MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
1. Dwejkk_ 20 punten
2. Ranboy 17 punten
2. pjh1967 17 punten
4. Herman 13 punten
5. Ceasar 11 punten
6. Paap_Floyd 8 punten
7. Arno 1 punt

Ik zie dat ik een fout heb gemaakt in de hint van outro 4; 2007 moet 2008 zijn.

Paalhaas heeft ingestuurd, maar iemand anders heeft ook heel wat punten erbij gescoord, dus de vraag is of Paalhaas dit wel weet te winnen.

1. Dwejkk_ 42 punten
2. Paalhaas 33 punten
3. ranboy 17 punten
3. pjh1967 17 punten
5. herman 13 punten
6. Ceasar 11 punten
6. Paap_Floyd 8 punten
7. Arno 1 punt

Antwoorden:

Intro's

1. Air - Playground Love [The Virgin Suicides] (2000)
Geraden door: Dwejkk_, Paalhaas, ranboy, Ceasar, herman
2. Delays - Love Made Visible [Everything's The Rush] (2007)
Geraden door: -
3. Teenage Fanclub - Star Sign [Bandwagonesque] (1991)
Geraden door: Dwejkk_ (artiest)
4. Sufjan Stevens - They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back From The Dead!! Ahhhh! [Illinois] (2005)
Geraden door: Dwejkk_, Paalhaas, ranboy, pjh1967, herman, Paap_Floyd
5. Belle and Sebastian - Electronic Renaissance [Tigermilk] (1996)
Geraden door: Dwejkk_, Paalhaas, herman
6. Björk - Heirloom [Vespertine] (2001)
Geraden door: Dwejkk_(artiest), Paalhaas, ranboy (artiest)
7. Faithless - God Is A DJ [Sunday 8PM] (1998)
Geraden door: Dwejkk_, ranboy (artiest), pjh1967 (artiest), herman (artiest), Arno (artiest)
8. Gorillaz - Hong Kong [D-Sides] (2007)
Geraden door: Dwejkk_, pjh1967
9. Jamiroquai - Feels Just Like It Should [Dynamite] (2005)
Geraden door: Dwejkk_, herman
10. Krezip - You're Wrong [Plug It In] (2007)
Geraden door: Dwejkk_, Paalhaas (artiest), ranboy (artiest)
11. Liam Finn - Energy Spirit [I'll Be Lightning] (2007)
Geraden door: Dwejkk_, Paalhaas, ranboy, Ceasar
12. New Young Pony Club - Get Lucky [Fantastic Playroom] (2007)
Geraden door: Dwejkk_, Paalhaas
13. The O'Jays - Back Stabbers [Back Stabbers] (1972)
Geraden door: Dwejkk_, Paalhaas, pjh1967, Ceasar
14. Devo - Mongoloid [Q: Are We Not Human? A: We Are Devo!] (1978)
Geraden door: Dwejkk_, Paalhaas, Paap_Floyd
15. Tavares - Heaven Must Be Missing An Angel [Sky High!] (1976)
Geraden door: Dwejkk_, Paalhaas, ranboy, pjh1967, Ceasar, herman, Paap_Floyd
16. The Good, The Bad & The Queen - The Good, The Bad & The Queen [The Good, The Bad & The Queen] (2007)
Geraden door: Dwejkk_, Paalhaas, ranboy, pjh1967, herman
17. Utada Hikaru - Passion [Ultra Blue] (2006)
Geraden door: Dwejkk_, Paalhaas, pjh1967 (artiest)
18. The Shins - Sea Legs [Wincing The Night Away] (2007)
Geraden door: Paalhaas

Outro's

1. Split Enz - Message To My Girl [Conflicting Emotions] (1983)
Geraden door: Dwejkk_, Paalhaas, ranboy, pjh1967, Ceasar, Paap_Floyd
2. Amy Winehouse - Help Yourself [Frank] (2003)
Geraden door: Dwejkk_, ranboy (artiest), pjh1967 (artiest)
3. Dan Le Sac VS Scroobius Pip - Thou Shalt Always Kill [Angles] (2008)
Geraden door: Dwejkk_
4. Kanye West - Say You Will [808s & Heartbreak] (2008)
Geraden door: Dwejkk_
5. Scissor Sisters - Return To Oz [Scissor Sisters] (2004)
Geraden door: Dwejkk_, Paalhaas, ranboy (artiest), pjh1967 (artiest), Ceasar (artiest)
6. Typhoon - Vlieger [Tussen Licht En Lucht] (2007)
Geraden door: Dwejkk_, Paalhaas
7. The Beta Band - Quiet [Hot Shots II] (2001)
Geraden door: Paalhaas

8 deelnemers is wel erg pover zeg. Wie is er deze week aan de beurt?

