MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
38.
And Also The Trees - The Suffering Of The Stream.Niet het absolute topnummer van deze band want dan schat ik bv Domed ,Gone Like The Swallows en The House Of The Heart en Lady D'Arbanville stukken hoger in,maar deze band bezorgd mij altijd warme gevoelens met hun muziek.(7,5)

The Warlocks - Come Save Us.Degelijke rocknummer de zang is een tikkeltje minder(7,2)

The Organ -Brother Prachtig nummer .Eerder zelf genomineerd voor de MusicMeterladder en nu is het stokje overgenomen door herman.Mix tussen The Cure en The XX(9)

Bomba Estéreo – Fuego Vrolijk zomers nummer,niet slecht.(7)

3-1-8-4

Deadline 26-11 18.00

38.

And Also The Trees - The Suffering Of The Stream (7,0)
The Warlocks - Come Save Us (6,0)
The Organ - Brother (7,5)
Bomba Estéreo - Fuego (4,5)

4-1-9-4

38.
And Also The Trees - The Suffering Of The Stream (7,0)
The Warlocks - Come Save Us (7,5)
The Organ -Brother (7,3)
Bomba Estéreo – Fuego (7,5)

4-2-9-5

Deadline 26-11 18.00

38.

And Also The Trees - The Suffering Of The Stream 7,5
Mijn eerste idee was dat freddze misschien op het laatste moment een ander nummer van hetzelfde album te nemen en vergeten was ook de titel aan te passen, maar ik zie dat The Suffering of the Stream zijn favoriete track is, dus dan zal hij die ook wel bedoelen. Bovendien schijnt er consensus te zijn over het feit dat dit het betere nummer van de twee is. Daar sluit ik me bij aan. Beter dan ik tot nu toe van ze gehoord heb, maar kennelijk zijn er nog betere. Ik zal het eens checken. De zanger klinkt mij overigens in de oren als een mindere versie van David Sylvian.

The Warlocks - Come Save Us 6,5
Hier is de zang zelfs vrij slecht te noemen. Jammer, want op zich vind ik het nummer niet echt slecht. Maar dan ook weer geen hoogvlieger. Toch heb ik het idee dat het zelfs met deze zang in een andere ladder meer punten zou hebben gekregen. Maar de beide buren zitten grofweg in hetzelfde genre en zijn gewoon beter.

The Organ -Brother 8,0
Associaties met The Cure zijn hier inderdaad snel gemaakt. De zang doet mij niet direct aan Kristin Hersh denken, moet ik zeggen. Eens een keer een zangeres bij een dergelijk post-punk gebeuren is wel een verademing, moet ik zeggen. Zouden ze vaker moeten doen. Zal dan een andere band moeten zijn dan deze, want ze zijn inmiddels alweer gestopt. Toch jammer, want dit geheel bevalt me wel.

Bomba Estéreo – Fuego 8,5
Na al dat "Suffering", "Come Save Us" en "We Have Got to Take Cover" is het dan zolangzamerhand wel tijd voor een uplifting "Fuego", zou ik zeggen. Eigenlijk indirect ontdekt dankzij dit topic, doordat ik bij het zoeken naar YouTube-linkjes even bleef cliphoppen en bij het bereiken van dit station meteen helemaal enthousiast was. Sindsdien nog regelmatig aangeklikt. Leuke combinatie van cumbia en hip-hop. Manu Chao was me nog niet opgevallen, maar is een terechte constatering, ja.

4-2-10-6

Deadline 26-11 18.00

38.

And Also The Trees - The Suffering Of The Stream (4,5) too would-be
The Warlocks - Come Save Us (6,5) wel ok
The Organ -Brother (7,0) wel aardig
Bomba Estéreo – Fuego (8,2) I like it lekkere muziek

4-2-11-7

Deadline 26-11 18.00

DjFrankie (moderator)
38. Goeie ronde zeg

And Also The Trees - The Suffering Of The Stream 7,8
Ben bekend met deze band, dit is weer een goed nummer van hun, terwijl ik niet alles van ze zo goed vind
The Warlocks - Come Save Us 8,5
Sinds dit jaar zijn The Black Angels helemaal hot bij mij, The Warlocks varen dezelfde koers psychedelische rock van deze tijd, idd zang is hier niet het sterkste punt, muzikaal vind ik dit geweldig.
The Organ -Brother 7,5
Leuke ronde dit zeg, vrolijke poppy wave die lekker in het gehoor ligt.
Bomba Estéreo – Fuego 8
Vrolijke klanken op een Talking Heads beat, zo beluister ik dit, zeer prettig.

