MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
17.

Skeleton Hands - City Lights
Dromerige nu-new-wave-post-punkachtig iets. Lekkere gitaren die het nummer wat tempo geven en rijke synths die het nummer 'mooi maken'.
7

Dolorean - Black Hills Gold
In de verte hoor je op een gegeven moment een orgeltje: . In de verte hoor je bij dit nummer sowieso veel dingen. Al vanaf die eerste paar noten kreeg dit nummer mij stil. Wauw!
8,5

Niyaz - Ishq (Love and the Veil)
Iran/VS, dat is een interessante combinatie. Ik heb toch bar weinig met Arabische muziek. Vooral omdat de taal op mijn lachspieren werkt...
Als het dan ook nog eens 6,5 minuut hetzelfde is.
4,5

The Nomads - The Way You Touch My Hand
4,25* uit 14 stemmen voor het (zeer) korte album (19 minuten) waar dit nummer de opener is. Ze schijnen uit Zweden te komen, maar dit nummer bewijst maar weer eens hoe goed de gemiddelde Scandinaviër Engels spreekt.
Lekker vuile garagerock waarbij de zachte, scherpe productie een echt hoog cijfer toch in de weg zit.
7

1-2-0-1

Deadline: 4-4 18.00

17. Skeleton Hands - City Lights
Leuk synthwavertje met een fijn tingelend gitaartje, de zang is wat minder; al met al: 7,8

Dolorean - Black Hills Gold
Mooi enigszins slepend nummer 7,5

Niyaz - Ishq (Love and the Veil)
Muzikaal wel aardig, die zangeres mogen ze van mij vervangen 7,0

The Nomads - The Way You Touch My Hand
Best een aardig, easy listening punk stamp-plaatje. Geen hoogvlieger voor mij 6,8

2-3-0-1

DjFrankie (moderator)
chevy93 schreef:
Op de EP (2011) staat een City Lights van 4 minuten. Op het album uit 2013 staat een City Lights van 5:47. Maakt het een (groot) verschil?

die ep telt, de nieuwe versie is net uit, ik heb het album net binnen en staat op eenzame hoogte met Bkack Heart rebellion als album van 2013.

Zit trouwens een wezenlijk verschil tussen beide versies.

17. Skeleton Hands - City Lights (6,5)
Postwave is niet mijn theekop, maar dit klinkt best verzorgd.

Dolorean - Black Hills Gold (7,0)
Die subtiele en lome begeleiding maakt het nummer sterk.

Niyaz - Ishq (Love and the Veil) (6,5)
Mooie sound, al zou ik niet snel een heel album beluisteren.

The Nomads - The Way You Touch My Hand (7,5)
Fris nummer met leuke backing vocals. Winnaar van deze ronde.

2-4-0-2

2MY
17.

1. Skeleton Hands - City Lights 6
2. Dolorean - Black Hills Gold 7,8
3. Niyaz - Ishq (Love and the Veil) 7,5
4. The Nomads - The Way You Touch My Hand 7

1. Skeleton Hands - City Lights // Het begon nochtans veelbelovend: de opgewekte beat in de intro deed me al met een punt staan wapperen. Maar wat een zeurstem...
2. Dolorean - Black Hills Gold // Mooie sfeer wordt hier neergezet. Hier kan ik nog wel een paar keer naar luisteren.
3. Niyaz - Ishq (Love and the Veil) // Ik ervaar zulke muziek dikwijls als vermoeiend, omdat mijn Westerse muziekbeleving niet deze van-de-hak-op-de-tak muziek gewend is, en mijn hersenen hun verwachtingspatroon telkens weer anders moeten uitstippelen. Het zal nog wat oefening vergen vooraleer ik hier ontspannen naar kan luisteren, maar ik kan hier wel mooie muziek in vermoeden.
4. The Nomads - The Way You Touch My Hand // Ik ken het oeuvre van B52's niet echt, maar de samenzang deed mij daar wat aan denken - maar het kan evengoed een andere 80's band zijn, ik ben verre van een kenner. Klinkt wel vlotjes.

