MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Bij mij lukt 25 ook nog steeds niet.

Met winamp lukt het wel.

Ik begrijp er niets van, heb het nummer net als alle andere geknipt...

Probeer er met windows movie maker een filmpje van te maken zodat ik het op youtube kan zetten, maar daar kom ik nog even niet uit, nog nooit eerder gedaan zoiets.

Het is gelukt, heb het met een ander programmaatje geopend (Nero ShowTime). Ik ken het trouwens niet

Inderdaad gewoon winamp even installeren, kost een minuutje.

De nieuwe tussenstand:

1. Paalhaas - 34
2. Jesusfreen - 33
3. aERodynamIC - 30

4. ranboy - 26
5. Dazzler, ceasar - 22
7. Divart, ruby1966 - 20
9. musicfriek - 19
10. Oldfart, Arrie - 12
12. Jazper - 10

Paalhaas raadt fragment 10 en wipt over Jesusfreen naar de eerste plaats.
Ranboy komt binnen op een verdienstelijke 4e plaats.
Verder is er volop gesprokkeld, waarbij Ceasar een eervolle vermelding krijgt omdat hij de eerste (en tot nu toe enige) is die fragment 22 weet te raden.
Oldfart en Arrie sprokkelen verder, waardoor Jazper zich nu alleen over de rooie lantaarn kan ontfermen.

Het enige nog niet geraden intro is fragment 5. Het betreft een soloartiest die een paar jaar geleden een onverwachte solohit scoorde. Dit nummer is de single die daarna werd uitgebracht.

Andere lastige intro's:

1 keer geraden:
10 (Paalhaas) (Oldfart weet de artiest, Jesusfreen de titel)
19 (Jesusfreen)
22 (Ceasar)
23 (aERodynamic) (Jesusfreen weet de artiest)

2 keer geraden:
5 (Paalhaas en Jesusfreen)
6 (musicfriek en Paalhaas)
21 (Jesusfreen en Arrie)

Eerst zeg je dat 5 nog niet is geraden en dan dat-ie 2x is geraden.

Dat moet 3 zijn.
5 is noet steeds niet geraden.

Oldfart weet de artiest, Jesusfreen de titel)

@Jesusfreen : ruilen ??

@ Oldfart: Perhaps, als het niet al teveel Last is

@ Jesusfreen

Je had dat bericht beter om 0:07 uur kunnen plaatsen.

Nu maak je het te Bond

Nu snap ik waar die PM's vandaan komen. Morgen weer een tussenstand. Er zijn punten gescoord!

Nieuwe tussenstand:

1. Jesusfreen - 39
2. Paalhaas - 34
3. ranboy - 32

4. aERodynamIC - 31
5. Dazzler - 26
6. ceasar - 22
7. pjh1967, divart - 21
9. ruby1966 - 20
10. musicfriek, deric raven - 19
12. Shangri-La - 18
13. Arno - 17
14. Oldfart, Arrie - 12
16. Jazper - 10

Jesusfreen scoort 6 punten (waaronder intro 6) en gaat nu aan de leiding. Ook ranboy doet het goed en komt ten koste van aERodynamIC de top 3 binnen.
Dazzler dicht beetje bij beetje het gat naar de subtop en neemt nu de 5e plek in.
pjh1967 en deric raven enteren de top 20, net voor nieuwe inzenders Shangri-La en Arno. Arno is de 2e die fragment 22 raadt.

Fragment 5 blijft als enige ongeraden, terwijl er toch nog een artiest met precies dezelfde initialen meedoet in deze contest.

Als extra hint een verdeling van de nummers over de decennia. Fragment 10 heb ik niet meegenomen, omdat het me niet duidelijk is wanneer deze versie is uitgebracht (het staat niet op MuMe en de artiest in kwestie heeft bijna 200 albums uitgebracht...). Het origineel stamt uit de jaren '40...

