Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 20 maart 2013, 20:59 uur
3.
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love
Aardige disco en misschien best goed in z’n genre, daar wil ik niets aan af doen....maar het is niet echt aan mij besteed. 5,5
Bauchklang - (feat. Tez & Rouda) Picture of a Lie
Niet dat ik dit spectaculair goed vind maar ik vind dit wel een intrigerende combinatie van stijlen, dit spreekt mij best wel aan.. 7,0
Laura Marling - New Romantic
Braaf nummer waar je je eigenlijk geen buil aan kunt vallen, wat je ook niet als slecht kan betitelen maar echt bijzonder wordt het nooit, net een beetje te braaf wat mij betreft. 6,2
Peace - 1998 (Delicious)
Die eerste 2 minuten had niet gehoeven, vervolgens komt een stuk wat me erg intrigeert en ik wel goed vind, daarna verzand het in langdradigheid...mixed feelings, ik houd het op een 6,3
2-2-2-6
Deadline 21-3 18.00
Aardige disco en misschien best goed in z’n genre, daar wil ik niets aan af doen....maar het is niet echt aan mij besteed. 5,5
Bauchklang - (feat. Tez & Rouda) Picture of a Lie
Niet dat ik dit spectaculair goed vind maar ik vind dit wel een intrigerende combinatie van stijlen, dit spreekt mij best wel aan.. 7,0
Braaf nummer waar je je eigenlijk geen buil aan kunt vallen, wat je ook niet als slecht kan betitelen maar echt bijzonder wordt het nooit, net een beetje te braaf wat mij betreft. 6,2
Peace - 1998 (Delicious)
Die eerste 2 minuten had niet gehoeven, vervolgens komt een stuk wat me erg intrigeert en ik wel goed vind, daarna verzand het in langdradigheid...mixed feelings, ik houd het op een 6,3
2-2-2-6
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 20 maart 2013, 21:00 uur
3.
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love (7,5)
Geloofwaardige funk, altijd leuk.
Bauchklang - (feat. Tez & Rouda) Picture of a Lie (6,5)
Aparte sound, al is het nummer iets te veel van hetzelfde.
Laura Marling - New Romantic (6,0)
Mooie stem. Helaas zijn melodie en gitaarspel weinig spannend.
Peace - 1998 (Delicious) (5,5)
Ben blij als het nummer is afgelopen. Geen goed teken.
3-3-2-6
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love (7,5)
Geloofwaardige funk, altijd leuk.
Bauchklang - (feat. Tez & Rouda) Picture of a Lie (6,5)
Aparte sound, al is het nummer iets te veel van hetzelfde.
Laura Marling - New Romantic (6,0)
Mooie stem. Helaas zijn melodie en gitaarspel weinig spannend.
Peace - 1998 (Delicious) (5,5)
Ben blij als het nummer is afgelopen. Geen goed teken.
3-3-2-6
0
geplaatst: 20 maart 2013, 21:44 uur
3.
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 4,5
behoorlijk lege disco die me naar het einde toe erg begint te vervelen, langgerekte geeuw.
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 7,3
Dit heeft wel wat ,de eerste minuut frons ik mijn wenkbrauwen maar eens die 2de stem invalt wordt het beter te verteren, wat 2MY zegt dus.
Laura Marling - New Romantic 5
Zoutloze folk
Peace - 1998 (Delicious) 8,5
Geweldig nummer, ik ken het bandje van vorige week en dit nummer wordt beter per luisterbeurt.
3-4-2-7
Deadline 21-3 18.00
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 4,5
behoorlijk lege disco die me naar het einde toe erg begint te vervelen, langgerekte geeuw.
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 7,3
Dit heeft wel wat ,de eerste minuut frons ik mijn wenkbrauwen maar eens die 2de stem invalt wordt het beter te verteren, wat 2MY zegt dus.
Zoutloze folk
Peace - 1998 (Delicious) 8,5
Geweldig nummer, ik ken het bandje van vorige week en dit nummer wordt beter per luisterbeurt.
3-4-2-7
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 20 maart 2013, 22:11 uur
3.
