MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Vast wel!!! Toch?

.....zou wel willen, maar ben daarbij afhankelijk van anderen, tenzij iemand me een stap voor stap ' handleiding' doet toekomen.

Na een toegestoken hand van Ceasar; zet mij maar op 5 augustus dan.

En de eerste vrouwelijke deelnemer heeft zich gemeld en gaat gelijk aan de leiding: Tante Sidonia met 58 punten. Zij is ook de eerste die 32 goed heeft. Alleen 8 en 24 zijn nu nog niet geraden.

1. Tante Sidonia - 58 punten
2. Ranboy - 56 punten
3. Shangri-la - 50 punten
4. divart - 44 punten
5. lebowski - 42 punten
6. musicfriek - 38 punten
7. Arrie - 36 punten
8. Oldfart - 33 punten
9. RobbyT - 31 punten
10. Ploppesteksel - 28 punten
11. Thomasco - 18 punten

Overigens heeft nog niemand de overeenkomst geraden. Zo moeilijk is die toch niet...

1 juli - Arrie
8 juli - Ceasar
15 juli - pjh1967
22 juli - Ceasar
29 juli - ...
5 augustus - Oldfart
12 augustus - ...
19 augustus - Arrie

Eventueel plaats ik op 22 juli wel een hele grote waar jullie twee weken zoet mee kunnen zijn.

Ik heb net even een topic geplaatst om reclame te maken voor dit spel met de onduidelijke naam. Hopelijk laten de mods 'm staan.

Sheplays breekt met de traditie, ze heeft nu nl. 32 punten!

Pjh1967 weet de overeenkomst!!! Samen met 27 goede fragmenten heeft ie nu 59 punten. Dus staat ie nu boven aan. Divart heeft er nog wat punten bij gesprokkeld.

1. pjh1967 - 59 punten (waarvan 5 punten als bonus)
2. Tante Sidonia - 58 punten
3. Ranboy - 56 punten
4. Shangri-la - 50 punten
5. divart - 49 punten
6. lebowski - 42 punten
7. musicfriek - 38 punten
8. Arrie - 36 punten
9. Sheplays - 33 punten
9. Oldfart - 33 punten
11. RobbyT - 31 punten
12. Ploppesteksel - 28 punten
13. Thomasco - 18 punten

8 en 24 leveren nog steeds de meeste problemen op: niemand heeft ze goed!

Ik wil 29 juli eventueel wel voor mijn rekening nemen.

Graag!

15 juli - pjh1967
22 juli - Ceasar
29 juli - Ploppesteksel
5 augustus - Oldfart
12 augustus - ...
19 augustus - Arrie

24 is inmiddels ook geraden. Door divart. Daar al zijn gesprokkel van gisteravond/vannacht/vanochtend staat hij inmiddels ook op het erepodium, op een gedeelde derde plaats met ranboy.
Thomasco heeft vlak voor zijn vakantie er nog flink wat punten bij gescoord en staat inmiddels niet meer op de laatste plek.

Thomasco
Ik ben anders ook wel geïnteresseerd in het maken van een quizje... Kan ik dat gaatje daar anders nog opvullen?

'Tuurlijk! Graag zelfs!

15 juli - pjh1967
22 juli - Ceasar
29 juli - Ploppesteksel
5 augustus - Oldfart
12 augustus - Thomasco
19 augustus - Arrie

Thomasco
Bedankt!
Hopelijk zal ik er wat van bakken, als ik met problemen zit, zal ik wel op de raad van de pro's mogen rekenen zeker?

Vanzelfsprekend!

1. pjh1967 - 59 punten (waarvan 5 punten als bonus)
2. Tante Sidonia - 58 punten
2. ranboy - 58 punten
4. divart - 56 punten
5. Shangri-la - 50 punten
6. lebowski - 42 punten
8. Arrie - 36 punten
9. Ploppesteksel - 35 punten
10. Sheplays - 33 punten
10. Oldfart - 33 punten
12. Thomasco - 32 punten
13. RobbyT - 31 punten

Ploppesteksel is inmiddels de tweede die 24 helemaal goed heeft en deelt nu de 8ste plek met Arrie.

Ploppesteksel sprokkelt lekker verder en onze tante heeft als tweede de overeenkomst goed. Met de 5 bonuspunten gaat ze nu weer aan kop!

