MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
fredpit
6-2-4-4

(6)(5)(6,5)(6,5)

13 The Books - Take time - Harmonium - Histoire sans paroles - Wire - Ahead - O.V.Wright - Into something (Can't Shake Loose)

6-3-4-4 Harmonium

(6,5)(8)(5,5)(7)

Take Time is een interessant nummer, helaas is het wat onsamenhangend en dus niet echt goed.

Harmonium vind ik wél erg goed en is dus mijn favoriet deze ronde.

Het nummer van Wire vind ik niet zo bijzonder en de minste van deze ronde.

O.V. Wright heeft een fantastische stem, ik hou niet van alle soul maar dit is wel een lekker nummer.

13 The Books - Take time - Harmonium - Histoire sans paroles - Wire - Ahead - O.V.Wright - Into something (Can't Shake Loose)

6-4-4-4 Harmonium

(6)(9)(5)(6)

6-4-5-4 Wire

(4)(7)(7,5)(5)

6-4-6-4 Wire

(5)(5,5)(7,5)(7,0)

7-4-6-4 Books

(8,5)(4,5)(1)(3,5)

DutchViking

7-4-7-4 Wire

(5,0) (5,5) (7,5) (6,0)

8-4-7-4 Books

(8,5)(5)(5)(3)

Koenr schreef:

7-4-6-4 Books

(8,5)(4,5)(1)(3,5)

Maar liefst een 1 voor Wire,waren de nullen op Koenr?

8-5-7-4 Harmonium

(5,5)(7,5)(6,5)(7)

Ik hoorde dat de link naar Pere Ubu - Modern Dance niet meer werkte die straks aan de beurt is, bij deze dus

musicfriek schreef:
Ik hoorde dat de link naar Pere Ubu - Modern Dance niet meer werkte die straks aan de beurt is, bij deze dus

Bedankt, ik zocht hem al.

Nieuwe Ronde:

13 Pere Ubu - Modern dance - Serge Gainsbourg - Bonnie and Clyde - Mogwai - My father my king - Stephan Micus - As I crossed a bridge of dreams

Deze: The Books - Take time - Harmonium - Histoire sans paroles - Wire - Ahead - O.V.Wright - Into something (Can't Shake Loose),
was toch ronde 12??

Sheplays
Klopt!

Het nummer in de post van Grovonion was niet correct!

13 Pere Ubu - Modern dance - Serge Gainsbourg - Bonnie and Clyde - Mogwai - My father my king - Stephan Micus - As I crossed a bridge of dreams

(6)(6)(7)(6)

Niet echt mijn ronde; punte voor Mogwai voor hun bewerking van de filmbeelden.

0-0-1-0

Pere Ubu - Modern Dance nu voor de tweede keer beluisterd,en friek wat een briljante keuze

Sheplays schreef:
Klopt!

Het nummer in de post van Grovonion was niet correct!
geef de jet-lag maar de schuld .

Resultaat gisteren:

1. The Books - 8 - 6,16
2. Wire - 7 - 6,38
3. Harmonium - 5 - 6,44
4. OV Wright - 4 - 6,23

Het liedje met de laagste gemiddelde score wint, you either hate it or love it.

En de links voor vandaag:

Pere Ubu - Modern Dance
Serge Gainsbourg - Bonnie and Clyde
Mogwai - My Father My King
Stephan Micus - As I crossed a bridge of dreams

Zo vroeg op jongens.

0-0-2-0 Mogwai

(6)(6)(9)(5)

Mijn toevoeging. Dit nummer roept toch zo veel emotie op. Ook al beoordeel ik nooit op beeldmateriaal, toch geven deze perfect weer wat ik voel bij dit nummer: angst, en respect. Dit nummer verlamd me tot het einde. Ik ben dan een marionet van Mogwai. Met verschrikking hoor ik hoe de laagjes zich torenhoog blijven opbouwen, en toch verlang ik er naar. En verdomme, die laagjes blijven komen. Net als je denkt dat dit nummer zijn climax bereikt, valt er nog een stukje van de puzzel in het geheel.

fredpit

0-0-2-1 Stephan Micus

(7)(6,5)(7)(7,5)

