Muziek / Muziekgames / De Beste Rockartiest Knock-Out (poprock)
zoeken in:
0
geplaatst: 25 juni 2007, 16:19 uur
Tijd voor een nieuw spelletje: aangezien ontelbaar vaak wordt gediscussieerd wat nu de beste rockband aller tijden is, leek het mij leuk om een knock-out te starten.
Het idee:
Ik heb de rockmuziek opgedeeld in 4 algemene genres, om geen appels met peren te gaan vergelijken. Er zal ongetwijfeld discussie komen over de verdeling, maar dit lijkt me een juiste: meer genres en je krijgt te weinig bands om een fatsoenlijke knock-out te houden. De genres zijn:
Poprock - Kort door de bocht, de pop die gericht is op de hitparades, van The Beatles tot hedendaagse bands als Arctic Monkeys en Snow Patrol.
Hardrock en Metal - De hardere rock, vanaf de opkomst begin jaren '70 van de hardere muziek tot de moderne Death Metal bands.
Alternatieve Rock - In tegenstelling tot de poprock, de rock die niet direct is bedoeld om hits te scoren. Genres die hierin vallen zijn o.a. (post-)punk, grunge, shoegaze etc.
Progressieve Rock - Gezien het grote aantal liefhebbers hier een aparte knock-out. Hierin alle bands die onder de noemer progressieve rock vallen, ook postrock valt hieronder.
Wat is nu de bedoeling: per genre worden eerst door jullie bands genomineerd, tot er 128 bij elkaar zijn. Dan begint de knock-out. Hou bij het nomineren in gedachte dat het hier gaat om de criteria populariteit, invloed en kwaliteit, en niet om persoonlijke favorieten. Tevens mogen bands in meerdere genres genoemd worden, aangezien sommige bands gewoon tot meerdere groepen behoren.
Het idee:
Ik heb de rockmuziek opgedeeld in 4 algemene genres, om geen appels met peren te gaan vergelijken. Er zal ongetwijfeld discussie komen over de verdeling, maar dit lijkt me een juiste: meer genres en je krijgt te weinig bands om een fatsoenlijke knock-out te houden. De genres zijn:
Poprock - Kort door de bocht, de pop die gericht is op de hitparades, van The Beatles tot hedendaagse bands als Arctic Monkeys en Snow Patrol.
Hardrock en Metal - De hardere rock, vanaf de opkomst begin jaren '70 van de hardere muziek tot de moderne Death Metal bands.
Alternatieve Rock - In tegenstelling tot de poprock, de rock die niet direct is bedoeld om hits te scoren. Genres die hierin vallen zijn o.a. (post-)punk, grunge, shoegaze etc.
Progressieve Rock - Gezien het grote aantal liefhebbers hier een aparte knock-out. Hierin alle bands die onder de noemer progressieve rock vallen, ook postrock valt hieronder.
Wat is nu de bedoeling: per genre worden eerst door jullie bands genomineerd, tot er 128 bij elkaar zijn. Dan begint de knock-out. Hou bij het nomineren in gedachte dat het hier gaat om de criteria populariteit, invloed en kwaliteit, en niet om persoonlijke favorieten. Tevens mogen bands in meerdere genres genoemd worden, aangezien sommige bands gewoon tot meerdere groepen behoren.
0
geplaatst: 25 juni 2007, 16:20 uur
Het eerste genre is:
Poprock
ik zal de eerste, logische, nominatie doen:
The Beatles
Brand los!
Poprock
ik zal de eerste, logische, nominatie doen:
The Beatles
Brand los!
0
geplaatst: 25 juni 2007, 16:34 uur
Leuk idee, alhoewel Hardrock/metal en progressive rock al geweest zijn (alhoewel dat trouwens ook alleen albums kunnen zijn, weet ik niet heel zeker).
Nominaties die zo door mijn hoofd vliegen:
The Velvet Underground
The Rolling Stones
Queen
The Doors
Nominaties die zo door mijn hoofd vliegen:
The Velvet Underground
The Rolling Stones
Queen
The Doors
0
geplaatst: 25 juni 2007, 16:42 uur
Architecture in Helsinki
Bearsuit
Stars
The Fiery Furnaces
Eels
Bearsuit
Stars
The Fiery Furnaces
Eels
0
geplaatst: 25 juni 2007, 16:49 uur
Kasperbert schreef:
Leuk idee, alhoewel Hardrock/metal en progressive rock al geweest zijn (alhoewel dat trouwens ook alleen albums kunnen zijn, weet ik niet heel zeker).
