MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Bij contest 12 heb ik de bal wel erg misgeslaan. Bij de contests van 1 tem 11 kon ik dat nooit zeggen, maar hier had ik toch zeker 20 punten meer moeten hebben.

Ik heb toch ook wel een punt of 10 laten liggen

Ik weet er 5 van Paaps quiz. Da's in ieder geval meer dan bij die van lebowski in het begin.

Toon1 schreef:
Nick Cave, CCR, M83 en Wire had ik absoluut moeten raden.

En wat dacht je van Tom Waits? 4,5/5 geef je daar.

Nou ja, ik had ook geen poging meer gedaan na mijn eerste keer dus we zullen de schuld daar ook op steken

Smoesjes. ^:N^

We hebben een tussenstandje

1. Paalhaas 12
2. Ruby 8
2. aERo 8
4. Toon 6
5. Koen 4
6. Herman 2
6. Sheplays 2
6. Jesusfreen 2

Ruby1966
Ik sta bovenaan

Nou, maar even van genieten dan, voor zolang het duurt

Schuif maar op want ik heb weer 3 punten Roeb (ik weet 22 gelukkig sneller dan ik dacht en een artiest kan ik voorzien van een titel)

Ik heb er al 12.

Ruby1966
aERodynamIC schreef:
Schuif maar op want ik heb weer 3 punten Roeb

Gezellig, kom je naast me!

Paalhaas schreef:
Ik heb er al 12.

Nee hè, HIJ weer

Gefeliciteerd Ruby. Heb je al een contest klaarliggen? Die 8 punten van jou ga ik niet halen denk ik. Hooguit 6.

-edit: let niet op Paalhaas en aero. Ze bluffen alleen maar.

Ruby1966
Ik ben bang van niet...ik ken hun reputatie op het gebied van de contests...vooral die van de heer P.H.

Shit, ik heb er maar 10. :/

Paalhaas heeft de leiding overgenomen; de 10puntengrens is vlot bereikt

O, nu heb ik er toch 12.

Paap_Floyd schreef:
Paalhaas heeft de leiding overgenomen; de 10puntengrens is vlot bereikt

Hup Ruby. Zet hem op! Met wat toverkracht kom je er wel

(afbeelding)

Ik heb er 1, denk ik

Goed bezig, Paap, die man heeft nog nooit onder de 20 gescoord of zo.

Hm, ik wist dat ik hem pittigjes had gemaakt. Nou ja.. wat is pittig? We zien wel wie er over krap een week bovenaan staat. Of dat nou met 15 of met 45 punten is, maakt niet uit

grovonion schreef:
Bij contest 12 heb ik de bal wel erg misgeslaan. Bij de contests van 1 tem 11 kon ik dat nooit zeggen, maar hier had ik toch zeker 20 punten meer moeten hebben.

20?! Da's wel héél erg veel, vind je niet?

Paap_Floyd schreef:
Hm, ik wist dat ik hem pittigjes had gemaakt. Nou ja.. wat is pittig? We zien wel wie er over krap een week bovenaan staat. Of dat nou met 15 of met 45 punten is, maakt niet uit

Ik denk dat een quiz niet te pittig moet zijn. Het herkennen of opsporen van een nummer is de kick van het spelletje, equivalent aan het scoren van een doelpunt. Als maker van de quiz zou ik proberen om de deelnemers flink wat 'doelpunten' te laten scoren (zonder het echt té makkelijk te maken natuurlijk), dat is voor iedereen leuker.

Paalhaas schreef:
20?! Da's wel héél erg veel, vind je niet?

mja, had ik ook, nr. 4,9,11,12,16,17,19,21 en 22 had ik kunnen (ofwel moeten) weten...

Daar heb je gelijk in. Maar, wat voor de een als gemakkelijk wordt beschouwd, kan de ander lastig vinden. Ik besefte pas toen ik geen tijd meer had om wat te wijzigen dat 'ie wellicht aan de moeilijke kant is. Het zij zo. Volgende week weer een "makkelijke".

Excuses voor het ongemak

Ik vind hem nu al goed

Paalhaas schreef:
Ik denk dat een quiz niet te pittig moet zijn. Het herkennen of opsporen van een nummer is de kick van het spelletje, equivalent aan het scoren van een doelpunt. Als maker van de quiz zou ik proberen om de deelnemers flink wat 'doelpunten' te laten scoren (zonder het echt té makkelijk te maken natuurlijk), dat is voor iedereen leuker.

Klopt ja. Je kan ook kleine aanwijzingen in je fragment stoppen (bv. stukje zang dat geen googlebare tekst is, een cover, etc.).

Maar goed, een hele moeilijke is ook wel 's leuk. Misschien dat we met zijn allen bij elkaar wel 50 punten halen.

Jullie zitten nu al op 44

herman schreef:
Maar goed, een hele moeilijke is ook wel 's leuk. Misschien dat we met zijn allen bij elkaar wel 50 punten halen.

Nou, Paalhaas en Herman zullen wel weer goed scoren denk ik. Meestal zijn er toch wel 15 nummertjes waar ik wat mee kan, maar het merendeel van deze nummers zegt me niets. Er zitten wel een flink aantal fraaie en spannende intro's bij, dat weer wel. En volgens mij is dit zo'n beetje de eerste contest zonder harmonica, ook wel eens prettig. Hierdoor blijven we misschien een keertje verschoond van geneuzel van Bob Dylan of Bruce Springsteen. (of die rare harmonica bij Lebowski van Jethro Tull, was er ook zo éen)

Wanneer komt de eurohouse contest, Paap?

Eh, ooit Maar níét in het Rock ID Contest-topic

Lin
Ik ben nog steeds in de gloria dat ik 21 herkende

(hopelijk dat het niet bij 21 en die 4 andere nummers blijft )

@ Rock Contest 12

Dat ik zowel Pearl Jam als Nick Cave als Tom Waits niet heb herkend bezorgd me alsnog een slapeloze nacht

Gast
geplaatst: vandaag om 07:39 uur

geplaatst: vandaag om 07:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.