Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 24 november 2012, 02:13 uur
36.
Bïa – Mon Amour (6,5)
Erg weeïg. Daar houd ik niet zo van.
Plain Wrap! - Green Light, Red Light (8,0)
Melig muziekje voor even tussendoor. Pluspuntje vind ik het “Yellow Light”-stukje (hahahaha).
Welle: Erdball – Tanz Eiskalt (6,0)
Te veel geblieb. De muziek doet aan zoiets als Palais Schaumburg denken, maar die waren stukken beter.
Sonnymoon - Just Before Dawn (7,3)
Muzikaal hoor ik geen verband tussen beide delen. Het eerste is een driekwartsmaat (of 6/8) en dat vind ik al snel mooi (Metallica - Nothing Else Matters). Het tweede is een vierkwartsmaat en heeft ook wel wat, maar mist de zang van het eerste deel. Hooguit is er een programmatisch verband, waarbij het tweede deel “Dawn” zou kunnen heten.
5-3-4-10
Deadline 24-11 18.00
Bïa – Mon Amour (6,5)
Erg weeïg. Daar houd ik niet zo van.
Plain Wrap! - Green Light, Red Light (8,0)
Melig muziekje voor even tussendoor. Pluspuntje vind ik het “Yellow Light”-stukje (hahahaha).
Welle: Erdball – Tanz Eiskalt (6,0)
Te veel geblieb. De muziek doet aan zoiets als Palais Schaumburg denken, maar die waren stukken beter.
Sonnymoon - Just Before Dawn (7,3)
Muzikaal hoor ik geen verband tussen beide delen. Het eerste is een driekwartsmaat (of 6/8) en dat vind ik al snel mooi (Metallica - Nothing Else Matters). Het tweede is een vierkwartsmaat en heeft ook wel wat, maar mist de zang van het eerste deel. Hooguit is er een programmatisch verband, waarbij het tweede deel “Dawn” zou kunnen heten.
5-3-4-10
Deadline 24-11 18.00
0
geplaatst: 24 november 2012, 02:18 uur
Het intro van Green Light,Red Light doet mij sterk aan Appleknockers Flophouse van Cuby & the Blizzards denken. 

0
geplaatst: 24 november 2012, 02:37 uur
the viking schreef:
Het intro van Green Light,Red Light doet mij sterk aan Appleknockers Flophouse van Cuby & the Blizzards denken.
Dat had ik er niet in terug gehoord, maar het klopt wel. Door dergelijke onbewuste echoes vind je een nummer misschien sterker dan het eigenlijk is. Ik zal het nummer van Cuby in mijn jeugd wel vaker gehoord hebben, maar dat van Plain Wrap! had ik eerder in bezit.
0
geplaatst: 24 november 2012, 04:05 uur
36.
Bïa – Mon Amour (7,0) goed dat er ook Franstalige muziek meedoet
Plain Wrap! - Green Light, Red Light (2,0) waardeloos en nog 1 punt te veel eigenlijk
Welle: Erdball – Tanz Eiskalt (6,2) ik hou wel van Duitstalig maar dit is niet zo super
Sonnymoon - Just Before Dawn (6,3) duurt te lang en komt wat langzaam op gang
6-3-4-11
Deadline 24-11 18.00
Bïa – Mon Amour (7,0) goed dat er ook Franstalige muziek meedoet
Plain Wrap! - Green Light, Red Light (2,0) waardeloos en nog 1 punt te veel eigenlijk
Welle: Erdball – Tanz Eiskalt (6,2) ik hou wel van Duitstalig maar dit is niet zo super
Sonnymoon - Just Before Dawn (6,3) duurt te lang en komt wat langzaam op gang
6-3-4-11
Deadline 24-11 18.00
0
geplaatst: 24 november 2012, 06:20 uur
36.
Bïa – Mon Amour (7,0)
Sfeervol, sensueel, prettig.
Plain Wrap! - Green Light, Red Light (3,0)
Leuke bagger blijft bagger.