2-5-1-2

1. Skeleton Hands - City Lights Duidelijk beinvloed door bands als New Order.Van The Climb een veel minder bekende band hoor ik hier ook veel in terug.(7,2)
2. Dolorean - Black Hills Gold.Bijzonder fraaie ontdekking dit, af en toe een tikkeltje monotoon maar dat mag de pret niet drukken (8,2)
3. Niyaz - Ishq (Love and the Veil) Gaat wel.Maar echt warm krijg ik het er niet van,ondanks de Oosterse klanken.(6)
4. The Nomads - The Way You Touch My Hand. Recht toe recht aan punk/rock:B52 vermengd met een vleugje The Cars(7,3)

2-6-1-3

DjFrankie (moderator)
17.

Geweldige ronde!!!

Skeleton Hands - City Lights 9
Helemaal mijn ding, hier ga ik op dansen. Heeft ook raakvlakken met She wants RevengeDolorean - Black Hills Gold 8,5
Prachtnummer lekkere sfeer
Niyaz - Ishq (Love and the Veil) 7,6
Ook prima sfeer in dit nummer, DCD Labyrinth sfeertje
The Nomads - The Way You Touch My Hand 8
Ook weer lekker vuige gitaarrock

3-7-1-3

17.
Skeleton Hands - City Lights 7
Dolorean - Black Hills Gold 7,8
Niyaz - Ishq (Love and the Veil) 9
The Nomads - The Way You Touch My Hand 8

3-7-2-4

17.

Skeleton Hands - City Lights 5,0 (matige Cure imitatie)

Dolorean - Black Hills Gold 8,5 (mooie ontdekking)

Niyaz - Ishq (Love and the Veil) 9,8 (magnifiek mooi. en voor Chevy: dit is in het Urdu maar misschien werken vele talen op jouw lachspieren. Nederlands klinkt als muziek voor veel buitenlanders)

The Nomads - The Way You Touch My Hand 8,0 (vroeger vaak gedraaid als student en was dit nummer vergeten)

3-8-3-4

17.

Skeleton Hands - City Lights 4,0
Op zich vind ik vrijwel alles van de nu wave wel aardig, maar al nooit zo goed als de voorbeelden. Maar in dit geval komt daar een toch wel vervelende zanger bij die (in mijn oren) behoorlijk vals zingt ook nog.

Dolorean - Black Hills Gold 8,5
Hier heb ik een jaar of twee best wel wat van beluisterd, omdat ik het mooi vond. Waarschijnlijk ook weer vanwege een luisterpaalsessie. Uiteindelijk geen album van gekocht en vervolgens in het vergeetboek geraakt. Ten onrechte!

Niyaz - Ishq (Love and the Veil) 9,0
Een bekende uit de Anderstalige ladders (jongens, ga daar nu toch eens luisteren!), waar de groep bij meerdere talen terugkwam: Urdu, Farsi, Turks en Tadzjieks. Niet bij Arabisch, vreemd genoeg.
Dit nummer, ik heb het even teruggezocht, werd tweede in een ladder die gewonnen werd door oud-finalist alhier Kim Doo Soo. En terecht, want de licht verwesterde traditionele muziek wordt prachtig gecomplementeerd door de zang van Azam Ali.

The Nomads - The Way You Touch My Hand 7,0
Garage rock wil bij mij wel eens over het randje van mijn platte luisterplezier vallen. Maar er zijn wel uitzonderinge, hoor. Deze vind ik wel leuk. Dat zou een slecht teken moeten zijn voor de kwaliteit, vermoed ik. Wellicht is het wat gladder dan de Amerikaanse voorbeelden?

3-9-4-4

17. Sterk stelletje hoor!

Ja, goed, mooi. Heb wel iets met deze donkere electro. Fijne, o zo niet-mooie stem ook. (7,8)

Pff, prachtig. Hier doen we het voor. Nu maar hopen dat het hele album zo mooi is. Zo ja, dan heeft Dolorean er een nieuwe fan bij. (8,4)

Mooi, kan dit wel waarderen. Ik moet dit nummer even in laten dalen om een heel album aan te durven van deze artiest. Op het eerste gehoor is het het net niet. In een andere ladder had deze een punt gepakt. (7,4)

Qua originaliteit verliest deze het net van de rest. Toch een fijn plaatje, daarom een (7,2)

4-10-4-4

17.