Typisch jaren 80. Heeft voor mij de tand des tijds niet doorstaan en doet me nu niets meer. (6,0)
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie
De eerste minuut beloofde niet veel goeds, maar daarna werd het al snel interessanter. Het voordeel van de twijfel. (6,6)
Tsja, ik ben een groot liefhebber van Laura Marling, maar dit nummer bevat weinig bijzonders waardoor het niet memorabel wordt. Sowieso iets wat aan haar ontbreekt; één of meerdere echt bijzonder goede nummers. Vooral degelijk en gelijkwaardig. (6,5)
Peace - 1998 (Delicious)
Mooie spannende opbouw. Dit wekt mijn interesse meer te willen horen. Minpuntje is de duur: te lang imo. (6,8)
3-5-2-8
Deadline 21-3 18.00
Typisch jaren 80. Heeft voor mij de tand des tijds niet doorstaan en doet me nu niets meer. (6,0)
De eerste minuut beloofde niet veel goeds, maar daarna werd het al snel interessanter. Het voordeel van de twijfel. (6,6)
Tsja, ik ben een groot liefhebber van Laura Marling, maar dit nummer bevat weinig bijzonders waardoor het niet memorabel wordt. Sowieso iets wat aan haar ontbreekt; één of meerdere echt bijzonder goede nummers. Vooral degelijk en gelijkwaardig. (6,5)
Peace - 1998 (Delicious)
Mooie spannende opbouw. Dit wekt mijn interesse meer te willen horen. Minpuntje is de duur: te lang imo. (6,8)
3-5-2-8
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 20 maart 2013, 23:14 uur
3.
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 6,5
Niet slecht, maar nu ook niet echt bijzonder. Luther is hier wel van toegevoegde waarde.
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 7,5
Grappige mix van engelse zang en franse rap door een oostenrijkse groep.
Laura Marling - New Romantic 7,0
Mooi klein liedje, maar mist inderdaad iets extra's. En ja, dat idee heb ik bij Laura ook vaker.
Peace - 1998 (Delicious) 6,5
Begint goed. Stuk beter dan het origineel (dat ik nu dus ook ken). Maar gaat dan veel te lang op dezelfde weg door.
3-6-3-8
Deadline 21-3 18.00
Niet slecht, maar nu ook niet echt bijzonder. Luther is hier wel van toegevoegde waarde.
Grappige mix van engelse zang en franse rap door een oostenrijkse groep.
Laura Marling - New Romantic 7,0
Mooi klein liedje, maar mist inderdaad iets extra's. En ja, dat idee heb ik bij Laura ook vaker.
Begint goed. Stuk beter dan het origineel (dat ik nu dus ook ken). Maar gaat dan veel te lang op dezelfde weg door.
3-6-3-8
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 20 maart 2013, 23:15 uur
3.
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 9
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 7
Laura Marling - New Romantic 6,5
Peace - 1998 (Delicious) 5,5
- Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love
Gemakkelijk een van de toppers uit zijn discotijd, met een ontzettend strak spel dat dwars door het botergeile stemgeluid van Luther snijdt. Bijzonder mooie interactie, heerllijk heldere melodieën, en er valt nog lekker op te dansen ook!
- Bauchklang - (feat. Tez & Rouda) Picture of a Lie
Grappig, al die Franse hiphop deze editie (zag dat MC Solaar ook nog komt). Dit komt ook met een interessante twist, een heel andere uiteraard dan Baloji. Vind de raps en de beatboxe beat bijzonder fijn, het ongepeperde Engelstalige rockrefrein valt daarentegen behoorlijk uit de toon.
- Laura Marling - New Romantic
Een Laura Marling die nog niet helemaal op punt stond. Want ze is toch interessanter werk gaan maken. Aangenaam nummer, waar het talent vanaf druipt, maar geen al te diepe indruk nalaat.
- Peace - 1998 (Delicious)
Hebben me op geen enkel moment in hun nummer kunnen trekken. Hoe meer de song op gang kwam, hoe vlugger ze me verloren eigenlijk.
4-7-3-8
Deadline 21-3 18.00
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 7
- Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love
Gemakkelijk een van de toppers uit zijn discotijd, met een ontzettend strak spel dat dwars door het botergeile stemgeluid van Luther snijdt. Bijzonder mooie interactie, heerllijk heldere melodieën, en er valt nog lekker op te dansen ook!