Lukk0
Het is Caesar's beurt volgens mij. Acht deelnemers is inderdaad wel weinig, maar als ik er maar één herken ga ik niet insturen, dat vind ik dan eigenlijk de moeite gewoon niet. Deze contest lag me niet zo.

leuk dat ik gewonnen heb .

Alleen klopt er iets niet, bij Teenage Fanclub en Björk had ik het nummer niet goed.

Bedankt Arrie

Heb het aangepast.

Valt me wel op dat The Shins maar één keer geraden is, dacht dat dat album toch één van de populairdere albums van 2007 was.

Sorry, dames en heren! Er was wat tussen gekomen. Ik ga 'm met een paar minuten plaatsen. Excuses.

Hier is ie dan: mijn nieuwe contest. Dit keer met enkel Nederlandse acts. 3 Nederlandstalige en de rest Engelstalig.

RapidShare: Easy Filehosting

Verder kunnen er weer extra punten verdiend worden. Ik heb nog 12 extra fragmenten geplaatst. Ook allemaal Nederlands, maar een heel stuk onbekender. De fragmenten zijn dan ook langer en bevatten op twee na (waarvan één instrumentaal) de titel van het nummer(= eerste hint). Ik heb deze tracks geplaatst omdat dit songs/acts zijn die jullie aandacht verdienen, vind ik. Het jaren tachtig gehalte is heel hoog! Een aantal komen van ouderwets vinyl.
Als tweede hint: 4 van deze bands kwamen uit mijn mooie stad Haarlem. Alles is wel landelijk uitgebracht en met uitzondering van Extra 2 werden ze regelmatig door de Vara/KRO/VPRO gedraaid.

Verder ontdekte ik net dat nr 11 twee keer voorkomt. Foutje. Laten we afspreken dat het fragment 11 dat 1:02 duurt nr 10 is. De 1:10 durende nr. 11 is dus gewoon nr. 11.

RapidShare: Easy Filehosting

Succes en veel plezier!

O ja, ze zijn slechts 10 keer te downloaden. Daarna moet ik ze opnieuw uploaden. Mocht downloaden niet meer lukken, stuur me dan even een berichtje.

Shit! Ik had derde kunnen worden. 3, 6, 7, 16 en Outro 2 heb ik in de kast staan. Ik had iets beter mijn best moeten doen...

Twee deelnemers op dit moment:

1 pjh1967 - 23 punten
2 Arrie - 5 punten

Nieuwe tussenstand:

1 ranboy - 50 punten
2 pjh1967 - 23 punten
3 divart - 19 punten
4 Arrie - 5 punten

Rapid Share schreef:
You have reached the download limit for free-users. Would you like more?

Wat kan ik hier tegen doen? Ik heb namelijk geen zin om te betalen.

Ruby1966
Dwejkk_ schreef:
(quote)

als het goed is staat er achter dat zinnetje dat je ook een aantal minuten kan wachten, dat stond er bij mij tenminste...

Dwejkk_ schreef:
(quote)

Je moet Free User aanklikken. Dan begint een klokje af te tellen tot 0. Daarna kan je het downloaden.

Dat doe ik ook, maar toch komt die melding steeds.... ik probeer het anders wel later in de week .

Je moet even een kwartiertje wachten, dan kan je die tweede ook downloaden.

You have reached the download limit for free-users. Would you like more?

Get your own premium account now! Instant download access! Or try again in about 14 minutes.

En weer een nieuwe stand:

1. ranboy - 56
2. Ruby1966 - 32
3. pjh1967 - 23
4. divart - 19
5. Herman, Oldfart - 14
7. Arrie - 5

Sheplays doet inmiddels ook mee en scoort 16 punten. En divart en Ruby hebben er nog twee punten bijgekregen.
Tot nu toe zijn 4, 5, 8, 19 en 20 niet geraden. Alleen Arrie weet de artiest van 7. Van de extra tracks zijn 2, 3 en 9 nog niet geraden.

1. ranboy - 56
2. Ruby1966 - 34
3. pjh1967 - 23
4. divart - 21
5. Sheplays - 16
6. Herman, Oldfart - 14
8. Arrie - 5

Maar weer even een nieuwe tussenstand, want vooral divart is hard aan het werk geweest en Ruby heeft ook nog wat punten gescoord:

1. ranboy - 56
2. Ruby1966 - 38
divart - 38
4. pjh1967 - 23
5. Sheplays - 16
6. Herman - 14
Oldfart - 14
8. Arrie - 5

Het is Dwejkk inmiddels ook gelukt om de bestanden te downloaden en hij heeft op dit moment 12 punten. Ruby en divart zijn verder gaan sprokkelen waarbij divart de strijd lijkt te gaan winnen:

1. ranboy - 56
2. divart - 46
3. Ruby1966 - 42
4. pjh1967 - 23
5. Sheplays - 16
6. Herman - 14
Oldfart - 14
8. Dwejkk - 12
9. Arrie - 5

