MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
6.

Leo Kottke - Dead End
Gitaarspel is mooi, maar kreeg t idee dat t 8 minuten duurde ipv 4. Werd wat saai. 5.7

Adalita - Perfection
Sfeervol nummer met mooie vocalen, maar kan aandacht tot einde niet vasthouden 6.4

Ping Pung - Wo Hua Shi
Vrij standaard alternatieve rock van tegenwoordig met (onverstaanbare) matige en kunstmatig opgeleukte vocalen. 5.6

Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word
Vorige WGT voor t eerst gehoord en sindsdien veel vaker. Interessant tot het einde. 7.9

10-11-4-11

Deadline 24-3 18.00

6. Deze nummers behoeven m.i. geen uitgebreide toelichting (ook geen tijd meer voor):

Leo Kottke - Dead End 7,5

Adalita - Perfection 6,5

Ping Pung - Wo Hua Shi 6,2

Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word 7,2

11-11-4-12

Deadline 24-3 18.00

Uitslag:

1. Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word , 12 punten , gemiddelde 6,71
2. Leo Kottke - Dead End , 11 punten , gemiddelde 6,87
3. Adalita - Perfection ,11 punten , gemiddelde 6,63
4. Ping Pung - Wo Hua Shi, 4 punten , gemiddelde 5,98

18 deelnemers.

7.

Détente - Losers
Billy Paul - War of the Gods])
Sóley - Pretty Face
Falloch - THe Carrying Light

0-0-0-0

Deadline 25-3 18.00

7.

Détente - Losers (6,5)
Speed Trash – niet echt mijn genre - met een beetje hysterisch schreeuwende zangeres, en toch vind ik het wel wat hebben.

Billy Paul - War of the Gods (7,8)
Billy Paul…ik ga met een licht vooroordeel luisteren want is dit niet de man van Me and Mrs Jones en sorry voor de liefhebbers, dat vind ik echt een vreselijk nummer. Ik ben dan ook al zwaar verrast door het alarm wat aan het begin van het nummer afgaat en die verrassing gaat eigenlijk het hele nummer door. Hebben we het hier over dezelfde Billy Paul? Heerlijk nummer.

Sóley - Pretty Face (9,5)
Tsja, wat moet ik hier nog van zeggen, ik had het zelf als eerste bijdrage genoteerd voor deze nieuwe ronde maar aangezien ik wat laat met posten was, was Salvadore me al voor. Ik moet bekennen dat toen ik dit de eerste keer hoorde ik even dacht dat Agnes Obel een nieuw nummer dan wel album uithad. Maar daar doe ik deze dame eigenlijk mee tekort. Prachtig betoverend nummer, prachtig pianospel en prachtig gezongen. Hier ga ik helemaal voor. Ik moet nog veel beluisteren maar ik durf nu toch wel al te stellen dat dit voor mij, toch minstens, 1 van de finalisten zou moeten zijn.

Falloch - THe Carrying Light (5,3)
Dit is dan weer iets minder mijn ding. Zeker niet heel erg slecht maar het pakt me niet en dan gaat m.n. de lengte van het nummer zich wreken en wordt het voor mij een iets te lange zit.

0-1-1-0

Deadline 25-3 18.00

7.

Détente - Losers 6,0 (lekker hard)
Billy Paul - War of the Gods 7,5 (mooie soul)
Sóley - Pretty Face 8,0 (apart mooi)
Falloch - THe Carrying Light 6,4 (ietwat te bombastisch)

0-2-2-0

Deadline 25-3 18.00

2MY
7.