- Bauchklang - (feat. Tez & Rouda) Picture of a Lie
Grappig, al die Franse hiphop deze editie (zag dat MC Solaar ook nog komt). Dit komt ook met een interessante twist, een heel andere uiteraard dan Baloji. Vind de raps en de beatboxe beat bijzonder fijn, het ongepeperde Engelstalige rockrefrein valt daarentegen behoorlijk uit de toon.
- Laura Marling - New Romantic
Een Laura Marling die nog niet helemaal op punt stond. Want ze is toch interessanter werk gaan maken. Aangenaam nummer, waar het talent vanaf druipt, maar geen al te diepe indruk nalaat.
- Peace - 1998 (Delicious)
Hebben me op geen enkel moment in hun nummer kunnen trekken. Hoe meer de song op gang kwam, hoe vlugger ze me verloren eigenlijk.
4-7-3-8
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 00:54 uur
3.
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 8
Lekkerrr. Die Vandross wist wel wat hij deed. Veel fijne en verre herinneringen. Binnen het genre absoluut prima. Vier puntjes nog maar? Tsss…
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 6
Geen enkel onderscheidend element ontdekt, niet erg opwindend op den duur. Maar goed aan te horen.
Laura Marling - New Romantic 4,5
Zoutloos las ik. Mee eens.
Wat is dit nou weer? Zou niet eens durven raden in welk genre ik hiervoor liefhebbers zou moeten zoeken. Maar zeker interessant.
5-7-3-9
Deadline 21-3 18.00
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 8
Lekkerrr. Die Vandross wist wel wat hij deed. Veel fijne en verre herinneringen. Binnen het genre absoluut prima. Vier puntjes nog maar? Tsss…
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 6
Geen enkel onderscheidend element ontdekt, niet erg opwindend op den duur. Maar goed aan te horen.
Laura Marling - New Romantic 4,5
Zoutloos las ik. Mee eens.
Wat is dit nou weer? Zou niet eens durven raden in welk genre ik hiervoor liefhebbers zou moeten zoeken. Maar zeker interessant.
5-7-3-9
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 01:41 uur
3. Geen commentaar! Te moe
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 7,7
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 8,0
Laura Marling - New Romantic 6,6
Peace - 1998 (Delicious) 6,8
6-8-3-9
Deadline 21-3 18.00
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 7,7
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 8,0
Laura Marling - New Romantic 6,6
Peace - 1998 (Delicious) 6,8
6-8-3-9
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 01:49 uur
3.
Fantastisch nummer, onbegrijpelijk dat het zo weinig punten krijgt. Voor mij het beste wat tot nu toe langs is gekomen. Dit klopt van alle kanten, maar wat een geweldige melodie vooral.
Deze groep kende ik al, maar ben er nooit wild van geweest. Vooral leuk omdat er geen instrumenten worden gebruikt en de muziek volledig bestaat uit stemgeluiden. Wordt beter naarmate het nummer vordert en er wat laagjes bijkomen.
De nieuwe single van Laura beviel me heel wat beter. Dit grijpt me niet echt.
Peace - 1998 (Delicious) 6
Dit nummer weet mijn aandacht niet vast te houden, zoals het origineel dat doet. Daar grijpt de melodie me echt, maar de cover is gewoon een bak gitaarlawaai zoals je dat zo vaak hoort. Nu houd ik daar ook wel van op zijn tijd, dus een voldoende zit er nog wel in.
7-9-3-9
Deadline 21-3 18.00
Fantastisch nummer, onbegrijpelijk dat het zo weinig punten krijgt. Voor mij het beste wat tot nu toe langs is gekomen. Dit klopt van alle kanten, maar wat een geweldige melodie vooral.
Deze groep kende ik al, maar ben er nooit wild van geweest. Vooral leuk omdat er geen instrumenten worden gebruikt en de muziek volledig bestaat uit stemgeluiden. Wordt beter naarmate het nummer vordert en er wat laagjes bijkomen.
De nieuwe single van Laura beviel me heel wat beter. Dit grijpt me niet echt.
