MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
The Pogues - Summer in siam - Blue States - Arion - Wipers - Youth of America - Cranes - Starblood

7-7-7-4 The Pogues

(7)(2)(2)(2)

Totaal niet aan mij besteed, deze ronde. Zelfs het nummer van The Pogues, waar ik normaal een groot liefhebber van ben is matig. Toch kies ik voor McGowan en Co.

dan staat het nu volgens mij

7-7-7-4

deric raven schreef:
dan staat het nu volgens mij

7-7-7-4

Klopt, ik heb het al veranderd.

The Books - Take time. De link is overleden. Is hier een nieuwe link van?

divart schreef:
The Books - Take time. De link is overleden. Is hier een nieuwe link van?

Jawel, 10 berichtjes hierboven.

Shangri-la schreef:
(quote)

Jawel, 10 berichtjes hierboven.

thnx - scheelt mij weer 30 pagina's doorploeteren

De Ronde van Vandaag:

12 The Books - Take time - Harmonium - Histoire sans paroles - Wire - Ahead - O.V.Wright - Into something (Can't Shake Loose)

Davez
Wat hebben we hier een soulnummer, een soort van progressief folk nummer, een geschift nummer en wat 80's dated rommel ofzo. Lekker divers ben benieuwd.

12 The Books - Take time - Harmonium - Histoire sans paroles - Wire - Ahead - O.V.Wright - Into something (Can't Shake Loose)

1-0-0-0

(7)-(6)-(4)-(5)

The Books doet mij ergens aan Pinback denken, wat helemaal niet slecht is. Het blijft hangen. Wat voor mij betreft, het beste van deze ronde, hoewel de willekeurige tekst wel snel op mijn heupen werkt.

Histoire Sans Paroles klinkt verfrissend, en beschikt over een leuke opbouw.

Met Wire heb niets. Sorry, maar voor mij is dit maar vrij matig.

O.V. Wright: Tjah, als niet-liefhebber van het genre 'soul' vind ik dit niet slecht, maar daar blijft het ook bij.

nog even de resultaten van gisteren:

1. Wipers - 7st - 6,41
2. Blue States - 7st - 5,56
3. The Pogues - 7st - 5,75
4. The Cranes - 4st - 5,65

Blue states door omdat het eerder als the Pogues 7 stemmen bereikte. Dit lied is met 5,56 als gemiddelde score wel de slechtste winnaar tot nu. De hoogste gemiddelde score heeft to nu toe XTC bereikt (7,8).

Nog even de links voor vandaag op een rijtje:

The Books - Take time
Harmonium - Histoire sans paroles
Wire - Ahead
O.V. Wright - Into something (Can't shake loose)

1-0-1-0

(4)(4)(9)(6)

Eigenlijk alleen Wire die me aanspreekt. Voor mij het een na beste nummer van het album The Ideal Copy; mooiste nummer vind ik Feed Me.

1-0-2-0

(2,5) (2) (10) (7,5)

The Books, hier kan ik kort over zijn, klinkt als gefroebel dat me vooral irriteert.

Harmonium, heb de hele rit van uitgezeten en dat heeft best wel moeite gekost, het zal allemaal wel heel goed in elkaar zitten en ik ben ook de laatste om te zeggen dat dit slecht zou zijn....maar het boeit me helaas voor geen meter, saai.

Wire, m'n eigen bijdrage, het album waar dit vanaf komt kon me niet overtuigen, misschien moet ik het weer eens beluisteren want het is al weer even geleden, maar dit vind ik echt een geweldig nummer, voor mij een mooi voorbeeld van de perfecte popsong.

O.V. Wright - lekker degelijk soulnummer, ik ken eigenlijk bijna niets van de goede man, maar daar moet ik wellicht eens verandering in brengen. Hier mag ik graag naar luisteren.

1-0-3-0

(5) (6,8) (7,8) (6)

Sheplays

Veel variatie deze ronde.

Te starten met de electronica van The Books; veel geluidjes die af en toe uitmonden in een gekke kakafonie en de woorden take time die inderdaad net klinken als de slinger van de klok. Leuk!

Vervolgens 70-iger jaren progfolk van Harmonium's verhaal zonder woorden. Na een paar maten zee en strandgeluiden volgt een heel tableau van instrumenten en melodiëen om uiteindelijk weer met de zee te eindigen. Een prachtig ingekleurd verhaal!

Ahead van Wire is een lekker postpunk nummer en krijgt van mij dik voldoende.

De soul van O.V. Wright heeft mij wel degelijk los laten schudden met zijn blazers! Een heerlijk swingend nummer.

Ik geef deze ronde mijn stem aan deze, jong overleden, soulbrother.

1-0-3-1

(7)(7)(7,5)(7,5)

Waarschijnlijk de beste ronde tot nu toe, want zonder onvoldoendes.