1. Tante Sidonia - 63 punten (waarvan 5 punten als bonus)
2. pjh1967 - 59 punten (waarvan 5 punten als bonus)
3. ranboy - 58 punten
4. divart - 56 punten
6. lebowski - 42 punten
7. Ploppesteksel - 38 punten
9. Arrie - 36 punten
10. Sheplays - 33 punten
10. Oldfart - 33 punten
12. Thomasco - 32 punten
13. RobbyT - 31 punten

Hints. Maar niet zo veel omdat de meeste fragmenten zeer goed geraden zijn.

8. zanger van 27 heeft met dit nummer een band. Artiest heeft al vaker in mijn contests gezeten.
10. zeer bekende new wave band. Vorig jaar nog een nieuw album uitgebracht. Nog maar 2 geraden. Merkwaardig.
17. zeer bekende zanger uit GB. Zat ook al eerder in mijn contests. Echt een grote naam, hoor.
18. typisch jaren 80 zanger met synths en drumcomputers. Dit was echt een hit.
24. Guns 'n' Roses vaak als foutief antwoord gekregen. Maar dat is wel heel erg warm.
28. De moeilijkste. Singer/songwriter uit Canada. Zeer begaan met onrecht in de wereld en met het vernietigen van de natuur. Vaak politiek-getinte teksten, maar tegenwoordig ook (helaas) religieuze teksten.
31. Wie dit zijn moet toch makkelijk te raden zijn. Band uit GB, al actief in de 60ties, nu nog wel eens. Zanger en gitarist beiden ook solo actief.
32. verbaast mij ook dat ie nog maar twee keer geraden is. Solo-werk van een bekende zanger van een bekende band (begonnen in de 70ties). Band met erg veel verzamel-CD's.
35. Typische jaren 90-00 dance-act. Graag geziene gast op festivals (dit is ook hint voor de overeenkomst)

Nou, kom maar op met de goede antwoorden!

28 heeft hier 21 reguliere albums en maar slechts 116 punten. Daar moeten jullie echt iets aan gaan doen!

Suske en Wiske kunnen trots zijn: Tante Sidonia is de eerste die alles goed heeft! Proficiat en bravo! Wellicht dat Lambik nu toch nog gecharmeerd van je raakt, tante!

Pjh1967, Ploppesteksel en ranboy zijn ook verder gegaan met punten scoren:

1. Tante Sidonia - 75 punten (waarvan 5 punten als bonus)
2. pjh1967 - 69 punten (waarvan 5 punten als bonus)
3. ranboy - 60 punten
4. divart - 56 punten
6. lebowski - 42 punten
7. Ploppesteksel - 40 punten
8. musicfriek - 38 punten
9. Arrie - 36 punten
10. Sheplays - 33 punten
10. Oldfart - 33 punten
12. Thomasco - 32 punten
13. RobbyT - 31 punten

Ook Ploppesteksel heeft de overeenkomst goed!

15 juli - pjh1967
22 juli - Ceasar
29 juli - Ploppesteksel
5 augustus - Oldfart
12 augustus - Thomasco
19 augustus - Arrie

Misschien Ceasar met mij wisselen of gaat dat niet, Ceasar?
Allez, niet dat het er echt toe doet maar dat lijkt me vrij snel achter elkaar..

Geen probleem, dan wisselen we.

15 juli - pjh1967
22 juli - Ploppesteksel
29 juli - Ceasar
5 augustus - Oldfart
12 augustus - Thomasco
19 augustus - Arrie

15 juli - pjh1967
22 juli - Ploppesteksel
29 juli - Ceasar
5 augustus - Oldfart
12 augustus - Thomasco
19 augustus - Arrie
26 augustus -
2 september - herman

Ook ranboy heeft alles goed! pjh1967 moet er nog één, Ploppesteksel en Oldfart zijn ook flink beziggeweest en herman doet op het nippertje ook mee.

1. ranboy - 75 punten (waarvan 5 punten als bonus)
3. pjh1967 - 73 punten (waarvan 5 punten als bonus)
4. Ploppesteksel - 67 punten (waarvan 5 punten als bonus)
5. divart - 65 punten
6. Shangri-la - 50 punten
7. Oldfart - 46 punten
8. lebowski - 42 punten
9. herman - 41 punten
10. musicfriek - 38 punten
11. Arrie - 36 punten
12. Sheplays - 33 punten
13. Thomasco - 32 punten
14. RobbyT - 31 punten

Ik ben de rest van de avond niet aanwezig, dus ik plaats nu maar alvast de nieuwe:

Rock ID Contest #81

We hebben drie winnaars!!