Peace - 1998 (Delicious) 6
Dit nummer weet mijn aandacht niet vast te houden, zoals het origineel dat doet. Daar grijpt de melodie me echt, maar de cover is gewoon een bak gitaarlawaai zoals je dat zo vaak hoort. Nu houd ik daar ook wel van op zijn tijd, dus een voldoende zit er nog wel in.
7-9-3-9
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 06:54 uur
3.
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love .Bekende dance band natuurlijk,Change kwam dan ook regelmatig voorbij in de ondertussen legendarische Ferry Maat's Soul show (destijds donderdagavond bij de TROS) Leuk nummer overigens!
(7)
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie .Sorry voor degene die het genomineerd heeft maar ben blij dat het nummer erop zit.Rap en R&B is gewoon niet mijn ding.Geef mij dan maar Jantje Koopmans of Manke Nelis om het in perspectief te plaatsen.(4)
Laura Marling - New Romantic Aardig maar er had toch wat meer pit en emotie in het nummer gemogen.De levenloze blik in haar ogen verstevigd dit imago bij het nummer alleen maar. (6)
Peace - 1998 (Delicious) Het origineel ken ik niet.Sta dus lekker onbevangen tegenover dit nummer en het bevalt mij prima.De zang is apart maar de wat wanhopig,smachtend aandoende zang (Bono Vox heeft hier ook een handje van) valt hier prima op zijn plaats(7,8)
8-9-3-10
Deadline 21-3 18.00
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love .Bekende dance band natuurlijk,Change kwam dan ook regelmatig voorbij in de ondertussen legendarische Ferry Maat's Soul show (destijds donderdagavond bij de TROS) Leuk nummer overigens!
(7)Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie .Sorry voor degene die het genomineerd heeft maar ben blij dat het nummer erop zit.Rap en R&B is gewoon niet mijn ding.Geef mij dan maar Jantje Koopmans of Manke Nelis om het in perspectief te plaatsen.(4)
Laura Marling - New Romantic Aardig maar er had toch wat meer pit en emotie in het nummer gemogen.De levenloze blik in haar ogen verstevigd dit imago bij het nummer alleen maar. (6)
Peace - 1998 (Delicious) Het origineel ken ik niet.Sta dus lekker onbevangen tegenover dit nummer en het bevalt mij prima.De zang is apart maar de wat wanhopig,smachtend aandoende zang (Bono Vox heeft hier ook een handje van) valt hier prima op zijn plaats(7,8)
8-9-3-10
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 09:44 uur
3.
Gaat dit nog punten krijgen ook....6,5
En wat is nou de bedoeling?Wat willen ze in vredesnaam overbrengen?...5
Ontstijgt niet het contingent andere meisjes met gitaar: 6
Peace - 1998 (Delicious)
Wel okee: 6,5
9-9-3-11
Gauw vergeten deze ronde
Deadline 21-3 18.00
Gaat dit nog punten krijgen ook....6,5
En wat is nou de bedoeling?Wat willen ze in vredesnaam overbrengen?...5
Ontstijgt niet het contingent andere meisjes met gitaar: 6
Peace - 1998 (Delicious)
Wel okee: 6,5
9-9-3-11
Gauw vergeten deze ronde
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 11:02 uur
3.
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 7,5
leuke disco die geen seconde verveelt
Franse hip-hop
al hekel me dan aan het engelse refrein, dat past niet !!! qua beats zit het dan weer heel goed.
aardig nummertje van ons Laura, ze heeft wel veel betere nummers maar die staan wss op albums die teveel stemmen hebben om hier mee te doen.
Peace - 1998 (Delicious) 5
rustg - climax - rustig - climax - rustig - climax nee ik ben al lang mijn aandacht kwijt
10-10-3-11
Deadline 21-3 18.00
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 7,5
leuke disco die geen seconde verveelt
Franse hip-hop
al hekel me dan aan het engelse refrein, dat past niet !!! qua beats zit het dan weer heel goed.Laura Marling - New Romantic 6,5
aardig nummertje van ons Laura, ze heeft wel veel betere nummers maar die staan wss op albums die teveel stemmen hebben om hier mee te doen.
