MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
5.

Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope 8,5
Dit had eigenlijk meteen mijn aandacht te pakken. Dat orgeltje, die gitaren. Hele fijne sound, de leukste ontdekking tot nu toe. Leuk ook dat gewoon lekker door blijft reutelen zonder dat er een onnodige climax wordt bij gehaald.

The Miserable Rich - Ringing The Changes 7
Lekker theatraal nummer, dit wil ik wel vaker horen.

Vega4 - Love Breaks Down] 5
Typische FM-rockballad. Goed liedje, maar mij veel te glad. Had ook door Train oid. gezongen kunnen zijn.

Adam Masterson - What Yesterday Brings 3
En nog meer 'easy listening', het is alsof een Amerikaanse rockballadszender dit topic gekaapt heeft. Dit doet me vreemdgenoeg aan het Sky Radio-werk van Aerosmith denken en duurt ook nog eens een minuut te lang.

8-10-3-3

Deadline 23-3 18.00

5.

Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope 7,0
Leuke jangly dreampop. Algehele sound bevalt mij ook wel. Wel een beetje rommelig en de zang overtuigt mij niet heel erg. Ken van deze groep het nummer Cactus Cat en dat vind ik eigenlijk iets beter.

The Miserable Rich - Ringing The Changes 8,0
Fraaie chamber pop en ik ben een sucker voor walsjes. Strijkers zijn ook fraaie toevoeging zonder te overheersen.

Vega4 - Love Breaks Down 7,5
Prima nummer, maar inderdaad wel een beetje gladjes. Ik zou willen zeggen: amerikaans geproduceerde britpop. Maar dan nog een prima nummer, dus.

Adam Masterson - What Yesterday Brings 7,0
Ik zie dat ik van deze artiest wel eens een paar nummers beluisterd heb. Luisterpaalplaatje? Ik herinner me er echter niet veel van en ik heb het vermoeden dat dat met dit nummer ook wel eens kan gebeuren, hoewel het me verder wel bevalt.

8-11-4-3

5.

Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope 3,2 (vreselijk en vals gezongen)
The Miserable Rich - Ringing The Changes 7,5 (best goed)
Vega4 - Love Breaks Down 6,9 (gaat wel)
Adam Masterson - What Yesterday Brings 8,0 (mooie song)

8-12-4-4

Deadline 23-3 18.00

5.

Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope 7,8
Prima doorsneepopliedje dat ik met plezier nog een keertje opzet.
The Miserable Rich - Ringing The Changes 7,5
Nog een mooi liedje. Minpuntje is de te sterk benadrukte driekwartsmaat.
Vega4 - Love Breaks Down 6,0
Vrouwlief luistert mee en vindt het maar een kwezelnummer. Daar ben ik het wel mee eens.
Adam Masterson - What Yesterday Brings 6,0
Wat interessanter dan het voorgaande. De dwarsfluit is een pluspunt, maar die extra minuut had niet gehoeven. De zang boeit ook, maar is bij vlagen tenenkrullend. En dan kom ik toch op een zelfde cijfer uit.

9-13-4-4

Deadline 23-3 18.00

Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope 6
De zang is minder, de zweverige sfeer kan niet het hele nummer blijven boeien.

The Miserable Rich - Ringing The Changes 8,3
Ik ben onder de indruk. Ontdekking.

Vega4 - Love Breaks Down 6,2
Valt wel mee maar klinkt ook wat glad en cliché.

Adam Masterson - What Yesterday Brings 6,5
Standaard melancholie. Een nummer dat past in een even standaard romantische komedie. Niks speciaals, maar ook niks mis mee.

9-14-4-5

5.

Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope 7

Aangenaam, ik hoor hier een beetje de sound van the cure in terug.

The Miserable Rich - Ringing The Changes 7

Deze vind ik heel lastig te beoordelen. Hij komt pretentieus over, het sleept wel lekker, stem en geluid zijn prima in orde. (kan best zijn dat ik dit over een half jaar echt waanzinnig goed vind of helemaal kut)

Vega4 - Love Breaks Down 4,5

Zeurende stem, zouteloos en geen ballen.