De uitslag:

1. ranboy - 75 punten (waarvan 5 punten als bonus)
1. divart - 75 punten (waarvan 5 punten als bonus)
4. pjh1967 - 69 punten (waarvan 5 punten als bonus) (per ongeluk eerder 4 punten teveel gegeven)
5. Ploppesteksel - 67 punten (waarvan 5 punten als bonus)
6. Oldfart - 55 punten (waarvan 5 punten als bonus)
7. Shangri-la - 50 punten
8. lebowski - 46 punten
9. herman - 44 punten
10. musicfriek - 38 punten
11. Arrie - 36 punten
12. Sheplays - 33 punten
13. Thomasco - 32 punten
14. RobbyT - 31 punten

Alle deelnemers bedankt!

De overeenkomst: 2 juli was het 4 jaar geleden dat Live 8 gehouden werd en 24 jaar geleden keek op 13 juli de halve wereld naar Live Aid.
Onderstaande artiesten speelden deze songs op één van deze twee festivals. Okay, The Beatles waren er natuurlijk niet maar wel Paul McCartney. Richard Ashcroft deed het zonder The Verve en C,S,N&Y deden het zonder Y.
Opvallend vind ik dat The Cure zoveel problemen opleverde. Ik dacht dat ze wel herkenbaar genoeg zouden zijn. Ook Phil Collins werd door toch nog veel deelnemers niet geraden. Dat Snoop Dogg niet door iedereen geraden is verbaast mij ook. Aan het begin van het fragment hoor je nl. "Snooooooop"!!
Wat de relatie is tussen Herbert Gronemeyer en Bono kun je hier zien: YouTube - Herbert Grönemeyer und Bono - Mensch Bono in het Duits!

Dit zijn de antwoorden:

1. Nik Kershaw - Wouldn't it be good (musicfriek, Shangri-la, ranboy, RobbyT, Arrie, Lebowski, divart, Tante Sidonia, Sheplays, pjh1967, Thomasco, Oldfart)
2. Madonna - Music (musicfriek, Ploppesteksel, Shangri-la, ranboy, Thomasco, RobbyT, Arrie, Tante Sidonia, pjh1967, divart, herman, Oldfart)
3. UB40 - Food for Thought (musicfriek, Shangri-la, Oldfart, ranboy, RobbyT, Lebowski, divart, Tante Sidonia, Sheplays, pjh1967, Thomasco, Ploppesteksel, herman)
4. The Verve - Bitter Sweet Symphony (musicfriek, Ploppesteksel, Shangri-la, ranboy, Thomasco, RobbyT, Arrie, divart, Tante Sidonia, Sheplays, pjh1967, herman, Oldfart, Lebowski)
5. Jet - Are you gonna be my girl (Ploppesteksel, ranboy, Thomasco, Arrie, Lebowski, Tante Sidonia, pjh1967, divart, herman)
6. Phil Collins - In the air tonight (musicfriek, Shangri-la, ranboy, RobbyT, Arrie, Lebowski, divart, Tante Sidonia, Sheplays, pjh1967, Oldfart)
7. Elton John & Kiki Dee - Don't go breaking my heart (musicfriek, Oldfart, Shangri-la, ranboy, RobbyT, Arrie, Lebowski, divart, Tante Sidonia, Sheplays, pjh1967, Thomasco, Ploppesteksel, herman)
8. Herbert Grönemeyer - Mensch (Tante Sidonia, Ploppesteksel, ranboy, divart, Lebowski)
9. Four Tops - Reach out I'll be there (musicfriek, Oldfart, Shangri-la, ranboy, RobbyT, Lebowski, divart, Tante Sidonia, Sheplays, pjh1967, Ploppesteksel, herman)
10. The Cure - Open (divart, Tante Sidonia, Ploppesteksel, ranboy, herman (alleen band)
11. Linkin Park - In the end (musicfriek, Ploppesteksel, ranboy, Arrie, Tante Sidonia, pjh1967, herman, Oldfart, divart)
12. C, S, N & Y - Teach your children (musicfriek, Oldfart, Shangri-la, ranboy, Lebowski, divart, Tante Sidonia, Sheplays, pjh1967, Ploppesteksel)
13. Kaiser Chiefs - I predict a riot (Ploppesteksel, Oldfart, Shangri-la, ranboy, Arrie, divart, Tante Sidonia, pjh1967, herman)
14. Snoop Dogg - Drop it like it's hot (musicfriek, Ploppesteksel, ranboy, Thomasco, Arrie, Tante Sidonia, pjh1967, herman, divart )
15. Pretenders - Message of love (Oldfart, Shangri-la, ranboy, RobbyT, Lebowski, Tante Sidonia, Sheplays, divart, pjh1967, Ploppesteksel Thomasco(alleen de band)
16. REM - Everybody hurts (musicfriek, Oldfart, Shangri-la, ranboy, RobbyT, Arrie, Lebowski, divart, Tante Sidonia, Sheplays, pjh1967, Thomasco, Ploppesteksel, herman)
17. David Bowie - TVC 15 (Lebowski, divart, Tante Sidonia, Sheplays, ranboy, pjh1967, Ploppesteksel, herman en alleen de artiest: Oldfart, Shangri-la en RobbyT)
18. Howard Jones - Hide and Seek (Shangri-la, ranboy, Lebowski, pjh1967, Tante Sidonia, Ploppesteksel, divart)
19. Robbie Williams - Let me entertain you (musicfriek, Ploppesteksel, Shangri-la, ranboy, Thomasco, Arrie, Tante Sidonia, divart, pjh1967, herman, Oldfart)
20. Ultravox - Vienna (musicfriek, Oldfart, Shangri-la, ranboy, Thomasco, RobbyT, Arrie, Lebowski, divart, Tante Sidonia, Sheplays, pjh1967, Ploppesteksel, herman)
21. Muse - Plug in baby (Ploppesteksel, ranboy, Thomasco, Arrie, Tante Sidonia, pjh1967, divart, herman en alleen de band: Shangri-la, RobbyT)
22. Stevie Wonder - Higher Ground (musicfriek, Oldfart, Shangri-la, ranboy, Lebowski, Tante Sidonia, pjh1967, divart, herman)
23. Dire Straits - Sultans of Swing (musicfriek, Ploppesteksel, Oldfart, Shangri-la, ranboy, RobbyT, Arrie, Lebowski, divart, Tante Sidonia, Sheplays, pjh1967, Thomasco, herman(band)
24. Velvet Revolver - Fall to pieces (divart, Ploppesteksel, Tante Sidonia, pjh1967, ranboy)
25. Pink Floyd - Comfortably Numb (Shangri-la, ranboy, Arrie, divart, Tante Sidonia, pjh1967, Ploppesteksel, Oldfart en alleen de band Lebowski, Thomasco, herman)
26. Tom Petty & The Heartbreakers - Refugee (Oldfart, Shangri-la, ranboy, Lebowski, divart, Tante Sidonia, pjh1967, Ploppesteksel)
27. U2 - Bad (musicfriek, Ploppesteksel, Shangri-la, ranboy, divart, Tante Sidonia, pjh1967, Oldfart en alleen de band: RobbyT, Lebowski, Sheplays, herman)
28. Bruce Cockburn - If I had a rocket launcher (Lebowski, Tante Sidonia, divart, ranboy, herman)
29. Duran Duran - Save a prayer (musicfriek, Shangri-la, ranboy, RobbyT, Lebowski, divart, Tante Sidonia, Sheplays, pjh1967, Ploppesteksel, Oldfart, herman)
30. Neil Young - The Needle and the Damage done (Ploppesteksel, Oldfart, Shangri-la, ranboy, Thomasco, Lebowski, divart, Tante Sidonia, Sheplays, pjh1967)
31. The Who - Who are you (Oldfart, Shangri-la, ranboy, divart, Tante Sidonia, pjh1967, Ploppesteksel)
32. Bryan Ferry - Boys and Girls (Tante Sidonia, divart, pjh1967, Ploppesteksel, ranboy)
33. Hall & Oates - Maneater (musicfriek, Oldfart, Shangri-la, ranboy, RobbyT, Arrie, Lebowski, divart, Tante Sidonia, Sheplays, pjh1967, Thomasco, Ploppesteksel, herman)
34. Beatles - Let it be (musicfriek, Ploppesteksel, Oldfart, Shangri-la, ranboy, Thomasco, RobbyT, Arrie, Lebowski, divart, Tante Sidonia, Sheplays, pjh1967, herman)
35. Faithless - Mass destruction (Ploppesteksel, Arrie, Tante Sidonia, pjh1967, ranboy, herman, divart, Oldfart(alleen band)

Sheplays
leuke contest ceasar!

Jep. Wel moeilijk. Pas bij het raden van de overeenkomst bakte ik er wat van.
Die van pjh klinkt op het eerste zicht ook niet al te makkelijk.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:13 uur

geplaatst: vandaag om 18:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.