Muziek / Muziekgames / Introquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 23 april 2008, 23:01 uur
Er zijn wel veel users die pas sinds een aantal contests mee doen, dus die zullen minder hoog eindigen.
0
geplaatst: 23 april 2008, 23:12 uur
Dat vind ik geen reden om dus die oudere contests (zoveel zijn het er nu ook weer niet) niet mee te laten tellen. Daarbij ligt het aantal deelnemers al vanaf nummer 1 telkens ongeveer gelijk en hebben ook fanatieke users wel eens rondes overgeslagen.
0
geplaatst: 23 april 2008, 23:36 uur
Het lijkt mij raar om een nieuwe methode van klassering af te spreken en die dan met terugwerkende kracht vanaf het begin te laten gelden. Ik doe pas sinds enkele weken mee en als zo'n klassement vanaf het begin wordt opgemaakt, sta ik meteen buitenspel. En ook degenen die vanaf het begin meedoen, staan meteen zo vast op hun positie dat er weinig meer zal veranderen, en de winnaar staat (als ik het goed volg) direct al vast!
Misschien is het dan wel leuk voor de oudgedienden om nu voor de aardigheid zo'n klassement vanaf het begin op te maken, en vervolgens met schone lei verder te gaan! Dan kun je kijken hoe je het vanaf nu doet ten opzichte van het verleden.
Misschien is het dan wel leuk voor de oudgedienden om nu voor de aardigheid zo'n klassement vanaf het begin op te maken, en vervolgens met schone lei verder te gaan! Dan kun je kijken hoe je het vanaf nu doet ten opzichte van het verleden.
0
geplaatst: 23 april 2008, 23:37 uur
lijkt me niet meer dan logisch om allemaal deze quiz las istap quiz te gbruiken, beetje oneerlijk anders he. dr zijn er al 16 geweest, als je alle quizes hebt meegedaan en er stapt iemand nu pas in, ben je noot meer in te halen. duh
0
geplaatst: 24 april 2008, 00:07 uur
Dat vind ik dus ook.
P.S. Ik heb het door hoe ik een quiz in elkaar moet zetten, dus tegen de tijd dat ik aan de beurt ben, moet het me lukken.
P.S. Ik heb het door hoe ik een quiz in elkaar moet zetten, dus tegen de tijd dat ik aan de beurt ben, moet het me lukken.
0
geplaatst: 24 april 2008, 00:10 uur
Ah, je weet nu dus ook dat je eerst je cd in stukjes moet knippen en dan rippen.