Adam Masterson - What Yesterday Brings 6

Wat glad wel fijn die fluit. Ik kan hem horen hij blijft niet hangen.

9-13-4-4

Deadline 23-3 18.00

5.

Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope
Het dromerige bevalt, het eentonige stoort niet. Net de leukste van deze ladder. 7.2

The Miserable Rich - Ringing The Changes
Fijne melancholie met die cello, toch mist er iets voor de hogere cijfers, 6.8

Vega4 - Love Breaks Down
Mij te gladjes, boeit niet, liedje als velen. 5.1

Adam Masterson - What Yesterday Brings
Wel aardig, vooral de sfeer, niet bijzonder, wel voldoende 6.1

10-14-4-4

Deadline 23-3 18.00

Uitslag:

1. The Miserable Rich - Ringing The Changes , 16 punten , gemiddelde 7,31
2. Look Blue Go Purple - Circumspect Penelope, 11 punten , gemiddelde 6,97
3. Adam Masterson - What Yesterday Brings , 5 punten , gemiddelde 6,36
4. Vega4 - Love Breaks Down , 4 punten , gemiddelde 6,23

18 deelnemers.

Oepsie het moet zelfs zijn

11-15-4-5 want heb de uitslag van Arcade Monkeys niet goed overgenomen.

6.

Leo Kottke - Dead End
Adalita - Perfection
Ping Pung - Wo Hua Shi
Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word

0-0-0-0

Deadline 24-3 18.00

6.

Leo Kottke - Dead End (7,5)
Ooit een stukje ingestudeerd van deze meneer.

Adalita - Perfection (5,5)
Perfecte herhalingen. Saai dus.

Ping Pung - Wo Hua Shi (6,5)
Doorsnee pop, maar best leuk voor een keer.

Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word (6,0)
Zo’n 80’er jaren product dat bij mij niet meer werkt.

1-0-1-0

Deadline 24-3 18.00

6..

Leo Kottke - Dead End (7,0)
Muzikaal prima, mis wel zang.

Adalita - Perfection (8,0)
Simpel, mooi, mooie tekst. Het verdriet is te horen.

Ping Pung - Wo Hua Shi (6,5)
Pop, songfestival, maar toch wel aardig.

Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word (6,3)

2-1-1-0

Deadline 24-3 18.00

2MY
6.

1. Leo Kottke - Dead End 8
2. Adalita - Perfection 6,5
3. Ping Pung - Wo Hua Shi 6,2
4. Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word 7,5

1. Leo Kottke - Dead End // Het leek er even op dat dit ging overgaan in een sample-dance-nummer genre C2C's down the road of zelfs een Freestyler. Wat ik ten zeerste prima vind. Het blijft echter bij het origineel zelf - u begrijpt ongetwijfeld wel wat ik hiermee bedoel - en verrassend genoeg evenaart deze beatloze versie de verwachtingen van wat een sampledancenummer ervan had kunnen maken. Zo, dat was weer een lekker duidelijke bespreking. Volgens mij heb ik de enige Crodino mét alcohol.
2. Adalita - Perfection // Twijfel. Het begint veelbelovend maar ontbeert een échte vorm van spanning of climax - of het zou in die galm moeten zitten - waardoor ik voorlopig op m'n honger blijf zitten, hoewel het elke beluisterbeurt wel wat beter wordt.
3. Ping Pung - Wo Hua Shi // Ha, ik wou eigenlijk zeggen dat ze wel wat op Tokio Hotel lijken, maar dat bedoel ik anders dan begrepen kan worden. Ik heb het dan met name over hun muziek, want die van Tokio Hotel zijn Duitsers en hebben niet écht iets met Tokio te maken. En deze groep ook niet want die komen uit Hong Kong. Ik had het over de muziek. Dus.
4. Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word // Doldwaze avonturen, met twee stemmetjes enzo. Leuk!

3-1-1-1

Deadline 24-3 18.00

6.

1. Leo Kottke - Dead End 6,0
Technisch natuurlijk helemaal niets op aan te merken. En op zich kan ik muziek met alleen maar een gitaar prima waarderen. Zo mag ik bijvoorbeeld nog steeds graag naar Harry Sacksioni luisteren. Maar ondanks dat of misschien juist wel dankzij (sprak hij chauvinistisch) weet dit mij niet te bekoren. Het blijft een beetje nikserig.