1. Détente - Losers 6
2. Billy Paul - War of the Gods 6,3
3. Sóley - Pretty Face 7,6
4. Falloch - THe Carrying Light 7

1. Détente - Losers // Ik had op sec 45 een zware oerschreeuw verwacht, maar in plaats daarvan komt Boze Smurf Een heerlijke energie spat er van af. Ik vind het wel amusant om naar te luisteren, maar zelf zou ik zoiets niet direct opzetten. Tenzij die kleine van de buren z'n klep weer openzet.
2. Billy Paul - War of the Gods // Na Détente gaan we plotsklaps 5 versnellingen lager. Er gebeurt genoeg om de 9 minuten boeiend en gevarieerd te houden, maar ook dit is niet een genre waar ik naarstig op zoek ga als ik muziekshop.
3. Sóley - Pretty Face // mooi nummer. De instrumentatie doen me een beetje denken aan de soundtrack van Edward Scissorhands. Goeie soundtrack overigens.
4. Falloch - THe Carrying Light // Het ging een beetje langs me heen. Goed als een achtergrondmuziek voor een gezellige avond - ik zie de kaarsjes al flikkeren en de rode wijn stijlvol stromen in mijn middeleeuwse kelder - maar als koptelefoonmuziek dwaalt mijn aandacht te regelmatig af. Richting middeleeuwse kelder in dit geval.

0-2-3-1

Deadline 25-3 18.00

7.
Détente - Losers 5,5
Billy Paul - War of the Gods 9,5
Sóley - Pretty Face 8
Falloch - THe Carrying Light 4

- Détente - Losers
De vrouwelijke schreeuw maakt het wel bijzonder en ook die gitaarscheur is tof, al ben ik ook weer niet helemaal ontevreden als het nummer voorbij is...
- Billy Paul - War of the Gods
Onheilspellend, hoe die alarmerende synthesizers de zachte soulklanken bestoken in die sfeerscheppende intro. En dan komt Billy Paul met zijn diep klankenpalet en meet zich tegelijkertijd de rol aan van zowel de duivelse Lucifer als van de goede engel Gabriel. Een song die tien minuten in limbo vertoeft met de helse vlammentoppen aan de voeten en de zevende hemel in de oren. Laat dit mijn eindbestemming zijn.
- Sóley - Pretty Face
Aangename ingetogen zangstijl, aangevuld met serene klanken en mooie rondomrondgeluiden. De minieme temposchommelingen zijn net genoeg om binnen deze sfeer ook een goed nummer te creëren.
- Falloch - The Carrying Light
Vreselijk zeurderige zang/muziek die maar wat blijft aanslepen in plaats van te gaan meeslepen.

0-3-4-1

Deadline 25-3 18.00

7.

Détente - Losers
Nou headbangen maar; sorry maar dit vind ik geen prettige herrie 4,5

Billy Paul - War of the Gods
Hey, is dat niet die zanger van "Me and Mrs. Jones"? Ja dus, en zo te lezen had El Ninjo dezelfde ervaring. Ondanks dat 't af en toe wat inzakt, toch wel lekker swingend. 7,5

Sóley - Pretty Face
Mooie stem, subtiele opbouw met piano, langzaam toewerkend naar een versnelling zonder dat 't heftig wordt. Fijn om bij weg te dromen.
Twee edities terug was dit nummer toevalligerwijs een YouTube-aanbeveling toen ik de clip zocht voor een nominatie. Normaal klik ik daar zelden op, maar om wat voor reden dan ook (de hoes?) deed ik dat dus wel en daarmee kwam 't nummer op de lijst "potentiële nominaties". Deze editie toch maar genomineerd omdat ik zag dat het aantal stemmen dicht in de buurt van de 20 kwam, het was nu of nooit (niet wetende dat anderen Sóley ook kenden). 9,0

Falloch - The Carrying Light
Begint mooi, zang ook prima, melodieuze muziek, maar rond de 5 minuten wordt 't een beetje too much; die scherpe gitaren ... dat had voor mij niet gehoeven. Tegen schrijvers zeggen ze wel eens : "less is better" of "schrijven is schrappen". Dat is hier ook wel van toepassing. 6,5

0-4-5-1

Deadline 25-3 18.00

7.

