Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 18 januari 2013, 16:14 uur
Laat ik eens een voorspelling van de uitslag doen:
1. The Organ
2. Dark Dark Dark
3. Valravn
-----
16. The Pentangle
Het zou me niet verbazen als ik er helemaal naast zit. De afgelopen edities zat alles akelig dicht op elkaar en was er van tevoren geen pijl op te trekken. Dat zie ik dit jaar zomaar weer gebeuren.
1. The Organ
2. Dark Dark Dark
3. Valravn
-----
16. The Pentangle
Het zou me niet verbazen als ik er helemaal naast zit. De afgelopen edities zat alles akelig dicht op elkaar en was er van tevoren geen pijl op te trekken. Dat zie ik dit jaar zomaar weer gebeuren.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 januari 2013, 16:36 uur
stoepkrijt schreef:
1. The Organb
2. Dark Dark Dark
3. Valravn
-----
16. The Pentangle
1. The Organb
2. Dark Dark Dark
3. Valravn
-----
16. The Pentangle
nog meer voorspellingen?
0
geplaatst: 18 januari 2013, 16:56 uur
Leuk om te zien dat ik jullie voorspellingen liever uit zie komen dan de mijne. Ik durf mijn eigen favorieten eigenlijk niet zo hoog in te schatten 

0
geplaatst: 18 januari 2013, 17:08 uur
1. The Organ
2. Dans Dans
3. Valravn
4. Susanne Sundfor
5. Skywatchers
2. Dans Dans
3. Valravn
4. Susanne Sundfor
5. Skywatchers
0
geplaatst: 18 januari 2013, 17:39 uur
1. The Organ - Brother
2. Dark Dark Dark - Daydreaming
3. Floex - Forget-Me-Not
4. Dans Dans – Waterpoort
5. The Bamboos – You Ain't No Good
2. Dark Dark Dark - Daydreaming
3. Floex - Forget-Me-Not
4. Dans Dans – Waterpoort
5. The Bamboos – You Ain't No Good
0
geplaatst: 18 januari 2013, 18:44 uur
Jammer, want ik denk dat de eindstand daar wel mooier op was geworden 
Ik plaats dan zometeen wel hier mijn lijstje en dan mogen mensen mij vervloeken of juist bedanken dat ik niet op tijd was

Ik plaats dan zometeen wel hier mijn lijstje en dan mogen mensen mij vervloeken of juist bedanken dat ik niet op tijd was

0
geplaatst: 18 januari 2013, 18:59 uur
Teunnis schreef:
Jammer, want ik denk dat de eindstand daar wel mooier op was geworden
Gokje: 1 Sundfor 2. Waterpoort 3. Organ ?Jammer, want ik denk dat de eindstand daar wel mooier op was geworden

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 januari 2013, 19:04 uur
We gaan beginnen, 2 MY heeft leuke quotes verzamelt die ik erbij ga zetten.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 januari 2013, 19:07 uur
Nummer 16
Vaselyne - Eartbound 127 punten
Genomineerd door the viking
Nummer 1 van niemand, nummer laatst van Dweijk
herman: Mooi donker wave-nummer, ingetogen en gevoelig gezongen.. Het lijkt wel alsof het hierna nog moet losbarsten, maar op zich zou ik een heel album in deze stijl ook niet erg vinden. Lekker rustgevend.
DjFrankie: Heerlijk sfeervol dit, prachtige nominatie. Ook de strijkers in dit nummer, volledig toegevoegde waarde
Vaselyne - Eartbound 127 punten
Genomineerd door the viking
Nummer 1 van niemand, nummer laatst van Dweijk
herman: Mooi donker wave-nummer, ingetogen en gevoelig gezongen.. Het lijkt wel alsof het hierna nog moet losbarsten, maar op zich zou ik een heel album in deze stijl ook niet erg vinden. Lekker rustgevend.
DjFrankie: Heerlijk sfeervol dit, prachtige nominatie. Ook de strijkers in dit nummer, volledig toegevoegde waarde
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 januari 2013, 19:11 uur
Nummer 15
Bomba Estéreo – Fuego 157 punten
genomineerd door remcodulac
Nummer 1 van Dweijk en Oldfart
Nummer laatst van Svendra, 2MY, Stoepkrijt, the viking, eraser, STaRS, masimo,
Een echte love/hate plaat dus
remcodulac: Leuke combinatie van cumbia en hip-hop. Manu Chao was me nog niet opgevallen, maar is een terechte constatering, ja.
Deric raven: The Clash meets Talking Heads, maar dan wordt het anders, wel lekker swingend.
Bomba Estéreo – Fuego 157 punten
Nummer 1 van Dweijk en Oldfart
Nummer laatst van Svendra, 2MY, Stoepkrijt, the viking, eraser, STaRS, masimo,
Een echte love/hate plaat dus
remcodulac: Leuke combinatie van cumbia en hip-hop. Manu Chao was me nog niet opgevallen, maar is een terechte constatering, ja.
Deric raven: The Clash meets Talking Heads, maar dan wordt het anders, wel lekker swingend.
0
geplaatst: 18 januari 2013, 19:12 uur
Dit zou mijn lijstje zijn geworden:
1. Dans Dans – Waterpoort
2. Susanne Sundfor – White Foxes
3. Valravn - Kroppar
4. Floex - Forget-Me-Not
5. Dead Man's Bones - Lose Your Soul
6. O.Children - Ruins
7. Kim Doo Soo - Bohemian
8. Dark Dark Dark - Daydreaming
9. Skywatchers - Dead Flowers
10. Sophie Zelmani – Oh Dear
11. The Pentangle - Springtime Promises
12. The Rural Alberta Advantage - Tornado
13. The Bamboos – You Ain't No Good
14. The Organ - Brother
15. Bomba Estéreo – Fuego
16. Vaselyne - Earthbound
Eigenlijk is enkel de top 5 de moeite waard. Vooruit, misschien dat ik ook eens achter de nummers 6 t/m 9 ga. Ooit.
1. Dans Dans – Waterpoort