4-3-11-8

Deadline 26-11 18.00

DjFrankie (moderator)
uitslag:

1 The Organ -Brother 11 pt gem: 7,86
2 Bomba Estéreo – Fuego 8 pt gem: 7,45
3 And Also The Trees - The Suffering Of The Stream 4 pt gem: 6,88
4 The Warlocks - Come Save Us 3 pt gem: 6,81

DjFrankie (moderator)
even tussendoor, we zijn bijna door de eerste ronde heen. We hebben dan 84 nummers.
Willen jullie een tussenronde van de beste nummers 3 (20) waarvan er 16 doorgaan, of pak ik automatische de 16 beste nummers 3 en ga direct verder met ronde 2.

Liever dat laatste, lijkt me interessanter. Tussenrondes (ook al is dat in optie 1 waarschijnlijk maar 5 dagen) maken het allemaal wat langdradiger. Voor die paar extra afvallers hoeft er voor mij geen extra ronde, maar in het andere geval doe ik toch ook wel mee

In dit geval vind ik een tussenronde ook niet zo interessant. Voorheen wel, met de slechtste nummers twee (die geluk hadden met hun indeling) en de beste nummers drie (die pech hadden bij de loting). Maar om nu twintig nummers drie om zestien plaatsen te laten vechten terwijl ze al gerangschikt kunnen worden op score, nee.

39.
David Axelrod - The Human Abstract:Komt bij mij over als pianoles voor beginners, jammer want later ontwikkeld het zich toch nog tot een song. (5)
Rikk Agnew – Falling Out: Zang lijkt wel wat op Dead Kennedys; iets commerciëlere punk. (7)
Bloomfield, Kooper, Stills – You Don ‘t Love Me: Prima experimenteel. Sommige riffs lijken op Back Home van Golden Earring. (6)
Mohammed Rafi -Jaan Pehechaan Ho: Doet mij op een prettige manier aan Dick Dale denken. Vrolijk geheel.(6,5)

0-1-0-1

Deadline: 27-11 18.00

39.
* David Axelrod - The Human Abstract 7.5
Ietwat langzaam begin, maar uiteindelijk komt het wel los en is het gewoon een mooi muziekstuk.
* Rikk Agnew - Falling Out 7.0
Actie, niks geen intro. Wel leuk nummer, al kan dit wel eens snel gaan vervelen. Kort nummer is dan ook prima, waar muzikaal i.i.g. wat gebeurt.
* Bloomfield, Kooper, Stills - You Don ‘t Love Me 6.0
Weinig aan.
* Mohammed Rafi - Jaan Pehechaan Ho 5.0
De video deed me verdacht veel aan deze clip denken. De muziek van Rafi vind ik niet best.

1-2-0-1

39.
David Axelrod - The Human Abstract 9,5
Rikk Agnew – Falling Out 4
Bloomfield, Kooper, Stills – You Don ‘t Love Me 7
Mohammed Rafi -Jaan Pehechaan Ho 8

- David Axelrod - The Human Abstract
Prachtig poëtische muziek met voldoende karakter om het krachtige spel bij te staan. Hoe de eenvoudige piano opwelt met een stevige drumbeat en sterk gitaarspel helemaal tot een hemel vol wolkachtige strijkers en blazers doen steevast de haren overeind staan. Sowieso een sterk componist, deze Axelrod, het zijn vooral de instrumentkeuzes en zijn aanpak die deze muziek voor mij ontzettend interessant maken!
- Rikk Agnew – Falling Out
Oninteressant puberaal punknummer dat ik als puber al niks had gevonden. Wat zou ik er dan nu mee aanmoeten..?
- Bloomfield, Kooper, Stills – You Don ‘t Love Me
Lekker broeierig sfeertje wordt hier neergezet! De song op zichzelf valt niet bijzonder op, maar het spel tussen de instrumenten schetst wel een fijne mood. Dat de namen reeds een belletje doen rinkelen mag de alternatieve pret niet drukken.
- Mohammed Rafi -Jaan Pehechaan Ho
Lekker funky, en lang niet zo Bollywoodklinkend als verwacht (misschien gelukkig maar). Met de beelden erbij wordt het natuurlijk alleen maar toffer! Geen hopeloos langdradig sfeerscheppen of spanning opbouwen, maar gewoon heerlijk stijlvol bonke, bonke, bonke!!!