Peace - 1998 (Delicious) 5
rustg - climax - rustig - climax - rustig - climax nee ik ben al lang mijn aandacht kwijt
10-10-3-11
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 13:43 uur
3.
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 6,3
Niet bepaald een genre waar een vleermeisje normaliter van uit haar dak gaat. Echter wel een fijne warme stem.
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 5,5
Wel aardig maar niet overtuigend. Had iets scherper gekunt puntiger ofzo.
Dit meisje heeft duidelijk meer in haar mars heb beter van haar gehoord.
Peace - 1998 (Delicious) 7,5
De beste van deze ronde, lekkere plaat om een beetje bij te navelstaren.
10-10-4-12
Deadline 21-3 18.00
Niet bepaald een genre waar een vleermeisje normaliter van uit haar dak gaat. Echter wel een fijne warme stem.
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 5,5
Wel aardig maar niet overtuigend. Had iets scherper gekunt puntiger ofzo.
Dit meisje heeft duidelijk meer in haar mars heb beter van haar gehoord.
Peace - 1998 (Delicious) 7,5
De beste van deze ronde, lekkere plaat om een beetje bij te navelstaren.
10-10-4-12
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 14:21 uur
3.
Erg jaren 80 disco. Wel leuk
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 4,5
Not my cup of tea
Laura Marling - New Romantic 6,8
Leuk maar er zijn betere LM nummers.
Peace - 1998 (Delicious) 7,0
Aardigste nummer van deze ronde
10-10-5-13
Deadline 21-3 18.00
Erg jaren 80 disco. Wel leuk
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 4,5
Not my cup of tea
Laura Marling - New Romantic 6,8
Leuk maar er zijn betere LM nummers.
Peace - 1998 (Delicious) 7,0
Aardigste nummer van deze ronde
10-10-5-13
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 16:20 uur
3.
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 5,8
Peace - 1998 (Delicious) 8,3
10-10-6-14
Deadline 21-3 18.00
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 5,8
Peace - 1998 (Delicious) 8,3
10-10-6-14
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 17:31 uur
3.
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 5,0
Bauchklang - (feat. Tez & Rouda) Picture of a Lie 6,0
Laura Marling - New Romantic 7,5
Peace - 1998 (Delicious) 6,0
10-11-7-14
Deadline 21-3 18.00
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 5,0
Bauchklang - (feat. Tez & Rouda) Picture of a Lie 6,0
Laura Marling - New Romantic 7,5
Peace - 1998 (Delicious) 6,0
10-11-7-14
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 17:43 uur
Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 7
Geinige discotrack die van begin tot eind wel blijft boeien. Vooral melodieus erg sterk. De tweede stem hoeft van mij niet zo.
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 4
De eerste minuut vind ik helemaal niks, deze Franse hiphop klinkt me veel te agressief. Wanneer de gewone zang er bij komt wordt het iets beter, maar het klinkt helaas niet als een fijn geheel. Aangezien ik alleen het Engels versta zegt de tekst me jammer genoeg ook weinig.
Laura Marling - New Romantic 9
Een van haar eerste nummers inderdaad die ze schreef voordat haar eerste album uitkwam. Een vrij sober liedje met enkel akoestische begeleiding, maar dat vind ik bij Laura Marling juist een pluspunt. Fijne melodie en prachtige lyrics. De tempowisseling op het einde is ook leuk gedaan. Al met al voor mij wel een van haar betere nummers.
Peace omschrijven hun muziek zelf als "dark melodic Indie techno" maar dat is volgens mij enkel op dit nummer gebaseerd (cover van een trancenummer wat ik niet ken). Toen ik het live hoorde vond ik nog wel boeiend maar nu vind ik een volle 10 minuten toch echt te lang. Het andere werk wat ik van ze ken vind ik een stuk beter.
11-11-8-14
Deadline 21-3 18.00
Geinige discotrack die van begin tot eind wel blijft boeien. Vooral melodieus erg sterk. De tweede stem hoeft van mij niet zo.
Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 4
De eerste minuut vind ik helemaal niks, deze Franse hiphop klinkt me veel te agressief. Wanneer de gewone zang er bij komt wordt het iets beter, maar het klinkt helaas niet als een fijn geheel. Aangezien ik alleen het Engels versta zegt de tekst me jammer genoeg ook weinig.