60: 4 nummers
70: 3 nummers
80: 1 nummer
90: 8 nummers
00: 8 nummers

Ik heb intro 25 nog 's opnieuw omgezet en apart online gezet:

http://www.megaupload.com/nl/?d=8BLBUDNY

Komaan herman,

Een tussenstand, nog en paar tips
en dan doe ik nog een laatste gooi naar de 30 punten.

Ja herman, laat weer eens wat horen!

Sorry, het was er door drukte niet meer van gekomen.

Ik zal zo nog even de laatste tussenstand posten en hints geven.

Ok, hints!

1. Where We're from the Birds Sing a Pretty Song
2. cacaofantasie
3. Vanuit de auto naar een film kijken
4. Gecoverd door een solo-artiest, die met zijn band aanmerkelijk meer aanzien geniet, in het jaar dat NL het EK won
5. Zwarte muziek van een kleine man op een brits electronicalabel
6. Denk aan kleine boompjes, maar dan op zijn Belgisch
7. Jaren '70 disco, nog ge-eerd in een van de laatste films van een populaire filmregisseur van de 90s/00s.
8. De eerste hit in NL van een Britse band die later met hetzelfde nummer 2 keer de nr. 1 positie wist te halen
9. Zusjes die kunnen zingen
10. lastig, lastig, lastig
11. roygbiv
12. TOTB
13. 60s protest, gesampled door een vrouwelijke artiest met dezelfde achternaam als een fameuze filmregisseur die vooral in de 70s furore maakte
14. Chillen in me blote billen in een ...
15. Broertjes waarvan er 1 op mijn favoriete Late Night Tales-album schittert
16. Vrouw geremixt door Amerikaan met NLse achternaam
17. Hierin wordt een beroemde alternative 90s hit gesampled... dit nummer komt o.a. uit een film van een regisseur die een relatie had met een vrouw waarvoor hij weer een album produceerde.
18. De Beatles en Nine Inch Nails zongen er ook over op respectievelijk The White Album en The Downward Spiral
19. Een grote hit op het WARP-label
20. Jong grut
21. Gecoverd/bewerkt door de zangeres die nu een hit scoort met een liedje over papier vliegtuigjes.
22. LL
23. Electronica afkomstig uit het buurland van 22, maar de gastzangeres hier komt toevallig ook uit het land van 22
24. HH LG
25. Dit nummer gaat de komende 3 weken en paar dagen nog heeeeeel veeeeeel gedraaid worden op de radio.

De kans is trouwens nagenoeg 100% dat ik pas om 11 uur vanavond thuis ben en dan pas de uitslag post. Mocht de volgende contest verlaat zijn, dan kan er ook tot die tijd wel gePMd worden. Zo niet, dan is het om 18 uur gewoon schluss.

Lin
Geen nieuwe contest dus misschien gaan wij nog wel even pmmen naar herman, wie weet

en edit: mensen die zich nu al opgeven voor volgend jaar mei... als je tegen die tijd niet meer mee wil doen dan svp een paar weken van te voren aangeven, dan zitten we niet net als nu elke week tevergeefs te wachten

Lin schreef:
Geen nieuwe contest

Jammer.

Lin
Ja, inderdaad jammer, zeker omdat dit steeds vaker voor lijkt te komen... daarom mijn verzoekje om je alleen maar op te geven als je ook actief mee wil doen

Had ik het eerder geweten dan had ik nog wel een hitcontest in elkaar willen zetten.

Mocht er belangstelling voor zijn, ik kan wel binnen een uurtje een hitcontest in elkaar zetten.

divart schreef:
Mocht er belangstelling voor zijn, ik kan wel binnen een uurtje een hitcontest in elkaar zetten.

Mooi...anders heb ik er ook 1 klaarstaan, deze week nog in elkaar gezet.

Post er 2 tegelijk, groovy

Ik kom net thuis en ga even de laatste PM's verwerken. Ben zo bij u terug met de uitslag!

Gast
geplaatst: vandaag om 14:44 uur

geplaatst: vandaag om 14:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.