MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Hier nul hints...

Sheplays
Paap_Floyd schreef:
We krijgen wel heel veel hints bij de nieuwe contest. Iets niet goed gegaan met taggen?

Helaas, het is voor mij ook bijna niet te doen - een contest maken want ik weet dat mijn slimme systeem steeds een manier vindt om de info terug te brengen, ook al zie ik het zelf niet.

Maar het is maar een korte ronde en iedereen met Vista pro krijgt een handicap

Sheplays
Er zijn al twee inzendingen binnen! lebowski heeft zonder hints en zichtbare tags een aardig aantal geraden en Paap heeft netjes de tags genegeerd en daarbuiten toch een uitermate behoorlijke beginscore weten te vergaren.

De stand is:

1. lebowski - 18 punten
2. Paap_Floyd - 12 punten

Sheplays
Twee nieuwe deelnemers hebben de arena betreden. Ranboy rent natuurlijk in één klap naar de koppositie terwijl Ceasar zich nog eerst even warmloopt.

*edit: Paap vindt nummer 24 en komt op 14.

De stand is:

1. Ranboy - 23 punten
2. lebowski - 18 punten
3. Ceasar - 14 punten
3. Paap_Floyd - 14 punten

Alle vier deelnemers hebben de wat bekendere intro's geraden dus ik denk dat die voor niemand een probleem zullen zijn.

Er zitten echter ook een paar rariteiten tussen die misschien bekend in de oren klinken maar het toch net niet zijn!

Gokken dus, er zijn bonuspunten te verdienen!

Sheplays
Update!

El Ninjo is binnengewaaid en wordt alleen nog tegengehouden door Ranboy. Kan Ranboy de tornado voor blijven?

*edit: Ruby1966 heeft zich gemeld en neemt plaats op het middenveld. Ze is de eerste die de vrij moeilijke nummer 3 volledig heeft geraden.

**edit: El Ninjo raadt het nummer van 24 en komt gelijk met Ranboy. Daarna raadde hij ook een artiest en neemt de leiding.

Nummer 5 is een live opname waarbij feitelijk twee nummers worden gespeeld. Hier valt dus een extra punt te verdienen!

De stand is:

1. El Ninjo - 23 punten
2. Ranboy - 23 punten
3. Ruby1966 - 20 punten
4. lebowski - 18 punten
5. Ceasar - 14 punten
6. Paap_Floyd - 14 punten

Alle vier deelnemers hebben de wat bekendere intro's geraden dus ik denk dat die voor niemand een probleem zullen zijn.

...nou..........

Sheplays
Nou, dat was gewoon wat peptalk

Sheplays
Update!

Ruby weet de volledige titel van 3 en krijgt een bonuspunt!

De stand is:

1. El Ninjo - 24 punten
2. Ranboy - 23 punten
3. Ruby1966 - 21 punten
4. lebowski - 18 punten
5. Ceasar - 14 punten
5. Paap_Floyd - 14 punten

Ik heb er toch al 16?

En ik 18?

Sheplays
Update!

Gelukkig is iedereen scherp en houdt me goed in de gaten want ik had een paar fouten gemaakt

Ceasar heeft inderdaad 18 punten!

Paap's bericht over nummer 23 had ik over het hoofd gezien maar die heeft dus ook weer twee punten erbij!

Daarnaast is lebowski aan het sprokkelen geweest en heeft de artiesten geraden van nummers 2 en 5. Bij 5 raadde hij ook de componist/vibrafonist dus krijgt ook een extra punt erbij.

De stand is:

1. El Ninjo - 24 punten
2. Ranboy - 23 punten
3. Ruby1966 - 21 punten
3. lebowski - 21 punten
4. Ceasar - 18 punten
5. Paap_Floyd - 16 punten

Ik had 48 punten. Waar zijn die?

Jammer. Sheplays en ik hebben niet veel gemeen qua muziek, denk ik
M.a.w. ik weet er geen enkel buiten die 'intro' ..

Sheplays
Sorry, Plop, ik was er ook al achter gekomen!

Reptile71: we zijn inmiddels een contest verder

Update!

El Ninjo raadt het nummer van 4 en artiest & nummer van 7. Drie punten erbij dus.

De stand is dus nu:

1. El Ninjo - 27 punten
2. Ranboy - 23 punten
3. Ruby1966 - 21 punten
3. lebowski - 21 punten
4. Ceasar - 18 punten
5. Paap_Floyd - 16 punten

Sheplays
Update!

Reptile71 is uit zijn warme hol gekomen en heeft zijn tanden meteen goed in de contest gezet. Hij weet als eerste het nummer van 2, heeft het intro geraden en ook 20 kent geen geheimen voor hem...... totaal 35 punten en meteen op koppositie!