0
geplaatst: 24 april 2008, 00:22 uur
ranboy schreef:
Dat vind ik ook wel een goed idee. Al zal het me verder een zorg zijn of ik nu 3e of 23e sta. Er valt toch niets mee te winnen?
0
geplaatst: 24 april 2008, 00:23 uur
Niet mee eens eigenlijk. Daarbij ben ik zo'n oudediende die de laatste tijd niet meer zo heel fanatiek actief is als in het begin. Het is dan wel zo aardig om het wat succesvolle begin mee te laten tellen: laat de nieuwgedienden zich maar net zo fanatiek opstellen in hun beginperiode als ikzelf en mijn collega's. En als zij dat wat langer volhouden dan ik hebben ze mij of anderen zo ingehaald.
Nee, natuurlijk gaat het niet om het feit iets te winnen, maar als dat de mentaliteit is hoef je sowieso dit systeem niet in te voeren natuurlijk.
Ik lees nergens steekhoudende argumenten. Want dit 'probleem' blijf je altijd houden namelijk.... mensen die er over een paar weken instappen hebben dan ook reden om te klagen dat zij nooit omhoog kunnen komen omdat ze nu eenmaal later lid zijn geworden op de site of mee zijn gaan doen. Een probleem dat altijd zal blijven bestaan.
Als dit het argument is kan deze 'nieuwe manier van puntentellen' wat mij betreft nu de prullenbak in, want echt eerlijk zal het dan namelijk nooit worden en we praten over een quiz of 16 en niet 160....... dus die terugwerkende kracht is niet zo enorm groot.
Dan is het logischer om alleen af te stappen van 'de winnaar maakt de contest' en gewoon de reservelijst af te lopen, want daar ging het meer om: variatie. Dan heeft die klassering weinig toegevoegde waarde meer om daar nu opeens mee te gaan starten.
Zie ook de opmerking over 'op vakantie zijn'. Moet daar ook rekening mee worden gehouden? Nee natuurlijk. Dus als we het heel eerlijk aanpakken nemen we de vorige contests mee en ja dat laat zien dat paalhaas op 1 staat: terecht toch?! Hij heeft bewezen dat hij een sterke deelnemer is en dat mag best beloond worden. Waarom zou hij zich vanaf nu opeens 'opnieuw moeten bewijzen'?
En als we voortaan de reservelijst aflopen komt er automatisch ook een hoop variatie.
Nee, natuurlijk gaat het niet om het feit iets te winnen, maar als dat de mentaliteit is hoef je sowieso dit systeem niet in te voeren natuurlijk.
ranboy schreef:
Het lijkt mij raar om een nieuwe methode van klassering af te spreken en die dan met terugwerkende kracht vanaf het begin te laten gelden.
Het lijkt mij raar om een nieuwe methode van klassering af te spreken en die dan met terugwerkende kracht vanaf het begin te laten gelden.
Ik lees nergens steekhoudende argumenten. Want dit 'probleem' blijf je altijd houden namelijk.... mensen die er over een paar weken instappen hebben dan ook reden om te klagen dat zij nooit omhoog kunnen komen omdat ze nu eenmaal later lid zijn geworden op de site of mee zijn gaan doen. Een probleem dat altijd zal blijven bestaan.
Als dit het argument is kan deze 'nieuwe manier van puntentellen' wat mij betreft nu de prullenbak in, want echt eerlijk zal het dan namelijk nooit worden en we praten over een quiz of 16 en niet 160....... dus die terugwerkende kracht is niet zo enorm groot.
Dan is het logischer om alleen af te stappen van 'de winnaar maakt de contest' en gewoon de reservelijst af te lopen, want daar ging het meer om: variatie. Dan heeft die klassering weinig toegevoegde waarde meer om daar nu opeens mee te gaan starten.
Zie ook de opmerking over 'op vakantie zijn'. Moet daar ook rekening mee worden gehouden? Nee natuurlijk. Dus als we het heel eerlijk aanpakken nemen we de vorige contests mee en ja dat laat zien dat paalhaas op 1 staat: terecht toch?! Hij heeft bewezen dat hij een sterke deelnemer is en dat mag best beloond worden. Waarom zou hij zich vanaf nu opeens 'opnieuw moeten bewijzen'?
En als we voortaan de reservelijst aflopen komt er automatisch ook een hoop variatie.
0
geplaatst: 24 april 2008, 00:47 uur
Het maakt mij in principe helemaal niet uit of we de eerdere contests wel of niet meetellen...wel of niet, het zal zowiezo altijd wel nadelig voor de 1 en voordelig voor de ander uitpakken. So what, het is tenslotte maar een spelletje.

Ik proef een lichte voorkeur voor wel meetellen, dus ik zal dit weekend (heb nu geen tijd) eens kijken of ik een algemeen klassement kan maken obv de rondes die al geweest zijn.