Skeleton Hands - City Lights 6,5
Wel aardig, beetje clichézanger voor dit genre.

Dolorean - Black Hills Gold 7,7
Mooi en subtiel, misschien zelfs nog wat groeipotentie.

Niyaz - Ishq (Love and the Veil) 7,0
Heeft wel wat. Wel een stemgeluid dat ik slechts met mate kan beluisteren.

The Nomads - The Way You Touch My Hand 8,5
Sowieso een lekker retro garagegeluid, maar vooral die tweede stem maakt dit erg leuk.

4-11-4-5

17.

Skeleton Hands - City Lights 7,4
Dolorean - Black Hills Gold 7,3
Niyaz - Ishq (Love and the Veil) 8,2
The Nomads - The Way You Touch My Hand 6,5

5-11-5-5

17.

Skeleton Hands - City Lights 6,5
prettig wave nummertje, maar zal geen plaats in mijn collectie veroveren. Wel een mooie sound.

Dolorean - Black Hills Gold 8
Lekker ambachtelijk muziekje zonder spierballen, vol kleine verrassinkjes

Niyaz - Ishq (Love and the Veil) 7,8
Ben meestal wel te porren voor deze muziek, die me altijd jeuk aan mijn rugzak bezorgt.

The Nomads - The Way You Touch My Hand 8,2
In een ander leven aantal keer live aan het werk gezien in Vera, goede band, lekker geluid.

5-12-5-6

17.

Klinkt op een prettige manier zeer gedateerd: 7,0

Eindigt boeiender dan het begin deed vermoeden; reden het vaker te draaien:8,0

...oh zo betweterige snotneuzen moeten lachen om talen die ze niet kennen....wat een wereldburgers. Alleen daarom al een 8, nee hoor; het is ook een fraai stuk muziek: 8,75

Lekkerrrrrrrrrrr: 8,75

5-12-6-7

Sterke ladder!

17.

Fijn melodieus darkwave-nr. Stem past daarbij. Weet nog niet of t een blijver is. 7.4

Voortkabbelend met ondergrondse spanning/dreiging die gaandeweg steeds explicieter wordt, mooi gedaan - in genre dat normaal niet vaak bovenin meedoet. 7.4

Bevalt me goed, en groeit nog steeds bij 3e luisterbeurt. Mooie melodieën en ritmes uit het Oosten bij prima zangstem. Doet soms denken aan Shiva in Exile (aanrader voor wie Niyaz bevalt). 8.1

Lekkere garagerock, wordt er blij van! Zeker ook door de B52´s-achtige vrouwenstemmen (die me tevens sterk doen denken aan die in het batcave-nummer Sexbeat - Sexbeat). 8.3

5-12-7-8

17.

Mooie ronde !!!!

Doet mij het meest denken aan New Order maar het pakt me net wat minder 7.0

Mooi sfeervol nummer, zou met enkele luisterbeurten meer zomaar naar een (echte) topscore kunnen groeien, maar komt nu net tekort in deze sterke ronde. 7.4

Mooie ontdekking (ik had de andere talen in de anderstalige ladder overgeslagen...sowieso veel moois te ontdekken daar, allleen te weinig tijd om alles te volgen), dit soort wereldmuziek past wel in mijn straatje. 8.0

Heerlijke ongecompliceerde garagerock waar ik altijd weer vrolijk van wordt 9.0

5-12-8-9

17.

Skeleton Hands - City Lights - 4,5
Muzikaal wel in orde, doet me erg denken aan M83 en New Order. Helaas wordt het nummer verpest door de emotieloze zeurzang. Konden ze daar niet iemand anders voor vinden?

Dolorean - Black Hills Gold 6
Dacht even dat we het Spaanse Delorean kregen hier, maar dit is iets heel anders. Sfeervol, dat zeker, kan me voorstellen dat dit het goed doet als muzikaal decor in een kroeg. Ik hoor ook wel wat suspense. Maar toch pakt het me niet echt. Wie weet later nog eens, want deze zal helaas wel doorgaan aan de stand te zien.