Het intro is overigens goed voor een bonuspunt, mensen!

*edit: Herman laat ook van zich horen maar begint bij het begin in het vak van Paap met 16 punten.

**edit: Herman weet de band van 14 en scoort een punt erbij.

1. Reptile71 - 35 punten
2. El Ninjo - 27 punten
3. Ranboy - 23 punten
4. Ruby1966 - 21 punten
5. lebowski - 21 punten
6. Ceasar - 18 punten
7. Herman - 17 punten
8. Paap_Floyd - 16 punten

Sheplays
Update!

De nightshift is hard aan het werk geweest. Oldfart heeft ook ingeklokt en begint alvast met een behoorlijk aantal punten. Reptile71 heeft enige goede suggesties gedaan die nog een juiste plek moeten krijgen maar heeft wel alweer 5 punten erbij. Bij beide heren zit er nog wel wat in het verschiet!

*edit: Oldfart heeft het slaap uit z'n ogen gewreven en ziet meteen het licht in de duisternis; hij raadt het nummer van 1 en scoort weer een punt erbij.

De stand bij het ochtendgloren is:

1. Reptile71 - 40 punten
2. El Ninjo - 27 punten
3. Ranboy - 23 punten
4. Ruby1966 - 21 punten
5. lebowski - 21 punten
6. Ceasar - 18 punten
7. Herman - 17 punten
8. Paap_Floyd - 16 punten
8. Oldfart - 16 punten

Even wat statistische gegevens.

Qua tijdperk :
1 x jaren '50
5 x jaren '70
13 x jaren '80
2 x jaren '90
4 x dit decennium

Nummers 7, 17 en 23 zijn tot nu toe door iedereen geraden.
Nummers 6, 12 en 18 zijn slechts 1x geraden.
Nummer 25 is door niemand geraden.

Enkele algemene tips.

In de contest heb ik een paar uit nederland afkomstige artiesten geplaatst.

Nummer 2. De band is een soort kunstenaarscollectief en ze dateren uit 1977. Het nummer uit de contest is echter uit 2007. De naam van de band wekt op internet vaak verwarring want er is een Spanje ook een band met deze naam.

Op nummer drie staat wederom een onbekend nederlands bandje die in dit nummer nog slechts uit twee man en een drummachine bestaat. In deze live opname wordt een gedurfde mix gemaakt waarbij de hoofdmelodie meteen in het gehoor springt maar waar subtiel een ander nummer doorheen wordt geweven.

Op 6 staat een redelijk bekende nederlandse band. Hun bloeiperiode lag in de jaren tachtig en een bekend warenhuis heeft een kast naar dit nummer vernoemd!

Op 14 vinden we een duits/nederlandse band. De zanger is Amsterdammer en op deze live opname spelen ze samen met een tamelijk bekende engelse artiest een nummer van deze laatste. Er is een extra bonuspunt voor de naam van deze artiest te verdienen.

18 is de plek voor een avantgarde band uit Amsterdam. De bandnaam komt van een muzikaal hulpmiddel. Deze band heeft in voorprogramma's gestaan van een aantal door mij geliefde engelse bands. Ze hebben ook een album opgenomen met een producer uit een fabriek in Manchester.

De nederlandse artiest op 20 is de hekkensluiter/opener in dit rijtje... Een man die op vernufte wijze een fraai album heeft gemaakt op een wijze die te vergelijken is met bijvoorbeeld Moby. Op dit nummer krijgt hij medewerking van een andere artiest uit Amerika. Deze laatste is ook weer actief op diverse andere manieren als beeldend kunstenaar. Zijn naam levert een bonuspunt op.

hm, dit topic ken ik nog niet.
Eens kijken of ik een poging om enkele artiesten te raden kan doen

als ik het goed begrijp
1) downloaden
2) beluisteren
3) opschrijven wat je weet
4) pm'en naar Sheplays

Lin
heel goed

Go azra go!

Ja, aanmoediging heb ik nodig

Veel nummers komen mij bekend voor, maar wie was het ook alweer

Lin
Extra aanmoediging dan:

Het is een Janine-contest dus denk dat je er wel veel van moet kennen...op de naam komen is dan wel de kunst ja

Sheplays
Update!

Azra heeft zich gemeld! De middag heeft nog een paar nieuwe deelnemers opgeleverd, Herman raadt de meewerkende artiest van 14, kortom er zijn wat verschuivingen te melden.

Tante Sidonia heeft als eerste het nummer van 5 geraden, Freddze is de eerste met 8 en 21. Azra was de eerste die van nummer 20 zowel de artiest als het nummer en de meewerkende artiest wist maar Freddze en tante Sidonia hebben die ook geraden.

