiek…

Alan Parsons – Take the Money and Run
De oude pindakaaskanalen brachten het nummer alsnog tot me. Ik ken het repertoire van AP aardig, maar dat is geen hoogvlieger uit zijn oeuvre. Wat anoniem. Dan liever de punten naar Zilienople.

3-4-2-1

34.

Puressence - Near Distance 8,0
Goeie stem, vet geluid, broeierig geheel.

Surprieze – Lazarus 7,7
Het lijkt alsof iedereen maar wat vrijblijvend zit te kloten op zijn instrument (in de breedste zin van het woord). Dan begint er ook nog één of andere mafkees overheen te brullen. Eigenlijk wel tof dit. Deze afbraakmuziek heeft iets puurs dat ik ook in sommige oude nummers van Burzum terughoor.

Zelienople – Aging 7,2
Dit moet het van de sfeer hebben. Slaagt daarin aardig, maar er gebeurt wel erg weinig.

Alan Parsons – Take the Money and Run 6,5
Valt me eigenlijk nog mee, vergeleken met het andere werk dat ik van dit heerschap ken. Dit is nog best wel aan te horen. Maar mijn ding, nee, dat is het niet.

4-5-2-1

2MY
34.

1. Puressence-Near Distance 7,8
2. Surprieze - Lazarus 4
3. Zelienople - Aging 7,5
4. Alan Parsons – Take the Money and Run 6,5

1. Puressence-Near Distance // Ha! Is dit een man? Neigt af en toe naar Dani Klein. 't Is de stem die dit nummer naar een hoger niveau brengt in elk geval.
2. Surprieze - Lazarus // 13 minuten gejimihendrix en gesantana featuring doedelzakken maken van zulke tracken dat ik snel wil inpakken. Dit is voor mij het equivalent van noise maar dan met échte instrumenten.
3. Zelienople - Aging // als dit voor deric raven klinkt alsof iemand zit te poepen, stel ik hem voor om kaartjes te verkopen voor zijn volgende badkamerzit.
4. Alan Parsons – Take the Money and Run // Hey, ik herken hier warempel een soort van melodie. Nummer valt wel mee.

5-5-3-1

34.
* Puressence - Near Distance 7.5
Goede ontwikkeling en spanning in het nummer
* Surprieze - Lazarus 5.0
Alternatief kunnen we deze muziek wel noemen denk ik. 't is ook wel wat gepiel en het ontwikkelt zich nou niet echt lekker.
* Zelienople - Aging 4.5
Tjonge, nog zo'n lang nummer waar weinig tot niks aan te beleven is. Ik zal wel weer te ongeduldig zijn maar ik vraag me af wat ik hier mee moet.
* Alan Parsons - Take the Money and Run 7.0
Alan Parsons? Heb ik ooit wel eens van gehoord. Wel een aardig nummer

6-5-3-2

34.

Puressence - Near Distance
4,5

Surprieze - Lazarus
6,7

Zelienople - Aging
6

Alan Parsons - Take the Money and Run
5

6-6-4-2

DjFrankie (moderator)
uitslag:

1 Puressence - Near Distance 6 punten gem: 6,95
1 Surprieze - Lazarus 6 punten gem: 6,32
3 Zelienople - Aging 4 punten gem: 6,08
4 Alan Parsons - Take the Money and Run 2 punten gem: 6,25

9 deelnemers

9 deelnemers
...jammer inderdaad. Soms vraag ik me af of het met het soort muziek te maken heeft....?
Maar misschien was de concurrentie van de champions league gewoon te sterk.

35.
* Stephanie Mills - Something in the Way (You Make Me Feel) 5.0
Never Knew Love Like This Before was de grote hit van madam Mills. Eighties R&B, vaak veel van hetzelfde.
* Compulsion - Mall Monarchy 5.0
Pill zal 't voorbeeld wel zijn. Niks voor mij deze muziek.
* Dulce Pontes - Cancão Do Mar 7.0
Zo, dat is een bekend melodietje. Muzikaal prima, meer dan prima, de zang is minder, stukken minder
* Black Devil Disco Club - I Regret The Flower Power 8.5
Let's Dance! Een nummer uit 2006? Soort van allegaartje in de mix. Aanstekelijk, slepend, lekker hoor.

0-0-1-1

Deadline 23-11 18.00

DjFrankie (moderator)
9 deelnemers

Oldfart schreef:
...jammer inderdaad. Soms vraag ik me af of het met het soort muziek te maken heeft....?
Maar misschien was de concurrentie van de champions league gewoon te sterk.

Ja of vergeten of teveel spellen die tegelijk spelen, liefst zoveel mogelijk deelnemers om een zo objectief mogelijk beeld te krijgen.

35.

Stephanie Mills - Something in the Way (You Make Me Feel)
Uit de tijd dat Prince het voor het zeggen had; en die invloed is hoorbaar.
Grote hit in de R;n B en Black Music lijsten. Hier blijkbaar alternatief: 7,6

Compulsion – Mall Monarchy
Vermakelijk, maar daarom niet minder een Nirvana ripp-off: 7

Dulce Pontes - Cancão Do Mar
Een paar keer met een cd van deze dame in de handen gestaan, en toch niet gekocht.
Maar zo af en toe een nummer is in ieder geval helemaal fantastisch.
Zingt 90 % van alle doomies hier naar huis: 9

Black Devil Disco Club – I Regret The Flower Power
Niets zeggend gepompidom: 3,5

1-0-2-1

Deadline 23-11 18.00

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:11 uur

geplaatst: vandaag om 02:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.