MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
2MY
2.

1. Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo 6,8
2. London After Midnight - Kiss 7
3. Benzin - Auf Los Geht’s Los 5,5
4. SEA + AIR - The Sea After a Storm 6

1. Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo // De intro past er enerzijds wel bij, maar haalt naar mijn bescheiden mening het uiteindelijke niveau naar beneden. Alors je choisis de ne pas commencer à compter les points pour. Gelukkig is mijn Frans beter dan deze 'google translate'-poging. Stevige drive, mooie opbouw. Maar na zesenhalve minuut heb ik het wel wat gehad.
2. London After Midnight - Kiss //
chevy93 schreef:

Is het toeval dat we nu al zoveel nummers hebben die teruggrijpen naar de donkere wave van de jaren '80?

Het is duidelijk Chevy's eerste Top 152 Origineel is het zeker niet, vooral niet als je er op korte tijd al enkele achter de scheurkiezen hebt, maar dit is wél gevarieerder dan gemiddeld. Er wordt wat meer gespeeld met de grafviolen, laat ons zeggen.
3. Benzin - Auf Los Geht’s Los // door Tokio Hotel klinkt alle Duitse gitaarbevattende muziek als de gebroeders Kaulitz. En ik vond die taal al zo jeanetterig. Vroeger had je tenminste nog Matthias Reim en Mo-Do.
4. SEA + AIR - The Sea After a Storm // sfeervol gitaargepluk met een stemgeluid dat wat minder wordt als het naar falsetto neigt. Zoals jassn(*) al terecht opmerkt: gemiddeld.

5-2-3-4

deel 2 keer 1 punt uit aan je favorieten

Deadline 20-3 18.00

(*) jassn schrijft tekstjes!

2.

Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo 7,5
Aparte opbouw, en Frans blijkt een mooie (rap)taal.

London After Midnight - Kiss 5,0
Na twee minuten raak ik zwaar geïrriteerd door de lompe beat.

Benzin - Auf Los Geht’s Los 7,0
Duits is een mooie (punk)taal.

SEA + AIR - The Sea After a Storm 6,5
Het luistert lekker weg maar weet me niet te beroeren.

6-2-4-4

2.

1. Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo 6,4
2. London After Midnight - Kiss 8,2
3. Benzin - Auf Los Geht’s Los 7
4. SEA + AIR - The Sea After a Storm 7,9

6-3-4-5

2.

1. Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo 8,5
Wat krijg je als je franstalige hip-hop mengt met afrikaanse funky muziek? Nou, ik weet niet of we mogen generaliseren, maar in dit geval een prima nummer.

2. London After Midnight - Kiss 7,0
Leuk beginnetje waarna meteen de toon goed gezet wordt voor de rest van de track. Helaas blijft het daarna een beetje hangen en dan lijkt het inderdaad allemaal nogal lang te duren.

3. Benzin - Auf Los Geht’s Los 5,5
Helemaal niets tegen duitstalige muziek. Ook als het dit soort simpele muziek is hoeft dat nog geen bezwaar te zijn. Maar de uitvoering balanceert hier toch gevaarlijk op het randje van slecht.

4. SEA + AIR - The Sea After a Storm 7,5
Misschien niet heel bijzonder en behoorlijk aansluiting zoekend bij het ietwat trendy geluid van een Mumford, ja. Dat neemt niet weg dat er toch wel iets eigens in zit en de uitvoering is prima. Zeker genoeg voor een puntje.

7-3-4-6

2.

1. Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo 6,3
2. London After Midnight - Kiss 7,3
3. Benzin - Auf Los Geht’s Los 4
4. SEA + AIR - The Sea After a Storm 5

Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo

eentonig ik wacht en wacht en wacht en als ik denk het gaat niet meer gebeuren word het toch nog enigszins fijn met wat wereldmuziekinvloeden.

London After Midnight - Kiss

Reeds lange tijd bekend lekker nummer dit. Floorfiller uit de tijd dat ik met regelmaat in het gothic uitgaansleven uit hing. (ergens in de vorige eeuw)

Benzin - Auf Los Geht's Los

Benzine is licht ontvlambaar dit echter niet. Het is van die net niet punk.

SEA + AIR - The Sea After a Storm

Niet slecht niet goed indifferent.

8-4-4-6

2.

1. Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo 6,1 (wel apart maar duurt iets te lang)
2. London After Midnight - Kiss 5,2 (vind er niet veel aan)
3. Benzin - Auf Los Geht’s Los 6,3 (niet echt Super toll maar ik hou wel van Duitstalige rock)
4. SEA + AIR - The Sea After a Storm 8,2 (erg mooi)

8-4-5-7

2.

Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo
Het is al eerder gezegd, het duurt wat lang en zoals bij veel hiphop is de "zang" zo dominant dat het vermoeiend wordt. Het feestmuziekje van de laatste 2 minuten is wel weer aardig. Vooral door de instrumentatie in deze ronde goed voor een punt, voor hiphop notabene. Sommigen zullen nu wel van hun stoel vallen ... 6,0

London After Midnight - Kiss
Het dreunt vooral door zonder spannend te worden; vind er niet zo veel aan en dan duren 6 minuten wel lang 6,0

Benzin - Auf Los Geht’s Los
Duits, ben er qua klank geen fan van. Van dit nummer verder ook niet. 5,0

SEA + AIR - The Sea After a Storm
Leuk popnummertje, niet super, wel de beste van de vier 7,0

9-4-5-8

Deadline 20-3 18.00

2.

Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo
Leuk de diverse muziekstijlen die hierin klinken. Echter weet het me niet te pakken voor een vervolg. (6,5)

Is mij iets te donker waarbij de stem de kwaliteit naar beneden haalt. (5,8)

Benzin - Auf Los Geht’s Los
Lekker rechttoe rechtaan, maar niet memorabel. (6,0)

S+A wil popmuziek maken zoals dat in de Middeleeuwen had kunnen klinken. De instrumenten waren er toen, maar geen electriciteit. Nu wel wat een prachtig album is geworden met verschillende muziekstijlen, waarbij t.a.t de clavecimbel centraal staat. Topontdekking afgelopen jaar! (9.0)

10-4-5-9

Deadline 20-3 18.00

2.

Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo 8,2
De eerste echte ontdekking van deze editie! Lekker dik geluid en toffe apotheose.

London After Midnight - Kiss 7,3
Dit herinner ik me nog vaag uit een vorig leven, toen ik mezelf nog wel eens terugvond tussen de vleermuizen (vreemde tijden...). Heeft nog steeds wel wat, maar iets te lang en volgens mij hadden deze gasten ook nog wel betere nummers.

Benzin - Auf Los Geht’s Los 6,5
Duits, fantastische taal, ook voor punk, maar dan moet je niet zo'n iel stemmetje hebben...

SEA + AIR - The Sea After a Storm 6,0
Dit is me ook te braaf tussen de lijntjes gekleurd; kan er niet warm of koud van worden.

11-5-5-9

Deadline 20-3 18.00

2.

Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo 4,0
Aparte opbouw dat wel maar daar is ook alles mee gezegd, veel te lang en laten we het er maar bij houden dat het niet my cup of tea is. Het is dat de laatste 2,5 nog een beetje interessant worden want verder vind ik dit echt helemaal niks.

London After Midnight - Kiss 9,0
Met het verdere werk van deze band heb ik ook vrij weinig en ik ben zo te lezen aan de reacites ook 1 vd uitzonderingen maar hier ga ik helemaal voor. Het betere gothic werk met een heerlijke stuwende beat die mij niet lang genoeg kan duren.

Benzin - Auf Los Geht’s Los 5,5
Muzikaal gezien wel in mijn straatje en het is ook niet zo dat ik per definitie een hekel heb aan zingen in het duits, er is zat muziek waarbij ik het wel kan waarderen, maar bij dit nummer - zonder dat ik het kan verklaren- stoort de duitse zang me helaas wel enorm. Vanwege dat het feit dat het muzikaal wel ok is nog een nipte voldoende.

SEA + AIR - The Sea After a Storm 5,0
Echt slecht kan ik het ook niet noemen en met een andere zanger was het misschien nog wat geworden maar dit gaat het ene oor in en het andere weer uit zonder dat het me wat doet en zonder dat het blijft hangen.

11-6-6-9

2.

1. Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo
Hiphop is over het algemeen 1 van de weinige muziekgenres, waar ik weinig mee heb en kan, waardoor alleen de uitzonderingen nog een voldoende kunnen scoren. Maar dit is een mengsel van genres waarin hiphop weliswaar de boventoon voert, maar de kanten van die hoofdmoot die me normaliter sterk tegenstaan zijn in dit mengsel ofwel deels gemaskeerd ofwel deels vervangen door de combinaties met afrikaans-congolese muziek en funkrock met vleugjes soul en snufjes jazz (zal vast wat vergeten zijn). Een originele mix gebaseerd op franstalige hiphop die (blijkbaar) een deel van de rapper´s levensverhaal aan het rappen is (weliswaar te snel voor mijn trage franstalige begrip). Dat levert in mijn rankende muzieksmaak het voor hiphop buitengewoon hoge cijfer op van een 6.7

2. London After Midnight - Kiss
Nog geen ouwe bekende maar inmiddels wel een goede bekende in de gothic-rock, die ik sinds de eerste kennismaking al koester. Het contrast tussen de hoge synth en lage ´distorted´ gitaar op een logge drum maakt (of breekt) dit nummer muzikaal. De stem is niet uitzonderlijk in de gothic maar wel voldoende. Een 7.1

3. Benzin - Auf Los Geht’s Los
Duitstalig kan ik goed hebben, ook op punkrock. Maar hier zijn de scherpe kantjes eraf gehaald, in elk geval in de zang, en er blijft een softpunkerige rock over voor een kleine schare concertgangers in hun late 10er- en vroege 20er-jaren die het een paar festivalseizoenen verder inwisselen voor iets vergelijkbaars of beters. Een 4.8

4. SEA + AIR - The Sea After a Storm
Zwierig nummer dat doet meewiegen, fijne sfeer, en toch .. wat te veilig binnen reeds gebaande paden gebleven om echt vernieuwend te mogen heten. Zit wel gedegen in elkaar. 5.6

12-7-6-9

2.

Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo (8,0)
Hip-hop en Afrikaanse invloeden gaan er hier beiden wel in. Het begin bevalt me alleen niet zo en ik was al bang dat dit de eerste kennismaking was van die mix die niks zou worden, maar na een kleine t wee minuten begint het nummer dan eindelijk te lopen...en hoe. Echter het begin zorgt er voor dat ik hier geen 7,5 of 8 aan kan geven.

London After Midnight - Kiss (6,0)
Het duistere leek me goed te bevallen, maar het nummer wil niet verder vlotten.

Benzin - Auf Los Geht’s Los (6,2)
Muzikaal in orde, ook al doet het Duits hier wel afbraak aan. De eerder genoemde Toten
Hosen doen dat dan weer veel beter.

SEA + AIR - The Sea After a Storm (5,5)
Behoorlijk nietszeggend nummer, hoef ik niet meer naar te luisteren.

13-7-7-9

Deadline 20-3 18.00

2.

Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo 7,0
Als je begin en einde eraf zou kappen houd je een redelijk geslaagd nummer over.

London After Midnight - Kiss 8,5
Lekkere beat en mooie synths, die de spanning goed vasthouden. Zang past er prima bij.

Benzin - Auf Los Geht’s Los 6,0
Aardig nummertje dat matig wordt uitgevoerd.

SEA + AIR - The Sea After a Storm 5,5
Irritante zang bij een niet al te bijster interessant nummer. Het intro (en de begeleiding hier en daar) is wel aardig gedaan.

14-8-7-9

Deadline 20-3 18.00

@ poeha:

kemm schreef:
Nog even melden: Bij Baloji begint het eigenlijke nummer rond 1:45 (met die gitaren). Daarvoor is het eigenlijk de intro van het album dat hier mee in de clip is gestoken. Vind het er zelf wel bijpassen, maar je moet maar zien of je dit laat meetellen, vond niet zo gauw de kortere versie online..

2MY schreef:

al de schuld van kemm

kemm schreef:
Nog even melden: Bij Baloji begint het eigenlijke nummer rond 1:45 (met die gitaren). Daarvoor is het eigenlijk de intro van het album dat hier mee in de clip is gestoken. Vind het er zelf wel bijpassen, maar je moet maar zien of je dit laat meetellen, vond niet zo gauw de kortere versie online..

2MY schreef:

Mooi, want Poeha leest dan weer niet alle tekstjes
Kan ik mijn waardering nog mooi wat ophogen.

2.

Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo 7,5
Vanaf seconde één pakkend, hoe het koortje erbij komt en wat swingt dat Frans ineens. Iets te lang.