Ik proef een lichte voorkeur voor wel meetellen, dus ik zal dit weekend (heb nu geen tijd) eens kijken of ik een algemeen klassement kan maken obv de rondes die al geweest zijn.
0
geplaatst: 24 april 2008, 01:01 uur
Als je nu een begin klassement maakt, en er per keer bij vermeld of iemand stijgt of zakt, dan stem ik er wel mee in.
Maar ik blijf toch stiekem wel een voorstander van een nieuwe start.
Maar ik blijf toch stiekem wel een voorstander van een nieuwe start.
0
geplaatst: 24 april 2008, 01:05 uur
Heb er even over nagedacht en wat ik zal doen is het volgende.
Ik maak een klassement op van alle contests tot nu.
Op basis daarvan heb ik een algemeen klassement van 1 tot 10 en die krijgen de bijbehorende punten (12 - 10 - 8 - 7 ... - 1) en dat is de ranglijst waarmee we starten.
Ik maak een klassement op van alle contests tot nu.
Op basis daarvan heb ik een algemeen klassement van 1 tot 10 en die krijgen de bijbehorende punten (12 - 10 - 8 - 7 ... - 1) en dat is de ranglijst waarmee we starten.
0
handsome_devil
geplaatst: 24 april 2008, 08:05 uur
Even een nieuw tussenstandje. De scores liggen allemaal zeer dicht bij elkaar
spannend
Alleen intro's 1 en 18 zijn tot nu toe nog niet geraden
1. ThirdEyedCitizen 28
2. Paalhaas 26
3. Aerodynamic 24
4. Arno 22
5. Deric Raven, KoenR 18
7. Arrie 16
8. Ruby1966 15
9. Paap 10
10. Titmeister 8
spannend
Alleen intro's 1 en 18 zijn tot nu toe nog niet geraden
1. ThirdEyedCitizen 28
2. Paalhaas 26
3. Aerodynamic 24
4. Arno 22
5. Deric Raven, KoenR 18
7. Arrie 16
8. Ruby1966 15
9. Paap 10
10. Titmeister 8
0
geplaatst: 24 april 2008, 10:34 uur
Ik heb een klassement opgemaakt van alle Rock ID Contests tot nu toe met het volgende resultaat (gebaseerd op de puntentelling zoals we die gaan toepassen):
Herman 102 pt.
Paalhaas 100 pt.
Jesusfreen 86 pt.
aERodynamIC 60 pt.
Paap_Floyd 51 pt.
Toon1 49 pt.
handsome_devil 49 pt.
Koenr 43 pt.
Lin 40 pt.
Brain Stew 37 pt.
Ruby1966 31 pt.
deric raven 30 pt.
divart 29 pt.
ThirdEyedCitizen 28 pt.
van elst 23 pt.
Ranboy 22 pt.
orbit 22 pt.
El Ninjo 20 pt.
Saskia 19 pt.
The Scientist 18 pt.
musicfriek 18 pt.
Tondeman 15 pt.
Lukas 14 pt.
lebowski 14 pt.
Nevyn 12 pt.
Titmeister 11 pt.
SQ 10 pt.
Cygnus 10 pt.
Arrie 8 pt.
Jornaquin 7 pt.
grovonion 7 pt.
Woutt 6 pt.
Arno 4 pt.
Klumpie 3 pt.
Waldo Jeffers 2 pt.
partyprincess 2 pt.
Hill 1 pt.
Dit houdt in dat we met het volgende algemene klassement van start gaan:
1. Herman 12 pt.
2. Paalhaas 10 pt.
3. Jesusfreen 8 pt.
4. aERodynamIC 7 pt.
5. Paap_Floyd 6 pt.
6. Toon1 5 pt.
6. handsome_devil 5 pt.
8. Koenr 3 pt.
9. Lin 2 pt.
10. Brain Stew 1 pt.
Herman 102 pt.
Paalhaas 100 pt.
Jesusfreen 86 pt.
aERodynamIC 60 pt.
Paap_Floyd 51 pt.
Toon1 49 pt.
handsome_devil 49 pt.
Koenr 43 pt.
Lin 40 pt.
Brain Stew 37 pt.
Ruby1966 31 pt.
deric raven 30 pt.
divart 29 pt.
ThirdEyedCitizen 28 pt.
van elst 23 pt.
Ranboy 22 pt.
orbit 22 pt.
El Ninjo 20 pt.
Saskia 19 pt.
The Scientist 18 pt.
musicfriek 18 pt.
Tondeman 15 pt.
Lukas 14 pt.
lebowski 14 pt.
Nevyn 12 pt.
Titmeister 11 pt.
SQ 10 pt.
Cygnus 10 pt.
Arrie 8 pt.
Jornaquin 7 pt.
grovonion 7 pt.
Woutt 6 pt.
Arno 4 pt.
Klumpie 3 pt.
Waldo Jeffers 2 pt.
partyprincess 2 pt.
Hill 1 pt.
Dit houdt in dat we met het volgende algemene klassement van start gaan:
1. Herman 12 pt.
2. Paalhaas 10 pt.
3. Jesusfreen 8 pt.
4. aERodynamIC 7 pt.
5. Paap_Floyd 6 pt.
6. Toon1 5 pt.
6. handsome_devil 5 pt.
8. Koenr 3 pt.
9. Lin 2 pt.
10. Brain Stew 1 pt.
0
geplaatst: 24 april 2008, 12:05 uur
Auw, wat sta ik pijnlijk laag in dat totaalklassement (dat gelukkig niet volledig meetelt
).
Ik dacht gisteren nog te zeggen om een soort van mini-competities te doen, per 10 contests of zo, maar deze oplossing van El Ninjo is toch wel een stuk beter.
).Ik dacht gisteren nog te zeggen om een soort van mini-competities te doen, per 10 contests of zo, maar deze oplossing van El Ninjo is toch wel een stuk beter.
0
geplaatst: 24 april 2008, 12:12 uur
Voor de vorige scores was het dus beter geweest om steeds tweede te worden. Want door het steeds winnen van die contests heeft Paalhaas enkele contests niet mee kunnen doen omdat ie m zelf moest maken. Dat heeft Herman goed bekeken 

