MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Wave artiesten/bands KO

zoeken in:
Waar is u2 ?

yello en yazoo is echt eerder electronica....maar ik ga er wel op stemmen

Cocteau Twins, Dead Can Dance, The Church, Coil, Foetus, Swans, Dance Society, Sex Gang Children, Bauhaus.

Waarom komt gothic niet in het rijtje voor, is toch ook new wave?

Premonition schreef:
Cocteau Twins, Dead Can Dance, The Church, Coil, Foetus, Swans, Dance Society, Sex Gang Children, Bauhaus.

Niet te negeren toevoegingen

The Smiths lijkt me ook wel een goede gegadigde. Niet helemaal new wave, maar wel new romantic.

Hermy schreef:
The Smiths lijkt me ook wel een goede gegadigde. Niet helemaal new wave, maar wel new romantic.

*Verslikt zich in zijn koffie* New Romatics zijn bands als Duran Duran etc.

Ik vind the Smiths niet in dat rijtje horen. Dat ze er in deze KO wel bij horen is een ander ding (en ik denk dat ze dan erg ver zullen komen).

aERodynamIC schreef:
(quote)

*Verslikt zich in zijn koffie* New Romatics zijn bands als Duran Duran etc.

Ik vind the Smiths niet in dat rijtje horen. Dat ze er in deze KO wel bij horen is een ander ding (en ik denk dat ze dan erg ver zullen komen).

Ik dacht: laat ik er ook eens een fraaie term ingooien, maar je hebt helemaal gelijk. Ik dacht altijd dat new romatic stond voor een beetje dromerig romantisch klinkende muziek, maar lees zojuist inderdaad dat het om extravagante kleding/kapsels/make-up en veel synthesizers gaat. Afijn, weer wat geleerd

sq
Is het niet veel gezelliger om bands als U2 en the Smiths, die het New-wave tijdperk hebben overleefd/ontgroeid, er juist niet in te doen. Natuurlijk hoorde het destijds bij de ´New wave´ beweging, maar U2 is toch inmiddels veel meer de wereldact met de megastatus die het nu heeft, dan het bandje van 'Gloria' en 'I Will follow'.

sq schreef:
Is het niet veel gezelliger om bands als U2 en the Smiths, die het New-wave tijdperk hebben overleefd/ontgroeid, er juist niet in te doen. Natuurlijk hoorde het destijds bij de ´New wave´ beweging, maar U2 is toch inmiddels veel meer de wereldact met de megastatus die het nu heeft, dan het bandje van 'Gloria' en 'I Will follow'.

Tja, maar dat kan je ook zeggen van b.v. Simple Minds, Duran Duran en Joe Jackson...

sq
Simple Minds: zeker!
Joe Jackson: ja
Duran Duran: minder.

Waar het maar om gaat is of je de artiest kan relateren aan het New-wave repertiore alleen. Maar consequent: alle drie mogen ze eruit van mij inderdaad.

sq schreef:

Dan hoort The Cure er dus ook niet tussen.. die zijn nog wel wat verder gegroeid dan the smiths namelijk

c-moon schreef:

The Police géén NewWave? Jawel hoor!

The Police is regatta de blanc

Ga je deze nog doen Arno?

Nog toevoegen; Au Pairs

Red Lorry Yellow Lorry mag er ook bij

Wordt dit een bands tegen elkaar KO, of wave nummers trouwens?

Ik ben benieuwd hoe ver Arno is met deze nokauwt.

rayman schreef:
Ik ben benieuwd hoe ver Arno is met deze nokauwt.

Hij heeft toch de tijd gehad, dunkt me

Ik doe in ieder geval mee.

ik ook... Lijkt me dat we die lijst hier en daar wat completer moeten maken alleen... en hier en daar wat schrappen misschien... Moeilijk moeilijk... new wave blijft een wat vaag begrip uiteraard. Enne... als we een wedstrijd doen om beste new wave band wint The Cure toch wel.

deric raven schreef:
Ik doe in ieder geval mee.

Voorstel: alle bands die in het tijdvak 1978-1985 tot de new wave behoorden. Dus de hoogtijdagen. Dus ook U2, Simple Minds, The Cure, OMD etc, die in latere jaren mainstream werden...

Ik vind het best, worden het band-band duels, album-albium duels of nummer-nummer duels?

orbit schreef:
Ik vind het best, worden het band-band duels, album-albium duels of nummer-nummer duels?

Band-band duels lijken mij leuk, interessant om eens een keer oeuvres te vergelijken.

Ik vind het allemaal prima. Al gaat mijn voorkeur uit naar nummer-nummer duels.

Dus bij band-band duels moet je dan alle albums na 1985 uitschakelen zeker? haha Dan krijg je van U2 en Simple Minds bijvoorbeeld toch een heel ander beeld. Maar je kent ze al zoals ze nu zijn dus is het ook erg lastig. Maar ik ben ook wel voor band tegen band, weer eens wat anders. Of wat dacht je van deze.... : beste new wave debuut album? Lijkt me ook wel leuk. Sterker nog *klopt zichzelf maar even op de schouder*, ik vind het eigenlijk wel een heel leuk idee! Wat denken jullie?