Welle: Erdball – Tanz Eiskalt (6,5)
Onderhoudend maar ook een beetje prematuur.
Sonnymoon - Just Before Dawn (6,0)
Na de eerdere berichten valt het me wat tegen.
7-3-5-11
Deadline 24-11 18.00
Bïa – Mon Amour (7,0)
Sfeervol, sensueel, prettig.
Plain Wrap! - Green Light, Red Light (3,0)
Leuke bagger blijft bagger.
Welle: Erdball – Tanz Eiskalt (6,5)
Onderhoudend maar ook een beetje prematuur.
Sonnymoon - Just Before Dawn (6,0)
Na de eerdere berichten valt het me wat tegen.
7-3-5-11
Deadline 24-11 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 november 2012, 18:05 uur
uitslag:
1 Sonnymoon - Just Before Dawn 11 pt gem: 7,21
2 Bïa – Mon Amour 7 pt gem: 6,67
3 Welle: Erdball – Tanz Eiskalt 5 pt gem: 6,73
4 Plain Wrap! - Green Light, Red Light 3 pt gem: 4,73
1 Sonnymoon - Just Before Dawn 11 pt gem: 7,21
2 Bïa – Mon Amour 7 pt gem: 6,67
3 Welle: Erdball – Tanz Eiskalt 5 pt gem: 6,73
4 Plain Wrap! - Green Light, Red Light 3 pt gem: 4,73
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 november 2012, 18:06 uur
37.
LP - Into The Wild
B-Movie - Nowhere Girl
LiliPUT – Die Matrosen
Skids-A Woman in Winter
0-0-0-0
Deadline 25-11 18.00
LP - Into The Wild
B-Movie - Nowhere Girl
LiliPUT – Die Matrosen
Skids-A Woman in Winter
0-0-0-0
Deadline 25-11 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 24 november 2012, 18:16 uur
37. Leuke ronde
LP - Into The Wild 7,9
Goed nummer, goeie stem, goeie nominatie
B-Movie - Nowhere Girl 7,3
Poppy wave, die niet geheel overtuigt.
LiliPUT – Die Matrosen 7
Vreemd nummer, met slechte nummer, bepaalde stukken zijn goed, ook veel mindere stukken in dit nummer.
Skids-A Woman in Winter 7,5
Pre Big Country, is hier al hoorbaar in de sound, leuk nummer.
1-0-0-1
Deadline 25-11 18.00
LP - Into The Wild 7,9
Goed nummer, goeie stem, goeie nominatie
B-Movie - Nowhere Girl 7,3
Poppy wave, die niet geheel overtuigt.
LiliPUT – Die Matrosen 7
Vreemd nummer, met slechte nummer, bepaalde stukken zijn goed, ook veel mindere stukken in dit nummer.
Skids-A Woman in Winter 7,5
Pre Big Country, is hier al hoorbaar in de sound, leuk nummer.
1-0-0-1
Deadline 25-11 18.00
0
geplaatst: 24 november 2012, 18:24 uur
37.
1. LP - Into The Wild 8
2. B-Movie - Nowhere Girl 6,5
3. LiliPUT – Die Matrosen 6,5
4. Skids-A Woman in Winter 6,5
1. LP - Into The Wild // Hier gebeurt veel! En het is dan nog eens behoorlijk goed ook! Neig nummer van een wijf met ballen. Denk ik. Ik ken ze niet echt voor de rest.
2. B-Movie - Nowhere Girl // Het moment dat de zanger er aan begint - en dus ook zijn vocale beperkingen reeds duidelijk zijn - begint het al een beetje te jeuken. Maar gelukkig wordt het toch nog een tof nummertje.
