MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Van welke plaat is dit de hoes?

zoeken in:
Nog maar 1 uit dezelfde kwis (iets makkelijker)

(afbeelding)

Beat Crazy - Joe Jackson

TE makkelijk dus

Tja dat was appeltje/eitje natuurlijk, die staat bij me in de kast Deze is hopelijk iets moeilijker...

(afbeelding)

Fu-Schnickens - F.U. Don't Take It Personal (1992)

Denk ik hoor. Weet het niet zeker

Ik zag hem voorbij komen bij de updates.

(afbeelding)

Voor sommigen niet zo moeillijk.

Kom, kom. Niet zo verlegen!

Jeanicious schreef:

Voor sommigen niet zo moeillijk.

Voor anderen wel

Hint: de reden dat ik dit plaats is omdat het bestaat (alhoewel ik niet goed ben ik cryptische raadsels is deze hint toch tamelijk cryptisch uitgevallen ).

Voor sommigen is het nu heeeeel erg makkelijk.

DutchViking
Ik heb nog steeds geen idee (en volgens mij ben ik niet de enige ).

Kun je nog een (of meerdere) hint(s) geven, Jeanicious?

Ziet eruit als black metal

Nee, lang niet evol genoeg, dit is eerder doom.

Het is een compilatie van een scandinaviër. Weer een dikke hint. De vorige hint sloeg op slechts één klein onderdeel van de compilatie, en op het bekendste.

Ik waag een wilde gok: Mortiis?

Nee, fout. Maar wel in de goede hoek, alleen is dit waarschijnlijk nog een tikkeltje duisterder.

Wel in de goede hoek wil zeggen: metal artiesten 'fallen from grace'? Suuri Shamaani schiet me te binnen als zijnde erg duister, maar dat heeft niks met metal te maken.

Volgens mij maakt Mortiis tegenwoordig Dark-ambient?
Non-metal dus, maar wel met de zelfde duisternis en kilheid.

Suuri Shamaani is het ook niet.

Hint: Retep Andersom, en daar een compilatie van.

En kijk eens rond bij de MuMe-gebruiker Safri, die heeft een onderdeeltje in zijn lijst verstopt.

Peter lijkt me duidelijk dan. Andersson? Ik noem maar een klassieke Zweedse naam, al ken ik de beste man niet. Ik zou het echt niet weten, er willen mij geen Scandinavische Peters te binnen schieten...

OK, om de weg vrij te maken voor een nieuwe, en omdat niemand het werkje kent, en omdat het antwoord bijna geraden is:

Perception Multiplied, multiplicity unified
The manifold of Peter Andersson.

Compilatie van alle projecten van Peter Andersson, de man achter het briljante Raison D'etre ( eerste hint...en komt in het top10 lijstje van Safri voor ). Vooral vanwege het supermooie artwork geplaatst, maar ook omdat deze Scandinaviër wel wat meer aandacht verdient. Maar vooral omdat de muziek, Dark-ambient (?) zo origineel is.
Hij maakt gebruik van de meest vreemde geluiden, industriële klanken, gekraak, kapotte leidingen etc. om tot zijn post-apocaliptische klank-landschap te komen.

OK, nieuwe!

Ok, ik die iets niet goed want deze is wel erg moeilijk...

Zo wel ja: ik zie alleen een kruisje.

Ja ik dus ook. Ik krijg het niet voor elkaar om een plaatje erop te krijgen. Ik begrijp ook niet wat ik fout doe eerlijk gezegd...

Via http://www.imageshack.us/ kun je heel makkelijk foto's uploaden. Vervolgens kopieer je de lange regel die bij Forums staat. Als je dit doet linkt de afbeelding naar ImageShack en is de afbeelding zichtbaar. Let wel op het resize image dingetje, de foto's moeten niet te groot zijn.

(afbeelding)

Hier is een nieuwe. Wie o wie?

Tip voor Norss1972, wijzig eerst de naam van de afbeelding, want valsspelers zoals ik kunnen aan de naam van de afbeelding en met behulp van Google een hoop te weten komen.

Maar ik zal de pret niet verpesten. Ik had het niet geweten anders.

Ah... Beginnersfoutjes. Een tip dan maar aangezien er nog geen reacties zijn: ze komen uit Canada.

Norss1972 schreef:
Ah... Beginnersfoutjes.

Het is je vergeven, je zit hier ook nog maar net.

Dat is &Yet&Yet van het geweldige Do Make Say Think.

Helemaal goed! Wie heeft er een nieuwe?!

Gast
geplaatst: vandaag om 17:10 uur

geplaatst: vandaag om 17:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.