Heb je gelijk in zie ik net, maar dat is al meer dan een jaar geleden, wellicht zijn er een aantal mensen tot nieuwe inzichten gekomen

0
geplaatst: 25 juni 2007, 17:34 uur
Hardrock en metal tesamen?
kun je dat niet beter onderverdelen in
- Hard Rock
- Heavy Metal
- Speed- & Thrash metal
- Black Metal
- Death Metal & Grindcore
- Power Metal
Alles kan wel ergens ondergebracht worden.
Of zou het niet beter zijn een grote METAL KO te houden binnen een X aantal weken ?
kun je dat niet beter onderverdelen in
- Hard Rock
- Heavy Metal
- Speed- & Thrash metal
- Black Metal
- Death Metal & Grindcore
- Power Metal
Alles kan wel ergens ondergebracht worden.
Of zou het niet beter zijn een grote METAL KO te houden binnen een X aantal weken ?
0
geplaatst: 25 juni 2007, 17:38 uur
Lees mijn eerste bericht
ik wil niet teveel genres. Een ik houdt je niet tegen om een metal KO te starten...
ik wil niet teveel genres. Een ik houdt je niet tegen om een metal KO te starten...
0
geplaatst: 25 juni 2007, 17:48 uur
Titmeister schreef:
Koenr schreef:
Architecture in Helsinki
Bearsuit
Stars
The Fiery Furnaces
Architecture in Helsinki
Bearsuit
Stars
The Fiery Furnaces
Ehm...?
0
DutchViking
geplaatst: 25 juni 2007, 17:48 uur
Vorig jaar heeft er wat metal betreft inderdaad zowel een Band KO als een Album KO plaatsgevonden, maar het lijkt me leuk om 'm nog eens te organiseren, al dan niet onderverdeeld per subgenre. Als iemand anders zich bereid voelt om de organisatie op zich te nemen, is dat natuurlijk ook prima (maakt mij eigenlijk niet zo veel uit).
Er zijn ondertussen een aantal nieuwe users bijgekomen die wellicht ook mee willen doen, dus het lijkt mij in ieder geval een leuk plan. Hetzelfde geldt voor die andere genres, hoewel prog-rock inderdaad ook al geweest is (bands is al geweest en albums draait momenteel nog).
Er zijn ondertussen een aantal nieuwe users bijgekomen die wellicht ook mee willen doen, dus het lijkt mij in ieder geval een leuk plan. Hetzelfde geldt voor die andere genres, hoewel prog-rock inderdaad ook al geweest is (bands is al geweest en albums draait momenteel nog).
0
geplaatst: 25 juni 2007, 17:58 uur
DutchViking schreef:
Vorig jaar heeft er wat metal betreft inderdaad zowel een Band KO als een Album KO plaatsgevonden, maar het lijkt me leuk om 'm nog eens te organiseren, al dan niet onderverdeeld per subgenre. Als iemand anders zich bereid voelt om de organisatie op zich te nemen, is dat natuurlijk ook prima (maakt mij eigenlijk niet zo veel uit).
Op zich vind ik subgenres wel een leuk idee
. Er zijn tig subgenres in zowel prog als in metal met genoeg bands, dus we zouden inderdaad hier later een soort subgenre KO van gaan maken.
0
geplaatst: 25 juni 2007, 18:03 uur
Overigens vraag ik me af waar de grens tussen poprock & alternatieve rock zich bevindt?
0
geplaatst: 25 juni 2007, 18:04 uur
Subgenre KO's lijken mij ook wel leuk ja.
Een paar Pop(als in populair dus)rock bands:
Arctic Monkeys
Coldplay
Dire Straits
Depeche Mode
Duran Duran
Franz Ferdinand
Green Day
Interpol
INXS
Keane
Live
Muse
Nirvana
Queen
Red Hot Chili Peppers
REM
Smashing Pumpkins
U2
Velvet Underground lijkt me hier niet op z'n plek.
Een paar Pop(als in populair dus)rock bands:
Arctic Monkeys
Coldplay
Dire Straits
Depeche Mode
Duran Duran
Franz Ferdinand
Green Day
Interpol
INXS
Keane
Live
Muse
Nirvana
Queen
Red Hot Chili Peppers
REM
Smashing Pumpkins
U2
Velvet Underground lijkt me hier niet op z'n plek.
0
geplaatst: 25 juni 2007, 20:43 uur
Golden Earring
The Nits
Fleetwood Mac
Simple Minds
The Waterboys
Toto
A-ha
Midnight Oil
The Cult
Icehouse
The Fixx
E.L.O.