2. Susanne Sundfor – White Foxes
3. Valravn - Kroppar
4. Floex - Forget-Me-Not
5. Dead Man's Bones - Lose Your Soul
6. O.Children - Ruins
7. Kim Doo Soo - Bohemian
8. Dark Dark Dark - Daydreaming
9. Skywatchers - Dead Flowers
10. Sophie Zelmani – Oh Dear
11. The Pentangle - Springtime Promises
12. The Rural Alberta Advantage - Tornado
13. The Bamboos – You Ain't No Good
14. The Organ - Brother
15. Bomba Estéreo – Fuego
16. Vaselyne - Earthbound
Eigenlijk is enkel de top 5 de moeite waard. Vooruit, misschien dat ik ook eens achter de nummers 6 t/m 9 ga. Ooit.
0
geplaatst: 18 januari 2013, 19:12 uur
Ha, wat toevallig, mijn nummer 16 en 15 op respectievelijk de 15e en 16e plek zonder meegestemd te hebben 

0
geplaatst: 18 januari 2013, 19:14 uur
ik hoop dat je dan de volledige stand juist hebt 
anders vervloek ik u zwaar

anders vervloek ik u zwaar

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 januari 2013, 19:15 uur
Nummer 14
Floex - Forget-Me-Not 164 punten
genomineerd door Svendra
Nummer 1 van Stoepkrijt en Svendra
Nummer laatst van Lebowski
El ninjo: Apart nummer, heb het nu 3x gedraaid en ik vind het reuze intrigerend maar of ik dit nu ook echt heel goed vind of ga vinden kan ik nog steeds niet aangeven. Voorlopig een beetje veilige voorzichtige waardering meegeven maar wel in de punten.
Oldfart: het kraken van vinyl als basis voor een track.... reden waarom dit zo vertrouwd klinkt?:
Floex - Forget-Me-Not 164 punten
genomineerd door Svendra
Nummer 1 van Stoepkrijt en Svendra
Nummer laatst van Lebowski
El ninjo: Apart nummer, heb het nu 3x gedraaid en ik vind het reuze intrigerend maar of ik dit nu ook echt heel goed vind of ga vinden kan ik nog steeds niet aangeven. Voorlopig een beetje veilige voorzichtige waardering meegeven maar wel in de punten.
Oldfart: het kraken van vinyl als basis voor een track.... reden waarom dit zo vertrouwd klinkt?:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 januari 2013, 19:18 uur
Nummer 13
The Pentangle - Springtime Promises 167 punten
genomineerd door Svendra
Nummer 1 van Masimo
Nummer laatst van niemand,
was totdat Masimo stemde 1 van de 4 nummer die niet op 1 en op 16 stonden.
AOVV: Bert Jansch en John Renbourn op gitaar, en dan nog zulk een zanger.. Dit vind ik erg mooi. Ik ben een liefhebber van Bert Jansch, en zal hier ook maar 'ns naar op zoek moeten gaan. Het is folk, en op z'n eigen manier ook wel een beete druk; er gebeurt veel.
Kemm: Het heeft wel iets lief, maar zang en instrumentatie steken ergens toch ook wel wat tegen. Met dit aparte karakter denk ik toch wel dat het positieve gevoel overwint. Het is haast muziek tegen beter weten in, en daar ben ik eigenlijk wel voor te vinden, zeker als je zoals hier merkt dat het van een oprechte plaats komt.
The Pentangle - Springtime Promises 167 punten
genomineerd door Svendra
Nummer 1 van Masimo
Nummer laatst van niemand,
was totdat Masimo stemde 1 van de 4 nummer die niet op 1 en op 16 stonden.