3. LiliPUT – Die Matrosen // Het gefluit uit het eerste nummer is terug, maar de vocale beperkingen uit het tweede nummer helaas ook - en daar komt die jeuk ook weer... En aan het tekstje van DjFrankie te zien was hij toch ook lichtelijk van slag
4. Skids-A Woman in Winter // Wel oke, niet echt wereldveranderend
tweede punt toch naar de matrozen
2-0-1-1
Deadline 25-11 18.00
1. LP - Into The Wild 8
2. B-Movie - Nowhere Girl 6,5
3. LiliPUT – Die Matrosen 6,5
4. Skids-A Woman in Winter 6,5
1. LP - Into The Wild // Hier gebeurt veel! En het is dan nog eens behoorlijk goed ook! Neig nummer van een wijf met ballen. Denk ik. Ik ken ze niet echt voor de rest.
2. B-Movie - Nowhere Girl // Het moment dat de zanger er aan begint - en dus ook zijn vocale beperkingen reeds duidelijk zijn - begint het al een beetje te jeuken. Maar gelukkig wordt het toch nog een tof nummertje.
3. LiliPUT – Die Matrosen // Het gefluit uit het eerste nummer is terug, maar de vocale beperkingen uit het tweede nummer helaas ook - en daar komt die jeuk ook weer... En aan het tekstje van DjFrankie te zien was hij toch ook lichtelijk van slag

4. Skids-A Woman in Winter // Wel oke, niet echt wereldveranderend
tweede punt toch naar de matrozen
2-0-1-1
Deadline 25-11 18.00
0
geplaatst: 24 november 2012, 20:11 uur
37.
LP - Into The Wild: Wel leuk, lekker vrolijk. (7)
B-Movie - Nowhere Girl : Beetje Heaven 17 achtige wave; wel goed. (7,5)
LiliPUT – Die Matrosen : Saxofoon was regelmatig aanwezig in de wave, muzikaal lijkt het wel enigszins op Ice Age van Joy Division; het gefluit en de zang halen het geheel wel omlaag. (7)
Skids-A Woman in Winter: Band die het nummer The Saints Are Coming maakten waar U2 en Green Day mee scoorden. Inderdaad de voorlopers van Big Country, maar dan iets minder sterk. (8,5)
2-1-1-2
Deadline 25-11 18.00
LP - Into The Wild: Wel leuk, lekker vrolijk. (7)
B-Movie - Nowhere Girl : Beetje Heaven 17 achtige wave; wel goed. (7,5)
LiliPUT – Die Matrosen : Saxofoon was regelmatig aanwezig in de wave, muzikaal lijkt het wel enigszins op Ice Age van Joy Division; het gefluit en de zang halen het geheel wel omlaag. (7)
Skids-A Woman in Winter: Band die het nummer The Saints Are Coming maakten waar U2 en Green Day mee scoorden. Inderdaad de voorlopers van Big Country, maar dan iets minder sterk. (8,5)
2-1-1-2
Deadline 25-11 18.00
0
geplaatst: 24 november 2012, 20:18 uur
37.
LP - Into The Wild 7
B-Movie - Nowhere Girl 5
LiliPUT – Die Matrosen 7,5
Skids-A Woman in Winter 5,5
- LP - Into The Wild
Ze ziet er stoerder uit dan dat ze eigenlijk klinkt. Vrij lief allemaal, zelfs met het hele rockchickaspect waartoe ze per se wil behoren. Het gaat verder wel lekker vooruit, zonder een voor de hand liggende weg te volgen. Alleen het gefluit... ach ja,waarom niet eigenlijk.
- B-Movie - Nowhere Girl
Beetje B-muziek inderdaad, want al veel beter gedaan. Dit springt er op geen enkel vlak echt uit, behalve dat het pianoriedeltje best vervelend is.
- LiliPUT – Die Matrosen
Alleen het gefluit... is al perfect gecast. In dit lollige nummer past het perfect tussen toeters en bellen, gitaren en punkstemmen. Hier is een klein feestje aan de gang, in een groezelige, maar uiterst gezellige kelder!
- Skids-A Woman in Winter
Weinig interessante bewegingen in deze te lang uitgesponnen sufsong. Ergens begon het wel fijn met de chants en de volle sound, maar het gaat echt nergens naartoe.