Détente - Losers
Helaas niets voor mij. Herrie! (4,5)

Billy Paul - War of the Gods
Mooie soul. Ook niet mijn genre nummer 1. Ook een tikkeltje aan de lange kant. (6.6)

Sóley - Pretty Face
Dit is in één woord prachtig! Mooi de toevoeging van die instrumenten halverwege. Dat zorgt er voor dat het niet te klassiek blijft. Heb haar album dan ook maar direct toegevoegd aan de digitale stapel met platen. (8,5)

Falloch - The Carrying Light
Staat iets hoger in mijn genrelijstje dan soul en krijgt dan ook net het voordeel van de twijfel. De te lange Bryan May-gitaarsolo aan het eind verpest het nog bijna. (6,7)

0-4-6-2

Deadline 25-3 18.00

7.

Détente - Losers (4,0)
Geslaagde antimuziek. Maar dat scoort niet goed.

Billy Paul - War of the Gods (8,0)
Welhaast symfonisch opgebouwde soul. Erg mooi.

Sóley - Pretty Face (7,5)
Leuk, mystiek nummer.

Falloch - The Carrying Light (7,5)
Ook interessant. Lastige keuze deze ronde.

0-5-7-2

Deadline 25-3 18.00

7.

Détente - Losers (5,7)
Billy Paul - War of the Gods (7)
Sóley - Pretty Face (6)
Falloch - The Carrying Light (7,2)

0-6-7-3

Deadline 25-3 18.00

7.

Détente - Losers 6,0
Het scheurt wel lekker en de vrouwelijke vocalen zijn daar zonder meer bijzonder bij. En ik geloof meteen dat dit een iconisch album binnen het genre is. Maar dat is dan weer niet helemaal mijn genre. Dat laatste kan ik voldoende los laten om een voldoende te geven, maar meer zit er voor mij niet in.

Billy Paul - War of the Gods 9,0
Ja, ik vind Me and Mrs. Jones dus wel lekker. Maar deze track stijgt daar toch wel met gemak bovenuit. Weet de volle tien minuten te boeien en laat maar eens zien dat Billy van alle markten thuis is..

Sóley - Pretty Face 8,5
Deze stond dus ook op mijn lijstje om te nomineren. Als ik me goed herinner ben ik er ook op ongeveer dezelfde manier aan gekomen als Salvadore, een aanbeveling bij het zoeken naar een link voor een ander nummer.

Falloch - The Carrying Light 7,5
Op zich ook een prima nummer, maar in mijn geval verpest de laatste solo het net wel een beetje. Genoeg om geen punt te krijgen in deze ronde.

0-7-8-3

Deadline 25-3 18.00

DjFrankie (moderator)
wat een goeie ronde ik moet de nummers vaker luisteren kom morgen wel met de punten

7.

Détente - Losers 8,2
Lekkere sleazy thrash; leuk om dit hier te horen tussen al die '...fähige' muziek

Billy Paul - War of the Gods 7,8
Ook wel verrassend; bewijst weer dat een artiest soms iets te snel als eendagsvlieg wordt afgeschilderd. Een boeiend 'progsoul'-nummer, dat toch nèt iets korter had gemogen.

Sóley - Pretty Face 7,7
Mooi hoor; subtiel gezongen, originele arrangementen, variatie/opbouw, het is er allemaal. Rekent alleen niet bepaald af met het IJslandse kindstemmetjes-cliché.

Falloch - The Carrying Light 7,2
Doom metal was ooit echt mijn ding (fases...), maar ook toen had ik de vocalen liever iets minder zeurderig. Hoe dan ook zeker niet verkeerd; al met al een prima viertal.

1-8-8-3

Deadline 25-3 18.00

7.