2-2-0-2

Salvadore schreef:
* Mohammed Rafi - Jaan Pehechaan Ho 5.0
De video deed me verdacht veel aan deze clip denken. De muziek van Rafi vind ik niet best.

Die clip bestaat uit beelden van Gumnaam, de film waar het nummer van Rafi uit afkomstig is.
Onbegrijpelijk dat je hier een onvoldoende voor over hebt trouwens. Vraag me echt af hoe je dit nu niet leuk kunt vinden, maar wij liggen qua smaak echt mijlenver uit elkaar heb ik al gemerkt.

herman schreef:
.... maar wij liggen qua smaak echt mijlenver uit elkaar heb ik al gemerkt.
Niet altijd hoor herman, maar misschien meer wel dan niet...

39.

David Axelrod - The Human Abstract (6,1) niet slecht maar beetje saai
Rikk Agnew – Falling Out (5,9) niet zo
Bloomfield, Kooper, Stills – You Don ‘t Love Me (6,0) ietsje beter
Mohammed Rafi -Jaan Pehechaan Ho (6,3) swingt wel lekker maar echt goed ook weer niet

3-2-0-3 matige ladder

39.

David Axelrod - The Human Abstract (6,3)
Rikk Agnew – Falling Out (7,5)
Bloomfield, Kooper, Stills – You Don ‘t Love Me (7) Er staan betere nummers op het Super Session album.
Mohammed Rafi -Jaan Pehechaan Ho (6)

3-3-1-3

Salvadore schreef:
(quote)
Niet altijd hoor herman, maar misschien meer wel dan niet...

Klopt, er zijn ook nog wel een paar overeenkomsten (Funeral zag ik bv.).

39.

David Axelrod - The Human Abstract 6
Rikk Agnew – Falling Out 7
Bloomfield, Kooper, Stills – You Don ‘t Love Me 6
Mohammed Rafi -Jaan Pehechaan Ho 8

- David Axelrod - The Human Abstract
Mooi en sfeervol, maar niet bijzonder opwindend. Hangt tussen intelligent-instrumentaal en uw combo voor receptie of jubileum.

- Rikk Agnew – Falling Out
Arme kemm, krijgt hij dit op zijn bord na zijn poëtische trip met David . Dit is natuurlijk niets simpeler dan wat Axelrod neerzet, wel een pak aanstekelijker.

- Bloomfield, Kooper, Stills – You Don‘t Love Me
Dit album staat bij mij in de kast, was toen een bestseller van jewelste begreep ik, is wat mij betreft zijn impact wel en beetje kwijt. Standaard 70’s rockertje. Wonderlijke eend ook in de Alternatieve KO-bijt.

- Mohammed Rafi -Jaan Pehechaan Ho
And we have a winner! Op afstand. Een beetje surf, een beetje rock&roll, een toefje mariachi en afgemaakt met een exotisch kruidenmengsel, geserveerd op een zeer dansbaar bedje.

3-4-1-4

2MY
39.

1. David Axelrod - The Human Abstract 6,5
2. Rikk Agnew – Falling Out 6
3. Bloomfield, Kooper, Stills – You Don ‘t Love Me 5
4. Mohammed Rafi -Jaan Pehechaan Ho 6,5

1. David Axelrod - The Human Abstract // Het heeft behoorlijk boeiende stukken. En extreem saaie stukken.
2. Rikk Agnew – Falling Out // Volgens mij ben ik niet in de geschikte stemming hiervoor. En het juiste decennium.
3. Bloomfield, Kooper, Stills – You Don ‘t Love Me // Zoals al eerder aangegeven hou ik niet van dit geluid. En dan duren 4 minuten lááng...
4. Mohammed Rafi -Jaan Pehechaan Ho // Ook niet echt om achterover van te vallen. Soms heb je van die dagen...

4-4-1-5

39.

1. David Axelrod - The Human Abstract 7,8
Mooi stuk. Now approaching midnight!

2. Rikk Agnew – Falling Out 9,2
Heerlijk nummer. Moordend tempo en toch ook melodieus en virtuoos gespeeld, zeker voor een punker. Je doet dit tekort als je het puur in de punkhoek zet en het alleen op basis van "punkkwaliteiten" beoordeelt.