3-1-2-2
Deadline 25-11 18.00
LP - Into The Wild 7
B-Movie - Nowhere Girl 5
LiliPUT – Die Matrosen 7,5
Skids-A Woman in Winter 5,5
- LP - Into The Wild
Ze ziet er stoerder uit dan dat ze eigenlijk klinkt. Vrij lief allemaal, zelfs met het hele rockchickaspect waartoe ze per se wil behoren. Het gaat verder wel lekker vooruit, zonder een voor de hand liggende weg te volgen. Alleen het gefluit... ach ja,waarom niet eigenlijk.
- B-Movie - Nowhere Girl
Beetje B-muziek inderdaad, want al veel beter gedaan. Dit springt er op geen enkel vlak echt uit, behalve dat het pianoriedeltje best vervelend is.
- LiliPUT – Die Matrosen
Alleen het gefluit... is al perfect gecast. In dit lollige nummer past het perfect tussen toeters en bellen, gitaren en punkstemmen. Hier is een klein feestje aan de gang, in een groezelige, maar uiterst gezellige kelder!
Weinig interessante bewegingen in deze te lang uitgesponnen sufsong. Ergens begon het wel fijn met de chants en de volle sound, maar het gaat echt nergens naartoe.
3-1-2-2
Deadline 25-11 18.00
0
geplaatst: 24 november 2012, 21:53 uur
- LP - Into The Wild Beetje Shakespeare Sisters,Alannah Miles achtig nummer,het gefluit in het nummer heeft een leuke toegevoegde waarde(7,3)
- B-Movie - Nowhere Girl.Dit nummer ken ik al een geruime tijd.Ofschoon een beetje kitserig,toch een leuk wave nummer(7,2)
- LiliPUT – Die Matrosen.Wel aardig nummer het gefluit is hier echter een storende factor(6,8)
- Skids-A Woman in Winter.Skids heb ik ook al eerder wat van gehoord.Big Country invloeden inderdaad aanwezig(7,3)
4-1-2-3
Deadline 25-11 18.00
.
- B-Movie - Nowhere Girl.Dit nummer ken ik al een geruime tijd.Ofschoon een beetje kitserig,toch een leuk wave nummer(7,2)
- LiliPUT – Die Matrosen.Wel aardig nummer het gefluit is hier echter een storende factor(6,8)
- Skids-A Woman in Winter.Skids heb ik ook al eerder wat van gehoord.Big Country invloeden inderdaad aanwezig(7,3)
4-1-2-3
Deadline 25-11 18.00
.
0
geplaatst: 25 november 2012, 10:38 uur
37.
* LP - Into The Wild 9.5
Wat een stem! Voortstuwende muzikale begeleiding, een power-voice en als contrast een relativerende fluitmelodie. Heerlijk.
* B-Movie - Nowhere Girl 7.3
Catchy 80's song
* LiliPUT - Die Matrosen 7.0
Niet echt mijn muziek, maar op een bepaalde manier wel aanstekelijk
Skids - A Woman in Winter 7.0
Aardig rocknummer
5-2-2-3
Deadline 25-11 18.00
* LP - Into The Wild 9.5
Wat een stem! Voortstuwende muzikale begeleiding, een power-voice en als contrast een relativerende fluitmelodie. Heerlijk.
* B-Movie - Nowhere Girl 7.3
Catchy 80's song
* LiliPUT - Die Matrosen 7.0
Niet echt mijn muziek, maar op een bepaalde manier wel aanstekelijk
Skids - A Woman in Winter 7.0
Aardig rocknummer
5-2-2-3
Deadline 25-11 18.00
0
geplaatst: 25 november 2012, 12:10 uur
37.
* LP - Into The Wild (7,0)
Een rockchica. Leuker dan wat doorgaans door 3FM wordt gehypet. Goeie stem. Liedje pakt me nog niet helemaal.
* B-Movie - Nowhere Girl (7,8)
Charmant waveliedje. Kende ik via deze remix.