Ook maar even wat hints geven:

2. eigenzinnige Nederlandstalige doe-het-zelver, uit de jaren 00
4. eigenzinnige Nederlandstalige zangeres met band, uit dit jaar.
5. duo, maakt onder verschillende namen diverse soorten muziek, uitvinders Easy Tune. Hebben ook een denkbeeldige soundtrack gemaakt.
6. worden gezien als uitvinders van de muziekstroming waarmee Within Temptation, Evanescence en Nightwish etc. succes scoren. Deze band is internationaal ook vrij populair. Wordt op de NL radio veel te weinig gedraaid.
7. Rutger Hauer
8. eigenzinnige gitarist die na diverse bandjes conceptalbums is gaan maken met hulp van nationale en internationale gastmuzikanten. Op dit nummer doet een zeer bekende zanger mee.
9. 't is niet Frans. Wel mobiel.
10. band met zangeres die later veel voor de Nederlandse muziek gedaan heeft.
11. p-funk uit Haarlem. Het radio-fragment waarmee dit nummer begint moet je op weg helpen naar de titel.
12. kaas uit het vuistje
14. uitgestorven boot
15. uit 1979, gecoverd door Lene Lovich (wie kent haar nog?), toetsenist is later met tijdgerelateerd bandje het criminele pad op gegaan (niet letterlijk natuurlijk)
16. origineel van wereldhit van Engelse band
17. dankbare hiphop uit de jaren 00
19. Nederlandstalige zanger. Ooit deel van een duo.
20. Band uit de jaren 70/80, op het label van Elton John (Rocket) en ook op Harvest, heeft met twee bekende Engelse producers gewerkt. Symfo, soul, jazzrock, funk.
21. volgens mij het beste nummer ooit in NL gemaakt. Amsterdamse band met zeer Nederlandse naam.
22. band with bassoon
23. zeg het met bloemen
24. project van bandlid van 13 en een ex-bandlid van een andere zeer bekende band die niet in deze contest zit. Maakt hier gebruik van de duurste en meest exclusieve synthesizer ooit.
25. eerste hit van zeer bekende eigenzinnige band( ik heb iets met eigenzinnige acts ), ook internationaal doen ze het goed (vooral Finland)

Van de meeste extra tracks is de titel heel goed te horen in het fragment. Met zoeken op titel track kan je ze dan vinden. Er zijn echter drie uitzonderingen:

extra 2: wat de meesten van jullie wellicht niet weten is het feit dat Nederland (met Duitsland) toonaangevend is op gebied van de elektronische/synthesizermuziek (denk richting Jarre, Vangelis, Schulze, Tangerine Dream). Met namen als Gert Emmens, René vd Wouden, Remy, Synth.nl en de synthfreak van dit fragment (en ook nog een aantal anderen) wordt NL vanuit de hele wereld nauwlettend gadegeslagen door het betrekkelijk kleine groepje liefhebbers van deze muziek.
Ik heb gekozen voor deze man omdat hij:
- de meeste titels op zijn naam heeft staan
- samen met een compagnon een eigen label heeft waarop veel nationale en internationale synthersizermuziek uitgebracht wordt
- samen met diezelfde compagnon een online CD-winkel heeft voor elektronische muziek
- alweer met die compagnon twee festivals voor elektronische muziek per jaar organiseert
- veel andere acts technisch ondersteunt (productie, mastering)
Kortom: voor deze muzieksoort is ie erg belangrijk.
Dit fragment is niet het intro, maar een stuk uit een lang nummer (staat wel op youtube) en komt van zijn masterpiece uit 2006

extra 3: gaat over de voorloper van email, edelmetalen bandje

extra 12: heeft een sterke band met 25 (net zo als extra 3 en extra 5)
traden op in pyjama's, ze zingen hun bandnaam in dit fragment diverse keren.

Succes!

O ja: 4, 5, 20, extra 2 en extra 9 zijn nog niet geraden.

Ranboy staat nu op 67 punten en is hard op weg naar de eindstreep!

Inmiddels zijn alle fragmenten geraden. Ranboy moet er nog één...

En Ranboy heeft ze allemaal! El Ninjo heeft ook zijn eerste oplossingen ingestuurd. Verder hebben divart en Ruby nog wat punten erbij gesprokkeld.

Nieuwe tussenstand:

1. ranboy - 74
2. divart - 58
3. Ruby1966 - 53
4. pjh1967 - 23
5. El Ninjo - 20
6. Sheplays - 16
7. Herman - 14
Oldfart - 14
9. Dwejkk - 12
10. Arrie - 5

Joepie!

Gast
geplaatst: vandaag om 10:01 uur

geplaatst: vandaag om 10:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.