MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Sheplays
Ceasar schreef:

5. Sheplays - 0 punten

Tussen de zangers van 9 en 19 is een linkje. En een overeenkomst!

Tip voor 5:

Band van de zangeres van 5 heeft vorig jaar eindelijk weer een album uitgebracht.

Update:

1. Ranboy - 29 punten
2. divart - 21 punten
3. Oldfart - 15 punten
4. fredzze - 6 punten
5. Sheplays - 0 punten

Sheplays heeft nu toch twee punten gescoord. Het begin van een hoge score...

Alle eerder gegeven hints maar even bij elkaar gezet en aangevuld. Ook nieuwe hints!

1. Twee zangers van andere bandjes. Dit kwam vorig jaar uit. Eén van die zangers heeft net met z'n eigen bandje hun derde album uitgebracht. Ik vind dat bandje maar niks. Maar dit project is wel erg lekker.
2. Zeer bekende zanger/gitarist (millionseller) met een zeer herkenbaar geluid met een minder bekende zanger/gitarist. Brits.
3 en 7 hebben een erg sterke band met elkaar. Seattle. Eén muzikant zit in beide projecten. Eigen band heeft net een nieuw album.
4. Zeer bekende rocksong van grunge-band. Maar dan anders. Eén van de twee toetsenisten heeft een band met Beck maar ook met Neil Diamond en met zanger van 19 en een Frans duo.
5. Band van de zangeres van 5 heeft vorig jaar eindelijk weer een album uitgebracht. Haar partner in crime in dit project was bassist in een bekende jaren 80 band.
6. Trio uit Nieuw Zeeland en Ierland. De bandnaam bestaat uit de eerste letters van hun voornamen. 1995.
7 Een bandlid kent het liedje van 4 wel heel erg goed. Overige bandleden vormen een bekende band die net een nieuw album uit heeeft (= zelfde band als in tip 3)
8. Uit 2008, dit is een band die net nieuw album uit heeeft maar vorig jaar dit onder een andere naam uitbracht.
9 en 19. Tussen de zangers van 9 en 19 is een linkje. En een overeenkomst! Zanger heeft net een wisselvallig ontvangen album uit. Speelt hier met een muzikant waar ie al in zijn eerste band mee speelde. Een bekende pianist uit Azië doet ook weer op een paar nummers mee.
10. Band van deze zanger heeft dit jaar nieuw album uit. Ook wisselvallig ontvangen. Brits. Stamt al uit de 80ties.
11 project van Nederlander met hulp van landgenoten en mensen uit nog twee andere landen. Hij heeft inmiddels met de Noorse gitariste een relatie en samen hebben ze weer een nieuwe band die ook net hun eerste album uit heeft.
12. Lastige. Hier moet je even over nadenken, man! Zanger/toestenist/componist/producer die met solo-werk al eerder in één van mijn contests zat. Produceerde tal van bekende en minder bekende acts.
13. Was toen nog zanger van een typisch Amerikaanse band. Later echt solo gegaan. Deze track is gebruikt voor een grote hiphop hit.
Zanger heeft een aantal jaren geleden zich gewaagd aan Motown-covers. Vond ik niet zo'n geslaagd project.
14 heeft een sterke band met 18. Grote hit begin jaren 80.
15 Project van de helft van een bekend hiphop-duo. Veel jazz-invloeden.
16. Was aanvankelijk een triphop held, later ook rock en hiphop in zijn eigen werk. Op dit project maakt ie gebruik van diverse zangers/essen. O.a. uit IJsland.
17. Zangeres van een bekende band uit Amerika, band is Engels/Amerikaans. Millionsellers in de jaren 70 en 80. Solo ook succesvol. Dit vind ik haar beste hit. Met een bekend meneertje uit Minneapolis op de synths.
18 heeft ook band met 19, hoewel die band hier niet van toepassing is. En 18 heeft een erg sterke band met 21. Begin jaren 80. Vorig jaar kwam na 17 jaar deel twee van dit project uit.
19. Zeer bekende zanger, door mij zeer gewaardeerd, met een gitarist die hij ook op z'n soloplaten zou gaan gebruiken. Bassist en drummer kent ie van een zanger/vriend die hij geproduceerd heeft.
Eind 80, begin 90.
20. Bekende synthesizervirtuoos en een bekende zanger van een bekende symfo-band. Grote hit in 1980.
21. Zeer bekende rockband, al jaren. Met klassieke zanger en ambient-toetsenist. Grote hit in 1995.
22. Was de tweede single van band die eerder een bekende hit scoorde met een song waarin een dame een paar regeltjes in het Frans sprak. Zanger met bandleden van drie new wave-bands. Bekendste bandlid zou later voor een ander project nog zijn grootste hit schrijven. Maar daar heeft ie (als het goed is) niets aan verdiend, alle opbrengsten gingen naar een goed doel.
23 heeft een heel klein linkje met 24. Bekende zanger is helaas overleden, drummer kwam van een bekende Amerikaanse disco-act en heeft ook gespeeld met de zanger van 19. Twee bandleden maakten deel uit van een succesvolle band in de jaren 80 (band bestaat nog, maar is niet zo succesvol meer.)
24. Begeleidingsband van synth-held uit de jaren 80 (is nu nog actief, maar is geen held meer). Het is niet dramatisch dat jullie deze niet kennen.
25 heeft een link met de allerbekendste band. Maar die link is helaas al overleden. Alle bandleden (5) variëren van zeer bekend tot zeeeeer bekend. Eén daarvan verraste ons onlangs met een Kerstplaat.
26. Dit project heeft éénmalig een zanger te leen van een band die hier zeeeeer goed gewaardeerd wordt. Komt een beetje uit de dance-hoek
27. Een niet zo bekend project. Je hoort het hier niet maar dit is een redelijk stevige rockband met bandleden die wel van een bescuitje en van lange spijkers houden.
28. Zanger/multi-instrumentalist die regelmatig deze band bijeen riep. Veel van de composities van deze man zijn in uitvoeringen van andere hits geworden. Heeft ook heel veel acts geproduceerd, waaronder een hit die hier tot de best verkochte singles ooit behoort (ook één van de langste singles ooit). Dit nummer komt van één van hun bekendste albums en was een single.
29 heeft een band met een politieagent. Denk richting jazz en soul. Staat op een album waarvan een grote hit afkomstig is, eind jaren 90.
30 een project van de voorman van een bekende Nederlandse band die wel iets met sport heeft.