* LiliPUT - Die Matrosen (9,0)
Hier word ik ontzettend blij van.
* Skids - A Woman in Winter (6,8)
Goed geluid, maar dit moddert maar een beetje aan en duurt te lang.
5-3-3-3
Deadline 25-11 18.00
* LP - Into The Wild (7,0)
Een rockchica. Leuker dan wat doorgaans door 3FM wordt gehypet. Goeie stem. Liedje pakt me nog niet helemaal.
* B-Movie - Nowhere Girl (7,8)
Charmant waveliedje. Kende ik via deze remix.
* LiliPUT - Die Matrosen (9,0)
Hier word ik ontzettend blij van.
kemm schreef:
Hier is een klein feestje aan de gang, in een groezelige, maar uiterst gezellige kelder!
Dat, dus.Hier is een klein feestje aan de gang, in een groezelige, maar uiterst gezellige kelder!
* Skids - A Woman in Winter (6,8)
Goed geluid, maar dit moddert maar een beetje aan en duurt te lang.
5-3-3-3
Deadline 25-11 18.00
0
geplaatst: 25 november 2012, 12:38 uur
37.
LP - Into The Wild 6
B-Movie - Nowhere Girl 6,1
LiliPUT – Die Matrosen 7
Skids-A Woman in Winter 6
- LP - Into The Wild
Krijg de naam 4 Non Blondes maar niet uit mijn hoofd bij beluistering en dat is geen goed teken. Mijn vrees dat dit snel gaat vervelen werd eigenlijk bij de tweede luisterbeurt al bewaarheid.
- B-Movie - Nowhere Girl
Brave jongens-wave, zoals OMD. Luistert best lekker weg.
- LiliPUT – Die Matrosen
Lekker vrolijke rammelpop. De goede bedoelingen en het gebrek aan instrumentbeheersing (die saxofoon, au!) maken dit grappig genoeg erg aangenaam.
Middelmatige ronde al met al, erg anoniem nummer dit.
5-4-4-3
Deadline 25-11 18.00
LP - Into The Wild 6
B-Movie - Nowhere Girl 6,1
LiliPUT – Die Matrosen 7
Skids-A Woman in Winter 6
- LP - Into The Wild
Krijg de naam 4 Non Blondes maar niet uit mijn hoofd bij beluistering en dat is geen goed teken. Mijn vrees dat dit snel gaat vervelen werd eigenlijk bij de tweede luisterbeurt al bewaarheid.
- B-Movie - Nowhere Girl
Brave jongens-wave, zoals OMD. Luistert best lekker weg.
- LiliPUT – Die Matrosen
Lekker vrolijke rammelpop. De goede bedoelingen en het gebrek aan instrumentbeheersing (die saxofoon, au!) maken dit grappig genoeg erg aangenaam.
Middelmatige ronde al met al, erg anoniem nummer dit.
5-4-4-3
Deadline 25-11 18.00
0
geplaatst: 25 november 2012, 17:53 uur
37. Alles maar 1 keertje kunnen beluisteren. Dit is mijn eerste indruk:
LP - Into The Wild (8,0)
B-Movie - Nowhere Girl (6,8)
LiliPUT – Die Matrosen (8,8)
Skids-A Woman in Winter (7,8) Zwakke variant van The Clash; leuker dan Big Country.
6-4-5-3
Deadline 25-11 18.00
LP - Into The Wild (8,0)
B-Movie - Nowhere Girl (6,8)
LiliPUT – Die Matrosen (8,8)
Skids-A Woman in Winter (7,8) Zwakke variant van The Clash; leuker dan Big Country.
6-4-5-3
Deadline 25-11 18.00
0
geplaatst: 25 november 2012, 18:03 uur
Uitslag:
1. LP - Into The Wild, 6 punten, gemiddelde 7,52
2. LiliPUT - Die Matrosen, 5 punten, gemiddelde 7,40
3. B-Movie - Nowhere Girl, 4 punten, gemiddelde 6,83
4. Skids - A Woman in Winter, 3 punten, gemiddelde 6,99
Slechts 9 deelnemers.