0
Sheplays
geplaatst: 24 april 2008, 12:16 uur
Arno schreef:
Auw, wat sta ik pijnlijk laag in dat totaalklassement (dat gelukkig niet volledig meetelt
)
)Ik sta er pijnlijk helemaal niet in
Dit ga ik nooit redden 
0
geplaatst: 24 april 2008, 12:47 uur
@Paap: In theorie had iemand 8 keer kunnen winnen en dus 8 contest kunnen maken. -> 96 punten
Iemand had 16 keer 2 kunnen worden -> 160 punten
Wie is nu de betere quizzer?
Iemand had 16 keer 2 kunnen worden -> 160 punten
Wie is nu de betere quizzer?

0
geplaatst: 24 april 2008, 12:51 uur
Hij had hem ook 8 keer kunnen afschuiven 
Of nou, 16 keer dus eingelijk

Of nou, 16 keer dus eingelijk

0
geplaatst: 24 april 2008, 13:02 uur
Sta ik er toch ook nog net tussen, zelfs met een betere score dan HiLL 
Top 10 zit er zo te zien niet meteen in

Top 10 zit er zo te zien niet meteen in

0
Ruby1966
geplaatst: 24 april 2008, 14:50 uur
Nou lekker dan, val ik er net buiten met mijn 11e plaats 

0
handsome_devil
geplaatst: 24 april 2008, 14:51 uur
En we hebben een nieuwe koploper.
1. Arno 32
2. ThirdEyedCitizen, Herman 29
4. Paalhaas 28
5. Aerodynamic 24
6. KoenR 24
7. Deric Raven 23
8. Brain Stew, WernerGSF 20
10. Jesusfreen 19
11. Arrie, ranboy 16
13. Ruby1966 15
14. beastie boy 14
15. Paap 10
16. Titmeister 8
edit: even lijstje geupdatet en ik wil even mededelen dat alle nummers inmiddels geraden zijn \o/
1. Arno 32
2. ThirdEyedCitizen, Herman 29
4. Paalhaas 28
5. Aerodynamic 24
6. KoenR 24
7. Deric Raven 23
10. Jesusfreen 19
11. Arrie, ranboy 16
13. Ruby1966 15
14. beastie boy 14
15. Paap 10
16. Titmeister 8
edit: even lijstje geupdatet en ik wil even mededelen dat alle nummers inmiddels geraden zijn \o/
0
geplaatst: 24 april 2008, 15:37 uur
Gelieve vanaf nu niet meer in te zenden, mensen, en mijn gloriemoment zo lang mogelijk te laten duren.
(Het geeft mij trouwens ook wel goeie moed voor vanavond, want dan doe ik mee aan een muziekquiz in Gent
)
(Het geeft mij trouwens ook wel goeie moed voor vanavond, want dan doe ik mee aan een muziekquiz in Gent
)
0
handsome_devil
geplaatst: 25 april 2008, 14:48 uur
en we hebben 3 koplopers
1. Arno, ThirdEyedCitizen, Paalhaas 32
4. Herman 29
5. Aerodynamic, Deric Raven, Koenr 24
10. Jesusfreen 19
11. ranboy 18
12. Arrie 16
13. Ruby1966 15
14. beastie boy 14
15. Paap 10
16. Titmeister 8
1. Arno, ThirdEyedCitizen, Paalhaas 32
4. Herman 29
5. Aerodynamic, Deric Raven, Koenr 24
10. Jesusfreen 19
11. ranboy 18
12. Arrie 16
13. Ruby1966 15
14. beastie boy 14
15. Paap 10
16. Titmeister 8
0
geplaatst: 25 april 2008, 16:20 uur
0
geplaatst: 25 april 2008, 22:05 uur
Toch wel prima, dat nieuwe systeem. Nu kunnen er per contest meer winnaars zijn.
0
Sheplays
geplaatst: 25 april 2008, 22:51 uur
Misschien té gemakkelijk gezegd omdat ik niet in de lijst sta en er waarschijnlijk ook niet in zal komen, maar waarom moet er in dit spel eigenlijk een winnaar zijn?
Het gaat toch om het spelletje?
Het gaat toch om het spelletje?
* denotes required fields.