Détente - Losers
Niet helemaal duidelijk wat de drijfveer hierachter is, maar grappig punky raggen: 6,75

Fraai nummer, genre overschrijdend.
Jammer dat het met een fade-out eindigd, daar was een mooi bombastisch einde beter op zijn plaats geweest: 8,0

Sóley - Pretty Face
Het kindstemmetjes-cliché zoals mijn voorganger het noemt is mijn grote struikelblok hier, waarom niet met volle borst gedeclameerd? Heeft ze iets te verbergen, of is het inderdaad slechts een cliché, een maniertje? Compositie verdient beter: 6,95

na drie minuten wist ik het ook al wel: 6

1-9-9-3

Deadline 25-3 18.00

7.

Détente - Losers 6,5
De band van Boze Smurf, blijkbaar. Ik heb me er erg mee vermaakt. Verder ook gewoon een lekker energiek punknummertje.

Billy Paul - War of the Gods 8
Dit doet me denken aan wat Isaac Hayes eind jaren '60 deed. Lange uitgesponnen soul. Mooie muziek, ik mag hier graag naar luisteren.

Sóley - Pretty Face 6,5
Leuk liedje, maar greep me nog niet helemaal eigenlijk. Misschien een beetje te mooi om het mooi zijn, maar deze zien we in de volgende ronde wel terug. Kijken of dan het kwartje de goede kant uit valt.

Falloch - The Carrying Light 5
Dit is mij een beetje over the top, al is het muzikaal verder wel aardig.

1-10-10-3

Deadline 25-3 18.00

7.

Détente - Losers 6
ik heb hier eigenlijk niks over te zeggen, maar niet slecht

Billy Paul - War of the Gods 9
kemm nominatie? prachtige soul

Sóley - Pretty Face 7,5
mooie compostie, mooi stemmetje, geweldig !

Falloch - The Carrying Light 6
dit luistert goed weg

1-11-11-3

Deadline 25-3 18.00

DjFrankie (moderator)
7. Kwestie van een jammerlijke loting imo

Détente - Losers 7,8
Sommige battles zijn onmogelijk, dit nummer past wel in mijn straatje beter eigenlijk als het volgende nummer ware het niet dat dit een topnummer is in zijn genre. Jammerlijke loting

Kemm en ik liggen qua muziek mijlenver uit elkaar. Soms komt het toch goed, zoals nu. Prachtig nummer met een geweldig begin en slotakkoord. Soms is soul echt goed

Sóley - Pretty Face 8,5
Ja ook ik kom er niet onderuit dat dit een mooi nummer is, die waarschijnlijk hoge ogen gaat gooien in Juni.

Falloch - The Carrying Light 7,8
Ook dit vind ik een prima nummer, mooi uitgesponnen en lekker sfeertje, een kwestie van in de verkeerde loting zitten helaas

1-12-12-3

Deadline 25-3 18.00

7.

Détente - Losers
Vermakelijke trash voor gedoseerde inname. Is het niet schreeuw-smurfin met zwart punkkapsel, gescheurde kleding en metalenpinnenlederjasje? 6.5

Verrassend goed ´progsoul´-nummer - een treffende karakterisering van Yeahyeahyeah. Verlies soms even de aandacht, had dus wellicht korter gemogen. Niettemin fijne ontdekking. 7.5

Sóley - Pretty Face
Mooi hoor. Vrouwenstem met IJslandse mystiek die tot de wegdromende verbeelding spreekt. Compositie met bijpassende ingehouden dynamiek. Doe pas voor t eerst mee met de Alternatieve, maar ik vermoed dat dit nummer het wel eens ver zou kunnen schoppen. 8.5

Zitten wat verrassende wendingen in, maar wordt wel langdradig. De zang zeurt en heeft een paar keer tonen die in mijn oren valsig klinken op niet-fijne manier. De solo op t eind is niet mijn smaak. 5.1

1-13-13-3

Deadline 25-3 18.00

7.

Détente - Losers 8
Ik word hier vrolijk van en dacht bij het nomineren dat de alt 152 zo’n afwisseling wel kon gebruiken.

Na een te lang intro word ik blij verrast door de prachtige zang, waar ik gedurende de rest van het nummer erg van geniet. De opbouw daarvan is (inclusief fade out) helaas te rommelig om compleet te overtuigen.