1. LP - Into The Wild, 6 punten, gemiddelde 7,52
2. LiliPUT - Die Matrosen, 5 punten, gemiddelde 7,40
3. B-Movie - Nowhere Girl, 4 punten, gemiddelde 6,83
4. Skids - A Woman in Winter, 3 punten, gemiddelde 6,99
Slechts 9 deelnemers.
0
geplaatst: 25 november 2012, 18:03 uur
38.
And Also The Trees - The Suffering Of The Stream
The Warlocks - Come Save Us
The Organ -Brother
Bomba Estéreo – Fuego
0-0-0-0
Deadline 26-11 18.00
The Organ -Brother
Bomba Estéreo – Fuego
0-0-0-0
Deadline 26-11 18.00
0
geplaatst: 25 november 2012, 18:31 uur
38.
1. And Also The Trees - The Suffering Of The Stream 6,5
2. The Warlocks - Come Save Us 6,5
3. The Organ -Brother 7,5
4. Bomba Estéreo – Fuego 7,9
1. And Also The Trees - The Suffering Of The Stream // deze keer het juiste nummer besproken: beter dan de eerste link (een volledig punt omhoog), maar toch nog niet echt iets waar ik graag (opnieuw) naar luister. Het heeft volgens mij toch puur met de zanger te maken die er niet echt in slaagt mij een warm gevoel bij het nummer te geven. En in de hoogte gaat het helemaal mis...
2. The Warlocks - Come Save Us // In de rauwere zang doet het wat pixiaans aan. Valt wel mee, zit een leuk melodietje in.
3. The Organ -Brother // Deze mannen hebben duidelijk naar die lange remix-versie van A Forrest geluisterd, en gelijk hebben ze uiteraard. Ah, kijk eens aan: 't is een vrouw die komt zingen, dat is verrassend. Het lijkt wel "Kristin Hersh doet een Cureke". Wel goed.
4. Bomba Estéreo – Fuego // Even lijkt het erop dat Henny Vrienten iets over een plant gaat declareren, maar dan komen wat Latino-schoffies een brutaal feestje schoppen. En nog een goei feestje ook!
0-0-1-1
Deadline 26-11 18.00
1. And Also The Trees - The Suffering Of The Stream 6,5
2. The Warlocks - Come Save Us 6,5
3. The Organ -Brother 7,5
4. Bomba Estéreo – Fuego 7,9
1. And Also The Trees - The Suffering Of The Stream // deze keer het juiste nummer besproken: beter dan de eerste link (een volledig punt omhoog), maar toch nog niet echt iets waar ik graag (opnieuw) naar luister. Het heeft volgens mij toch puur met de zanger te maken die er niet echt in slaagt mij een warm gevoel bij het nummer te geven. En in de hoogte gaat het helemaal mis...
2. The Warlocks - Come Save Us // In de rauwere zang doet het wat pixiaans aan. Valt wel mee, zit een leuk melodietje in.
3. The Organ -Brother // Deze mannen hebben duidelijk naar die lange remix-versie van A Forrest geluisterd, en gelijk hebben ze uiteraard. Ah, kijk eens aan: 't is een vrouw die komt zingen, dat is verrassend. Het lijkt wel "Kristin Hersh doet een Cureke". Wel goed.
4. Bomba Estéreo – Fuego // Even lijkt het erop dat Henny Vrienten iets over een plant gaat declareren, maar dan komen wat Latino-schoffies een brutaal feestje schoppen. En nog een goei feestje ook!
0-0-1-1
Deadline 26-11 18.00
0
geplaatst: 25 november 2012, 19:52 uur
38.
