MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
21.

Dala - Life on Earth (7,0)
Vriendelijk popliedje, van mij mag dit wel.

Love Is All - Busy Doing Nothing (7,0)
Ook leuk, op een ruigere manier.

Blueneck - Lilitu (6,0)
Herkenbaar wat mijn voorganger zegt. Het pakt mij ook niet.

Peter And The Wolf - The Bonsai Tree (4,0)
Opnieuw zo'n poppenkastliedje. Irritant.

3-6-4-2

Deadline: 8-4 18.00

lebowski schreef:
21.

Dala - Life on Earth 4
Om te draaien tijdens de ladies night.

Mag ik dan gewoon meedoen met de mannen avond?

vleertje schreef:

Mag ik dan gewoon meedoen met de mannen avond?

Je leek me al niet het type ladies night, ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel

21.

Dala - Life on Earth 6,0 (lieftallig maar verder niet erg origineel liedje)
Love Is All - Busy Doing Nothing 6,3 (nummer met beetje pit)
Blueneck - Lilitu 8,2 (mooie ontdekking)
Peter And The Wolf - The Bonsai Tree 7,2 (leuk Amerikaans nummer)

3-6-5-3

Er klopt iets niet aan de stand: het totaal is oneven.

edit: zo te zien telt The Viking het punt voor Love is All niet op. Juiste stand is nu dan:

3-7-5-3.

Sorry is inmiddels aangepast yeahyeahyeah

DjFrankie (moderator)
21.

Dala - Life on Earth 6,9
Lief liedje, nergens overtuigend, ook nergens storend
Love Is All - Busy Doing Nothing 7,9
Begint meteen sterk, lekker energiek nummer
Blueneck - Lilitu 7,5
Ook sfeervol in zijn genre, vind dit ook een prima nummer
Peter And The Wolf - The Bonsai Tree 6,8
Hert ukelele stuk duurt me te lang, nummer blijft daardoor hangen

3-8-6-3

21.

Dala - Life on Earth
de lippen te rood, de honingpot te veel geleegd: 5
Love Is All - Busy Doing Nothing
He he...: 6,5
Blueneck - Lilitu
Zonder clip een stuk minder: 6
Peter And The Wolf - The Bonsai Tree
Lo Fi Folk?:5,75

Al met al weer een slappe ronde.

3-9-7-3

Sommige liedjes hebben clips, andere niet. Ik klik meteen de video weg om me op de muziek te concentreren en de liedjes eerlijk te vergelijken.

21.

Dala - Life on Earth 7,5
Mooi liedje.

Love Is All – Busy Doing Nothing 7,3
Mij een beetje te wrak uitgevoerd.

Blueneck - Lilitu 5,5
Ik zal zo meteen de clip eens bekijken. De muziek vind ik niet zo veel aan.

Peter And The Wolf - The Bonsai Tree 4
De ene keer kan amateuristisch overkomende rotzooi mij zeer bekoren. Hier doet het dat niet.

4-10-7-3

21.

Dala - Life on Earth 6
gewoon mooi en lief gezongen, ik vind het wel aardig
Love Is All - Busy Doing Nothing 5,5
jaja ... neenee geen idee
Blueneck - Lilitu 7
spannend nummertje
Peter And The Wolf - The Bonsai Tree 6
gewoon mooi en leuk gezongen, niks speciaals

5-10-8-3

21.

Dala - Life on Earth
Braaf liedeke met country toefje. Goede samenzang. Voor mij te braafjes. 5.2

Love Is All - Busy Doing Nothing
Lekker energieke punkchaos. 7.7

Blueneck - Lilitu
Degelijke eigentijdse productie met mooie opbouw. Niet zo mijn smaak. 6.3

Peter And The Wolf - The Bonsai Tree
Klein liedje, wel leuk edoch niet heel bijzonder. 6.8

5-11-8-4

DjFrankie (moderator)
Uitslag:

1 Love Is All - Busy Doing Nothing 11 pt gem: 7,21
2 Blueneck - Lilitu 8 pt gem: 6,7
3 Dala - Life on Earth 5 pt gem: 5,93
4 Peter And The Wolf - The Bonsai Tree 4 pt gem: 5,9

14 deelnemers

DjFrankie (moderator)
22. Met James George Thirlwell zie ik

Foto na Dans - Die Vloed
Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure
Mecano - The Suggestive Sleep
John Tams – A Man of Constant Sorrow

0-0-0-0

Deadline: 9-4 18.00

Voor de studioversie van Steroid Maximus hier klikken

DjFrankie (moderator)
22. Met James George Thirlwell zie ik, zit een een fijne verrassende ronde.