3. Bloomfield, Kooper, Stills – You Don ‘t Love Me 7,0
Dat geluidseffect vind ik altijd wel tof, maar het nummer leunt er wel erg op. Hoewel dit lekker klinkt, doe mij toch maar Dawn Penn.

4. Mohammed Rafi -Jaan Pehechaan Ho 8,5
Zeer vet. Dit moet je eigenlijk eens draaien in een club na drie uur minimal techno en dan kijken wat er gebeurt.

4-5-1-6

DjFrankie (moderator)
39.

David Axelrod - The Human Abstract 7,1
Begin duurt me te lang, als het los komt, is het toch een mooie compositie
Rikk Agnew – Falling Out 7,1
Idd lieve Jello Biafra, en dat hoort eigenlijk niet bij de muziek, boos moet er gezongen worden, schoppen tegen de orde v/d dag.
Bloomfield, Kooper, Stills – You Don ‘t Love Me 7
Uit de oude doos, hoor ook stukken van In A Gadda da Vida hierin terug. Idd effecten zijn wel steeds hetzelfde
Mohammed Rafi -Jaan Pehechaan Ho 6
Dit zal wel erg oud zijn, maar ik heb het niet echt gemist. Dit is niet het soort muziek waar ik warm voor loop.

5-6-1-6

39.
David Axelrod - The Human Abstract (3,0)
Vreselijk.
Rikk Agnew – Falling Out (7,3)
Matig punknummertje is verrassend genoeg goed voor een puntje, want:
Bloomfield, Kooper, Stills – You Don ‘t Love Me (6,0)
Slecht nummer in een favoriet genre. Het klinkt alsof het op een oud cassettebandje staat.
Mohammed Rafi -Jaan Pehechaan Ho (8,5)
Weer een favoriet genre en slechte geluidskwaliteit, maar nu met een erg leuk nummer!

5-7-1-7

Edit: Gewoon de beste nummers 3 door naar de volgende ronde.

39.

David Axelrod - The Human Abstract
Verrassend aangenaam eigenlijk. Ik heb niets in dit genre in bezit en zou het zo kunnen gebruiken op de achtergrond. Jammer van de zware strijkers op een minuut voor het eind, maar toch een 7,0.
Rikk Agnew – Falling Out
De punksound van de eind jaren 70, begin jaren 80 proef je duidelijk terug. Toen wellicht leuk maar helaas niet tijdloos. 5,8
Bloomfield, Kooper, Stills – You Don ‘t Love Me
Vervelend is dat, dat bewust dan wel onbewuste vervormen van het geluid. Maar zonder dat was het een standaard rockertje geweest. 5,6
Mohammed Rafi -Jaan Pehechaan Ho
Ronduit heerlijk, ondanks de mindere geluidskwaliteit. Leuke arrangementen en het zet je direct in beweging. 7,6

6-7-1-8

9.

David Axelrod - The Human Abstract
Matige variant van de muziek van Eumir Deodato: 4

Rikk Agnew – Falling Out
No future met strijkers? Sure dude : 5

Bloomfield, Kooper, Stills – You Don ‘t Love Me
Een hier onbeminde klassieker, door de tijd achterhaald: 7

De twang-gitaar maakt het leuk. Camp surf, Bolly Style: 6,5

6-7-2-9

Oldfart schreef:
De twang-gitaar maakt het leuk. Camp surf, Bolly Style: 6,5

Het was inderdaad het gitaargeluid wat ik er ook leuk aan vond. Dat het een twang-gitaar wordt genoemd wist ik dan weer niet. Weer wat geleerd!

39.

David Axelrod - The Human Abstract 6,0
Rikk Agnew – Falling Out 4,0
Bloomfield, Kooper, Stills – You Don ‘t Love Me 5,0
Mohammed Rafi -Jaan Pehechaan Ho 7,5

7-7-2-10

DjFrankie (moderator)
uitslag:

1 Mohammed Rafi -Jaan Pehechaan Ho 10 pt gem: 6,99
2 Rikk Agnew – Falling Out 7 pt gem: 6,37
3 David Axelrod - The Human Abstract 7 pt gem: 6,29
4 Bloomfield, Kooper, Stills – You Don ‘t Love Me 2 pt gem: 6,2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:08 uur

geplaatst: vandaag om 07:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.