London After Midnight - Kiss 7,2
Een prima waver, lijdt wat onder eenvormigheid

Benzin - Auf Los Geht’s Los 7,9
Een Duits nummertje en het regent weer onwrikbare standpunten over de taal. Die prachtige taal wat mij betreft. Maar het is inderdaad geen liefde op het eerste gezicht, dat snap ik. Ik heb de afgelopen vier jaar in Berlijn gewoond en ben echt van de taal en de cultuur gaan houden. Wellicht speelt het sentiment hier een rol, maar deze track heeft voor mij het Berlijn-gevoel: to the point en zonder franje. Ik zou dit wel eens willen horen met een iets ruigere zanger. @sokra: dit jaar 50

SEA + AIR - The Sea After a Storm 6
Ging er bij de eerste tonen even voor zitten, maar was na een minuut al weer met andere dingen bezig.

15-8-8-9

Deadline 20-3 18.00

lebowski schreef:
@sokra: dit jaar 50
Mooi dat je zo jong van geest bent gebleven (ergens eind 10er, begin 20er)

Is dit niet ook de Berlijnse geest?
Genetiks - Zwei Schritte (live Berlin)
Het is iig stukken beter dan Benzin - zeker de studioversie van Zwei Schritte!

2.

Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo.Doet R&P dan toch stiekem mee aan de Alternatieve ko. Ben allergisch voor rap muziek en dit muziekgenre teistert dan ook altijd mijn oren.Gelukkig is dit door de vrolijke Afrkaanse klanken nog enigszins luisterbaar (4,5)

London After Midnight - Kiss Dit ligt meer in mijn straatje,strakke beat en behoorlijke zang.Leuk gothic nummer dus(7)

Benzin - Auf Los Geht’s Los Beetje standaard duitse rock.Geen schim van de spannende muziek uit de Neue Deutsche Welle periode jaren 80.Denk hierbij aan exponenten uit die tijd als BAP.en Nina Hagen.(6,2)

SEA + AIR - The Sea After a Storm Leuk intro.De vocalen zijn echter nogal irritant.De muziek mag er echter zijn.Een krappe voldoende(6)

15-9-9-9

Deadline 20-3 18.00

2.

Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo. (5,5)

London After Midnight - Kiss (7,0)

Benzin - Auf Los Geht’s Los (6,0)

SEA + AIR - The Sea After a Storm (6.5)

15-10-9-10

Deadline 20-3 18.00

2.

Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo.
Begint mooi met tabla of udu drum..in dit gezelschap een verdient punt: 7

In dit genre niets om opgewonden over te geraken: 6

Benzin - Auf Los Geht’s Los
Slappe hap, slappe vocalen vooral, dat kunnen de buren beter: 5

Raakt geen enthousiasmerende cellen: 5,5

16-11-9-10

Deadline 20-3 18.00

DjFrankie (moderator)
yeahyeahyeah schreef:
2.

Dit herinner ik me nog vaag uit een vorig leven, toen ik mezelf nog wel eens terugvond tussen de vleermuizen (vreemde tijden...). Heeft nog steeds wel wat, maar iets te lang en volgens mij hadden deze gasten ook nog wel betere nummers.

dan ben je waarschijnlijk ook ouder als ik dacht

Valt wel mee hoor, die vorige levens duurden ook weer niet zó lang... (hmm.. in totaal toch al weer ruim 30 jr)

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1 Baloji - Tout Ceci Ne Vous Rendra Pas le Congo. 16 pt gem: 6,8
2 London After Midnight - Kiss 11 pt gem: 6,6
3 SEA + AIR - The Sea After a Storm 10 pt gem: 6,4
4 Benzin - Auf Los Geht’s Los 9 pt gem: 5,76

23 deelnemers

DjFrankie (moderator)
3.

Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie
Laura Marling - New Romantic
Peace - 1998 (Delicious)

0-0-0-0

Deadline 21-3 18.00

DjFrankie (moderator)
3

Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 6,5
Bekend van Change of Heart, degelijke disco uit de jaren 80, nergens vervelend, maar leuk voor op de dansvloer toen , dat is nou net de plek waar ik toen alleen kwam als Lust for Life gedraait werd.

Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 6,1
Franse triphop met een aparte inslag, helaas niet mijn ding. Veel variatie in geluiden, refrein vind het beste aan dit nummer beetje britpopachtig.