Foto na Dans - Die Vloed 7,8
Goed nummer, ik houdt wel van dit taaltje, en muzikaal is dit erg goed
Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure 7,5
Spannend James Bond achtig nummer ik vind deze versie mooier dan die live versie
Mecano - The Suggestive Sleep 7,6
Mooi ook dit, zou zo tussen Seventeen Seconds en Faith passen, alleen is het een andere band, niet voor een vrouwenkransje al zal Vleertje dit wel kunnen waarderen.
John Tams – A Man of Constant Sorrow 7
Folk nummertje, mooi gedragen maar ik mis altijd datgene wat andere hierin gezien

1-0-1-0

22.

Foto na Dans - Die Vloed 
't Is Nederlands en ik versta er amper iets van, zal wel aan mij liggen. Niet dat 't heel belangrijk is, 't gaat om de muziek maar daar vind ik ook niet zo veel aan. 6,0

Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure
Apart in ieder geval. Af en toe wel erg hectisch, toch best aardig 6,5

Mecano - The Suggestive Sleep
Een andere Mecano dan die van Hijo de la Luna. Dit doet me denken aan The Blue Nile. Duurt vrij lang maar heeft toch wel wat (... dreigends?) 7,0

John Tams - A Man of Constant Sorrow 
Dit blijft toch wel erg vlak, de zanger probeert er een gevoelig verhaal van te maken. Komt bij mij niet echt aan. De trompet is een mooie aanvulling, maar 't blijft wel erg slow. Misschien is 't iets voor Eagles fans? 6,0

1-1-2-0

DjFrankie (moderator)
Foto na Dans is Zuid Afrikaans Salvadore

Aha, dat verklaart een en ander

De muzikale "begeleiding" is soms zo hard dat ik sowieso al weinig opving. Nu vind ik tekst ook niet zo belangrijk, maar Zuid Afrikaans, ja niet aan gedacht.

22.

Foto na Dans - Die Vloed 7,5
Goedgemaakte progrock, dat het clichématige overstijgt.

Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure 9,3
Mijn complimenten voor de nominatie. In de originele albumversie vind ik de vibrafoon/xylofoon te schel en het orgel/synths te veel op de voorgrond. Live is mooier.

Mecano - The Suggestive Sleep 8
Mooi verstild nummer, dat me aan David Sylvian doet denken, maar dan ietsje beter, en tegelijk aan
Coil, maar dan ietsje minder.

John Tams – A Man of Constant Sorrow 7,3
Ik ben voor dit soort zoetsappige muziek wel ontvankelijk, maar het is me te onsamenhangend.

1-2-3-0

22.

Foto na Dans - Die Vloed. Gaat wel, ben er niet kapot van(6,3)

Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure. Kakafonie aan instrumenten best aardig om naar te luisteren.Maar meer ook niet.(6,5)

Mecano - The Suggestive Sleep Dit ken ik dus al .De band heeft natuurlijk raakvlakken met Breathless(een andere onbegrepen band). De hypnotiserende vocalen na 2.40 tillen het nummer naar grote hoogte(8,2)

John Tams – A Man of Constant Sorrow .Ingetogen gitaren,zoetgevooisde zang maar geen slecht nummer mijns inziens(6,7)

1-2-4-1

2MY
22.