Squeeze
Oasis
America
Tom Petty & The Heartbreakers
The Beach Boys
The Bee Gees
Roxy Music
Het Goede Doel
BAP
The Eagles
Little River Band
Ultravox
Blur
Chicago
Fischer-Z
The The
The Zombies
Flash & the Pan
Tears for Fears
The Police
Foo Fighters
Mansun
Men at Work
The Adventures
The Who
Santana
Bread
Pilot
Japan
Huey Lewis & The News
REO Speedwagon
Journey
Steve Harley & Cockney Rebel
China Crisis
XTC
Kashmir
Split Enz
Air Supply
Talking Heads
Kane
Orchestral Manoeuvres in the Dark
Radiohead
The Wallflowers
3 Doors Down
Alice in Chains
Steely Dan
Herman Brood & His Wild Romance
The Stranglers
Spandau Ballet
Tröckener Kecks
Normaal
The Moody Blues
Supertramp
Sigur Rós
The Nits
Fleetwood Mac
Simple Minds
The Waterboys
Toto
A-ha
Midnight Oil
The Cult
Icehouse
The Fixx
E.L.O.
Squeeze
Oasis
America
The Beach Boys
The Bee Gees
Roxy Music
Het Goede Doel
BAP
The Eagles
Little River Band
Ultravox
Blur
Chicago
Fischer-Z
The The
The Zombies
Flash & the Pan
Tears for Fears
The Police
Foo Fighters
Mansun
Men at Work
The Adventures
The Who
Santana
Bread
Pilot
Japan
Huey Lewis & The News
REO Speedwagon
Journey
China Crisis
XTC
Kashmir
Split Enz
Air Supply
Talking Heads
Kane
Radiohead
The Wallflowers
3 Doors Down
Alice in Chains
Steely Dan
The Stranglers
Spandau Ballet
Tröckener Kecks
Normaal
The Moody Blues
Supertramp
Sigur Rós
0
DutchViking
geplaatst: 25 juni 2007, 21:52 uur
The Cars
Big Country
Crowded House
Roxette
The Corrs
CCR
The Hooters
Dexy's Midnight Runners
The Triffids
Big Country
Crowded House
Roxette
The Corrs
CCR
The Hooters
Dexy's Midnight Runners
The Triffids
0
geplaatst: 25 juni 2007, 22:22 uur
Bleh, wat is dat nou weer voor een rare beperking. Vind AiH zo'n beetje de meest 'poprock' band die ik ken.
Maar pop als in populair dus. Nja.
0
geplaatst: 25 juni 2007, 22:26 uur
Titmeister's idee gaat aldus de eerste post over populaire rock.
Ik zie nu zelfs Madonna en Michael Jackson al genoemd worden, dat lijkt me überhaupt geen rock. (een enkel nummer misschien)
Ik zie nu zelfs Madonna en Michael Jackson al genoemd worden, dat lijkt me überhaupt geen rock. (een enkel nummer misschien)
0
geplaatst: 25 juni 2007, 22:30 uur
HammerHead schreef:
Ik dacht qua populaire popmuziek dat die niet mochten ontbreken
0
geplaatst: 25 juni 2007, 22:32 uur
meyer schreef:
(quote)
Het gaat ook om bands en niet om solo-artiesten (zie titel).

0
Davez
geplaatst: 26 juni 2007, 00:59 uur
Dit loopt niet zo goed precies!
Lijkt me wel een goed idee. Alleen de subgenres zullen voor discussies blijven zorgen. Hard Rock/metal vind ik wel goed, progrock ook maar de 2 andere groepen moeten toch een beetje verduidelijkt worden denk ik. Misschien gewoon 1 groep van maken genaamd rock
Lijkt me wel een goed idee. Alleen de subgenres zullen voor discussies blijven zorgen. Hard Rock/metal vind ik wel goed, progrock ook maar de 2 andere groepen moeten toch een beetje verduidelijkt worden denk ik. Misschien gewoon 1 groep van maken genaamd rock

0
geplaatst: 26 juni 2007, 01:08 uur
Bedankt alvast voor de nominaties!
Wat betreft de discussies:
ik heb rockband neergezet, omdat rock meestal door bands wordt uitgevoerd. Maar solo-artiesten (zoals bv. David Bowie) mogen ook gewoon genomineerd worden. Verder voor alle duidelijkheid: het gaat om de populairste en meest invloedrijke artiesten, dus niet om persoonlijke favorieten... Verder gaat het hier idd om rockartiesten, daar vallen Madonna en Michael Jackson niet echt onder en ook Prince vind ik een twijfelgeval...
Wat betreft de discussies:
ik heb rockband neergezet, omdat rock meestal door bands wordt uitgevoerd. Maar solo-artiesten (zoals bv. David Bowie) mogen ook gewoon genomineerd worden. Verder voor alle duidelijkheid: het gaat om de populairste en meest invloedrijke artiesten, dus niet om persoonlijke favorieten... Verder gaat het hier idd om rockartiesten, daar vallen Madonna en Michael Jackson niet echt onder en ook Prince vind ik een twijfelgeval...