2. Adalita - Perfection 7,0
Mooie sfeer wordt hier neergezet, maar ik mis een beetje ontwikkeling en dan duurt het me uiteindelijk toch net te lang om er heel enthousiast over te worden.

3. Ping Pung - Wo Hua Shi 6,5
Een bekende uit de anderstalige ladders. Daar was het voor mij een beetje een middenmoter en in dit veld is het vooralsnog niet anders. Lekker doorrockend geheel zonder dat er nu iets is wat het boven het gemiddelde doet uitspringen.

4. Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word 5,0
Vrij amateuristische variant op een schablone-achtig 80s dingetje. En deze gaat zelfs echt veel te lang door. Nee, dit gaat hem niet worden.

3-2-2-1

6.

Leo Kottke - Dead End (4,0)
Het zal best knap zijn wat deze meneer doet maar ik haak bij dit soort (even oneerbiedig gezegd) "gitaar geneuzel" vaak heel snel af.

Adalita - Perfection (6,3)
Ik denk steeds...en nu komt het...nee, nu komt het...nu komt het....maar het komt niet...veelbelovend maar de belofte wordt niet ingelost

Ping Pung - Wo Hua Shi (4,0)
Pfff, inderdaad leuk voor een keer zoals Svendra zegt...maar ik ga het daar denk ik ook bij laten.

Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word (5,0)
En ook de afsluiter doet het niet voor mij, klinkt inderdaad wat amateuristisch en het erge is dat ze hier nog een punt mee gaan scoren ook....wat een teleurstellend rondje is dit zeg

3-3-2-2

Deadline 24-3 18.00

6.

Leo Kottke - Dead End
Jammin' on the guitar, wel leuk gedaan maar ook een bepaalde melodie uitmelkend. Klinkt als een soort intermezzo dat in een groter muziekstuk als fijn contrast dient (zoals bv. bij Mike Oldfield). Zonder een dergelijk groter geheel klinkt het nog steeds prima, maar of het ook bestand is tegen vaker luisteren? Voor nu : 7,0

Adalita - Perfection
Goede zang, minimale muzikale beleiding, past wel goed bij elkaar al had het nummer van mij wel een beetje vaart mogen krijgen (het nummer doet me overigens zowel denken aan Scorpions' Wind of Change als Rolling Stones' Wild Horses, misschien wel een rare kronkel...) 7,3

Ping Pung - Wo Hua Shi
Is het niet voor mij, de zang vind ik niet interessant, muzikaal is 't vooral druk en zenuwachtig. Weer een teken dat ik weg moet blijven uit de anderstalige ladders. 5,0

Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word
Muzikaal sterk met een pakkende spanning in het nummer; de af en toe schreeuwerige zang is wat overdreven, al gaat dat denk ik nog wel wennen, enne ... als ik het goed begrepen heb, schrijf je hate met 4 letters 7,5

3-4-2-3

Deadline 24-3 18.00

6.

Leo Kottke - Dead End
Mooi werk ondermeer op de dobro, blijft een grote meneer op de 6 en 12 snaren.
prima om af en toe te horen : 7,5

Adalita - Perfection
had een of twee minuten korter gemogen; maar in ieder geval een puntje: 6,25

Ping Pung - Wo Hua Shi
nerveus gedoe: 4

Haten doe ik dit niet , maar er is ook geen liefde: 6

4-5-2-3

Deadline 24-3 18.00

6.

Leo Kottke - Dead End 7
Een muziekje om het muziekje. Niets meer, niets minder. En knap gespeeld.

Adalita - Perfection 6
Die niet ingeloste belofte van een climax bevalt me wel%u2026 Aardig

Ping Pung - Wo Hua Shi 5
De taal geeft hier een half puntje extra wegens exotische charme, verder lege bombast.

Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word 7
Tears for Fears-associaties. Sinds wanneer is amateuristisch trouwens een scheldwoord? Van alleen maar Pink Floyd (fan!) en 24 sporen wordt de wereld ook niet opwindender. Uit ergernis over zo'n slap argument een punt voor deze jongens.