1. Foto na Dans - Die Vloed 6,5
2. Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure 7
3. Mecano - The Suggestive Sleep 7
4. John Tams – A Man of Constant Sorrow 6,5

1. Foto na Dans - Die Vloed // Au fond een simpel rocknummer zoals ze in de lage landen wel meer maken - hetgeen de taalverwarring er alleen maar groter mee maakt. De subtiele electronica op de achtergrond maken hier echter wel iets bijzonders van. Op een graad van 5 sterren is dit een 'wel oke'.
2. Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure // Knutselwerkje van John Barry-achtige thema's, aaneengekleefd met een xylofoon-riedeltje. Op een graad van Q is dit een 007.
3. Mecano - The Suggestive Sleep // Af en toe heb ik de neiging om 'oeeeeh Viennááá' te brullen, maar dat hoeft niet per se aan dit nummer te liggen - het was een drukke werkdag en mijn auto is eindelijk hersteld. Ik bedoel maar.
4. John Tams – A Man of Constant Sorrow // Ik had het nummer van The Soggy Bottom Boys verwacht en dat heb ik altijd al geweldig gevonden. Vergelijken is flauw want niets ter zake doend. Maar dit viel toch net iets te tam uit.

1-3-5-1

22.

Foto na Dans - Die Vloed 6
Raar ongrijpbaar nummer, naar ik aanneem in het Afrikaans. Het heeft wel iets, maar gaat ook als zand door de vingers. Saai instrumentaal outro, dat ook nog tamelijk lang duurt. Nee, ben er nie kapot van nie.

Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure. 6,2
Wanneer zet je dit eigenlijk op? Ik kan hier geen boek bij lezen . Maar verrassend en goed gespeeld, dus voldoende.

Mecano - The Suggestive Sleep 8,5
Koopt eigen waar! Erg mooie vaderlandse wave van toch beetje vergeten bandje. Hoewel ze alweer een paar jaar geleden een doorstart hebben gemaakt.

John Tams – A Man of Constant Sorrow 5
Veelzijdig mannetje lees ik. Kan alles een beetje, zo te horen. Vind dit niet zo sterk.

1-4-6-1

2.

Foto na Dans - Die Vloed (7,5)
Degelijke rock met een lekkere Wall of Sound.

Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure (6,0)
Iets te onrustig en weinig subtiel voor een hoge score.

Mecano - The Suggestive Sleep (3,0)
Pretentieus nummer gevuld met lucht. Vreselijk vind ik dit.

John Tams – A Man of Constant Sorrow (6,5)
De rust en de begeleiding spreken me aan, de zang minder.

2-4-6-2

22.

Foto na Dans - Die Vloed 9,8 (Fantastische progrock van goede band in het Afrikaans, prachtig outro)
Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure 5,4 (mij te rommelig)
Mecano - The Suggestive Sleep 7,1 (wel ok)
John Tams - A Man of Constant Sorrow 7,7 (mooie song met mooie trompet, Billy Joel-achtig)

3-4-6-3

22.

Foto na Dans - Die Vloed 4,5

Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure. 6,5

Mecano - The Suggestive Sleep 6,0

John Tams – A Man of Constant Sorrow 4,0

3-5-7-3

22.

Foto na Dans - Die Vloed 6

Muzikaal wel aardig maar de zang betoverd niet echt en dat ligt zeer zeker niet aan de prachtige zuid Afrikaanse taal.

Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure. 9,8

Geniaal meesterwerkje van Thirlwell. Had heel graag iets van Foetus willen nomineren maar dat kon wegens te vaak gestemd niet. Daarom dan maar het project Steroid Maximus voor de alt. 152. Ja wanneer luister je hiernaar tijdens de afwas, in de auto, ja ook bij het lezen van een boek. Dit kan bij mij gewoon eigenlijk altijd wel. Ik hou van ge-orchestreerde chaos en Thirlwell is hier meester in.

Mecano - The Suggestive Sleep 8

Erg mooi, hoor de vergelijking met Sylvian wel qua stem geluid en ook de verwijzing naar de cure hoor ik wel. Ja hoor ik wil best een kransje bijwonen waar dit te horen is of er nou vrouwen of mannen in dat kransje plaatsnemen.

John Tams – A Man of Constant Sorrow 5

Tsja sorry dit is me te braafjes, ik hou best van mooi, ingetogen, gevoelig op zijn tijd maar dit is het voor mij niet.

3-6-8-3

22.