De stand is nu dus:

1. Reptile71 - 40 punten
2. Tante Sidonia - 29 punten
3. El Ninjo - 27 punten
4. Ranboy - 23 punten
5. Ruby1966 - 21 punten
6. lebowski - 21 punten
7. Freddze - 19 punten
8. Ceasar - 18 punten
9. Herman - 18 punten
10. Paap_Floyd - 16 punten
10. Oldfart - 16 punten
11. Azra - 11 punten

8 en 21?? Nummer 21 wisten denk ik al veel mensen toch? Denk dat je een andere bedoelt.

Sheplays
reptile71 schreef:
8 en 21?? Nummer 21 wisten denk ik al veel mensen toch? Denk dat je een andere bedoelt.

Ja, je hebt gelijk maar inmiddels weet ik niet meer welke ..

25 misschien?

Sheplays
Update!

Divart had nu pas tijd om zich op de contest te storten maar hij doet dat dan ook meteen goed en staat gelijk met Tante Sidonia.

1. Reptile71 - 40 punten
2. Divart - 29 punten
3. El Ninjo - 27 punten
4. Ranboy - 23 punten
5. Ruby1966 - 21 punten
6. lebowski - 21 punten
7. Freddze - 19 punten
8. Ceasar - 18 punten
9. Herman - 18 punten
10. Oldfart - 16 punten
11. Azra - 11 punten

reptile71 schreef:
25 misschien?

Nee, die was het niet want die is nog helemaal niet geraden.

Misschien niet verwonderlijk want het is een bonustrack op een geremasterde CD uit 1982. Van oorsprong is dit een engelse punkband. Later maakte de zanger van zichzelf een soort karikatuur en werden ze een gothic band genoemd. Ze treden nu nog op maar zonder de gothic regalia. Een concert van de band bestaat uit veel van hun punkwerk en daarna lekker een pint!

Sheplays
Sheplays schreef:

Nee, die was het niet want die is nog helemaal niet geraden.

Tja, in deze afleidingsmanoeuvre van Reptile ben ik vet getrapt want terwijl ik dit schreef had hij me al ge-PM-ed. Hij raadt als eerste de artiest van 25. Tegelijkertijd weet hij 6 en 8 en de artiesten van 14 en 18, kortom 7 punten erbij.

Dat maakt de stand:

1. Reptile71 - 47 punten
2. Divart - 29 punten
3. El Ninjo - 27 punten
4. Ranboy - 23 punten
5. Ruby1966 - 21 punten
6. lebowski - 21 punten
7. Freddze - 19 punten
8. Ceasar - 18 punten
9. Herman - 18 punten
10. Oldfart - 16 punten
11. Azra - 11 punten

Alle artiesten zijn nu dus geraden.

Er zijn nog enkele deelnemers die het intro nog niet hebben geraden! Dit is goed voor een bonuspunt!

Sheplays schreef:
een bekend warenhuis heeft een kast naar dit nummer vernoemd!

Sheplays schreef:

Misschien niet verwonderlijk want het is een bonustrack op een geremasterde CD uit 1982.

Lekker, kan het album wel raden maar heb hem enkel op lp....

Sheplays
divart schreef:
(quote)

Lekker, kan het album wel raden maar heb hem enkel op lp....

Maar je hebt 'm toch te pakken

Divart krijgt 2 punten erbij en laat Tante Sidonia voorlopig even achter zich.

* edit: Sidonia laat zich nooit door Lambiek op de kop zitten, dus ook niet door een heer van stand. Ze raadt nummer 4 en, als eerste zowel de artiest als de titel, nummer 12. Vier punten erbij brengen haar weer op de tweede plek.

**edit: Reptile voelt het vuur aan zijn schenen en raadt als nummer twee de titel van 25. Punt erbij dus!

***edit:Tante Sidonia raadt van 25 zowel band als nummer en krijgt er twee punten bij! Reptile weet nu het nummer van 18, dus plus een punt. Daarnaast schijnt ze ook wel eens bij dat blauw/gele warenhuis te winkelen want ze raadt de kast, eh, het nummer en de artiest van 6. Weer 2 erbij!

Poehee, het is spannend aan de top!

1. Reptile71 - 49 punten
2. Tante Sidonia - 37 punten
3. Divart - 31 punten
4. El Ninjo - 27 punten
5. Ranboy - 23 punten
6. Ruby1966 - 21 punten
6. lebowski - 21 punten
8. Freddze - 19 punten
9. Ceasar - 18 punten
9. Herman - 18 punten
11. Paap_Floyd - 16 punten
11. Oldfart - 16 punten
13. Azra - 11 punten

Gast
geplaatst: vandaag om 00:03 uur

geplaatst: vandaag om 00:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.