Niyaz - Ishq (Love and the Veil) 8,5
Fijn dat er wat meer exotische muziek meedoet in deze ladder, al haken sommige users blijkbaar meteen af als ze eens een niet-westerse taal horen. Verder gewoon een heel lekker nummer dit. Prachtige taal ook, het urdu. Hoop dat deze nog even in de race blijft, toffe ontdekking.

The Nomads - The Way You Touch My Hand - 9,5
Deze kende ik al, was zelfs de opener van mijn MuMeMixtape ooit. De nummer twee van die mix doet toevallig ook al mee hier. Geweldige garagerock, lekker meezingnummer ook.

5-12-9-10

17.

Skeleton Hands - City Lights 7

Dolorean - Black Hills Gold 7,5

Niyaz - Ishq (Love and the Veil) 6,5

The Nomads - The Way You Touch My Hand 6

6-13-9-10

18. Kiss The Anus Of A Black Cat - Shake Off Your Dreams
Deastro – The Shaded Forests
Ludovico Einaudi - Nuvole Bianche
Richard Swift - Buildings in America

0-0-0-0

Deadline: 5-4 18.00

1 minuutje te vroeg viking

Uitslag ladder 17 :

1. Dolorean - Black Hills Gold , 13 punten , gemiddelde 7,79
2. The Nomads - The Way You Touch My Hand , 10 punten , gemiddelde 7,66
3. Niyaz - Ishq (Love and the Veil) , 9 punten , gemiddelde 7,48
4. Skeleton Hands - City Lights , 6 punten , gemiddelde 6,72

19 deelnemers

18. Kiss The Anus Of A Black Cat - Shake Off Your Dreams.STaRS wat doe jij mij aan? Dacht ik door de bandnaam met een soort van trash metal band te maken te krijgen krijg ik dit voorgeschoteld:Intense vocalen, de muziek is dreigend en het opdwepende ritme grijpt mij meteen bij de keel.Het heeft op mij dezelfde impact als bv Nux Vomica van The Veils,waar het zeker wat raakvlakken mee heeft net als The Wounded. Ook invloeden van Tears For Fears ten tijde van de Hurting hoor ik erin terug.Deze gaat in het boodschappenmandje. (10)

Deastro – The Shaded Forests.Electro rock/pop in optima forma .Pulp en Ultravox hoor ik er wel in terug(7,5)

Ludovico Einaudi - Nuvole Bianche Piano spel kan mij altijd bekoren, al mis ik toch wel vocalen(7)

Richard Swift - Buildings in America.Muzikaal dik in orde, de vocalen vind ik wel wat zeurderig overkomen(6,5)

1-1-0-0

18. Kiss The Anus Of A Black Cat - Shake Off Your Dreams
Zal me de naam maar niet al te plastisch voorstellen, maar had dezelfde aanname als viking; hard!! Valt wel mee dus; geinspireerd op een heksen ritueel lees ik....muziek lijkt daar de soundtrack voor: wel leuk: 6,75

Deastro – The Shaded Forests.Doet me niet veel: 6

Ludovico Einaudi - Nuvole Bianche
Mis iets..het grote gebaar of zo, een climax; maar niet vervelend: 6,75

Richard Swift - Buildings in America.
Komt niet echt los met zo'n stem; 6,5

2-1-1-0

Salvadore schreef:
1 minuutje te vroeg viking

Stond op springen Salvadore

18.
Kiss The Anus Of A Black Cat - Shake Off Your Dreams 7
Deastro – The Shaded Forests 7,5
Ludovico Einaudi - Nuvole Bianche 5
Richard Swift - Buildings in America 7,5

2-2-1-1

18.

Kiss The Anus Of A Black Cat - Shake Off Your Dreams
Hé Cat, we moeten nog een bandnaam hebben, weet jij wat? Kiss my ass! Nou ja, een intrigerend nummer, dat dan weer wel. Moet ik eens vaker draaien, ben benieuwd of ik 't dan nog goed vind 7,5

Deastro - The Shaded Forests
Prima elektronisch gedreven rocknummer. Doet op de duur wel denken aan Interpol/Editors waarbij het "rammen" soms gaat overheersen, terwijl het nummer dat helemaal niet nodig heeft 7,5