Pere Ubu : Tja, een z.g. klassieker. Op de een of andere manier ben ik niet zo dol op Pere Ubu. Ik vind het vaak iets te gezocht. Maar zeker vooruitstrevende muziek..
Serge Gainsbourgh : Grappig, maar gaat snel vervelen. Ook al ben ik een liefhebber van dat typische franse jaren 70 sfeertje ( leuke clip )
Mogwai : Blijft niet echt boeien, G.Y.B.E. vind ik net iets minder lomp klinken als deze band
Stephen Micus : Ik heb een hekel aan indische geluiden/sfeer , en toch weet dit nummer mijn aandacht vast te houden. Bijzondere en moeilijk te plaatsen muziek en daarom hier de winaar

Sheplays schreef:
@Comrade
Mooi verhaal, maar we geven geen extra punten voor betoog

Volgens mij is het
0-0-1-0

Nee hoor, Deric Raven heeft al eens gestemd.

1-0-2-1 Pere Ubu

(7)(4,5)(6,5)(6,5)

Sheplays
Comrade schreef:
(quote)

Nee hoor, Deric Raven heeft al eens gestemd.

Sorry, je hebt gelijk, zag het over het hoofd!

Cygnus bedoelt Pere Ubu.

1-0-3-1 Erg zwakke ronde, Mogwai

the viking schreef:
(quote)

Maar liefst een 1 voor Wire,waren de nullen op Koenr?

D'r gebeurde op de achtergrond iets meer dan gebruikelijk. Wat minder saai dan het gem. post-punk (toch?) nummertje zeg maar.

Ben trouwens nog steeds best benieuwd naar de jaren '70 Wire. De jaren '80 Wire laat ik nu wijselijk links liggen.

Pere Ubu - Modern dance
Volgensmij kan je de twist nog dansen op dit nummer. Ik vind het een aanstekelijk nummer, alleen de pauzes waarin je geroezemoes hoort zijn net wat te lang. En dat woordje dat steeds herhaald wordt? En die 'stoom' uit mn rechterspeaker?

Serge Gainsbourg - Bonnie and Clyde
Van al die oldies heb ik er eigenlijk nog niet één mooi gevonden. Dit is de 1e voldoende. Komt eigenlijk voor het grootste deel door de clip.

Mogwai - My father my king
Je moet er echt even voor zitten, maar dan heb je ook wat gehoord. Als vervent post-rockert gaat mijn stem naar Mogwai. Geweldige clip heeft die kerel gemaakt.

Stephan Micus - As I crossed a bridge of dreams
Het moet maar net 'je ding' zijn. Er zitten mooie stukjes tussen, hele sterke zelfs, maar het complete oeuvre ga ik niet nog een keer uitluisteren. Voldoende.

1-0-4-1

(6)(5,5)(8,1)(6,5)

Ik vond dit best een lekkere ronde.

Comrade schreef:
Cygnus bedoelt Pere Ubu.
Klopt, aangepast

Sheplays

Modern Dance van Pere Ubu is lekker dansbaar, gek gezongen wel met vreemde overgangen.

Bonnie en Clyde uit 1967 is voor mij een verrassing! Achter het quasi geneuzel van Serge en de zwoele zinnetjes van BB zit een heel goed stuk muziek. In dit geval heb ik ook even naar de mooie clip in sepiatint gekeken.

My Father My King heb ik in drie delen beluisterd maar de opgebouwde spanning werd er niet minder om. Hier kon ik het ook niet laten om de clips van de film Nosferatu versus het Mogwai nummer te bekijken, hulde ook aan deze artiest (m/v ).De indiase tonen van Stephan Micas waren daarna erg relaxing, een heerlijk voortkabbelend nummer maar net even te lang.

1-1-4-1

(7)(7,5)(7,5)(7)

musicfriek is vandaag weg en niet in de gelegenheid om op zijn nominatie te stemmen. Kunnen we hier rekening mee houden? In dat geval heeft Pere Ubu eigenlijk 1 stem meer.

2-1-4-1

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:04 uur

geplaatst: vandaag om 12:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.