MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Wave artiesten/bands KO

zoeken in:
Ik zou in elk geval van alle bands wat willen kunnen luisteren, want ik ken volgens mij echt geen 384 bands in die genres. Ben bang dat het een KO wordt waar anders heel weinig mensen aan meedoen en dat is ook niet leuk.
Dus overal een link bij naar myspace of andere plaats waar nummers in zijn geheel zijn te luisteren is eigenlijk wel belangrijk.
Overal een zip bij met de complete discography vind ik ook prima.

Ik zie je ideeën wel verschijnen.

Lin
new wave KO voorbij, hier verder?

Lin
reptile71 schreef:
Ik zou in elk geval van alle bands wat willen kunnen luisteren, want ik ken volgens mij echt geen 384 bands in die genres. Ben bang dat het een KO wordt waar anders heel weinig mensen aan meedoen en dat is ook niet leuk.
Dus overal een link bij naar myspace of andere plaats waar nummers in zijn geheel zijn te luisteren is eigenlijk wel belangrijk.
Overal een zip bij met de complete discography vind ik ook prima.

Ik zie je ideeën wel verschijnen.

om er meer mensen aan mee te laten doen lukt denk ik vooral als we de tags/genres verbreden, dus inderdaad meer dan alleen new wave/postpunk, dus ook gothic, darkwave, industrial etc...misschien leuk om, als we de bands hebben, mensen te laten 'inschrijven' die dan een soort compilatie maken en die gezipt neerzetten, zodat iedereen een beetje een goed beeld krijgt van de band en de muziek, met die myspacelinkjes erbij...

duurt dan inderdaad wel lang, maar ach, het doel is het waard, mooie muziek luisteren en leren kennen

Wow, een bands KO met compilatie zipfiles. Dit gaat ver.... 384 compilatie zipfiles... maar het idee is leuk!

Lin
we hoeven natuurlijk geen 384 bands te nemen he...

maar ach, why the *bleep* not?

Lin
plus dat niet de hele discografie erop hoeft, maar bijv. iets van 5 nummers per band ofzo, als iedereen om te beginnen 5 bands nomineert en dan zelf die zipfiles maakt, moet te doen zijn toch?

Ik ben niet zo thuis in de zipfiles; ben meer een zapper.

rar-file mag ook

(stop je nummers in een mapje en als je winrar hebt is het een kwestie van rechtsklikken op het mapje en 'toevoegen aan ..... .rar" kiezen en winrar maakt vanzelf een rar-file)

Moet dan wel lukken. Nooit geweten dat het zo eenvoudig was.

Het is zelfs eenvoudiger dan koffie zetten en dat lukte je vanavond toch ook prima!

Gaan we ons massaal hier naar toe 'verplaatsen'?
Zitten nog in de nominatie fase?
Wat zijn daar dan nu de criteria voor?

Nog niet nader omschreven maar wel breed denk ik...

Lin
Misschien maar eens eerst iemand vinden die de organisatie en het een beetje in de gaten houden van alles op zich wil nemen, dan een vorm verzinnen van hoe we het willen doen, en dan verder kijken naar de criteria neem ik aan...

Heb wel de wil, maar niet de kunde........helaas

Graveyardscene
Misschien links naar youtube? T' is maar een idee...

Ik wil ook zeker meedoen, maar niet uitgaande van die lijst die je van het net hebt geplukt. Die slaat nergens op. David Bowie new wave? Ha ha ha! (hier spreekt een groot Bowie-fan.)
Zo staan er veel meer in die daar echt niet thuis horen en ontbreken er een flink aantal. Waar zijn New Musik, John Foxx, Nick Nicely, Rupert Hine, Peter Godwin, the Clash? En bovendien staan er geen acts uit de Benelux tussen en Neue Deutsche Welle-acts ontbreken ook.

Maar eerst heel erg schrappen in dat lijstje!

Ik doe ook mee.
Bowie heeft trouwens een van de mooiste New Wave nummers gemaakt.
Ashes To Ashes.
Maar je hebt gelijk; Bowie staat er gewoon boven.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:07 uur

geplaatst: vandaag om 06:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.