0
Davez
geplaatst: 26 juni 2007, 01:10 uur
Ja Velvet Underground heeft de hitlijsten destijds wel in vuur en vlam gezet 

0
geplaatst: 26 juni 2007, 01:16 uur
Ik had je eerste bericht nog niet gelezen, maar je hebt eigenlijk wel gelijk. Mss was ik iets te voortvarend met mijn genres. Ik gooi bij deze alle groepen bij elkaar, en dan begin ik later aan genre-specifieke lijsten...
Dus bij deze:
Alle soorten rockartiesten kunnen genomineerd worden!
Wel gaan we voor meer artiesten in de knockout, ik denk aan 256 of als het heel hard gaat 512 (we hebben nu 109)...
0
geplaatst: 26 juni 2007, 01:20 uur
Nominaties tot nu toe:
3 Doors Down
A-ha
Air Supply
Alice in Chains
America
Architecture In Helsinki
Arctic Monkeys
BAP
Bearsuit
Big Country
Blur
Bread
CCR
Chicago
China Crisis
Coldplay
Crowded House
David Bowie
Depeche Mode
dEUS
Dexy's Midnight Runners
Dire Straits
Duran Duran
E.L.O.
Eels
Fischer-Z
Flash & the Pan
Fleetwood Mac
Foo Fighters
Franz Ferdinand
Golden Earring
Green Day
Het Goede Doel
Huey Lewis & The News
Icehouse
Interpol
INXS
Japan
Journey
Joy Division
Kane
Kashmir
Keane
Levellers
Little River Band
Live
Mansun
Men at Work
Midnight Oil
Muse
Nirvana
Normaal
Oasis
Pilot
Prince
Queen
Radiohead
Red Hot Chili Peppers
REM
REO Speedwagon
Roxette
Roxy Music
Santana
Sigur Rós
Simple Minds
Smashing Pumpkins
Spandau Ballet
Split Enz
Squeeze
Stars
Steely Dan
Supertramp
Talking Heads
Tears for Fears
The Adventures
The Beach Boys
The Beatles
The Bee Gees
The Cars
The Corrs
The Cult
The Doors
The Eagles
The Fiery Furnaces
The Fixx
The Hooters
The Kinks
The Moody Blues
The Nits
The Police
The Rolling Stones
The Stranglers
The The
The Triffids
The Velvet Underground
The Wallflowers
The Waterboys
The Who
The Zombies
Toto
Tröckener Kecks
U2
Ultravox
XTC
3 Doors Down
A-ha
Air Supply
Alice in Chains
America
Architecture In Helsinki
Arctic Monkeys
BAP
Bearsuit
Big Country
Blur
Bread
CCR
Chicago
China Crisis
Coldplay
Crowded House
David Bowie
Depeche Mode
dEUS
Dexy's Midnight Runners
Dire Straits
Duran Duran
E.L.O.
Eels
Fischer-Z
Flash & the Pan
Fleetwood Mac
Foo Fighters
Franz Ferdinand
Golden Earring
Green Day
Het Goede Doel
Huey Lewis & The News
Icehouse
Interpol
INXS
Japan
Journey
Joy Division
Kane
Kashmir
Keane
Levellers
Little River Band
Live
Mansun
Men at Work
Midnight Oil
Muse
Nirvana
Normaal
Oasis
Pilot
Prince
Queen
Radiohead
Red Hot Chili Peppers
REM
REO Speedwagon
Roxette
Roxy Music
Santana
Sigur Rós
Simple Minds
Smashing Pumpkins
Spandau Ballet
Split Enz
Squeeze
Stars
Steely Dan
Supertramp
Talking Heads
Tears for Fears
The Adventures
The Beach Boys
The Beatles
The Bee Gees
The Cars
The Corrs
The Cult
The Doors
The Eagles
The Fiery Furnaces
The Fixx
The Hooters
The Kinks
The Moody Blues
The Nits
The Police
The Rolling Stones
The Stranglers
The The
The Triffids
The Velvet Underground
The Wallflowers
The Waterboys
The Who
The Zombies
Toto
Tröckener Kecks
U2
Ultravox
XTC
0
geplaatst: 26 juni 2007, 01:30 uur
Hole
Iggy & The Stooges
Soundgarden
The Smiths
Echo & The Bunnymen
Screaming Trees
Silverchair
The Cure
Siouxsie & The Banshees
Sisters Of Mercy
Mission
Monster Magnet
Iggy & The Stooges
Soundgarden
The Smiths
Echo & The Bunnymen
Screaming Trees
Silverchair
The Cure
Siouxsie & The Banshees
Sisters Of Mercy
Mission
Monster Magnet
0
(!RKU$
geplaatst: 26 juni 2007, 01:35 uur
Ik zie hier namen langskomen, die ik echt geen poprock zou willen noemen.
* denotes required fields.