Foto na Dans - Die Vloed 7,5
Dit zou niet mijn eerste keuze zijn geweest voor een Foto Na Dans nummer (niet dat ik een kenner van hun repertoire ben), maar alsnog gewoon een prima song die een bonusje krijgt vanwege het anderstalige. We hebben allemaal onze eigenaardige rekenmethoden, dat blijkt maar weer.

Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure 7,0
Met songs van Thirlwell kan het in mijn beoordeling alle kanten op. Here Comes the Rain van een paar edities terug vond ik geweldig, maar af en toe hoor ik dingen waar ik met geen mogelijkheid een voldoende voor kan geven. Dan kom ik hier heel atypisch uit op een voor mij gemiddeld cijfer. Er wordt hier namelijk leuk gespeeld met de motieven en goed gemusiceerd, en als ik er live bij zou zijn was er mogelijk geen probleem, maar op een of andere manier mis ik vanaf mijn luie stoel toch een echte klik met het nummer.

Mecano - The Suggestive Sleep 6,0
Afgaand op de namedropping van de users voor mij had dit een zeer hoog cijfer moeten opleveren. David Sylvian gecombineerd met Ultravox en dan het beste van Coil erbij, daar zou ik voor tekenen. Maar ik hoor een soort derderangs Brendan Perry, zowel qua stem als qua compositie. Nog net genoeg voor een voldoende, mede gebaseerd op chauvinisme, maar ik had er meer van verwacht.

John Tams – A Man of Constant Sorrow 9,0
Ook ik heb dit nummer leren kennen via O Brother, zoals de meesten, naar ik aan mag nemen. De Soggy Bottom Boys versie vond ik vooral leuk. Dus toen ik deze titel zag staan en begon te luisteren, was ik wel even uit het evenwicht. Maar het is inderdaad hetzelfde nummer. Eigenlijk een beetje een schoolvoorbeeld van de mogelijke verschillen tussen Engelse en Amerikaanse folk, bedenk ik nu. Hoe dan ook, voor mij kleurt de stem heel goed bij het ingetogen gitaarspel en de trompet maakt het helemaal af.

4-6-8-4

22.

Foto na Dans - Die Vloed 7,0
Ook niet direct mijn favoriet van de band om hier te nomineren, maar zeer degelijk.

Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure 6,8
Had zeker een track van een James Bondfilm kunnen zijn.

Mecano - The Suggestive Sleep 5,3
Niet mijn kop thee, nu is de verwijzing naar David Sylvian voor mij ook geen gelukkige, aangezien ik niet bepaald warm loop voor 's mans werk.

John Tams – A Man of Constant Sorrow 7,3
Muzikaal gezien niet opzienbarend, maar de stem houdt wel de aandacht vast. Zeker ook de trompet. Joel hoor ik dan toch nog liever, Han.

5-6-8-5

22.

Foto na Dans - Die Vloed 5.6

Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure 9.2

Mecano - The Suggestive Sleep 7.0

John Tams – A Man of Constant Sorrow 5.5

5-7-9-5

23.

Foto na Dans - Die Vloed
Nooit van gehoord en had ook geen idee wat ik bij deze naam moest verwachten. De muziek doet me een beetje aan die van The Gathering uit de jaren '90 denken. Beetje proggy, beetje metal. Nu kan me dat doorgaans gestolen worden, maar dit vond ik best lekker eigenlijk.
Cijfer: 6,5

Steroid Maximus - L'Espion qui a Pleure
James Bond door de Thirwell-mangel. In het begin miste ik wat ontwikkeling, maar uiteindelijk een heel tof avontuurlijk nummer.
Cijfer: 7,5

Mecano - The Suggestive Sleep
Dit deed me in eerste instantie aan Dead Can Dance denken, maar de hier genoemde David Sylvian is ook een mooie referentie. Trage, sfeervolle muziek, ik houd hier wel van. Niet iets om vaak te draaien, maar wel erg genietbaar.
Cijfer: 7,5

John Tams – A Man of Constant Sorrow
Een bekend nummer, maar deze uitvoering kende ik nog niet. Vind het ook te lief, te zoet. Het sneeuwt voor mij duidelijk onder in deze ronde.
Cijfer: 5

5-8-10-5

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:12 uur

geplaatst: vandaag om 17:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.