AOVV: Bert Jansch en John Renbourn op gitaar, en dan nog zulk een zanger.. Dit vind ik erg mooi. Ik ben een liefhebber van Bert Jansch, en zal hier ook maar 'ns naar op zoek moeten gaan. Het is folk, en op z'n eigen manier ook wel een beete druk; er gebeurt veel.
Kemm: Het heeft wel iets lief, maar zang en instrumentatie steken ergens toch ook wel wat tegen. Met dit aparte karakter denk ik toch wel dat het positieve gevoel overwint. Het is haast muziek tegen beter weten in, en daar ben ik eigenlijk wel voor te vinden, zeker als je zoals hier merkt dat het van een oprechte plaats komt.
0
geplaatst: 18 januari 2013, 19:20 uur
Hmm. Beide nominaties in de achterhoede geeindigd. Van Floex had ik wat meer verwacht, die won telkens met glans.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 januari 2013, 19:21 uur
Nummer 12
The Bamboos – You Ain't No Good 175 punten
Nummer 1 van niemand
Nummer laatst van niemand hoorde dus ook bij de club van 4
herman: Klinkt heel leuk en aanstekelijk. Fijne groove.
Remcodulac: Australische poppy funkers (weer op die grens) die ik vreemd genoeg ontdekte toen ik op zoek was naar wat deep funk artiesten. Nu hebben ze wel iets rauwere nummers, maar deep funk? Enfin, dit spreekt me dus ook zeer aan, ook om wat deric aangeeft: orgeltje, baslijntje, handjeklap
The Bamboos – You Ain't No Good 175 punten
Nummer 1 van niemand
Nummer laatst van niemand hoorde dus ook bij de club van 4
herman: Klinkt heel leuk en aanstekelijk. Fijne groove.
Remcodulac: Australische poppy funkers (weer op die grens) die ik vreemd genoeg ontdekte toen ik op zoek was naar wat deep funk artiesten. Nu hebben ze wel iets rauwere nummers, maar deep funk? Enfin, dit spreekt me dus ook zeer aan, ook om wat deric aangeeft: orgeltje, baslijntje, handjeklap
0
geplaatst: 18 januari 2013, 19:21 uur
dat is al 1 nummer dat we de schuld kunnen geven aan teunnis
floex mijn nummer 2
floex mijn nummer 2

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 18 januari 2013, 19:25 uur
Nummer 11
Dans Dans – Waterpoort 179 punten
genomineerd door Jassn
Nummer 1 van Jassn en Herman
Nummer laatst van Oldfart, Dynamo D, Salvadore, DjFrankie en El Ninjo
AOVV: Dit nummer lijkt haast altijd te verdrinken in zijn eigen wolk, maar redt het uiteindelijk met glans. Mooie gejam, en uit België
the viking: Bij de eerste tonen denk je wat moet ik hiermee maar al gauw ontwikkeld het zich tot een spannende jazzy sound overgoten met Afrikaans aandoende voodoo klanken.Fraai
Dans Dans – Waterpoort 179 punten
genomineerd door Jassn
Nummer 1 van Jassn en Herman
Nummer laatst van Oldfart, Dynamo D, Salvadore, DjFrankie en El Ninjo
AOVV: Dit nummer lijkt haast altijd te verdrinken in zijn eigen wolk, maar redt het uiteindelijk met glans. Mooie gejam, en uit België
the viking: Bij de eerste tonen denk je wat moet ik hiermee maar al gauw ontwikkeld het zich tot een spannende jazzy sound overgoten met Afrikaans aandoende voodoo klanken.Fraai
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.