Laura Marling - New Romantic 9
Een van haar eerste nummers inderdaad die ze schreef voordat haar eerste album uitkwam. Een vrij sober liedje met enkel akoestische begeleiding, maar dat vind ik bij Laura Marling juist een pluspunt. Fijne melodie en prachtige lyrics. De tempowisseling op het einde is ook leuk gedaan. Al met al voor mij wel een van haar betere nummers.
Peace omschrijven hun muziek zelf als "dark melodic Indie techno" maar dat is volgens mij enkel op dit nummer gebaseerd (cover van een trancenummer wat ik niet ken). Toen ik het live hoorde vond ik nog wel boeiend maar nu vind ik een volle 10 minuten toch echt te lang. Het andere werk wat ik van ze ken vind ik een stuk beter.
11-11-8-14
Deadline 21-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 18:11 uur
4.
Costanza - I Am Ready
Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights
Motek - I Am Your Son
Slide - Why is it a Crime?
0-0-0-0
Deadline 22-3 18.00
Costanza - I Am Ready
Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights
Motek - I Am Your Son
Slide - Why is it a Crime?
0-0-0-0
Deadline 22-3 18.00
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 21 maart 2013, 18:21 uur
Uitslag:
1 Peace - 1998 (Delicious) 14 pt gem: 6,83
2 Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 11 pt gem: 6,72
3 Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 11 pt gem: 6,15
4 Laura Marling - New Romantic 8 pt gem: 6,31
1 Peace - 1998 (Delicious) 14 pt gem: 6,83
2 Change feat. Luther Vandross - The Glow of Love 11 pt gem: 6,72
3 Bauchklang (feat. Tez & Rouda) - Picture of a Lie 11 pt gem: 6,15
4 Laura Marling - New Romantic 8 pt gem: 6,31
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 21 maart 2013, 18:37 uur
4. Prima ronde
Costanza - I Am Ready 7,8
Spannende electronica die bovengemiddeld scoort vanwege het 2de gedeelte waarin het geheel en vooral de stem wat feller wordt.
Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 7
Zeer zeker geen slecht nummer, maar een ietwat andere ontknoping in het nummer dan ik had verwacht en gehoopt.
Motek - I Am Your Son 8,2
Lekker hoor, mooi opgebouwde post-rock die met kleine details steeds verder openbloeit, dit is mijn eerste ontdekking van deze editie
Slide - Why is it a Crime? 6,8
Klinkt als jaren 80-pop, die niet is doorgebroken, niet slecht maar ook niet overtuigend, 13 in een dozijn bandje
1-0-1-0
Deadline 22-3 18.00
Costanza - I Am Ready 7,8
Spannende electronica die bovengemiddeld scoort vanwege het 2de gedeelte waarin het geheel en vooral de stem wat feller wordt.
Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 7
Zeer zeker geen slecht nummer, maar een ietwat andere ontknoping in het nummer dan ik had verwacht en gehoopt.
Motek - I Am Your Son 8,2
Lekker hoor, mooi opgebouwde post-rock die met kleine details steeds verder openbloeit, dit is mijn eerste ontdekking van deze editie
Slide - Why is it a Crime? 6,8
Klinkt als jaren 80-pop, die niet is doorgebroken, niet slecht maar ook niet overtuigend, 13 in een dozijn bandje
1-0-1-0
Deadline 22-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 18:49 uur
4.
Costanza - I Am Ready 8,5
Doet me aan een groep denken ... en ik kom uit bij Warpaint en 2:54 met electronica . Dit is heel goed.
Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 8
tjah sinds vorig jaar ken ik al heel veel van hem en ook dit is weer van hoog niveau
Motek - I Am Your Son 5
tjah postrock zoals we het kennen
Slide - Why is it a Crime? 4
80's pop, niet mijn favoriete jaren
2-1-1-0
Deadline 22-3 18.00
Costanza - I Am Ready 8,5
Doet me aan een groep denken ... en ik kom uit bij Warpaint en 2:54 met electronica . Dit is heel goed.
Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 8
tjah sinds vorig jaar ken ik al heel veel van hem en ook dit is weer van hoog niveau
Motek - I Am Your Son 5
tjah postrock zoals we het kennen
Slide - Why is it a Crime? 4
80's pop, niet mijn favoriete jaren
2-1-1-0
Deadline 22-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 19:03 uur
4. Niet bepaald de beste ladder tot nog toe
Costanza - I Am Ready 5,5
Redelijk zouteloze electronic, er is zoveel beters uitgekomen.
Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 5,0
Asaf heb ik hoog zitten, maar dit nummer doet me vrij weinig.
Motek - I Am Your Son 6,0
Postrock van een minder kaliber
Slide - Why is it a Crime? 9,5
De 80's blijven mijn favo decennium. Parel uit 1989, maar waarschijnlijk te weinig alternatief voor
dit topic.
2-1-2-1
Deadline 22-3 18.00
Costanza - I Am Ready 5,5
Redelijk zouteloze electronic, er is zoveel beters uitgekomen.
Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 5,0
Asaf heb ik hoog zitten, maar dit nummer doet me vrij weinig.
Motek - I Am Your Son 6,0
Postrock van een minder kaliber
Slide - Why is it a Crime? 9,5
De 80's blijven mijn favo decennium. Parel uit 1989, maar waarschijnlijk te weinig alternatief voor
dit topic.
2-1-2-1
Deadline 22-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 19:06 uur
Ja, en da's flink balen voor een nominatie van mij waarvan ik dan nog enige hoop had dat die de volgende ronde zou behalen.
0
geplaatst: 21 maart 2013, 19:11 uur
4.
1. Costanza - I Am Ready 6,5
2. Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 6,5
3. Motek - I Am Your Son 8,5
4. Slide - Why is it a Crime? 6
1. Costanza - I Am Ready // Vanaf dat ze hard en hoog gaat - na 2:30 wordt het bijna gegil - verliest ze me een beetje. En ook enkele punten. Nochtans geen slecht nummer.
2. Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights // Zijn Reckoning Song vond ik geweldig (al vond ik de remix pas écht bangelijk goed
), maar hier blijf ik wat op m'n honger zitten. Waarschijnlijk de schuld van té hoge verwachtingen. En dat er ook hier weer wordt gegild.
3. Motek - I Am Your Son // Het kind mag heten hoe het wil, maar toen ik dit voor het eerst hoorde werd ik hier écht door gegrepen. Wat een emotie weerklinkt hierin... Zelfs zonder zielige fotoreeks of gesnotter in het nummer. Ik ken geen enkel nummer waarmee ik het kan vergelijken, maar blijkbaar is het simpelweg een genre
4. Slide - Why is it a Crime? // Die zanger doet wel heel erg z'n best om op Jim Kerr te lijken. Behoorlijke poprocksong.
2-2-3-1
Deadline 22-3 18.00
Tweede punt gaat naar Asaf. Misschien wordt het nog wat in de remix
1. Costanza - I Am Ready 6,5
2. Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 6,5
3. Motek - I Am Your Son 8,5
4. Slide - Why is it a Crime? 6
1. Costanza - I Am Ready // Vanaf dat ze hard en hoog gaat - na 2:30 wordt het bijna gegil - verliest ze me een beetje. En ook enkele punten. Nochtans geen slecht nummer.
2. Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights // Zijn Reckoning Song vond ik geweldig (al vond ik de remix pas écht bangelijk goed
), maar hier blijf ik wat op m'n honger zitten. Waarschijnlijk de schuld van té hoge verwachtingen. En dat er ook hier weer wordt gegild.3. Motek - I Am Your Son // Het kind mag heten hoe het wil, maar toen ik dit voor het eerst hoorde werd ik hier écht door gegrepen. Wat een emotie weerklinkt hierin... Zelfs zonder zielige fotoreeks of gesnotter in het nummer. Ik ken geen enkel nummer waarmee ik het kan vergelijken, maar blijkbaar is het simpelweg een genre

4. Slide - Why is it a Crime? // Die zanger doet wel heel erg z'n best om op Jim Kerr te lijken. Behoorlijke poprocksong.