5-5-2-4

Deadline 24-3 18.00

lebowski schreef:
Sinds wanneer is amateuristisch trouwens een scheldwoord? Van alleen maar Pink Floyd (fan!) en 24 sporen wordt de wereld ook niet opwindender. Uit ergernis over zo'n slap argument een punt voor deze jongens.

Amateuristisch op zich hoeft geen scheldwoord te zijn, maar in combinatie met schablone 80s dingetje heeft het wel een (bedoelde) negatieve connotatie, ja.

Salvadore schreef:
Is het niet voor mij, de zang vind ik niet interessant, muzikaal is 't vooral druk en zenuwachtig. Weer een teken dat ik weg moet blijven uit de anderstalige ladders.

Kom kom, misschien moet je de huidige ladder eens checken. Niet bepaald druk en zenuwachtig, volgens mij.

6.

Leo Kottke - Dead End
Zeer mooi spel. Helaas mis ik een stem. Zet die eronder en je hebt helemaal een topnummer. (7,5)

Adalita - Perfection
Stemmig en mooi! (7,5)
Edit: toegevoegd aan de stapel op mijn digitale platenspeler.

Ping Pung - Wo Hua Shi
Viel me niet eens tegen na het lezen van de reacties. De Hongkongse Linkin Park. 10 jaar geleden had ik dit leuk gevonden maar ik ben helaas in de tussentijd ouder geworden. (7.0)

Dit vind ik de minste van het stel. De 2e stem is ronduit lelijk en het wordt nergens echt spannend. (6.0)

6-6-2-4

Deadline 24-3 18.00

remcodulac schreef:
(quote)
Kom kom, misschien moet je de huidige ladder eens checken. Niet bepaald druk en zenuwachtig, volgens mij.

Ik zeg niet dat anderstalige nummers per se druk en zenuwachtig zijn. Dat weet ik niet want ik vermijd die topics bewust, maar als er een anderstalig nummer voorbijkomt blijkt de kans dat ik 't wat vind erg klein te zijn. Dat heeft met de klank te maken, meestal m.b.t. de zang (taal, intonatie etc.) en soms ook m.b.t. de instrumentatie. In dit geval met beide, helaas. Dat wil ook niet zeggen dat ik een "anderstalig" nummer nooit wat kan vinden, er zijn zat voorbeelden van dat dit wel 't geval is (zelfs nog later in dit topic) maar als de kans klein is ... ga ik het niet opzoeken.

6.

Leo Kottke - Dead End 7,5
Adalita - Perfection 6
Ping Pung - Wo Hua Shi 6
Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word 7

7-6-2-5

Deadline 24-3 18.00

DjFrankie (moderator)
6.

Leo Kottke - Dead End 7
Zie Sunderland, inderdaad mis ik ook een stem, want dit nummer ligt lekker in het gehoor.Adalita - Perfection 7,3
Nummer met een fijne sfeer, dit is zo'n nummer mocht het verder komen en vaker gehoord worden steeds beter gaat worden imo.
Ping Pung - Wo Hua Shi 7,4
Elektro-wave-punk uit de anderstalige ladder, alhoewel ik er geen bal van versta klinkt dit lekker, moeilijk om hierbij stil te blivjen zitten.
Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word 8,1
Lekker nummer dit, ik hoor in die stem van de zanger iets bekends uit de vroegere Killing Joke periode. Nummer verveelt me ook geen moment. Mooie nominatie.

7-6-3-6

Deadline 24-3 18.00
.

6.
Leo Kottke - Dead End 7,5
Adalita - Perfection 6
Ping Pung - Wo Hua Shi 6
Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word 6,5

- Leo Kottke - Dead End
Erg blij wordt ik hier van! Speels gitaarspel en een fijne omkadering, het volstaat voor dit nummer. Misschien loopt het inderdaad wel een beetje dood, maar het plezier is groot.
- Adalita - Perfection
Interessante androgynie, het nummer kon wat extra gebruiken terwijl de opzwelling al evengoed had kunnen uitblijven.
- Ping Pung - Wo Hua Shi
Wel een geinige mix, al spreekt het me langs geen kanten aan. Refreintje blijft nog best gemakkelijk plakken.
- Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word
Instrumentaal had me dit misschien meer gesmaakt. Niet dat de zanger zo vreselijk is, maar het maakt deze muziek weer zo ‘typisch’. Het nummer kent wel een aangenaam verloop.