Ha ha je wilt Feeding Fingers erdoor drukken Paul

Is The Opposition , Silent Running en Modern English al genoemd? Als de periode na 1985 ook mee mag doen dan zie ik deze bands er ook wel graag bij Ikon,Lady Besery's Garden,House Of Usher, The Search,Sad Lovers & Giants,Lycia ,Fields Of The Nephilim , Silke Bischoff,Modern Eon ,en The Abecedarians

Casartelli (moderator)
Nou, er zitten hier volgens mij voldoende liefhebbers om een mooie shortlist op te stellen.

the viking schreef:
Ha ha je wilt Feeding Fingers erdoor drukken Paul

Is The Opposition , Silent Running en Modern English al genoemd? Als de periode na 1985 ook mee mag doen dan zie ik deze bands er ook wel graag bij Ikon,Lady Besery's Garden,House Of Usher, The Search,Sad Lovers & Giants,Lycia ,Fields Of The Nephilim , Silke Bischoff,Modern Eon ,en The Abecedarians
Had eerlijk gezegd niet eens eraan gedacht om Feeding Fingers er door te drukken hoor, maar als we alle new wave nemen tot nu toe zou die er misschien wel bij kunnen. Wat mij betreft is het ook prima als we het bij eind 70 tot eind jaren 80 houden. Sommige van de bands die je noemt zijn trouwens wel van voor 1985, debuut (en enige) album van Modern Eon is bijv. ook uit het topjaar 1981. Abecedarians moet zeker ook mee doen, toch echt wel een topper vind ik dat! Mis nog wel meer in die lijst, ook Comsat Angels bijv. en zelfs Joy Division, maar ook The Cult (of zoals ze voorheen heette Southern Death Cult). Misschien moeten we die lijst hier nog een keer neerzetten, wat namen eruit halen en even wat tijd nemen om iedereen hem aan te laten vullen en dan gewoon beginnen... Bands of debuutalbums, maakt mij niet zoveel uit verder.
Wil wel meedoen het idee vorm te geven: bijv. new wave/post-punk debuutalbums 1977 t/m 1989. Lijkt me ruim genoeg. Hebben we de hele eerste golf wel te pakken denk ik.

Zouden we hier dan toch niet iets mee doen, eens de new wave nummers KO afgelopen is? (en als die zo doorgaat is dat binnen anderhalve week, schat ik...;))

Ik kan wel een aantal redenen vinden om het te doen. Jullie?

1- Het wordt nu toch winter
2- Ik heb mijn Excel file bij de hand waarmee ik vanalles door elkaar kan klutsen
3- Er ziin toch een niet gering aantal liefhebbers van het genre aanwezig hier op de site
4- 't Is een leuke manier om nieuwe bands aan elkaar voor te stellen

Het zou wel goed zijn mochten we 512 artiesten/bands zouden kunnen sprokkelen:
- Op die manier kunnen we in de eerste ronde per battle 4 artiesten/bands tegen mekaar laten uitkomen (waarbij telkens de 3 beste doorgaan)
- In in de tweede ronde (384 overblijvers) zouden we dan per battle 3 artiesten/bands tegen mekaar kunnen laten uitkomen (waarbij telkens de 2 beste doorgaan)
- Vanaf de derde ronde (128 overblijvers) worden 't dan weer gewoon de gekende 2 à 2 battles

Dat systeem is hier wel al eens eerder toegepast bij knockouts, maar ik leg het dan nog wel eens tot in detail uit, als het zover komt..

Als hier animo voor is, zal ik eerstdaags een lijstje posten van de bands die hier al genoemd zijn en dus duidelijk new-wave (of post-punk) zijn en kan er daarna aangevuld worden.

Nu misschien toch wat scherpere criteria instellen zodat bands die pop, rock, gothic, industrial, elektro geweerd worden. Of net niet, zodat er ook bands als White Rose Tranmission en Lady Besery's Garden kunnen meedoen?

Wie zijn feedback kwijt wil, laat 't maar weten!..

Freddze...... weet je zeker dat je een KO gaat organiseren?

512 bands... wow dat is veel... en hoe gaan we alles leren kennen? Linkjes naar nummers erbij of naar myspace pagina's? Anders kan de KO wel eens heel lang gaan duren... of mensen stemmen gewoon op wat ze kennen.

Tja, ik kan 't blijkbaar toch niet laten, ik heb momenteel wat tijd teveel, al zal dat vanaf midden januari weer serieus slinken..

Ik heb al een lijst van ongeveer 700 bands verzameld tot nu toe die volgens gebruikers op MuMe of wikipedia onder de noemer new wave kunnen geschaard worden.

We zouden - zoals ik al eens voorgesteld had bij de nummers KO - de tag clouds bij http://www.last.fm als graadmeter kunnen nemen en enkel de bands toelaten die daar new-wave, post-punk, industrial, darkwave, coldwave, elektro en gothic (misschien nog enkele genres?) als voornaamste tag hebben.

We zouden ook, eens we een lijst hebben, gebruikers de kans kunnen geven om een band eruit te knikkeren en er dan een nieuwe band in te plaatsen eer we de KO starten.

Linkjes naar myspace pagina's lijken me een goede optie. Deze Ko zou idd wel eens lang kunnen duren dan, maar dat mag wel eens. Want nu is het toch een beetje té snel soms in de new wave nummers KO. We kunnen het ook nog beperken naar 384 bands (en dan begint alles zoals ik het beschreven heb voor de 2de ronde hierboven)

Ach, 't Is allemaal nog een beetje in een embryonaal stadium allemaal. Ik ga dat allemaal nog een beetje "op 't gemakske" bekijken (zoals ze dat hier zeggen) en laat dan nog wel iets weten in dit topic...

Gast
geplaatst: vandaag om 06:13 uur

geplaatst: vandaag om 06:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.