And Also The Trees - The Suffering Of The Stream: Prima donkere wave, maar deze band kan beter. (8)
The Warlocks - Come Save Us: Dit klinkt wel erg goed; hoor hier Suede, The Boxer Rebellion en Bowie (Heroes) in terug met mooie gitaarlijnen. (9)
The Organ –Brother: Ook ik moet aan The Cure denken en tevens aan Siouxsie & the Banshees. Ik hou hier wel van (9)
Bomba Estéreo – Fuego: The Clash meets Talking Heads, maar dan wordt het anders, wel lekker swingend. (8,5)
0-1-2-1
Deadline 26-11 18.00
And Also The Trees - The Suffering Of The Stream: Prima donkere wave, maar deze band kan beter. (8)
The Warlocks - Come Save Us: Dit klinkt wel erg goed; hoor hier Suede, The Boxer Rebellion en Bowie (Heroes) in terug met mooie gitaarlijnen. (9)
The Organ –Brother: Ook ik moet aan The Cure denken en tevens aan Siouxsie & the Banshees. Ik hou hier wel van (9)
Bomba Estéreo – Fuego: The Clash meets Talking Heads, maar dan wordt het anders, wel lekker swingend. (8,5)
0-1-2-1
Deadline 26-11 18.00
0
geplaatst: 25 november 2012, 20:44 uur
8.
De vocalen blijven magertjes, te mager, daarnaast een ritme en basloop die deze editie in een of andere vorm al tig langs zijn gekomen. Wordt er soms wat moedeloos van; 6
Slap in de knieën; 7
The Organ –Brother
Hersh doet een stint bij de Cure, en toch wel aardig: 8
Bomba Estéreo – Fuego
Begint met een soort van Cumbia ritmetje, en dat is geen toeval natuurlijk aangezien het Colombiaantjes zijn. Verder blijkt maar weer hoe populair Manu Chao in Latijns Amerika is, beetje een ripp-off, maar wel geinig. Met het andere clipje krijgt je er leuke sfeer beelden bij van ik denk Bogota: 8,4
0-1-3-2
Deadline 26-11 18.00
De vocalen blijven magertjes, te mager, daarnaast een ritme en basloop die deze editie in een of andere vorm al tig langs zijn gekomen. Wordt er soms wat moedeloos van; 6
Slap in de knieën; 7
The Organ –Brother
Hersh doet een stint bij de Cure, en toch wel aardig: 8
Bomba Estéreo – Fuego
Begint met een soort van Cumbia ritmetje, en dat is geen toeval natuurlijk aangezien het Colombiaantjes zijn. Verder blijkt maar weer hoe populair Manu Chao in Latijns Amerika is, beetje een ripp-off, maar wel geinig. Met het andere clipje krijgt je er leuke sfeer beelden bij van ik denk Bogota: 8,4
0-1-3-2
Deadline 26-11 18.00
0
geplaatst: 25 november 2012, 21:37 uur
38.
1. And Also The Trees - The Suffering Of The Stream 7,5
2. The Warlocks - Come Save Us 5
3. The Organ –Brother 8
4. Bomba Estéreo – Fuego 7,1
1. And Also The Trees - The Suffering Of The Stream
Erg mooie wave, vol sfeer en dreiging. Waarom heb ik hier niets van?
2. The Warlocks - Come Save Us
Dit stelt muzikaal heel weinig voor, de zang is ook niet om blij van te worden.
3. The Organ -Brother
Soms is dit topic een worsteling, braaf nummers uitluisteren die je onberoerd laten of zelfs je dag verstieren. Maar dan komt er altijd net op tijd weer die aangename verrassing voorbij. Erf fijn nummer en na het intro denk ik niet meer aan The Cure.
4. Bomba Estéreo – Fuego
De zang heeft veel weg van Ojos de Brujo en laat ik dat nou erg leuk vinden. Muzikaal blijft het wat achter bij de Spanjaarden, maar ze vallen deze ronde wel in de prijzen.
1-1-4-2
Deadline 26-11 18.00
Ik vermoed dat de anderen het verkeerde nummer hebben gehoord. Deze is een stuk sterker.