Meer Nederlands zit er niet tussen.

Nieuwe update:

1. Ranboy - 36 punten
2. divart - 35 punten
3. Oldfart - 16 punten
4. fredzze - 6 punten
5. Sheplays - 3 punten

Nog niet geraden:

3. project van een gitarist van een bekende rockband, met zanger/toetsenist van een minder bekende band. Seattle.
5. zangeres zit echt in een bekende band welke 3 studio-albums en een live-album hebben gemaakt. De zangeres heeft 1 album.
8. bekende punkrock band onder een andere naam
12. weet ik even niets meer bij te melden
15. bekend jazz/hiphop/soul project
16. project van triphopper die in 1995 debuteerde
24. heb ik al een hele grote hint voor gegeven. Onbekend bandje, dat wel
27. Amerikaans

En inmiddels is de stand veranderd:

1. divart - 42 punten
2. ranboy - 38 punten
3. Oldfart - 16 punten
4. fredzze - 6 punten
5. Sheplays - 3 punten

Divart gaat lekker. Hij heeft inmiddels 54 punten!

wie o wie?

4 november:
11 november:
18 november:
25 november: divart

Ik wil wel proberen een hele makkelijke te maken, maar dan moeten er wel meer dan 5 mensen meedoen.... (niets ten nadele van de 5 bikkels die wel meedoen, natuurlijk!)

Ik doe wel mee, maar weet domweg niets

Ook niet met de hints? Er zitten toch wel hits tussen en projecten van bekende tot zeeeer bekende muzikanten.

Ceasar schreef:
Ook niet met de hints? Er zitten toch wel hits tussen en projecten van bekende tot zeeeer bekende muzikanten.

OK OK I'll have another go at it...

Even een nieuwe tussenstand:

1. divart - 56 punten
2. ranboy - 52 punten
3. Oldfart - 21 punten
4. fredzze - 6 punten
5. Sheplays - 3 punten

lebowski wist toch nog wel iets. Hij heeft nu 17 punten.

Geachte deelnemers,

Ik ben nu bezig om de nieuwe te maken. Hebben jullie er bezwaar tegen dat ik deze nog even laat staan in de hoop dat er toch nog meer deelnemers mee gaan doen?

Gewoon de normale tijd volmaken wat mij betreft.

Dat lijkt mij ook, tenzij je nog een soort PR-campagne in gedachten hebt...

Meer het feit dat lebowski vandaag maar even de tijd had en morgen jarig is. En op zijn verjaardag zal hij zich niet met deze contest bezighouden. Ik wilde hem wat extra tijd geven.

Ooh: ik begreep dat je de duur wilde verkorten; een dagje langer vind ik ook best hoor.

ranboy schreef:
Dat lijkt mij ook, tenzij je nog een soort PR-campagne in gedachten hebt...

Ik heb nog even wat mensen gemaild. Wie weet levert dat nog wat op.

Ok, dan heb ik morgenavond ook nog wat tijd om divart te bedreigen

Dus we sluiten hem af op donderdag?! Dan plaats ik de nieuwe ook op donderdag. Die gaat veel makkelijker worden en denk niet dat jullie daar veel tijd voor nodig hebben.

Ook Ploppesteksel doet nu mee! En..... divart heeft ze allemaal goed!!! Goed gedaan!

1. divart - 60 punten
2. ranboy - 56 punten
3. Oldfart - 24 punten
4. lebowski - 17 punten
5. Ploppesteksel - 10 punten
6. fredzze - 6 punten
7. Sheplays - 3 punten

Er heeft zich een nieuwe deelnemer gemeld: stoepkrijt. Hij begint wel helemaal onderaan met 1 punt. Maar desalniettemin: welkom!

1. divart - 60 punten
2. ranboy - 56 punten
3. Oldfart - 24 punten
4. lebowski - 17 punten
6. fredzze - 6 punten
7. Sheplays - 3 punten
8. stoepkrijt - 1 punt

En Thomasco begint met 10 punten!

Stoepkrijt staat nog wel onderaan maar hij houdt Sheplays nu gezelschap.

1. divart - 60 punten
2. ranboy - 56 punten
3. Oldfart - 24 punten
4. lebowski - 17 punten
5. Thomasco - 10 punten
7. fredzze - 6 punten
8. Sheplays - 3 punten
8. stoepkrijt - 3 punten

Het is weer tijd voor een Update want ranboy doet zijn reputatie eer aan: hij heeft ze ook allemaal goed! En beide hekkensluiters hebben ook punten gescoord.

1. divart - 60 punten
1. ranboy - 60 punten
3. Oldfart - 24 punten
4. lebowski - 17 punten
5. Thomasco - 10 punten
7. fredzze - 6 punten
7. stoepkrijt - 6 punten
9. Sheplays - 5 punten

Gast
geplaatst: vandaag om 16:26 uur

geplaatst: vandaag om 16:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.