Wire is wel aardig maar niet heel fantastisch, een klein zesje dus.

Hoewel ik moeite heb om O.V. Wright serieus te nemen, vond ik het zo grappig dat ik alsnog een zeven geef. Leuk nummer.

Harmonium is erg mooi, ondanks sommige wat te proggige stukken. De sfeer is nogal zoet, maar daar heb ik geen moeite mee. Zou in een andere ronde waarschijnlijk mijn stem hebben gekregen.

In deze ronde gaat die stem echter naar mijn eigen nominatie, The Books. Willekeurige tekst? Inderdaad, hoewel dit nummer zeker wel een lijn bevat. Gefröbel? Inderdaad, maar wat mij betreft is dat hier niet negatief. Verder grappig en schitterend tegelijk. 'Something is happening, which is not happening at all' - een tekst waar veel bands die claimen intelligente teksten te hebben nog een puntje aan zouden kunnen zuigen. Of, beter nog: 'That which is now hath already been'. 'Hath' ja, het betreft hier namelijk citaten uit het bijbelboek Prediker, waarin de zoon van koning David uitvoerig ingaat op de verschillende tijden om iets te doen (blijkbaar konden die The Books niet zoveel schelen, het enige wat er in dit nummer van is overgebleven is 'A time and a time, A time and a time'), en zijn idee van de eeuwige wederkeer van de dingen (zoals blijkt uit dit citaat). Mocht dit allemaal wat te serieus zijn, dan is daar nog uitzinnig gejoel en het 'Take... sex ' om de sfeer wat te verluchtigen. Toch blijkt duidelijk dat het The Books ernst is als de niet zo serieuze luisteraar rond een minuut of twee een harde tik op de vingers krijgt omdat de versnelling wordt ingezet en het nummer plotseling afstevent op een finale waarbij ik altijd zoiets heb van: . There is no new thing under the sun... zo is het maar net.

Eén van de mooiste nummers die ik ken, van één van de mooiste albums die ik ken.

2-0-3-1

(11)(9)(6)(7)

Astronaut schreef:

(11)(9)(6)(7)
11

Oh, oh ooh,
dit is een lastige ronde voor mij: is dit muziek die ik zelf thuis zou opzetten, als er geen reden voor zou zijn zoals deze KO?? En dat geldt voor alle vier.....

Naar Harmoium was ik echt benieuwd na de positieve verhalen hier.
Had ik er daardoor te veel van verwacht?
Histoire sans Parole maakt in ieder geval zijn titel waar; het is een verhaal zonder woorden.
Het is absoluut 'beeldende' muziek, en dat is op zich knap.
Het komt bij vlagen over als een soundtrack van een film van David Hamilton ; kwa tijdsbeeld klopt dat ook wel.
Al luisterend vroeg ik me ook af: waar is toch de dwarsfluit gebleven in de huidige popmuziek?
Ik denk dat ik de blaasinstrumenten en dan met name de fluit en het mooie sopraansax gedeelte ergens in het midden, het mooiste vind van dit stuk.
Af en toe bekruipt me het gevoel dat ze misschien net iets te veel in 1 stuk hebben willen stoppen. Af en toe zakt het ook een ietsje weg.
Maar vreemd genoeg blijft het toch wel boeien.
Mooie muziek, niet helemaal wat ik er van verwachtte.

The Books met Take Time is leuk: ben normaal niet zo van de 'knip en plak muziek', maar dit is een nummertje waar ik wel vrolijk van word. Zou het zelf nooit kopen, maar aangenaam genoeg.

Wire; roept veel eighties associaties op met hele rijen bands; gewoon een goed poplied. Maar niet dat ik van m'n stoel val of zo.

O.V.Wright - Into something (Can't Shake Loose); heb hier ook een beetje dubbel gevoel over.
Op zich is het een prima soulnummer; deze man had alles wat een goede soulzanger moet hebben: passie.
Er is alleen iets met de productie van het nummer wat me een beetje tegenstaat; het is wat "glad" en vlak: maar het kan ook komen hoe het hier klinkt. Ken het niet van de plaat.
De blazers zijn geweldig; mooie arrangementen; alleen die strijkers hadden van mij weg mogen blijven.
Maat het is O.V.'s stem die het toch redt!!

2-0-3-2

(7)(7,5)(7,5)(8)

roeptoeter schreef:
(quote)
11

De link van Pere Ubu voor morgen doet het niet meer. Dat zal vanaf nu trouwens wel voor steeds meer sendspace-links gaan gelden.

3-0-3-2 The Books.

4-0-3-2 The Books

(7,8)(6,3)(6)(6,4)

Astronaut schreef:

Hoewel ik moeite heb om O.V. Wright serieus te nemen,

Waarom dat?