1. And Also The Trees - The Suffering Of The Stream 7,5
2. The Warlocks - Come Save Us 5
3. The Organ –Brother 8
4. Bomba Estéreo – Fuego 7,1
1. And Also The Trees - The Suffering Of The Stream
Erg mooie wave, vol sfeer en dreiging. Waarom heb ik hier niets van?
2. The Warlocks - Come Save Us
Dit stelt muzikaal heel weinig voor, de zang is ook niet om blij van te worden.
3. The Organ -Brother
Soms is dit topic een worsteling, braaf nummers uitluisteren die je onberoerd laten of zelfs je dag verstieren. Maar dan komt er altijd net op tijd weer die aangename verrassing voorbij. Erf fijn nummer en na het intro denk ik niet meer aan The Cure.
4. Bomba Estéreo – Fuego
De zang heeft veel weg van Ojos de Brujo en laat ik dat nou erg leuk vinden. Muzikaal blijft het wat achter bij de Spanjaarden, maar ze vallen deze ronde wel in de prijzen.
1-1-4-2
Deadline 26-11 18.00
Ik vermoed dat de anderen het verkeerde nummer hebben gehoord. Deze is een stuk sterker.
0
geplaatst: 25 november 2012, 22:30 uur
lebowski schreef:
Wat mij betreft klopt dit wel. De juiste link is een volledig punt beter dan het eerste nummer dat ik hoorde. Stand blijft weliswaar gelijk.
0
geplaatst: 25 november 2012, 22:35 uur
38.
AATT heb ik regelmatig wat van gehoord maar het weet mij niet te pakken. Ook dit nummer niet waarbij de stem mij wat geforceerd overkomt. 5,8
Behoorlijke gruizige rammelrock zoals we het al vaak genoeg hebben gehoord. Kan mij niet bekoren. 5,5
The Organ -Brother
Ha! Lekker tempo, mooi gitaartje en hoewel zang niet bepaald mooi vind ik hem goed passen in het geheel. 7,8
Bomba Estéreo – Fuego
De taal brengt je alleen al weer in zomerse sferen en je kunt hier moeilijk op stil blijven zitten. Muzikaal niet heel erg denderend maar dat mag de pret niet drukken. 7,0
1-1-5-3
Deadline 26-11 18.00
AATT heb ik regelmatig wat van gehoord maar het weet mij niet te pakken. Ook dit nummer niet waarbij de stem mij wat geforceerd overkomt. 5,8
Behoorlijke gruizige rammelrock zoals we het al vaak genoeg hebben gehoord. Kan mij niet bekoren. 5,5
The Organ -Brother
Ha! Lekker tempo, mooi gitaartje en hoewel zang niet bepaald mooi vind ik hem goed passen in het geheel. 7,8
Bomba Estéreo – Fuego
De taal brengt je alleen al weer in zomerse sferen en je kunt hier moeilijk op stil blijven zitten. Muzikaal niet heel erg denderend maar dat mag de pret niet drukken. 7,0
1-1-5-3
Deadline 26-11 18.00
0
geplaatst: 25 november 2012, 22:38 uur
38.
And Also The Trees - The Suffering Of The Stream 7,3
The Warlocks - Come Save Us 7,0
The Organ - Brother 7,5
Bomba Estéreo - Fuego 7,4
1-1-6-4
Deadline 26-11 18.00
And Also The Trees - The Suffering Of The Stream 7,3
The Warlocks - Come Save Us 7,0
The Organ - Brother 7,5
Bomba Estéreo - Fuego 7,4
1-1-6-4
Deadline 26-11 18.00
0
geplaatst: 25 november 2012, 23:57 uur
38.
And Also The Trees - The Suffering Of The Stream 7,1
The Warlocks - Come Save Us 6,3
The Organ - Brother 8,1
Bomba Estéreo - Fuego 6,9
2-1-7-4
Deadline 26-11 18.00
And Also The Trees - The Suffering Of The Stream 7,1
The Warlocks - Come Save Us 6,3
The Organ - Brother 8,1
Bomba Estéreo - Fuego 6,9
2-1-7-4
Deadline 26-11 18.00
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.