2-2-3-1
Deadline 22-3 18.00
Tweede punt gaat naar Asaf. Misschien wordt het nog wat in de remix

0
geplaatst: 21 maart 2013, 19:17 uur
Prettig dat er zoveel users meedoen, hopelijk blijft dat deze keer ook zo.Tot dusver taande de belangstelling allengs de battles vorderden. 

0
geplaatst: 21 maart 2013, 19:25 uur
Misschien af en toe een rustdag inbouwen? Merk dat bij mezelf wel dat bij elke editie ik na een tijdje afhaak omdat 50 dagen achter elkaar meedoen gewoon heel veel van het goede is. 

0
geplaatst: 21 maart 2013, 19:28 uur
Ach herman het zijn maar 4 nummers per dag.Misschien wat minder ladderen? 

0
geplaatst: 21 maart 2013, 19:38 uur
4.
1. Costanza - I Am Ready 8,0
Hee, dit is tof. Ontdekking.
2. Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 7,0
Interessant nummer, het stemgeluid is wel even wennen.
3. Motek - I Am Your Son 3,5
Muzikale volksverlakkerij. Echt verschrikkelijk vind ik dit.
4. Slide - Why is it a Crime? 6,0
Niet slecht. Wel Middle of the Road.
3-3-3-1
Deadline 22-3 18.00
1. Costanza - I Am Ready 8,0
Hee, dit is tof. Ontdekking.
2. Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 7,0
Interessant nummer, het stemgeluid is wel even wennen.
3. Motek - I Am Your Son 3,5
Muzikale volksverlakkerij. Echt verschrikkelijk vind ik dit.
4. Slide - Why is it a Crime? 6,0
Niet slecht. Wel Middle of the Road.
3-3-3-1
Deadline 22-3 18.00
0
geplaatst: 21 maart 2013, 19:54 uur
4.
Costanza - I Am Ready 7,5
Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 6
Motek - I Am Your Son 6,5
Slide - Why is it a Crime? 5
- Costanza - I Am Ready
Goed ineengestoken kabbelnummer met een het perfect gecaste zeurderige zangmeisje. De fellere uithalen zorgen voor het nodige vuur, al blijft het het mooist in zijn ingetogenheid.
- Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights
Het grootste probleem bij Asaf Avidan is dat hij teveel op zijn stemgeluid leunt. Hij maakt goede nummers, maar mist dan soms een inventievere muzikale inkleuring of meer uitgesproken songwriting om tot het uiterste te gaan. Een gevoel dat in dit ietwat knullige nummer nog sterker naar voor komt dan gewoonlijk.
- Motek - I Am Your Son
Mooie instrumenten en verdoezelde stemgeluiden die dan weer tergend traag voorbij gaan. Ik kan er wel een schoonheid in ontdekken, maar geen die me uitermate fascineert.
- Slide - Why is it a Crime?
Waarschijnlijk the geflopte next best thing destijds. Véél te slap gewoon. Waarom zou het nu wel werken?
4-3-4-1
Deadline 22-3 18.00
Costanza - I Am Ready 7,5
Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights 6
Motek - I Am Your Son 6,5
Slide - Why is it a Crime? 5
- Costanza - I Am Ready
Goed ineengestoken kabbelnummer met een het perfect gecaste zeurderige zangmeisje. De fellere uithalen zorgen voor het nodige vuur, al blijft het het mooist in zijn ingetogenheid.
- Asaf Avidan & The Mojos - Turn of the Tides Under the Northern Lights
Het grootste probleem bij Asaf Avidan is dat hij teveel op zijn stemgeluid leunt. Hij maakt goede nummers, maar mist dan soms een inventievere muzikale inkleuring of meer uitgesproken songwriting om tot het uiterste te gaan. Een gevoel dat in dit ietwat knullige nummer nog sterker naar voor komt dan gewoonlijk.
- Motek - I Am Your Son
Mooie instrumenten en verdoezelde stemgeluiden die dan weer tergend traag voorbij gaan. Ik kan er wel een schoonheid in ontdekken, maar geen die me uitermate fascineert.
- Slide - Why is it a Crime?
Waarschijnlijk the geflopte next best thing destijds. Véél te slap gewoon. Waarom zou het nu wel werken?
4-3-4-1
Deadline 22-3 18.00
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.