8-6-3-7

Deadline 24-3 18.00

Leo Kottke - Dead End 8
Dit nummer heeft helemaal geen zang nodig, zang zou dit lied wel eens kunnen verpesten.

Adalita - Perfection 7,5
mooie sfeer, mooie instrumentatie en passende zang erbij

Ping Pung - Wo Hua Shi 6
leuk voor 1 keer? ah we zien wel

Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word 6,5
interessant nummer

9-7-3-7

Deadline 24-3 18.00

Leo Kottke - Dead End .Knap gedaan,soort van solo gitaar jam sessie.Al ben ik zelf meer een liefhebber van het wat bredere en ruigere jamwerk .Zoals in een ver verleden Derek & the Dominos dat konden.Dat kruipt dan echt onder je huid,dit blijft allemaal netjes binnen de lijntjes.(6,8)

Adalita - Perfection Inderdaad wordt er een mooie sfeer opgewekt.De zang is een soort van Mazzy Star meets Chrissy Hynde ontmoeting.Ook dit blijft allemaal binnen de lijntjes want de benodigde climax ontbreekt.en dat is jammer.De tweede stem die later terloops opdoemt in het nummer kan daar niet veel meer aan veranderen.(6,9)

Ping Pung - Wo Hua Shi.Is de sirene in het begin een noodsignaal? Dat niet echt maar de Chinese vocalen missen kracht en overtuiging en het nummer oogt verder standaard (6)

Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word Het begin is David Sylvian achtig (prachtige piano klanken) Na de oorverdovende schreeuw krijgt het nummer meer een eigen smoel en blijft het opdwepende ritme wat een band als Killing Joke ook kenmerkt zoals Frank al eerder aangaf en als een rode lijn door het nummer gaat aanstekelijk (7,2)

9-8-3-8

Deadline 24-3 18.00

6.

Leo Kottke - Dead End 5,0 (saai)

Adalita - Perfection 5,2 (ietsje minder saai)

Ping Pung - Wo Hua Shi 7,9 (ik hoop dat Freek nog op tijd zijn nominatie ziet, uit Anderstalige ladder Chinees; naar mijn smaak niet het beste nummer uit die ladder maar wel 2e geëindigd. Ping Pung zingt in het Kantonees)

Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word 6,0 (geeft me een eighties gevoel)

9-8-4-9

Deadline 24-3 18.00

6.

Leo Kottke - Dead End 5,5 Het is ongetwijfeld erg knap wat dhr. Kottke doet. Maar spannend word het niet.

Adalita - Perfection 7

Mooie stem sfeervol nummer.

Ping Pung - Wo Hua Shi 5

Muzikaal gaat het nog maar dat hysterische stemmetje.

Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word 8,5 Ja het schreeuwt ik hou daarvan. Als je emoties hoort doorklinken in een stem. Verder voor mij een klassieker uit een tijd dat zwart de enige kleur in mijn kledingkast was.

9-9-4-10

Deadline 24-3 18.00

6.

Leo Kottke - Dead End 8,5
Ik heb bij het nomineren lang getwijfeld tussen deze en World Turning, maar bij die laatste vond ik de zang bepaald geen verrijking van het nummer. Dan maar zonder zang.

Adalita - Perfection 7,0
Een aangenaam sfeertje, dat bij vaker luisteren beter begint te werken.

Ping Pung - Wo Hua Shi 6,8
Aardig rocknummertje. Ik moest wel even wennen aan de vocalen.

Shock Therapy - Hate is A 4-Letter Word 6,0
Beetje monotoon en dan willen ze ook nog eens niet van ophouden weten.

10-10-4-10

Deadline 24-3 18.00

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:49 uur

geplaatst: vandaag om 16:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.