Ludovico Einaudi - Nuvole Bianche
Heb je net dat gerock gehad, is het tijd voor bezinning. Ach, niks mis met die piano maar (en ik geloof dat Lebowski eerder al eens Clayderman aanhaalde) er is best veel "new age"-achtige muziek die hier op lijkt 7,0

Richard Swift - Buildings in America
Begint rustig en die klappen voelde ik even niet aankomen, toch komt het nummer niet echt "binnen". 6,5

3-3-1-1

herman schreef:
al haken sommige users blijkbaar meteen af als ze eens een niet-westerse taal horen.
Ik weet niet of je op mijn commentaar doelt, maar ik ben geloof ik de enige die een (negatieve) opmerking over de taal geplaatst heeft. Als dat zo is, ik ben echt niet per definitie vies van niet-Westerse talen.

Oldfart schreef:
...oh zo betweterige snotneuzen moeten lachen om talen die ze niet kennen....wat een wereldburgers.
Moet je een taal kennen om het grappig te vinden (klinken)? Wat een rare stelling, zeg.

DjFrankie (moderator)
18.

Kiss The Anus Of A Black Cat - Shake Off Your Dreams 8,4
Ben hier bekend mee nadat ik vorig jaar een recensie van dit album zag staan, belgie mag hier trots op zijn, ouder werk lijkt hier trouwens niet op.
Deastro – The Shaded Forests 7,8
Deze muziek (hoe verrassend) doet het altijd goed bij mij, lijkt wat op Crocodiles, electronica is heel fijn hierbij.
Ludovico Einaudi - Nuvole Bianche 6,5
Jazeker deze mens kan piano spelen, alleen het geheel is te rustig en meer voor achtergrond muziek in een restaurant.
Richard Swift - Buildings in America 6,6
Rustig voortkrabbelend nummer, dat mij niet zo wist te boeien, 2de stevigere gedeelte is wel wat sterker, maar nog niet overtuigend genoeg.

4-4-1-1

2MY
18.

1. Kiss The Anus Of A Black Cat - Shake Off Your Dreams 6
2. Deastro – The Shaded Forests 7
3. Ludovico Einaudi - Nuvole Bianche 8
4. Richard Swift - Buildings in America 9,2

1. Kiss The Anus Of A Black Cat - Shake Off Your Dreams // Onder de sterk opgezwollen bombast vind ik niet onmiddellijk een sterk nummer terug. Weer een band waar ik al eens van gehoord heb, maar nog nooit iets bewust van tot mij heb genomen.
2. Deastro – The Shaded Forests // Iedereen hoort er wat anders in blijkbaar. Ik hoor voornamelijk Killers met een slechte microfoon. Het nummer heeft in elk geval een stevige drive, weer ideaal voor op de festivals.
3. Ludovico Einaudi - Nuvole Bianche // Mooi stukje muziek, heb er maar meteen een goed glas wijn bij gehaald (4,99€ in de Plus) en met m'n colbertje aan in de fauteuil gaan zitten. Het zal de leeftijd wel zijn.
4. Richard Swift - Buildings in America // Ik kan het jullie niet kwalijk nemen dat dit niet echt hoog scoort. Bij mij duurde het een 5-tal draaibeurten vooraleer ik hier de magistrale schoonheid in mocht ontdekken. Intussen zijn we al weer even verder en mag ik het gerust een lievelingslied noemen. Mag ik iedereen aanraden om eens een koptelefoon op te zetten en deze buildings te beléven! Aah, wat een geweldig nummer, ik ben blij dat ik het genomineerd heb, heb ik gelijk weer een excuus om het op te zetten En dat zeuren valt best wel mee (*).

4-4-2-2

(*) vergeleken met de rest van het album

18. Beroerde ronde voor mij

Kiss The Anus Of A Black Cat - Shake Off Your Dreams (4,5)
Weinig opbeurende muziek waar geen eind aan komt.

Deastro – The Shaded Forests (5,5)
Het beste wat je ervan kunt melden: het stoort niet.

Ludovico Einaudi - Nuvole Bianche (5,0)
Piano kan zo mooi zijn, maar dit blijft steken in basisakkoordjes

Richard Swift - Buildings in America (5,5)
Pas in de tweede helft wordt het een heel klein beetje boeiend.

4-5-2-3

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:59 uur

geplaatst: vandaag om 03:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.