Sóley - Pretty Face 7
Het opent mooi en de piano, percussie en drums zijn goed verzorgd. De stem kan er ook wel mee door. Ik mis alleen de urgentie.

Falloch - The Carrying Light 5
Op dit soort sfeermuziek ben ik wel uitgeluisterd.

2-14-13-3

Deadline 25-3 18.00

7.

Détente - Losers
Ben ik de enige die hier een wat mij betreft welverdiende voor uit trekt? Dat bonuspunt is voor de momenten dat ze d'r mond houdt.
2

Wow, 10 minuten lang genieten. Bij dat intro vraag ik me af wat ik in godsnaam hoor. Het volgende dat ik me afvraag: 10 minuten, seriously?
8

Sóley - Pretty Face
Ik hoor graag dit soort huiskamerpianospel. De lieflijke stem(men?) geven dit nummer echt een schoonheidsrandje.
7

Post-rock met wat zwaardere rifs dan normaal en een minder clichématige opbouw. Ik mag 't helemaal, hoewel het af en toe wel een beetje overdreven is.
7,2

2-15-13-4

Deadline 25-3 18.00

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1. Billy Paul - War of the Gods 15 pt gem: 7,85
2. Sóley - Pretty Face 13 pt gem: 7,78
3. Falloch - The Carrying Light 4 pt gem: 6,32
4. Détente - Losers 2 pt gem: 5,91

17 deelnemers menigeen heeft deze mooie ronde helaas dus gemist.

DjFrankie (moderator)
8.

Herb Alpert - Rotation
Indecent Obsession - Indio
Giant Sand - Faithfull
James Brown – Give It up or Turn it a Loose

0-0-0-0

Deadline: 26-3 18.00

Mijn bericht is geplaatst.

Het nummer van Giant Sand heet overigens Faithful, met één L. Giant Sand - Glum (1994)

Er is, volgens Spotify, ook een nummer dat Faithfull heet. Dat is een bonustrack van 9 minuten.

Edit: Zo te horen is dat gewoon een live-versie.

Op het eerste gezicht een geweldige ronde. De nummers van Herb Alpert en James Brown heb ik de laatste tijd sowieso al vaker gedraaid en Giant Sand is ook een topnaam.

8.

Herb Alpert - Rotation
Rustig trompetje, funky gitaarloopje en een beetje discogevoel erin. Wat synths hoor ik. Er gebeurt eigenlijk van alles. Met als hoogtepunt uiteraard de triangel.
7,5

Indecent Obsession - Indio
Toen ik dit nummer hoorde, wist ik gewoon dat dit er eentje van Poeha zou zijn. En ik weet ook nu al dat er veel haters gaan komen.
6

Giant Sand - Faithful
Niet slecht. Begint rustig, maar wordt langzaam steeds heftiger.
7

James Brown – Give It up or Turn it a Loose
Mwa, de man die mijn voetjes menig een eigen wil heeft gegeven. Deze is ook zeker niet slecht, maar een beetje kort en sowieso net niet swingend genoeg.
6,5

1-1-0-0

8.

Herb Alpert - Rotation 9,5
Dit moet 1 van de beste jazznummers zijn die ik ooit gehoord heb, ik werd hier juist omvergeblazen !!!

Indecent Obsession - Indio 6,5
aardig popnummertje

Giant Sand - Faithfull 7,5
sterk nummer, verhalend, hou ik wel van als de stem mij aanstaat en jawel hij staat aan.

James Brown – Give It up or Turn it a Loose 9,5
Een geweldig nummer, het nummer vliegt erin vanaf de 1ste seconde en heeft me dan ook direct te pakken. James Brown laat zich dan ook volledig gaan.

2-1-0-1

Werken en moe zijn is stom ik heb zomaar een ronde gemist.... Nu maar snel deze ronde luisteren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:40 uur

geplaatst: vandaag om 11:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.