--

The Books heb ik een ouder album van. Het kwartje is nooit helemaal gevallen en hier doet het ook niet. Doet me een beetje aan The Olivia Tremor Control denken dit. En dan vind ik die toch leuker.

Het nummer van Harmonium was een leuk achtergrondmuziekje bij wat leeswerk van daarnet. Pas toen het was afgelopen zag ik: 'wat, duurde dat 17 minuten!'. Aangenaam wel. Was niet echt geneigd om het nog een keer te draaien, maar ik ga nog wel 's een album van dit bandje opzoeken.

Wire is ook niet verkeerd, ook een band die ik nog op mijn lijstje heb staan. Het lijkt een wat standaardrocknummer uit die tijd, maar op de een of andere manier raakt het bij mij wel de juiste snaar. Hier ga ik ook zeker achteraan.

O.V. Wright is een lekker soulnummer. Ik houd best wel van soul, maar heb er geen flauw verstand van. Dit lijkt me wel een artiest om me eens in te verdiepen. En tevens mijn winnaar van deze ronde.

(5)(7)(8,5)(8,5)

4-0-3-3

herman schreef:
(quote)

Waarom dat?
Tja, ik vond het gewoon erg grappig. Dat zal niet de bedoeling van het nummer zijn geweest, maar het is zo.

5-0-3-3

(9)(8)(7)(7)

5-1-3-3

(6,4)(6,5)(6)(5)

The Books: Apart nummer, zitten wel leuke dingetjes in zoals dat zinnetje 'Take Time' dat inderdaad klinkt als Tic Tac, maar ook minder leuke dingetjes, zoals die stemmen op de achtergrond waardoor het soms wat chaotisch wordt.
Harmonium: Wel mooi nummer, misschien iets te rustgevend en lang.
Wire: Klinkt wel als een goed popnummer, maar het doet me verder niets.
OV Wright: Heb eigenlijk helemaal niks met dit soort muziek, vind het altijd zo saai, en de zang van dit nummer ligt me ook helemaal niet. Maar de muziek zelf is nog wel aardig.

Davez

5-1-3-4 OV Wright

(1)(7)(3)(7)

Ik kon dus kiezen uit 2 nummers en koos voor Wright omdat dat genre niet veel aandacht krijgt in deze ko.

books: verschrikkelijk, slechtste nummer uit deze ko tot hiertoe

harmonium: vrij mooi, rustgevend, een groeiertje

wire: 80's productie gecombineerd met een saaie melodie

OV Wright: dansbaar,energiek

6-1-3-4 The Books.

(9)(7)(7)(7)

Waar het in het begin moeilijk was het album van The Books te waarderen, bleek het verslavend. Ook dit nummer is gigantisch goed, en blijft erg in je hoofd hangen.

Wire's Ahead is een redelijk donker new wave-achtig nummer, en de zanger heeft een prachtig Engels accent.

Harmonium is ook erg mooi, al duurt het redelijk lang.

OV Wright heeft sowieso al een prachtige stem, dus kan rekenen op een ruime voldoende.

Het staat nu 6-1-3-4.

Astronaut schreef:
De link van Pere Ubu voor morgen doet het niet meer. Dat zal vanaf nu trouwens wel voor steeds meer sendspace-links gaan gelden.
Aan de eventuele helpers: gebruik aub rapidshare! Bij voorbaat dank

13 The Books - Take time - Harmonium - Histoire sans paroles - Wire - Ahead - O.V.Wright - Into something (Can't Shake Loose)

Dit vind ik de minste ronde tot nu.
Het liedje van the books roept wat controverse op. De een vind de tekst irritant, de andere boeiend. De ene vind de muziek-collage boeiend de andere: irritant. Het boeiende betoog van Astronaut heeft voor mij een nieuwe dimensie aan het lied toegevoegd waardoor ik er met andere oren naar ging luisteren. Maar het als goede muziek te bestempelen durf ik toch (nog) niet.

OV Right is soul van het type dat ik niet kan waarderen. Ik ben nooit een fan geweest van James Brown en consoorten, en daar doet me dit lied aan herinneren. Geef me dan liever een Anthony Hamilton.

Wire is het eerste waar ik iets goeds over kan vertellen, leuk ritme en een aparte sfeer alhoewel iets te simpel van afloop en van een licht irriterende stem voorzien. Voldoende.

Harmonium is een van de bands die toch wel eens af en toe opvallend opduikt in een of andere top 10. Daarom heeft dit album een tijd geleden mijn aandacht getrokken. Ook al was ik er toen en ben ik er nog steeds niet van onderste boven heeft deze Franse progressieve muziek me in deze ronde toch het meest weten boeien. Ondanks de lengte.

6-2-3-4 Harmonium

(6)(7)(5,5)(4,5)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:30 uur

geplaatst: vandaag om 10:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.