MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / HipHop producers K.O.

zoeken in:
kArIzMa_TuRk
Lijkt mij een goed idee.

Gelukkig zijn er geen gekke dingen gebeurt toen ik weg was . Premier is natuurlijk veruit de verdiende winnaar. Als je persoonlijke voorkeuren naast je neer legt en puur objectief beoordeeld, dan kun je natuurlijk alleen maar concluderen dat Primo de beste onder de hiphopproducers is. Zó lang zó goed, dat doet niemand hem na. RZA hijgt hem qua status aardig in de nek, maar moet nog zeker twee classics droppen wil hij hem evenaren en dat zie ik (helaas) niet meer gebeuren. Zonder RZA en Premier zou deze KO nog interessanter worden. Dan krijg je een handvol favorieten. Maar nu wist iedereen stiekem wel al vanaf het begin: DJ Premier!

Ik vind dat Dre ook genoeg klassiekers op zijn naam heeft staan hoor Die had ik het liefst al winnaar gezien, gevolgd door RZA en Madlib. Maar Premier komt daarna, dus ben zeker niet ontevreden over deze uitslag.

rico-bballer
Voor mij staat stoupe ook hoog zeker in de top 5.

Ik vind Stoupe beter dan Primo, Dre en RZA bij elkaar eerlijk gezegd. Maar dat is dan weer mijn heel erg persoonlijke mening.

Gekkenhuis
Ach van mij was Madlib tegen DOOM de ultieme finale geweest, maar goed.

Ik zat te denken aan een gigantisch MC vs MC battle topic. Alle MC's die in de hip-hop toplijsten staan zijn al "geplaats" en daarvoor houd je zeg maar een soort van kwalificatie toernooi met MC's die iedereen mag aanbevelen. Of is dit al gedaan?

kArIzMa_TuRk
Ik had liever RZA tegen Dre of Madlib tegen Dre gezien, maar goed.

DJ Premier is zeker niet slecht.

Gekkenhuis schreef:

Ik zat te denken aan een gigantisch MC vs MC battle topic. Alle MC's die in de hip-hop toplijsten staan zijn al "geplaats" en daarvoor houd je zeg maar een soort van kwalificatie toernooi met MC's die iedereen mag aanbevelen. Of is dit al gedaan?

Ja, zoiets lijkt mij ook wel stoer. maar dan ook wel echt groot. Zei het dat we niet té onbekende MC's moeten noemen, wat best jammer is, maar anders krijgen we weer van die KO's waar niemand weet wie wat heeft gedaan.

Wat een afslachting in de finale. Zo groot is het verschil tussen Premier en Pete Rock echt niet.

Volgende K.O: het beste album van het nieuwe millenium?

Lijkt me ook leuk.

Dat lijkt me inderdaad tof, een decade-KO. Voor mijn part beginnen we bij de 80s, doen er dan één van de 90s en dan één van de 00s.

Social_Mask
Premier heeft gewonnnen...ik kan ermee leven. Al vind ik Ant toch wel beter dan Primo. Nummer 2 is Premier en dan Stoupe. Maar jah... Decade-KO lijkt me wel vet. Alleen ik denk niet dat vele albums ui 80's kennen.

Nee inderdaad, dan zie je mij de eerste twee rondes niet. Jaren '90 zou wel vee lijken op de albums knock-out omdat Enter the Wu, Illmatic en The Infamous er wel lang inblijven. Jaren '00 lijken me het leukste, ook omdat ik geen flauw idee heb wie er dan gaat winnen.

Ant had van mij mogen winnen, maar is natuurlijk minder bekend, Primo, Dre, RZA, Havoc kan ik allen als winnaar pruimen.

Statiegeld schreef:
Jaren '00 lijken me het leukste, ook omdat ik geen flauw idee heb wie er dan gaat winnen.

Daar stem ik helemaal mee in. Lijkt me best vet. Alleen jammer dat sommige erg goede albums zo onbekend zijn.

Ik vind het trouwens gek dat sommige Ant als de beste producer ooit noemen, vind hem zelf wel goed, maar niet zó brilliant. Maar ja, niet dat mijn mening iets boeit

Statiegeld schreef:
Nee inderdaad, dan zie je mij de eerste twee rondes niet. Jaren '90 zou wel vee lijken op de albums knock-out omdat Enter the Wu, Illmatic en The Infamous er wel lang inblijven. Jaren '00 lijken me het leukste, ook omdat ik geen flauw idee heb wie er dan gaat winnen.

Dat vind ik ook het beste idee. Jaren 90 is te voorspelbaar, '80 te onbekend voor de meeste hier. Bij '00 kunnen vele albums de winnaar worden.

100% waar, een jaren '00-album-K.O. lijkt me het leukste idee in jaren .

Alvast een lijstje met hiphopalbums die in de '00 toplijst staan:

Immortal Technique - Revolutionary Volume 2 (2003) (ben nu al bang dat deze gaat winnen...)

Viktor Vaughn - Vaudeville Villain (2003)

Jedi Mind Tricks - Violent by Design (2000)

Madvillain - Madvillainy (2004) (mag van mij winnen)

Reflection Eternal - Train of Thought (2000)

Cunninlynguists - A Piece of Strange (2005)

Non Phixion - The Future Is Now (2002)

Masta Ace - A Long Hot Summer (2004)

Cannibal Ox - The Cold Vein (2001)

Quasimoto - The Unseen (2000)

Masta Ace - Disposable Arts (2001)

En albums die in de hiphoptoplijst staan uit '00:

Mr. Lif - I Phantom (2002)

DANGERDOOM - The Mouse and the Mask (2005)

Cunninlynguists - Southernunderground (2003)

Atmosphere - God Loves Ugly (2002)

Opgezwolle - Eigen Wereld (2006)

Murs & 9th Wonder - Murs 3:16 (9th Edition) (2004)

Dat's al een mooi lijstje om mee te beginnen idd. Denk dat MF Doom het goed gaat doen. Maar dan lijkt het me ook leuk om, als de K.O. over is, een lijstje te maken (top10/15/20 ofzo), als klein overzichtje, is leuker.

Oh, en misschien een idee dat een album een mininum aantal stemmen moet hebben? (hoeft niet veel te zijn, aangezien niet iedereen ergens op heeft gestemd). Zo haal je namelijk de érg onbekende (ookal zijn ze goed ) er wel uit, die zorgen meestal toch voor opstopping.

Oh, en..

Go Mr. Lif!

Inderdaad, daar ben ik het wel een keer mee eens. Ik ben al niet heel erg bekend in de moderne underground hip-hop en ik ben ook niet heel veel zin in albums die 1 iemand nomineerd en waarvan de rest dan nog nooit gehoord heeft. 4/5/6 stemmen lijkt me toch echt wel het minimum.

Raekwon the chef
ik denk toch minimaal 10 stemmen, dat hebben de meeste albums ook wel toch?

Nee, vaak valt 't aantal stemmen erg tegen. Jammer genoeg.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:03 uur

geplaatst: vandaag om 06:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.