Laura Marling - New Romantic 7,2
Lief en aardig liedje, vrolijk gezongen prima stem. Weinig mis mee.

Peace - 1998 (Delicious) 8,8
Nummer met een lange aanloop waar het na 2 minuten langzaam aanzwelt naar grotere hoogte, zorgvuldig mooi opgebouwd met allerlei facetten van de rock erin verweven. En hoog opgezette gitaarmuren.

0-0-1-1

Deadline 21-3 18.00

3.

Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 6,5 (wel aardige disco maar geen bijzonder nummer)

Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 5,5 (muzikaal interessant maar de Franstalige hip-hop door het Engelstalige nummer is wel heel erg would-be gekunsteld)

Laura Marling - New Romantic 4,0 (te simpel)

Peace - 1998 (Delicious) 6,6 (beste nummer van een verder matige ladder)

1-0-1-2

Deadline 21-3 18.00

3.

Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love
Zet een willekeurig nummer van Change op ... en je herkent de funky tune van Change. Best leuk maar wel veel van hetzelfde. Ze hebben er een paar hits mee gehad, dus kun je ze dat ook moeilijk kwalijk nemen (en On The Beat kun je er ook nog doorheen horen).
In deze ronde wel goed voor een disco-punt. 6,5

Bauchklang - (feat. Tez & Rouda) Picture of a Lie
Vreemde klanken en daardoor voor sommigen vast interessant, ook nog met wat hiphop eroverheen, mij irriteert 't toch vooral, helaas... 5,0

Laura Marling - New Romantic
Aardig nummer van een redelijk bekende artieste. 't Stoort nergens, maar ontstijgt ook niet de middelmaat, er zit helaas niks extra's in het nummer. 6,5

Peace - 1998 (Delicious)
Een nummer dat misschien nog kan groeien, klinkt een beetje als een mengelmoes (of 2 nummers door elkaar), maar er gebeurt in ieder geval wel wat. De eerste twee minuten had men er best af mogen knippen, dan nog is het nummer lang zat. 7,5

2-0-1-3

Deadline 21-3 18.00

2MY
3.

1. Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 6,5
2. Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 7,5
3. Laura Marling - New Romantic 6,5
4. Peace - 1998 (Delicious) 7

1. Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love // lang geen vervelend nummer. De houdbaarheidsdatum staat nog ietofwat ter discussie.
2. Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie // diepe zucht na een halve minuut. Van dit soort franse hiphop - zie ook starflam trouwens - eet ik liever geen fromage. Maar DAN! Vanaf dat de zang er op 1 minuut mag meedoen wordt het nummer plotsklaps een enorm stuk boeiender. En die beat is uiteindelijk wel zalig chill. Graaf nummer.
3. Laura Marling - New Romantic // getormenteerd gitaarmeisje doet toonladders. Helemaal niet slecht, maar ook niet in die mate bijzonder dat ik de back catalog van Laura ga opzoeken.
4. Peace - 1998 (Delicious) // djeezes, krijgen we nu bij élke youtube-clip een reclame over google chrome...? Dit nummer is wel een avontuurtje trouwens. Mooi verteld en boeiend vormgegeven. Gaat nét met het tweede punt aan de haal.

2-1-1-4

Deadline 21-3 18.00

3.

Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love
Degelijke 80ies disco (idd), te weinig bijzonders voor een hoog cijfer. 6.1

Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie
Frans- en Engels-talige hiphop, netaan voldoende, maar kan me niet boeien. 5.5

Laura Marling - New Romantic
Singer-songwriter met lief liedeke. Wel mooie samenzang met 2e vrouwenstem. Tekst in orde. 6.5

Peace - 1998 (Delicious)
Deze postrock(achtige)-cover van het trance origineel van Binary Finary is uitermate geslaagd. Bij een tweede luisterbeurt blijkt het volume (itt tot bij de andere 3 in deze ladder) omhoog te moeten, zoals een groeiplaat betaamt. Mooie opbouw en lekker slepend. 8.4

2-1-2-5

Deadline 21-3 18.00

Ik zie dat mijn oorspronkelijke link het niet meer doet. De link die er nu staat is volgens mij een live versie. Dit is de juiste link.

Eventueel ook op Grooveshark te beluisteren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:01 uur

geplaatst: vandaag om 10:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.